Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Září 22, 2018, 17:32:53
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Might and Magic: World of Xeen  (Přečteno 9271 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #60 kdy: Prosinec 13, 2015, 20:18:39 »

Jak jsem řekl, tak jsem i udělal. Propočetl jsem si, že za Darkside jsem si zatím nasyslil zkušenosti na level 40, takže u toho jsem také zůstal a celou družinu na těch 40 vycvičil. Sice jsem mohl jít až na 50 (maximum pro Sandcaster), ale to už by asi nebylo fér. Peníze by mi na to kupodivu bývaly stačily a v bance mám za Darkside ještě rezervu 1 milión zlatých. Výhoda je, že trénink postav trvá 1 týden, bez ohledu na to, kolik levelů se cvičí. Je to vlastně stejné jako v šestém díle.

Nejprve jsem do hrobky šel jen tak zkusmo, o kolik se to změní, ale nakonec jsem z prozatimního save udělal definitivní. Na druhém patře jsem v jednu chvilku zvažoval, že levelup možná nebyl nutný, ale na 4. patře mě to zase vyléčilo.

Hrobka je jedno velké puzzle a každá nápověda je dobrá. Něco se člověk dozví při pokusu projít na další patro, ovšem na některých levelech je socha, která poskytne nápovědu. Ta na čtvrtém patře je v malé místnosti plné minotaurů a gorgon (vylepšený minotaur se schopností zkameňovat). No, loadnul jsem si ten souboj mnohokrát, nakonec jsem si musel vypomoci bonusovou fontánou many a klerička v pravidelných intervalech kouzlila Božský zásah.

Je až s podivem, kolik kouzel ve WoX znám hlavně kvůli tomu, že se objevily i v pozdějších dílech a ne všechny jsem měl potřebu využívat. Tady je to prostě místy nutnost a opravdu je tu jen minimum kouzel, pro které by se ve hře nenašlo uplatnění. A to se mi líbí.

Na druhém a čtvrtém patře se dá navíc získat dost bonusových zkušeností, takže některé postavy začaly kouzelnici dohánět. Souvisí to právě s řešením jednotlivých puzzle. Dostal jsem se nakonec až na 5. patro, které je opět dvojnásobně větší (32 x 32) a pro změnu jsem tu začal nabírat bonusy do atributů. Preventivně jsem si save pozice rozdělil, protože si nejsem jistý řešením všech puzzle, tak abych při případném opakování nemusel projíždět tak velký kus hry.

Kouzly tu opravdu nešetřím, využívám toho, že jsem si v Chrámu Barka nahrabal dost gemů a obecně by to tu bez kouzel asi nešlo. Minotauři a gorgony jsou dost odolní, takže jsem kolikrát rád, když alespoň jedno ze čtyř seslání Imploze zabere. Božský zásah je pak opravdu klíčový u bojů s přesilou, ale loadům se vyhnout nejde i tak. V těch skupinových bojích umírám docela často. Skoro až lituju, že jsem vůbec kdy uvažoval, jak je dvojice minotaurů obtížná :)

Každopádně jsem rád, jak dlouho jsem se ve hře dokázal udržet s nízkým levelem, ale teď už se to holt přehouplo do té těžší části a je mi jasné, že bez levelupu bych se dokázal dostat maximálně na 4. patro. Ono toho v principu za Darkside moc nezbývá, vlastně jen proniknout do zbytku hradu Blackfang a pak Alamarův hrad. Tedy ještě elementární roviny, ale u těch si nejsem jistý obtížností. Zatím jsem nakoukl jen do Roviny ohně a tam mě dostala hlavně láva :)

Časově jsem na tom odhadem 45 hodin, ale berte to hodně s rezervou. Jak to kombinuju s poznámkama a tvorbou map, tak už jsem ztratil přehled. Přitom je zajímavé, že mi Darkside přijde roztahanější, ale dost dělá i to, že jsem si na herní systém navykl, takže mi řada věcí jde svižněji. Vlastně on asi roztahanější bude, víc se tu skáče z jednoho místa na druhé a hlavní příběh je víc svázaný s levelem postav, což právě ukázala hrobka.

Přitom děj jako takový je odvislý od postupu v Ellingerově hlavním úkolu, takže několik posledních hodin jsem vlastně věnoval hledání Energy Disků, bez nichž se očividně dál nepohnu. Sice vím, co mám udělat, ale nevím, kde to hledat :D Obě části WoX na to jdou tedy jinak, ale ve výsledku je to vyrovnané a nakonec i podobně zábavné. Přesto si myslím, že Clouds of Xeen je vyváženější ve všech ohledech. Darkside už působí docela megalomansky (množství zkušeností, permabonusy ...), ale těžko říci, nakolik je to ovlivněno právě tím spojením obou světů.

Tady bych se opravdu už neodvážil Darkside od zbytku hry oddělit, byť se snažím házet si klacky pod nohy. Už jen znalost kouzel, která jsem si z Clouds of Xeen přinesl, to samé dovednosti. Darkside je opravdu hodně postavený na financích, vše je tu drahé, takže vše, co už umím, je vlastně plus pro mojí peněženku a s tím je prostě potřeba počítat. Takže i když jsem se snažil nepoužívat vysokolevelová kouzla, pořád jsem od počátku použil pár kouzel, která bych se naučil v Darkside až později. Začátek jsem měl tedy snažší a nebyl jsem ani tolik závislý na surovinách a jejich hledání. Nepotřeboval jsem je, ale už jen ten pocit, že se nemusím škrtit mi prostě to hraní změnil. Tam kde bych býval počítal každý gem, tam jsem to prostě mohl hodit za hlavu ...

Heh, já tu bilancuju, jak kdybych byl už na konci :D No, ale trochu jsem svoje pocity sesumarizovat musel. Ono je opravdu těžké si udělat názor na jednotlivé čáti WoX, když vám chybí ta zkušenost s nimi samotnými. U Clouds of Xeen jsem si třeba jistý, že si to zahraju i čistě jen jako samostatnou hru, ale u Darkside nevím. Ono to svým způsobem ani nedává smysl, hrát to samostatně. Ale kdo ví, třeba se mi to jednou bude chtít porovnat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #61 kdy: Prosinec 14, 2015, 19:18:23 »

Level 5 hrobky je za mnou ... uf. Zjistil jsem, že ono není potřeba jí prolézat celou, takže se vlastně řadě bojů dalo vyhnout. Když jsem to spočetl, tak jsem tu kouzlením utratil nějakých 2000 gemů. Na posledním patře lze v první části osvobodit řadu ptáků, za což je vždy +6 bodů do nějakého atributu trvale a hlavně celé družině. Druhá část za mříží je v podstatě prázdná, jen v jednom místě je hledaný slavík pro Dimitriho. Ona ta druhá část má svůj účel a souvisí to i s jednou průpovídkou NPC v Sandcasteru:

Spoiler: ukázat
Zdi této části dungeonu totiž tvoří nápis: My name is Sheltem. Jedno NPC přitom prohodilo, že má pochybnosti o pravém jménu Alamara.


