Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Listopad 16, 2018, 20:53:00
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Anketa

Co si myslíte o vývoji Dungeons of Aledorn?

Hra určitě vyjde. Nemám důvod pochybovat.
- 0 (0%)
Mám jisté pochybnosti, ale naděje umírá poslední.
- 1 (50%)
Hra bude nakonec zrušena.
- 1 (50%)
Vývoj hry mě nezajímá.
- 0 (0%)

Celkem hlasů: 2


Autor Téma: Dungeons of Aledorn  (Přečteno 9561 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #30 kdy: Leden 20, 2016, 10:25:53 »

Tak když řeší s fanoušky barvu ukazatelů, páč si s tím neví rady, bude rozvojový systém a jeho fungování téměř nadlidský úkol. A ono u dovedností a perků nejde o počet, ale o jejich reálné použití ve hře a jejich smysl jako takový. Ale to je opravdu třeba mít promyšleno hned (ještě před tvorbou hry samotné), co a proč a jak bude fungovat. Pokud to vymýšlí až nyní, mají problém.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #31 kdy: Březen 28, 2016, 11:26:32 »

Vzhledem k tomu, že se blíží termín release alfy (31.3.), tak mě napadlo kouknout na stránky, co "nového" se zatím událo ;)

Začnu tedy hned odkazem na fórum Tykání vs Vykání. Čekal jsem od toho cokoliv jiného, jen ne to, čeho se to ve skutečnosti týká ... vlastně těžko říci, jestli to mám zakončit usměvavým smajlíkem, poněvadž tohle už je spíše ...

Já opravdu nevím, kdo teda vlastně tu hru tvoří? Programátor, který má čas místo své vlastní práce kecat do věcí mimo jeho okruh činností? Je to úplně stejná situace, jako s barvičkama ukazatelů. Hráči zcela určitě zkousnou obě alternativy, nicméně vykání je přirozeným způsobem, jak si vzájemně vyjádřit úctu - když to mezi sebou dokázali i "burani" ve středověku ... Hlavně je to jedna z věcí, která dokáže podtrhnou atmosféru ve hře. Podstatné tedy je, co si o tom myslí autor sám a hlavně co tím sledoval.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #32 kdy: Březen 31, 2016, 23:50:50 »

Mno, nezklamali mě :D Alfa-verze se odkládá na neurčito! Prototyp je prý plný bugů ... počkat, odkdy je podmínkou alfy absence bugů? Takže je to nejspíš ještě horší, než by se dalo čekat. Škoda, rozhodně by mi bylo milejší, kdyby ten výtvor k testování uvolnili už teď, abych si sám mohl udělat představu, v jáké fázi to skutečně je a jestli to už hru opravdu připomíná.

 
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #33 kdy: Duben 01, 2016, 07:37:13 »

Když to odkládají na neurčito, znamená to nejspíše, že ani oni samotní neví, v jakém stavu a fázi to je. Což asi znamená, že to moc v pokročilé fázi nebude. Ono v alfaverzi většinou nebývá hra jako taková, ale jen ukázka (třeba některých mechanismů), to až v betě by měli testovat již téměř hotovou hru (a v případě otevřené ani to ne a stejně by to bylo jen víceméně démo).
« Poslední změna: Duben 01, 2016, 08:00:27 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #34 kdy: Duben 27, 2016, 00:49:56 »

Jak Nefarit v infu o odložení alfy slíbil, tak před pár dny skutečně uvolnil video s autorským gameplayem z aktuální verze alfy. Určitou představu o hře si z toho udělat lze, ostatně doporučuju video zhlédnout.

IP zaznamenána
This is the end ...

Lord Owl

  • Host
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #35 kdy: Květen 02, 2016, 17:31:14 »

Mám z toho videa dojem, že Divinity: Ego Draconis, které běželo na enginu Gothic3, byla proti tomu náhredně vybarvená i vykostičkovaná grafika. Osobně nejsem na grafiku nikterak zvláště zatížený, ale tohle je 3D grafika a ta prostě jde +-5 let s dobou, nebo ne ??. Nebo to byl jenom přelud daný streamováním videa ??
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #36 kdy: Květen 02, 2016, 18:24:45 »

Je to slepenec různých assetů, co se dají volně koupit, takže jestli je hlavním kritériem cena, pak nejspíše nakupují to nejlevnější. Mě to co do prvků a provedení hodně připomnělo HD remake RoA: Blade of Destiny. Přitom třeba připravované Underworld Ascendant, které běží taky na Unity, vypadá dost k světu. Určitě by to ale chtělo vidět demo přímo na monitoru.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 199
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #37 kdy: Květen 02, 2016, 22:31:12 »

Jen mensi oprava. Divinity 2: Ego Draconis bezi na enginu Gamebryo (stejne jako třeba Morrowind nebo Oblivion)
Gothic 3 pouzival engine Genome.

