Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 14:52:42
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Risen 2  (Přečteno 8037 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Risen 2
« kdy: Únor 02, 2015, 19:27:56 »

Zatím jen takový nástřel po nějakých 48 minutách hraní, ještě nejsem zcela rozhodnut, jestli budu hnedle pokračovat, nebo to proložím jinou hrou.

Poznámku mám hned u instalace, hra se mi nechtěla spustit a končilo to chybou. Steam mi doinstaloval něco i do systému, ale osmičky si jaksi sami neřekly o restart. Ten to samozřejmě vyřešil a hra se poté už normálně spustila. Jinak jsem nic nenastavoval, akorát jsem zapnul titulky.

Čekal jsem pořádné intro, ale opět nic. Místo toho koukám na ožralého týpka na posteli, ve kterém bych svého hrdinu z jedničky jen těžko hledal. Teda resety levelů u Bezejmenného v Gothicu jsou alespoň jakžtakž vysvětleny, ale tady se s tím už pro jistotu nezabývali vůbec :) Nejspíše jsem se jako herní postava prochlastal k totálnímu neumětelství :D Na druhou stranu letmý náhled na dovednosti taky něco vysvětlil. Před chvilkou jsem proto dokoukal jejich popis a systém na Risen.cz. Dobrá, dejme tomu, že tohle je můj starý dobrý hrdina. Samotné herní prostředí mě pak už tolik nepřekvapilo a není to jen tím, že o té pirátské tématice vím. Faranga byla v jedničce dost izolovaná a o vnějším světě se toho moc nového nedonášelo, takže tohle už mi jako pěst na oko nepřipadalo a z pohledu dialogů je to taky dobré.

Dalším překvapením byla Patty. Krom toho, že se jí zmenšila prsa a vůbec vypadá jinak, tak mi zatrnulo obecně, neb jsem si jí v jedničce nijak neoblíbil. Shodou okolností jsem před chvilkou dočetl recenzi na Risen 3, kde je hlavní hrdina vylíčen jako bratr Patty, takže jestli jsem tomu dobře rozumněl, tak už je mi jasná i ta averze. Navíc mi neuniklo, že v trojce Patty pro změnu navštívila plastického chirurga, ale dobrá, to jsou jen takové detaily :) Modely postav jsou jinak propracovanější, stejně tak okolí, asi na to Piraně měli větší rozpočet a víc se snažili.

Začátek tedy takový nijaký, ale vylodění na ostrově už je klasika. Zase jsem ten Bezejmenný zelenáč, co bude několik hodin dělat poskoka :)

Edit: Tak ne, on je to v trojce úplně jiný hrdina :D
IP zaznamenána
This is the end ...

KILLER

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 600
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #1 kdy: Únor 03, 2015, 00:20:28 »

Hraješ to s DLCéčky?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #2 kdy: Únor 03, 2015, 01:45:52 »

Nehraju, za tu padesátikorunu byla jen základní hra. DLC jsem si říkal, že postahuju až dodatečně za nějakou příhodnější cenu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #3 kdy: Únor 03, 2015, 06:30:12 »

To ani nestojí za to :)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #4 kdy: Únor 03, 2015, 11:03:36 »

Mimochodem, todle DLC - http://www.risen.cz/risen-2/dlc/piratsky-odev/
které bylo u předobjednávek zdarma, je momentálně dražší, než ta samotná hra za 50 korun. No nekup to :D.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #5 kdy: Únor 03, 2015, 15:03:33 »

Na obsah DLC jsem u vás včera koukal, takže zbroj byla první, co bych asi nebral. Zaujalo mě tam akorát to DLC s pokladem, které tak nějak navazuje na ten úkol z jedničky.