Jen mě překvapilo, že jsem nenašel žádné energy disky, takže jsem málem propadl zoufalství. Šel jsem tedy za Dimitrim a ten mi prozradil, že královnu osvobodí z upíří podoby její koruna (mám se za královnou vypravit na hrad Blackfang), která je ovšem na 3. patře v trezoru, ke kterému zná heslo naneštěstí jen královna. Řekl mi však heslo k trezorům na 2. patře a voila, jsou v nich energy disky (celých 6 kousků). Celkem jsem jich v tu chvíli měl 10, takže 5 mi jich nakonec ještě zůstane.

U Erllingera jsem si nechal třetí patro zpřístupnit. Jsou na něm sudy s permabonusy k osobnosti a síle, pak všechny služby a samozřejmě trezory. Jeden je prázdný, druhý ukrývá korunu. Zkusil jsem kombinaci otipovat a opravdu jsem první dvojici po chvíli trefil (3, 31), jenomže třetí číslici už ne. Vlastně to ani nejde. Protože vím, že mi kombinaci beztak prozradí královna, tak jsem nakoukl na web. Přesně tuhle hodnotu jsem taky při tipování zkoušel (jel jsem každou kombinaci až do 99), ale nešlo to. Ono je totiž opravdu potřeba, aby nám to řekla přímo královna. Je to asi pojistka proti tomu, kdyby se někdo chtěl nějakým úkolům vyhnout. Zřejmě tedy nejde ani otipovat kombinaci trezorů na druhém patře.

Při kontrole úkolů jsem si všiml, že mi přibyl úkol s Ambrosem ... jenomže jsem netušil, co s tím. Napadlo mě tedy ještě jednou promluvit s Dimitrim. Protože už jsem v hradu Blackfang byl (zablokovaný vstup jsem zjistil už při průzkumu oblastí), tak mi poradil, ať si pro pomoc zajdu za Ambrosem ... pak už jsem si vzpomněl, kdo to je, je to rytíř ve stanu poblíž lávových polí, nedaleko Necropolisu. Řekl jsem mu, kdo mě posílá a on mě poprosil o očarování uzdy pro jeho nového gryfa.

To je celkem jednoduché, poradil mi to už dříve jeden drb v hospodě, ostatně mám ho na screenshotu v jednom z předchozích příspěvků, takže jsem zašel za Natashou a ta mi jí za 50 000 očarovala. Ambrose mi to pak vrátil a odletěl na hrad Blackfang.

Došel jsem tedy také na hrad a Ambros mě s pomocí gryfa dostal dovnitř. Objevil jsem se na levelu 1 a princip průchodu je vlastně jednoduchý. Musel jsem přes západní křídlo projít až na level 3, odkud šlo přejít do severního křídla, zde jsem postupně usekal upíří šlechtu v rakvích včetně hraběte (upíři velmi přesně cílí na kleričku, ale i bez ní to není problém, jak jsem kvůli hrobce polevelil, tak je to hodně znát). A postupně zas dolů až nakonec do sklepa plného vody a Octopodů ... ani si neškrtli :D

V posteli jsem narazil na proměněnou královnu a také jsem s ní musel promluvit 2x. Poprvé mi řekla, co mám udělat (jít pro radu za Dimitrim, jenomže s tím už jsem mluvil), takže napodruhé mi řekla kombinaci k trezoru. Ještě že mám cestovní kouzla ... takže do hradu, vzít korunu a zpět za královnou. Královna se proměnila, dala mi klíč od pyramidy draka Pharoaha a k tomu 5 000 000 zkušeností. Poté se přesune na trůn do svého hradu.

V tuhle chvíli jsem to zapíchl, bylo to na mě pro dnešek dost výživné :) Hlavně jsem rád, že jsem si to nikde nezkomplikoval a vše to zas do sebe hezky zapadlo. Do pyramidy jsem jenom nakoukl, jsou tu zcela dle očekávání draci a docela jsem si toho oblačného střihl na férovku a zblízka, takže nejdřív spíš dodělám zas kousek na Nebeské cestě, kde jsem si s dvojicí draků předtím nedokázal poradit - jsou tam celkem 2 dvojice oblačný + zelený drak. Nj, blíží se to ke konci a za mnou je dalších 6 hodin ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #62 kdy: Prosinec 15, 2015, 21:01:59 »

Navázal jsem na včerejšek a vstoupil do pyramidy. První patro je dost rozlehlé, opět 32 x 32 čtverců a je tu dost draků, takže to nejde moc rychle. Nicméně je potřeba ho prolézt skoro celé. smyslem je najít šestici ovladačů, které rozsvítí svícny v úvodu patra a tím se otevře cesta na druhé patro. Bojové je ve skutečnosti jen to první patro. V SV rohu se nachází 8 lebek s hezkou hádankou ohledně čísel. Dá se to pořešit čistě matematicky, nebo si jedno z čísel otipovat a pak to poskládat dle zadání - sochy poradí, oč tu běží:

Spoiler: ukázat
Jedna poví, že jde o 8 čísel v řadě a druhá, že jejich součet je 52. Je tedy jasné, že to nebudou žádná vysoká čísla, ale taky to nebude řada začínající jedničkou. Nakonec vyjde řada 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a 10. Každá z lebek pak vyžaduje zadat jedno z těchto čísel, které odpovídá jejímu zadání.


Odměnou je přístup k dračímu pokladu (v pyramidě nefunguje teleportace), což je slušná kupa zlaťáků a gemů. Hlavně ty zlaťáky potěší, jsou to 2 milióny, gemů je 5000. K tomu i nějaký ten loot.

Druhé patro je jedno velké puzzle. K přístupu na 3. patro je totiž potřeba zadat heslo na téma číselného kódu vesmírné lodi NCC ... nj, která z nich asi tak byla v době vydání Darkside nejznámější? :D Jasně, stačí to opsat, ale byla by škoda si to nevyřešit:

Spoiler: ukázat
Řešení spočívá v tvaru zdejších zdí a nápovědu poskytnou sochy. Je to opět práce s čísly, jejímž výsledkem je číslo 1701, tedy kódové označení Enterprise - křižníku třídy Constitution ze Star Treku.


3. patro je zajímavé jen čtveřicí podlahových teleportů (jiný zvuk a změní se kompas), přes které je třeba přeskočit. Finále je pak na 4. patře, kde už čeká drak Pharaoh. V téhle chvíli začíná drobné běhání.

