Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Listopad 16, 2018, 20:52:42
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Might & Magic Heroes VII  (Přečteno 52105 krát)

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1238
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #30 kdy: Červen 09, 2015, 15:27:56 »

Máš pravdu, tohle je obecný a nejen v recenzích her. Ono je to částečně pochopitelný, protože tu (tu=internet) lítaj magoři, který hrajou hru, která jim nesedí, a spamujou fórum stylem "tohle všechno jste udělali blbě a X to má udělaný líp", aniž by je napadlo, že jinejm lidem to vyhovuje takhle. Pak reagujou agresivně, když je lidi pošlou hrát něco jinýho, protože oni jsou přeci jen fanoušci, že jo. Grrr. Lidi maj občas velmi ochranitelský tendence a kolikrát radši nějakou chybu zapřou, aby svou oblíbenou sérii ochránili před pitomcema :-D.

Recenzenti nejsou placený za hru, ale za článek, že jo. Když budou kritizovat nějakou hru, která je populární... fanoušci je asi sežerou zaživa :-D. Maj to těžký, chudáci.
IP zaznamenána

Tindo

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 14
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #31 kdy: Červen 09, 2015, 15:45:31 »

Já se teda za slepého fanouška série nepovažuji. Některé nové díly jsem ještě ani nehrál, protože mne ani na pohled nezaujaly. Jen jsem chtěl vysvětlit souvislosti k tomu, co je kritizováno, které tu nezazněly, což jsem považoval na škodu.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1238
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #32 kdy: Červen 09, 2015, 15:54:52 »

Oh, to nebylo myšleno na tebe.. alespoň z mojí strany určitě ne. Vlastně jsem měla celkem živou vizi BioWare fóra a Witcherovskejch fanoušků. Bylo to míněno obecně, jako odpověď Elemirovi - protože v tom co napsal má pravdu. V obecný rovině.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #33 kdy: Červen 09, 2015, 17:53:34 »

4Tindo: To opravdu nebylo na tebe, proto jsem dal do závorky ten dovětek. Tohle je diskuse, která vznikla už u Dragon Age: Inquisition a prolíná se více hrami, včetně Zaklínače 3.

S Limbicem je to složité. Podle mě, každý vývojář by měl být soudný a znát svoje limity. Na druhou stranu, Heroes je pro ně zakázka, která se prostě neodmítá a to chápu. Ale omlouvat je kvůli tomu nemůžu. Pro mě je základním problémem sám Ubisoft. Měl by to být především on, kdo by měl značce Heroes důvěřovat a přidělit jí podle toho patřičné prostředky a tým vývojářů. Jsou menší týmy, které dokážou více a to včetně grafiky a zvuků. Je to samozřejmě můj osobní pohled na věc, nečekám, že s ním bude každý souhlasit :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1238
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #34 kdy: Červen 09, 2015, 18:16:17 »

(Teď bych jako správnej DA spamer měla prohásit, že DA je naprosto dokonalý a sakra co si to Elemir dovoluje :-D. A co se týče masakrování nepřátel, DA je skutečně dokonalá série. Ovšem co se týče omlouvání rasizmu, házení viny na stranu obětí, strkání všech lidí z daný skupiny obyvatel do jednoho pytle... tady bych si chyb našla mraky. Na tohle téma už bylo napsáno mnoho a já to nebudu nijak rozšiřovat, ale autoři hry by zasloužili nakopat. Jinak je DAI dokonalý, vřele doporučuju, tedy pokud rádi masakrujete.)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #35 kdy: Červen 09, 2015, 20:53:54 »

Právě, můžeme mít stejný pohled na řadu věcí, ale nemusíme mít shodný názor úplně na vše. U her to platí dvojnásob, protože hry jsou hodně subjektivní věc. Rozhodně se ale nechci pouštět do kritiky, kterou nemám čím podložit (ostatně proto jsem do DAI taky přestal rýpat ;)).