Jinak co se tyce Unity enginu, je to naprosta katastrofa která svůj mobilni puvod nezapre. kazdou hru na Unity kterou jsem hral (MMX nebo Wasteland 2) trpi velmi mizernou optimalizaci a vyžaduje na to jak celkem prumerne vypada pomerne vysoky vykon, a zacinam mit dojem ze tenhle engine to ani jinak neumi.

A Aledorn, nevim, ta hra porad vypada dost hrozne, i když pokrok tam urcite je. Ale to neznamena ze to nemůže byt zabavna hra,  to se ted jen tezko pozna. Diru do světa s tim ale udelaji jen velmi tezko.
« Poslední změna: Květen 02, 2016, 22:42:06 od flash »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #38 kdy: Květen 23, 2016, 18:35:24 »

Nakonec jsme se přeci jen dočkali a po včerejším oznámení jsem dneska obdržel email s instrukcemi pro stažení alfy.

Vzhledem k tomu, že to bylo až po 16:00, tak už jsem to pro dnešek odpískal. Vyšlo mi to zrovna na noční, takže to jde mimo mě (pochybuju, že bych to vzhledem k použitému Unity na svém notebooku rozběhal). Druhá věc je, že vůbec zvažuju, zda-li to zkusit a pokud ano, jak se k tomu mám postavit.

Už včera k alfě vyšly nějaké instrukce, které jsem nečetl. Ostatně to považuju za zbytečnost. Co hra obsahuje nebo ne, přeci každý uvidí a hlavně tu jde o ten pocit samotný. Jestli mě to dokáže oslovit nebo ne, to už je věcí samotné hry. Navíc bych řekl, že i z těch všemožných útržků za dobu vývoje hry toho vím celkem dost, abych si poradil sám ;)

Pokud to vyjde, zkusím z alfy sestřihat video, které bych navíc rád doplnil komentářem. Jestli k tomu dojde zítra nebo pozítří, ještě nevím.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #39 kdy: Květen 24, 2016, 12:19:50 »

S testováním alfy jsem zrovna před malou chvilkou skončil. Obsahově to není velké, takže to vyjde zhruba na hodinku a půl. Původně jsem měl v plánu video hned z první rozehrávky, aby to bylo tak nějak autentické, dokud je to nové, ale nakonec jsem vyměkl :) Za prvé bych se asi neubránil sarkazmu a za druhé to přeci jen chce si pár věcí osahat. Buďto to nechám na zítřek, nebo se na to nejspíše vybodnu úplně. Ono toho totiž není vidět o moc více, než-li na tom postovaném videu přímo od Nefarita. Zůstanu tedy prozatím jen u slovního popisu.

Na úvod musím zmínit, že v reálu vypadá grafika o trochu lépe, ale zázraky od toho čekat nelze. Je vidět, že je to poslepované a místy hapruje i kvalita textur. Dočítání vzdálených objektů taky není vždy nejlepší, ale to bych připsal na vrub Unity. Místy bych řekl, že družina chodí ve vzduchu, ale je fakt, že jsem zkoušel lízt úplně všude, včetně skákání po střechách, takže jsem možná jen narazil na chyby v textuře objektů. Zarážející je ovšem fakt, že družina se zvesela pohybuje po hladině hluboké vody, což je dobře vidět při naklonění kamery. Nicméně průzkum je plně funkční a tohle jsou v podstatě detaily, které se v alfě dají samozřejmě očekávat.

