Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 16:21:04
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: [1] 2 3 ... 20

Autor Téma: (Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon  (Přečteno 117700 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« kdy: Květen 19, 2015, 22:21:38 »

Hodně jsem přemýšlel, jestli to sem zařadit a jak to vůbec zařadit, takže předem upozorňuju, že ač se budu snažit určité věci skrývat do spoileru, budu deníček držet spíše ve volnějším stylu. Kdo se nechce připravit o překvapení, nechť to raději nečte ;)

Ke hře jsem zasedl zkusmo už dopoledne. Stáhl play patch a řekl si, že se podívám, jak to u mě vůbec poběží. Byl jsem proto poměrně překvapený, že hra se rozeběhla a poměrně svižně. Není to určitě nic extra, grafika je u mě zhruba o řád lepší, než-li v Gothic 3, ale hůře se to odhaduje. Zkrátka chci říci, že je to dobře koukatelné, byť si to chtělo zvyknout na vykreslování scény při pohybu - obraz se mírně rozmázne. Pro úplnost parametry mojí sestavy:

CPU AMD Phenom II 965 X4
Grafika Radeon HD 5770
RAM 6 GB
Rozlišení 1680 x 1050

Díky tomu nezůstalo jen u intra a tutoriálu :) Odehráno mám nějakých 12 hodin a hned na úvod můžu prohlásit ... je to Zaklínač! Obavy o děj a hratelnost byly liché, jen to konzoloidní ovládání mě dere. U Dragon Age Inquisition jsem si myslel, že jsem možná jen z hraní akčních RPG vypadl, ale je vidět, že tohle určitě důvod není. Naštěstí je to u Zaklínače zmršené mnohem méně, takže po pár soubojích už to docela šlo. Blbé ovšem je, že ovládání inventáře a spol. je zmršené taktéž. Ještě jednou si někdo bude stěžovat na inventář v Oblivionu a sešlu na něj hromy blesky :) Mno, ale nakonec si zvyknete, ono nic jiného nezbývá :D

Pro hraní jsem zvolil druhý stupeň obtížnosti. Ne že bych si nevěřil, ale tušil jsem, že budu nějakou chvilku zápasit s ovládáním a tak jsem se držel při zemi. Jednou z voleb je možný import rozhodnutí z druhého dílu. Protože save nejsou kompatibilní, probíhá to formou otázek, které vám položí generál císaře Emryse, na což je potřeba si chvilku počkat, nejprve je totiž třeba pořešit úvodní úkoly.

Příběh začíná poměrně komorně, jakoby by z oka vypadl jinému začátku, jenom herci jsou jiní ... Opět jsme v pokoji v Kaer Morhen, ale na židly nesedí Triss, nýbrž jiná postavička, čarodějka Yennefer a na dvoře cvičí pod "usilovným" dohledem Vesemira moje adoptivní dcera Ciri. Všechno je to navíc poměrně dobře zpracovaný tutorial, Vesemirovu nabídku základu tréninku jsem proto s radostí přijal, přeci jen to člověku z hlavy vypadne. První věc, co mě potěšila, tady lze konečně překážky přeskakovat a celkově mi Geralt přijde o něco lépe rozpohybovaný, než-li ve dvojce. Chce to ovšem chvilku trénovat a pokud si zapnete češtinu, tak dávat bacha na nesoulad v instrukcích vs nastavené ovládání. Chvilku jsem takhle zatuhl na kotoulech.

Překlad je chvilkama trošku problematický, protože občas si přečtete něco jiného, než-li postavy ve skutečnosti říkají. Navíc dabing o fous předbíhá postavy, takže zatímco dabing skončil, postavy ještě melou pantem. Nevypadá to dobře a občas mě to i vadilo.

Trénink skončil, Ciri vyskočila na hradby a ... a najednou vše zamrzlo a zjevil se Divoký hon, který Ciri zabil ... v tu chvíli se Geralt probudil ... Ano, byl to jen sen, sen z předtuchou něčeho zlého. Geralt je ve skutečnosti s Vesemirem na stopě Yennefer a stopa ho zavede do Bělosadu. Na scénu přichází několik drobných úkolů a relativně notná porce svobody.