Na Alze mají Risen 3 : Titan Lords - Shadow Lords Edition s docela slušnou slevou. Když to napočítám, tak ta sběratelka vlastně vyjde levněji, než-li kupovat všechny díly jednotlivě :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #6 kdy: Únor 04, 2015, 07:33:37 »

no, ani to dlc s pokladem za to nestojí (to bylo také tuším zdarma při předobjednávce). Nevím, jaké je hrát hru bez něj a jestli tam tak říkajíc nevznikne "dirka", vzhledem k tomu, že je to viditelně vystřižené ze hry a původně to v ní mělo být, ale v rámci toho ostrova to je dost o ničem. A že by to nějak navazovalo na ten úkol s Patty si moc nemyslím, je to takové hodně pochybné.

Zajímavé je, že ty DLC za celou dobu od vydání neslevnily ani o euro. Čímž pádem jsou nyní, po změnách kurzů dražší, než v době vydání hry. Zdá se mi, že se daly aktivovat jen skrz marvin konzoli, ale už si nejsem jistý přesně jak. Jen vím, že s tím tehdy byla docela aféra a v risen3 pak už pro jistotu ten marvin ani není.

Ale je pravda, že dle mého názoru za to nestojí celá hra a to, že jsem jí hrál považuji za naprostou ztrátu času, takže je možná tím ovlivněn i můj pohled na ty "dlc"
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #7 kdy: Únor 04, 2015, 10:06:49 »

Absenci marvina jsem u trojky zaregistroval. Jenomže zase neznám to pozadí.

Já nevím, mě právě dost ovlivnily recenze a komentáře, přesto mám nějakou skrytou potřebu do té sběratelky nakonec zainvestovat :D Možná ani tak nejde o hru (hry) samotné, ale když už je to závěr série, tak tím tak nějak symbolicky vzdát hold Piraním.

Poslední dobou u RPG žánru docela často váhám. Nezávislá scéna sice něco vychrlila, ale to už mám, navíc dost toho se vrací zpět k dungeonům (a těch mám z minula nedohranou opravdu haldu). Proto teď tak nějak doceňuji předchozí tvorbu a pomalu se připravuji na to horší. Když to tak vemeš, tak mě bavili i Crusaders of Might and Magic, hra, kterou prostě musíš zažít, to nějaká suchá recenze nepobere ;) Ale je pravdou, že třeba u Risen 3 se dost lidí shoduje, že to kopíruje dvojku a ta je prostě docela mimo. Pro mě je dvojka teprve na začátku, takže vlastní názor ještě nemám.

Je to docela dilema. Kdybyste tu s tím s KILLERem nezačali, teda doufám, že jsem to nebyl já ... :D, tak bych to asi nechal být ... hm, ano, byl jsem to já :D Ale co už, tak jsem to prostě jednou nadhodil a pokud to nepořeším teď, stejnak bych se k tomu asi v budoucnu vrátil :)

Edit: OK, tak jsem nevydržel. Hlavně se mi nesmějte ... koupil jsem jak tu sběratelku, tak i Might and Magic: Heroes 6 Complete. Když to srovnám s výdaji na sbírku MaM, tak je to ještě pořád nicotné, přesto je to už cena lepší grafiky pro Witchera 3. Ale upřímně, docela se na to těším.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #8 kdy: Únor 04, 2015, 15:31:19 »

No, risen2 byl neskutečně trapný, především z hlediska příběhu. Ale to opravdu musíš zažít a třeba ti to ani trapné připadat nebude, těžko říct. Já měl u některých momentů tiky v oku a říkal jsem si, že todle prostě není možné a že to PB dělat snad ani nemohli. Podobně to pak vlastně platilo o všem, o dialogách, celkovém pojetí hry - tj nejedná se o hru s otevřeným světem. Všechno to opravdu kopíruje bioware styl z nové doby, jen velmi neumělým způsobem.

To, co jsem si na PB nejvíce cenil a proč se mi líbili jejich hry, v risen2 naprosto zazdili a zbyl jen řemeslně špatně vyrobený paskvil. Když jsem pak po "těžkém" boji zabil poslední bossku (o které jsem absolutně nechápal, kde se v tom světě risen vzala), tak jsem hru vypl s tím, že už nikdy. Což jsem tedy i částečně dodržel, jelikož risen2 jsem už opravdu znovu nikdy nezapl a nebýt toho, že jsem neuváženě slíbil pomoc s testováním češtiny na risen3, bych risen3 taky nikdy nehrál.

