Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 07:16:55
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 4 5 [6] 7 8

Autor Téma: Underworld Ascendant  (Přečteno 24521 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #75 kdy: Říjen 18, 2018, 14:29:01 »

No právě, když jsem Kickstarter viděl poprvé, tak jsem v něm viděl přesně tu ideu skutečného vtažení hráčů do vývoje a to bez kompromisů. Jenomže některá studia si z Kickstarteru vytvořila snadný byznys plán. Skupina backerů je v něm ve skutečnosti minoritou. Taky bych čekal, že se OSE vzmuží a rázně bouchne do stolu, anebo si přinejmenším vysypou popel na hlavu, ale to se nestane. Ten šrumec kolem mezitím krásně odvede pozornost.

Mě to taky nijak netrápí, já už od jisté doby přistupuji ke Kickstarteru jako k rizikové investici. Něco vzniklo a už se s tím nedá nic dělat, pro mě je to tedy jasné. Nebudu ztrácet čas hrou, o které vím, že mě bavit nejspíše nebude. Osobně bych nešel ani na oficiální fórum a svou nespokojenost tam začal ventilovat. Jednak vím, jak to dneska na fórech chodí a pak si jsem vědom, že se na tom beztak nic nezmění. Přispět na vývoj a pak si ještě nechat nadávat? To už je hodně přes čáru! V tomhle lituji ty, co tomu projektu opravdu věřili a přispěli většími obnosy. Podle mě má tohle celé hlavně morální rovinu.

Mě tohle celé hlavně odrazuje od toho, abych příště vůbec na cokoliv přispíval. Bard's Tale IV jsem třeba vynechal a přitom je to hra, kterou bych teď zpětně určitě podpořil vyšší částkou. I když u OSE možná hraje roli i to, že oni už zas tak nezávislé studio nejsou.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #76 kdy: Říjen 18, 2018, 17:46:51 »

Jenže v dnešní době se už hra v podstatě koupit nedá. S hrami vydávanými velkými vydavateli jsem skončil a už asi 3-5 let jsem nic nekopupil, vlastně krom elexu (u kterého jsem též hodně váhal) a asi Zaklínače3. Tam jsou trendy dané a pro mě nezajímavé a je jasné, co z toho vznikne - viz třeba onen zaklínač3.

Tydle přímé zapojení do vývoje hry jsou tak jedinou nadějí, že vznikne hra, kterou by člověk opravdu chtěl hrát, která sice autorům nevydělá miliony a nebude jí hrát úplně každý, protože prostě nebude pro každého, ale ty, kteří to podpořili bude bavit a dostanou přesně to, co chtějí a po čem touží. Nelze samozřejmě podporovat všechno, ale jen to, co opravdu člověka osloví a co směruje tam, kam chce. Tedy třeba bych tam nepodpořil zaklínače3, pokud bych viděl, jak bude hra vypadat v kampani. Možná bych jej nakonec koupil, ale na kickstarteru bych jej nepodporoval. Naopak hru jako třeba gothic1-2, nebo i mm6-7 bych podpořil bez váhání (myslím tím, která by fungovala jako tyto hry, ne která by se takto jmenovala, nebo kde by autoři tvrdili, že je to duchovní nástupce a podobné žvásty, když už na první pohled by bylo jasné, že je to "RPG" moderna alá diablo, jen ještě hloupější po všech stránkách).

Kdyby třeba teď někdo na kickstarteru tvrdil, že na to má práva a udělá nějaké pokračování těchto her v tom starém engine, v kterém fungují a že hlavní změnou bude právě ten obsah - příběh, svět, úkoly atd, ale systém hry jako takový zůstane a hra bude fungovat podobně - třebas s jen mírnými úpravami a vylepšeními, byl bych nadšený. Mnohem nadšenější, než z kdejaké chujoviny, co v dnešní době vychází v moderním engine a krásnou grafikou, ale stupidním systémem a 100x obehrátým obsahem. Ale to se nejspíše nestane. Určitě ne u velkých vydavatelů.

