Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Červen 24, 2018, 16:29:21
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Wizardry 8  (Přečteno 858 krát)

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #120 kdy: Červen 20, 2018, 22:56:52 »

A využíváš kouzla způsobující IK? Já je vždycky jen tak vyzkouším, ale bez většího úspěchu. Tak to nakonec vzdám a kouzlím standartní plošňáky, přijde mi to efektivnější. Ale asi je to o tom používání, třeba když se budou pravidelně kouzlit tak budou účinější, ale nikdy jsem neměl nervy na to to zkoušet.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #121 kdy: Červen 21, 2018, 07:08:13 »

Zkoušel, ale bylo to zcela bez efektu. Ono to bude spíš založené na pravděpodobnosti stejně jako kritický útok. Včera jsem zkoušel s Amitem vyběhnout jinak a nechal jsem ho žít, zatímco Bezzub do Pee Wee střílel shurikenem. Amit kouzlí celkem pravidelně Okamžitou smrt a dost dlouho mu trvalo, než měl úspěšný zásah (skoro jsem Pee Wee mezitím ustřílel). Jediní, komu IK kouzlo docela funguje, jsou Páni smrti. Přitom jsem v hintbooku zahlídl radu, že tahle kouzla by v arzenálu hráče chybět neměla. Podobně naprd funguje v osmičce Lifesteel. Dneska pokračuji dál skrze démony, takže to zkusím ještě u nich, protože Astral Gate bylo třeba v sedmičce velmi spolehlivé kouzlo, tak tu třeba najdu jeho obdobu v těch současných.

Plošný kouzla už teď požívám spíše jako podporu, tedy Rozpuštěné Brnění, Blizard apod. Ona ta kouzelnice je jinak docela nevyužitá, protože největší váha leží na bishopce a valkýrii. V těch lehčích oblastech si ovšem vypomáhám ohnivou magií.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #122 kdy: Červen 21, 2018, 18:58:58 »

Vršek Nanebevzetí mě rozpálil do ruda a finální skóre hry bylo zpečetěno. Jestli jsem si za celou hru stěžoval na rychlý respawn, tak tohle překročilo všechny únosné meze. Typická situace: jedna jediná hlídka široko daleko, porazím jí a kolem se spawnou dvě další, které mi jdou okamžitě po krku. Občas tedy hned po prvním souboji následoval další a někdy se ty hlídky spojily. Jenomže jejich porážkou to kolikrát neskončilo a někde se spawnuly další, které mě po nějaké době také došly. Mezitím jsem neloadoval ani nespal, takže tím to nebylo.

Dopálilo mě to tak, že jsem to bral jednu hlídku po druhé, tedy pokud to šlo, protože sem tam jsem narazil na něco, kde jsem loadnout musel (např. přemíra démonů, šílení hroznýši apod., u toho mi někdo umíral atd., musel jsem to tedy zkusit vícekrát - hlavně ti hroznýši). Poprvé za celou dobu jsem pořádně sáhl do svých zásob lektvarů, které jsem si za celou hru nasyslil, proto jsem byl schopný zvládat více bojů za sebou. Nové přezbrojení a změna formace se ukázaly jako dobrý krok.

Ovšem nejvíc jsem vyprskl u střetu s Princem Rapaxů. Jen náhoda mi naznačila, jak na tu přesilu vyzrát. Někde jsem četl, že boj s Al-Sedexus patří mezi nejtěžší ... mno, dotyční se asi nikdy nedostali do finále, protože jinak by tohle nemohli tvrdit ;) Paradoxně jsem hned na první pokus získal navrch, ale než jsem se nadál, s posledním výdechem jedné záporačky mě obklopila grupa templářů a odřízla mi ústupovou cestu (přitom jsem jí dostal s IK v prvním kole ... no, možná je vykouzlila dříve, jen jsem si toho asi nevšiml). Poté to byl jeden load za druhým, než jsem se k podobné taktice vrátil a vyhrál. Mimochodem jsem u toho zkusil IK kouzlo Přání smrti a docela to šlo, akorát by to chtělo, aby to zabíjelo více jednotek najednou (1-3 bylo málo). Já to pak popíšu ještě v deníku.

Ochranky chrámů byly jinak v pohodě, nejtužší byli démoni u Chrámu Chaos Moliri. Používali na mě Smrtící mrak a to občas někdo neustál. Dostal jsem je až na třetí pokus. U IK kouzel jsem si potvrdil, že problém mají hlavně načaté postavy a postavy s negativními stavy, např. spánek je v případě působení tohohle kouzla nebezpečný. Zakouzlení Anděla strážného na takové postavy fungovalo jako dobrá prevence, protože to kouzlo vzalo tu smrt jakoby za ně. Ostatně Anděl strážný je celkově výborné ochranné kouzlo.

Alianci s T'Rangy a Umpani jsem nakonec netvořil, zůstal jsem jako pravověrný neutrál, k čemuž to vlastně celou dobu spělo :) Teoreticky jsem mohl Umpani podrazit a osobně si nemyslím, že by se na hře něco výrazně změnilo, protože na finále to nemá vliv a díky portálu bych se dokázal rychle dostat z hory Gigas. T'Rangové mi podrazit nešli, což souvisí s tím buglým počítačem. Nejvíc mě zamrzel bug s Vi Dominou, protože finále příběhově překvapilo a ona u toho nebyla, ale to už opravdu až do deníku ;)

Čas 131 hodin a 15 minut ... nejprve budu oslavovat a zítra budu psát ... :D

IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 329
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #123 kdy: Červen 21, 2018, 19:12:57 »

Ty jo, cos měl za verzi? :) Já už ke konci neměl skoro žádné problémy. Megabitka s Rapaxy byla fenomenální, ale i tu se mi povedlo dát na jeden zátah, byŤ to trvalo snad 45 minut.
Já se tenkrát dal do holportu s Umpani, i když mi to moc nevonělo :)

Ale zase respekt, žes to dohrál i přes ty zjevné probléms tuhostí!
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #124 kdy: Červen 21, 2018, 19:44:08 »

