Druhá Closed Beta začala právě včera, ale protože k tomu došlo nejspíše až po obědě, stihl jsem betu akorát zaktualizovat a šel na noční.
Ráno jsem si s radostí uvařil kafe, zapnul Uplay a počkal na drobný update knihoven kolem. Zapnul jsem Bandicam a s čekajícím prstem na F1 jsem odklikl i MMH7. No, trošku jsem se ušklíbl nad délkou nahrávání, ale budiž. Začalo nabíhat logo, F1 a ... tady je výsledek mého půl hodinového testu:
První betu jsem zmeškal, takže jsem netušil do čeho vlastně jdu. Seznámení s rozhraním bylo rychlé, je to celkem intuitivní. Vybral jsem jednu mapu a zvolil Sylvany, protože na tuhle rasu jsem se těšil už od hlasování o její přítomnosti v betě. Doposud jsem byl vyzbrojen jen teoretickými znalostmi, pátý i šestý díl jsem z pohledu vlastní zkušenosti minul, takže jsem nebyl zatížen žádnými předsudky nebo nutkáním srovnávat.
Ani graficky mi to už nepřišlo tak ujeté, jako na screenshotech a hra se poměrně svižně rozjela. Opravdu mě to mile překvapilo. Obrazovka města, možnosti výstavby, trénink hrdinů ... je vidět, že u té hry opravdu někdo přemýšlel. Samozřejmě jsem nemohl vynechat první příležitost k boji. Trochu mě zklamala absence hexagonů, ale má to moje oblíbené bonusy za útočení ze strany nebo zezadu. A tohle všechno probíhalo opravdu svižně.
Problém nastal ve chvíli, kdy jsem musel kolo ukončit a na tah se dostal PC. Naposledy jsem tohle zažil v dobách, kdy jsem si domů přinesl Heroes III a spustil ho na svém postarším PC s 16 MB RAM. Nostalgická vzpomínka tedy dokonalá, vskutku vztažená zrovna ke třetímu dílu
, ale v dnešní době už poněkud nepatřičná.
Hardwarově nejsem snad ani v minimálních požadavcích, ale poté, co jsem si tu celkem obstojně užíval Zaklínače 3, bych čekal něco jiného. Ono totiž nejde o grafiku jako takovou, ta hra má neoptimalizované scripty a jakmile dojde na AI, začne se to sekat na všech frontách. Za tu půl hodinu jsem se prakticky nikam nedostal a v kafi bych se nejspíše utopil. Je mi líto, ale podle mě je to fest zmršené a pro mě tím pádem nehratelné. Pochybuju, že se do final release cokoliv změní.
A tím je zpečetěn i osud Might & Magic Heroes VII na Elemir's Page. Předobjednávku nejspíše rušit nebudu, podporu si to ode mě zaslouží. Holt o Limbicu si myslím stále to samé a za to hra a její svět prostě nemůže. Jsem jen zvědav, jestli to Limbic dříve "opraví" nebo já si dříve pořídím nový PC
Edit: Ve hře jsem nakonec strávil o pár hodin více. Po všech možných testech s nastavením detailů, rozlišením a zobrazením jsem dospěl k názoru, že hlavní na vinně je opravdu AI, takže jsem vzal tu samou mapu, přidal jen jediného oponenta a s dalším skřípěním zubů vydržel déle. Rychlost tahů je prostě logicky úměrná počtu oponentů na mapě, ale i při volbě jednoho jediného je to utrpení.
Prakticky jsem se z té startovní oblasti nikam nedostal, trpělivost mi nakonec došla i tak. Za prvé jsem po noční a teď sedím na další noční a za druhé, mám tu jiné věci, které si zaslouží mou pozornost. O to více jsem z toho rozmrzelý a o to více kritický budu.
Pokud jde o bugy, jsem toho názoru, že to do bety prostě patří. O tom žádná. Překvapila mě akorát forma bugů. 2x po sobě se mi stalo, že se mi hrdina na bojišti objevil jen s jedním slotem jednotek nebo vůbec bez jednotek. Protože na začátku boje si lze jednotky přeskupit, provedl jsem tedy klasický manévr, vzal jednu jednotku a přetáhl jí na pozici jiné jednotky v očekávání, že si vymění své místo. Místo toho mi ta první jednotka kompletně zmizela. Jako pardon, ale tohle považuju za základní mechanismy, které musí bezproblémově fungovat už v betě!
Jinak platí to, co jsem psal již ráno. Ze hry jako takové mám dobrý pocit, ale prostě tu AI nezkousnu. Rád bych si hru otestoval lépe a ze všech stran, jenomže při téhle rychlosti by byl i komplet celý týden málo. Myslím si, že v dnešní době, kdy vychází tolik zajímavých titulů, je to skoro mrhání časem. Samozřejmě poslední slovo bude mít final release, od kterého nás dělí pouhý měsíc.