Drak mi poděkoval, dal mi 5 mil. zkušenosti, ale sám pyramidu opustit nemůže, byť je asi jediný, kdo dokáže Alamara porazit. Vlastně mi o Alamarovi dost pověděl, hlavně zmínil jeho magickou kostku, kterou ovládá vše. Jakmile by Pharaoh pyramidu opustil, Alamar by ho vystopoval a připravil o všechnu energii. Nicméně mi pověděl o událostech příchodu Alamara, který přiletěl jako "kometa" a nebyl sám ... na Xeen dosedly, nebo spíše havarovaly, dvě plavidla. V jednom byl Alamar, v druhém kdosi, koho se Alamar ani nesnažil zachránit. Mám to jít tedy prověřit.

Dle očekávání jsem na jednom místě našel vesmírný modul - shodou okolností ten Alamarův jako první. V modulu je pár zajímavostí, ale podstatný je až deník, ze kterého je jasné, že Alamar je ve skutečnosti někdo jiný ...

Spoiler: ukázat
Sheltem


Je to takové shrnutí příběhu krátce před MM1 až po začátek série Xeenu. Druhý modul nebyl daleko (je kousek od Necropolisu) a ten patří jiné zajímavé bytosti ...

Spoiler: ukázat
Corakovi


Zdejší deník popisuje události z druhého úhlu pohledu a na trůně sedí ona bytost, jenomže ve stázovém poli ... palubní počítač mi ovšem zadá hádanku, po jejímž vyřešení se pole zruší. Ani tato bytost nemůže své místo opustit a tak mě pošle pro radu zas za drakem.

Jen na chvilku odbočím, je zajímavé, jak jsou tu ty sci-fi prvky do hry zapojeny (vypadá to mnohem přirozeněji), stejně tak mi najednou došly některé narážky z pozdějších dílů. Celou dobu jsem o řadě z toho jen čítával a najednou to mám možnost vidět přímo ve hře a udělat si o tom vlastní názor.

Drak byl identitou druhého pilota překvapen a poradil mi jedno řešení - mám navštívit Olympus a přinést odtamtud soulbox, ve kterém ukryju pilotovu duši a propašuju jí do Alamarova hradu. Hned na to mi předal heslo do města a zpřístupnil se mi i vrchol pyramidy (Nebeská cesta).

Ovšem než jsem to drakovi oznámil, udělal jsem menší obkliku. Když už jsem prozkoumával moduly, napadlo mě, že bych mohl konečně nějak to lávové pole dořešit. Pozorovatelé jsou sice tuzí, ale jak jsem se naučil pracovat s Masivní deformací, tak je to na dvě zakouzlení, k tomu jedna Imploze a pak už jen zblízka dorazit :) Přesně tohle jsem mohl udělat už dávno :D Je to o to více úsměvné, že v SZ rohu je fontána, která přidává 2500 HP ... S tím jsem si mohl dávno ušetřit řadu zpomalení. Hned jsem si to taky vyzkoušel, za kopečkem vedle bylo 5-6 Pozorovatelů na jednom místě. Tohle jsou přesně ty situace, které člověk zažije jen u prvního hraní, u druhého už přichází na řadu nutkání jít tou lehčí cestou, tedy co nejdříve začít podobná ulehčení nadužívat.

Ovšem největší satisfakcí bylo, že jsem díky tomu měl za chvilku prozkoumané celé lávové pole, protože jsem to mohl brát po větších kusech. To byl asi ten nejlepší pocit vůbec, mít odkrytou komplet mapu Temné strany.

Olympus taky moc nezklamal, je to první město, kde se vůbec nebojuje a samozřejmě se zde najde dost odpovědí na dřívější hádanky. Hezké jsou i další odkazy na Star Trek, které tu lze najít. Věc, která mě ovšem v první chvíli trošku zarmoutila, bylo řešení jedné hádanky, které bylo použito i v Might & Magic X. Ale na druhou stranu, on to byl v podstatě nejlepší odkaz na původní sérii, protože tohle mohlo dojít jen těm, kdo pětku nebo WoX hráli:

Spoiler: ukázat
mniši studují palindromy


Soulbox je ukryt ve stokách, pro což je také potřeba poskládat přístupové heslo, což zde jde provést buďto prostou kombinatorikou, nebo nápovědu poskytne zdejší obchodník s podivnými potvůrkami:

Spoiler: ukázat
tribble ... ano, ty barevné milé koule, co se tak rychle množí


V tuhle chvíli jsem se rozhodl, že ještě po hlavní lince nepůjdu a udělám si menší odbočku na Nebeskou cestu, kterou jsem v podstatě dočistil. Troufl jsem si dokonce i na Megadragona, neb jsem nabyl pocitu, že jsem přišel na vhodnou taktiku ... nepřišel, je to na mě opravdu ještě moc :D Tak jsem zkusil elementární roviny, začal jsem tou vzduchu, ale pak mi najednou došlo, že tohle asi do příběhu Darkside nepatří. Pán vzduchu se totiž ohlásil celkem jinak, než bych čekal, takže mám takové tušení, že to je linka až z WoX. Nicméně si je alespoň předčistím (průzkum + likvidace protivníků). Tedy zas až zítra ;)

Dost přemýšlím ještě nad tím, jak se zachovat k "bonusovým" dungeonům na Clouds of Xeen. Zda-li je dojet ještě před ukončením hlavní linky Darkside, nebo to nechat až před unifikací světa. Vlastně není o čem přemýšlet, díky tomu, že to má ještě třetí hlavní linku, tak vlastně není kam pospíchat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #63 kdy: Prosinec 16, 2015, 15:48:33 »

Tak jsem tak nějak sedl k notebooku a počítal jsem, kolik Darkside asi zabral času a kolik mi ještě zbývá. Odhadl jsem, že jsem zhruba na nějakých 52 hodinách. Jak jsem v tu jednu chvíli zapomněl čas sledovat, tak už si moc jistý nejsem. Každopádně to délkou bude Clouds podobné. Ještě to zkusím dopočítat zpětně dle průměru na herní den.

Pokud jde o zbývající čas, tak musím říci, že najednou to celé uběhlo strašně rychle. Kolem poledne jsem začal s dalšími elementárními rovinami a ve 14:15 už jsem koukal na závěrečné video Darkside ...

V pláních jsem nabyl 100% jistoty, že je to až bonusový obsah, je to poznat z textu soch. Tím pádem jsem je jen odkryl a nic dalšího v nich nedělal. Obsahově jsou shodné, jen terén a potvory se liší. Nejtužší byly nakonec vodní potvory, protože jinak ve všech ostatních rovinách to bylo vše na jednu Implozi. K průzkumu Roviny ohně jsem navíc využil fontánu zdraví, takže jsem to projel jen na dvě fáze. V rovině vzduchu, co jsem dělal už včera, je nutné mít aktivní levitaci, v rovině vody pak umět plavat, nebo mít patřičné kouzlo. Rovina země je pak v tomto ohledu asi nejschůdnější.

