Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 21:38:55
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake  (Přečteno 9865 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #15 kdy: Únor 17, 2018, 01:57:51 »

Bohužel, chvilku to běželo v pohodě, ale pak se ta zdánlivá nemoc objevila znovu. Je mi to opravdu divné, protože nemoc může identifikovat i postava s nižší úrovní dovednosti. Pokud tedy léčitel i moje postavy tvrdí, že dotčení členové nejsou nemocní, pak jim asi opravdu nic být nemá.

V podstatě o nic nejde, smyslem téhle rozehrávky bylo kouknout pořádně na to, jak si remake vede, takže to nebudu lámat přes koleno a všechna volitelná nastavení obtížnosti jsem proto definitivně vypnul. Striktně vzato, nevhodné přepadovky nebo neschopnost lovit beztak řeším loadem, takže rozdíl mezi tím nebo vypnutím je prakticky nulový. Zas tolik by mě to tedy mrzet nemělo :)

Remake má ještě jednu "vychytávku", na kterou jsem úplně zapomněl a začalo mi to vrtat hlavou až ve chvíli, kdy jsem se začal zajímat o růst zkušeností. V originále se dá bez problému ukládat jen v chrámech, kdežto save mimo stojí -50 xp pro každou postavu v družině. Je to zhruba jeden standardní boj, takže časem to je bezvýznamná platba. HD remake tohle nemá, navíc jsem si u něj všiml, že zkušenosti rostou velmi pozvolna. Absolvoval jsem už haldu bojů a moc jsem nezaskóroval. Dneska jsem s vypětím sil přelezl teprve level 3.

Z Varnheimu jsem se přepravil do Ljasdahlu, což je městečko na ostrově poblíž. Okružní cesta kolem ostrova vede kolem chrámu Nameless One, takže jsem do něj rovnou zahučel a vyříkal si to se zdejšími kultisty. Boje jsou to tužší, ale vzhledem k tomu, že mi nic moc nehrozí a teplá postel je poblíž, tak jsem to prubnul a kousek po kousku jsem postupoval až na druhé patro k oltáři. Z něj jsem si vzal sošku a oltář zničil.

Chrám je stále dvoupatrový, ale jak jsem již zmínil, hra skládá patra do roviny, takže je to takové trošku matoucí - chvilku jsem si podle toho rozvržení myslel, že patra budou nakonec 3 :) JIsté pochybnosti mám akorát o přítomnosti veškerých prvků z originálu. Průchod chrámem mi přišel nějak přímočarý. Na konci jsem akorát narazil na povědomou páku, kvůli které se musí družina rozdělit, ale páka nakonec zůstala viset sama, takže zkušenosti za zničení oltáře si mohli vyzvednout všichni. Chrám mi navíc zlehka vypomohl z finanční tísně, ale terno to taky zrovna není.

Cestou do Varnheimu jsem se znovu setkal s Ghost Ship, takže jsem neváhal a nalodil se. Postavy mi díky chrámu Nameless One poskočily na level 3, takže jsem levelupu hned využil a všechny potrénoval. Tohle je taky jisté ulehčení v remaku, protože chvilku levelupu si lze zvolit dle svého a k tomu lze trénovat postavu po postavě, takže save/load tu má větší význam.





Nemrtváci padali mnohem snáze a poměrně rychle jsem se prosekal až na dno lodi, kde jsem otevřel poslední místnost, která sloužila jako cela. Uvnitř jsem našel bojovnici Ardoru, což je NPC na levelu 7. Lze jí rovnou najmout, ale já si jí nebral, takže odešla do Thorwalu do hospody Four Wind, kde jí kdyžtak mohu dle potřeby vyhledat. Ardora patří k cechu inkvizitorů a měla za úkol vypořádat se s místním démonem, který má celé tohle "divadlo" na svědomí. Jenomže místo toho skončila jako jeho vězeň.

O patro výše jsem v centrální části našel starodávný svitek, který Lathia identifikovala jako recept na léčivý lektvar (už umí louskat starodávné jazyky). Krom toho jsem z jedné mrtvoly sebral hezký amulet, ale zatím netuším, k čemu mi bude dobrý, tedy jestli má i jinou než-li tržní hodnotu ;) S patřičnou znalostí jsem hesla jsem si pak v truhle na 1. patře vyzvedl klíč a šel se podívat na démonskou truhlu.



Boj s démonem byl celkem triviální, byť nevlastním očarované zbraně. Stačil jeden dobře mířený Fulminuctus a démon se odporoučel zpět do horoucích pekel :D



Nj, jenomže tím jsem zlomil kletbu a loď se vzápětí odpouroučela také :) Naštěstí mě vyzvedl najatý člun z Ljasdahlu a tak jsem v poklidu dorazil do Varnheimu.



Eliane už věděla o mé akci v chrámu Nameless One, takže mi bez okolků donesla svou část mapy a poté se s námi rozloučila. Nyní mám tedy 4 kousky a shodou okolností tvoří souvislý kus z okolí Phexcaeru.

Po dnešku jsem zase mírně rozčarovaný, protože na povrch vyplavalo několik dalších chyb, které celkový dojem ze hry opět sráží. Na grafické ztvárnění už jsem si kupodivu zvykl, ale ta hra prostě není zrovna věrnou kopií originálu a to mi vadí asi nejvíce. Anebo jinak, dost věcí tu ve výsledku funguje trošku jinak. Opravdu si nevzpomínám, že bych v originále byl na štíru s penězi, nebo levelem postav takhle zaostával. HD remake je díky tomu paradoxně ještě tužší, ale to asi nebyl záměr autorů :)

Spíše to vypadá, že jednak nefunguje generátor náhodných čísel a k tomu je hra podivně balancovaná. I kdybych dneska nenarazil na bug s nemocemi, tak to za to trápení se survival prvky nestojí. Ono je možná dobře, že jsem to musel vypnout, protože mě to v tom HD remaku nějak nebaví. Zvrhlo se to v úplně obyčejnou rutinu. Po těch dvaceti hodinách přežívání to už myslím mohu s klidným svědomím prohlásit.

