Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Listopad 19, 2018, 21:01:35
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Underworld Ascendant  (Přečteno 5291 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #45 kdy: Červen 26, 2018, 21:03:36 »

A je to tu, před chvilkou dorazil email, že byla backerům zpřístupněna alfa, takže začíná rozsáhlejší ladění. Já jsem až v betaverzi, takže čekám, že začátkem srpna budu mít přístup do hry také.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #46 kdy: Červen 30, 2018, 15:49:18 »

Hra se skutečně pohnula o notný kus vpřed a včera byla alfa definitivně uvolněna. Kdo má Tier 50+ USD, může se do ní skrze Steam podívat (účast na testovaní skrze Steam není rozhodující pro obdržení patřičné finální verze hry, Steam je zvolen jen jako univerzální platforma pro testování). Spolu s tím se zvýší i frekvence novinek, takže nezbývá, než držet palce, aby ladění dopadlo dobře a nevyskytly se žádné neočekávané potíže.

Při troše štěstí bude testování probíhat podobně jako u Might & Magic X: Legacy, kdy bude zpřístupněna jen první kapitola hry, která bude společná jak pro alpha tak i pro beta test. Pořád stále ještě doufám, že se Early Accessu vyhneme, byť betatest má podle informací ze samotné KS kampaně probíhat právě v něm, ale pokud má v září vyjít skutečně plná verze hry, tak to musí být nutně jen krátký úsek v řádu max. měsíců a těch do finálního vydání hry moc nezbývá ;)

No, necháme se překvapit. Pro některé nastal ideální čas, aby si před UA projeli obě Ultimy Underworld ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #47 kdy: Říjen 12, 2018, 20:12:18 »

A je to tady, dneska dorazil beta klíč k Underworld Ascendant pro všechny, kdo přispěli alespoň 35 USD. Začal jsem stahovat :)

Jenom doufám, že mi ve finále nedojde k definitivnímu nabindování hry na Steam, protože beta běží právě na Steamu. Hru chci spíše na GOG.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #48 kdy: Říjen 12, 2018, 21:38:56 »

Necelá hodinka za mnou a pocity ... no, rozpačité. Nahrávací časy ani nebudu komentovat, tohle je opravdu na Unity3D, takže se ani nedivím, ale grafika celkově je docela slabá. V porovnání s Bard's Tale IV jasně prohrává. Tohle je jak kreslený komix, takové divně plastické + jednoduché textury (přirovnal bych to k českému The Keep). Upřímně, moc se mi to nelíbí. Temná zákoutí ujdou, ale osvětlená prostranství neposkytují ten správný pocit, co by to asi poskytovat mělo.

Prostředí je dost zničitelné, ale vývojáři se snažili až tak moc, že tu došlo k typickému Skyrim paradoxu - na něco sáhnete a lítá i vše kolem. Jako byste před sebe vypustili vichřici. Je to až trapné, hlavně kvůli tomu, že přesně tohle jsem na Skyrimu nesnášel. Stačilo do něčeho jen lehce drcnout a už to letělo na "druhý" konec světa. Jinak využívání ohně na dveře apod., jo to se musí nechat, to je výborná fíčurka a líbí se mi to.

Pokud jde o nucený stealth v tutoriálu, který byl vidět na propagačních videích, tak realita je jiná. Vůbec jsem se nerozpakoval a kostlivce postřílel :D Vidím tu dost věcí inspirovaných Thiefem, ale rozhodnutí bude asi až na hráči a jeho možnostech.

Co hra ztrácí na grafice, to dotahuje atmosféra a osoba vypravěče v podobě Sira Cabira. Hudební motiv a příběh bude prostě absolventům Ultim Underworld (hlavně prvního dílu) velmi povědomý a hra naštěstí dokáže nastartovat alespoň tu správnou atmosféru. Nemá to úplně ten identický náboj, ale to jsem ani nečekal. Každopádně nejprve dohraji Bard's Tale IV a v případě Underworld Ascendant si asi počkám až na oficiální release. Jednak je to beztak beta a pak ten začátek mě moc nepřesvědčil. Hůl nad tím určitě nelámu, mám zájem vidět ze hry více, ale nevidím důvod, proč tomu dát před BT4 přednost.