-----------------
edit: když už jsem to zmínil, je docela zajímavé, jak se dá hra gothic1 v tom starém enginu změnit graficky: https://www.youtube.com/watch?v=put8Ys4tq6Y tak že i z ní je nakonec docela krasavec. A to autoři nemjí přístup ke zdrojovým kódům.
« Poslední změna: Říjen 18, 2018, 18:11:24 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #77 kdy: Listopad 03, 2018, 13:35:41 »

Milhaus: zajímavé video, předtím jsem si toho editu nevšiml, ale zrovna jsem chtěl dopsat něco k UA a koukám na to :) Nikdy nepřestanu tyhle lidi obdivovat právě za to, co dokáží i bez přístupu ke zdrojovým kódům hry.

Jinak k UA. Před pár dny proběhla diskuze s vývojáři, ale nějak jsem to úplně pustil z hlavy, v podstatě jsem to nepovažoval za přínosné, nicméně některé zajímavosti se pak objevily i na oficálním fóru a jejich obsah vlastně není ani moc překvapivý.

Ono když se vrátím k počátkům Kickstarterové kampaně (KS), tak při troše vůle se v tom ten současný výsledek dá najít. Looking Glass, tedy nyní Otherside Entertainment, si totiž nejsou vědomi toho, že by něco bylo špatně, to co vydali, prostě považují za přesně to, co měli vydat. Jasně, je to hledání záminek proč a jak, ale popravdě v tom rozhovoru padlo několik věcí, které smysl dávají. Škoda jen, že to neřekli zcela jasně ještě v rámci KS, podle mě by totiž nikdy ty peníze nezískali ;)

Proč jsem vůbec zmínil Looking Glass? V tom právě tkví celá pointa. Na počátku kampaně padlo, jak už to bývá pro KS typické, několik jmen titulů, které měly být inspirací pro vznikající projekt. Původní Ultimu Underworld ovšem tvořilo studio Blue Sky Productions, které se v roce 1992 sloučilo s Lerner Research - tak vzniklo ono zmíněné Looking Glass. Společný tým pak pracoval na Ultimě Underworld 2 ... eh, opravdu společný?? Engine a postupy už přeci existovaly a popravdě dvojka není zrovna z pohledu technologií inovativní.

Po UU2 se zaměření studia jaksi proměnilo a přes System Shock se to posunulo k 3D akcím v podobě Thiefa. Po rozpadu Eidosu (vydavatel, pod kterého studio později spadalo) se rozpadlo i Looking Glass a část vývojářů založila Ion Storm, který stojí za výborným DeusEx. Popř. se v této souvislosti zmiňuje ještě založení studia Irrational Games, které stojí za Bioshockem (i ten Otherside Entertainment v KS zmiňují).

Otherside Entertainment tedy správně zmiňují svůj podíl na UU2 a dost se v KS opírali o to, že jejich tým je složený právě z veteránů, ale ten odstaveček zněl konkrétně takto:

"... The game’s original creators, who founded LookingGlass and also designed the classics System Shock and Thief, have at long-last unchained the franchise."

Zaklínadlo v podobě Warrena Spectora tenhle fakt jaksi zastínilo, ovšem Warren Spector nebyl designérem Ultimy Underworld, nýbrž jejím producentem. Otherside Entertainment mají pravdu, když se opírají a svou vizi designu her z dob Looking Glass a zmínka o System Shocku a Thiefovi padla, viz výše. A to je přesně to, čím také Otherside Entertainment argumentují.

Celý problém je ovšem v tom, že Otherside Entertainment po celou dobu docela mlžili, resp. nechali všechny žít v domnění, že tu vzniká skutečný nástupce Ultimy Underworld, tedy ona pověstná trojka. Namísto toho tu vznikala 3D akce z prostředí Propasti, která je Ultimou Underworld jen inspirována. Otherside Entertainment prostě dělají jen to, co umí, to správné jádro z dob Blue Sky Productions v tom ale chybí.