Další plán je jasný, pokud mě nezastaví něco závažného, tak bych rád postoupil na jih mapy a pořešil zdejší majitele map. Hned poté bych se přesunul zpět do střední části mapy a vrhl bych se na dungeony v okolí. Vzhledem k tomu pomalému progresu družiny nemám vůbec představu, kdy se budu moci vrhnout na finální dungeony.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #16 kdy: Únor 18, 2018, 09:48:00 »

Pro pochod na jih jsem si vybral trasu podél vnitřního pobřeží a z Varnheimu jsem tedy vyrazil směr Daspota. V polovině cesty se mi podařilo přilákat loď s ochotnou kapitánkou, takže jsem se snadno a zdarma dostal do Ottarje. Mávat na cizí lodě je tak trochu o hubu, krom přátelských lodí zdejší moře korzují piráti, ale když se zadaří, je to příjemný bonus. Z Ottarje vede druhá oficiální stezka na západní pobřeží, která končí v Orvilu, ale já pokračoval dále na jih.

Včera se mi nálada z putování po mapě a obecně ze hry zase zlepšila, ale pokud vynechám zabugované survival prvky, tak ekonomika hry je prostě taky šílená. Vydělávám hodně málo a cestování lodí si proto nemohu ani pořádně dovolit. Naštěstí ve hře funguje jeden fígl - cena dopravy a doba cestování se mění s každým loadem. Cokoliv od pár stříbrných do dvou dukátů je přijatelné. Mnohem častější jsou ovšem vyšší částky. V originále s tím nebyl problém, tam jsem vydělával dost.

Na jihu jsem konečně dorazil do lokací, které jsou celkem pohledné a je na nich vidět větší pečlivost. První takovou zastávkou je Skjal. Statický obrázek udělá své, ve hře jinak funguje i vítr a jak jsem již dříve psal, NPC korzují po městech. NPC, konkrétně jejich vzhled, je však největší slabinou hry. Původně to bylo ještě horší, těch modelů bylo méně a ženské byly obzvláště hnusné, ale nyní už to tak nějak jde.











Ve Skjalu bydlí Jurge Torfinsson, ale mapu od něj dostanu jedině tehdy, pokud mu ukážu jako důkaz dopis od hetmana. Podobně později zareagoval Tiomar Swafnildsson v Brendhilu. Vracet se zatím nebudu, takže jsem vyrazil do Premu, což je druhé velké město ve hře. Uvnitř města se ukrývá dungeon Desolated Mine, ale pro jeho průzkum je potřeba vlastnit hornickou výbavu, takže se sem budu muset později vrátit. Než jsem však do Premu dorazil, vydal jsem se na křižovatce mezi Skjal -> Prem do Guddasundenu a odtud pak lodí do Hjalsingoru, kde jsem si popovídal s Algrid Trondesdotter. Pověděla mi o Asgrimmovi z Breide a Tiomarovi Swafnildssonovi z Manreku, čímž mě trochu zmátla, protože Tiomar opravdu bydlí v Brendhilu. Pokud jde o mapu, tak tu prý před nějakou dobou prodala jistému obchodníkovi jménem Jorge.





Vzal jsem to zpět do Premu a odtud do Kordu. Cestou jsem vlezl do mlhy, ze které jsem se nemohl dostat, takže po mnoha marných pokusech jsem hru loadnul. Z Kordu jsem to vzal lodí do Trebanu a odtud do Runinshaven Lighthouse. Runinshaven je situovaný na malém ostrově, který lze projít opravdu důkladně. Uprostřed ostrova se nachází dračí dungeon. Je to třípatrová jeskyně. První patro patří pirátům, druhé nemrtvým a na třetím je jen spoutaný drak. Podařilo se mi ho okrást, ale když jsem kolem něj chtěl projít, tak jsem ho nechtěně vzbudil a musel jsem vzít jeho úkol (nevzít úkol znamená okamžitou smrt). O patro výše jsem tak musel zabít vůdce pirátů a získat od něj klíč. Drak mi poděkoval a uletěl. Chtěl mě odměnit, ale to co by mi dal, jsem mu předtím ukradl :D Ve skutečnosti to za tu odměnu nestojí.



Při jedné cestě z jeskyně do Runinshavenu (rozprodej lootu) jsem potkal Jorgeho, který by mi býval prodal mapu Algrid, ale chtěl za ní 60 dukátů, což bylo v tu chvíli skoro nereálné. Po okradení draka jsem sice získal 50 dukátů, ale to už byl Jorge pryč. Pokud si to rozmyslím, mám ho prý vyhledat v jeho domě v Claneghu. Z Runinshavenu jsem to vzal přes Aryn zpět do Premu a odtud do Skjalu, kde se nachází méně známá stezka přes Hjaldor Mountains. Cesta končí v Orvilu. Tím jsem se ocitl opět na západním pobřeží a zrovna začínal podzim.

V Orvilu by měl žít Umbrik, který souvisí s úkolem okolo zlého druida Goraha, ale nějak se nemůžu tomuto úkolu dostat na kloub (na cestě do Ottarje lze zachránit pasáčka, ale to na celé věci nic nemění). Z Orvilu jsem to vzal proto směr Ala -> Tjanset -> Overthorn. Odtud jsem sehnal loď do Brendhilu, ale jak jsem již zmínil i Tiomar po mě chce dopis od hetmana. Vrátil jsem se proto do Overthornu a sehnal si loď do Roviku. Do tohohle malého městečka se dá dostat i po souši z Orvilu, ale cesta je to jen pro silné nátury ;) Hra tu na informačních textech ukáže jednu prima chybu a to jak se vývojáři snažili přejmenovat některá kouzla.