Kupodivu to, čeho jsem se u risen2 před vydáním nejvíce obával, tedy ta změna herní doby, z dob mágů a velkých válečníků, do doby kolonizace Ameriky v prostředí pirátů z Karibiku, nakonec bylo to jediné, co jsem vnímal jako povedené - tj to prostředí nabízí prostor pro vytvoření opravdu dobré hry a moc her z této doby není. Jasně, komerce velela, že jsou slavní piráti z Karibiku a tak dělali piráty z Karibiku a ta komerce tam prostě je znát opravdu dost na každém kroku, ostatně to nejvíce odnesl právě ten příběh a jeho "návaznost" na risen1. Podle mě měli jednak dělat tedy úplně jinou hru (jinak se jmenující hru) z této doby a značku risen měli dát prozatím k ledu a jednak to měli udělat pořádně. Pak by risen2 nebyla v mých očích tak špatná hra.

Risen3 mě překvapila v tom, že alespoň z hlediska dialogů a z hledicka konceptu světa to není taková katastrofa. Dá se zde opravdu mluvit o otevřeném světě a i dialogy jsou výrazně smysluplnější a víc se podobající PB stylu. Bohužel, mnoho vězí z R2 tam zůstalo, z mnoha věcí udělali ještě větší paskvil, než v R2, jelikož se snažili R2 skřížit s R1 a toto křížení spočívá v tom, že všechny herní mechanismy a systémy převzali z R2 a jejich význam a z hlediska světa, jeho universa a jeho mytologie, převzali z R1 (R1 a R2 v tomto směru spolu prakticky nesouvisí) nebo si jej úplně vymysleli. Tedy udělali víceméně opak toho, co bych chtěl. Já opravdu nepotřebuju, aby ve hře byl dračí chňapavec, Inkvizitor Mendoza, Můd a podobně. To pro mě není návrat k minulým dílům. Zatímco když třeba vidím použití magie naroubovaného na systém z R2 s časovým cooldowen (bez many), nebo vidím, jak fungují ve hře pušky, boj na blízko, obludy a "živá bariera", popřípadě jak "funguje" celý systém "rozvoje hrdiny", běhá mi mráz po zádech. Opravdu mi nepomůže, že se autoři rádobyvtipně snaží hrát na nostalgii a ve hře znova otravuje Můd a ten pocit to nezlepší.

Nicméně o proti risen2 je risen3 pokrok k lepšímu (v mých očích). Ne o moc, ale o trochu ano. Alespoň tam není tolik vyloženě srdcervoucích vážných - (čti trapných situacích) a vrátili se k tomu svému stylu takového lehkého humoru. Člověk se prostě u některých dialogů nemůže jinak, než usmívat. Co se týče děje, ten opět nemá s risen1 ani s risen2 nic společného a krom těch pár jakoby nahodile vložených věcí (jako ten Mendoza) s nimi nesouvisí. Ono chyba byla hlavně R2, což si autoři uvědomoli, že šlápli vedle, ale v R3 se jim z toho již prostě nedařilo vybruslit. (i tak bych ale když už, doporučil spíše tu trojku, než dvojku).

Příjde mi, že ta sběratelka je dražší, než kdyby sis koupil jednotlivé díly spešl zvlášť. (tedy pokud nepočítám ty "DLC", které jsou opravdu na nic.

Já hrál Crusaders of Might and Magic a při prvním hraní mě to absolutně nebavilo a vůbec jsem nechápal, co to jako má sakra být. Pak jsem se k tomu po čase vrátil, už mě to bavilo o něco více a trošku jsem se do toho prostě víc dostal. Sice už nevím, jestli jsem to tehdy dohrál a nemám ponětí, o čem to bylo (přece jen už je to hodně hodně dlouho), ale vím, že jsem u toho při tom druhém pokusu vydržel relativně dlouho. Ale můj šálek kávy to nebyl, no :).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #9 kdy: Únor 04, 2015, 19:36:32 »

Crusaders of Might and Magic jsou svým způsobem geniální, ale přitom šíleně odfláklí. Svižná, dynamická akce s dobře naroubovaným vývojem postavy, ale nudný svět. Jednou jsem koukal na Let's play z PS verze a ta je na tom o něco lépe. Dark Messiah mě třeba taky bavil, ale chyběl mi tam právě ten propracovanější vývoj postavy.