Pokud jde o angličtinu, hra je hodně nadabovaná a nemá titulky, takže musíte o to lépe poslouchat. Asi to nebude pro všechny. Dabing je hezky srozumitelný, ale tady jde spíše o to, jestli vůbec zvládnete hrát hru v angličtině. Kdo s tím má problém, tak tady to bude vlastně horší a je škoda se připravovat o příběh a právě i o tu atmosféru, která je tím dabingem hodně umocněna.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 369
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #49 kdy: Říjen 13, 2018, 08:53:29 »

No tak to jsi mě moc nepotěšil :( Chybějící titulky, zřejmě i krvavé nároky (mám 7 let starý kompl), nic moc grafika. Sice je pravda, že mě se nelbí grafika u her od roku 1996 konstantně, ale i tak jsem čekal něco trochu jiného. Unity...ach jo.

Potěšilo mě ale, žes tam cítil tu atmosféru UU1, protože to hraje u mě asi největší roli. Hudbu z jedničky úplně zbožňuju, i když ona to nebyla vlastně hudba, spíš takové menší hudební motivy, které mi k té hře ale třesutě sedly.

Já počkám, až to bude na Gogu holt.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #50 kdy: Říjen 13, 2018, 16:27:24 »



Je to sice bez komentáře, ale popravdě se mi do komentování ani nechtělo. Nějak mě u toho nenapadalo, co k tomu vůbec říci. Ono to nevypadá úplně špatně, ale není to hra, kterou bych chtěl v současné době rozehrát a nemohl se od ní odtrhnout. I ta atmosféra se z toho začala v té druhé hodině hraní vytráce. Pořád se mi u toho vkrádaly myšlenky, že to je jen nějaký úkol (epizodka) ze Skyrimu. Nebýt vypravěče a těch všemožných textů, tak bych v tom osobně Ultimu Underworld nehledal. Alespoň ten hudební podkres mohl být všude, ono to zahraje jen v menu a pak prakticky nic.

Oproti Bard's Tale IV to jede pocitově plynuleji, ale FPS lítají mezi 35-50, což není žádná sláva na to, jak hra vypadá. U UA asi nebude vadit, když se detaily stáhnout, ale abych to nedokázal se svým PC rozjet bez problémů, to už je i na mě dost. Poslední dobou jeden optimalizační fail za druhým.

Problém mám i s pochopením ovládání. Ve hře není přímo popis kláves. Celé je to takové divné, třeba jsem ještě nezjistil, jak postavu nakrmit nebo jak přespat - pokud to tedy vůbec jde. Ani do toho pytlíčku run jsem se nedostal. Klikat náhodně na klávesy a zkoušet, co to udělá, to se mi opravdu nechce. Ultima Underworld byla paradoxně na ovládání komplikovaná, ale přitom to bylo poměrně intuitivní.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #51 kdy: Říjen 14, 2018, 01:55:03 »

Sníst jídlo jde tak, že jej dáš na nějaký slot pod číslo, třeba 7. Pak jej aktivuješ a začkneš pravé tlačítko myši. Nicméně jídlo neléčí zranění (většinou, krom asi kuřecích noh mě žádné nevyléčilo, co jsem našel). Každé dělá něco jiného, což zjistíš v popisku, když jej sníš.

Jinak mě osobně se grafika i vcelku líbí, i když nějak blbne a nějak špatně se dokresluje (hlavně tam, kde problikává světlo/stíny). FPS jsem měl vcelku jakštakš konstatní, cca kolem 50 (hrál jsem to na 4k a na nastavená ultra), ale zkoušel jsem jen asi první úroveň - skončil jsem, když mě hra poprvé zobrazila "vyhodnocovací" obrazovku. Spát se nejspíše asi nedá. S tím léčením je to ale docela problém, protože občas mě zraní nevím co, třeba když někam šplhám a najednou se bez důvodně hrdina zraní, ale vyléčit se nejde, takže velmi dlouho jsem chodil s červeným orámováním obrazovky, což mi teda docela vadí.

