Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Srpen 22, 2018, 00:24:40
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Lords of Xulima  (Přečteno 15995 krát)

lordgraa

  • Host
Lords of Xulima
« kdy: Listopad 27, 2014, 13:28:59 »

Zdravím všechny fanoušky Síly a Magie :)

Včera jsem čirou náhodou narazil na tuto hru a mé zprvu zmatené reakce vystřídalo nadšení a pokud mohu, rád bych vám doporučil, alespoň na zkoušku tento mix Might and Magic a Wizardry.
http://www.lordsofxulima.com/

http://www.metacritic.com/game/pc/lords-of-xulima

Ve hře toho není moc "nového", ale zase jakoby vzkřísila to, co měli (a stále mají) fanoušci RPG rádi a přidala k tomu nějaké ty drobné vychytávky a moderní kabátek.

100+ herních hodin není marketingový trik, ale skutečnost, kterou potvrzují samotní hráči. Takže kdo má rád oldschool RPG, nechť si klikne výše :)

Jen je škoda, že krom 5 různých jazyků není podporována čeština, ale jistě se najdou dobré duše a buď hru přeloží nebo alespoň založí fansite.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4972
Lords of Xulima
« Odpověď #1 kdy: Listopad 30, 2014, 00:25:33 »

Ahoj, LoX už nějakou dobu sleduji a čas od času jsem si přečetl i nějaký ten postřeh z Early Access. Docela balancuju na hraně koupit-nekoupit, ale něco mě od toho drží pořád zpátky. Jsem docela zvědav na recenze.

Edit: Jen taková zajímavost, vzhledem k tomu, že je to distribuováno a vázáno zatím jen na Steam:

Souhrnná statistika hráčů
Podrobnější statistika hráčů

Ono to nejde tak úplně interpretovat (výhodou ovšem je ta krátká doba mezi vydáním a dneškem), ale řekněme, že aktivních hráčů je něco okolo 600. MMX Legacy překročilo v době vydání hranici 8000, plus další várka byla svázána rovnou přes Uplay.

Ale nutno také dodat, že je to dost ovlivněno podzimním nášupem jiných RPG. Dost lidí bude určitě čekat na slevu, recenze apod.

Přitom je docela zajímavé to historické pozadí. Numantian Games  2x uspořádali crowdfundingovou kampaň - v září 2013 na Indiegogo a v říjnu na Kickstarteru. První kampaně se zůčastnilo 293 přispěvatelů a vybralo se 12 021 USD, druhé pak 1313 přispěvatelů a vybralo se 35 657 USD. Protože do kickstarterovské kampaně mohli přejít i přispěvatelé z Indiegogo, tak to celkové číslo bude asi nakonec odpovídat právě Kickstarteru a nějakým 1300-1400 přispěvatelů. Celkem se vybralo 47588 USD a hra byla v době kampaně hotova ze 70%

Tipuju tedy, že většina lidí, co to teď hraje, přispěla i do kampaně a nové se to teprve bude snažit oslovit. Když se to takhle sepíše, tak je to docela překvapivé, obzvláště vzhledem k nízkým požadavkům na cíl kampaní (10k USD). Je vidět, a Collectors edice a jiné to potvrzují, že tohle dělali lidé, kterým jde o hru a nikoliv jen o peníze. Peníze šly třeba do profesionálního ozvučení nebo lokalizace do dalších jazyků, což je mi opravdu sympatické.

Sice jsem se před chvilkou o Steam při počtech opřel, ale pro mě je škoda, že to nemá i DRM-free edici :) Před sebou mám ještě preview z RPGCodex, viz Preview: Lords of Xulima, ale začínám být rozhodnutý pro nákup :D
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 195
Lords of Xulima
« Odpověď #2 kdy: Listopad 30, 2014, 16:48:24 »

zajimava hra, když se clovek podiva na mapu světa skutecne to evokuje Might and Magic. Jen je skoda toho izometrického pohledu, vlastnima očima by byl daleko lepsi, a i by vic sedel k soubojum co tam jsou.
Prekvapive pro me je ze většina lidi se skutecne shoduje ze se jedna o kvalitni rpg. Zrejme na to dojde nekdy v budoucnu..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4972
Lords of Xulima
« Odpověď #3 kdy: Listopad 30, 2014, 18:47:49 »