U té sběratelky jsem vyšel z toho, že trojka je tak okolo 1000 Kč, dvojka má ty DLC, to je hned další pětistovka, dvě stovky mě stála jednička, takže do těch 2000 Kč za sběratelku už moc nechybí, nehledě na ty další bonusy v ní. Mě teď poslední dobou vůbec přijde, že hry tak nějak podražily, hlavně v digitálních distribucích. Když jsem chtěl koupit Dragon Age: Inquisition, tak prostě placka na XZone byla oproti té digitálce výrazně levnější. Risen 3 to samé. Pillars of Eternity v tom velkém packu taky atakuje hranici 2000 Kč. Zítra to má dorazit, tak uvidím.

Docela se začínám obávat i o Zaklínače 3. Z toho už taky začíná komerce vyzařovat. Řekl bych, že tohle všechno začalo ve chvíli, kdy se evropská studia začala orientovat i na Ameriku. Bioware je kapitola sama o sobě. Na PB jsem zvědav, s čím novým přijdou, těžko říci, jestli by vůbec ještě dneska zvládli udělat Gothic. Na druhou stranu když koukám, co dneska lidi hrajou a co si pochvalujou, tak se tomu obsahu her ani nedivím.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #10 kdy: Únor 04, 2015, 21:54:32 »

Těžko říct, co budou PB dělat dál. Před vydáním Risen3 se mluvilo o tom, že mají finanční problémy, neboť do R2 investovali hodně peněz a ta hra se příliš neprodávala a tedy z ní nebyl takový zisk, jak asi vydavatel čekal. Asi i proto Risen3 přišel tak, jak přišel a zřejmě měl ty finanční ztráty kompenzovat. Proto nás PB i PR distributora všude přesvědčovali, že risen3 bude návrat ke kořenům, protože jim došlo, že původní fanoušci z risen2 příliš radost nemají. Ono to je vidět i na tom, jak ta hra "žije" na fórech. Gothic žil opravdu hodně roků a do dnes víceméně žije (ty první dva díly, především díky módům). Sice to už samozřejmě není tak žhavá debata na každou kravinu, ale prostě žije. Forum o risen2 žilo cca 3měsíce po vydání, pak tak nějak umřelo a nyní je víceméně mrtvé úplně. To už samo o sobě naznačuje, že ta hra nebyla přijata komunitou příliš dobře, no.

Teď je otázka,jestli se PR odělení povedlo a Risen3 se prodávalo nebo ne. To zatím nikdo neví a vlastně nikdo ani neví, co PB dělají. Na risen3 už zřejmě nepracují a žádné info o jejich aktivitě není (to ale je u nich normální). Už před vydáním v rámci propagace deklarovali, že risen3 bude posledním dílem (zřejmě to mělo působit přesně tak, jak si psal, že když je to poslední díl, tak to prostě koupíš). Ale jestli to opravdu zafungovalo, to netuším.

No a to, kolik vydělali, zřejmě rozhodne o dalším osudu tohoto studia. Dřív se spekulovalo o tom, že udělají hru z období cyberpunku, protože jejich vedoucí prohlásil, že po těch letech jej již dělat fantasy RPG nebaví a že bych ctěl zkusit něco takového.

Risen jakožto značka zdá se být mrtvá.

Práva na gothic mají a tedy by teoreticky se mohli k té značce vrátit a dělat nějaký další díl gothicu, ale těžko říct jak a kam. Vzhledem k arcanii těžko směrem dál v příběhu.

