Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 16, 2024, 18:43:26
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Legend of Grimrock 2  (Přečteno 21057 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #15 kdy: Říjen 30, 2014, 17:23:47 »

Rezervoár vyřešen taktéž. "Sleduj vedoucího", psalo se na svitku, ale jakého vedoucího? :D Po mnoha pokusech a sledování jsem přišel na to, že bodce v jámě sledují určitý vzor a ten má dokonce začátek a konec. Pak už bylo jednoduché pomačkat tlačítka ve správném sledu a následně ohněm spražit komáry vylítlé z otevřené mříže. Další energetický kámen můj a zas hledat, kam dál se na ostrově můžu dostat.

Podařilo se mi dojít až na hřbitov (Cemetery), ale zastavila mě další hádanka s kamenem. Podle jedné hlavy se řešení skrývá v Archives. A tady jsem zas u svitku, který jsem našel v Lexiconary ;) Přístup do archivu je přes místnost plnou nášlapných desek a na druhé straně místnosti jsou dvoje mříže - do skrýše a do Archivu samotného. Vedle mříží jsou cedulky se "podivným" textem. Ve skutečnosti jde o překlad run, který odpovídá starému jazyku. Perfekt.

Je dost možné, že v jedničce tohle už také bylo a možná i s nějakým vysvětlením, ale tady jaksi ne. Tak jsem si řekl, že to zkusím tak nějak zkusmo :D Asi na 4. pokus se mi povedlo jen tak otevřít skrýš. Vyšel jsem částečně z podobné podlahy v MMX, kde bylo potřeba na každou dlaždici šlápnout jen jednou. Tady mi to úplně při jednom pokusu zrovna nevyšlo a jednou jsem omylem přešlápl, čímž jsem nevědomky trefil správnou sekvenci :D Nj, jenomže deska skrýše obsahuje více "slov", než-li deska Archivu.

Skrýš:
TE UHU NA PALA
UHU NA PALA NA
AR E FAAM KO
LAM KO

Archiv:
UHU NA AR E
TE NA LAM E
AR NA

Svitek z Lexiconary obsahuje jen výrazy použité pro Archiv a z popisku je jakžtakž jasné, co která slabika značí. Zkoušel jsem tedy kombinaci svitku a úspěchu otevření skrýše, abych rozluštil, co která slabika reprezentuje. A to byl právě kámen úrazu. Slabikám E a NA jsem přiřkl až moc velký význam a zkoušel i různé rotace u nich (kombinace násobitele pohybu + rotace). Ono to totiž u skrýše nesedí ani při správném rozkódování, jak jsem se pak dočetl na oficiálním fóru, ten začátek je nejspíše chybný (zatím nemám instalovaný patch). Svedlo mě to úplně stranou, ale stačilo opravdu jen lehké nakopnutí a řešení mi docvaklo :)

Spoiler: ukázat
AR, TE, UHU, LAM jsou směry pohybu, které se "musí" párovat s číslovkami E (1x), NA (2x), KO (3x). AR - doleva, TE - doprava, UHU - vpřed, LAM - dozadu.

Např. TE NA znamená doprava 2x, tedy posunout se o dvě pole doprava. Základem je tedy vědět, že směr a počet opakování akce jsou párové hodnoty a "čtou" se tedy dohromady.

Pro Archiv tedy platí:
Dopředu 2x - doleva 1x - doprava 2x - dozadu 1x - doleva 2x.

PALA a FAAM teprve určují rotaci :) PALA - otočit doleva, FAAM - otočit doprava.

A tady je právě potíž v tom, co značí to iniciační TE u skrýše. Spojení PALA NA se pak dá číst třeba jako otočit se 2x doleva.

Asi by mi řešení-neřešení skrýše mohlo být jedno, otevřeno mám :D, ale rád bych tomu porozumněl, protože se na to očividně vážou i ukazatele k pokladům (popisky na venkovních tabulích). Třeba se časem pohnu dále, nebo bude záhodno patch nainstalovat.

Hádanka na hřbitově taky byla dobrá, vlastně nic složitého. Podle svitků z archivu jsem obdržel 5 indicií, akorát kdybych si správně přeložil setting Sun. Namísto západu Slunce jsem z toho udělal východ Slunce :D Stane se ...

Spoiler: ukázat
Sever, západ, jih, sever, sever.

O moc dál jsem se ovšem nedostal. Prosekal jsem se čtyřma tužšíma nemrtvákama, ale cestu dále opět nevidno. Poskočil jsem o další level a holt zas musím hledat, kde by se co dalo otevřít :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #16 kdy: Říjen 31, 2014, 20:12:27 »

Level 11, odehráno lehce přes 20 hodin a 19 úrovní, takže jsem zároveň lehce za polovinou. Odehraného času bude ve skutečnosti více, díky loadingům bych to odhadoval tak na dalších +5 hodin.

Cemetery je proklaté místo :) a hlavně puzzle neskončily jen u kamene a vstupní brány. Na východě je mostík se zavřenou branou a 3 zamřížovanými teleporty:

Spoiler: ukázat
Je potřeba se nejprve postavit na dlaždici a počkat, až se začnou postupně otevírat mříže k teleportům. Do teleportu je potřeba vhodit předmět. Je potřeba to navíc stihnout v té jedné sekvenci, jinak se to musí opakovat atd.

Odkrytá oblast nestojí ani za řeč, jen zas další tuhé boje s mumiemi. Druhá část se nachází severně od předchozího puzzlu. Na zemi je řada propadel, jedna nášlapná plošina a tabule s čudlíkem.

Spoiler: ukázat
Principem je zlikvidovat veškeré překážky (džbány), za propadly, aby se tlačítkem dalo vystřelit na protilehlou sochu (tím se jedno z propadel uzavře). Takže postavit se vedle nášlapné desky, otočit se směrem k "altánku" a připravit si nejlépe fireball. Vystřelit, okamžitě udělat úkrok doleva na desku a hned zas zpět. Střela dojde do altánku, sešlápnutí desky vyvová teleport, který jí pošle do druhého altánku a odstup z desky umožní střele vyjít "ven" z druhého teleportu. Zbylé džbány roztřílet napřímo a stisknout tlačítko na panelu.

Odměnou je zas několik tuhých zombíí a dvě užitečné věci. Dýka Ethereal blade (zmíním za chvilku) a popisek k zakopanému pokladu kdesi u altánku s dubem. Mimo jiné je tu zas lidská lebka, které sice sbírám, ale nějak netuším proč :D Tedy k čemu to bude dobré.

