Využil jsem dvou chvilek volna a zkusil pokročit. Než jsem se nadál, měl jsem dalšího společníka, abych o kus dále o oba přišel ...
V ději jsem se mírně ztratil, angličtina přituhla
Kecáního je opravdu halda a na stole nemám zatím místo pro slovník. V současné chvíli jsem tedy zahlcen informacemi a pomalu se kupí i úkoly. Paladina jsem dostal už na druhý level a v nejbližším městě potkal, pomohl a nabral elfího mága. Jediný trošku vtipnější rozhovor, jinak je atmosféra dost temná.
Do bojů se nedá jen tak bezhlavě pustit, svět po "tutorialu" už je klasický baldurovský. Buďto někde polevelim, nebo prostě naberu družinu - na pláni skolím jednoduchého banditu, ale v jeskyni hned vedle, mě na dvě rány sundá medvěd nebo poblíž ruin dostanu nakládačku od jiných banditů. Boje jsou prezentovány jako realtime, ale funguje tu něco jako zotavení. Postava nedělá žádné falešné pohyby jako v infinity hrách, ale útok/kouzlo začne opravdu až tehdy, co zotavení doběhne. Při levelupu jsem nedostal na výběr žádné zbraňové dovednosti, přijde mi, že tu ani zbraňové specializace nejsou, ale to bych musel kouknout do manuálu.
Svět se jeví jako openworld, cestovat mi šlo zatím jen do přilehlých oblastí (netuším tedy, zda-li je tu i fastravel), které se postupně odkrývají. Mapa světa jinak vypadá dost velká.
Zajímavé je hromadění předmětů. Postavy mají sice inventář, ale družina má i tzv. Stack, což je jakási truhla, kam jde přebytky umístit. Bylinky jdou do ní třeba automaticky.
Budu muset ještě prozkoumat deník a další prvky. Vypadá to, že v té osadě, kde právě jsem, je k tomu zrovna vhodná příležitost.