Mám tu českou verzi ze Score, v adresáři je uvedeno něco jako Wiz8Patch2001_12_23_release, což by měl podle všeho být patch 1.2.2, tedy poslední oficiální patch. Já mám na tohle asi smůlu nebo je to opravdu tím importem. Vůbec bych se nedivil, kdyby ta obtížnost byla díky tomu upravená :)

Cokoliv z toho "bossovějšího" na tom vršku docela šlo (Pee Wee, drak ... drak byl třeba v porovnání se vším strašně jednoduchý), ale u toho souboje s Rapaxy bylo poměrně brzy vidět, že už třeba nemám šanci a dál to nemělo smysl protahovat. Asi bych to uhrál, pokud bych přistoupil na kříšení postav v průběhu boje, ale jakmile mi někdo za celou hru umřel, tak jsem okamžitě loadoval. Vyvolaní elementálové templářů mi klidně zasadily za sebou dvě rány za 100 HP a to zkrátka nešlo. Kdyby se ten souboj tvářil alespoň trochu férově, tak ho klidně zkusím několikrát loadnout, než budu mít trochu více štěstí, ale napoprvé bych ho rozhodně nedal, tedy alespoň z té standardní situace, kdy musíš vlézt přímo na ten plácek k nim.

Asi jsem nevyužíval všechny možnosti družiny, co jsem mohl, třeba co se kouzel týče, ale když si vezmu, že to někdo hrál třeba jen s bojovníky, tak si říkám, že zas takový efekt to mít nemůže. Pořád si říkám, že na normální obtížnosti to musí být přeci schůdnější. Teprve na expertní bych čekal, že si musím rozvrhnout příděly lektvarů apod., což jsem tady začal nakonec dělat. Opravdu nevím.

Dohrát už jsem to musel, takhle daleko bych to asi už nevzdal :D A možná proto to bylo ke konci horší, protože už jsem to chtěl mít za sebou. Jenomže čím blíže jsem byl konci, tím pomalejší ten postup byl. Byla to hodně tvrdě vydřená trilogie, to Realms of Arkania proti tomu byla procházka růžovým sadem a to jsem u finále trojky taky lehce skřípal zubama :) Tady jsem dokonce seděl a normálně nahlas sem těm svým postavám nadával :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 329
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #125 kdy: Červen 21, 2018, 20:59:57 »

:-D
Je to holt poctivě odmakaná šichta :) A to tě ještě čeká zhodnocení trilogie!
(mimochodem já už jsem si předsevzal, že stvořím zhodnocení té první trilogie na závěr do deníčku a pořád jsem se k tomu nedostal)
IP zaznamenána

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #126 kdy: Červen 21, 2018, 21:12:59 »

Tak gratulace k dohrání. Pořád mi nejde do hlavy ta tvoje obtížnost. Mám taky verzi ze score a souboj s princem Rapaxů jsem dal myslím na podruhý. Ale je fakt že já se nestyděl oživovat když mi někdo kleknul. A že jsem během celé hry oživoval často :-) Bral jsem to jako součást hry.
Co se týče respawnu na vrcholku nanebevzetí tak si vybavuju jen jednu pasáž kde jsem musel rychle utéct do jakéhosi tunelu, jinak mi to přišlo v normálu.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #127 kdy: Červen 21, 2018, 21:30:02 »

Hrubý náčrt už v hlavě mám, ale nejprve ještě musím uzavřít osmičku jako takovou. Ono mi to dochází postupně, kolik toho má ta družina vlastně vůbec za sebou. Asi jsem měl na ně být hodnější :D Pomalu jsem si vypisoval i některé styčné body, abych to mohl i po té příběhové stránce zasadit lépe do kontextu.

Každopádně se těším, až zhodnotíš první trilogii. Já četl každý z těch deníčků trochu opatrněji, přeci jen pořád tak nějak počítám, že bych to mohl rozehrát. I když v to popravdě moc nedoufám :D

petstr: Díky :) Je možné, že jsem si to právě hodně komplikoval tím neoživováním a možná jsem se tím sám trochu stresoval. Pořád se snažím nevidět chybu ve hře, proto si myslím, že chyba byla někde u mě v přístupu. Ale pak si zase říkám, když jsem prošel předchozí dva díly, tak je divné, aby tu byl takový rozdíl. A ten respawn byl třeba hodně divný. Smrt postav jsem řešil i v předchozích dílech, rezignoval jsem jen v místech, kde to opravdu jinak nešlo, tak jsem to chtěl v podobném duchu dotáhnout i v osmičce. Jinak u toho tunelu jsem to měl taky, ale já tam všechny rozsekal, protože mi to už lezlo krkem :D Nakonec se stejně na tom plácku něco spawnulo a začalo se to za mnou plížit, když jsem byl na dohled Chrámu Chaos Moliri. Druhý významný bod respawnu byla cesta ke Kosmickému kruhu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #128 kdy: Červen 22, 2018, 14:00:35 »

Válečné ležení Rapaxů

Během minulého záznamu jsem si uvědomil, že jsem při rozhovoru s kovářem Ferrem nedával příliš pozor. Jako templáři jsme se měli hlásit králi ve válečném ležení. Přesnou polohu tábora však Ferro neznal, ale věděl, že sílu Rapaxů brzy pocítí Rynjini a Trynie. Jelikož v Močálu zůstalo vše při starém, tak tábor musel ležet někde v Jihovýchodní divočině. Nakonec jsme museli až na Mýtinu v divočině, která se komplet změnila.







Tábor obsahuje 4 důležité body, kde lze něco vykonat. Tedy abych byl přesný, ty důležité jsou jen 3, ten čtvrtý je totiž stan Prince, kde se následník trůnu opět oddává radovánkám s konkubínami. A opět nebyl rád, že jsme ho vyrušili :) Vynadal nám a zase zmizel buhví kam.

Naproti stanu Prince je stan krále. Je to hned vedle jeskyně, kde se dříve nacházel hroznýš. Jeskyně je nyní přebudovaná ve vězení a uvnitř je uvězněná královna. Zámek vězení vyžaduje speciální klíč, který má u sebe král, ale po dobrém ho získat nejde. Cesta na horní mýtinu vede k dřevěné bráně, kterou lze buďto obejít kolem vodopádu, nebo jí otevřít ze strážní věže poblíž stanu krále (bránu jde samozřejmě otevřít i přímo z druhé strany). Na horní mýtině se nachází vězení zvědů, které je opět uzamčené speciálním klíčem.