Boj mě teda moc nepřesvědčil, zkoušel jsem meč a luk a obojí mi přišlo, že jsem obludy zabil spíše náhodou. Taky jsem teda našel dvě magické hůlky, ale ani u nich mi není moc jasné jejich použití. Naopak docela rád podpaluji všechno, co vidím, takže občas hoří celá místnost (stoly, bedny, sudy). Ono v některých něco je, když se rozpadnou, ale nebaví mě je rozbíjet).

Zdá se, že rozložení kláves, které něco dělají, lze najít behem hry, když zmačkneš ESC a v menu vybereš Controls. Ale ono tam toho moc není.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #52 kdy: Říjen 14, 2018, 10:18:08 »

Aha, takže ono se to jakoby musí použít. Já na to klikal různě pravým a levým tlačítkem v inventáři a nic.

Hůlky by měly nahrazovat kouzlení za manu, ale nějak jsem se nedostal k přehledu postavy, takže netuším, jak ta je vlastně definovaná a co pak s čím tedy souvisí. Tu konfiguraci jsem právě prohlížet zkoušel, ale já v ní rozložení kláves vidět neměl.

50 FPS mám jako max, pokud máš 1080 Ti apod., tak ve 4k to asi půjde, ale to nebude mezi většinou hráčů UA zrovna standard. Ona i ta 1070 bude méně běžná.

Edit: už to vidím, já lezl jinam. Ale souhlas, nic nového jsem se v nastavení kláves nedozvěděl, sám jich znám více, než ta nápověda popisuje :D

Pokud jde ještě o ty tabulky úspěchů, přijde mi, že mě se ta druhá v pořadí nějak bugla. Jinak to tedy bude ještě horší, protože o statistikách postavy vím kulový, tedy krom skillů.
« Poslední změna: Říjen 14, 2018, 10:45:43 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #53 kdy: Říjen 14, 2018, 12:02:53 »

Tak jo, dal jsem tomu ještě jednu šanci, ale akorát jsem se dokonale otrávil :/

I kdybych nad tou grafickou stylizací přimhouřil oko, nemůžu to samé udělat u obsahu. Co dělalo a vlastně dodnes stále dělá Ultimu Underworld dokonalou? Obsah!! Příběh, interakce s prostředím, dialogy, rozvoj postavy a s tím související odlišné postupy hrou. Co je Underworld Ascendant? Akční hopsačka lehce řízlá RPG prvky, s příběhem inspirovaným Ultimou Underworld a bez pokročilé interakce s prostředím. Pochybuji, že by se na tom za další hodinu hraní něco změnilo. Tohle není hra, na kterou jsem přispěl a jsem docela rád, že jsem ten příspěvek nezvýšil. Ale postupně.

Hlavní postava umí skákat jak opičák, což je takový vedlejší efekt použitého grafického enginu. Paradoxně se tak lze dostat i na zdánlivě nedostupná místa. Ostatně tohle jsem v případě Unity3D předvedl už u rádoby alpha verze Dungeons of Aledorn, kde se dá s celou skupinou v pohodě skákat po výškových objektech ;) To opravdu na atmosféře nepřidá :D

RPG prvky se tu smrskly na trojici větví v dovednostním stromu a mikromanagament postavy jaksi zmizel - s tím jídlem je to divné a uniká mi jeho celkový smysl. Ostatně hra neumí své vlastní mechaniky dost dobře vysvětlit. Na statistiky postavy jsem se nedostal vůbec a nejspíše bych se mohl vsadit, že ani žádné nejsou.

