10 hodin za mnou ...
Už jsem zjistil, co jsi měl za houby na mysli
Než jsem kolem nich prošel, tak se mi podařilo celý les pročistit od náhodných setkání (hezkých 184 zk jako bonus). Následovala cesta do Sorentie.
V Sorentii jsou dva záchytné body - Aréna (pár bojů jsem si zkusil) a portál (volné cestování mezi oblastmi). Samostatnou kapitolou je Golden Woods. Docela jsem se tu potrápil, neb jsem netušil, co přesně mi v postupu brání, až jsem se náhodou dostal k chatce Hermita (po mnoha pokusech):
Řešení prozradí sám Hermit, je potřeba se vyhýbat místům, kde rostou květiny.
Hermit mi pověděl zajímavý příběh, jak se čtveřice princů dala na stranu Yula (boha podsvětí) a dostali 4 klíče k chrámům. Služebníků Yula však bylo osm, takže 4 další klíče jsou neznámo kde. Od Hermita jsem dostal klíč k tzv. Sorceres Towers, které jsou také 4 a obsahují artefakty (relikvie), které družině mají pomoci. Jednou z věží je i Tower of Melancholy u Velegarnu.
Vrátil jsem se tedy do Velegarnu a ze cviku pročistil i nebezpečné pobřeží na západě. Jaké potěšení, že jsem byl zas chvilku silnější já. Jedna grupa z náhodného setkání přede mnou dokonce utíkala
Obr byl ovšem na levelu 4 stále impossible, jen houby klesly, ovšem na levelu 5 už byl dangerous, což ale stále znamená neporazitelný (má nějakých 340 HP a já malý damage). Nezbylo, než-li jít do věže.
Tower of Melancholy je první komplexnější dungeon, byť jen jednopatrový. Ovšem už je tu náznak hádanek a řada pastí. K projití dopomáhají proslovy reliéfů lebek, které občas něco poradí, ale jde to i bez toho. Hrátky se třemi pákami jsou velmi slabé. Sálová místnost je pak klasika - najít bezpečnou cestu mimo pasti ... stačí se chvilku zadívat a je to
A hrátky se sochami v následující místnosti? Dobrá, Legend of Grimrock to není, ale třeba ty sochy mi připomněly něco z Forgotten Realms ...:
Všechny sochy čelem k fontáně otevřou vedlejší vstup do pokladnice. Velké sochy čelem vzad pak otevřou cestu vpřed.
Ovšem strážce truhly s artefaktem byl prima. Tower Sentinel, 180 HP a hromadný útok + hromadné kouzlo způsobující přeskočení tahu postavy. Většinu času jsem tedy koukal, jak mi postavy přeskakují tah. Holt jsem musel zvýšit level postav na 5 a pak to šlo. Bylo za něj hezkých 440 zkušeností a hlavaně obsah bedny ... náhrdelník.
A teď přišlo to pravé dilema, co dál? Posádka v Sorentii je moc silná, takže padlo rozhodnutí na posádku u Velegarnu, která hlídá vstup do Nabrosu. Po porážce se mi znepřátelil i strážce u brány do Velegarnu (ostatně to jejich mýtné každou chvíli mi lezlo už krkem). Nebojoval jsem a podplatil ho 1000 zlatými. Při vstupu do nabroské oblasti jsem měl další sen.
"Bandita" Talin, kterého jsem cestou potkal, mi povyprávěl o tom, jak mě nahánějí nabroské hlídky a za úplatu poradil bezpečnou cestu. Opravdu, hlídek bylo dost a hlavně to je nad moje síly. Postupně jsem tedy oblastí tak nějak prokličkoval, kolem hory se pak protáhl na mýtinku, kde jsem si otevřel další portál a směrem na jih porazil slabou ostrahu brány hradu. Nengorth's Castle byl přede mnou. Ani nevím jak, studnou za hradem jsem propadl dovnitře a po pár bojít se rozhodl hru přerušit. Mám naštěstí i save z venku, ale vypadá to docela tuze. Jedno z náhodných setkání byl 1 weapon master s 1 priestem a to se opravdu nedá
Uvidím, co dál.
Level postav je tedy 5 a kousek od levelu 6. Už jsou vidět i rozdíly ve zkušenostech. Původně jsem si myslel, že postavy získávají zkušenosti i když jsou mrtvé, ale asi tu bude menší zádrhel. Jinak jsem se trochu spletl, ani po těch 10-ti hodinách si nejsem úplně jistý v kramflecích
Hra je poněkud více komplexnější, než by se mohlo zdát a jsou věci, které jsem prostě neměl příležitost ani vyzkoušet.
Jak už je asi jasné, openworld tahle hra není, limitem jsou silné posádky na hranicích, takže je opravdu to třeba brát postupně a zkoušet kudy už to půjde a kudy ne. Příběh sice napoví, ale to neznamená, že jeho cesta bude jednodušší.
Jen taková rekapitulace levelů:
level 1 - začátek
level 2 - 200 zkušeností
level 3 - 360 zkušeností
level 4 - 600 zkušeností
level 5 - 950 zkušeností
level 6 - 1500 zkušeností
A teď ještě ke zvukům a hudbě. Tak ten známý zvuk se ozve po sebrání té energetické modré koule (jeden zvuk kouzla z Heroes?). Za povšimnutí pak stojí hudební doprovod v oblasti kolem Velegarnu ... nepřipomíná vám to Baldur's Gate?