Dialogy skutečně ve hře nejsou a příběh je vyprávěn jen skrze různé události a útržky zpráv. System Shock jsem nehrál, takže nemohu posoudit, jak přesně je to v něm, ale pokud jde o postup hrou, tak povolání zloděje by mělo odrážet pro změnu podobnost s Thiefem. Ohledně toho System Shocku někdo na fóru znovu zmiňoval, že by možná bylo lepší frakci lizardmenů z úvodní lokace úplně odstranit a příběh odvyprávět jen skrze mrtvé město. Dlouho jsem právě před tím nechápal, co tím přispěvatelé myslí, ale zapadlo mi to až v souvislosti s těmi otázkami a odpovědmi. Přítomnost NPC je v téhle hře skutečně k ničemu.

Kritika "odklonu" od Ultimy Underworld byla v podstatě odpálkována argumentem, že studio mělo malý budget a málo vývojářů, proto se nemohli pustit do větších akcí ... a to nevěděli už na začátku během KS??

Studio se nyní vrhlo víceméně na přípravu PR a část bety se zřejmě v této souvislosti promění v demo, takže hru si asi bude moci vyzkoušet každý.

Jako podvod na backery bych to určitě neoznačil a ani si nemyslím, že se jednalo o záměrně zamlženou kampaň. Podle mě byl KS spíše špatně připraven a špatně vykomunikován s případnými backery. Otherside Entertainment očividně neměli ani v plánu spolupracovat s komunitou, jejich vize byla jasná a jasné je to nyní už i mě.

Celkový výsledek KS je dost tristní, z těch her co jsem podpořil, nebo jen sledoval, tak nakonec nejlíp dopadly Bard's Tale IV. PoE dám asi taky šanci a samozřejmě i Divinity: OS, takže celkový verdikt by byl nyní docela nefér, ale zase upřímně, BT IV jsou hrou, která je mi svým pojetím a provedením nejblíže.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #78 kdy: Listopad 03, 2018, 18:03:53 »

Pěkná analýza, která bohužel dává smysl. Naštěstí pro mě, já jsem se něchtěl k UA upnout jako k nástupci UU a vlastně od prvních obrázků a videí jsem už bral UA jako hru, která je možná z části Ultimou Underworld inspirována, ale že to je tak vše. Takže ve finále ani nejsen zklamán. Ale netušil jsem, že to je až tak velkej odklon. Chybějící NPC je dost i na mě, teď vlastně vůbec nevím, jestli to budu kupovat (v nejbližší době tedy určitě ne).

Já osobně moc na všespásnej kickstarter vůbec nevěřím. Mně tam iritují nejvíc ty strech goals. To mi už předem tu hru devalvuje. Ono není divu, že vlastně z těch 3 rpg her, které mě od roku 2010+ zaujaly vlastně ani jedna přes Kickstarter nešla.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #79 kdy: Listopad 03, 2018, 20:19:48 »

Já abych pravdu řekl, tak už si po těch letech přesně nevybavuji, co konkrétně mě k té kampani přitáhlo, ostatně UU jsem dohrál teprve nedávno, ale mě se líbil celý ten koncept a čekal jsem od toho hlavně klasický dungeon. Přinejmenším něco na způsob Grimrocku jedničky. Asi bych se tedy bez NPC a dialogů obešel, ale to celkové směřování hry, tedy i ten výsledek, mě dost překvapil, protože to není zrovna to, co bych chtěl hrát. Zklamání to pro mě vlastně je, dost jsem tomu věřil a hlavně se na UA upřímně těšil.