Podobně jako u jídla se manipuluje i s pytlíkem run, kde se pak otevře nabídka s výpisem získaných run a ty pak lze kombinovat a odhalovat tím nová kouzla. Kouzelnické hůlky se jinak používají jako běžné předměty a ty co mám, obsahují zatím silnější kouzla, než mohu z vlastních run sestavit. Víc toho jaksi není třeba vědět, protože to je očividně veškerá dostupná interakce s inventářem.

Tohle bych ještě pořád tak nějak skousnul, ale průšvih nastal právě ve městě ještěranů. Čekal jsem, že tu vyhledám místního vůdce a společně pokecáme, jenomže to jsem se těžce mýlil. Ve hře žádné dialogy nejsou. Postavy při přiblížení jen něco "spontánně" prohodí a to je vše. V podstatě tu s nikým nejde mluvit.

Úkoly se tu totiž zadávají jednak vstupem do nové lokace a pak přes tzv. quest board, což je tabule podobná tomu, co je v Zaklínači a tady si pak vyzvedáváte úkoly. Splnění úkolu se očividně nikomu nehlásí. Úkoly pak mají své hlavní zadání a pod čarou jsou doplněny o extra bonusy, které můžete a nemusíte plnit - např. splnit úkol bez kontaktu s nepřítelem apod., prostě ptákovina na n-tou. Cílem je splnit dostatek úkolů pro 3 místní frakce a pak se stane něco ... víc jsem se tím zabývat nechtěl ;)

Boj je skutečně dost o náhodě, lukem sundám kostlivce na 2-3 výstřely, mečem si ani neškrtnu, přitom oboje mám nenatrénované, tak bych čekal podobnou úspěšnost.

Pokud bych byl shovívavý, tak bych řekl, že tohle není beta, ale pořád ještě alpha a hra má dobrý rok, dva před dokončením. To i Might and Magic IX vyšly v lepším stavu! Ovšem pokud je už tohle definitivní stav hry (co do obsahu), tak je to smutné. Mě to celé přijde přesně tak, jak jsem už kdysi někde popisoval. Peníze z UA podle mě částečně kryly remake System Shocku, který ovšem mezitím nevyšel a asi ani jen tak nevyjde (pokud vůbec kdy vyjde). Tím pádem došly peníze i na UA.

Jestli tohle za měsíc vyjde jako full release, tak to bude pořádný průšvih. V porovnání s tím je moje úvodní kritika Bard's Tale IV úplně mimo, protože BT4 má jen rozvláčný úvod, ale pak se to z nich vyklube velmi slušný dungeon moderního střihu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #54 kdy: Říjen 14, 2018, 14:53:50 »

No, ty dvě magické hůlky, co jsem našel, jsem věděl, že se používají jako zbraně. Ta jedna čaruje nevím co a povedlo se mi s ní třeba rozbít dveře. Druhá vyčarovala nějakou hořící kuličku, kterou šlo chytit jak předmět (třeba bednu) a hodit jí. Ale efekt na obludy neměla ani jedna žádný a vůbec je to nezraňovalo. K rozvoji hrdiny, respektive k jeho dovednostem v tom stromě jsem se vůbec nedostal, jelikož jsem nepostoupil na vyšší úroveň a neměl tak možnost nic odemčít, nebo jsem způsob odemykání těch schopností nepochopil. Když na ně člověk klikne, tak se sice ukáže popisek, co dělají, ale to je poněkud nedostačující.

Jinak ta interakce s okolím mi přišla hloupá také a to jsem nepotkal nikoho, s kým bych mohl mluvit. Podle toho, jak to popisuješ se obávám, že to opravdu bude moderní "RPG" klasika, jak je to skoro v každé nové hře. Prostě diablo mlátička s rozvojovým stromem.

