Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 18, 2024, 07:23:57
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Anketa

Co si myslíte o vývoji Dungeons of Aledorn?

Hra určitě vyjde. Nemám důvod pochybovat.
- 0 (0%)
Mám jisté pochybnosti, ale naděje umírá poslední.
- 1 (33.3%)
Hra bude nakonec zrušena.
- 2 (66.7%)
Vývoj hry mě nezajímá.
- 0 (0%)

Celkem hlasů: 3


Autor Téma: Dungeons of Aledorn  (Přečteno 19460 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #15 kdy: Duben 03, 2015, 06:18:59 »

Kampaň se pomalu přehoupla do posledního týdne a skoro to nutí k povzdechu, že naneštěstí tu máme před sebou zrovna velikonoční víkend. Ovšem poslední 2 dny se nesly ve výrazném obratu, neboť oba vynesly něco málo přes 6000 USD (na scéně se opět objevily 2 vyšší příhozy). Tím pádem se vybraná částka přehoupla přes pověstnou polovinu, ale vyhráno ještě není. Stále zbývá vybrat necelých 27 000 USD.

Mezitím se objevil další zajímavý update, tentokráte poodhalující samotný svět Aledornu - Realm of Dungeons of Aledorn part No.1 .
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #16 kdy: Duben 07, 2015, 21:09:36 »

Tak jsme se postupně dostali k posledním 72 hodinám kampaně a je to jak na houpačce. Nic není ztraceno, ani nic není vyhráno. Poslední 3 dny mohou rozhodnout o všem. Budu chlapcům držet palce, naděje umírá poslední a tady je stále ještě šance. Byť mě trochu mrzí, že v závěru kampaně dost polevili, jakoby to už vzdali :( 41k USD není špatný výsledek na indie projekt neznámého studia ze střední Evropy, obzvláště pokud jde o hardcore dungeon. Jiní si řekli méně a měli problém toho dosáhnout. Rád se tedy nechám následujícími dny překvapit a budu doufat, že projekt vyjde ... a to nejenom finančně, ale že se za rok, dva opravdu dočkáme kvalitního dungeonu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #17 kdy: Duben 10, 2015, 21:10:26 »

Asi bych měl něco chytrého napsat, ale bez ohledu na moje občasné výhrady jsem rád, že projekt dosáhl svého cíle. Cesta to byla trnitá a byť jsem dosažení cílové částky věřil už od počátku, v jednu chvíli jsem přeci jen zakolísal. Nezbývá, než-li Team21 popřát hodně štěstí a snad se tu za rok, dva, setkáme u prvních dojmů z alfy nebo bety. Dungeony prostě nejsou mrtvý žánr a díky Bohu za to ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #18 kdy: Duben 13, 2015, 07:11:30 »

Tak to mě tedy hodně překvapilo, že to nakonec "vybrali" a zdá se mi to být nějaké hodně podezřelé. Zřejmě na poslední chvíli někdo z nich zainvestoval, aby zbytek příspěvků od ostatních lidí nepropadl.

Ale uvidíme, jaký bude výsledek.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #19 kdy: Duben 13, 2015, 09:53:24 »

Přesně, tohle nám taky problesklo hlavou :) Seděl jsem u PC posledních zhruba 5 hodin kampaně a čas od času nakoukl. Zhruba 4,5 hodiny před koncem zmizel 2k příhoz (z 59k to spadlo na 57k) a nedlouho poté tam zas odněkud přistál. Říkali jsme si s manželkou přesně to samé, že teď by se jim vyplatilo zainvestovat ze svého, aby to splnili a pak si to prostě z těch peněz vrátili :)

Na můj vkus to celé moc stálo za vysokých příhozech pár jednotlivců/studií. Ten odebraný 2k příhoz vzbudil širší diskusi ohledně fake příhozů a systému výběru. Je pravdou, že tohle je prostě jen virtuální částka (příslib), ve finále ty peníze od všech vůbec nemusejí vybrat. Poslední den tam po ránu padl 5k příhoz, bez něj by to zcela jistě projeli. Pokud by to byla fikce, bude ta výsledná částka o dost nižší a teď je otázkou, jestli Kickstarter vyplatí i neúplnou částku, nebo je to zároveň podmíněno vybranými 100%? Pak by ta kampaň sice byla úspěšná, ale vlastně k ničemu.