Serpent in Staglands pochází z KS, to se Ti nakonec nelíbilo? Vím, že jsi to ještě nedohrál, ale to je zrovna jedna z her, u které zvažuji, že jí určitě rozehraji. Dokonce jsem se na poslední chvíli rozmýšlel, že bych býval podpořil i její KS kampaň. Mě bylo to duo vývojářů celkem sympatické a bylo vidět, že nic nepředstírají.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #80 kdy: Listopad 03, 2018, 22:41:28 »

Serpents in Staglands jsem odložil na neurčito. Dle mého jsem se dostal do neřešitelné situace a myslím, že to je kvůli bugu. Události směřují k tomu, že musím vlézt do jednoho domu, kde bych měl nalézt tělo, které tam ale není :) Zkoušel jsem diskuse všude možně a jeden člověk to měl také. Ale on to skoro nikdo nehrál, není žádný návod nic. Jinak se mi hra celkem líbila, minimálně originální způsob mytologie i podání kouzel. Ale občas tam byly trochu negativní prvky, jakože vlezeš do studny a pod ní podzemí velikosto malého města...Souboje nejsou nijak zvlášť skvělé, ale postupně jsem si zvyknul. Grafika se mi celkem líbí, ale čekal jsem ji trochu rozmanitější.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #81 kdy: Listopad 07, 2018, 23:18:30 »

Teď nevím, jestli se mám smát, nebo začít brečet ... :D Eh, to nebylo na Tebe Richmonde ;)

Normálně bych počkal až na release hry, ostatně předevčírem mi dorazil update na Backerkit, kde jsem už mohl potvrdit objednávku DRM-free verze hry. Nicméně jsem kvůli update Grimoire zamířil i na fórum Steamu u UA a nestačil se divit. Asi by to moje rozhodnutí nezměnilo, DRM-free verze je jasná volba, ale celý problém je v tom, že Underworld Ascendant (zatím) na GOG nevyjde!!

Celý problém prý tkví v tom, že GOG systém zařazení hry do nabídky odmítl, a proto hra nemůže na této platformě vyjít. Namísto toho se bude DRM-free verze distribuovat skrze Humble. Holt Otherside Entertainment podcenili schvalovací proces ... Otázkou ovšem je, zda-li je tohle opravdu skutečný důvod celého problému?
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #82 kdy: Listopad 08, 2018, 20:58:54 »

Hm tak to moc nechápu, proč to Gog odmítl? Z nějakých procesních důvodů?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #83 kdy: Listopad 08, 2018, 22:14:08 »

Důvod odmítnutí není úplně jasný, ale OSE jsou údajně s GOG v úzkém kontaktu, nicméně release date se už určitě nestihne. Ještě zvažují variantu, že kdo chce DRM-free verzi pro GOG (Steam bude nakonec taky DRM-free), tak její vydání posunou, dokud se to celé s GOG nevyřeší. OSE zřejmě prošvihli nějaký schvalovací termín, protože jinak je mi taky divné, že by to GOG nechtěl vydat, např. kvůli patchům, neboť Bard's Tale IV je na tom taky oproti Steam distribuci hůře a inXile docela trvalo, než vydávání patchů na obou platformách sladili. Pak už leda nějaká osobní antipatie.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #84 kdy: Listopad 09, 2018, 18:09:47 »

Tak možná něco opomenuli, podle mě není moc důvod, aby to nakonec na Gogu nebylo.
Jinak drm-free verze na Steamu? Já považuju Steam sám o sobě za DRM :)) Ale vím, ja to myslíš.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #85 kdy: Listopad 15, 2018, 18:40:17 »

Dnes na Steame išla oficiálne do predaja.
https://store.steampowered.com/app/692840/Underworld_Ascendant/
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #86 kdy: Listopad 15, 2018, 19:33:13 »

Všichni jsme nakonec dostali Steam Key s tím, že na non-Steam verzi se ještě pracuje a až bude distributor vyřešen, tak všichni současní zájemci o non-Steam verzi obdrží ještě další příslušný klíč.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #87 kdy: Listopad 16, 2018, 10:24:47 »

Hm a je to tady, UA v úvodním hodnocení předčila Bard's Tale IV, což se ale dalo tak nějak čekat. Původních 47% padlo na 37% a dopředu se dá již říci, že je to jednoznačně nejhorší hodnocení z té poslední trojice (BT4, Pathfinder a UA). Pathfinder dokonce poslední dobou začal v hodnocení klesat, takže BT4 mírně vede, byť i tak to není žádná sláva. Pokud bych to hodnocení přepočetl podle svých kritérií (přeci jen v tom nějaká korelace je), tak BT4 a Pathfinder jsou lehce nadprůměrné hry, UA je podprůměr ... mno, takže oproti betě se nic nezměnilo ;)