Mapa mě taky hnedka zaujala, ten styl a výběr barev, to hodně evokuje Might and Magic IV a V. Izometrický pohled mi k tomu taky moc nesedí, ono to padlo i v tom výše zmíněném preview. Ale zas je to asi jednodušší na provedení, než-li 1st person. Ve hře bude ještě několik dalších nezvyklých věcí, ale to bude opět jen o zvyk. LoX beru zatím jako test ze strany studia, které mapuje zájem o hru, takže "dotáhly" do konce jen to podstatné a zbytek bude případně v pokračování. Nakonec ona je ta hra dost modulární, klidně to můžou výrazně měnit formou DLC.

Jinak Numantian Games používají vlastní engine a v jednom z rozhovorů padlo i cosi o fanouškovských modifikacích. Nicméně o editoru jako takovém zatím ještě není vidu ani slechu (pracuje se ještě na MAC a zřejmě i Linux verzi hry). Ovšem lordgraa asi potěším, soubory s lokalizací jsou ve hře umístěny samostatně a studio si dokonce od modifikací slibuje, že povedou k dalším jazykovým mutacím hry. Pokud to stále platí, tak nevidím s češtinou problém.

Preview mi dalo ráno docela zabrat, číst něco takového po noční je na mě už moc :) K tomu jsem si ještě otevřel lahváče. Když došlo na samotnou hru, tak si vůbec nevzpomínám, o čem to intro bylo :D Přečetl jsem to, odkýval, ale už jsem si to nedokázal udržet v paměti. Angličtina je tu celkem jednoduchá. Jediné, co mě opravdu zaujalo a pobavilo, byla skutečná výslovnost názvu hry. V preview se dohadovali o nějakém významu ke španělské mytologii/historii (?), ale netušil jsem proč. Lords of je klasická angličtina, ale Xulima = Šulima. Pravděpodobně jde o nějaký poevropštěný patvar perského slova.

Ráno jsem stihl akorát vytvořit družinu a udělat pár krůčků ve hře. U družiny jsem mírně zklamán. Vybírám pohlaví, zaměření a vyznání (tedy v podstatě bonus ke statistikám). Protože ženy nesmí v mé družině chybět, tak jsem se zaměřil i na jména a tady mi přišlo, že ten default mi spíš sedí pro mužská jména, tak jsem musel provést drobné úpravy. Členů je celkem 6, ale tvořit si jich lze "jen" 5. První charakter, Golan (vida, tohle si pamatuju :)), je pevně daný. Jo, abych nezapomněl, samozřejmě spolu s povoláním se vybírá i prvotní skill a už tady to ukazuje, že ne každý bude moci vládnout vším. Tabulky postav jsem zatím nestudoval, ale zítra na to ještě kouknu.

LoX hraje na rozložení družiny, takže do první řady přišel bojovník, paladin a barbar, do druhé pak Golan (Explorer), klerička a kouzelnice. Moc spokojený s tím nejsem, takže to nejspíše poskládám znovu. Chybí mi tu právě ta volnost ve výběru 6. charakteru. Navíc netuším, co který teď umí, bude umět apod. Jako majitel Deluxe edice jsem sice dostal příručku, ale ta se věnuje mytologii a velmi podrobně bestiáři (opravdu perfektně zpracované). Manuál ke hře jsem nenašel.

Je pravdou, že tohle je skoro důvod, abych nějaké ty tabulky sesmolil a připíchl na web ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4972
Lords of Xulima
« Odpověď #4 kdy: Listopad 30, 2014, 21:49:52 »

K těm modifikacím, cituju z postu Change game font:

Klive [uživatel], 15. lis. v 7.27 dop.:

Change game font
Is there a way to change the font? This would allow players to translate the game into their own language, because current font is not support all character sets


Numantian Games  [vývojář], 15. lis. v 2.43 odp. :
 
Hi! Later we will activate the Workshop for Lox and player will be able to add new translations for the game and many more things.
But right now, you cannot translate it as it is.


Klive [uživatel], 15. lis. v 6.23 odp.:
 
Thanks fo reply! So, we can expect appearance of mod kit?

Numantian Games  [vývojář], 15. lis. v 6.41 odp.:

Yes! For adding languages, and changing all the rules of the game (encounters, monsters, classes, items...).