Když už jsem měl hotovo, vyrazil jsem za se soulboxem za naším milým návštěvníkem, který se v něm ukryl a s družinou jsme vyrazili do hradu Alamara. První patro je z pohledu boje rozdělené. Jsou tu roboti, ale jen v jedné místnosti a ta je navíc nedůležitá. Nicméně jsem opět využil fontánu zdraví a zlikvidoval je na dva zátahy.

Podobně je to se sklepením, kam jsem v zápětí vyrazil, protože mě tam jedna z cest na prvním patře dovedla. Zde přibyde ještě jeden druh jednotky, ale opět nic, co by se nedalo pořešit. Musím ještě jen podotknout, že se stále držím s postavami na levelu 40 a tak to zůstalo až do konce hry. Když to přeženu, pokud bych o té fontáně věděl dříve, dalo se to s přehledem dojet i na těch levelech z Clouds of Xeen, ale to jsem dopředu mohl těžko tušit :D

Sklepení obsahuje několik soch, z nichž jedna zopakuje, jaké je Alamarovo oblíbené číslo a další poskytne podivný návod v podobě změti písmen a vysvětlivek, které z písmen jakou elementární rovinu představuje. Číslo už mi prozradili v Olympusu, takže nic nového a ta změt čísel určitě ještě nějaké uplatnění mít bude.

Jedna z oboček ze sklepení už mi byla známá, je to vstup do Shangri-la, tedy polovina cesty do Clouds skrze Ohnivou horu. Pak mi tu zůstala ještě jedna část, kam nemám přístup,protože mi chybí nějaká karta. Co v té části je, je mi jasné, protože mi to opět prozradily celkem 2 postavy už dříve:

Spoiler: ukázat
Měl by tam být princ Roland.


V jednom výklenku jsem pak našel klíč do Dračí věže v Clouds of Xeen. Do druhé věže dostanu přístup později, protože jak už vím dle soch v rovinách, je to součást úkolu WoX. Vlastně postrádám zatím jediný klíč a to je jižní sfinga. Údajně má být také v hradu.

Druhé patro je čistě nebojové, ostatně to samé patro čtvrté. V rozích jsou hodiny, které při správném nastavení udělají cestičku skrze elementární plošky uprostřed místnosti (při vstupu na ně družina propadne na první patro do patřičného úseku). Co na hodinách nastavit, je také jasné, nehledě na to, že jejich funkce se dá celkem snadno pochopit:

Spoiler: ukázat
je to číslice 9


Hlava uprostřed místnosti pak požaduje skutečné jméno Alamara, což snad ani nejde ve hře přehlédnout, vzhledem k tomu množství náznaků a deníku v modulu 2:

Spoiler: ukázat
Sheltem


Díky tomu se zpřístupní cesta na 4. patro a zde začíná ta pravá zábava. Podlahu tvoří v podstatě mozaika z plošek elementů. A co teď? No, co by ... v tu chvíli jsem si vzpomněl na tu divnou šifru ze sklepa :)

Spoiler: ukázat
Je potřeba na plošky stoupat v pořadí, v jakém jsou označeny v té "šifře". Jsou jen 2 místa, kde se to dá asi splést, ale je potřeba vždy myslet o tah navíc, a protože je docela daleko vidět, tak se dá otipovat, která z variant bude správná ... v podstatě hledáte nejkratší cestu z východu na západ.


Trefil jsem to hned napoprvé, ale trošku mě u toho zamrzelo, že tohle patro se bude asi kompletně mapovat velmi špatně.

Na druhém konci jsem stihl udělat jen pár kroků a hra si mě pak už sama přitáhla k trůnu. Nic víc nebylo třeba dělat, protože tohle je už opravdový konec a následuje závěrečné video za Darkside of Xeen:

Spoiler: ukázat
Corak se opět zhmotní a zahájí se Sheltemem bitvu. Protože jsou však stejně silní a ani jeden nemá převahu, rozhodne se Corak otevřít "okno" do vesmíru a ten je oba nadobro pohltí.


Na konci se objevilo docela hezké skóre a hned po něm info od draka Pharoaha, že mě pošle do Catleview, přičemž se mám u něj později zastavit, protože to ještě není vše ... hra mě vyhodila do menu, ale stejně jako u Clouds of Xeen, poslední save se přepsal, takže po jeho nahrátí můžu v příběhu dále pokračovat. Uvidím, zda-li se k tomu dostanu ještě v noci.

U skóre teď akorát docela váhám, nakolik je to opravdu ovlivněno dohrávkou Clouds of Xeen. Vzhledem k tomu levelu, který jsem obsáhl, si asi nakonec troufnu to vydat za samostatnou dohrávku. Víc určitě napoví finální skóre za WoX, ale co jsem zatím koukal, ono za Darkside jsou ty čísla opravdu docela vysoká. Jediné, s čím jsem si to nebyl vyřídit, je Megadragon. I když toho asi oželím :D Družina mi nakonec zestárla o krásných 9 let, tedy i tyto moje obavy o rychlost plynutí času byly nakonec liché (však ona klerička při kouzlení Božského zásahu taky občas dosáhla úctyhodných čísel ... např. jsem zahlédl věk 142 let, což je na člověka docela dost :D ).

Příběh WoX by šel asi nyní spíchnout za chvilku, ale nejprve bych rád ještě prošmejdil ty "bonusové" dungeony. Tipuju, že v pátek už budu na úplném konci série Xeen.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #64 kdy: Prosinec 17, 2015, 08:03:38 »

S tím rychlým dojetím jsem to poněkud přehnal :) Myslel jsem si, že to bude v podstatě už jen formalita, ale ono je to nakonec celé jinak. Zatím jsem se tedy úspěšně prokousal možná tak přes polovinu ...

Ony ty bonusové dungeony nejsou zas až tak bonusové, jako dokonce příběhové :) A rozhodně to není ani nic malého. Jak jsem už někde psal, v podzemí Alamarova hradu jsem našel klíč do Dračí věže v Clouds of Xeen, tak jsem toho hned využil a krom věže konečně dojel i celá lávová pole této strany. Věž jako taková je plná známých draků z Clouds, na vrcholu je to pak okořeněné ještě několika dračími králi. Je to ovšem velký rozdíl proti mému prvnímu setkání s dračím králem v Dračí jeskyni. Za prvé mám docela vysoké rezistence, k tomu podpořené kouzly a bojovníci už dávají docela šlupy, takže to vypadá, jako dříve vypadal boj se slabšími draky.

Ve věži je i docela slušný loot v podobě dračích pokladů, takže mi i dost naskákaly finance a gemy. V jednu chvíli jsem musel do Vertiga, protože mi zas přetýkal inventář a tady je to opravdu hodně nemilé, protože tu padají obsidiánové věci. Našel jsem i dvojici lektvarů s permabonusem do odolnosti (+40 a 4 použití). Ovšem na 4. patře jsem zjistil, že tu něco nesedí z pohledu levelu, ale nic extra varovného - trojice truhel, které mi ninja nedokázal otevřít. Thievery totiž závisí na levelu postavy a už delší dobu mi ninja třeba neotevírá dost mříží, což řeším odhmotněním (v Darkside je prostě teleportace v řadě dungeonů zakázaná), ale u truhel to bylo poprvé (pokud tedy vynechám i trezory, kde má Thievery vliv na odhalení správné kombinace).