U MMX jsem byl označen za šiřitele blbé nálady, ale recenze nakonec dopadla dobře :) Je na té hře, aby mě přesvědčila, že za to stojí. A je nepodstatné, že tohle či ono vzešlo odtud, tenhle ústupek odtud a ... ne, to je špatně! Hra mě má oslovit taková, jaká je, bez těch souvislostí. U herních sérii pak platí přesný opak, tam je naopak potřeba to porovnávat a poukazovat na souvislosti. Pokud mě hra dokáže zaujmout hned a ani později nenajdu významný bod, kdy musím pozitiva hledat, pak je to teprve stovková hra.
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1238
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #36 kdy: Červen 10, 2015, 09:24:28 »

No jo. Lidi přestali rýpat a opustili mě :-D. Auuu, jsem sama, úúúplně sama.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #37 kdy: Červen 12, 2015, 09:41:27 »

Doupě.cz: Hráli jsme betu Might and Magic: Heroes VII

jejich názor na věc je poněkud zvláštní, začali jako velcí kritici (což bych od někoho, kdo píše recenzi čekal) a pak už jen chválili a chválili, jak je dnes u hipe recenzí zvykem. Vlastně kritizovali nakonec jen technickou stránku věci, což ovšem u bety, kterou mimojiné museli odložit o týden, není moc překvapivé a nemá smysl to kritizovat.

Takové články fakt žeru. zvláště pak, když mají podtitulek:
Citace
Ano, už je to tak, stejně jako globální politická situace, tak i hry se vyvíjí a nevyhnulo se to ani v našich končinách velmi oblíbené strategii Might and Magic. Zda-li jde o vývoj k lepšímu, nebo k horšímu se dozvíte v našich dojmech.
tedy je to vlastně pokračování, které vlastně ani vůbec pokračování není. Nebo prostě tak nějak to bude, no.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1238
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #38 kdy: Červen 12, 2015, 14:35:44 »

Neni nad to do recenze o hře tahat globální politickou situaci.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #39 kdy: Červen 12, 2015, 14:58:45 »

Mno, tohle by se mělo vystavovat jako odstrašující příklad, jak preview a recenze vypadat nemají ;) Naposledy jsem podobné paskvily viděl ve Score. Ale je to moderní a dnešní hráči by mu přece jinak nerozumněli :D

Jsem zvědav, jestli se betě budou věnovat i další weby, kvůli těm dvěma obsaženým mapám se to určitě vyplatí ;) Ano, moc se mi do hry nechce ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1238
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #40 kdy: Červen 12, 2015, 15:01:43 »

To věřim. Pojď, pojď hrát něco lepšího, (kyvadlo sem, kyvadlo tam) pojď, pojď za mnou.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #41 kdy: Červen 12, 2015, 18:14:29 »

Nemůžu, slíbil jsem to, tak se na to alespoň musím kouknout :)

Ono je dobré si to trošku znechutit, protože pak mě to může už jen překvapit :D Problém je, že ač jsem to nijak pečlivě nesledoval, tak přeci jen nějaké to povědomí o hře mám a hlavně o představě vývojářů. Akorát už si k tomu jen sednout ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #42 kdy: Červen 18, 2015, 08:08:00 »

Jak začít ... Především bych se chtěl omluvit všem, kdo čekali, že se tu ode mě objeví postřehy z bety. Vyhradil jsem si k tomu posledních několik dní, což jsem trochu podcenil, neboť mi do toho naplno skočily pracovní záležitosti a na tohle už zkrátky síly nebyly. Bohužel, nemám ten komfort věnovat se naplno hrám, protože ty mě neživí. Velkým překvapením pro mě bylo nakonec i to, že beta byla opravdu časově omezená (skončila včera). Moc tenhle krok nechápu, protože to přesně nahrává veškerým dřívě zmíněným obavám.

Začnu menším shrnutím. Beta byla zahájena po problematickém startu až 3.6. (původně bylo plánováno 25.5.), 11.6. byla doplněna o update s hezkou řádkou oprav. Je to správný přístup, protože to ukazuje, že práce na hře stále pokračují. Potíž byla spíše ta zpětná odezva, kde jsem si nemohl nevšimnout, že se tím zhoršily technické problémy s hrou. Tuhle část hry považuju obecně za krizovou a kritiku si zaslouží každé vývojářské studio, které se na optimalizaci vyflákne hned od začátku.