V rychlosti ... Klive se ptá na možnost změny fontu, protože ten současný podporuje jen některé znakové sady (tudíž pro některé jazyky je nevhodný, či dokonce nepoužitelný - na fóru je obdobné téma např. k ruské lokalizaci hry). Numantian Games potvrzují, že později mají v plánu k tomuto tématu uspořádat workshop a k dispozici bude ModKit, který umožní zasahovat i do pravidel samotné hry. Předpokládám, že překlady se budou právě v rámci tohoto odesílat a Numantian Games zařídí jejich distribuci prostřednictvím Steamu.

Pro nás, nebo alespoň pro mě :), je důležitý ten dodatek o možnostech ModKitu, protože to by v extrémním případě znamenalo, že dostaneme do rukou nástroj, na jehož základě si bude možno vytvořit vlastní party based hru ... a vzhledem k podobnosti s Might and Magic ... :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4972
Lords of Xulima
« Odpověď #5 kdy: Prosinec 01, 2014, 02:50:17 »

Vím, že bych se měl zabývat nečím jiným :), ale tak jen malá ukázka z Bestiáře v Lords of Xulima. Alespoň získáte letmou představu o tom, jak vypadají boje.

Jinak chybek si moc nevšímejte, vesměs to musím přepisovat ručně. Pokud jde o obsah textu, taky bych místy použil jiný obrat/slovíčka ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

lordgraa

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #6 kdy: Prosinec 01, 2014, 13:06:34 »

Je fajn, že tě to nakonec zlákalo, Elemire, jelikož budu potřebovat tvou moudrou radu (a možná ne jednu) :D Ale počkám, až se ve hře rozkoukáš.

Já de facto prošel na první mapě, co šlo, zbytek (= zlobr s kyjem) jsem ponechal na božkou yindy :) Vlezl na severní mapu, kde jsem se opět dostal k tomuto bodu, a tak se vrátil zpět a zkusil ještě východní mapu.

Mno a teď jsem v bodě, kdy buď jsou nepřátele výrazně silnější nebo mám postup uzamčen splněním něčeho, co je hlídáno právě silným nepřítelem :) Takže zatím mlátím arénu a sbírám luční kvítí na skill pointy.

Překlad by byl fajn a tím, že nad tím uvažují (i nad modifikací písem), získali u mě malé + :)

Prozatím asi nejvíc nadávám na boj, kdy většina nepřátel vykryje moje fyzické útoky a jediní, kdo jakž takž dělají damage je čarodějka a můj "čaromeč" - tedy rytíř s kouzly na zbrani.

PS: Otevírání zámků jsou takové miny z Windows a odstraňování pastí pak není nic pro nerváky :D
IP zaznamenána

lordgraa

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #7 kdy: Prosinec 01, 2014, 13:18:38 »

A ještě k té výslovnosti Xulima - mě to ani tak nepřekvapilo, jelikož už jsem slyšel vyslovovat Xibalba a tak nějak jsem čekal, že to bude podobného ražení, tedy mexická španělština v anglické výslovnosti :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Xibalba
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4972
Lords of Xulima
« Odpověď #8 kdy: Prosinec 01, 2014, 16:40:35 »

Aha, díky za osvětlení. Mě v první chvíli právě napadl nějaký pozůstatek z dob arabů na Pyrenejském poloostrově.

Hraní jsem zatím odložil, potřebuju nejprve dohrát Gotgic 3: Forsaken Gods, ale při některých heslech bestiáře jsem se docela zděsil popisu - třeba vosy. Rychlé, smrtící a těžko zasažitelné :) Ještě mi k tomu chybí popisy povolání, což možná udělám taky ještě před samotným hraním, abych si družinu mohl lépe vybrat (vývojáři psali, že manuál bude, ale samozřejmě výhledově :)).
IP zaznamenána
This is the end ...

lordgraa

  • Host
Lords of Xulima
« Odpověď #9 kdy: Prosinec 01, 2014, 17:25:41 »