PB mají i problém s jejich engine, který byl použit už z gothic3 a už u risen1 byl zastaralý. Nyní se hry zase o hodně notný kus posunuly a na risen3 už je opravdu znát, že ten engine nestačí. Další hru v tomto engine si neumím představit, pokud by chtěli být konkurenceschopní právě s hrami, jako je Zaklínač3, nebo s hrami založenými na placených licencovaných engine. Pochybuji, že by opět dělali engine vlastní, takže je dost pravděpodobné, že si licencují engine jiné strany. Což by ale zase znamenalo zvýšené náklady.

No a v tom by mohl být kámen úrazu. Jestli bude chtít jejich vydavatel jít do rizika a podporovat jejich další hry, jelikož se mu to zřejmě poslední dobou příliš nevyplatilo a PB hodně ztratili (v Evropě u svých fandů) a přitom nic nezískali v USA. Proti vydavatelům, jako je Bioware, nebo i Betsheda z hlediska popularity a zisku nemají šanci, navíc se ve hře objevilo mnoho nových hráčů, které vyvíjejí hry díky kickstarteru a tedy je zde i větší konkurence a tito hráči víceméně staví na tom, že dělají oldschool hry, což j přesně opačný trend, než kterým se rozhodli jít PB, které dělají moderní "RPG". Takže uvidíme, ale je dost možné, že PB budou mít problémy sehnat vydavatele.

Spekulovalo se i tom, že by mohli jít na kickstarter, ale to byly opravdu jen čistě dohady ničím nepodložené.

Osobně, kdyby řekli, že udělají novou hru v engine gothicu2, bych je na kickstarteru podpořil a klidně jim poslal i 2 tisíce. Pokud by řekli, že chtějí dělat hru  založenou na engine z gothicu3, bych jim nedal ani korunu :D, nebo bych minimálně hodně váhal.

Ale uvidíme, co bude. Je pravda, že to studio papírově funguje již hoidně dlouho, ale zase se za tu dobu již hodně změnilo a jsou tam úplně jiní lidé.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #11 kdy: Únor 05, 2015, 10:32:24 »

Na fórum o Gothicu taky občas zajdu, byť už jsem hru jako takovou léta nehrál. Je pravdou, že nebýt Risenu, tak jsem tu část o něm vynechal. Arcanie šla třeba úplně mimo mě, tam jsem tenkrát odehrál akorát to demo. U diskusí jako takových je to všelijaké. Když ta hra nezaujme, tak není o čem diskutovat. Já tu mám třeba zas jiný problém. Témata desítky jsou dost čtená, ale příspěvek jen čas od času (vyjma zákysů, ty se řeší častěji). I když on tím zamíchal i Early Access, takže se patřičná témata vystřílelela ještě před release plné hry :) Gothicz fórum je jedno z mála, co ještě docela žije. Nedávno jsem koukal na fóra k TES sérii, Morrowind a Oblivion mrtvé, Skyrim už tam míří taky. Gothic jako hra dokázal oslovit dost lidí a vlastně ani nějak výrazně nestárne, přitom si pamatuju, jak jsem se mu vyhýbal a bránil se ho tenkrát rozehrát :D

Genome engine není úplně špatný, reputaci mu hodně pokazil Gothic 3, ale v Risen už to bylo v pohodě. Byť nejspíše za cenu určitých ústupků. Vlastně jsem si vzpomněl, co mě v Risenu chybělo ... když jsem se měl inkvizici z počátku vyhýbat, docela jsem čekal, kde všude narazím na pochodující hlídky. Místo toho všichni stáli na místě. Starší díl Gothicu bych si na tomhle enginu ovšem dokázal představit. Pokud půjdou do úplně nového projektu, pak je asi dneska jednodušší licencovat si Unreal 4 engine, na to by PB určitě peníze našli, nehledě na to, že studio jako jsou oni si mohou dovolit s Epicem i vyjednávat.