Překvapení nastalo v oblacích nad věží. Chvilku mi bylo divné, že jsou tu draci z Darkside, ale za chvilku jsem byl spíš zaujat bojem s jejich silnějšími verzemi. Najednou byl i bonus z fontány zdraví málo :D Obzvláště energetický drak je opruz. Účelem je dojít k oku draka, což se brzy pochopí, protože oblaka mají právě obrys draka, takže cesta je jasná. Kupodivu je i celkem volná, jenomže u oka je socha a ta požaduje odpověď na otázku ... hm, otázka, na kterou jsem samozřejmě odpověď neznal. Nápověda je na několika místech po lokaci a někdy dobře hlídaná, takže jsem musel zatnout zuby a kousek po kousku se prosekávat.

Poblíž oka je i studna, co přidává dočasně 50 levelů, takže v kombinaci s Božským zásahem a dopitím u fontány zdraví to doce šlo (vlastně si nejsem ani tak jistý, jestli je ten Božský zásah nutný, protože mi přišlo, že fontána doplňuje nad maximum zdraví postavy a je jedno, že je třeba polomrtvá, prostě jí podle mě doplní zdraví do maxima a pak přeplní o ty 2500).

Pro hledání indicií se hodila hlavně kouzelnice, protože je tu podobně jako v Dračí jeskyni potřeba postava s vysokým intelektem. Když už jsem měl odpověď sesumírovanou, dostal jsem od sochy stříbrnou kartu a v okolí se spawnulo poměrně dost energetických draků. Nedalo mi to, zatnul jsem zuby ještě jednou a postupně usekal i je. Mít oblaka vyčištěná se vyplatí, protože je tu porůznu halda Dračích krystalů, které mi postavě přidávaly +5 úrovní trvale, takže to mám jako pojistku - ostatně jako i jiné bonusy k úrovním.

Moc se mi do toho nechce, ale dějová linka unifikace očividně není pro nižší levely postav. Proto asi tolik bonusů k úrovním a peněz pro trénink. Odhadem bych asi mohl se všema postavama jít na level 80, počítám tedy jen podle financí, protože zkušeností mám nad level 100. Vlastně bych tu mohl sáhnout i na rezervu v bance, protože ta je přesně pro tuto fázi hry určená, ale definitivně uvidím až podle dalšího dungeonu. Ne že bych si to chtěl dělat zbytečně těžší, ale zajímá mě, jak daleko se to dá tímhle stylem dotáhnout. Do této doby jsem si totiž docela dokázal představit, že se hra dá v pohodě dojet např. i jen se čtyřmi postavami, ale linka unifikace to poněkud boří.

Jenom se vrátím ještě k tomu osazenstvu Dračích oblak. V první chvíli mě to nedošlo, ale když jsem náhodou chtěl použít Městskou bránu, tak jsem zjistil, že jsem na Temné straně (proto i ta oranžová oblaka kolem). Je to takový paradox, protože když seskočíte okem draka, tak dopadnete kousek od Darkstone Tower (netuším, jak je to přeložené), tedy opět na Clouds of Xeen.

Trochu mě to rozkolísalo ohledně obsahu-neobsahu těchto dungeonů v samostatné čtyřce. Vypadá to, že jsou předpřipravené více, než jsem si myslel, akorát využívají bestiář Clouds. Včera jsem schválně zkoušel v samostatné čtyřce dojít do JV rohu mapy a opravdu tam je onen "ostrůvek" se satelitem, který lze normálně aktivovat. Dneska se schválně zkusím ještě editorem transportovat do Dračí věže. I když by mě nepřekvapilo, kdyby byla komplet předpřipravená, protože datové soubory čtyřky a pětky pracují nezávisle a vesměs do sebe nezasahují, takže obsah věže je podle mě definován právě souborem pro čtyřku, proto i ten shodný bestiář.

Vrátím se ale teď vůbec ke Clouds of Xeen, protože ten pocit, kdy mě transportní pyramidka přesunula z Castleview k Vertigu, se těžko popisuje. Prostě mám Clouds raději :) Mě ta jeho jednoduchost a atmosféra vyhovovala lépe. U unifikace mám třeba už trochu problém, protože mě to přijde jako zbytečné natahování děje. Problém je v tom, že u ní už znám počet dungeonů do konce a celou posloupnost, neboť mi jí vykecal sám drak Pharaoh. Ale je fakt, že ve WoX trávím za poslední měsíc dost času a ono to taky už dělá své. V tu chvíli jsou možná uzávěrky jednotlivých částí spíše kontraproduktivní, vždyť jsem vlastně za tu dobu zažil už dva finishe a přitom stále nejsem na konci ;)

Ještě taky dodatek k Alamarovo hradu a podlahovému puzzle ... včera mi to nedalo a musel jsem si celou podlahu odkrýt. Zabralo to dost času, ale přišel jsem pak ještě na to, že se to dá udělat i bez té nápovědy z podzemí. Krásně se tu totiž dá využít kouzlo Skok, takže těch cestiček k cíli je díky tomu o poznání více. Ovšem ta dle nápovědy je nejkratší a nejschůdnější i bez kouzla.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #65 kdy: Prosinec 18, 2015, 07:51:42 »

Obával jsem se, že se to nakonec celé ponese v duchu dračích oblak, ale ta byla z těch bonusových dungeonů asi opravdu nejtužší. Během nějakých šesti hodin jsem se tak dostal k samému konci ... mohl bych to teď v podstatě kdykoliv ukončit, ale ještě je přede mnou dungeon smrti, kde jsem teprve u příprav na řešení prvního velkého puzzle, takže se rozhodnu až podle toho, jak se mi bude dařit.

Darkstone Tower je v podstatě taky jedno velké puzzle, které ovšem znepříjemňují onyxoví golemové. Tyhle potvory jsou dost tuhé a ještě útokem vysávají manu. Jeden jakžtakž ujde, u dvou už je to o štěstí a tři jsou jistá smrt ... potíž je, že jsou dost odolní na magii, navíc grupa na vás vyskočí ve chvíli, kdy se snažíte aktivovat přístup na další patro, čímž vás navíc zavřou v uličce. Chvilku jsem musel koumat, jak z toho ven, ale pak mě napadlo použít Lloydův maják, udělat značku "za rohem" a pustil jsem se do nich Masivní deformací. Jakmile byli vždy ob pole, tak jsem se transportoval a obešel je. Obzvláště u trojice golemů jsem to opakoval tak dlouho, dokud mi nedošla mana. První trojici jsem musel sekat déle, ale ta druhá už dorazila polomrtvá :)

Kdybych měl postavy na vyšším levelu, tak je to asi snažší, ale ochudil bych se tak o podobné taktické prvky. Tady opravdu mají všechna ta kouzla své místo a jejich kombinací se dají dělat skoro až psí kusy. Ostatně za chvíli se dostanu k jiné kombinaci kouzel.