Ani jsem nemusel chodit z hospody ven a už na mě dolehla potemnělá zaklínačská atmosféra. Válkou sužovaná víska je nepřátelská k cizincům, mají své vlastní problémy a pohrdají každým, kdo se zdá pomáhat Nilfgárďanům. Poznal to i zdejší trpasličí kovář, kterému někdo vypálil dům. Hnedle je z toho první větší úkol - najít žháře. Geralt k tomu disponuje novou dovedností, kterou je průzkum okolí. Na venek to vypadá jako značné zjednodušení, ale i tak dost práce zůstává stále na hráči. Je hezké jít po stopách, jenomže žhář došel k potoku a tady stopy zametl. Kam teď? Po 1/4 hodině hledání a skupince zabitých utopenců nacházím poblíž vesnice návaznost. Stopy mě dovedli až k Napovi. Pomocí znamení ho oblbuju a vedu k trpaslíkovi (odmítl jsem se nechat Napem uplatit). Neváhá, zavolá nilfgardské stráže a Nap je bez soudu popraven ... holy shit, nic není černobílé! Ať jsem se podíval kamkoliv, vůbec nemám pochyb kde jsem a co je tohle za hru.

Když už jsem začal s těmi "zjednodušeními". Velkou pomůckou je minimapa, kde se zobrazují různé věci a dokonce úkoly zde mají svůj ukazatel, kam za nimi jít. Není to žádná šipečka na konkrétní bod a kupodivu jsem to i uvítal. Svět je už jen v tom úvodu natolik rozsáhlý, že bych tu bloudil hodně dlouho. Na mapě světa je možný i fasttravel, ale jen na místech, kde známe směrovou tabuli. K cestování mám k dispozici i svého oře Klepnu, ale zatím spíše využívám vlastní nohy. Kůň je sice zpracován zatím nejlépe, co jsem v hrách zažil, ale pořád je to opruz.

Hledání Yennefer mě zavedlo až za zdejším velitelem posádky, jenomže něco za něco. Já ulovím gryfa, on mě řekne více. Jsem na prvním levelu a mám lovit gryfa? Možná obyčejného, ale tenhle je rovnou královský! Po hodině pátrání vím, co potřebu a s Vesemirem chystám past. Vesemir mi věnuje kuši, nový zaklínačský doplněk ;), ale já raději klasiku ... meče. Gryf přiletěl a začíná ta pravá zábava. Vývojáři tvrdili, že každá potvora bude vyžadovat určitou strategii a nelhali. Tentokrát si s hrubou silou moc vystačit nelze. Chvilku trvalo přijít na to, že Aard mi gryfa dostatečně zbrzdí, abych ho mohl sekat do zad (stejně jako ve dvojce, útoky ze zadu jsou ničivější). Usekal jsem ho na 1/3 a gryf odletěl. A tady nastal drobný fail. Gryf klidně čekal, dokud se neozdravím a nepůjdu ho dorazit :)

Ale co už, je tuhý, já mám trofej a velitel je taky spokojený - Yenn je ve Wyzimě ... kurňa to mi mohl říct rovnou :) Ale nebudu pospíchat. Jedna ze zakázek mě dovedla honit přízrak u studny. Opět následovalo pátrání a sbírání střípků, s čím mám tu čest a jak na to. Tohle je celkem zábavná část hry, žádné přiběhnu, zabiju a schrábnu odměnu. Protivníkem byla polednice a změna taktiky - olej proti přeludům na meči a znamení Yarden. Chvilku to trvalo, než jsem na to přišel. Hra se sice snaží poradit, ale komu není rady ... :D Každopádně tyhle prvotní úspěchy, kdy si člověk troufne na úkol pro vyšší doporučený level, ho nesmí ukolébat. Mnohokrát jsem dostal na frak i od utopenců ;)

V hospodě jsem vše oznámil Vesemirovi, leč se zase něco zvrtlo a zařvalo pár nepočestných občanů :) Venku už čekalo překvapení ... sama Yenn a v plné parádě v doprovodu nilfgarských stráží, císař si mě přeje vidět.

Tady začíná ta pasáž, kdy si lze zvolit předchozí rozhodnutí z dvojky a po krátké audienci nsáleduje úkol hledání Ciry.