V této části se navíc nachází vstup do Wormbound Catacombs. Zkusil jsem to, nijak složité, ovšem vyjma jedné věci. Už delší dobu mi začaly notně ubývat zásoby jídla, takže jsem se rozhodl šetřit a začít prvidelně hladovět. Což má samozřejmě vliv na regeneraci zdraví a many (regeneruje se 0 :)). Sice je v úrovni léčivý krystal, ale to lze využít jen u části bojů. Poněkud to tak souboje protahuje. K tomu syslím bylinky, tím pádem míchám lektvary jen pokud je to opravdu nutné. Chvilku jsem uvažoval, že bych postavy i něco dotrénoval, ale odolal jsem :) Volné body nechám na jindy.

V katakombách jsem našel jednu výbornou sekeru a narazil na problém s postupem. Hned u vchodu jsou železné dveře. Myslel jsem si, že je otevřu někde v dungeonu, ale nic jsem neobjevil. Podle všeho mám odkrytou jen část katakomb, ale co už, než se namáhat hledat, šel jsem raději zas na čerstvý vzduch.

Zamířil jsem zpět do oblasti Forgotten River. Zdejší listové potvory (vzdušní elementálové) už nejsou nepřekonatelný problém, dýka Ethereal blade je dokáže zranit :) Za každého je navíc 400 zkušeností a přitom vlastně nic nevydrží. Díky tomu jsem se mohl soustředit více na jih oblasti a konečně najít způsob, jak se dostat do oblasti Keelbreach Bot.

Jedná se o oblast bažin, hezky zpracovanou a celkem nepříjemnou pro noční procházky (blbá viditelnost). První puzzle jsem tak nějak nedal, tak jsem se vrátil k řece a proplaval přes ní. Přitom u toho zrychleného teleportu stačilo jedno:

Spoiler: ukázat
Ve správný okamžik prohodit předmět, který zatíží desku na druhé straně a díky tomu se otevře mříž kousek napravo od teleportu.

Nic, v oblasti jsem už byl, tak jsem si holt přístup otevřel z druhé strany. Zdejší "fauna" je docela pohodová. Komáry stačí za včasu spražit fireballem a žáby také nejsou zrovna problém, i když umí krást předměty z rukou. Za zmínku stojí jedna věc. Protože jsem pořád vydržel bez jídla, chodil jsem se ozdravovat do Forgotten River. Při návratu tu opět byly nové žáby a komáři. Respawn je zde nějaký rychlejší, což je výhoda z pohledu zkušeností a hlavně dobrá zásobárna jídla. Dungeon je tu jediný a to Herder's Den. Mno, jenomže plný mykonidů a na otravu nejsem zrovna dobře připraven. Zkusil jsem sundat hned prvního a po druhém pokusu to vzdal. Tak jsem si alespoň složil další živelný orb a šel se zas chvilku toulat a hledat, kudy ve hře dál :)
IP zaznamenána
This is the end ...

petstr

  • Host
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #17 kdy: Říjen 31, 2014, 21:26:06 »

Jen poznámka k těm lebkám. Myslím, že mají význam pokud máš u minotaura daný trail Head Hunter. V tom případě dostane za každou lebku +1 do síly.
Doufám že jinak jsou na nic, já je totiž nesbírám :-)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #18 kdy: Listopad 01, 2014, 08:39:45 »

Ano, máš pravdu. Za každou nalezenou lebku dostávám díky Head Hunter +1 k síle. Takže je asi můžu v klidu uložit někam do truhly :)

Když už jsem do hry hned po ránu koukl, tak jsem zašel zpět do Wormbound Catacombs. Lehce jsem na fóru nakoukl, co by k tomu mohlo pomoci. V úrovni jsem už našel nějaký svitek, akorát jsem nepochopil, kde ho využít. Myslel jsem si, že jde o propadla, ale nejde. Tak jsem ho s těmi dveřmi moc nespojoval. Tohle by mě bez nakopnutí asi jen tak nedošlo. I tak ale nebyla legrace ten text aplikovat:

Spoiler: ukázat
"Under and under and over and all over again and over."
Chvilku trvalo, než jsem to nějak rozumně přelouskal a aplikoval :) Under and Under - seskočíme vedle mostu, proběhneme pod ním na druhou stranu a zas zpět. Poté vylezeme po žebříku nahoru. Over - přeběhneme přes most na druhou stranu. All over again - celé předchozí provedeme ještě jednou. And over - a ještě jednou přeběhneme most.

Přitom nápisu The Bridge pod mostem jsem si už dříve všiml, jen si to opravdu dát nějak do souvislosti. Čekal jsem prostě nějaké tlačítko, jiný vstup atd. V Lexiconary mi třeba k puzzle cesty orla dopomohla náhoda, kdy jsem hledal nějaké nášlapné plošinky na dostřel na druhé straně. Místo toho střely odhalily energetické plošinky neviditelného mostu.

Hned jsem si tohle zaškobrtnutí v katakombách šel vyspravit ke zdejšímu bossovi. Kupodivu nic drsného, nebýt té jeho ochranky, tak by si snad ani neškrtl. Je fakt, že prostě z pohledu výbavy už jsem na tom taky jinde a hlavně jsem se už adaptoval na ten realtime ve čtvercích. Protivník se dá docela slušně vyšachovat změnou postavení, což je oproti free movement značné zjednodušení. Ovšem vynahrazené menším komfortem v provádění akcí - míchání lektvarů během boje za pohotového uhýbání, pití lektvarů nebo "překlepy" v runách, kdy myší označím jiný sled :D

Zajímavé na tom všem je, že při opakovaném neúspěchu nemám žádný pocit frustrace. Oproti MMX mi svět Nexu přijde přirozenější a leveldesign o fous lepší. Možná jsem se už za poslední měsíce zas více adaptoval, ale u Log 2 mám mnohem větší pocit volnosti.
IP zaznamenána
This is the end ...

sara98

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 88
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #19 kdy: Listopad 01, 2014, 18:19:44 »

Páni, musím přestat číst Spoilery, tak daleko jsem se ještě nedostala:)

Jinak, jsem docela ráda, že jsem se rozhodla nejdřív odehrát jedničku. Našla jsem jí totiž v češtině, což mi dost usnadňuje situaci, alespoň pokud jde o hádanky. Boje jsou taky v pohodě, ten ogr totiž...
Spoiler: ukázat
no, musí se stát úplně u něj, protože když je dál, tak se jakoby rozběhne a narazí do postav a většinou někoho zabije...