Na oblaka věže vstoupit nejde, ale na 4. patře lze po vyřešení otázky lebky sebrat z vitrýny zlatou kartu, která opět pasuje do lebky v podzemí Alamarova hradu. Tentokráte už otevře přímo místnost, kde lze najít Rolanda ... hezky schovaného v rakvi :) Teprve od něj se dozvíme, že kvůli přístupu na oblaka věže musíme ještě do jižní sfingy a jako náhodou má u sebe i klíč ... :D Tohle jsem opravdu nečekal, ale jo, každý z těch bonusových dungeonů má prostě své využití pro příběh (tedy vyjma dungeonu smrti).

Sfinga vypadá navenek triviálně, ale kde chybí tuhé potvory, vynahradí to pasti. Jsou tu dva typy - kyvadlo a gilotina a hlavně místnost s jejich kombinací na severu. Zraňují docela dost, obzvláště gilotina - tři za sebou jsem neustál. Oba typy se dají deaktivovat, ale bude vás to stát 2 000 000 zlatých za každý typ ;) Samozřejmě jsem to nemohl akceptovat. Když nakonec došlo na velkou místnost pastí, tak jsem to pořešil po svém.

Otipl jsem si, kde jsou rozmístěná kyvadla a kde gilotiny, s bonusem ke zdraví jsem prošel pár polí, dokud mi bonus držel a pak jsem nahodil pomocí Lloydova majáku značku. Hraničář pak druhým Lloydovým majákem dostal družinu pryč. Po obnovení zdraví jsem se transportoval zpět a druhou půlku místnosti už jsem došel v pohodě.

A proč jsem tudy vlastně musel jít? Protože hledám jméno sfingy ;) To je samozřejmě zase v podobě hintů na jiném patře - vězení dračích mumií. S dračími mumiemi jsem to pytlíkoval všelijak, ale jak na mě vylítla 2x po sobě dvojice, tak jsem to viděl bledě. Ale nevzdal jsem to, přišel prostě čas na změnu taktiky :) Jak protivníkovi rychleji utečete, když teleportace nefunguje? Kouzlem Skok. A jak skupinu dvou draků rozdělíte? Kouzlem Dračí spánek (jeden z draků usne a hýbe se už jen ten druhý). Vzniklý distanc je pak ideální pro zakouzlení salvy Implozí, popř. v kombinaci s Masivní deformací. Kupodivu mi totiž na tyhle mumie nefungujou kouzla na odvracení nemrtvých, byť klerička je první, po které mumie jdou :D

Když už jsem u té teleportace, pořád mi to vrtalo hlavou, je to opravdu halda dungeonů, kde mi tohle kouzlo nefungovalo. Schválně jsem po dokončení sfingy koukl na ten deníček na Iparchive a málem mě kleplo - dole je poznámka, že teleportací se dá dosáhnout skrytých místností (ty jsem předtím skutečně objevil, ale nedostal se do nich). Našel jsem tedy ještě příhodné Let's play a to už jsem šel do kolen - on tam normálně Teleportaci vykouzlil ... grrr. Nechápu to, ne že by to bylo životně důležité, ale ... no, vydržel jsem to celou hru za Darkside, tak možná bude lepší po tom ani nepátrat :D

Jméno sfingy se skládá ze 6 písmen, která jsem zkoušel náhodně kombinovat, jestli z toho vznikne něco kloudného, ale dlouho se nadařilo. Vzpomněl jsem is u to na jeden díl Rumburaka, kde hledá pomocí počítače zaklínadlo, protože tak nějak ty kombinace zněly :) Pořád mě na tom jen něco nesedělo. Jakmile jsem složil první trojici do souzvuku pic, bylo jasno, je to

Spoiler: ukázat
Picard


Kdybych neměl ve hře tolik jiných nápověd, že? Taky mě mohlo napadnout, že se to ponese v podobném duchu. A ten už mě taky na dalším patře čekal a dal mi odměnou za Věc (podivný předmět ještě z rozehrávky Clouds) jistý zvonek, který mi umožní vstup na oblaka Darkstone Tower. A to je v podstatě vše, teď už by nejspíše jen stačilo na ta oblaka dojít.

Nicměné dungeon smrti zbyl a nechci to prostě končit dříve, než budu mít splněno vše, co mi hra přichystala. Mapování se dá třeba udělat dodatečně, ale pokud ještě pořád zbývá herní obsah, je vždy lepší ho dotáhnout do konce. Nad ránem jsem si udělal přípravku, protože hned úvodní puzzle stojí za to, ale zas je to alespoň příjemná změna. Těžko říci, jestli to do večera stihnu, ale zítra je kdyžtak taky den :D

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #66 kdy: Prosinec 19, 2015, 23:18:16 »

Stále nejsem na konci :) Dneska mě od dohrátí vyrušila zdejší premiéra nových Star Wars, takže jsem tomu dal přednost ... sice jsem měl takové nutkání nikam nejít, ale holt WoX neuteče :D

Ráno jsem se konečně vrhnul na první level Dungeonu smrti. Po všech těch přípravách jsem se do toho mohl konečně naplno ponořit a celých 89 slov umístil na správné pozice. Čekal jsem od toho nějakou kulišárnu, ale šlo to hezky. Ono je to sice celé v angličtině (tohle by přeložit asi ani nešlo), ale protože křížovka se týká víceméně reálií kolem Xeenu, tak dost věcí jsem prostě vystřelil od boku, aniž bych koukal, co mám k dispozici za slova.

Po každém správně vsazeném slovu se příšlušná linka změní v souš (původně jsou chodby zatopené). Díky tomu se dobře drží přehled, ale jak jsem si udělal přípravaku se schematem patra, tak jsem si v tom svůj ideální postup našel sám. Odměnou je přístup na druhé patro a k mému nemilému překvapení každá postava dostane 5 úrovní trvale - mno, co se dá dělat :) Díky tomu mám tedy postavy na levelu 45.

Druhé patro je takové zvláštní, hlavně je oproti tomu prvnímu už bojové. Nejvíc zatápějí kostění lichové, protože umí postavy vymýtit, ale když má klerička svůj den, tak to švihá na jeden zásah kouzlem. Na patře je dost ciferníků se čtyřmi polohami, ale žádná nápověda. Náhodou jsem pak přišel na to, že mi stačí jen ciferník na JZ mapy, který po posunutí odsune zeď kousek výše a umožní mi tak přístup na další patro. Je možné, že ty zbylé ciferníky jsou jen fake, ale pokud můžu dál, nemám už potřebu se tím moc zabývat. Několik zdejších svatyň přidá družině porci zkušeností, tedy vyjma té poslední v řadě, po jejímž zničení hra končí.