Spoiler: ukázat
Nj, je to jeho dcera a najednou má o ní starost :)


Hezké je, že nemusím hlavní linku sledovat, ale protože nejvíce zkušeností je za plnění úkolů, je tohle nejsnažší způsob. Cesta mě dovedla do jedné malebné hospůdky, kde jsem se nepohodl se strážci zdejšího barona. Vlastně jsem se chtěl jen procvičit. Jenomže to se hned odrazilo na chování okolí. Jakmile jsem dorazil do baronova sídla, všichni přede mnou začali utíkat a stráže mě bez okolků napadly. S pomocí starce jsem našel alternativní vstup a s baronem si nakonec promluvit. Pověděl mi hezký příběh o Ciry. Dokonce až tak věrohodně, že jsem si ho prožil na vlastní kůži ... hra mě nechala chvilku hrát za Ciry a byl to zajímavý zážitek. Skoro bych řekl, že svého učitele výrazně předčila.

Nj, ale na scéně je opět klasické něco za něco. Já najdu baronovu manželku s dcerou a on mi poví o Ciry. Úkol mě zavedl za podivínským zaříkávačem, co má rád kozy (ty zvířecí :D). A tak jsem nakonec musel jeho kozu najít. Dostal jsem zvoneček a radu. Jenomže to tupé zvíře se páslo na každém kroku a když už nevědělo co, tak si to zamířilo k jeskyni velkého černého medvěda. Sakriš, já o něm věděl a snažil se mu mermomocí vyhnout a to tupé zvíře mě k němu stejnak zavede :D No, bitva tuhá, Yarden skvělý. Souboje se opravdu povedly. V první chvíli jsem nevěřil, že toho medvěda udolám a taky to rozhodně nebyla chvilková záležitost.

Vůbec, největší obavy jsem měl o skloubení open-worldu a příběhu. Jenomže ono si to tu hezky žije po svém a příliš se to neliší třeba od dvojky. Hra mě udržuje v určitém koridoru formou tuhých protivníků, ale nikterak okatě. I když jsem se vydal po hlavním příběhu, nemá to nikterak hladký průběh a postupně přituhuje. Pokud to takto bude pokračovat i dále, budu navýsost spokojený.

A ženy? No, jsou tu, ale asi to nebude tak snadné. První žhavá kandidátka mi zrovna nevyšla (kořenářka v Bělosadu), ale třeba na to ještě dojde :D Každopádně Yenn jsem docela odbyl. Já nevím, mě je ta čarodějka nesympatická. Triss má svoje mouchy, ale je zkousnutelnější, byť nejraději jsem měl Shani.
« Poslední změna: Květen 20, 2015, 07:49:15 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #1 kdy: Květen 20, 2015, 05:41:02 »

No, já to nikdy hrát nebudu, takže si překvapení klidně zkazim :-D.

Koukám, že tvoje jistota, že ten zaklínač bude mít dobrý ovládání... vzala za svý :-D. Osobně moc nechápu, co maj lidi proti ovládání v DAI, ale fakt je, že nehraju za melee rogunu.

No jo, questy, přepínání mezi postavama, a ještě nějaký ženský :-D. Nic pro mě, jak jsem ostatně věděla :-).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #2 kdy: Květen 20, 2015, 07:08:28 »

Je to nezvyk, jak mi postava nereaguje na klasické akční WASD, tak je to naprd :) Měl to tak už Crusaders of Might and Magic, stejně tak Dark Messiah. Jakmile prostě vidím 3rd pohled, tak mě to automaticky navádí na tohle ovládání a to už asi odnaučit nepůjde :) Tady je to trošku jinak, Geralt nereaguje na AD úkroky, ale začne se prostě točit dokola. A díky tomu, že směr udáváš myší, je docela komické, když mineš kytku a pokoušíš se o krok zpět (on se samozřejmě otočí celý, což nic neřeší, protože ukazatel sebrání kytky se stejnak neukáže :)). U DAI se dá na tu myš alespoň vykašlat. V tomhle mě docela zklamaly.