Ovšem nejhorší jsou pro mě situace typu Zmáčknout tlačítko, který zavře díru v podlaze, rychle dojít na zavřenou díru a zmáčknout tlačítko, který zavře jinou díru, než se ta první zase otevře... to celý třeba 3x :D
Takže, teď jsem na levlu 7 a částečně mám odkrytý 8 a 9... a postupně přituhuje :D
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #20 kdy: Listopad 01, 2014, 19:14:10 »

V katakombách už se žádné další větší překvapení nekonalo, pokud tedy vynechám jámu plnou zombií, kde však stačilo jen se dobře rozhlédnout a řešení boje bylo hned jasné. Následoval sestup do Orul's Crypt.

Krypta se skládá celkem z pěti částí, přičemž jedna souvisí s propadly katakomb a není s kryptou nijak propojena. Vstupní část pak slouží jako křižovatka do dalších tří částí (skrze teleporty), plus je tady teleport přímo na povrch (Cemetery).

Nejzajímavější je asi severní část, která obsahuje výborné puzzle s energetickou podlahou. Po několika minutách střílení naslepo jsem byl nucen popadnout tužku a papír a začít kreslit :)

Spoiler: ukázat
Tabule u dveří požaduje úplné zhasnutí světla v místnosti, čímž se myslí právě podlaha. Pokud popojdete, čtverec podlahy za vámi zmizí atd. Nášlapné dlaždice na počátku místnosti podlahu resetují. Cílem je tedy zhasnout všechny dlaždice a to takovým způsobem, abyste zároveň skončily na římse se dveřmi.

10*11*12*13*slo
09*slo*15*14*27*28*Dveře
08*07*16*25*26
05*06*17*24*23
04*slo*18*19*22
03*02*01*20*21
slo*np*np*np*slo

kde čísla značí směr chůze, slo je sloup a np je nášlapná plošina.

O něco méně zajímavá východní část je věnována dalšímu setkání s irským skřetem, ovšem dostal 3 firebally a zmizel. Nechal mi tu akorát partičku nemrtváků. Jižní část je laboratoří. V úvodu puzzle v podobě tahání pák u čtyř výklenků. Chyba znamená ohnivé poškození a menší překvapení. Místnost je plná boxů ze silových polí, každý pak ukrývá jeden typ monstra, se kterým se už šlo setkat. Překvapení spočívá právě v tom, že se uvolní nějaká ta skupinka potvoráků. Musím jenom podotknout, že v kryptě je léčivý krystal, takže není třeba ani nikam daleko běhat. Vyplatilo se mi všechny potvory "osvobodit" a pozabíjet. Správná kombinace pák u mě byla:

Spoiler: ukázat
zleva doprava: 1, 4, 2, 1

Za dveřmi se ukrývá dlouhá chodba s bodáky a na začátku je výklenek s hádankou, který by měl v případě správné odpovědi podlahu deaktivovat. Riskl jsem to a na férovku proběhl (nějak už se mi nechtělo s hádankou lámat hlavu :)). Cestou zpět mě to stálo jeden lektvar léčení pro wizarda.

Odměnou za každou splněnou místnost byl lebkový klíč, který lze uplatnit hned na křižovatce a přijde překvapení číslo 2 :)

Spoiler: ukázat
Nemrtvý šampión Orul. Velmi podobný tomu z katakomb. Tohohle doprovázelo jedno létající oko. V první chvíli mě napadlo, že jsem se měl asi připravit, ale tak jsem to riskl a místo nějakého úhybu jsem si to vydal rovnou z boku a za něj. Než mě to oko dolítlo, tak jsem Orula rozsekal. Překvapilo mě, že se základním nemrtvým rytířem mám více práce, než-li s bossem :) Navíc u sebe taky nic neměl (jen 2 jednoruční meče).

Z oblasti hřbitova si tak odnáším dva energetické kameny a postavy na levelu 12 (alchymista ještě 11, minotaur dostal náhrdelník s bonusem, takže v rychlosti expení předběhl krysáka a nakonec i lidi). Krom toho několik prima věciček - krystalovou helmu, hezké plátové rukavičky, obouručku Scytche (kosa) a asi ještě něco dalšího, plus jsem našel plno ingrediencí. Jinak ta včerejší sekera se jmenuje Bane.

Jediná věc, která mě pořád vadí, je absence pořádné jednoručky. V souvislosti s tím si vybavuju jeden vtípek z katakomb. V jednom výklenku měla ležet mocná zbraň, místo toho tam ležel rýč a vzkaz :D Asi se budu muset začít věnovat i hledání pokladů. Další otázkou je samozřejmě kam dál? Krom Herder's Den nemám zatím nic jiného odkrytého.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #21 kdy: Listopad 01, 2014, 19:26:10 »

4sara98: Jednička u mě přijde na řadu opravdu až po tomhle :D Tím, že mi na notebooku nefunguje, se to vyřešilo.

U sólo potvor, okolo nichž je místo, se vyplatí družinou dělat úkroky okolo potvory - sekneš, ukročíš a počkáš, dokud potvora opět nedojde před družinu. A to celé stále dokola. Opisujete vlastně čtverec. Takhle tě prakticky nemá šanci trefit. Stejně tak přibližování ke vzdálené potvoře - nikoliv napřímo, ale z boku. To je právě výhoda toho krokování a čtvercové sítě.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #22 kdy: Listopad 02, 2014, 10:15:07 »

Sakriš, já hledám cestu dál a přitom jsem jí měl na dosah :D

Ale začnu trochu odjinud. Z Cemetery jsem se vydal zpět na Sleet Island. Pořád mi nešlo do hlavy, jak se dostat k živelné svatyni uprostřed (svatyně vody). Kolem dokola ani ve vodě nic k nalezení není. Jedna z hlav však mluví cosi o malém příteli, který se kdesi schovává:

Spoiler: ukázat
Jedná se o rozbořený most na SV ostrova. Stačí se kolem projít a "schovat"  kousek severně mezi křovím a břehem. Z leva mostu přiběhne nám známý irský skřet a aktivuje energetickou bariéru přes most.

Na ostrově stojí za zmínku určitě dungeon Flooded dungeon. Jedná se o zčásti zatopený dungeon s dostatkem ryb k lovu a několika uzavřených cel s výbavou. Ovšem podobně jako v Cache pod Forgotten river je na každou celu potřeba jeden zlatý klíč. Schodou okolností jeden najdete ve vodě, ale chce to opravdu dobře vybírat, nelze mít vše :D Ve vodě dungeonu je pár Zarchtonů, tak jsem už našval, jednoho skokem ze zdi zabil, sebral mu dvojzubec/harpunu a druhého už zabil normálně pod vodou ... s harpunou lze totiž bojovat i pod vodou, navíc se počítá jakou lehká zbraň (byť obouruční).