Třetí patro je neméně zajímavé. Nemrtvé vystřídali roboti a zajímavě řešený průzkum. Podobně, jako byly v Dračí jeskyni urny, tady jsou na určitých místech hromádky pokladu, na které se nesmí stoupat (vrátí to družinu na začátek patra), takže je potřeba s pomocí kouzla Skok se prokličkovat a klepnout celkem na 4 gongy, které jsou poblíž rohů patra. A u toho jsem zatím skončil :)

Patro už mám vyčištěné, akorát ho musím domapovat a dopořešit gongy. Pak už zbývá asi jen poslední patro a budu to moci uzavřít.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #67 kdy: Prosinec 20, 2015, 21:00:04 »

A je to ... :D

Nejzdlouhavější bylo na tom všem nakonec mapování, protože krom levelu 3 je i ten 4. dost zajímavý. Sice je strukturou jednodušší, ale zdejší elementární terén má schopnost uštědřit hodně vysoké zranění, takže jsem na postupné odkrývání rezignoval a vzal to přes screeny z Čarodějova oka.

Překvapení už přišlo hned na začátku, kdy jsem po pár krocích narazil na Lorda Xeena. Naštěstí jsem si ten mečík z Clouds ponechal, takže jsem ho na jednu ránu poslal do pryč (je stále imunní proti čemukoliv jinému), ale o kousek dál byl další a kousek dále dokonce dva Lordové a ... bylo jich tu opravdu hodně :) Spolu s démony tvoří zdejší osazenstvo a krom nich jsou tu i 4 generátory Lordů Xeenů, které lze zničit (krásných 5 000 000 zkušeností pro každého). K počítačům elementů nemá smysl chodit, ale na severu lokace je dobře hlídaný počítač, který uděluje ocenění bouráka :) Mno a při znalosti správného hesla (dozvíte se ho v Darkstone Tower) dokonce super bouráka:

Spoiler: ukázat
computer


A tím to tu vlastně celé končí, žádné jiné rozuzlení tu nenajdete. Koukal jsem ještě do cluebooku, jestli tu má něco ještě nějaký smysl, ale opravdu nic. Naopak, překvapila mě v cluebooku poznámka, že to je pro hráče, co hledají ve hře ještě nějakou výzvu ... nevím, byla místa, kde jsem se zapotil více. Jasně, místy bylo loadů dost, ale nic, co by se nedalo vyřešit. U Lordů Xeenů je to prostě o štěstí, neboť vymýcení postavy není zrovna příjemné, ale i kdybych neloadoval, pořád by si moje družina dokázala poradit i jinak (dvojice značek Lloaydova majáku apod.). Když to porovnám třeba se severní věží, tak tam to bylo opravdu drsné.

Každopádně byl celý Dungeon Smrti příjemným zpestření a jsem rád, že jsem ho nevynechal. Je to asi totéž, jako byste v šestém díle nezlikvidovali veškeré koule ve skladišti Orákula. Ještě před samotným finále jsem si šel pořešit pár nedoprozkoumaných míst (Sopečná jeskyně, podzemí hradu Kalindra) a udělal si extra save, abych vyzkoušel, kam až bych mohl polevelit ve cvičírně. Vyšel mi level 82. schválně jsem s tím zkusil Megadragona. Asi by se dalo, stáhl jsem ho o hodně HP, takže při troše štěstí by to s tímhle levelem šlo, nicméně s tímhle levelem jsem končit nechtěl, takže jsem zase loadnul a vydal se do Oblak Pradávných.

Na levelu 45 jsem tak v obtížnosti warrior dorazil před finální shromaždiště a vstoupil ... následovalo poutavé finální video. Je zajímavé, že je čistě otitulkované, takže bych to rád zítra ještě zkusil v samostatné verzi WoX. Druhá věc, která mě překvapila, bylo finální skóre, protože to vypadá jako součet obou samostatných skóre plus doplněk za unifikaci. Dostal jsem se na 1,92 miliardy bodů.

A pocity? Konečně! Tolik let jsem to odkládal a nyní už si můžu sérii Xeen odškrtnout jako odehranou. Vlastně o to více teď lituji, že jsem se k tomu nedostal už dříve. Když to teď mohu zhodnotit jako celek, tak je to opravdu obří hra, ve které lze vidět řadu nápadů, které byly později zrecyklovány v novějších dílech. Pokud bych si však měl vybrat, jedničkou je pro mě v sérii Xeen stále Clouds of Xeen. Je to část, která mi k srdci přirostla nejvíce.

Materiálu mám nasbíraného celkem dost, vlastně mnohem více, než jsem kdy k jinému z dílů nashromáždil. Ovšem nechám tomu trochu čas, abych se rozhodl, jak s tím naložím. Celkem krásně se teď nabízí rozehrát třetí díl a nejspíše se na to také co nejdříve vrhnu ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 353
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #68 kdy: Prosinec 21, 2015, 08:55:34 »

Velká gratulace! Do trojky půjdu po dojetí dvojky, třeba se na ostrovech Terra setkáme součansě :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #69 kdy: Prosinec 21, 2015, 10:20:14 »

Díky. Určitě se na Terra potkáme :) Zvažoval jsem, že bych po WoX zase pokračoval v Blade of Destiny, ale nakonec jsem si řekl, že minimálně tu trojku musím ještě projet. Teď mě čeká ještě "probírka" poznámek a musím něco málo i opravit na webu, protože už mám v některých sporných věcech jasněji.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #70 kdy: Prosinec 26, 2015, 17:08:40 »

Využiju existujícího deníku, abych nemusel zakládat nový topic, nebo to předběžně smolit do novinek ...

Od včerejška tu pracuju na zpřístupnění map pro WoX, tedy prozatím jen na ingame mapách světa a možnosti zobrazení jednotlivých čtverců. Samo o sobě na tom nic není, je to klasická rutina, menší problém je jen originální velikost map. Jako celek dosahují mapy celkem úctýhodné velikosti, ale když se to rozparceluje na jednotlivé čtverce, je to dost mrňavé.

Udělal jsem tedy drobný kompromis a pro lepší přehled a výseče jsem zvolil dvojnásobné zvětšení. Díky tomu se mi třeba do výsečí podařilo vsunout i mřížku, ale moc praktické to není - naštěstí to šlo elegantně ošetřit JavaScriptem, takže koordináty políčka se zobrazují ještě zvlášť, není tedy nutné je odečítat z mřížky. Použil jsem k tomu klasickou klikací mapu, což mi teoreticky do budoucna umožní rovnou propojení s odkazy na dungeony apod., ale to je zatím jen v rovině úvah. Skriptík je snadno rozšiřitelný na libovolnou velikost mapy (16 x 16 polí, 32 x 32, ...), vše ostatní tedy bude záležet už jen na tom, jak moc se mi bude chtít údaje doplňovat :) Navíc je to nezávislé na rozlišení map, pokud je v budoucnu zvětším, bude snadné to celé přizpůsobit.