V boji je to pak horší, protože ten už je na přesnou koordinaci citlivější. Potřebuješ se potvoře dostat do zad, tedy nejjednodušší je kotoul a ihned se otočit. Jenomže to se snadno řekne, ale právě hůře udělá. Ten souboj s medvědem je navíc zdlouhavý, takže šance, že uděláš chybu, je mnohem větší. Pořád mám tendence dělat místo otočky na místě oblouk a tím se ta výhoda rychle ztrácí. Ovšem když se to povede, je to paráda. Banditu třebas zepředu sekáš o 106 a on ne natáhnout brka, ale jakmile ho sekneš zezad, máš šanci ho zabít jednou ranou. U obrněnců se štítem je to dokonce nutnost. Holt se budu muset smířit s tím, že lepší už to v hrách nebude :D

Přepínání postav není problém, ono to opravdu vypadá spíš jen jako interaktivní vsuvka, aby sis vyzkoušela ten příběh i za další účastníky děje (nakonec kolem Ciri se celý ten děj točí). Oproti Geraltovi je pohybově nadanější a sic nedisponuje zaklínačskými dovednostmi, má jiné perky. V té krátké vsuvce si dá taky jeden bossfight a věřím tomu, že s Geraltem bych měl v tuhle chvíli ještě co dělat:

Spoiler: ukázat
Ciri uloví vlkodlaka, který proti ní nemá prakticky šanci.


Atmosféra je jinak perfektní. Nabízí se tu samozřejmě srovnání se Skyrimem, ale to je na podobné úrovni, jako porovnávat sérii TES a Gothic. Děj je mnohem temnější a různá rozhodnutí mají větší dopad na děj. Svět je komprimovaný, ale nezakopávám tu na každém kroku o dungeon apod. Nepůsobí to ani nijak přebarveně, z vesnice bída a svrab jenom čiší, při procházce blaty se rozhlížím do všech stran, protože jeden nikdy neví, odkud na něj co bafne :) Příroda je hezká, typicky evropská.

Jedna z prvních věcí, která mě překvapila bylo to, když se spustil déšť a děcko stojící vedle mě najednou skočilo do louže a začalo se cachtat. Ono to není nic zřídkavého, za chvíli takových děcek napočítáš více, ale určitý smysl pro detail a chování tu je. Bohužel NPC nemají dotažené denní činnosti, takže byť se pole sedláky a selkami hemží, všichni pracují holýma rukama apod. Kořenářka je třeba pohledná ženská, ale když sleduješ co dělá, tak prostě jen máchá rukama nad stolem. V gothicu si alespoň viděla mága vytáhnout baňku. Hlášky NPC se jinak opakují dokola, ale pořád lepší, než kdyby mlčely. V tomhle je to Skyrimu podobné. NPC se porůznu potulují, vesměs ale bez cíle. Vyjímkou bylo např. najít v lese dřevorubce. Po cestách si to pak štrádují stráže na koních, sem tam i pěší patrola.

Úplně bych se zapomněl zmínit o novince. Místo pokeru je zde karetní hra Gwent. Zajímavé zpestření. Pěstní souboj je konečně zase plnně v režii hráče, žádné QTE. Během boje se dá v pohodě polykat jídlo a lektvary. Uvidím dále, přeci jen je to pořád jen začátek.

Jo, záchody zde nejsou ;) Což mě tak napadá, na Zaklínači 3 je krásně vidět, proč si hra může dovolit absenci podobných věcí ... protože dámy a pánové z CD Projekt Red ví, co je to RPG!
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #3 kdy: Květen 20, 2015, 07:38:45 »

Ježíšku :-D. Tak promiň, ale to je HORŠÍ, nez DA :-D. Točení dokola a nemožnost dělat úkroky je jedna z mála věcí, který mě doháněj k šílenství :-D. V DA je jedinej problém, že postava musí dokončit animaci útoku, než se začne hejbat, ale fakt je, že jsou různý schopnosti, který to ignorujou a zajišťujou docela značnou mobilitu.

Souboje s medvědem... to znám, mám soucit :-D. Medvědi jsou v DA proslavený jako nejhorší monstra ve hře :-p.

Já hlavně nemám ráda, když střídám postavy, který maj jiný schopnosti, jinou rychlost... nebo třeba skáčou jinak vysoko, já nevim, co ještě. Je to matoucí. Jo, jo, dá se na to zvyknout, ale nemám to ráda.

Skyrim na mě nezanechal následky, tak nevim. Každpádně temná atmosféra je něco, na co mě lidi nenalákaj :-D. Já mám ráda veselou atmosféru, hezký barvičky, přátelskej lesík... plnej démonů... kchm kchm. Já nikdy nebyla ta, co chtěla koukat na horory a podobný věci :-D.