U Sleet Islandu jsem navíc zjistil jednu známou pravdu - za dne je pod vodou lépe vidět :D Díky tomu jsem snadno dořešil i hádanku s nášlapnou plošinou pod vodou:

Spoiler: ukázat
Vedle mříže je totiž deska s nápisem, který nabádá k výdrži pod vodou. Stačí se na desku postavit a čekat ... jo topit se asi budete, ale za nějakou dobu se mříž otevře a odměnou je mimo jiné lebka.

Další cesta vedla dolu do Forgottem river, kde už zas proběhl respawn, takže jsem sundal 2 vzdušné elementály a lítací potvory a pokračoval dále do Keelbreach Bog. Cílem je Herder's Den. Nakonec jsem zjistil, že mykonidů je více druhů (někteří opravdu slabí), přitom útok jedem je kontaktní, takže stačí mezi útoky couvat, případně využívat úkroky atd. Za chvilku jsem byl v hlavní jeskyni a přede mnou bossfight:

Spoiler: ukázat
V centrální jeskyni se za vámi zavře mříž a před sebou máte mateřské mykonidy (stojí na místě) a v pravidelných intervalech "rodí" nové mykonidy. Připomělo mi to podvědomě boj z jiné hry, takže jsem hned tak nějak intuitivně tušil, co mám dělat a začal zabíjet matky. Boj to není složitý, jen je to trošku náročnější na koordinaci.

Poznámka: Ono to navenek vypadá jako dobré místo pro levelování, prostě si jednu, dvě matky necháte a budete stále dokola zabíjet její potomky. Jenomže ono těch zkušeností je hodně jen za starší mykonidy, takže by to bylo zdlouhavé. Nicméně Keelbreach Bog je designována jako jedna z úvodních oblastí pro začínající družiny, takže těm to asi pomoci může. Nahrává tomu i standardní možnost během boje ukládat.

Odměnou je energetický krystal, klíč k Hubu a mapa k pokladu ... no, nic jsem nenašel, asi jsem hledal blbě :D

Dobré bylo i zdejší puzzle s nášlapnými deskami, tentokrát jsem se k metodě pokus-omyl uchýlil jen na chvíli, pak jsem si raději znovu pročetl informační tabuli:

Spoiler: ukázat
Runemaster trial, zní její text. Před sebou máte pole dlaždic 3 x 3 a za mříží je vidět určité kouzlo. No a co teď? Máte určit typ kouzla, a dlaždice zatížit tak, jako byste kouzlo čarovali z run u mága. První je fireball, pak icefrost a nakonec ligtning.

V Hubu jsem provedl silnou revizi věcí a vše "nepotřebné" odhodil na podlahu. A teď přišlo to pravé, co dál?? :D Musím přiznat, že jsem byl v koncích. Rada Islandmastera cosi říká, ale to už mám a do Pyramidy se nedostanu, leda cestou hada, jak jsem někde ve hře už četl (hlava nebo svitek, teď netuším ... spíše ta hlava). Vrátil jsem se ze zoufalství do Hamlet of Stormbreach a postavil se před dlaždice ke Crystal mine.

První dlaždice zavře mříž, pokud dojdete nakonec, dvě hlavy na vás sešlou jedovatý oblak. Zkoušel jsem různé věci, včetně pár možných kombinací (2 dlaždice dopředu, 1 dozadu apod.), ale nic. Pořád jsem měl na mysli to spojení "Cesta hada". Jo, hlavy otravují, to vypadá tak nějak jako "Cesta hada". Zkoušel jsem tedy chodit po dlaždicích i střídavě úkroky. Po delší době se mi najednou povedlo na poslední dlaždici stoupnout a mříž se otevřela ...

Nedalo mi to, nahrál save před a šel to zkoušet znovu .... a zas neúspěšně :D Cesta hada ... mno, řešení bych označil jinak ;)

Spoiler: ukázat
Jediné, co jsem si z předchozího úspěšného pokusu pamatova,l bylo, že jsem se na předposlední dlaždici poněkud zdržel. A to je právě řešení. Normálně je ve zvyku pohybovat se určitou rychlostí, jenomže po dlaždicích je třeba jít velmi pozvolna, na každé se nějakou dobu zdržet. Mříž se otevřela ...

Do dolu jsem jen nahlédl, dlouho dlouho nic, pak první boj a ... nic, prohrál jsem, leč ranního hraní bylo dost. Před sebou mám ještě jednu noční, pak zas bude času na hraní více :)

Edit: Kurňa :) Snaik != Snail ... ne jako had, ale jako slimák. Už ani číst neumím, to se pak opravdu puzzle blbě řeší :D Ale zdůvodnil jsem si to nakonec taky :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #23 kdy: Listopad 05, 2014, 07:57:59 »

Udělal jsem si další 2 volné dny a výtáhl to na 30 hodin hraní a level 13. Levelování se výrazně zpomalilo, protože od 11. levelu už neplatí Might and Magickovské pravidlo, ale na level 12 už je třeba získat dalších 25000 zk, to samé pro level 13, ale level 14 už vyžaduje zisk dalších 50000 zk, tedy celkem 150 000 zk pro postavu. Vzhledem k současnému postupu bych řekl, že level 14 je ještě v pohodě reálný (pro mě), ale vytáhnout to až na 15 bude asi záhul (doufám, že to nebude ještě větší odstup :)).

V Crystal Mine totiž existuje jedna zajímavá věc a tou je respawn pavoučků. Kdykoliv jsem dungeon opustil a vlezl zpět, měl jsem tam zase cca 6 pavoučků (jeden je za 225 zk). Možná záměr, možná nějaká chybka. Ostatně v dole jsem si užil dost. Nejhorší bylo asi první patro, kde jsem si musel probojovat cestu ke krystalu. Navíc je to tu poněkud náročnější z pohledu puzzlů, protože to vyžaduje lepší koordinaci akcí (opět nějaká ta propadla apod.). Druhé patro má blbý jen ten začátek. V dole je pár potvor v podobě chobotniček, navíc taky vypuštějí "inkoust". Takže dokáží celkem dobře dezorientovat a navíc s oblibou míří na wizarda.

Na druhém patře je navíc vidět na jednom útesu se cosi blýskat (jako klíč). Normální přístup na útes není, ale dá se na něj seskočit z prvního patra (doporučuju provést, je tam kus krystalového brnění - kalhoty). Na patře je k nalezení i lano, takže mezi patry je možno pomocí něj slaňovat (pokud jste si nevzali lano v Catch v oblasti Forgotten river, tak tohle je asi jediná dostupná možnost bez použití gold key). Používá se jako zbraň - dáte postavě do ruky, stoupnete na okraj propasti/propadla apod. a kliknete pravým tlačítkem myši (opravdu stačí jen kliknout).