Družina začíná kousek od vesnice Manto a je složena z trojice předdefinovaných charakterů na levelu 5. Vůbec jsem neváhal, udělal čelem vzad a vydal si to úplně opačným směrem - cesta mě dovedla do zalesněných bažin. Kousek po cestě jsem narazil na trojici vlků, kteří mě ihned napadli, ale s mágem v přední lajně jsem je hrdině udolal :)

Potíž je, že na první pohled není jasné, kdo je kdo. Postavy jsou poměrně sterilní a předem už mají oči protočené v sloup, jakoby ani sami nevěřily, že je někdo na takto odvážnou výpravu poslal. Statistiky a dovednosti vynechám, nemám k tomu žádných námitek. Jednak jsem s tím spokojen a jednak to ještě není finální stav. Navíc je to klasika. Jen bych ubral na té zarputilé snaze vysvětlovat zřejmé věci.

Trochu teď přeskočím a zároveň zůstanu u boje. Vystačil jsem si sice bez znalosti herních mechanik, ale vzhledem k tomu, že ve hře není implementován odpočinek, neměl jsem jak regenerovat staminu, na kterou hra klade takový důraz. Vzhledem k tomu, že jsem bandity dokázal rozprášit, pustil jsem se i do velké smečky vlků, ale na ty už to nestačilo. I když mám docela pocit, že zrovna v tomhle souboji se dost bugl kouzelník. Každopádně tady už by to nejspíše chtělo seznámit se s nějakými pasivními dovednostmi apod. Spíš si počkám na nějakou pokročilejší verzy hry.

A teď zpět. Bažinatou oblast jsem proběhl čistě dle orientačních bodů, protože mapa ještě nefunguje. Po poloúspěšném pokusu o rozhovor se zdejším poustevníkem jsem se odebral do samotné vesnice. Manto je o něco větší, než bych z postovaného videa tipoval, ale svým způsobem je to jen koridor. Dost mě pobavila zdejší studna, docela by mě zajímalo, jestli si každý nosí svůj vlastní rumpál? :D Další vtípek je asi prádlo vyvěšené na šňůře mezi domy v úrovni prvního patra, to se opravdu musí dobře sundavat :) Rýpnout jsem si musel, protože tohle jsou první věci, které vás prostě praští přes oči.

Do některých budov lze vstoupit, družina přitom zůstane jakoby na prahu. Kdo hrál remake Realms of Arkania: Blade of Destiny, určitě bude vědět. Ostatně kdo vůbec hrál RoA, tak mu tu bude povědomých dost věcí. Když jsem pak v hospodě slyšel o invazi orků, nebylo už žádných pochyb :) Mno, při jednom rozhovoru jsem si všiml ještě jedné možné narážky, ale na úplně jinou hru - na pahorcích kolem se usídlili gobliny a nejspíše tu chtějí zbudovat hlásku ;)

V hospodě fungujou akorát drby a pití. Efekt jídla jsem nijak nepocitíl a spát se tu taky nedá (nejspíše to souvisí obecně s absencí odpočinku ve hře). Obchody taky ještě nefungují. Zkoušel jsem schválně najít zdejší jediný quest, ale nenašel jsem potřebnou postavu. Proklikal jsem, co se dalo, ale nic. U dialogů si ještě vybavuju jednu věc. Hostinský u stájí míchá tykání a vykaní.

Jako ukázka současného stavu hry je to dobré, ale je toho ještě hodně k dodělání.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #40 kdy: Květen 26, 2016, 16:23:59 »

Ráno jsem skutečně začal pečlivě připravovat komentovanou ukázku ze hry. Dokonce jsem byl potěšen, že jsem přitom narazil na nové věci, resp. pořešil ty věci, které mi včera nějak nešly. Na druhou stranu bych byl asi raději, kdybych úplně všechny neobjevil ;)

Dialogy ve hře nepovažuju za nic světoborného. Místy je to prkenné a dost kostrbaté. Ale jo, všechno by se dalo, než jsem narazil na úkol od slečny Ajajaj ... To je myšleno vážně??

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #41 kdy: Květen 30, 2016, 15:42:04 »

Konečně jsem se k tomu dokopal a během víkendu si sesumíroval, co všechno bych chtěl na alfě ukázat a jak dlouhá by ukázka měla zhruba být. Omluvte jenom ty technické obtíže se zvukem. Mám tu docela slušné rušení a do toho tu někdo předělává byt, takže jsem si musel mikrofon připlácnout víc k puse. YT pak "sykavky" ještě dost zvýraznilo. Druhá věc je, on ten můj mluvený přednes není sláva sám os obě :) Až mě překvapilo, kolik věcí mám tendenci ke konci věty polykat.