Nj, NPCčka zásadně jen lacině předstíraj, nikdo nepočítá s tim, že by je někdo pozoroval. Osobně je mi fuk, jestli npc stojí, nebo mává rukama. Já jsem tak nějak vděčná za každou hru, kde nejsou děti :-D. Nejhorší je, když na tebe mluvěj a ty je nemůžeš zabít.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #4 kdy: Květen 20, 2015, 08:24:00 »

Vždyť říkám, že to je horší než v DAI :D Oni to možná mysleli s tím točením dobře, protože se otočíš na místě klávesou. Problém je, že trochu jinak to ovládáš při průzkumu a trochu jinak to ovládáš při boji (to sem taky zapomněl, jsou věci, které fungují jen v boji). Ve výsledku to pak mate. Je mi jasný, že dneska maj lidi problém si zapamatovat více jak 4 klávesy, ale tady je to na škodu. Doufal jsem, že se nebudu muset přizpůsobovat. Ty animace v DAI mě ani tak nevadily, tohle mě spíš vadilo u Gothic 3. Jakmile začne být hra příliš akční, je nemožnost přerušit akci (animace se musí dokončit) průšvihová.

V Zaklínačovi se hlavně musíš v boji pořád hýbat a mít rychlou odezvu na změnu pohybu, proto mi třeba ani nevadí, že jídlo a lektvary piješ bez animace (obzvláště u toho medvěda se člověk nemá šanci dopředu připravit, když neví, že s ním bude muset bojovat). Gryf byl dobrá rozcvička, protože je rychlý a je potřeba se mu uhýbat. Polednici jsem si alespoň přišpendlil na místě a dokázal jí rychle umlátit. Ve finále metáš salta do všech možných stran a snažíš se odhadovat, kde gryfa právě máš. Blbé pak je, když se uklikneš a místo útoku se ti milý Geralt postaví gryfovi zády :D To jde udělat kupodivu velmi snadno.

Přirovnal bych to tomu prvnímu velkému souboji v DAI, kdy člověk nemá to ovládání ještě zažité. V Zaklínačovi máš naštěstí tu potvoru jen jednu a cílem je jí pouze zabít. Pod nohama se motá akorát Vesemir :) Je možné, že na úkroky a spol. tu budou nakonec perky. Jenom to vypadá divně, když už teď Geralt umí salta a piruetky, přitom úkrok nezvládne. Autolock jsem zatím raději nezkoušel, při souboji se skupinou se mi lépe hraje, když mám útoky plnně pod kontrolou a to tu funguje dobře.

Je fakt, že u té kořenářky tě v první chvíli zaujme jen jedna věc, ale když ten zadek vidíš už po desáté, tak se začneš dívat i jinam :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #5 kdy: Květen 20, 2015, 08:45:54 »

Au. Věci, který nemůžeš natrénovat mimo boj jsou hodně nepříjemný. Zvlášť pro mě, já mám tendence panikařit, když nemám natrénováno a jde mi o kejhák :-).

Pití lektvarů bez animace je ok, nebo když tam je animace, ale nijak nepřekáží/nezdržuje. To tak nějak považuju za normu, málo co je horší, než když piješ lektvar a zatim tě zabijou :-D.

Počkej, perky na úkrok? :-D To je docela humorný. Perky by měly bejt na ty piruletky/salta, ne?
...
Mě osobně zadky nijak nelákaj, takže v tomhle tě nepodpořim :-D.
...
U DAI je ten démon mírně zmatenej, to já naprosto uznávám. Neměli to tam dávat, měli zvolit třeba rage demona, nebo něco podobně "nebezpečnýho". Pride demoni jsou sice chudinky, ale útočej na různý cíle, což je pro začátečníka fujky. Předchozí díl DA byl na ovládání lepší, a hlavně společníci byli nastavitelný, což bylo milý.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #6 kdy: Květen 20, 2015, 10:39:54 »