Podle včerejšího oficiálního vyjádření vývojářů přešla hra s ukončením bety do nové fáze, kdy už nebude přidáván nový obsah a veškeré práce se zaměření na ladění hry a balancing jednotek. Vyjímkou jsou samozřejmě mapy, na kterých se bude pracovat dále.

Pro mě je to trošku zklamání. Ohlasy vyznívají místy dost rozporuplně a přitom termín finálního release se nebezpečně blíží. Zklamání hlavně kvůli tomu, jak se s Might & Magic franchise zachází, zejména ten levný vývoj. Když před pár lety Steam zavedl Early Access, sklidilo to u části hráčů kritiku, ale většina to hájila. Stejně tak crowdfundingové kampaně. Jenomže na tomhle je krásně vidět ten "pozitivní" efekt obou zmíněných záležitostí. Často někde čtu o tom, jak Ubisoft hru určitě odloží, protože bude mít čas jí alespoň vyšperkovat, ale opravdu to tak bude? Vývoj stojí peníze, tedy i každý měsíc navíc spolyká nemalé částky navíc. Vůbec není v zájmu vývojářů s vydáním otálet.

Stejný efekt postihl i Might & magic X: Legacy, kdy prodeje nedopadly nejlépe a Ubisoft neměl důvod nechat Limbic dále na hře pracovat a dotáhnout jí. Místo toho je prostě vzal a přesunul na další projekt, na který už prostředky vyhradil - Heroes VII. Je to logický krok, udělal by to asi každý. Oprávněně se tedy obávám podobného scénáře, který tu opravdu může v horizontu několika měsíců nastat. Rád bych se mýlil a taky budu rád, pokud se mýlit budu, ale zatím musím zůstat skeptický.

Nedodělky a rozbité hry nejsou jen doménou poslední dekády, stávalo se to i dříve. Mě na tom ovšem překvapuje to, že dneska jsou ty možnosti úplně jinde. Vývojáři už nemusí hru stavět od píky, pokud nechtějí a vystačí si klidně i s menším týmem lidí. Jsem z téhle situace celkem rozčarován, ale to opravdu není vina Heroes 7, ty na tom mají menší podíl, úspěšně jsem zasponzoroval 3 crowdfundingové projekty a pravidelný update chodí akorát z jednoho a unešený z toho taky zrovna nejsem ;) Chybí mi tu páka na vývojáře, což do budoucna prostě znamená vrátit se k osvědčenému modelu - kupovat až hotové hry.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #43 kdy: Červen 19, 2015, 08:11:50 »

No neřekl bych, že EA a crowdfundingové kampaně na toto mají nějaký výrazný vliv. Tam alespoň víš už od začátku, do čeho jdeš a v případě EA verze tušíš, že to není dodělané. Ubisoft a i jiná studia ale běžně vydávají "hotové" hry, které jsou i 2 měsíce po vydání nehratelné a prostě nefungují. A to se děje již delší dobu. U EA verzí je problém spíše v tom, že pokud jí hraješ, získáš v ní určité návyky a zvykneš si na určité věci, které ve hře jsou a když je pak vývojáři odstraní, nebo změní, nechápeš co a jak. Navíc při hraní EA verze už většinou velkou část hry znáš a je poněkud demotivující pak hrát hru hotovou (zvlášť v dnešní době, kdy i hotové hry člověk mnohdy jen silou vůle dohrává a v mém případě v drtivé většině případů ani nedohraje).

Nicméně Ubisoft je prostě pověstný tím, jak mizerné hry vydává a že mu většina již opravdu "dodělaných" her, které prostě nevyšly v EA verzi ani ničím podobným, jednoduše nefunguje a on to navíc ani nijak neřeší. Místo toho řeší různé DRM ochrany, které situaci ještě zhoršují. Díky tomu se ho hodně lidí rozhodla, že cokoliv od Ubisoftu jde prostě mimo ně a jeho hry je definitivně nezajímají.