Po základním průzkumu přišel čas na rozhovor s králem - nejprve jsem tedy vyprudil Prince a pak teprve zašel za králem. Král mě požádal, zda-li bych mu nepomohl s výslechem vězňů a dal mi klíč od vězení zvědů. S klíčem se dá odemknout vstupní zámek, ale každá z klecí je navíc uzamčena běžným zámkem, což naštěstí nebyl už problém. Eona zámek načala kouzlem a Bezzub už těch pár západek vypáčil (ona by to otevřela celé, ale pořád jsem chtěl ještě Bezzuba trénovat, tak je výhodné sesílat kouzlo na nižším ranku, aby se otevřelo jen pár západek).





Uvnitř jedné klece byl Rodan Lewarx a uvnitř druhé pak T'Rang Drazic. Drazic mě odkázal na Rodana, tak jsme zamířili k němu a dali se do řeči. Rodan byl zrovna na cestě do tábora T'Rangů, když ho Rapaxové přepadli a zajali. O den později zajali Drazice a než Rodan vymyslel plán, jak Drazice sprovodit ze světa, tak se v táboře znenadání objevil Dark Savant a vytvořil s Rapaxy alianci. Rodan pod tlakem nových událostí dospěl k názoru, že proti Dark Savantovi bude potřeba spojit síly T'Rangů a Umpani, požádal nás proto, abychom jeho a Drazice dopravili k jejich velitelům. Prozatím jsem je nechal v klecích.







Král spojení s Dark Savantem nepopřel. Naopak byl na alianci s ním pyšný. Dark Savant králi slíbil, že pomůže Rapaxům získat Dominus. Plán byl až příliš jednoduchý. Dark Savant použije svou zbraň v Arnice a Rapaxové se mezitím ukryjí na jeho lodi. Až bude veškerý život na Dominu zničen, tak se Rapaxové vrátí ... ano, král to trošku nedomyslel, namísto nadvlády nad ostatními rasami, bude vládnout pusté planetě :) Ostatně tenhle rozpor byl důvodem, proč král nechal uvěznit královnu. Ona totiž s aliancí s Dark Savantem nesouhlasila. Její vztah k válečným tažení Rapaxů je jí vůbec proti srsti. To se ovšem dozvíte jedině tehdy, pokud zabijete krále a získáte klíč od královnina vězení. Tuhle variantu jsem nechtěně otestoval (pokusil jsem se krále okrást, takže došlo k boji), ale rovnou jsem jí i zamítl.



Králi jsem nahlásil splnění úkolu, ale namísto pravdy jsem mu řekl, že Rodan ani Drazic o alianci s Dark Savantem neví. Král proto souhlasil, že oba časem pustí na svobodu, čímž mi vnukl nový nápad. Pokud jsem doposud dokázal vystupovat jako neutrál, tak teď proto mám ještě větší důvod. Proč bych Rodana a Drazice osvobozoval, když jsem jim právě zařídil svobodu? Teď už je to na nich samotných ;) S tím jsem ležení Rapaxů opustil.

Poznámka: pokud bych je býval najmul, což je způsob jejich záchrany, znamenalo by to pro mě znepřátelení obou frakcí Rapaxů. Popravdě jsem tak úplně rozhodnutý nebyl, ale klíčové bylo, že jsem stále ještě potřeboval volný přístup ke kováři Ferrovi a rozhodnout jsem se mohl kdykoliv později. Hra na mě v tomto ohledu nijak netlačila, byť spojenectví mezi T'Rangy a Umpani se zapíše jako úkol do deníku.

Jenom ještě taková drobnost. Docela mě zaujalo, že Rodan nijak nezareagoval, když nás opět viděl, protože bez ohledu na to, jak v sedmičce vystupujete, s Rodanem se zcela určitě setkáte. Ostatně Rodana můžete v sedmičce dokonce zabít v rámci jednoho úkolu, takže jeho přítomnost na Guardii je dost kontroverzní. Jeho vraždu si na Guardii objednal T'Rang Shritis, do čehož jsme se namočili celkem omylem. Rozhovor se Shritis probíhá za poněkud zvláštní situace, takže jsem netušil, jak přesně zareagovat a co by odmítnutí mohlo znamenat. Celé se to ovšem vyřešilo samo, protože v průběhu interních konfliktů mezi T'Rangy a Umpani na Guardii, Rodan Shritis zabil a tím mě vlastně tohohle úkolu zbavil :)

Alianční tápání

Odmítnutím spojenectví mezi T'Rangy a Umpani jsem sledoval ještě jednu věc. Pořád mi vrtalo hlavou, jak je to s těmi úkoly u Umpani a proč mě hra hned posílá zničit mateřskou loď T'Rangů? Hra s velkou pravděpodobností neumí správně zareagovat na určité změny v posloupnosti akcí, protože později jsem se třeba stavil za generálem Yamirem a sám od sebe jsem mu předal identifikační známky Glumpha. Generál mi poděkoval a znovu mi zadal misi se zničením lodě T'Rangů, takže mi už bylo jasné, co hra přeskočila.

Chyba byla nejspíše v tom, že jsem do Bayjinu vyrazil ještě před spoluprací s Umpani. Hra s tím sice počítala, proto mi v kleci po Glumphovi zbyly jeho známky, ale přeskočila celou misi s jeho záchranou. Přitom tahle mise je klíčová pro získání přístupové karty IUF úroveň 6, která družině umožní výstup na vrcholek hory Gigas. Naštěstí existuje ještě jedna možnost, jak se na vrcholek hory podívat a to je spolupráce s T'Rangy. Tím se z nás opět stali dvojití agenti, což nás stálo i drobný úplatek He-Li, která naší činnost prokoukla a za mlčení požadovala drobný obnos :)



Ve skutečnosti jsem se pro dráhu dvojitého agenta rozhodl dříve, ale příslušné mise jsem si chtěl nechat až na později. Hra mě v tomto ohledu trochu převezla, protože bez úvodního spojení s T'Rangy nebo Umpani nelze získat přístup na základnu Mooků v Arnice. Není to však nic vyjímečného, úvodní volbu frakce bylo potřeba zvolit i v sedmičce, protože bez toho se třeba nedalo volně pohybovat po základně v Ukpyru a získat přístupy k teleportům obou frakcí. V tomhle se obě hry vlastně neliší. Navíc T'Rangové v sedmičce drželi jeden klíčový hint, takže to bylo pro případnou roli dvojitého agenta jako stvořené.