Když už jsem to načal, ve hře místy nesedí i názvy měst, ale mnohem výraznější změny si krom systému úkolů všimnete v dungeonech, které jsou oproti originálu mnohem více přepracované a nebojím se rovnou říci, že i zjednodušené. Ono je to ovšem logické, aby ta grafická podoba dávala nějaký smysl, musela se např. jeskyně opravdu proměnit v jeskyni a ne jen v soustavu čtvercových místností. Dungeony však naneštěstí obsahují původní systém textových událostí a pokud velkou místnost neprojdete křížem krážem, tak vám hrozí, že něco důležitého minete - typicky loot. Ne vše je totiž vidět v grafické podobě. To samé platí o různých výklencích. Z Orvilu jsem se vydal do Otarje, kde cesta vede zrovna kolem vlčí jeskyně, která je podobných událostí plná.

Z Ottarje jsem se vydal podél pobřeží do Daspoty, odkud jsem chtěl dojít do Rybonu a zkusit druhou nepoužívanou stezku na západní pobřeží, jenomže cestou mezi Ottarje a Daspotou jsem narazil na ruiny hospody. Přespání v jejich útrobách mi přihrálo další dungeon.



Na hospodě bylo právě nejvíce vidět celkové přepracování dungeonu. Řada prvků v ní dokonce chyběla a nedokázal jsem jí projít komplet celou, protože mi nějak uniká smysl toho všeho. Vývojáři vzali původní prvky dungeonu, ty přepracovali a vzniklo něco, co moc nefunguje. Anebo to funguje jinak a není mi to v tom grafickém podání jen jasné. Každopádně na kompletaci dungeonu nezáleží, podstatné je, že mi tu družina komplet dosáhla na hranici levelu 4. Zatím jsem postavy neleveloval, řekl bych, že level 3 je proteď docela dostatečný. V hospodě jsem našel i pár zajímavých předmětů, jako jsou opasky síly nebo očarovaný palcát. Obecně moc magických předmětů nemám, ale není divu, dosud jsem dungeony docela vynechával :)

Nyní jsem už musel kvůli přetížení do Thorwalu, což jsem využil k návštěvě hetmana, od kterého jsem dostal doporučení. Před rozprodejem lootu jsem si všechno cvičmo identifikoval (kouzlo Analytica), abych poznal a roztřídil magické předměty. U bankéře jsem splatil svůj dluh, který už se vyšplhal na 40 dukátů a pak jsem zašel za mistrem Dramoshem a dopořešil Old Bailey. Zbyla mi 3 poslední patra, která tak nějak odpovídají originálu. Opět tu byl zatopený tunel a nutnost porazit démona. Vzal jsem to na jeden zátah, takže je zřejmé, že level 3 už dělá divy. Škoda, že to levelování je jinak dost pomalé, zabíjení potvor se tu skoro nevyplatí. Mnohem více zkušeností získávám za různé kompletace úkolů a setkání.

Z Thorwalu jsem se vydal lodí do Varnheimu a odtud lodí do Ottarje, odkud jsem se pak pěšky vydal do Skjalu, abych dopořešil všechny události v této oblasti. Cestou jsem ovšem narazil na pavoučí jeskyni ...

Steam mi ukazuje 34 hodin a pokud jde o hru, je to občas jak na houpačce. Na absenci survival prvků se dá snadno zapomenout, ale vadí mi ten systém úkolů, protože není jednoznačně určeno, jak se k těm dotyčným NPC mohu dostat. Netuším, jestli je to takhle dobře, nebo je to nějaký bug! Pořád se někam vracet a něco zkoušet, není rozhodně nijak zábavné, obzvláště když nemůžu využít rychlejší dopravy v podobě lodi (finance). Dost toho asi minu, ale uvidím, jak se to bude s částmi mapy vůbec vyvíjet. Ta hra má jedinou kliku, že vychází z tak dobré předlohy, ale bohužel nedokáže zprostředkovat ten komplexní zážitek, který je pro sérii typický. Přitom je to s podivem, když jsem zkoušel HD remake Star Trailu, tak ten mi přijde už jen pocitově povedenější.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #17 kdy: Únor 18, 2018, 20:04:46 »

Dostal jsem se na 42 hodin a právě jsem zkompletoval 7 kousků mapy, takže bych se už mohl vrhnout po stopách Hyggelika, ale to by bylo nejspíše předčasné. Sice mohu nově postoupit na level 5, leč bych nejprve zkusil najít zbylé kousky mapy a pak mě čeká ještě cesta do orčí jeskyně u Skelellenu.

Pavoučí jeskyně z rána byl prima dungeon, u finálního souboje jsem musel postavy vylevelit (na 4), aby to šlo snadněji. Souboj je to nepovinný, ale kdo by pavoučímu démonovi odolal? :D Jeskyně hodně připomíná originál takže jsem to měl i se slovním puzzle. V průběhu čistění jeskyně jsem si zaběhl do Premu, abych dopořešil zdejší jednoposchoďové doly a pak si ve Skjalu vyzvedl další kousek mapy. Přes Daspotu jsem to potom vzal do Rybonu a odtud do Thossu, čímž jsem prošel všechna zákoutí Hjaldor Mountains.