Spodní patro s příznačným názvem Abyss obsahuje další uzdravovací krystal a teleport na 2. patro ke schodům do patra prvního. Mimochodem, málem bych zapomněl, jedna odbočka na druhém patru vede zpět na první a zpřístupní celu s energetickým krystalem, které už jsem tak měl 4. V Abbys je jeden "porouchaný", který by normálně otevíral dveře s klíčem ke zavřené bráně a jedna "kovárna" s nápisem o využití padajících hvězd. Je jasné, že na podstavec patří nějaký předmět, tuším, že to má něco společného s meteoritem (ostatně mám kus meteorické výbavy sebou v bedně), ale žádný jsem zatím nenašel. Pamatuju si, že nějaký hint ve hře na meteorit upozorňoval, ale bohužel jsem si hinty nikam nepoznamenával (hlavně, že Grimrock má tak úžasnou mapu, kam můžu psát i poznámky :/). Nevadí, poučení pro příště.

U stroje to bylo horší. Nějak jsem skončil bez nápadu. Cedulka hlásá, "dodej mi energii". Tak jsem šel hledat tlačítko apod. Prostě nejsem žádný kovaný kobkař, takže poměrně triviální řešení toho "problému" mě nenapadlo:

Spoiler: ukázat
Vzhledově se jedná o typ stroje, který lze vidět jinde ve hře, jak posílá blesky. Mno, takže na něj stačí zakouzlit např Shock a uhnout letícímu paprsku, který jste vybudili :)

Svým způsobem by se asi nic moc nestalo, kdybych tuhle část dolu vynechal, ale je v ní další energetický krystal. Statistiky tohle sice už prozrazují, ale na počátku hry hledáte jen 4 elementy, tedy 16 krystalů. Nález dalšího energetického krystalu naznačuje, že svatyň bude asi o jednu více, nebudu však předbíhat :)

Původně jsem to opravdu vyřešit nechtěl a tak jsem bez otevření brány vylezl ven z dolu, kde už na mě čekalo překvapení:

Spoiler: ukázat
Halda krysáků doprovázená bratrem bosse ze stok. Chtěl jsem je trochu rozdělit, abych si s tímto dalším přerostlým krysákem mohl poradit bez zbytečného vyrušování. Prošel jsem tedy směrem na pobřeží k prvnímu výstupu ze stok, ovšem tam už na mě čekal pro změnu irský skřet :D Tentokrát toho vydržel více.

Se čtveřicí energetických krystalů jsem doběhl do svatyně na Sleet Island, složil krystal vody a čelil menší přepadovce. Došel jsem až k Pyramid of Umas, kde z vody efektivně vylezlo několik Zarchtonů, ale jinak se nic dalšího nedělo. Způsob vstupu mi stáje jaksi uniká. Hint ve výklenku mluvil o podivném typu klíče, ale jak už jsem psal, zapomněl jsem si vést poznámky hintů z hlav apod., takže jsem se rozhodl to nechat na později. Místo toho jsem vyrazil k hradu.

Nádvoří Castle Nex obsahuje 4 sochy, každá pro jeden element. Po jejich správném umístění se otevře brána. V přízemí je svitek s poznámkou a prokletý kompas (střelka "nefunguje"). Díky svitku je jasné, co nebo resp. kdo nás v nejvyšším podlaží čeká. O něco dále na patře je uzamčený portál a dva nápisy na stěně, které potvrzují existenci 5. svatyně. Ve vodě pod portálem je tlačítko, které otevíra jednu tajnou chodbu, ale protože její vchod se v zápětí zas zavírá, nějak se mi nepodařilo doběhnout včas. Vstup do druhého patra je v zadní části.

Tím se ocitnete v Library. Je tu k nalezení další svitek s popiskem (2 obejdi samostatně stojící sloup) a mapa k celému ostrovu. Sloupy jsou celkem 3, ovšem stihl jsem obejít jen dva (po úspešném obejití se rozsvítí na knihovně runový nápis se zvláštním vzkazem, stihl jsem tedy Three III a One II). Pak se v knihovně objevily medůzy. Dost tuhé potvory, boj jsem vzdal. Podařilo se mi je nakonec rozptýlit po knihovně a pouzavírat jednotlivé sekce, takže už na mě nemohly. U vchodu do dalšího patra jsou 3 páky a zavřená mříž. Tady právě přijde na řadu nápověda z knihovny:

Spoiler: ukázat
Když dáte nějakou páku nebo kombinaci pák dolů a stisknete spínač u mříže, uslyšíte určitý počet cvaknutí. Pro každou kombinaci pák jiný. Nápověda říká, v jakém pořadí máte kolik cvaknutí slyšet/nastavit. Protože Two neznám, tak jsem holt musel zkoušet, dokud jsem se netrefil (má být Two V):

One: 1. nahoře, 2. dole, 3. nahoře
Two: 1. dole, 2. nahoře, 3. dole
Three: 1. nahoře, 2. dole, 3. dole

páky označeny směrem zleva od mříží.

Druhé patro, Twisted Passage, je zajímavé svou podlahou. Je to samý skrytý teleport, takže je potřeba se postupně proplést. Navíc je zede uzdravovací krystal.

Třetí patro, Test Chamber, je jedno velké puzzle. Cestu nahoru lze najít snadno, stejně tak vyřešit otevření mříže. Pak už je to o trochu horší. Nášlapné desky aktivují teleporty:

Spoiler: ukázat
Účelem je nastavit teleporty tak, aby paprsek z hlavy chvilku "bloudil" a pak teprve trefil senzor ve zdi. Tím se nejenom otevřou dveře, ale hlavně budete mít čas projít po energetickém mostu k nim. Jakmile se totiž dveře otevřou, tak se cesta deaktivuje.

4. patro, Void, je v podstatě jen o stoupání. Je tu další léčivý krystal a slušné množství výbavy - konečně i jedna pořádná jednoručka. Nejhorší jsou tu ohniví elementálové, což můj wizard dost odnášel, tak jsem mu vrazil zbývající 2 body do skilu fire magic a měl odolnost 50. Ostatně předtím jsem zvedl skill concentration a critical u minotaura, aby mohl používat speciální útok u Bane. Jinak jsem už nikomu nic nepřiděloval. Na konci patra je teleport do přízemí a samozřejmě vstup na střechu.

5. patro, Castle Roof, je opravdu jen střecha, na druhé straně je vidět portál podobný tomu v přízemí. Je tu velké prostranství, před kterým je vidět otevřená mříž. Jo, vše nasvědčuje zajímavému bossfightu :D

Spoiler: ukázat
Samozřejmě, mříž se zavře, přiletí Pán ostrova na drakovi (pár textíků ve hře tohle spojení už naznačovalo) a začne souboj. Jen jsem to šel zkusit, takže bez přípravy, přesto jsem se docela držel. Ovšem slabinu draka jsem zatím nepostřehl. Nakonec nebyl důvod, tenhle souboj vyhrát).