Právě, chtěl jsem si to nacvičit někde na louce, ale není to ono :) Naštěstí se po mapě pohybuje dost potvor, takže si lze třeba vybrat topivce a trénovat na nich. Tipuju, že za dalších pár hodin už mi některé věci nepřijdou ... teda doufám :D DAI má jednu kouzelnou věc, musíš k nepříteli dojít. Tady dopředu netušíš, jaký výpad Geralt provede, někdy protivníka doskočí, někdy musíš k němu. Když si moc blízko a zrovna "skočí", tak jsi ze "scény". Tohle jsem právě čekal až od perků, tedy  že se to bude přidávat postupně a bude čas se s tím sžívat. Občas se tak bitva změní v nepřehlednou melu a jediné co sleduju, je ukazatel zdraví :)

Přijde mi, že tady CD Projekt Red trochu váhal, protože už je to třetí díl a co teď s Geraltem? Udělat z něj zase úplnýho zelenáče? Vždyť už mu táhne na stovku :D Na perky jsem ale ještě nekoukal, zatím jsem nerozdělil jediný bod. Jedu to klasicky postaru, přidám, až to bude nutné. Jinak je hezké, že opravdu jen hrubá síla není klíčem ke všemu. Ve dvojce se to i na střední obtížnost dalo uhrát bez lektvarů a hodně dlouho i bez perků.

Mno, ten zadek je totiž to první, co v té chýši uvidíš :D Mám pocit, že to vývojáři trochu hráli na pubertální mládež. I když, co se týká brutality, tak v tomhle Zaklínač přitvrdil. Rozpůlit někoho mečem není problém, popř. sledovat vyhřezlá střeva atd.
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #7 kdy: Květen 20, 2015, 10:49:55 »

Ono to násilí je taky pro pubertální mládež, tu to fascinuje vždycky nejvíc. Alespoň co já mám zkušenost s pubertální mládeží. Já tohle nikdy neměla ráda. Já znám fanoušky týhle hry předevšim z DA fóra, kam chodej remcat na nedostatečně temnou atmosféru a málo násilí :-D. Přitom DA je temný až až, stačí se dívat. Nikdo soudnej by v tom světě žít nechtěl. Že nejsou stromy šedý a z potvor nelezou střeva přeci neznamená, že hra neni depresivně zlá :-D.

(Jo, zadek je to první, a to je jeden z důvodů, proč mě ani nenapadne tu hru hrát :-D.)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #8 kdy: Květen 20, 2015, 11:08:40 »

Na můj vkus je to místy už dost vyšponované, temnou atmosféru nedělají jen potoky krve a všudypřítomné násilí. Že jsem v zemi sužované válkou a až po uši vězím v marastu, vidím i bez toho. Naopak, oceňuju, když to umí vývojáři vyjádřit i nepřímými prostředky.

Hezká je zrovna ta pasáž s Ciri, kdy celou situaci sleduje malá dívka, co se schovala před vlky na stromě. Tatínek jí poslal na cukrovou stezku (holčička se jmenuje Mařenka ;)). Ale nikoliv za hodnou babičkou v chaloupce. Mařenka zlobila a rozlila mlíčko, jeden z posledních zdrojů potravy pro jejich početnou rodinu. Tatínek usoudil, že mlátit jí nemá smysl a tak jí poslal do lesa na cukrovou stezku, kde Mařenka logicky zabloudila ... aneb jak se zbavit jednoho hladového krku.

Možná bych taky mohl s řešením konfliktů mečem ubrat :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #9 kdy: Květen 20, 2015, 11:33:43 »

Myslim si, že férovej otec by holku prostě rychle a šetrně vzal sekerkou, poslat dítě umřít kamsi mi přijde jako srabárna. Pro otce jednodušší, ale chudák děcko.

Já řešim tenhle typ temný atmosféry celkem snadno. Mám takový dvě pomyslný škatule, na jedný je napsáno "snaha šokovat" a na druhý "dělání dojáků" :-D. V podstatě jsem se to naučila ignorovat. Proti tomu takovej Thief.. tam dělaj temnou atmosféru pomocí světla a zvuků, a to se ignoruje hodně špatně :-D. Zvlášť když člověk hraje v noci.. a kdy jindy hrát Thiefa, než v noci :-).

...