Na DH jsem našel zmínku o možném review bombingu ... nemyslím si. To není jen o naštvaných backerech, to by bylo zhruba tak 50/50, podobně jako z počátku u BT4, ale ta hra očividně nemá moc co nabídnout ani dalším hráčům. Nízké herní časy u negativních recenzí mě nechávají klidným, cožpak budete hrát 10 hodin něco, co vás vysloveně nebaví? Takových šílenců zas tolik není a upřímně dost zvažuji, že se na to taky vyfláknu.

Rozbité mechaniky jsou průšvih vždy. Nakolik se to opraví, závisí na představě OSE o svém setrvání v herním průmyslu, protože podle UA se dá předběžně očekávat podobný průšvih u System Shocku 3 (pozastavený vývoj remaku jedničky nebudu ani zdůrazňovat).

Nakonec se překonám a do hry se pustím, ale to jen z důvodu, že naděje umírá poslední ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #88 kdy: Listopad 16, 2018, 16:56:55 »

100 minut ... já měl opravdu snahu, to mohu odpřísáhnout, ale jakmile jsem zjistil, že save funkce je stále nepoužitelná a jsem v tomto ohledu odkázaný jen na Silver Seed a "check pointy" v podobě větších odehraných úseků, tak ve mě zhasla i ta poslední naděje :/ Vůbec nechápu, proč tedy ta možnost vlastních savů ve hře je?

Dobře, já bych se bez toho obešel, ale tohle si OSE musejí nejprve sami ujasnit a dát to hráči jasně najevo. Save totiž bez ohledu na váš postup vytvoří záchytný bod pouze na počátku daného úseku (tutorial, saurianský test apod.). Silver Seed tu tak hraje mnohem větší roli, což opravdu nemusí být nutně špatně.

Cokoliv, co jste do té doby udělali, zůstane zachováno, hra vás jen po smrti přesune k zasazenému stromku, obnoví vám zdraví a manu a samozřejmě vám do statistik započte prodělanou smrt. To dává smysl, protože jinak byste smrt obcházeli právě tím savem. Kvůli tomu neměl Silver Seed v Ultimě Underworld takový význam. Potíž je ovšem v tom, že hra si drží Silver Seed v rámci autosavu. Jakmile pak načtete váš vlastní save, tak tím ten autosave přepíšete a to je právě průser ... přišel jsem tak nechtěně o kus odehraného postupu. Tohle je věc, která musí být jasná hned na počátku!

Final release se oproti betě trochu změnil, a nutno dodat, že k lepšímu. Řada věcí už je jasnějších, protože tutorial a saurianský test obsahují konkrétnější nápovědy. Zdraví se třeba nejlépe obnovuje kouzlem, popř. si pak všimnete, že k úspěšné léčbě jídlem potřebujete mít naučený jeden skill. Zdraví a mana se přitom obnovují průběžně, ale je to hodně pomalý proces.

Z pohledu designu zůstala hra stejná, na počátku vás to více nutí k větší interakci s prostředím, kam patří ono pálení dveří atd. Dřevěné dveře je možné samozřejmě rozbíjet holýma rukama, ale postavu to stojí body zdraví. Později lze využít meče, což je mnohem pohodlnější (nošení zapálených věcí může být také zraňující).

Hodně špatně fungují ve hře stíny, ale to je známý nedostatek Unity3D (předměty vrhají zvláštní stín, postava skoro žádný nebo hodně deformovaný stín, jakoby jí tvořila tyč s rukama). Přehnaná je stále i fyzika a stále tu hapruje kolizní systém. Když vás kostlivec střelí přes výplň dveří, tak to dost naštve, protože kostlivci jsou stále oproti vám OP.

