S těmi memory body jsem si vzpomněl na podobnou zkušenost (možná už jsem jí předtím naznačoval), ale až takhle podrobně jsem jí nezkoumal. Když dojedeš tu druhou část a dostaneš se k portálu, tak tam levituje ještěrák, který ti pogratuluje k úspěchu a objeví se souhrnná tabulka s nějakými čísly splněnosti. Nj, jenomže ono můžeš udělat čelem vzad, a když k ještěrákovi přijdeš znovu, tak opět vyskočí tabulka, ale jsou tam třeba jiné hodnoty a u jiných bodů. Přitom mi to vůbec nepasovalo na rozvoj postavy, popravdě pořádně netuším, co ta tabulka vlastně má znamenat, ale asi to souvisí právě s tím množstvím přidělených bodů.
Dovednosti lze odemykat jen u toho jednoho ještěráka. Vždy to je klasicky od prvního perku a pokračuje se dále. Jsou věci, na kterými v tom stromu dovedností kroutím hlavou, resp. nad jejich umístěním, ale ta tabulka bude mít význam spíše v souvislosti s tím, jak moc půjde postavu vytrénovat a jak moc se na ty perky bude vůbec hrát.
Velkou část nápisů jsem pročítal, včetně různých poznámek, ale nenašel jsem v tom právě nějaký hlubší význam. Popisy kouzel v tom určitě budou, ale já magii zkoušel teprve včera v tom chvilkovém pokračování, takže v době čtení nápisů jsem ani pořádně nevěděl, jak je magie v UA organizovaná. Měl jsem jen 3 runy a taky jsem sestavil jen kouzla 1. úrovně. Jenomže na té hlavní obrazovce chybí ukazatel many, stejně jako ukazatel zdraví, takže pak mě nebaví něco podobného ani testovat, když nevidím celé souvislosti. Navíc u many je podstatné, jak se bude ve hře doplňovat.
V druhé hodině jsem si užil vícero loadů. Chvilku jsem si hrál se stříbrným stromkem a teprve na konci jsem si všiml, že ve hře je i klasický Save
I když já bych skoro přísahal, že hned po stažení a rozehrátí hry tam nebyl, ale to se možná týkalo jen tutorialu, kde to jaksi nemá význam, což bych zrovna chápal. Potvora mě zabila jen jednou, ale párkrát se mi podařilo někam prolítnout podlahou / stěnou a několikrát jsem zařval na deaktivovaných pastech (sekery), které zraňovaly stejně jako kdyby byly v pohybu. Chvilku to dokonce vypadalo, že jsem se dostal nechtěně do postupové pasti.
Pokud jde o příběh nebo obsah některých nápisů, já jsem dost alergický na přehršel odkazů k předchozí inspiraci, tohle mi silně vadilo i na Might & Magic X. Nepotřebuju vědět, jak moc vývojáři Ultimu Underworld znají, čekal bych něco jiného, ale jakmile jsem zaslehl jména Typhoon a Tyball, tak se mi celkem zježili vlasy, protože jsem začal pomalu tušit, na jakém základě je příběh vystavěn (tohle jsem u toho vývoje nebo KS kampaně ani nesledoval). Legrace pak byla, že hned první úpravy (pathe), mění definici (či roli) hlavních záporáků ve hře (teda jestli to dobře chápu
). Jestli je to opravdu přímá návaznost na děj UU1, tak Otherside Entertainment páchají sebevraždu v přímém přenosu, protože pak si o to srovnání přímo říkají.