Taky čekám, co z toho bude. A vypadá to, že čeká i Team21. Oznámili možnost pokračování výběru přes PayPal, ale implementováno nemají nic a krom poděkování na konci kampaně jsem už o nich neslyšel ... byť ten víkend nejspíše proslavili :D V horším případě jsem někomu přispěl na dovolenou :D Ale tak o tom to financování je, teď už je na nich, co s tím udělají.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #20 kdy: Duben 17, 2015, 20:00:58 »

Týden víceméně za námi a ticho po pěšině. Zatímco o Underworld Ascendant dostávám pravidelné info, o Dungeons of Aledorn jsem naposledy "slyšel" právě minulý pátek. Čekal jsem nějaké větší projevy radosti, než-li dělat mrtvého brouka. Tak snad alespoň dělají na hře ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Nefarit

  • Host
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #21 kdy: Říjen 25, 2015, 01:47:42 »

Ahoj, čirou náhodou jsem narazil na tento "blog o pohledu na kampaň DoA". Každopádně zajímavé čtení takhle s odstupem. Hodněkrát si tam vytýkal mojí nekomunikaci. To bych rád vetoval. 95% textů které v průběhu kamapaně šly za DoA ven byly psány mojí rukou. Respektive první verze. Pak šly všechny na překlad, jelikož jsi koukal na naše videa, tak jsi si jistě všiml mojí tragické angličtiny :) V průběhu kampaně jsem absolvoval něco kolem 40 rozhovorů a napsal asi 20 updatů (některé byly připraveny předem, ale musely být upraveny).
Co se samotného vývoje týče, nemusíš se bát na hře se stále pracuje, i když určitě to nejde tak, jak jsem si představoval. Nárážíme na obrovské množství problémů, které vývoj zdržují. Ale s tím se samozřejmě počítalo :)
Celkově po přečtení tvého "blogu" mi přijde, že jsi z naší kampaně neměl moc dobrý pocit. No co se dá dělat. Dělali jsme co byli v našich silách. Neříkám, že jsme se nezastavili, ale byly momenty, kdy jsem opravdu jel celý den. Nechci se tady nijak obhajovat. Já to prostě beru jako obrovskou zkušenost a rozhodně úspěch. I když samozřejmě by bylo příjemnější, kdyby kampaň zafinancovala celý vývoj.
Ještě se vyjádřím ke komunikaci na CZ/SK scéně. Nejsem si vědom, že bych někde opominul komunikovat. Jedině na podobných kanálech, jako je tento, které vznikly spontánně. Nicméně ty, které jsem založil, či je založil někdo z týmu (a zapsal ;)) jsem určitě minimálně jednou denně v průběhu kampaně kontroloval. TO že jsme se pak odmlčeli po kampani nám snad nemůžeš mít za zlé, bylo to několik velmi inteznivních měsíců a všichni jsme potřebovali pauzu.
V době prázdnin a teď bychom samozřejmě mohli dávat updaty a newsy z vývoje o něco častěji, ale furt pro mě je lepší dělat přímo na hře, než psát nějaké články a věřím, že většina backerů to pochopí. Přeci jen cílem celého snažení je hotová hra.
Každopádně ti chci za toto vlákno poděkovat. Každá taková to aktivita je pro nás přínosem a pro mě super zpětnou vazbou...

s pozdravem
Nef
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #22 kdy: Říjen 25, 2015, 10:04:46 »

Ahoj Nefarite, abych byl upřímný, z kampaně jsem měl smíšené pocity. Nejde ani o tu angličtinu, u té naopak cením, že jste to absolvovali tak, jak to ve skutečnosti je. Ony ty výtky ke komunikaci pramenily z několika věcí. Jednou jsou ty články (někdy ten obsah), druhou styl komunikace na fórech a třetí je ta orientace mimo CZ/SK.

U těch fór je mi jasné, že u nás toho moc nenajdeš, kam psát, ale třeba na tom Doupěti jsem čekal, že by tam mohla vzniknout zajímavá diskuse. Podobně jsem čekal, že se objevíš třeba u Dj na http://www.oldgames.sk, odkud bys určitě získal slušnou zpětnou vazbu, protože tam se v podstatě soustředí cílovka hry. Mě to totiž vždycky přišlo tak, že odpovíš, ale dál už pokračuješ v zaběhnutém plánu. Podle mě to je škoda, protože jste takhle mohli lépe vejít do povědomí hlavně tady v CZ/SK, což bych od zdejšího začínajícího studia čekal spíše.