Ovšem nedokážu si představit, že po těch letech práce na hrách jako je Gothic nebo Risen budou schopni dělat cokoliv jiného :D I když se ten tým obměnil, pořád to má nějaké kořeny, od kterých se půjde těžko odpoutat. Přesně jak píšeš, pokud by šli na Kickstarter a představili projekt typu Gothic, tak bych taky neváhal. Cyberpunkové RPG od nich bych naproti tomu zcela přešel. Za prvé bych si nebyl jistý výsledkem, za druhé tenhle typ RPG mě moc netáhne :) Ať tak či onak, byl by to jeden z velkých projektů, v tomhle by jen tak konkurenci neměli. Mají dobré zázemí a zkušenosti. Včera jsem četl, že třeba "pokračování" Ultima Underwold šlo do kampaně pro částku 600 000 dolarů a nemají v ruce zatím vůbec nic.

Prodej Risen 3, těžko říci. Hra už je 3/4 roku venku a já ještě stále sehnal sběratelku :D U Zaklínače 3 jsem ani nestihl zaregistrovat její prodej - přišel jsem pár hodin poté, co byla během pár minut rozebrána :D Ale standardní edice už jsou pryč, takže se to určitě prodává. Na Steamu je Risen 3 odhadem pod 8500, ale to je jen srpen, počet hrajících pak prudce klesl. Skyrim se třeba počítá na několik desítek tisíc hrajících, Risen 3 je pod jedním tisícem. Ale nejsem si jistý, jestli náhodou nelze Risen 3 hrát i offline. U Skyrimu je to totiž always online, takže tam jsou ty čísla celkem přesná. Na mě opravdu spíš zafungovalo, že to má být poslední díl.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #12 kdy: Únor 05, 2015, 11:42:38 »

A je to tu. Krabice sice poněkud v rozích natlučená (hol je to ten slabý karton), ale obsah v pořádku. Limitované je to na nějakých 2850 kusů. Obsah jinak hezký, Risen 3 je v hliníkové krabičce, papírová i látková mapa, pohlednice, artbook. Jedinou vadou na kráse je ta angličtina doplněná polštinou. Tedy to samé, co mám v krabičce s Wasteland 2 (teda alespoň myslím, pořád jsem jí ještě neotevřel :)). Shadows Lord je jinak úžasný lapač prachu, to by se blbě čistilo :D Namísto modrého krystalu drží zelený. Pokochal jsem se, zabalil to zpět a a teď kam to uklidit? :D Už ani sbírku Might and Magic nemám kam dávat.

Might and Magic ... ta kompletka Heroes taky nevypadá špatně. Na to, že je to celkem obyčejné balení, tak krabička je hezky udělaná. To se zase musí Ubisoftu nechat, že i když hra není úplný tahák, že na fanoušky série myslí. Krabička MMX je třeba příkladná, ale tam jsem to třeba čekal, protože to šlo ve stopách tradice krabicovek 90. let. Navíc i ta obalová fólie byla u obou silnější, než to co na limitce Risen 3 (ta měla takovou tu křehkou fólii, co se používá na bonboniéry).
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #13 kdy: Únor 05, 2015, 12:10:51 »

No ono fórum o risen2 docela žilo před vydáním, ale po vydání to vzalo hodně rychlý konec :). Když si vzpomenu, jako věci byli schopní lidé rozebírat u prvních dvou dílů gothicu (až jsem si říkal, že jsou asi trochu mimo :) ) a to i klidně 5-6 let po vydání, tak to dobré není, no. Ale to bude asi obecný trend nových her, které jsou dělány tak, aby si je člověk jednou zahrál a pak je zahodil. Zatímco gothic se dal hrát víceméně pořád dokola (do dnes jej hraji alespoň 1x za 2 roky :) ale takových her mám více, ke kterým se občas vracím (včetně třeba i MM).

