Tak jo, dal jsem tomu ještě jednu šanci, ale akorát jsem se dokonale otrávil :/
I kdybych nad tou grafickou stylizací přimhouřil oko, nemůžu to samé udělat u obsahu. Co dělalo a vlastně dodnes stále dělá Ultimu Underworld dokonalou? Obsah!! Příběh, interakce s prostředím, dialogy, rozvoj postavy a s tím související odlišné postupy hrou. Co je Underworld Ascendant? Akční hopsačka lehce řízlá RPG prvky, s příběhem inspirovaným Ultimou Underworld a bez pokročilé interakce s prostředím. Pochybuji, že by se na tom za další hodinu hraní něco změnilo. Tohle není hra, na kterou jsem přispěl a jsem docela rád, že jsem ten příspěvek nezvýšil. Ale postupně.
Hlavní postava umí skákat jak opičák, což je takový vedlejší efekt použitého grafického enginu. Paradoxně se tak lze dostat i na zdánlivě nedostupná místa. Ostatně tohle jsem v případě Unity3D předvedl už u rádoby alpha verze Dungeons of Aledorn, kde se dá s celou skupinou v pohodě skákat po výškových objektech
To opravdu na atmosféře nepřidá
RPG prvky se tu smrskly na trojici větví v dovednostním stromu a mikromanagament postavy jaksi zmizel - s tím jídlem je to divné a uniká mi jeho celkový smysl. Ostatně hra neumí své vlastní mechaniky dost dobře vysvětlit. Na statistiky postavy jsem se nedostal vůbec a nejspíše bych se mohl vsadit, že ani žádné nejsou.
Podobně jako u jídla se manipuluje i s pytlíkem run, kde se pak otevře nabídka s výpisem získaných run a ty pak lze kombinovat a odhalovat tím nová kouzla. Kouzelnické hůlky se jinak používají jako běžné předměty a ty co mám, obsahují zatím silnější kouzla, než mohu z vlastních run sestavit. Víc toho jaksi není třeba vědět, protože to je očividně veškerá dostupná interakce s inventářem.
Tohle bych ještě pořád tak nějak skousnul, ale průšvih nastal právě ve městě ještěranů. Čekal jsem, že tu vyhledám místního vůdce a společně pokecáme, jenomže to jsem se těžce mýlil. Ve hře žádné dialogy nejsou. Postavy při přiblížení jen něco "spontánně" prohodí a to je vše. V podstatě tu s nikým nejde mluvit.
Úkoly se tu totiž zadávají jednak vstupem do nové lokace a pak přes tzv. quest board, což je tabule podobná tomu, co je v Zaklínači a tady si pak vyzvedáváte úkoly. Splnění úkolu se očividně nikomu nehlásí. Úkoly pak mají své hlavní zadání a pod čarou jsou doplněny o extra bonusy, které můžete a nemusíte plnit - např. splnit úkol bez kontaktu s nepřítelem apod., prostě ptákovina na n-tou. Cílem je splnit dostatek úkolů pro 3 místní frakce a pak se stane něco ... víc jsem se tím zabývat nechtěl
Boj je skutečně dost o náhodě, lukem sundám kostlivce na 2-3 výstřely, mečem si ani neškrtnu, přitom oboje mám nenatrénované, tak bych čekal podobnou úspěšnost.
Pokud bych byl shovívavý, tak bych řekl, že tohle není beta, ale pořád ještě alpha a hra má dobrý rok, dva před dokončením. To i Might and Magic IX vyšly v lepším stavu! Ovšem pokud je už tohle definitivní stav hry (co do obsahu), tak je to smutné. Mě to celé přijde přesně tak, jak jsem už kdysi někde popisoval. Peníze z UA podle mě částečně kryly remake System Shocku, který ovšem mezitím nevyšel a asi ani jen tak nevyjde (pokud vůbec kdy vyjde). Tím pádem došly peníze i na UA.
Jestli tohle za měsíc vyjde jako full release, tak to bude pořádný průšvih. V porovnání s tím je moje úvodní kritika Bard's Tale IV úplně mimo, protože BT4 má jen rozvláčný úvod, ale pak se to z nich vyklube velmi slušný dungeon moderního střihu.