... pokračování dále
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #24 kdy: Listopad 05, 2014, 08:00:29 »

... pokračování

Přišlo mi to divné, Pyramida ještě neprozkoumána, mapa ostrova ukazuje už jen jedno, dvě další místa, ale přede mnou je už boj, který se tváří jako finální. 30 hodin mi přišlo málo, stejně tak level postav 13. Vzal jsem to tedy teleportem zpět dolů a hurá k Pyramid of Umas.

Podmínku vstupu jsem nakonec srabácky vyčetl:

Spoiler: ukázat
Na dveře Pyramidy je potřeba použít specilní útok z hůlky hada (to je ten zvláštní klíč), který jsem našel už v Herder's Den.

Ostatně u pyramidy se ukázalo více puzzle pro mě hůře stravitelných, byť ona je to asi trivialita. Kupodivu jsem si dokázal už dříve poradit s opravdu složitými věcmi, ale jak jde o interakci s prostředím (něco na něco vykouzlit, něco na něco položit), tak mě to vždycky zdrží více. Je tu celá sekce s hrobkami, která obsahuje dvoje zavřené sekce:

Spoiler: ukázat
U jedněch jsem získal 2 předměty i s doprovodným svitkem. Je mi jasné, že je mám někam dát, ale kde nic, tu nic. Přitom mapa jasně napovídá, když sarkofágy má normálně zakreslené, podobně jako je tomu třeba u nášlapných desek. Samozřejmě, že stačí oba předměty umístit na sarkofágy ve správném pořadí. Dveře se otevřou.

Ziskem dvou zdejších přístupných oblastí jsou 2 klíče od dvou minimístností s propadly a v každé jsou 3 nášlapné desky. Chodba vpře totiž ukrývá též propadla a 4 tlačítka od mříží vpředu. Hned naporpvé se mi podařilo zatížit plošiny tak, že jsem měl přístup ke dvěma prvním tlačítkům. To mě navedlo k tomu, že asi musím hledat ještě dvě další místnosti. Nikoliv! Pln zoufalství jsem zatížení desek pozpřeházel a ejhle, ono lze kombinací desek obou místností vyřešit celý tento problém. V místnosti pod touhle podlahou byl navíc svitek, který poukazoval na nesrovnalosti v meření podlahy dole a nahoře:

Spoiler: ukázat
Díky tomu jsem věděl, že propadla hned před mříží vedou do skryté místnosti pod, ovšem pozor na bojové překvápko ;)

Druhé patro pyramidy jsem jen načal. "Vyčerpanost" z puzzlů byla vidět už u jedné situace dříve, kdy jsem zatížením jedné desky mezi dvěma mřížemi jaksi nedokázal vyřešit problém, jak zatížení desky sundat z druhé strany. No jak? Zatížím na jedné, obejdu, zatížím z druhé strany, vrátím se a první předmět sundám, ne :D Je fakt, že člověk už po nějaké době začne blbnout.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #25 kdy: Listopad 07, 2014, 19:10:02 »

Druhé patro se nakonec ukázalo jako další část plná zajímavých puzzle. Cílem je opět získat další dva klíče. Nejvíce mi daly zabrat "hadí" dveře, zkoušel jsem kolem vše možné, ale princip je nakonec stejný, jako u vchodu do pyramidy:

Spoiler: ukázat
Speciální útok hadí hůlky :D

Ostatně druhé patro v mnohém kombinuje jen ty samé postupy, co byly použity dříve. Přesto jsem každé puzzle bral jako úplně samostatnou věc s vlastním originálním řešením.

Řešením toho všeho byl přístup na třetí patro a možnost užít oba klíče. Vzhledem ke vzhledu místnosti pro užití klíčů jsem čekal nějaký tužší bossfight ... ovšem nenastal žádný, v centru místnosti se objevil teleport ...

A teď je otázkou, zda-li následující uzavřít do SPOILERu, nebo to nechat být, protože jinak bude celý další text skrytý :D Proto všem, kdo zvažují boj s Island masterem rovnou na věži, doporučuji dále nečíst text v kurzivě ;)

Telport má totiž zvláštní výstup. první, co nastalo po jeho objevení byla jedna, dvě skupinky teleportovaných mumií. Jenomže vzápětí začaly lézt další a další, tak jsem urychleně do teleportu vstoupil ... ne že bych je nedokázal pozabíjet, ale obával jsem se, že pak už se do teleportu nedokážu dostat. Objevil jsem se v oblasti Baren Desert, plné mumií a v dáli viditelných ohnivých elementálů (nikoliv sebevražedných ohnivých duchů, jak se objevili dříve, tihle připomínají přerostlé zemní elementály, dokonce i s podobným útokem nablízko ... krom flusání plošného fireballu. Prosekat se mumie mi samo zajistlilo level 14, opravdu jich byly hordy. Elementálové byli horší, funguje na ně docela elektrická petarda, ale moc jsem jich nemě. Prvního mi pomohly tedy skolit petardy a pár speciálních útoků s sekerou Bane. Druhého pak už jen se speciálkou Bany. Z prvního vypadl zlatý klíč e meteorický kyrys, z druhého energetický krystal ... v tuhle chvíli už mám tedy 3.

Krom toho jsem se vrátil zpět k pár nedořešeným skrytým věcem. Svitek z Cemetery odkazoval na poklad ukrytý kdesi u fontány a dubu:

Spoiler: ukázat
Jedná se o fontánu v Hamlet of Stormbreach. 4 kroky od stromu na východ, dva dolu a poklad je přímo pod nohama. Hezká hůlka :)

Vrátil jsem se i do stok. Uzavřená místnost na SZ mapy nakonec souvisí s jedním svitkem:

Spoiler: ukázat
Když si zobrazíte mapu, jednotlivé ostrůvky mají tvar kostek z Tetrisu. Ve hře jsem někde našel svitek s vyobrazením stejných kostek. Stačí tedy vystoupit na každý z těchto ostrůvků v pořadí, jaké uvadí svitek - čteno zleva doprava. Objeví se teleport do uzavřené místnosti nalevo.

Skrytá místnost dále nalevo, kde se plave v bazénku obsahuje klíčovou dírku pro zlatý klíč. Odměnou je:

Spoiler: ukázat
Krystalový štít. Nutnost Concentration +2.