Elemire, řešení konfliktů mečem je základ, a bejvá to praktický :-D. V tomhle máš mou plnou podporu. Každopádně já teď řešim ty zbroje, furt váhám nad materiálem. Prej máš v tom Witcherovi taky nějaký craftění výzbroje?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #10 kdy: Květen 20, 2015, 12:23:53 »

Jj, craftění je tu požehnaně. Potřebuješ nákres, suroviny a ochotného kováře. Nechávám si kovat hlavně meče, poněvadž dobrý meč vynahradí i zbroj :D Akorát nákresy lepších kousků se nezískávají moc dobře, stejně tak suroviny. Ve dvojce byl největší průšvih stříbrný meč, dlouho jsem čekal na lepší kousek. Tady mi teď už pár nákresů padlo, ale finančně jsem na tom špatně :) Kove se to rovnou i s bonusy, takže je potřeba vybírat i podle toho a neplácnout suroviny na něco podřadného. Oba meče už mám nakřáplé a zrovna stříbrňák záložní nemám.

Pak tu jsou ještě dočasné bonusy, kdy si meč natřeš nějakým olejem proti konkrétní skupině potvor - např. olej proti přeludům. Ten si samozřejmě musíš namíchat z nasbíraných surovin. Dříve to byla větší zábava, teď to poněkud zjednodušili. I na alchymii bylo potřeba původně vlastnit recept, teď znám všechno a dokonce stačí lektvar jednou namíchat a pokud mám suroviny, bude se mi při meditaci doplňovat sám. Moc se mi to nelíbí, rád si věci dělám sám :) Není nic hezčího, než zjistit, že potřebuju namíchat to či ono a nemám suroviny - mozek topivce, sakriš, kde jsem naposledy topivce viděl, vypadne mi mozek nebo jazyk? Vlastně dříve bylo potřeba mít i patřičný perk, aby si z potvory dostala maximum ingrediencí - fungovalo to stejně jako sběr trofejí v Gothicu. Teď ti psí sádlo vypadne i z vlka :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #11 kdy: Květen 20, 2015, 13:05:09 »

V DAI je "canine leather", která padá ze psů, vlků a hyen :-). Kdyby měli mít každý vlastní kůži, tak se z toho zvencnu :-D. Mohli by to udělat stejně. "Psovité sádlo" :-D. Každopádně to craftění vypadá hodně podobně, oleje nebo dočasný bonusy už taky známe :-). Fakt je, že v DA sérii jsem tyhle bonusy a jedy nikdy nepoužila, ač jsou k dispozici od prvního dílu a jejich efekt je podle všeho značnej.

Já teď spořim prachy na plánek na zbroj pro mágy, nějak jsem.. na ní asi zapoměla? Se třema mágama v partě :-D. Ostudaaa.

Já nemám nic proti zjednodušením (ostatně mě se tu taky poťáky jaksi záhadně obnovujou samy :-p), ale je zjednodušení a zjednodušení :-D. Fakt je, že tu škubu kytky jako ****. vylepšení lektvarů je drahá sranda.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #12 kdy: Květen 20, 2015, 13:58:02 »

Oleje teď používám prvně, předtím jsem si bez toho vystačil, ale je to znatelný pomocník. Ovšem už ve dvojce jsem se uchýlil k petardám, takové jiskry v zaklínačském provedení :) Hnízdo harpyjí jsem s tím měl za chvilku čisté. Akorát ingredience na tenhle typ petardy jsou vzácnější.

V trojce mi přijde, že je ingrediencí nadbytek. Vysbíráš louku a za chvilku to zas doroste. A když už to po mě úkol chtěl, tak všechno potřebné rostlo v okruhu pár metrů. Čekal jsem, že to bude trvat déle a hlavně, že výskyt konkrétních druhů kytek bude vázaný i na konkrétní oblast. Raději jsem ani nekoukal, jestli to ode mě bude někdo vykupovat, to bych si za chvilku mohl přijít na pěkný balík :D

Předpokládám, že takovýchto věcí najdu ve hře více. Přijde mi to jako to klasické rčení o koze a vlkovi. Ze hry to nezmizelo, akorát je to dostupnější všem. Třeba to časem ještě docením. V Legend of Grimrock II má alchymie taky jednu úlitbu - pokud máš v družině alchymistu, tak tomu se bylinky v inventáři sami množí :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #13 kdy: Květen 21, 2015, 06:49:41 »