Je to opravdu paradox, luky jsou velmi silné zbraně, ale udolat kostlivce mečem na blízko je takřka neřešitelný problém. Na jeden sek máte skoro většinu zdraví v tahu a vůbec netušíte, kolik ran potřebujete, aby kostlivec padl. Přitom šípy stačí 2-3!! V OSE to nakonec vyřešili tak, že šípy jsou poměrně vzácné ... meh. Možná bych zapojením obrany šance vykompenzoval, ale nic to nemění na tom, že luky a chladné zbraně jsou nevybalancované.

A naopak, velmi hojně nacházíte vodní šípy a lahvičky s vodou. Jenomže váš první pokus k oslepení kostlivců zhasnutím zdrojů světel skončí tak, že hned první kostlivec vás ve tmě bezchybně zaměří a máte skoro celé zdraví v tahu ... ano, klíčová stealth mechanika nefunguje, co si pak o té hře máte vůbec myslet, že?

Nicméně tutorial je díky tomu jaksi napínavější, opravdu v tom ten strach o vlastní postavu funguje, byť je to tedy navozeno poněkud pochybnými prvky hry (viz výše popsaný disbalanc). Jakmile však vstoupíte do saurianského testu, tak je i tato chvilka pryč a na řadu přijdou další otázky.

Mě osobně přijde pochybná už jen zápletka příběhu. Možná jsem na konci Ultimy Underworld nedával moc pozor, ale podle mě byla Propast zničena a veškeré frakce byly předtím Garamonem transportovány pryč. Leda by příběh UA byl zasazen ještě před Ultimu Underworld, to by smysl dávalo. Ale nechme příběh stranou. Saurianský test je lokace, kde si máte prověřit vlastní schopnosti a saurianům prokázat, že jste hodni jejich pozornosti. Jenomže na test je ta lokace nějaká krátká a rozhodně ne komplikovaná. Docela to ve mě budí obavy, jak velké jsou asi další úseky hry?

Úplně bych hru neodsuzoval. Až moje naštvání z vadné save funkcionality opadne, zkusím pokračovat dále, dokud mě nezastaví nějaká opravdu silně nasírací věc. Osobně mě totiž zajímá efekt dovedností, tedy zda-li se alespoň ty boje časem stanou zábavnými. Nahrávací časy nebudu řešit, je to o něco lepší jak v Bard's Tale IV, takže v tom bych byl nyní hlavně neobjektivní ... cokoliv méně zdlouhavého je pro mě nyní vlastně plus :)

Reakce na Steamu jsou opravdu hodně rozpačité a začíná se spekulovat, že GOG hru odmítl ze zcela zásadního důvodu. Krom toho to vypadá, že část hráčů se pokusí Steam donutit hru stáhnout ... vynechám teď důvody, tyhle snahy už jsou podle mě celkem za hranou, ale OSE si na to naběhli krásně sami. Pro mě bude rozhodující, jestli budou hru dostatečně rychle patchovat a dostanou jí alespoň do nějak použitelného stavu. Nyní bych jí rozhodně nikomu nedoporučoval.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #89 kdy: Listopad 16, 2018, 20:28:22 »

Úplně pitomá ta hra zase není, dostal jsem se za fázi bety, kdy jsem skončil na počátku prvního úkolu a tentokrát jsem ten úkol dotáhl do konce. Prostředí, nebo chcete-li design dotyčné jeskyně, je celkem nápaditý a za sebe musím kladně vypíchnout, že dobrá polovina té jeskyně je jen pro zmatení. Vaším úkolem je najít jeden ze sedmi klíčů, které jsou potřeba pro postup ve hře.

Jste samozřejmě stále omezeni možnostmi hry, na nějaké ladné skoky, přesnost apod. můžete v klidu zapomenout. Nicméně s tímhle měly a mají problém i jiné hry ;) Holt Unity3D je jen nástroj a v OSE s ním očividně nejsou natolik sžití, aby tu fungoval parkour jako v asasínovi. Pro mě to není takové negativum, aby mě to nějak zvedalo ze židle.