Roli dvojitého agenta předcházel pokus o poškození transportéru T'Rangů, ale počítač mi odmítal reagovat na povely. Bylo to navíc první místo ve hře, kde doopravdy došlo na angličtinu, protože počítač mi české povely nebral. Po nějaké době jsem koukl do hintbooku a opravdu jsem to dělal dobře, ale i tak mi počítač vrátil anglický povel s chybou o zapojení inhibitoru. Napadlo mě na počítač kliknout skrze pulzní paklíč, ale ani to nepomohlo. Tím byla tahle linka úkolů definitivně zpečetěna. Nechal jsem proto marných pokusů a zašli jsme hned vedle za Z'Antem.





Jak jsem psal již dříve, Z'Ant je novým vůdcem T'Rangů a je to klíčová postava z pohledu zadávání jednotlivých misí. Žádný další T'Rang v nich nefiguruje. Se Z'Antem se dá navíc dobře popovídat, prakticky nic neskrývá. Zajímavá byla otázka na H'Jenn-Ra, předchozí královnu T'Rangů. Z'Ant se podivil, že jí vůbec známe ... no ještě aby ne, když zemřela našima rukama :D Jak vidno, tenhle čin zůstal opravdu dokonale utajen.





Prvním úkolem byla donáška vlajky Umpani ze základního tábora, což nebyl problém, protože jsem ji už dříve koupil od Kunara. Druhý úkol spočíval v nalezení a zabití Rapaxkého zabijáka na útesu. Z'Ant mi k tomu poskytl nápovědu, že bych si měl promluvit s Crockem, ale bylo to zbytečné, ihned mi došlo, co mám udělat. V prosklené místnosti nad výtahem stačilo figurínu potřít Rapaxkým parfémem a za chvilku se za sklem objevil Krkavčí Rapax, kterého jsem vpustil dovnitř a lisem rozmačkal. Jeho hlavu jsem pak zanesl Z'Antovi. Poté už jsem dostal úkol se zajištěním spojenectví s Mooky.

Nebylo to ovšem stejné, jako v případě Umpani. Cílem úkolu bylo nejenom navázat spojenectví, ale rovnou ukrást Chaos Moliri. To nebylo třeba, protože jsem ho již vlastnil (Z'Ant nám ho nechal, jen ho chtěl vidět). Podobně to bylo s předposledním úkolem, kdy nás Z'Ant poslal zjistit koordináty Černé lodi. Opět nám k tomu poskytl hint, který spočíval v tom, že na Dominu jsou celkem dva raketoplány, v nichž bychom měli zapátrat po černých skříňkách. Koordináty už jsem také věděl, tak jsem mu je rovnou předal.



Finální úkol pro T'Rangy se skládal ze dvou podúkolů. Z'Ant nás poslal do základního tábora Umpani, abychom tam vyhledali T'Rangského agenta a s jeho pomocí získali přístup k lodi federace, kterou máme zničit. Agentem je kapitán Kunar, kterému jsme se prokázali patřičným heslem a tím jsme získali falešnou IUF pro vstup na vrcholek hory Gigas. Cíl je poměrně jednoduchý. Stačí rozpojit brzdící zařízení a potom skrze počítač na řídící věži zavolat loď zpět na základnu. Jedná se však o jasně nepřátelský akt, tak jsem si to jen vyzkoušel. Primárním cílem bylo beztak si jen vrcholek hory prohlédnout.

Na vrcholku jsou krom řídící věže rozmístěné i dvě rakety. Jedna je určena pro zásah Černé lodi a druhá pro zásah Nargisstu, lodi T'Rangů. U Černé lodi však chybí koordináty cíle a u Nargisstu jsou aktivní štíty, takže střela by se minula účinkem. Trochu mě to nalomilo, možná jsem na ten T'Rangský počítač nešel úplně správně, ale pak jsem si řekl, že přetížení toku energie by zcela určitě vedlo k vypnutí štítů, takže v tom to asi nebude.









Schválně jsem zkusil, jestli by šlo Kunara naprášit Yamirovi, ale hra s touhle variantou nepočítá. Yamir si klidně vzal falešnou propustku a dál se tvářil jako že nic. Pořád čekal na splnění mise se zničením Nargisstu. U Z'Anta mě pro změnu překvapily různé reakce na věci okolo Drazice, takové v podstatě protimluvy, jakoby Z'Ant vůbec netušil, v jaké fázi hry se zrovna nacházíme. Nejprve o Drazicovi mluvil jako o špehovi, kterého vyšle něco doověřit a postupně to došlo až do fáze, že se Drazic ztratil při průzkumu tábora Umpani. Jenomže Drazic byl ve skutečnosti po celou tu dobu vězněm Rapaxů. Popravdě, od hry z roku 2001 bych čekal, že bude v tomto ohledu lépe dotažená, což platí právě i o těch přeskočených úkolech.