Já bych podpořil vývoj hry založené na enginu gothicu1-2, i s tou starou grafikou, jelikož ten měl možnosti velmi dobré a při jeho hraní měl člověk pocit, že ty postavy tam jsou opravdu živé. (i když byly hranaté). Těžko se to vysvětluje, ale mě se i po grafické - vizuální stránce líbí gothic1-gothic2 víc, než gothic3-risen3. V gothicu3 třeba byla hezká příroda a prostředí, to byla asi nejsilnější stránka hry a působilo to úchvatně (kdyby se to nesekalo, nemizely textury, nebyly textury na skalách v dálce ošklivé a podobně). Ale ten zbytek byl po vizuální stránce hrozný. Nejvíce to asi ovlivňují animace a celkový pohyb NPC postav a oblud, které působí na mě hloupě. No, ale taková hra z engine a v systémech gothicu2 (jen jemně vylepšená) by zřejmě byla asi jen pro mě a mladou generaci zřejmě příliš nezajímá herní principy a mechanismy, ani ta vizuálně umělecká stránka, ale více všechny tahne grafika jako taková. A v tom engine v risen3 opravdu nestihá. Už po zapnutí a letmém prohlédnutí okolí je jasné, že konkureční hry jsou o dvě generace dál. Svět sice působí pořád hezky, jak třeba v tom gothicu3 (i když je dost omezený), ale stejně to na ty novější hry již nestačí. A animace a modely pohyblivých věcí, to je fakt děs.

Risen3 se v Německu prodávalo DRM free, tedy bez steamu. Tedy steam toho asi moc o hranosti a počtu prodaných kusů nevypovídá. Spíš ty ohlasy a ten zájem. U nás na fóru čekám, že hra hodně ožije po vydání češtiny na chvíli, pak to zase půjde rychle dolů.

Já bych si třeba uměl představit přesný klon gothicu1 v jiné době, třeba toho cyberpunku, víceméně bys jen některé fantasy kulisy vyměnil za moderní, ale pokud bys nechal obsah, dialogy, frakce, úkoly atd, jak jsou, fungovalo by to stejně a ta hra by i v hráči vzbuzovala stejné pocity. Ale nebylo by rozhodující kde a kdy je to děláno, ale jak je to děláno (s jakým umem a s jakou "láskou" a zápalem pro věc, protože v tom vidím největší rozdíl ve hrách od PB v průběhu let. I proto, pokud by pokračovali tak, jak to dělají nyní, bych si od nich žádnou hru nikdy nekoupil a bylo by mi jedno, jestli je to "gothic". Ale tydle věci se rozebíraly na fóru o risen3
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
(Elemir) - Risen 2
« Odpověď #14 kdy: Únor 05, 2015, 13:44:16 »

Tak to je to podobné jako tady, o desítce se mluvilo nejvíce před jejím vydáním, pak se jen zkonstatovalo, co je z toho pravda a co byly jen spekulace a tím to skončilo. I když tady je problém trochu jinde. Hardcore hráči rady nepotřebují, ti si přijdou jen zadiskutovat a nováčci tomu nedali moc šanci. Ale pořád je to ještě dobré, Lords of Xulima třeba zajímá ještě mnohem menší skupinu hráčů. Na druhou stranu si říkám, že ta doba je prostě už někde jinde. I kdyby to všechno byly taháky, už to nebude stejné, jako před pár lety. Dneska ty fanwebu už netáhnou, generace dnešních hráčů je jiná a diskutovat na komunitních webech je pro ně ztráta času. Dneska si zahrajou tohle, zítra zas tamto, vztah si přitom nevytvoří ani k jednomu.

Starý engine Gothicu mi nevadil, akorát problém u něj je už s kompatibilitou. V jedničce mi třeba půlka věcí v inventři nešla vidět. Bez úpravy to proto nepůjde ani tak. A proto bych klidně nechal ve funkčnosti Genome engine, zbytek už je pak jen o skriptování. Případně tedy dle dvojky, Gothic 3 je graficky třeba nádherný, ale dvojka je taky úchvatná. Hlavně ten styl drží tu atmosféru, přesně tohle se mi pak líbilo i v Risenu.

Cyberpunk by pro PB mohl být jakási pomocná berlička, jak unikknout ze současné tvorvy, fungovat by to mohlo. Jenomže problém je právě v tom, co jsi naznačil. Věř jim, že to zvládnou ... do toho už dneska málokdo půjde.
IP zaznamenána
This is the end ...