Doufal jsem, že si po práci najdu pár hodin času a zas něco pořeším, ale kouskovat ta hra opravdu nejde. Plánoval jsem dokončit úkol s Krvavým baronem, tedy najít potracenku a tím pádem i směr k jeho manželce a dceři. Nj, jenomže jsem jaksi podcenil příravu, tedy ... jakbychto ... no prostě jsem se na ní úplně vykašlal :D

Zaříkavač mě odeslal zpět za baronem, abych se ho zeptal, jaký byl jeho skutečný vztah k manželce. Ukázalo se, že baron si rád přihýbá a poté občas propadá zuřivosti. V inkriminovanou noc manželku napadl, protože ta už měla plné zuby jeho eskapád a chtěla odejít. Jenomže výsledkem byl manželčin potrat a za mu nenarozenou dceru nechala na sposteli.

Baron, ač tvrdý chlapík, se zhroutil a v panice tělo v rychlosti zahrabal kdesi za plotem. Jen v čistém prostěradle, bez obřadu a beze jména. Mno a to se prostě ve světě zaklínače nedělá ;) Návrat na hrad byl snadný, už zdáli byl vidět oheň na střeše hlavní budovy. Baron opět řádí a po pár dobře mířených direktech konečně souhlasil s rozhovorem.

Nepověděm mi ni, co bych už netušil, ale poprosil mě, abych potracenku nezabíjel, že už si vytrpěla dost. Ovšem trošku začal měnit názor, když mě dovedl k prázdnému hrobu a spatřil to, co bylo jeho dítětem. Ale tak jak si přál, poslal jsem ho, ať jí veme do náročů a jdem jí zakopat pod práh domu ... tedy poté, co kletbu sejmu. Sice nevím jak, ale ona mi to hra určitě poví. Ze mě by byl ideální zaklínač :D

Tady totiž začal celý ten problém. Hra má krásně zpracovaný bestiář, jen si ho přečíst. Určitě bych se poté do tohoto úkolu tak bezhlavě nepouštěl :) První polovina cesty zpět od hrobu proběhla ve znamení jednoho souboje s přeludy a Axie použitého na potracenku. Za branou se to ovšem zvrhlo a ta malá příšera změnila rozměr. Poté, co mi stříbrňák po její kůži několikrát sjel, jsem usoudil, že tohle nebude ta správná cesta. Kotouly už umím metat skvěle, takže jsem měl dost času na účinnou taktiku přijít,

Spoiler: ukázat
je citlivá na oheň


jenomže jsem se dostal do časové tísně. Když už jsem si myslel, že to dotahuju do zdárného finiše, začalo druhé kolo s přeludy a milá potracenka se zcela ozdravila :D A odtud plyne ponaučení, "nestrkej rypák do věcí, kterým nerozumíš!" :D Budu se muset uchýlit ke starým praktikám a konečně se na ty souboje začít připravovat.

Je to vlastně úžasné, už v předchozích dílech bylo v animacích pořád vidět, jak se Geralt na každý boj pečlivě chystá a teď to konečně začalo mít ve hře opravdu smysl a to i na střední obtížnost, kde to ostatně v popisku naznačuje, že bossfighty budou výzvou. Nakonec on mě nikdo nenutí jít po hlavní lince, možná bych se měl věnovat i dalším aktivitám a postupně sbírat level po levelu. Potracenku určitě porazím anebo pořeším jinak, ale otázkou je, co za potvoru bude následovat po ní? Dříve nebo později mě určitě něco zastaví.

Tipuju, že jsem nyní něco mezi levelem 4-5 (zapomněl jsem kouknout), žádný rozdělený bod a mám dva nakřáplé meče. Ostatně ona ani ta zbroj už není v nejlepší kondici. Měl bych se jít spíš někam vyspravit.
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:(Elemir) - Zaklínač 3: Divoký Hon
« Odpověď #14 kdy: Květen 21, 2015, 08:05:00 »

Heh. Já chápu, že to má bejt ta temná atmosféra... ale já zrovna čtu knížku od člověka, co už patnáct let pracuje s chlapama, co páchaj domácí násilí a jejich partnerkama. Je to extrémně zajímavý. Nejsou tam nemrtví (jen mrtví), ale to nevadí. Rozhodně oceňuju náhled do mentality těhle lidí.

Člověk by nevěřil, jakou zajímavou literaturu najde, když hledá fanarty k DA.
IP zaznamenána
Strana: [1] 2 3 ... 20