Celkově jsem mile překvapen. Až na ty dialogy a pár nesmyslů to vypadá opravdu nadějně. Spíš se obávám o délku vývoje, protože od alfy k betě to je ještě pořádný kus cesty a jen tohle trvalo rok.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #42 kdy: Září 11, 2016, 19:54:42 »

Aby nám to tu nezapadlo ... ;)

Dlouhou dobu se nic oficiálního nedělo, ostatně každý týden se to snažím sledovat. Oficiální fórum je mrtvé, ale v diskuzi na Kickstarteru se jeden z backerů pokusil rozvířit diskusi právě poté, co mu to na oficiálním fóru "nevyšlo". Teprve předevčírem se objevila relevantnější odpověď k současnému stavu rozpracování hry. Zvažoval jsem, jestli vůbec tohle téma oživovat, nebo ho nechat jednou pro vždy umřít, ale dám tomu ještě šanci ;)

Na hře se prý samozřejmě pracuje, jen tým se mírně obměnil ... mno, pokud neodešel zrovna programátor, tak je to OK :D V září se prý dozvíme více .... počkat, ono už je 11. září ... hm, to mi něco připomíná, tenkrát byla tuším taky neděle, ale k tématu ... namísto blogového článku bych spíše uvítal aktualizaci do alfy, neb i virtuální papír snese vše, ale nezbyde, než doufat, že se nám tu nerodí další Duke Nukem Forever anebo snad Grimoire? :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #43 kdy: Říjen 03, 2016, 07:54:39 »

Poslední zářijový týden uběhl jako voda a ani během něj jsme se update nedočkali. Docela mě to zklamalo, bez ohledu na to, co se asi za oponou děje. Aby to nebylo tak monotónní, přidal jsem do topicu anketu, takže pokud máte chuť, můžete hlasovat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5125
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #44 kdy: Prosinec 29, 2016, 10:14:01 »

Říjnový rádoby update vynechám, takových obecných textíků si můžu z prstu vycucat xy, ale čekal jsem, že alespoň okolo Vánoc by se mohlo něco zajímavého udát. Mno, neudálo se nic.

Koukal jsem znovu na stránku kampaně na KS, kde je release hry stanovený na únor 2017 a znovu si přečetl stať Risks and challenges, kde se ve třetím odstavci píše:

The only possible risk we can consider, as is the case with all game development, is a potential delay on the release for the game. We’ll do our best to avoid this, but in case we do end up delaying the release you can rest assured that it would only be in order to polish the game as much as possible so that it can live to the high standards we set for our products, because that is what our backers deserve.

Když to zkombinuju s posledním příspěvkem v diskuzi na KS od Nefarita (4.12.), tak mi z toho vychází, že vývoj hry silně podcenili a odklad nebude jen kvůli nějakému dolaďování, protože zatím není ani moc co ladit.

Přitom je zajímavé, kolik lidí bylo u hry zmíněno v době kampaně. Jeden by opravdu uvěřil tomu, že za Dungeons of Aledorn stojí celkem velká skupina lidí, ale výsledek je takový, že na tom pracují zhruba 4 lidé (jen pro zajímavost, remake Realms of Arkania tvoří v základu dvoučlenný tým a už mají funkční i betu Star Trailu). Tímhle tempem je to nejspíše otázka na dalších pár let. Osobně jsem už poměrně skeptický a ticho po pěšině, co kolem hry je, tomu rozhodně nenapomáhá. Podle mě se projekt spíše už jen svíjí v posmrtných křečích. Rád bych napsal, že by mě důkaz o opaku mile překvapil, ale v principu už je mi to lhostejné. Pro mě jsou Dungeons of Aledorn přinejmenším velkým zklamáním.

Téma zamykám.

Edit: po pár měsících jsem zjistil, že tým převedl komunikaci na sociální sítě, takže jsem se rozhodl téma znovu odemknout. Nikoliv proto, že bych podobnou formu příspěvků sledoval, ale čistě jen kvůli tomu, že to ještě neumřelo zcela. Možná se nakonec nějakého pokroku a oznámení dočkáme i "tradičnější" formou.


« Poslední změna: Březen 15, 2017, 06:25:32 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...
 

+ Rychlá odpověď