Jih mapy bych tak měl mít komplet, zůstaly mi ovšem nepořešené záležitosti na západním pohoří a dlouho jsem netušil, co s tím. Nicméně o bug se nejedná, jen jsem zapomněl, jak užitečná může být hospoda :D Věděl jsem, že na to musím jít nějak přes krčmáře, ale vzal jsem to přes špatné volby - informaci je potřeba vytáhnout přímo z krčmáře, tedy po každé rundě ho zkusit zastavit a položit mu otázku. Bez toho se určitá NPC ve svých domech neobjeví!

Poznámka: Bug byl ovšem něco jiného a to ráno zmíněná hospoda na cestě Ottarje - Daspota. Pentagram má sloužit jako teleport, ale nesloužil.

V Orvilu jsem díky krčmáři našel Umbrika a mohl se konečně pustit do úkolu s druidem Gorahem. Toho jsem našel na úpatí hor poblíž Roviku. Boj to byl tuhý, i přes level 4, protože probíhá na dvě fáze - po nějaké době přijdou na bojiště posily. Dlouho mi to nešlo, ale pak jsem přišel na to, že posily mohu přerušit, prostě se stačí s postavami postavit ke vstupu na bojiště a je vymalováno :D Runovou kost z Gorahovi chatrče jsem předal Umbrikovi a dostal za to doporučení pro Tiomara z Brendhilu.

V Brendhilu jsem rovnou pořešil pirátskou jeskyni na cestě do Manrinu. Je to jednoposchoďový dungeon plný drahé kořisti, takže stejně jako v originále jsem si tu slušně nahrabal. Dost se mi to hodilo, protože Jorge chtěl za mapu nyní 75 dukátů. Jorgeho jsem také musel najít přes krčmáře. Mapa byla jen polovinou útržku, ale tu druhou jsem měl již díky Jurgemu ze Skjalu. V tuhle chvíli jsem právě měl rovných 7 kousků, což je dostatečné pro nalezení hrobu Hyggelika.

Když už jsem byl v Claneghu za Jorgem, tak jsem se ještě v hospodě zeptal, kde tu bydlí Yasma. Ona je totiž původem odsud, ale přestěhovala se do Thossu, což vím, ale bez té otázky na hostinského se v tom domě v Thossu neobjeví. Yasma o svůj útržek mapy přišla a má ho nyní kouzelník, co obývá ruiny na cestě Thoss - Rybon. Díky téhle informaci jsem mohl ruiny konečně najít, ostatně podobně to bylo s Gorahem. Dokud vám někdo o existenci těchto míst nepoví, tak je nemáte šanci objevit.

Jsem rád, že nešlo o žádný bug s úkoly. Ta hra má něco do sebe a hlavně už jsem moc daleko, než abych to vzdal :)
 
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #18 kdy: Únor 19, 2018, 11:37:02 »

Ruiny jsou jako v originále vícepatrový dungeon, přičemž vstup do věže se otevírá podobně obskurním způsobem :) Samozřejmě jsem si u toho vzpomněl na své tápání. Bojů je pomálu, ale jsou trochu tužší. Hned v přízemí mě napadla skupina orků a další postupně přicházeli. Družina byla po tomhle boji docela načatá, takže jsem byl rád když mě na cestě po dalších dvou patrech napadla jen dvojice menších skupinek s kouzelníky. Nejhorší boj jsem svedl až na vrcholu věže, kde je hledaný kouzelník a jeho družina. Jakmile jsem s nimi byl hotov, dostal jsem osmý kousek mapy.

Graficky vypadá vnitřek ruin dobře, je to jeden z mála dungeonů, který se povedlo převést i s atmosférou, kazí to ovšem horší ovládání družiny na druhém patře. Na té hře je zkrátka vidět, že převod krokovacího designu do free movementu je problém. Star Trail už třeba z touhle možností počítal, má volitelný typ pohybu, ale Blade of Destiny si na tom krokování vysloveně zakládá.

Vrátil jsem se do Thossu a přes Clanegh a Orkanger jsem se vydal do Felsteynu. Cestou jsem vyčistil goblinní jeskyni a vyřídil hlídku banditů u cesty :) Jeskyně nebyla úplně triviální, v jednom rohu byly opět hmyzáci a opět docela tuzí. Na levelu 1 by to opravdu schůdné nebylo, maximálně tak goblini, kterých tu ovšem zas tolik není. S hlídkou banditů jsem měl ještě větší problém, ale jak jsem se dočetl v záznamech deníku k originálu, ani v něm jsem tenhle souboj jen tak snadno nedal :D Pořád si držím level 4, nicméně ani na levelu 5 by to nebylo o nic snadnější. S vypětím všech sil jsem to pořešil, ale jaksi za to chyběla nějaká hmatatelná odměna :D Přitom v originále mi tenhle souboj tuším přihrál něco magického.

Ono obecně porovnání mezi HD remakem a originálem z pohledu magických předmětů vázne. Určitě jsem toho měl najít více, než u sebe mám, ale je skutečně možné, že to v HD remaku není, nebo některé věci naleznu jinde.

Z Felsteynu jsem to vzal do Angbodirtalu, abych si promluvil s Beornem a získal od něj poslední kus mapy. Ani jsem se s ním nemusel dohadovat a po chvilce mi jí přinesl. V originále jsem v tomhle rozhovoru udělal chybu, protože jsem ještě netušil, že se jedná o klíčovou postavu a Beorna jsem naštval. Díky tomu jsem od něj mapu nezískal. V tuhle chvíli jsem měl tedy komplet mapu, ale pořád mi zbyla trojice dalších postav k navštívení.

Od Beorna jsem se proto vydal přes Auplog do Varnheimu o odtud do Ottarje za Hjorem. Měl jsem u sebe nějaký deník, tuším z Vlčí jeskyně, který jsem mu ukázal a tím mu zařídil pohřeb - dostal mrtvici. I bez deníku rozhovor s ním nikam nevede, tak jsem to nechal tak a nasedl na loď do Thorwalu.