Co mě však ze židle zvedá, jsou opravdu ty souboje a jejich neoptimalizace a bugy. V Marcaulu jsem nakoupil zásobu šípů a při prvním úkolu jsem jich haldu vyplýtval jen tím, že z luku sice šly vystřelit, ale nijak se to nepočítalo a šípy jen mizely. Mimochodem, dialogy v Marcaulu jsou trochu jinak, pořád to není nějaký strom výběru, NPC si při přiblížení jen odříká to své,, ale mezi ještěrany už je vidět hierarchie a ohledně postupu je tu očividně klíčová královna saurianů.

U bojů jsem si však všiml jisté asistence ze strany hry. Když jsem v boji se dvěma kostlivcema tomu druhému podlehl, tak mě po oživení Cabirus přihrál meč excelentní kvality, s nímž jsem toho kostlivce celkem v pohodě dorazil. Možná je ten disbalanc hodně způsoben právě vlivem kvality předmětů (předměty se podobně jako v Ultimě Underworld opotřebovávají).

V tomhle bodě stojí za zmínku, že luky nemají žádné navázané dovednosti, takže je klidně možné, že ony jsou opravdu záměrně OP. Nemůžu se s tím stále vyrovnat, ale pokud budou chladné zbraně v lepší kvalitě účinější a dovednosti tomu ještě více napomohou, tak není důvod si příliš stěžovat.

Je skutečně vidět, že v UA je řada dobrých, ale nedotažených nápadů. Pořád si stojím za tím, že jde o alpha verzi, ale s tím se pořád dá něco dělat. Na duchovního nástupce Ultimy Underworld jsem už zcela rezignoval, nicméně to pořád může být alespoň trochu zajímavější hra. Už jen kvůli té propojené historii. Pořád bude rozhodující, jak ta hra vypadá i dále, ale rozhodně nemohu říci, že by to bylo nějak záměrně odfláklé, to by v OSE na ten design kašlali úplně. Spíš jim opravdu došly peníze a už nedokázali dodat veškerý obsah.

Systém úkolů taktéž stojí za povšimnutí. Frakce, které potřebujete získat na svou stranu, jsou očividně jen 4. V úkolech máte přitom volnost. Buďto budete plnit úkoly pro sauriany, nebo si už nyní vyberete úkoly pro ostatní frakce. Podle toho si pak zvedáte u příslušné frakce vliv. Poslední rozhodující klíč k Typhonovi vám totiž mohou dát jen všechny frakce najednou. Marcaul je tak očividně klíčové místo v celé Propasti. Škoda jen toho chabého provedení této lokace.

Krizový je ještě bug spojený se zvuky, kdy slyšíte odněkud něco, co souvisí s něčím jiným, nebo dokonce souviselo s něčím jiným (např. hořící dveře na místě, kde vůbec nehořelo, popř. hořící dveře poté, co už dávno vše vyhaslo). Hodně to kazí atmosféru a vzhledem k tomu, že podle zvuků by se dalo bývalo ve hře dobře orientovat, tak to považuji za hrubou chybu.

Jenom ještě poznámka k UA jako připodobnění k Dark Messiahovi. Někdo připodobňuje UA spíše k Arx Fatalis, ale to nemohu posoudit. Já osobně mám Arx Fatalis zaškatulkovaný jako duchovního nástupce Ultimy Underworld, což UA fakticky není (Arx Fatalis jsem ani nehrál). Přirovnal jsem to proto ke hře, kterou dobře znám a jde mi hlavně o použité mechaniky. Očividně tohle spojení napadlo více lidí, neboť se to častěji zmiňuje i na Steamu (tedy doufám, že to všichni nemají zrovna ode mě :D). Ostatně byl jsem asi první, kdo to pod videem na YT zmínil, tak snad jsem to opravdu nezavinil já. Já vím proč jsem to použil a umím si to odůvodnit. Pokud je však Arx Fatalis UA opravdu bližší, pak se nechám rád poučit.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 4 5 [6] 7 8