Ale já v tom nyní asi pokračovat nebudu, počkám až na plnou verzi, přece jen mám jisté, že jí budu mít (díky podpoře na kickstarteru) a už to nijak neovlivním, takže není moc důvod to zkoušel v betaverzi.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #55 kdy: Říjen 14, 2018, 16:10:04 »

Na potvory jsem ty hůlky ani nezkoušel, já tu kouli považoval za past v podobě fireballu ... vyslal jsem jí někam do vzduchu, takže zůstala viset pod stropem jeskyně :D Víc jsem se o to nezajímal.

K prvnímu dělení dovedností by ses dostal právě hned za tím prvním shrnutím, kdy se potkáš s ještěrákem, který pak v betě slouží jako univerzální učitel (je potom i ve městě ještěráků). Za tutorial jsem dostal asi 5 dovednostních bodů, takže mi to vyšlo akorát na odemčení jedné větve stromu a mohl jsem se případně naučit i jeden z dalších skillů.

Já se ke hře už asi vracet nebudu, pro mě je to bohužel ztráta času a mám tu jiné hry v pořadí, které si zaslouží větší pozornost. Dohraju Bard's Tale IV, pak tu mám AC: Odyssey pro odpočinek a pomalu rozehraju Might and Magic II. U bety asi klidně můžeš pokračovat, oni pak jen dodají zbytek obsahu, podobně jako to bylo v případě Early Accessu u MMX.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #56 kdy: Říjen 14, 2018, 16:46:23 »

No, u MMX se EA a plná verze lišila poměrně hodně i systémově. Ta EA verze nepůsobila moc přesvědčivě, ale nakonec se to zlepšilo.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5134
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #57 kdy: Říjen 14, 2018, 18:49:30 »

Nikoliv, rozdíl byl minimální, ale chvilku po final release vyšel patch, který teprve řadu věcí překopal. Tohle byl právě ten důvod problémů, protože někomu se ten patch nenatáhl celý. Navíc nebyl problém si zazálohovat a použít původní config. Navenek se změnilo jen několik potvor (pavouci za vlky na planině), přístup do chrámu s úkolem pro paladina a obsazení obou nebezpečných jeskyní. Každopádně Act I byl poměrně malý úsek hry, než aby mělo takový význam rozehrávat hru znovu kvůli přechodu z EA do plné verze. Kdo hrál Early Access, mohl v pohodě přejít do plné verze.

Underworld Ascendant má vyjít v plné verzi za měsíc. 3 roky jim trvalo, než se vůbec dostaly k funkční alpha, teď tomu začali říkat beta, takže za měsíc těžko stihnout něco zcela překopat ;) Ale jasně, naděje umírá poslední :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1190
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #58 kdy: Říjen 14, 2018, 19:30:53 »

No, tam se změnilo víc věcí, řekl bych i předměty a jejich význam a podobně. Problém byl, že EA měla nějak zablkovanou možnost přejít do další části a v plné verzi se to těm, kteří EA měli, neodemčelo. Patch i ty další patche ještě víc měnili vyváženost a taky některá pravidla. Ale on i ten první patch byl defakto součást hry po vydání, protože vyšel současně s hrou, jen lidé s DVD s tím mohli mít potíže, protože jej nemuseli stahnout.

Zrovna u UU nečekám nějaké dramatické změny v samotném stylu hry, ale alespoň tam snad nebudou bugy a některé další nedostatky a já vesměs nemám co tou btou získat. Ono kdybych musel tu plnou verzi kupovat a zvažoval to, pak bych naopak to chtěl vyzkoušet před koupením a asi bych tomu dal mnohem víc. Takto mi to je ale jedno.

Tedy nemůžu jinak než všem, kteří to zvažují kupovat, aby to nejprve v nějaké formě vyzkoušeli, protože to asi nebude to, co by člověk od hry s tímto názvem čekal.
IP zaznamenána

tono

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 323
Re:Underworld Ascendant
« Odpověď #59 kdy: Říjen 14, 2018, 21:27:53 »

Jediné čo ma zatiaľ na tejto hre zaujalo je zobrazovaná mapa čo ale je žalostne málo  :(
IP zaznamenána
 

+ Rychlá odpověď