Z Thorwalu jsem se vydal do Serske a nejprve si doprošel JV část mapy - rozhodl jsem se, že nakonec nevynechám ani ta nevýznamná místa ve hře. Před odchodem do Skelellenu jsem si zašel do Breide za Asgrimmem a popovídal si s ním o jeho dědečkovi. Mapa už z toho není žádná, ostatně není divu. Přitom Asgrimm je zaručeně majitelem jednoho z útržků.

HD remake v tomhle ohledu pracuje trošku jinak. Klíčové postavy sice dávají útržky dle náhodného výběru, ale nikdy se mi nestalo, že by mi nějaké dvě postavy strčily ten samý svitek, což mi v originále přišlo jako možná situace. Hjore je fake i v originále a prokazatelně mi chyběla mapa jen od Beorna, takže mi v reálu chyběl stále jeden možný útržek. Jednorožec mi navíc taky nic nového nepřinesl.

Skelellen jsem opustil severní cestou do Stone Oak Forest, která na úpatí hor končí a dále jsem si musel cestu najít sám. Cílem byl zdánlivě Phexcaer, oficiálně jde o primárně o Orčí jeskyni ;) Na tenhle směr mě měly navést už zvěsti o patrolách orků poblíž osad. Cesta byla pomalá a už jsem si myslel, že jsem něco musel minout, když tu se přede mnou objevil nenápadný otvor na úpatí jedné z hor.

Orčí jeskyně je další věrná napodobenina originálního designu, ale v tom 3D provedení to není nic moc. Orčích hlídek je tu poskrovnu a největší bitva se udála v centrální části jeskyně. Přišlo mi to celkově nějaké slabší, než bych čekal, ani jsem kvůli tomu nemusel polevelit. S pákou od pokladnice jsem si tentokrát poradil snadno, hra mě na ní sama upozornila :D Horší to bylo s dvojicí soch a hádankovou truhlou, protože ty fungují nějak divně. Správnou identifikaci soch mi nic nepotvrdilo a heslo do truhly je jiné, takže jsem ho nějakou dobu v nabídce přehlížel - Rondra rozhodně není temným orčím bohem :)

Největším překvapením pro mě byly plány na invazi, tedy konkrétně zobrazené datum - poslední týden Peraina roku 1010. Mno, rok 1010 je právě nyní a měsíc Peraina jsem již o několik měsíců minul :D Upřímně, hra začíná na podzim roku 1008 a do invaze chybí zhruba 2 roky, takže bych měl mít naopak pár měsíců mít ještě k dobru. Za rok a půl herního času to normální hráč určitě nedá, obzvláště pokud neví, co a kde hledat. A už vůbec ne, pokud chce prolézt komplet celou mapu. Bez větších starostí jsem jeskyni opustil a vydal se do Phexcaeru ;)

V současné chvíli mi chybí už jen dvojice měst a jedno významné místo na mapě. Z dungeonů jsem vynechal pirátskou jeskyni u Daspoty a trpasličí dungeon v Upper Orcam. Pokud na ně zbyde čas, možná do nich ještě kouknu, ale nejprve musím pořešit Hyggelika. Časem jsem na 48 hodinách.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #19 kdy: Únor 19, 2018, 19:51:57 »

Nejprve ještě k tomu časovému limitu, pořád mi vrtalo hlavou, proč by to mělo být oproti originálu jinak? Začnu citací z arkania.cz:

"Rok začíná 1. Praiose, na letní slunovrat. Měsíce jdou za sebou takto: Praios, Rondra, Efferd, Travia, Boron, Hesinda, Firun, Tsa, Phex, Peraine, Ingerimm, Rahja. Každý z nich má 30 dní. Počet do 365 dní roku je doplněn pěti "bezejmennými dny", v přestupném roce je jich šest. Každý měsíc se také přiřazuje k jednomu ročnímu období: jaro (Peraine, Ingerimm, Rahja), léto (Praios, Rondra, Efferd), podzim (Travia, Boron, Hesinda), zima (Firun, Tsa, Phex). Prvním dnem prvního měsíce vždy začíná dané roční období. Obvykle se slaví nějaký svátek."

Rok 1010 tedy začal v létě 1. Praiose a bude končit bezejmennými dny. Jak je z posloupnosti měsíců patrné, Peraine mě v tomto roce teprve čeká ;) Jelikož se jedná o první jarní měsíc, tak mám před sebou ještě haldu času :D Nyní se totiž blížím teprve k podzimu. Díky tomu bych měl mít možnost dopořešit i těch pár zbylých věcí, co mi po dnešku zůstaly. Asi nezískám až takovou rezervu, ale ani nemusím příliš pospíchat.

V Phexcaeru jsem se otočil na podpatku a nejprve vyrazil ještě do Groenveldenu. Je to poslední možná zastávka na severních hranicích, ale město není ničím zajímavé. Phexcaer je co do rozlohy největším městem Hjalandu, byť obyvatel má méně než Thorwal a obsahuje vše, co si hráč může přát. Bohužel, většina z toho je jen na koukání a je to v podstatě komplet převzaté z originálu. Naneštěstí tu opět chybí prima kreslené obrazovky z domů různých služeb ... heh, ano, mám na mysli třeba bordel :D Tedy alespoň si myslím, že se mi to neplete s jiným dílem ;) Ve městě lze udělat jen jednu věc a to vyhledat poslední klíčové NPC - Alrika. Je to samozřejmě ztráta času, ale kvůli kompletnosti úkolů jsem to udělat musel.