No a byl jsem opět na počátku. Dle map už není moc vidět, že bych krom zakopaných pokladů něco minul. 3 energetické krystaly, jeden chybí a v Hubu je vidět stále zavřené dveře. Je už celkem jasné, že skrytá svatyně popsaná v Castle Nex je právě za nimi, jenomže jak se za ně dostat? Pravděpodobně po získání dalšího krystalu. Alchymista má naditý vak surovin, nezbývá, než-li namíchat dostatek lektvarů a holt se vrhnout na souboj na věži. Mám nějakých 96 muchomůrek, což se rovná 96 lektvarům zdraví, lektvarů many nebude o nic méně, k tomu mám nerozdělenou haldu bodů do skillů. V tom by musel být čert, abych to nedal :D ... ale až zítra ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #26 kdy: Listopad 08, 2014, 21:37:46 »

Heh, tak jsem si to s finálním soubojem myslel dobře, ale jen napůl ;) LoG 2 má totiž konce 2. Ten první lze zažít právě po boji na střeše hradu Nex, ale outro a inventář družiny napovídají, že tohle asi nebylo to nejsprávnější. Vše záleží na tom, zda-li chcete nebo nechcete hledat skrytou svatyni pro pátý element. Ale začnu popořádku. Je to dost spoileroidní, ale moc ošetřit se mi to nepodařilo, takže čtení uvažte sami ;)

KONEC č. 1

Jak už jsem naznačil, na střeše hradu Nex se schyluje k boji s Island masterem. Minotauřího barbara jsem preventivně naučil těžkou zbroj a oblékl ho do meteoritických plátů. Obranné číslo lehce přes 100, rytířka "jen" přes 80. Usoudil jsem, že za tuhle investici to stojí. Alchymistovi jsem pak zvedl palné zbraně na 5 bodů. Level postav 14, každé jsem připravil 5 ks lektvaru zdraví, mág dostal i lektvary many. Vstoupil jsem za mříž.

Island master se ihned dostavil a to velmi stylově ... na hřbetu draka Lindworma. Po menším proslovu kolem sebe vyčaroval ochrannou auru a povolal do arény zombie. Asi nemusím zdůrazňovat, že dokud je aura aktivní, tak draka nelze zasáhnout. Zombie padaly celkem rychle, každá za 200 expů jako u těch na hřbitově, akorát byly opravdu slabší. Jakmile aura z draka vyprchala, napochodoval jsem k němu a uštědřil mu pár ran. Základem je poškodit ho co nejvíce, protože za chvilku Island master vyčaruje novou auru a na střechu povolá další monstra. Tentokráte krysáky, což už je o poznání tužší nepřítel. V třetím kole už jsou i medůzy, dál jsem to nezkoušel :) Raději jsem znovu nahrál a tentokráte celkem v pohodě skolil draka v druhém kole. Lektvarů jsem ani tolik nepotřeboval. Po smrti vypadne z Lindworma energetický krystal a Island master zmizí. Otevře se cesta k portálu, na kterém je vidět obrys lodi. Po vstupu následuje outro:

Spoiler: ukázat
Družina nastupuje do vzducholodi a "zklamaný" Island master se vrací do hradu.

KONEC č. 2

Navazuje na porážku Lindworma. Se čtyřmi energetickými krystaly je třeba vyhledat skrytou svatyni. Hintů je po mapě několik, plus se k tomu vztahují texty v přízemí hradu Nex. Texty mluví o pátém elementu s názvem balance, bez kterého by neexistovalo spojení 4 základních elementů. Pátý element byl vytvořen s pomocí kouzla.

A teď nastává ta pravá legrace. Skrytá svatyně je opravdu skryta mimo povrch. Když jsem vyšel z hradu, v bráně u nádvoří stál irský skřet a zmizel směrem k HUBu. To vypadalo nadějně, v HUBu se skutečně otevřely zavřené dveře a odkrylo se Trickster's Lair. No jo, jenomže po skryté svatyni ani stopy. Prošel jsem, co se dalo a zkoušel řadu věcí, ale žádný úspěch. Nakonec jsem to vzdal a koukl na oficiální fórum, kde jsem rovnou zahlídl, co přesně udělat. Když to ovšem vezmu zpětně, řešení jsem měl přímo před nosem a je poměrně logické, jak mi pak rychle došlo :)

Spoiler: ukázat
Náznak:
Celé řešení opravdu spočívá v těch textech v hradu. Na nádvoří jsou sochy s elementy umístěny v rozích čtverce 3 x 3. Nepřipomíná vám to něco? :) Ano, odpovídá to knize run mága. V každém z rohů je runa reprezentující jeden ze čtyř elementů. Prostřední runa se nazývá Balance, nevztahuje se k ní přímo žádné kouzlo, ale je sjednocujícím prvkem, který váže jiné.

Dořešení:
Stále ještě netušíte, co dál? My samozřejmě hledáme kouzlo, které nám pomůže svázat všechny 4 esence v sochách. Takže postavit se doprostřed mezi sochy, kliknout na runu Balance a vyvolat jí ... výsledkem je transport do skryté svatyně.

S esencí balance jsem se vydal zpět do Trickster's Lair a vložil esenci do rukou sochy. A opět se zjevil irský skřet ... podstatné je nepustit ho za mříže, jinak je zavře a v místnosti se objeví teleporty a oheň z plivajících hlav. Vyplatilo se mi do dveří skočit první a pak už to bylo jedno. Usekat šel docela v pohodě, skoro jsem si říkal, že až moc lehce. Nj, chyba lávky. Po "zabití" skřeta se s něj vylíhl Island master. A kdyby jen jeden. Po chvilce se rozdělil v několik klonů (napočítal jsem celkem asi 4). Po dungeonu tak pobíhá rázem pět velmi rychlých kouzelníků, kteří se navíc vzájemně kryjou. Klony jsou sice zničitelné, ale opět se obnovují. Island master pak na sobě má auru ochrany, podobně, jako tomu bylo u Lindworma. Sice už není viditelná, ale při zranění pravé postavy je vidět, stejně tak je vidět, když jí Island master obnovuje. Každopádně je to tuhý souboj, který jsem podcenil slabou přípravou.

Island mastera se mi podařilo zasáhnout hned na začátku, ale pak mě už doběhly klony. Schovka v rohu nepomohla a při ní jsem právě zjistil, že takhle se Island masterovi na kobylku nedostanu. Honit ho mi přišlo taky dost utopické, protože se blbě odlišuje, kdo je kdo. Nakonec jsem si vybral jiný roh a čekal, u koho z nich bude mít po zásahu vidět štít (čas od času se u mě jeden, ale i dva zastavily). Při boji mi hodně pomohlo kouzlo Meteor Storm, ale bylo to dost o nervy :D Padlo mi tu okolo 40-ti lektvarů zdraví, 4 modré krystaly a nemálo lektvarů many. Dost jsem zalitoval, že jsem se nepřipravil předem. Loady ani nepočítám. Doporučuju tedy, snažit se Island mastera zranit co nejvíce hned na začátku, určitě to pomůže.