Jj výhledově... takže donazimy :D

Tak vosy potvrzuji že jsou opravdu "rychlé, smrtící a TĚŽKO zasažitelné"! Zvýraznil jsem to, jelikož (klasika) mimo dvou uživatelů magie se netrefil nikdo :D a tak hmyz, co má pár HP mi málem zdecimoval moji partu... díky bohům za ty dary kouzel, které vždy trefí svůj cíl :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4972
Lords of Xulima
« Odpověď #10 kdy: Prosinec 02, 2014, 13:21:52 »

Speciálně kvůli tomuhle jsem si dal s G3 FG noční maraton :D Nicméně dnes už neodehraju nic, ale zkusím kouknout alespoň na ta povolání. Do konce roku si musíme vybrat dovolenou, takže i ten čas nakonec bude :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4972
Lords of Xulima
« Odpověď #11 kdy: Prosinec 04, 2014, 21:18:30 »

Bestiář je komplet, obrázky začnu sázet až přímo ze hry. Co se překladu týče, nechám to čistě v anglické verzi. Je tam několik odkazů na buffy/debuffy a tohle je třeba mít nejprve komplet, aby se ujednotilo minimálně názvosloví.

No, jak jsem to skládal dohromady, tak se světu v Xulimě bojím čím dál více :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4972
Lords of Xulima
« Odpověď #12 kdy: Prosinec 05, 2014, 15:18:28 »

Do levého menu jsem přidal odkaz na samostatnou sekci pro hru: Jiná RPG -> Lords of Xulima. Nejsem sice úplně rozhodnut pokračovat, ale bude přehlednější, když budu některé věci popisovat rovnou ve formě článků, než-li v podobě příspěvků na fóru. Na víkend mizím pryč, takže mám pár dní na rozmyšlenou :)

Zkusil jsem si dneska souboj a konečně jsem se zas po dlouhé době dočkal tahového boje s iniciativou. Tohle mi v MMX dost chybělo. K tomu změna formace během boje, resp. vliv formace vůbec. Ještě větší překvapení bylo, když jsem zjistil, že moje postavy napravo nedosáhnou na nepřítele nalevo :) Akorát budu muset natrénovat kouzlení.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4972
Lords of Xulima
« Odpověď #13 kdy: Prosinec 08, 2014, 20:38:48 »

Mám za sebou zhruba něco málo přes 3 hodiny hraní a taky už můžu něco málo sumarizovat :D O absenci manuálu už jsem mluvil.

Příběh začíná v oblasti Velegarn, které vévodí stejnojmenná osada. Ještě před vstupem si lze na pláži zabojovat s trojicí Askary Warriors a vyzkoušet si souboj. Vesnice (vstup po zaplacení mýtného 100 zl.) obsahuje celkem málo zajímavých bodů. Jsou tu dva obchodníci (kovář s funkcí smíšeného zboží a obchodnice s jídlem). Poté hospodský, kněžka a vysloužilý armádní trenér. Hospoda je asi jasná, stejně tak kněžka (eh, myslím tu, co ovládá léčivá kouzla a tak :D). Se všemi si lze tak nějak popovídat, přičemž kněžka toho dost poví o událostech na ostrově a doplní tak vyprávění trenéra. Všechna NPC stojí venku a stejně tak venku probíhají i rozhovory (objeví se jen dialogocé okno).

Trenér je vlastně celkem klíčová postava, protože krom toho, že posunuje příběh, tak je možno od něj získat jeden vedlejší úkol a nabízí i trénink skillů za úplatu - zatím jsem tedy nepřišel na to, jak to funguje :) Jinak je ve vesnici dost objektů k interakci - studny sudy apod. Funguje to pak podobně jako v Might and Magic (MM) a každý člen družiny získá nějaký bonus (např. 1 bod k určité resistenci). Případně se hra otáže, kdo se napije apod. (pak jde bonus jen tomu konkrétnímu charakteru).

Odejít lze celkem dvěma dalšími směry. Na sever je cesta hlídána již zmíněným obrem (viz příspěvek lordgraa) a vede odtud cesta na pláž a do lesa hub (hlídaná z této strany taktéž jednotkou s obtížností impossible :)). Pláž je jedno z míst, kde může dojít k náhodným setkáním (prostě vás ze zálohy přepadne nějaká skupinka monster, která není na mapě vidět). Náhodných setkání je omezené množství, jakmile se vyčerpají, další už se objevovat nebudou a prý je to i bonus. Naproti tomu pevně dané skupinky monster jsou na mapě vidět a stojí na místě. Ovšem každý typ má nastaveno určité okolí, kdy po vstupu do tohoto prostoru budete napadeni (lze zobrazit klikem pravým tlačítkem - krom počtu a typu jednotek ukáže právě i radius, kam až je bezpečné se přiblížit).