Mise pro T'Rangy mi vynesly něco málo peněz a zkušeností, takže jeden level to skoro dalo. S trochou grindění jsem pak dostal Bezzuba a Eonu na level 20, takže nyní už všichni měli tuhle významnou metu za sebou. Časově nebyl tenhle úsek hry nijak dlouhý, protože většinu potřebných věcí jsem věděl, nebo měl při sobě. Dohromady i s grindem a rozprodáváním věcí jsem u toho strávil 9 hodin a 45 minut.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #129 kdy: Červen 22, 2018, 14:02:48 »

Vrcholek Nanebevzetí

Přešlapování okolo aliančních úkolů mě moc nepotěšilo. Čekal jsem o poznání větší nárůst zkušeností, takže namísto vyššího levelu jsem se musel spolehnout na přezbrojení. U Ferra jsem si nechal vyrobit Slonovinové ostří a Vampýří řetěz. Každý z těch kousků však stojí 100 000 zlatých, takže jsem si vzal nakonec jen ostří a řetěz jsem Ferrovi zatím nechal v nabídce. Je škoda, že jsem o podobném artefaktu nevěděl dříve, na přeškolení zbraňové dovednosti už bylo totiž pozdě. Byl jsem rád, že Bezzub už konečně ovládá halapartny na úrovni a znovu bych to už podstupovat nechtěl, protože bych tuhle volbu musel učinit u Elemira a jeho bojová absence by byla dost znát.



U Ferra jsem navíc pro Elemira koupil Mantisové botky a pokukoval jsem i po Děsivém kopí pro Bezzuba. Nakonec jsem zjistil, že v inventáři mám Mystické kopí, které taky není špatné, tak proč zbytečně rozhazovat peníze? Lacert dostal Slonovinové ostří a Elemir po něm podědil meč Spár (v druhé ruce jsem mu nechal dýku). Tím se mi výše zranění u všech bojovníků tak nějak vyrovnala.

Rezignovat jsem musel akorát u Jezebel, která už si holt osmičku odbyde opravdu jen jako sekundární klerik. Na její rozvoj mi moc času nezbylo. Sice se snažila, ale její zranění je pořád jen poloviční oproti bojovníkům. V průběhu dalších bojů jsem ovšem trochu zaskřípal zuby, protože mi došlo, že já z ní mohl udělat prima střelkyni. Dal jsem jí totiž v průběhu bojů do ruky luk a šípy a ono to mělo docela úspěch. Ale opět, bylo to příliš pozdě na to, aby se stihla patřičně vycvičit. Ony ty střelecké a vrhací zbraně nejsou od věci. Bezzub se svým Bumerangovým shurikenem občas slavil úspěch v podobě instakillu (IK). Horší to bylo obecně se zbrojemi. Jezebel je jediná, kdo má něco speciálního. Na ostatní speciálky jsem nedokázal najít všechny suroviny, takže jsem si musel vystačit jen s tím, co jsem v průběhu hry našel.

Po přezbrojení jsme konečně vyrazili na Vrcholek Nanebevzetí s tím, že teď už se do něj zakousneme a nepustíme :D Mno, předsevzetí to bylo hezké, ale realita místy skřípala. Nejprve jsem si však musel pro sebe dovysvětlit, jak se to s tím vrcholkem má a proč jsme museli přes Zámek Rapaxů. Důvod je jednoduchý a odpovídá tomu, co říkal Braffit o závalu. Lili se v průběhu levelupu naučila kouzlo RTG-paprsky, což je prima detekční kouzlo, fungující na celou oblast najednou. Na automapě jsem si pak všiml několika zelených teček na jihu, jakoby za skálou.

Šlo o hlídku Rapaxů, která stojí u vstupu na vrcholek směrem z Horské divočiny a skutečně stojí pod jakýmsi závalem. Dolu k hlídce seskočit jde, ale zpět už se vyšplhat nedá. Hlídka nás náležitě uvítala a vynadala nám do zrádců. Hned poté nás napadla a v tu chvíli došlo k znepřátelení obou frakcí Rapaxů. Tady opravdu hra dost tlačí na volbu aliance T'Rangů s Umpani, ale stačí se této hlídce vyhnout a vše zůstane při starém.



Teoreticky by šlo na počátku hry nastavit na vrcholku portál a vyhnout se tak konfrontaci s Al-Sedexus, protože ta je důležitá právě až kvůli přístupu k portálu na vrcholek - učencovu věž lze deaktivovat i bez ní. Na vrcholku by se toho ale asi příliš nezměnilo, hra v jednu chvíli krásně naznačila, jak by to v takovém případě vypadalo, takže ve skutečnosti žádné ulehčení ;)

Na vrcholku jsem se rozhodl pro jinou taktiku, protože dvě možné cesty už jsem znal a moc schůdné mi nepřišly. Zkusil jsem to proto tou třetí, ještě neodemčenou cestou na východě. Nadšení mě nicméně rázem opustilo, protože hned v následující zatáčce kaňonu na nás vyběhla čtveřice krystalových jednorožců. Opět dost silná jednotka, ale po prvotním překvapení jsem zatnul zuby a po loadu je rozsekal. Potíž byla v tom, že umí ovládnout postavy a v jednu chvíli jsem na výsledek nevěřícně koukal. Povedlo se jim ovládnout Lili, která zrovna držela phaser a začala střílet do zbytku družiny. Nikoliv jen několikrát, co by jí umožnilo herní kolo, ale ona střílela tak dlouho, dokud jí nedošla stamina! Asi šlo o bug, ale dost nepříjemný.



Kousek dále jsme se po cestě srazili se šamanem Amitem. Na první pohled vypadal dostatečně přátelsky, ale jeho nabídka ve mě vzbudila jisté obavy. Za průchod kaňonem požadoval 129300 zlatých! Dobrá, mohl jsem zaplatit, ale vadilo mi to jeho vyhrožování, takže jsem odmítl a čekalo nás nemilé překvapení :) Z poza rohu vystoupil obr Pee Wee ... Na poprvé jsem to beze ztráty nedal, tak jsem u loadu zvolil cvičmo zaplacení poplatku. Amit mi poté slíbil, že Pee Wee se postará o všechny mé potíže, ale ten obr ve skutečnosti není tak schopný, jak by se mohlo zdát, takže jsem loadnul a znovu odmítl zaplatit. Amit stojí naštěstí tak blbě, že obr přes něj nemůže, čímž mi dal dost času na zakouzlení ochran. Poté jsme Amita sundali a o chvilku později i jeho kamenného přítele. Bylo za to krásných 293003 xp.