Z města jsem chtěl původně vyrazit k Hermitovo jezeru, ale místo toho jsem se rozhodl jít přímo po stopách Hyggelika a vydal jsem se proto na jih cestou na Vilnheim. U ramene řeky mě textová událost upozornila na podobnost jednoho stromu se stromem na staré mapě a následovala cesta podél říčního ramene směrem k Stone Oak Forest. Opět je to co do událostí komplet převzaté z originálu a kupodivu jsem si cestu pamatoval :)

Ruiny hradu jsou vskutku děsivé, opět jedno z mála atmosférických míst v remake, ale hrad byl výrazně zjednodušen a vše se smrsklo na jediné patro! Průchod je navíc čistě lineární, zmizely veškeré puzzle, vyjma prokletého pokladu, který je ovšem umístěn tak, že nevyděsí ani neopatrného hráče. Vše nahradily poměrně tuhé souboje s nemrtvými.

Pořád se držím na levelu 4, takže jsem občas skřípal zubama. Nemrtvé hlídky jsou složené ze zombií, mumií, kostlivců a kostěných střelců, přitom střelci a mumie jsou v každé z nich + nějaký ten duch. Nevýhodou boje je fakt, že po určité chvilce přijde na bojiště další skupinka nemrtvých, takže prvních pár kol rozhoduje o případném úspěchu či neúspěchu. Bojiště má navíc 2 vstupy, takže zablokováním jednoho z nich se pořeší jen část příchozích jednotek.

Duchové jsou imunní vůči nemagickým zbraním, takže o to více je potřeba kouzlit a bojovníky s magickými zbraněmi šetřit na mumie a velké kostlivce. Počet úspěšných zásahů byl dost nízký, občas jsem si připadal jak na levelu 1 - skoro žádný progres družiny :D Nejvíce zamrzelo selhávání kouzel u Lathie, která byla jinak značnou oporou týmu. Nakonec jsem to dal, ale co boj, to v podstatě několikadenní odpočinek. V truhlách kolem jsem sice nacházel lektvary, ale jak u mě bývá zvykem, šetřil jsem si je na případné horší chvilky ;) Alespoň mi zůstala slušná zásoba.

U prokletého pokladu je jen jedna povinná hlídka, zbylé dvě jsou volitelné, takže družinu pak čeká  vysloveně jen ochranka Hyggelika. Proto uzmutí prokletého pokladu nenadělá tolik škody, jako by byl k dispozici někde z počátku hradu (jakmile se družina pokladu dotkne, nebude už moci opustit hrad - neopatrný hráč by si tak celou plejádu soubojů musel dát ještě jednou). Je tedy pravdou, že těch povinných soubojů je méně, ono dost hlídek hlídá právě různé truhly, takže pokud bych si je nechtěl prohlídnout, bojoval bych asi jenom 5x (včetně ochranky Hyggelika).

Souboj s ochrankou Hyggelika je o chlup tužší, protože do boje přijdou posily celkem 2x, ale hra mi zrovna přihrála dobře rozložené bojiště, takže jsem to uhrál celkem dobře (jen Eona upadla do bezvědomí). Boj ve finále jakoby zastavil Hyggelik, se kterým jsem si mohl promluvit a povědět mu svůj příběh. Žádné záludnosti, jen přímý rozhovor, na jehož konci je odměna v podobě hledaného meče.

Z ruin hradu jsem byl celkem zklamaný, těšil jsem se např. na zrcadlové puzzle, ale průchod hradem je opravdu čistě akční záležitost. Snad je to dáno tím, že je to v podstatě poslední povinné místo, kde si družina musí něco vybojovat. Závěrečný souboj tipuju na podobnou formalitu, jako tomu bylo v originále. Meč Grimring je navíc jednorušní zbraň, což mě trochu překvapilo, protože jsem jako na potvoru nikoho pořádně netrénoval v obouručkách, takže to budu mít o něco snazší :)

Po odchodu jsem zamířil jižně do Vilnheimu, abych si prošel celou oficiální cestu mezi Vilnheimem a Phexcaerem. Pak jsem to zkusil na sever za Felsteyn, jestli se mi zobrazí méně známá pěšina k Hermitovu jezeru, ale nic se nestalo, takže jsem musel zpět po cestě a k jezeru jsem vyrazil od Phexcaeru. Cestou jsem potkal griffiny i s jejich otázkou, ale odpověď jsem si ještě pamatoval, tak jsem to ani pořádně nečetl.

Hermit doma nebyl, tak jsem si zkusil okružní cestu kolem jezera, abych se dostal k Dark Eye. Odměnou mi byla nápověda a potvrzení datumu orčí invaze, takže svitek z orčí jeskyně nekecal ;) Kolem jezera ovšem jaksi chybí zrádná bažina, takže cesta byla nadmíru pohodová. Teprve po dosažení jezera se mi objevily zbylé dvě cesty na jih - jedna do Felsteynu, druhá do Upper Orcam. Tím jsem pro dnešek skončil.

Jednou z cest se zítra, nebo jak budu mít čas, vydám na jih, abych dopořešil Daspotu a hned poté i trpasličí dungeon v Upper Orcam, odkud se pak přesunu zase zpět k jezeru a popřípadě si půjdou do konce časového limitu odpočinout do hospody v Phexcaeru. Daspotu jako takovou asi nechám být, jde mi spíše jen o pirátskou jeskyni. Jinak si nevybavuju nic jiného, co bych ve hře vynechal.