U náhodných setkání přichází na řadu Golan, což je vskutku zajímavá postava, tedy hlavně to povolání Explorera. Krom bylinkaření a šetření jídla je tu i šance na útěk z náhodného setkání nebo kamufláž (skrytí před náhodným setkáním). První je univerzál a dá se cvičit. Prostě máte určitou % šanci ze setkání utéct. Druhá stojí body many a čím je nepřítel silnější, tím více many to bude (potřebu many lze snížit tréninkem skillu). Musím říci, že jsem to už párkrát vyzkoušel hlavně v lesíku hub, kde je to tak trochu o hubu :D

Ono je to totiž problém, dlouho jsem se potýkal s družinou na levelu 1. Hra tu nemá žádné jednoduché udělátko, jak rychleji poskočit. Je to podobné MMX, kdy je třeba zkoušet, kudy už to družina zvládne a kde si ještě bude muset počkat. Ovšem jakmile jsem skočil na level 2, bylo to hned vidět i na monstrech, protože se okamžitě přepočítala jejich obtížnost a je to hodně znát.

Levelup je manuální, je nutné si otevřít obrazovku charakterů a zvolit ho z nabídky. V tu chvíli už nejde couvnout! K dispozici jsou 2 body do atributů, přičemž zvýšit atribut lze jen o 1, tedy zvýšíte dohromady 2 atributy o 1 bod. A tady doporučuju dobře číst, co který dělá a jestli se vám hodí. Absenci manuálu proklejete právě v tuhle chvíli ;) Máte nízkou Agility? Máte smůlu, veškeré lepší zbraně, co jste posbírali, postavě prostě nenasadíte :) Jako další za levelup dostanete 5 dovednostních bodů. Ty už není nutné rozdělovat, ale pokud to neuděláte, budete je moci rozdělit až při dalším levelup atd.! Investice dovednostních bodů do jednotlivých skillů je odvislá od povolání - bonus vs penalizace. Přitom platí obdobné pravidlo, jako u atributů. Skill můžete zvednout jen o 1 level! Každý skill má jinak 30 levelů, takže pokud by každý stál 1 dovednostní bod, dosáhnete na maximum až s postavou zhruba na levelu 28-29 (pokud už máte něco investováno z tvorby postavy, jinak to bude plných 30 apod.). Trochu to tedy láká cvičit více skillů dohromady. Vlastně když to vemu, tak levelup bylo moje první větší setkání s atributy a skilly a vůbec netuším, kterým směrem budu postavy dále cvičit :)

K levelu 2 jsem si musel projít kus mapy, podstoupit řádku soubojů a hlavně vyřešit obligátní krysí dungeon (krom krys plný i pavouků a jednoho kostlice ... ano opravdu jen jednoho, ale na levelu 1 i tak tuhého :)). Je v něm i dost pastí a hlavně tma, takže řadu věcí lze snadno přehlédnout (lze využít louče z inventáře). Za kostlivcem se skrývá řešení nepovinného úkolu a tím pádem porce zkušeností. Vyplatilo se mi chodit postavy doléčovat ke kněžce, vyjde to finančně celkem dobře. Jinou variantou je spánek 8 hodin, ale to ubírá zásoby jídla (jídlo pomalu ubývá s časem, takže i to je potřeba hlídat). Za zajímavost stojí, že 24 hodinový odpočinek dokonce vzkřísí mrtvé členy družiny, ale opravdu bylo jednodušší chodit zpět do města, případně se snažit v boji moc neumírat (load a trocha štěstí).

S vyšším levelem jsem si mohl troufnout i na skupinku Askarianů vedenou bardem. To je přesně to, na co mě bestiář připravil, protože při jeho sestavování se přímo určité kombinace potvor nabízely :) Samozřejmě je to zas o něco tužší souboj. Jaké pak bylo překvapení, že tahle skupinka hlídala jen zamčenou mříž do jednoho z chrámů a sochu Yula. Podobně dvojice havranů, hlídající zamčený vchod do věže melancholie. Zbylo tak na mě dočištění krysího dungeonu a cesta do lesa hub. V téhle fázi jsem to prozatím utnul, přičemž do levelu 3 mi chybí kousek.