Ale to je čistě můj pohled na věc, tak jak se to jevilo mě. Prvořadá je pro mě samozřejmě samotná hra a jsem rád, že na ní stále děláte ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #23 kdy: Listopad 30, 2015, 20:51:28 »

Už se to blíží :) Dneska mi dorazily registrační údaje do fóra, takže očekávám, že alfa už bude za dveřmi ;)

Tým uvolnil pár nových screenshotů. Vypadá to, že ač je to z assetů, tak by to mohlo přinést osobitou atmosféru. Jediná věc, která mi moc nesedí, je zpracování panelu postav. Docela jsem si za ta léta zvykl koukat na klasické 2D rámečky s portrétem na hlavním panelu. Vlastně mi tam vůbec chybí celý ten hlavní panel a klasické uspořádání. Jen doufám, že to není přípravka na konzolové verze.

Edit: Nějak jsem to v tom mailu přehlídl, ale na konci bylo oznámení o termínu alfy, který je posunut na 1 kvartál příštího roku. Důvodem jsou technické komplikace.
« Poslední změna: Prosinec 01, 2015, 07:56:23 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #24 kdy: Prosinec 15, 2015, 09:06:07 »

Mno, uběhlo 5 dní od mých příspěvků na oficiální fórum a nic ... absolutně nic ;) Takže až mi zas někdo bude tvrdit, že nemá problém s komunikací ..., ale nic, je to marné, lepší už to nejspíš nikdy nebude :) Tudíž tímto Team 21 popřeju hodně štěstí a pokud z toho někdy náhodou vznikne reálný produkt, tak se třeba setkáme až u něj.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #25 kdy: Prosinec 17, 2015, 07:05:21 »

Zajímavá je ta otázka od tvůrců na barvy panelů, ukazující zdraví atd. Mám za to, že červená-krev -životy, modrá-duchovno-mana, je už na tolik ve hrách zažitá, že o tom není třeba přemýšlet a že každého, kdo někdy nějakou RPG hru hrál, toto rozdělení napadne jako první. Stejně tak žlutá-výdrž-stamina, ač tam nevím, proč :).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #26 kdy: Prosinec 17, 2015, 08:36:14 »

Mě to taky zarazilo, obzvláště pak ještě to škálování podle povolání. V tu chvíli jsem si vzpomněl, co za vzory si Dungeons of Aledorn bere a jestli je hlavní designér opravdu taky někdy hrál. Pokud teď vymýšlejí kolo, tak ... Rád bych se mýlil, ale začínám si o tom myslet své.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #27 kdy: Leden 19, 2016, 20:23:40 »

Záměrně nebudu dávat odkaz na info na blogu, už delší dobu mi to u nich hlásí vir, ale použiju citaci z fóra, ono to není o moc kratší ...

"... přinášíme malou newsku ohledně toho, jak bude vypadat grafické ztvárnění dovedností. Každá dovednost bude mít svůj specifický obrázek a ikonu. Dovednost bude mít 10 základních úrovní a 5 pokročilých. Zároveň ke každé dovednosti bude několik perků. Počet perků ještě nemáme definován, ale průměrně se jedná o 10 perků na dovednost. Učení se těmto perkům bude možné pouze při splnění podmínek úrovně dovednosti a nalezení správného učitele. Aby se postava mohla učit expertním perkům musí už absolvovat výzvu a povýšit své povolání. Podle tohoto povýšení budou přístupné už jen některé perky dle příslušného charakteru.
Časem jistě povíme víc..."


Holt newska ve stylu, napíšeme alespoň něco, ať to vypadá, že si neválíme šunky ... ;)

Už je to dlouho, co jsem z nějakého příspěvku na jejich blogu měl pocit, že se to ubírá jinam a začíná mi to přípomínat úplně jinou sérii, než jsem od toho čekal. Vzhledem k tomu, že si naplánovali posun alfy na Q1 2016, tak začínám být spíš zvědav, jestli z toho taky něco opravdu bude.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #28 kdy: Leden 20, 2016, 08:30:53 »

Zjevně to není tak snadné, jak si na počátku mysleli :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Dungeons of Aledorn
« Odpověď #29 kdy: Leden 20, 2016, 10:07:46 »

Mě přijde, že to strašně moc překombinovává takovým tím megalomanským způsobem ... 10 úrovní, 10 perků, na každý perk učitele apod. Přitom mě nevadí, že ten systém bude jednodušší, ale je na čase si to přiznat a dát tomu nějaký řád. Vždy je jednodušší rozšířit méně košatý systém, než se rovnou pokusit o superkomplexnost, nota bene když nemám po ruce zkušeného vývojáře.

Dokážu si právě představit, že ten systém se mění právě proto, protože jim ty původní představy nejdou převést z papíru do PC ;) Ovšem tímhle tempem bude alfa jen další tech demo s pevně nastavenými parametry.
IP zaznamenána
This is the end ...