Údaje, mno to jsou druhý problém, který budu muset pořešit. Jen poznámky k dungeonům Darkside of Xeen činí 34 stran textu! Chvilku potrvá je roztřídit a setřídit, protože k některým věcem jsem se musel vracet ve hře i později - záznam jsem přitom psal pořád dál, jen minimálně sem se vracel a něco dopisoval dozadu. Budiž mi to ponaučením pro příště, že mám buďto data zpracovávat postupně, nebo si poznámky lépe strukturovat :)

Třetí a ten zatím nejzásadnější problém je struktura samotné sekce o starších dílech. Tím, jak jsem to během těch let různě pytlíkoval, vznikl mi tu dost zmatek v umístění, v prefixech souborů apod. Docela reálně uvažuju nad tím, že bych celou sekci roztrhl a jednotlivé díly osamostatnil - vyjma tedy Clouds a Darkside, které bych asi nechal už jednou pro vždy pohromadě jako WoX. Nemyslím si, že bych tím někde způsobil nějaké potíže. U WoX je pak pořeba ještě navíc pořešit češtinu, jak jsem zmiňoval v deníku, z počátku jsem s ní docela zápasil, protože jsem měl třeba zažité anglické názvy pro dovednosti (a opačně, teď mám zas trochu problém v trojce :) ).

Každopádně jsem rád, že jsem s tím zas kus pohnul. Starší díly jsou můj největší rest, co tu mám. Sice ne chronologicky, ale ... jak bych to řekl ... morálně určitě :D Jo, na to bych málem zapomněl. Z výše popsaného je asi jasné, že jsem dal přednost formátu klasického webu před wiki v podobě Corakových zápisků, ale důvodem je prostě technologie, se kterou jsem sžitý více. Mám v úmyslu to udělat tedy obráceně a ke Corakovým zápiskům se vrátím ve chvíli, jakmile si budu myslet, že sekce na webu jsou po obsahové stránce dostatečné. Ono je totiž jednodušší tvořit encyklopedii z existujícího obsahu, poněvadž se to dá lépe připravit (znáte přibližně rozsah encyklopedických hesel, témata, tušíte souvislosti apod.).

Za celá ta léta jsem prostě názor nezměnil, wiki nemůže herní web nahradit, protože je to v podstatě něco jiného. Byť uznávám, že encyklopedický přístup má něco do sebe. Ale tak do důchodu času dost ... :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #71 kdy: Červenec 01, 2016, 12:29:29 »

Tak mi to nedalo :) Po odehrátí Swords of Xeen jsem se stále nezbavil myšlenky, jak ono to je vlastně s tou obtížností samotného Darkside of Xeen. Tuším, že proti SoX to bude jednodušší, ale otázkou je o kolik? Nakonec jsem tedy neodolal a Darkside rozehrál z trilogy packu hry. Než se však pustím do ostré hry, tak jsem si připravil 2 hodinový gameplay, takže kdo má zájem se podívat na počátek hry, která byla inspirací Might & Magic X, může nakouknout:

 
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 353
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #72 kdy: Červenec 03, 2016, 17:14:36 »

Skvělé video, byť jsem viděl jen prvních asi 40 minut (hru budu hrát, takže jsem se nechtěl dozvědět moc). A bude tě to bavit, když jsi to vlastně hrál nedávno?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #73 kdy: Červenec 03, 2016, 18:25:22 »

Díky. Původně jsem se do toho takhle brzo pouštět nechtěl, ale opravdu mi to celé už dlouho vrtalo hlavou a obzvláště po dohrátí Swords of Xeen, takže pro začátek mám docela silnou motivaci :) Čekám od toho hlavně trochu jiný zážitek, právě kvůli tomu, že budu muset družinu opečovávat a znovu vyhledávat gildy apod. Každopádně chci ještě komplet pozměnit družinu. A samozřejmě nechám svoje předchozí poznámky uklizené :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5004
Re:(Elemir) - Might and Magic: World of Xeen
« Odpověď #74 kdy: Září 14, 2018, 21:16:48 »

Před čtyřmi dny jsem se tak nějak spontánně vrátil k World of Xeen a nakonec se od toho neodtrhl :D Původně jsem chtěl jen porovnat FDD a CD-ROM verzi a najednou jsem si vytvořil partu a bez okolků vyrazil vstříc dalšímu dobrodružství. Řekl jsem si, že jen udělám krátký seriál videí k začátku hry a skončím někde po trpasličích dolech, ale nakonec jsem zhruba 2 hodiny od konce Clouds of Xeen :D Bude to tedy první ucelenější videoseriál, který jsem doposud vytvořil.

Překvapilo mě, jak hra najednou odsýpá a musím říci, že jsem zas objevil pár novinek. Video tu má pro mě ještě jednu užitečnou funkci, snažím se ho dělat tak, abych každý díl mohl zpětně využít i při tvorbě webu, takže ten komentář je místy možná až příliš rozvláčný. Poslední dva dny navíc hraji po nočních a pořádně jsem se po ty dva dny nevyspal, takže je slyšet, jak mi občas myšlenky ujíždějí a odbíhám od tématu, popř. se mi občas něco hůře formuluje, ale zase je to zajímavá zkušenost.

Levely nyní nijak neškrtím, naopak dost věcí předem neplánuji ani nijak neovlivňuji. Beru to tak, jak mi to hra přináší a zlehka si koriguji jen ten směr postupu, protože přeci jen si dobře pamatuji, jak ty události na sebe navazují. To je prostě u série Might and Magic klasika. Puzzle mě už tuplem nemají čím překvapit. Překvapil mě ovšem Král draků, na levelu 15 jsem si na něm vylámal zuby a musel jsem využít dočasného boostu +10 levelů. Byl nějak odolnější i na magii, což mi předtím právě ani nepřišlo. Po boostu však padl, takže kdybych ještě pár levelů počkal, tak bych ho skolil i tak (původně jsem ho dal tuším taky bez boostů, ale musel bych kouknout). Bylo mě však blbé, abych video nechal nedokončené a pak se tam později vracel jen kvůli drakovi.

Jsem zvědav, jak to bude nyní vypadat v Darskside of Xeen a kolik času mi to celkem zabere. Jinak CD verzi mohu vřele doporučit, ten dabing má něco do sebe, ale rozhodně se vyhněte zvuku na kartě Roland, to mi moc nesedlo a blbnou u toho FX efekty.
IP zaznamenána
This is the end ...
 

+ Rychlá odpověď