Boje tu zaberou dost času, ale věc která mi podobně jako v MMX trochu vadí, je to pendlování a hledání kudy jo a kudy ne. Náhodná setkání v této fázi také nejsou zrovna nic prima, když už se někam probiju, tak jsem rád, že tam jsem. Jenomže skupinka v náhodném přepadení může být relativně dost silná (není vidět předem), takže je potřeba si opravdu hlídat zdraví družiny nebo se pokusit setkání vyhnout. Je to sice zajímavý herní prvek, ale možnost utéct přímo z boje by asi na škodu nebyla, protože jsme tak u klasického save & load. Chce to zatnout zuby a krůček po krůčku se tím začátkem prokousávat. Za pár levelů budou tihle protivníci nejspíše pro smích :D

Málem bych zapomněl. Zajímavě je tu řešeno i otevírání zámků. Je to formou minihry. Potřeba je paklíč a pak spojit startovní pozici s cílovou. Každá chyba paklíč poškozuje, na začátku bez tréninku tedy 1 chyba = 1 zlomený paklíč. Samozřejmě jsem zkusil neúspěch loadnout, ale "herní" pole se pokaždé znovu generuje, takže není stejné :D Podobně je to s předměty v truhlách, ty také nejsou pevně dané.

Jsem zvědav, co to přinese dále, ale už zůstanu při zvolené družině.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4972
Lords of Xulima
« Odpověď #14 kdy: Prosinec 09, 2014, 04:00:06 »

Ještě taková drobnost/drobnosti:

V komunitní části Steamu jsem našel několik článků s různými návody, krom toho oficiální FAQ. Takže z boje utéct lze, je to schováno pod klávesovou zkratkou R. Ráno to budu muset vyzkoušet. Vlastně je ve hře více věcí, co takhle na první pohled vidět nejsou.

Pak mě ještě zaujal článek Classes and Skills, který se věnuje popisu jednotlivých tříd povolání a skillům. To je přesně to, co jsem hledal. Žádný konkrétní guide (ten ovšem v komunitní sekci taky najdete). Prostě jen popis a bude čistě na mě, co si z toho sám vyvodím. Díky tomu musím upravit, tvrzení, že každý skill má 30 levelů. Ono některé skilly se postava může naučit až od určitého levelu, což jsem si třeba u Golana všiml, ale podívat se budu moci až při 3. levelu postavy.

Vysvětlilo to i učení kouzel. Je to odvozeno od DnD - postava získává kouzla za dosažený level v povolání. Nicméně je to formou skillu, který lze ještě navyšovat. A samozřejmě ne každé povolání může umět vše, takže můj mág se bude moci takový Fireball naučit až na levelu 20 a upgradovat ho max. na level 5. Vlastně ne, to by ten můj mág musel být opravdu čistokrevný mág :D Ten můj umí pár summonovacích kouzel a jak z článku vidno, to je doménou Divine Summonera. Já si snad vážně nevzal čistokrevného mága :D

Je vidět, že si s tím článkem dal někdo velkou práci, protože na tohle vše určitě nejde přijít jedním zahráním. Hodně mi to pomohlo s budoucím vývojem postav.

Jinak už vím, k čemu ten trenér ve Velegarnu je. Oni se u něj kupují body skillpointy navíc. Normálně jich postava získává za levelup 4, kdežto já dokoupil jeden bonusový, proto jsem jich měl pět. Ráno chci ještě zkusit, jestli lze takto nakoupit více jak jeden bod za level. To by dalo trošku nečekané možnosti do začátku, ale spíš se obávám, že větší význam bude mít rozdělení bodů až do těch skillů při vyšších úrovních povolání.

A poslední věc mám k hudebnímu doprovodu a zvukům, které jsem včera opomněl probrat. U jedné truhly, alespoň myslím, že to byla truhla, jsem zaslechl zvuk z Heroes (?). Při vstupu do Velegarnu mám pak pocit, že ta hudba na pozadí má svou inspiraci v Golden Landu.
IP zaznamenána
This is the end ...
 

+ Rychlá odpověď