Nakonec po něm zůstala hezká hůlka, testament vysvětlující několik okolností a klíč. S klíčem lze otevřít výstup z dungeonu a pasuje i do teleportu v přízemí hradu Nex. Po aktivaci se objeví symbol ostrova a vstupem do portálu následuje druhé outro ... družina je hodna spatřit Nexus.

Zhodnocení:

Level postav zůstal shodný, tedy 14. Herní doba se zastavila na 39 hodinách 10 minutách, ale odhadem je realita tak 47 hodin. Navštívil jsem všechny dostupné úrovně, našel 14 epických předmětů ze šestnácti, 2/3 skrytých místností a namíchal 147 lektvarů. Rytířce zbylo 6 dovednostních bodů, minotaurovi 2, alchymistovi 5 a mágovi 6. Nepoužil jsem jedinou knížku ani lektvar pro vylepšení statů.

Existence dvou konců hry je zajímavá hlavně z toho důvodu, že pro tu první variantu není třeba např. vůbec navštěvovat pyramidu, tím pádem se lze "vyhnout" těžším puzzlům :D Z pohledu levelování to není ani taková výhra. K prvnímu konci hry se tak lze dostat poměrně rychle. Ale není to prostě ono ;) Celkem jsem nápovědy z oficiálního fóra využil 5x, přitom se obvykle jednalo jen o lehké nakopnutí. Když to vezmu zpětně, tak největší problém mi dělal právě vstup do pyramidy. Z části je to určitě i mou lenností, jak se ukázalo třeba u skryté svatyně.

Legend of Grimrock 2 se může poprávu označit za legendu. Hrálo se mi to dobře a teď je na čase se podívat i na jedničku :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7304
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #27 kdy: Listopad 25, 2014, 21:08:10 »

Jen tak na okraj. Dneska jsem tak nějak narazil na recenzi Legends of Grimrock 2 na sectoru.sk a div mě to nenadzvedlo ze židle. Recenzovat určitě nemusí žádný znalec hry, ale alespoň by to chtělo, aby to recenzoval člověk, který má o dungeonech alespoň letmé ponětí. Nadávat na těžké a frustrující souboje? Proboha, ten člověk se určitě nemohl dostat do finále, protože teprve až to byl opravdový souboj. Ale tak má ode mě alespoň palec za odvahu ;)

Prostě LoG 2 není hrou pro každého, ale to je snad zřejmé hned od začátku. Vybalancování potvor je dobré, narozdíl od Might an Magic X Legacy tu nemám jedinou výtku. Ta hra má navíc od již jmenované daleko větší volnost v rozhodování. Samozřejmě, sám u sebe si uvědomuju, že jsem pod návalem novodobé tvorby dost vyměknul, ale LoG (ať dvojka nebo jednička) je pro mě dobrým odrazovým můstkem k "návratu".

A pokud bych měl komentovat pořadí odehrátí ... jsou to nějaké 2 dny, co jsem jedničku dohrál. Říkám si, že to obrácené pořadí byla chyba, ale na druhou stranu, o to více jsem se ve dvojce zapotil a více si jí užil ;) Přesto si myslím, že oba díly jsou vůči sobě vyrovnané. Každý má své vlastní kouzlo a dvojka jedničce svou zábavností nijak výrazně neuitíká. A to je podle mě jako měřítko daleko směrodatnější, než výpis novinek a vylepšení.
IP zaznamenána
This is the end ...

sara98

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 88
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #28 kdy: Listopad 27, 2014, 11:36:50 »

Jj, jsem ráda, že jsem stopla dvojku a napřed dala tu jedničku. Včera jsem začala znova dvojku a hned na první mapě našla 2 sekrety ( :D fuj, počeštěný to zní divně), který jsem poprvé přehlídla. Jeden hned na první pláži a pak tlačítko v tom prvním dungeonu, co otevře schody nahoru na další pláž. Prostě jsem předtím byla asi slepá :)
IP zaznamenána

sara98

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 88
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #29 kdy: Prosinec 06, 2014, 16:48:20 »

Tak už jsem se taky konečně dostala na střechu Nexu, se všemi postavami na levlu 13. Jenže potřebuju ještě 4 power gemy na pátý element, ještě jsem nebyla v pyramidě a taky chci ještě najít nějaký poklady, takže draka asi ještě odložím... Ošetřuju člena rodiny, tak mám trochu víc času na hraní a musím toho využít:)
Předevčírem jsem se docela rozjela v Cemetery a podzemí, šlo to překvapivě hladce, jenže po Laboratory, (ve 3:30 včera ráno reálného času:) ) mi došlo jídlo. Docela blbý, zbývalo mi jen Mauzoleum a Sanctuary. Tak jsem se na to šla vyspat a po zralé úvaze šla zkusit znovu Herders den. Kupodivu správně mě napadlo, že když to jsou houby, že by z nich mohlo vypadnout jídlo. Stálo mě to pár lektvarů, ale podařilo se a navíc se v lokaci respawnovalo pár žab, takže další jídlo.
Po dokončení Orulovy krypty jsem šla dokončit Stoky, Krysáka s kanónem 2. pokus a Skřeta asi 5. pokus, možná víc:) Tentokrát se obojí zadařilo a zpřístupnil se mi rezervoár. Po pár napíchnutí na hroty a loadech a trocha topení se se mi podařilo otevřít i oba sekrety, jeden byl pod vodou.
No a dneska Nex. Nejhorší bylo přijít na ty páčky, kolikrát to má cvaknout. Na nápovědu jsem přišla víceméně náhodou, když jsem obcházela sloup a hledala mezi knihama tlačítko:) Pak mi došla ta nápověda Around the lone pillars..., nebo jak to bylo. Medúzy mě donutily loadnout, a tak podruhý jsem za sebou zavřela všechny dveře a medúzy pak chodily po jedné ke dveřím, které jsem po každé medúze zbaběle zavřela a vyléčila se. No a pak ty nášlapný plošiny, aby se mi otevřela mříž a zároveň nezmizel ten mostík, tak to mi dalo taky pořádně zabrat:)
Takže teď se vydám do Pyramidy. Pořád jsem totiž doufala, že někde najdu klíč a ono nic. Tak jsem si zjistila, že ke vstupu potřebuju Serpent Staf. Naštěstí jí mám mezi odloženými věcmi v Hubu, takže vzhůru do Pyramidy:)
IP zaznamenána