Cesta až na konec kaňonu proběhla celkem pohodově, byť jsem si všiml, že chvilku po odchodu z místa boje s Amitem se za námi objevila dvojice spawnutých hlídek potvor. Dokonce to vypadalo tak, že nás stopují, ale došly jen do určitého místa a pak se zas otočily. Tohle chování platí pro část spawnutých hlídek a dá se toho využít, ale časem mě napadaly i hlídky, kterým se prostě ztratit nedalo, přesně jak jsem popsal v jednom z dřívějších příspěvků. Na konci mě čekal jen jednodušší boj s duchem a dvojicí jednorožců, takže východní kaňon byl nakonec opravdu v pohodě.

V údolí na konci kaňonu se nachází Chrám Destinae Dominus. Dveře chrámu se po přiblížení automaticky otevřely a uvnitř se mi zjevil Aletheides. Pověděl mi něco málo o Destinae Dominus a pak mi položil dvojici otázek, které měly ověřit naší připravenost pro Nanebevzetí. První otázka se týkala smyslu Destinae Dominus (Znalosti) a druhá komu bylo určeno (Higardi). Poté nám otevřel přístup k teleportu do svatyně a zmizel.









Princip všech svatyň je v podstatě stejný. Krom Chrámu Destinae Dominus se na Vrcholku Nanebevzetí vyskytují ještě další dva chrámy pro oba zbylé artefakty (Astral Dominae a Chaos Moliri). Umístěním příslušného artefaktu do svatyně se zpřístupní část schodiště v centru vrcholku, které vede k teleportu do Kosmického kruhu. Teleport ze svatyně už družinu nevrací do příslušného chrámu, ale teleportuje jí na centrální planinu vrcholku poblíž sousoší.



Zajímavé bylo sledovat u toho čas, protože od vstupu na vrcholek až po umístění Destinae Dominus mi to zabralo 1,5 hodiny. Bylo to docela překvapení, s takovou rychlostí jsem nepočítal, ovšem radost to byla předčasná ;) Důvodem byl fakt, že jsem na východní straně vrcholku svedl jen 3 boje. Dost pozitivně se na tom projevilo přezbrojení družiny a nová úprava formace, ke které mě donutil Pee Wee (obě kouzelnice a Jezebel šly až do zadní řady). Radost mi ovšem zkazil hned následující postup západním kaňonem.

Tuhle trasu už jsem částečně znal, předtím jsem dokázal projít až k Polykači duše, ale dál ani o píď. Polykač duše je docela tuhá a životaschopná potvora, která disponuje několika nepříjemnými typy útoků včetně instakillu (IK). Boj to byl dost o náhodě, ale pak mě napadlo mu podsunout jako cíl útoku vyvolaného elementála a opravdu to zabralo.



Na průzkum planiny za Polykačem jsme však neměli dost času, protože chvilku po boji se poblíž spawlo několik hlídek a od té doby se to stalo vysloveně pravidlem. Nejprve jsme se snažili nebojovat, ale v některých chvílích to nešlo. Snažili jsme se tedy alespoň vyhýbat bojům s jeskynními démony apod., protože ti chodili ve velkých skupinách a byli dost silní. U těhle hlídek ale víceméně platilo, že chodily jen po určité trase. Stačilo tedy kaňonem popojít dále a byli jsme v relativním bezpečí.



Zhruba uprostřed cesty jsme narazili na jezírko se slizem Bahenní ve. Tušil jsem zradu, ale boj docela šel, žádné překvapení se nekonalo. Na konci kaňonu je opět údolí a v pozadí se rýsoval Chrám Chaos Moliri.



Nadšení bylo předčasné. Jakmile jsme se pokusili obejít skálu po levé straně, tak na nás z poza ní vybafl Vyšší démon a trojice Džinů z oblaků. Démon byl v pohodě, ale džinové umí celkem úspěšně zakouzlit Smrtící oblak, takže beze ztrát jsem to uhrál až napotřetí.







Po vstupu se nám opět zjevil Aletheides a začal se nás vyptávat na Chaos Moliri - jakou moc má (Chaos), a který temný nositel nyní změnu přináší (Temný učenec). Aletheides otevřel vstup k portálu do svatyně a opět zmizel.





Nyní nám zbyl už jediný chrám a tím pádem cesta prostředním kaňonem. Pohled na planinu kousek po cestě už pro mě nebyl žádným překvapením, protože jsme sem nakoukli už dříve. Stála zde armáda Rapaxů vedená Princem, kterému stála po levici záhadná žena ... no, záhadné bylo hlavně její jméno, Al-Bezzub :D Ano, šlo o dceru Bezzuba a Al-Sedexus. Ovšem byla pěkně naštvaná, stejně jako Princ.

Boj je to poměrně šílený, ale hned na začátku se mi povedlo něco, co mi ukázalo způsob, jak si boj zjednodušit. Potíž boje není ani tak úvodní množství Rapaxů jako fakt, že Al-Bezzub má stejnou schopnost jako Al-Sedexus, tedy vyvolávat Templářské rytíře, což už problém je. Shodou okolností se na planině spawlo pár létajících hadů a jak se na mě vrhli, tak mi Al-Bezzub přišli s Princem na pomoc. Jenomže jak boj skončil, tak došlo ke klíčovému rozhovoru a boji s nimi. V tu chvíli jsme však byli už mimo planinu, takže do boje nezasáhli hned všichni, navíc Bezzub zasadil Al-Bezzub stylově hned v druhém kole IK :D Bohužel, ona nám stihla do zad vyvolat asi 4 rytíře a Lili se brzy odporoučela.







Dlouho se mi pak nedařilo, přímá konfrontace byla prostě problém, tak jsem se po nějaké době vrátil k tomu prvotnímu objevu a využil jsem další létající hady, abych Prince a Al-Bezzub vylákal ještě dále od planiny. Pak už stačilo jen pár pokusů a nakonec vymlátit i Rapaxy na planině. Kdybych do boje zapojil oživování, tak jsem asi hned v tom prvním boji měl úplně ideální příležitost, protože jsem měl skoro zabitého i Prince, ale holt jsem se rozhodl jinak a loadnul jsem. Trochu jsem se krom boje obával výsledku na reputaci mezi Rapaxy, ale tenhle boj na to neměl žádný vliv.