Ale s crowdfundingovými kampaněmi mám dobré zkušenosti, projekty, které jsem tam sponzoroval, nebo si posléze koupil, byly dobré a vyšly z toho skvělé hry. Navíc i ten přístup vývojářů k hráčům je jiný, právě tam nehrozí to, co u Ubisoftu. Nebo mi to tak alespoň přijde. Člověk si ale musí rozumně vybírat. Ono v době probíhání kampaně většinou je hra na úplném začátku vývoje a vývojáři tam nemají moc co ukázat, v rámci kampaně pak ukáží vše, co jde a pak trvá dlouho, než mají něco nového. Také většinou založí webové stránky pro komunitu podporovatelů, kde se přímo s nimi třeba baví vývojáři atd atd. Mě se tento model líbí, hlavně proto, že mohou vycházet hry, které nesplňují normy marketingu a nejsou dělány pro "všechny".

Viz třeba to Divinity: Original Sin, to není hra pro každého a věřím, že drtivá většina hráčů zaklínače 3, tedy ty 4 miliony "hardcore" RPG pařanů, by v této hře nevydržela ani hodinu. Je to prostě úplně jiná liga a je jasné, že ta hra není dělaná pro každého. Navíc má například vyjít upgrade, který bude víceméně novou hrou (na steamu to bude třeba úplně zvlášť v nové položce, se samostatnou instalací atd), který bude pro stávající majitele zdarma. To je přístup, který u velkých vydavatelů jako Ubi, nikdy nezažiješ. Ti jsou schopní ti prodávat za 10 euro i patche a nazvat to DLC.

Podobně i jiné hry. Osobně jsem tedy s crowdfundingovými kampaněmi spokojený a myslím, že ty smysl mají. Bohužel velcí vydavatelé se tím neinspirovali a nezačali své hry dělat pořádně. Převzali jen některé věci, které se jim hodí do krámu a i ty dělají špatně. Vtip bude nejspíše v tom, že vývojáři v crowdfundingové kampani ví už od začátku, kolik kopií hry prodal a pro kolik lidí to dělá. Ví přesně zisk a pokud prodá něco navíc, tím líp. Ale i kdyby po vydání neprodal ani kus, tak prostě získal určitou částku, která mu na vývoj a život stačí. Zatímco velký vydavatel tam bude mít vždy to myšlení - prodat to co nejvíc a všem, v hipe to nejvíc vytáhnout a zalhat, aby to všichni moc chtěli a když si to koupí, už nás to nezajímá. My jsme to prodali, máme zisk a jestli se to hráčům líbí nebo nelíbí, je jedno. Příště jim zase něco v reklamě nalžem a oni si to koupí zase.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Might & Magic Heroes VII
« Odpověď #44 kdy: Červenec 10, 2015, 18:24:17 »

Nedávno jsem zrovna narazil na rozhovor s Yves Guillemotem, kde potvrdil, že hry do určité výše rozpočtu není třeba předem schvalovat a je to čistě na týmu, který hru tvoří. Docela mě to zaujalo, protože do této kategorie určitě bude patřit i Might & Magic, což pořád dává jakousi naději :)

Pokud jde o crowdfunding a EA, právě problém je v tom, že se toho chytla halda lidí a i velkých studií, tudíž opět je potřeba v tom dobře vybírat. Předpokládám, že u Underworld Ascendant ti taky chodí ti krásné maily s žadoněním typu, máme tento a tento nápad, dáme ho do tohohle tieru, takže jestli chceš, připlať! Přestal jsem to úplně sledovat, co z toho vyleze za propadák vidím už teď. Dungeons of Aledorn je na tom podobně, ale tam jsem celkem počítal s tím, že pánům přispívám spíše na letní dovolenou ;)

Ale hlavně o tom jsem psát nechtěl :D Musím se vrátit k Heroes VII. Zainteresovaným určitě neuniklo, že se připravuje druhá beta a hlasuje se o frakci, která do ní bude přidána, tudíž si to už nemusím nechávat jen pro sebe. Mezitím vyšlo i několik preview, která hru v presentované podobě celkem chválí, tak jsem osobně zvědav, co si druhá beta přinese. Předpokládám, že proběhne v srpnu. Na Shadow Councilu je navíc zajímavé shrnutí první bety, nad investovaným časem některých jedinců zůstává rozum stát ;)
IP zaznamenána
This is the end ...
 

+ Rychlá odpověď