Časem jsem se dostal na 51 hodin a musím přiznat, že kdyby mi ještě před týdnem někdo řekl, že HD remake opravdu rozjedu a vydržím u něj, tak bych se nad tím jen pousmál a nebral bych ho vážně. Možná mě to zveřejnění videa z tvorby družiny nakoplo, ale mnohem větší roli v tom sehrál HD remake Star Trailu - když už něco rozjet a dojet, tak nejprve HD remake Blade of Destiny. Nakonec to není taková hrůza, za jakou jsem to před lety označil, i když s doporučením bych stále váhal. Plný zážitek to zkrátka zprostředkovat nemůže a originál je navíc i na dnešní poměry slušně hratelný. Mě ten remake přijde nedotažený.

Má to několik světlých chvilek, jako je třeba sdílení alchymistických receptů, které se nyní zapíšou do společné knihy a svitky tak nezabírají místo v inventáři. U družiny pak zřejmě striktně nehraje roli, kdo kde stojí, protože hra dá v případě příslušné interakce hráči možnost volby, popř. staré texty mi automaticky četla Lathia, bez ohledu na inventář, ze kterého jsem se pokoušel svitek (text) číst. Pozice postav v družině má ovšem vliv na rozhovory, jak jsem se sám přesvědčil. Pokud jde o cestování v divočině, tak tady asi míchání trpaslíků a elfů význam nemá. I Elemir mi našel vše, co bylo třeba. Možná to fungovat mělo, ale asi to není dotažené ... a to jsou právě ty drobnosti, které dělají z hraní originálu zcela jiný zážitek.

Přemýšlím, jestli se po dohrátí vrhnu na nějakou sumarizaci, nebo to nechám být. Vím, Ultimy Underworld by měly mít přednost, ale upřímně, opravdu musím psát, jak jsou UU skvělé? :D Nějak necítím, že bych k tomu byl schopný dodat něco nového nebo zaujmout trochu odlišný pohled. U HD remaku Blade of Destiny je to jinak, tahle hra skončila v herním pekle dříve, než stihla kompletně vyjít, takže by to mělo mnohem větší smysl, ale uvidím až po závěrečných titulcích ... zatím na konci ještě nejsem :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #20 kdy: Únor 20, 2018, 08:21:40 »

Komplet už hru asi neprojdu, narazil jsem na další bug. Jde o pirátskou jeskyni patřící k Daspotě. Vchod do jeskyně se nachází poblíž Rybonu, ale družina se o něm dozví jedině tak, že na cestě mezi Daspotou a Rybonem potká umírající dobrodružku, která jim o jeskyni poví. A problém je právě v tom, že tahle postava se mi ve hře neobjevila. Zůstává mi tak už jen trpasličí dungeon v Upper Orcam.

Trochu mě to štve, chtěl jsem mít ty dungeony komplet, ale co se dá dělat. Není to naštěstí nic fatálního a pořád mi zůstává Daspota jako taková, kterou ovšem čistit nebudu, takže by mi to vlastně ani nemělo vadit :) Přemýšlel jsem, jestli jsem hru nějak nerozhodil tím postupem přes západ mapy, ale pak mi došlo, že do Rybonu se lze dostat jedině tak, že se nejprve musí povinně do Daspoty. Cestou z Ottarje to totiž napřímo nejde.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #21 kdy: Únor 21, 2018, 12:02:57 »

Mno, trpasličí dungeon v Upper Orcam mě taky docela překvapil. Je klasicky dvoupatrový, ale bojů v něm bylo poskrovnu. Na druhém patře jsem se střetl akorát s jednou čtveřicí trpasličích veteránů, což bylo dost o hubu, ale Lathia jim magicky nalomila zbraně a Verdala pak uboxovat nedokázali, takže ten je s vypětím všech sil a po notně dlouhé době jednoho po druhém sundal :) Bojů jsem čekal opravdu více, ale tuhostí mě nezklamaly. Zabrat dali i obyčejní trpaslíci, je to podobné, jako tomu bylo u originálu.

Z Upper Orcam jsem se vydal na sever poslední neprozkoumanou stezkou až k Hermitovu jezeru a u něj jsem se stočil na východ do Phexcaeru. Když jsem míjel místo budoucího setkání s orky, tak mě hra vybídla, že už bych tu na ně mohl počkat, tak jsem souhlasil. Hned na to mi hra oznámila, že je 10. Peraina 1010 a invaze začala přesně na čas ... heh, oficiálně je o pět měsíců dříve, protože já zůstal zaseklý stále v podzimu, což hra jaksi nereflektovala, ale nemá asi smysl se nad tím pozastavovat.

Orčí šampión mi dal chvilku na přípravu, takže jsem Verdalovi vyzbrojenému Grimringem dodal velké léčivé lektvary a nechal ho odejít na bojiště. Hra kouzlícím postavám vysála manu, asi aby nemohly do boje zasahovat. První pokus mi nevyšel, v jednom kole jsem dostal takovou ránu, že jsem jí neustál ani se 3/4 zdravím. Na druhý pokus se už orčí šampión odporoučel k zemi :D Byla to tedy podobná formalitka jako u originálu.

Postavy jsem až do finále nechal na levelu 4, byť jsem mohl všechny povýšit na level 5. Jednak jsem zkoušel, jestli to dám a pak mě také zajímalo, jak by vypadal dvojitý levelup, protože jsem se zkušenostmi blížil rovnou i na hranici levelu 6, ale bohužel i Verdalovi, který byl nejblíže, stále chybělo 60 bodů. U ostatních to bylo horší. Nakonec to tedy s tou obtížností nebylo nijak zlé a z pohledu levelů to vypadá podobně jako v originálu.¨

Nakonec jsem rád, že jsem ten remake dotáhl do zdárného konce. Časově to vyšlo na 57 hodin a poslední pasáž včetně trpasličího dungeonu mám nahranou, takže jakmile video zpracuji, tak ho rovnou nahraji na YT. V pátek bych se pak pokusil sesmolit nějaký souhrn ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #22 kdy: Únor 21, 2018, 19:13:24 »

Záznam posledních tří hodin ve hře. Na videu je trpasličí dungeon a poté přímý postup do finálního souboje, který nastal nečekaně dříve, než hra původně avizovala.

IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #23 kdy: Únor 22, 2018, 18:28:29 »

Video skouknu, jinak gratulace k dohrání,. 57 hodin je sluišná porce, to mně mile překvapilo. ROA1 je mým velkým restem, kdysi jsem to rozehrál, ale nedohrál (dohrál jsem akorát ROA3). Pokud ale to budu hrát, asi stejně zvolím originál, ta grafika pro mě má nějakou speciální přitažlivost :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #24 kdy: Únor 22, 2018, 19:45:31 »

Díky :) Čas mě lehce překvapil, čekal jsem, že když budou survival prvky vypnuté, tak se to podstatně zkrátí, protože co si vybavuji, s originálem jsem se taky dostal za 50 hodin. Ale zase je pravdou, že v originále lépe funguje náhoda, takže to od určité chvíle taky šlo plynule (navíc ono pak už nebylo třeba nutné provádět během spánku tolik akcí, protože druid měl třeba plno bylinek apod.).

Původně jsem měl k remaku hodně odtažitý vztah, ale jakmile jsem počáteční odpor přemohl, tak jsem zjistil, že z toho ta atmosféra originálu pořád cítit je a musím říci, že jsem se na pokračování ve hře docela těšil. Je to samozřejmě hodně dáno tím, že originál znám, takže mě hnala vpřed hlavně zvědavost, ale remake občas umí překvapit. Je to ovšem docela odlehčené, zjednodušení některých dungeonů jsou kolikrát až moc provokativní. Už jen kvůli tomu bych vážnému zájemci o RoA doporučil raději originál. Remake může mít význam pro někoho, kdo chce nahlédnout pod pokličku originálu a nechce se přitom prát s vývojem postav a mechanikami.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #25 kdy: Únor 22, 2018, 21:00:06 »

Ty jo, teď si pouštím to video z poslední části a s tím novým mikrofonem máš o dost jinej hlas! Takovej, řekněme, ehm mladší :)))
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #26 kdy: Únor 23, 2018, 17:08:13 »

Já tohle moc nedokážu posoudit, ale je pravdou, že už zkušební záznam z toho mikrofonu mě taky překvapil. Něco se na tom hlase lehce změnilo, možná to dělá větší rozsah frekvencí, protože před tím mi přišlo, že mám ten projev osekaný, jakoby bych ta slova "polykal" celkem pravidelně. Jsem hlavně rád, že ten mikrofon splnil účel.
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #27 kdy: Únor 24, 2018, 12:30:37 »

Ten hlas vôbec nerieš. Možno ten mikrofón trochu viac zvýrazňuje hĺbky, ale je to zrozumiteľné.
Ešte vyrieš synchronizáciu obrazu a zvuku a bude to ok.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #28 kdy: Únor 24, 2018, 13:21:22 »

O synchronizaci se stará Bandicam sám, ono to paradoxně v řadě míst sedí, ale občas někde něco ujede, což bylo nejvíc vidět na zvuku klávesnice a zobrazení psaného textu. Možná to dělá zvolený způsob prokládání, když pak upravuju ty audio stopy zvlášť, což je zase průšvih, protože se to pak může rozhodit jinde. V tomhle nemám zas takovou praxi. Teoreticky můžu ještě využít zvukovku na mikrofonu a nastavit si hlasitost hry a mluvení na ní, čímž bych to smísil rovnou do jedné stopy k videu. Sice už by to nešlo upravovat, ale pokud to bude OK, pak by to bylo asi nejschůdnější řešení. Alternativou je samozřejmě nahrávat audio stopu zvlášť a pak jí vůči videu posouvat manuálně, což by možná šlo i s tou původní stopou.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Realms of Arkania: Blade of Destiny HD remake
« Odpověď #29 kdy: Březen 11, 2018, 11:54:06 »

Heh, musím si vysypat popel na hlavu :D Dneska jsem dělal informační video z HD remake Star Trailu a opět jsem narazil na onen bug se záhadnou nemocí. Jenomže tentokrát jsem mu shodou okolností přišel na kloub ... nejedná se o bug ;)

Hra se mě během této nemoci snažila usilovně varovat, že dotčené postavy krom jiného hladoví, ale to jsem původně přičítal právě té nemoci, protože celkový stav je sám označen jako nemoc. Měl jsem skutečně za to, že hlad je jen vedlejším projevem oné nemoci, ale pointa toho celého je, že tou záhadnou nemocí je hlad samotný :D Nic dalšího těm postavám opravdu není a stačí se jen najíst, nebo něco ulovit.

Potíž obou remaků je totiž v tom, že lovem se dají zásoby jídla navyšovat jen zřídka, vesměs daný úlovek pokryje jen příslušný odpočinek a něco málo hodin po něm. Nijak se to tedy většinou neprojeví na fyzickém množství zásob v inventáři postav. Hlídání zásob proto vyžaduje mnohem větší pozornost a v případě kompletního vyčerpání mnohem lépe sledovat úspěšnost lovu, protože o té mluví jen info-okno. Tím jsou ty HD remaky náročnější, ale nejvíce mě zmátlo opravdu to, že hlad je označený za nemoc. Ve Star Trailu jsem na řešení přišel náhodou tak, že jsem se v hospodě omylem najedl a "nemoc" ihned zmizela (v Blade of Destiny je potřeba po jídle ještě odpočívat, vyjma lovu, kde se efekt projeví hned).
IP zaznamenána
This is the end ...