Poznámka: teď se ještě vrátím k té poznámce o možnosti seslání teleportu na planině před vznikem závalu. Al-Bezzub je normálně pojmenovaná postavička, to jméno figuruje ve všech popiscích, tedy vyjma jediného. Tím je dialogové rozhraní, kde se tahle postavička jmenuje Al-Saxx. Je to podle mě zřejmě defaultní jméno pro případ, že byste zmíněnou Al-Sedexus obešli nastavením portálu. Boji s Rapaxy na planině se tedy zřejmě vyhnout nedá.

Planina s Rapaxy nebyla bezpečná ani po jejich likvidaci, opět tu docházelo k rychlému respawnu a bylo to o to horší, že z planiny vedou hned dvě možné cesty. Spawnuté potvory nás nakonec po řadě soubojů donutily zvolit západní cestu, která vede krátkým kaňonem do jeskynního tunelu, kde mě čekal další sliz. Tentokrát se ovšem překvapení konalo :) Bahenní roček je dost odolný vůči zranění a sesílá Spánek. Většinu boje tak musel zvládnout Elemir sám.



Do zad už se nám blížila skupina potvor, takže jsme museli zrychlit. Jenomže na planině za tunelem nás čekal Furor! Je to takový výrazně přerostlý plameňák s 1380 HP, ale ve skutečnosti je to ještě větší bábovka než Pee Wee :) Sundali jsme ho hned na poprvé a bez větších příprav.





Hlídka za námi pronásledování nevzdala a další potvory byly i před námi - šlo o víly. V jednom rozšířeném místě kaňonu se nám podařilo vílám vyhnout, ale pořád bylo potřeba spěchat, protože víly se pohybují poměrně rychle a brzy bylo vidět, že už se zase vracejí.

Na konci kaňonu nás čekalo zelené údolí s Chrámem Astral Dominae. Vstup střežila trojice víl v čele s Dubovým strážcem. Využili jsme skály před chrámem a zahráli si na honěnou, čímž se nám podařilo víly od strážce oddělit. Boj to nebyl tuhý, ale Eona a Lili mají málo zdraví na to, aby ustáli silnější kouzlo, takže napoprvé jsme o Lili přišli.













Údolí kolem chrámu je asi nejhezčí místo na celém Vrcholku Nanebevzetí. Jak jsme se kochali pohledem, tak nás dostihla zmíněná hlídka víl, ale opět jsme využili skálu před chrámem a opatrně jsme kolem ní obkroužili ještě předtím, než nás stihli víly zahlédnout, takže jsme dokonale unikli jejich pohledu a víly zas odletěly zpět do kaňonu :)

Uvnitř chrámu se nám opět zjevil Aletheides a položil nám otázky ohledně Astral Dominae - čemu vládne (Život) a kdo ho stvořil (Phoonzang). Poté jsme mohli Astral Dominae uložit do svatyně.





Tím jsme splnili trojici podmínek pro úspěšný vstup do Kosmického kruhu. Zbyla nám tedy jediná možná, a to strnitější cesta směrem na samotný vrcholek. Respawn hlídek zesílil a čím blíže jsme vrcholku byli, tím to bylo horší. S vypětím všech sil a po mnoha bojích jsme konečně stanuli na pokaraji cíle naší cesty ...



Vrcholek Nanebevzetí byl opravdu nejpernějším úsekem naší cesty a velkou měrou se na tom podílel rychlý respawn potvor. Přitom časově to ve skutečnosti až taková šílenost nebyla. Dosažení Chrámu Chaos Moliri mi zabralo 2 a čtvrt hodiny a u Chrámu Astral Dominae to bylo něco okolo 3 hodin, přičem z toho hodinu mi zabral souboj s Rapaxy. Celkový čas až po dosažení vrcholku činil 9 hodin a 30 minut.

Na Vrcholku Nanebevzetí jsem tak nějak zase začal flákat levelování, protože mě zajímalo, nakolik to bude schůdné za současné situace. Bojovník Elemir zůstal na levelu 22, kouzelnice Lili, samuraj Lacert a valkýrie Jezebel na levelu 21, ninja Bezzub a bishopka Eona na levelu 20. S tím jsem vstupoval i do finále hry.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4899
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #130 kdy: Červen 22, 2018, 14:05:02 »

Kosmický kruh

Jakmile jsme se přiblížili ke stavbě na vrcholku kopce, tak nás neznámá síla vtáhla vpřed. Kousek před námi se na konci schodiště třpytil teleport ke Kosmickému kruhu, ale mezi námi a ním stál Dark Savant!



Dark Savant se nám nejprve vysmál za naší pomalost a poté nám slíbil strašlivou smrt, jenomže ouha, jeho bombu v Temné věži někdo deaktivoval ... ;)







V tu chvíli se Dark Savant otočil a spěšně prošel teleportem. Času nebylo nazbyt, jak nám vzápětí sdělil Bela, který vystoupil zpoza sloupů po naší levici. Tušil, kam má Dark Savant namířeno a tak nás pobídl, abychom ho následovali.





Na druhé straně nás překvapil nový výhled. Kosmický kruh se nachází přímo ve Vesmíru, který ho kompletně obklopuje. Vydali jsme se po mostě a skrze stavbu naproti, kde už nás čekal Bela.







Mazitím se však Dark Savant střetl s Aletheidem a dožadoval se slyšení u Vládců Vesmíru. Aletheides mu v klidu odvětil, že Vládci již odešli, protože noví právě přicházejí a i on, Dark Savant, by měl odejít. Jenomže s tím se Dark Savant nehodlal smířit, trval na nějaké pomstě a Aletheida zničil.





Bela nás urychleně vyzval, abychom přistoupili ke Kosmické peci, protože to je naše jediná šance, jak zvrátit osud. Někde vzadu mi v myšlenkách svitla připomínka, že Bela je sice důležitý, ale zaroveň bych se měl řídit i vlastními pocity.





Tak to je ta Kosmická Pec, o které se tolik mluvilo v šestce! Kniha osudu a magické pero. Podvědomě jsem nalistoval stránku, která byla věnována Dark Savantovi a začal jsem číst, když tu se do toho vložil Bela a odrecitoval mi část, na které zrovna spočinul můj zrak ... Prohlášení o vyhoštění.



V tu chvíli přistoupil k peci i Dark Savant a začal mluvit.



Jak mluvil, začalo mi pomalu svítat. Pochopil jsem, že onen muž, který přede mnou stojí, býval kdysi Vládcem Vesmíru. Laskavý a shovívavý, který se chtěl o vědění Vládců podělit i s běžnými smrtelníky, ale tím se dopustil největšího zločinu a za ten byl po právu potrestán. Čas plynul a onen muž čím dál více cítil křivdu. Křivdu tak silnou, že se rozhodl pro cestu, která navždy poznamenala osudy mnoha lidí. Stal se Dark Savantem, Temným učencem, a jeho jedinou tohou byla pomsta. Před námi nestál nikdo jiný, než-li samotný Phoonzang! Bela byl neméně překvapený, ale narozdíl od nás to začal tušit dříve.

Tohoto muže neustále uctívají milióny bytostí a přitom vůbec netuší, co se z Phoonzanga mezitím stalo. Pomalu jsem začal chápat i souvislost mezi ním a důvodem, proč s ním Vi Domina odletěla. Ostatně Vi tu teď s námi měla stát, ale buhví, kde je jí konec ... Phoonzang před svým odchodem z Kosmického kruhu pečlivě ukryl trojici artefaktů a vytvořil k nim klíč, který se stal součástí jeho pokrevní linie. Tak vznikli Strážci klíče, a proto musela Vi přijít o oko. Jen s ním mohl Dark Savant vidět to, co bylo jiným skryto. Z přemítání nás vytrhla až Savantova důrazná výzva. A je to tu, čas volby ...





Nejprve jsem podlehl Belovo poznámce a rozhodl jsem se stránku věnovanou Dark Savantovi vytrhnout. Netušil jsem přesně souvislosti, ale tak nějak intuitivně jsem očekával, že vytržením této stránky bude Dark Savantův osud zpečetěn. Efekt byl však mnohem rozsáhlejší, než bych doufal. Vytržením stránky zaniklo vše, co se po vzniku Dark Savanta událo. Na jednu stranu ctnostný efekt, ale ne tak zcela v souladu s tím, co bychom si přáli my ;) Nikdo z nás nechtěl naší minulost jen tak hodit za hlavu. Naštěstí se Dark Savant nehodlal jen tak vzdát a nechat osud na nás, takže došlo k boji.

Po prvním útoku Dark Savanta jsem málem vyskočil z kůže, ale záhy jsem se zase uklidnil. Popravdě jsem si naběhl sám, protože jsem Dark Savanta hrubě podcenil a rozhodl se na něj vyrazit přímo. Raději jsem loadnul a rovnou jsem zkusil druhou možnost, tedy vzít pero a psát. V tu chvíli mi ovšem Dark Savant vytrhl knihu z pod ruky a zaútočil.











Druhý pokus dopadl lépe a vzhledem k finále jsem se dokonce rozhodl tolerovat vzkříšené postavy, ale před dokončením boje jsem už nestihl vzkřísit Lili, takže následoval třetí a velmi úspěšný pokus bez smrti. Savantovo přisluhovačů nebylo potřeba si všímat, po smrti Savanta zmizeli sami. Savant je navíc docela snadný terč. Sice je potřeba zakouzlit Supermana na bojovníky, ale ti ho pak krájejí celkem rychle. Nebezpečný je akorát jeho bleskový útok, který mi Elementární štít kryl jen z části. Kouzelnice jsem proto musel chránit ještě Andělem strážným.

Tím to ovšem neskončilo, ba naopak ... nyní přišel čas, abychom se ujali naší nové role ...







A jak to dopadlo s naší neutralitou?



Psaní do knihy je ovšem zdrádné. S každým řádkem družina stoupá a přitom každé z postav ubývá stamina, takže postupně jedna po druhé usínají. Na konci pak družina spadne z velké výšky, ale díky finálnímu doléčení na konci boje se Savantem se nikomu nic nestalo ... byl by to pech, kdyby Lili během tohoto okamžiku zemřela :)

Na konci nás ovšem nečekalo žádné velkolepé outro, ale pouhá strohá gratulace a informace a vytvoření finálního savu ... těžko říci, co tím vývojáři chtěli naznačit ;)



Finále bylo poměrně krátkou pasáží na 3/4 hodiny. Důvodem byl fakt, že některé dialogy nešlo odklikávat a bylo nutné počkat, než se hra sama posune dále. Ale pokud jde o obsah, tak musím říci, že to bylo důstojné zakončení celé trilogie. Nebýt sedmičky, asi bych dokonce uvažoval o možnosti připojení k Dark Savantovi, ale i v tom našem konci bylo vidět, že temnota Phoonzanga dávno pohltila a s ním by svět nečekalo nic dobrého.

Levely postav jsem udržel tak, jak jsem skončil na Vrcholku Nanebevzetí. Elemir a Lili měli před finálním soubojem rezervu 2 levelů, ostatní pak jen 1 level. Celkový čas hry činí 131 hodin a 15 minut, tedy zhruba 5 hodin nad Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar, ale to už si nechám do souhrnu.

Ostatně přemýšlím, jestli vůbec budu psát něco komplexnějšího přímo k osmičce, anebo to vezmu při jednom v rámci souhrnu trilogie, protože můj rozpolcenější názor na hru jsem tu už mnohokrát popsal a nemyslím si, že by se na konci hry něco výrazně změnilo. Ale i přes všechny ty komplikace a problémy s proniknutím do hry, nemůžu Wizardry 8 vysloveně shodit. To by nebylo fér. Wizardry 8 pro mě nejsou devadesátkovou hrou, ale nejvíc si naběhli díky bugům. Absence Vi Dominy je něco, co neskousnu, takže těch procent oproti šestce a sedmičce uberu více, bude to tedy 80% ;)
IP zaznamenána
This is the end ...
 

+ Rychlá odpověď