Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 19, 2024, 02:40:16
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Legend of Grimrock 2  (Přečteno 21062 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Legend of Grimrock 2
« kdy: Říjen 18, 2014, 13:19:56 »

Myslím si, že tahle hra by si tu zasloužila vlastní vlákno a protentokrát bych z toho ani nedělal "klasický" deník.

Release hry jsme se mohli dočkat už navečer 15.10., kdy třeba na GOG byla u předobjednávky rovnou i sleva. Odhadem to vyšlo na nějakých 450 Kč a ani teď se cena příliš nezvýšila. K dispozici je klasická digitální distribuce, resp. o případné limitované krabicovce nevím. Hardwarové nároky celkem potěšily, Grimrock se rozběhne plynule i na cca 5-6 let starších strojích. I když vzhledem k mému vlastnímu malému pokroku ve hře bych to ještě nebral za bernou minci, je možné, že se objeví oblasti, kde to bude na výkon náročnější. Ostatně nějaké hlasy na toto téma se již na internetu objevily.

Jedničku jsem zatím nedohrál a vlastně ani pořádně nerozehrál, takže po stránce příběhu nebo pravidel nemohu příliš srovnávat. To přenechám těm, co jí hráli. V intru je za doprovodu velmi povedeného hudebního doprovodu vidět scéna, kdy čtveřice vězňů ztroskotá na neznámém ostrově a jako na potvoru jediní přežijou ;) Ostrov je plně v moci jistého Pána ostrova, který naše hrdiny postaví před řadu zkoušek, kterými je potřeba projít. Nevím, jestli to přirovnat k navzájem propojeným arenám, ale asi to vystihuje realitu nejvíce. Hrou procházíte oblast po oblasti a vše potřebné najdete právě na té jedné mapě. Jakmile si otevřete postup, přejdete do další oblasti. Smám mám zatím prolezlé jen 2 oblasti a o otevřený přístup do třetí, takže časem se možná ukáže, že hra poskytuje mnohem větší volnost. Osobně totiž ty dvě úvodní oblasti považuju spíše za jakýsi tutorial.

Graficky je hra povedená, v první chvíli jsem si myslel, že to běží na Unity3D (nechybí tu dokonce volný rozhled po obrazovce pomocí pravého tlačítka myši), ale engine je vlastní výroby studia Almost Human. Oproti MMX je vidět, že to není slepenec, resp. recyklát textur. Navíc je to celé laděno do tmavšího odstínu. U intra jsem si třeba díky hudbě vybavil Gothic, takže se ve světě Grimrocku cítím tak nějak lépe. Pohyb po mapě zůstal po vzoru jedničky čtvercový, ale vše kolem včetně bojů běží v realtime. Má to svoje výhody, protože se vůči monstrům dá zaujímt výhodné postavení a realtime boj neomezuje další pohyb. Jednotlivé akce pak podléhají zotavení, tak jak ho známe i ze série Might and Magic (6-9).

Manuál hry je poměrně skoupý na slovo, takže na řadu věcí jsem musel přijít sám metodou pokusů a to jsem v podstatě jen u ovládání. Trénink dovedností a nějaké to plánování je pak věc další :) Pro mě je typické sebrat nějakou partu bez rozmyslu a začít hrát, jenomže tentokrát jsem si chtěl družinu hezky připravit, ale nebylo podle čeho :D Vzal jsem tedy to, co mi hra sama nabídla (lidská bojovnice, minotauří barbar, krysí alchymista a lidský kouzelník). Předpokládám, že se s touhle družinou dočkám herního konce. Na počátku jde totiž vyjma klasické volby obtížnosti provést další úpravy v mechanice hry, např. vypnout automapu a spolehnout se na čtverečkovaný papír, ovšem rozhodl jsem se raději držet při zemi :D První "zásek" na sebe nenechal dlouho čekat ... nemohl jsem najít způsob, jak se dostat hned na začátku z klece. Po chvilce na obrazovce naskočil první HINT, takže bylo vyřešeno. Z počátku hra radí častěji, není opravdu třeba nic dlouho zkoumat.

Pohyb jde hezky přes WASD, Q a E slouží k otáčení. Jenom připomenu, že formace družiny má v Grimrocku význam, oba bojovníci jsou tedy vepředu a kryjou podporu vzadu. Levé tlačítko myši slouží pro běžné akce, při boji pak přijde na řadu i tlačítko pravé - kliknutí na zbraň pravým tlačítkem zahájí útok. U kouzel je to trochu složitější. Nejprve se klikne na volnou ruku postavy, vyjede tabulka kouzel (runové symboly), klikne se na jeden požadovaný, vedle naskočí extra symbol zvlášť (poprvé otazník, viz níže, pak ikonka příslušného kouzla) a na ten se poté klikne pravým tlačítkem.

Edit: Manuál přeci jen není až tak strohý, takže o magii jsem se od odeslání příspěvku dozvěděl trochu více :)
Aby to nebylo tak jednoduché, před prvním použitím kouzla o něm hráč nic neví. Tabulka run má rozměr 3 x 3 runy, každá runa reflektuje určitý efekt nebo školu magie. Jednotlivá kouzla jsou pak vyvolávána příslušnou runou nebo kombinacemi run (a kombinace run popisují právě kouzelné svitky, které lze ve hře najít :)). U magie ohně se např. klikne hned na první runu (představuje Oheň) a po prvním použití se teprve ukáže, co postava umí za kouzlo. Z recenze na Eurogameru jsem se dočetl, že kouzla jsou ve dvojce vázána i na více škol magie (ve hře jsou 4 - oheň, voda, země a vzduch), takže třeba pro klasický fireball je krom magie ohně třeba umět i magii vzduchu. Bude to ještě zajímavé, zatím jsem se dostal na hranici levelu 3, ale i tak už začínám dost rozmýšlet, na co se soustředit, abych časem nezjistil, že jsem někdy předtím udělal výraznou botu, na kterou bych mohl dojet. Původně jsem myslel, že ze svitků lze také sesílat kouzla, ale pokusy skončily místo seslání kouzla tak, že jsem svitkem po příslušné potvoře jen hodil. Holt to je to kouzlo objevování.

Dovednost alchymisty je pak vázána na vlastnictví hmoždíře, který se najde tuším už na druhé mapě. Od této chvíle může alchymista s nasbíraných ingrediencí míchat lektvary. Krom hmoždíře je ve vaku i recept na dva lektvary, ale zatím jsem netestoval, jestli je vlastnictví/přečtení receptu nutnost pro samotnou znalost míchání. Asi nemusím zdůrazňovat, jak mě přítomnost alchymie potěšila ;)

Obecně Grimrock 2 má více zajímavých vychytávek. Už na první mapě naleznete lopatu, kterou lze kopat v hlinitém terénu a pokoušet se hledat skryté poklady. Z pohledu boje mě pak překvapila přítomnost střelných zbraní, u mě defaultní skill u alchymisty. Zdraví a mana postav postupně regeneruje, což lze urychlit klasickým spánkem. Mimo to je u postavy i ukazatel "nasycenosti" - postavy je holt potřeba pravidelně krmit. Jakmile ukazatel klesne na 0, přestane se regenerovat zdraví. S množstvím potravin pomůžou různé boxy a vaky. Byť je inventář poměrně omezen, box (bedna), nebo vak představuje samostatné úložiště, takže rozšiřuje kapacitu inventáře. Celkovou podmínkou je pak hlavně váha - každá postava má definovanou celkovou nosnost.

Boj není jedinou výzvou, hra obsahuje řadu půzzlů, hádanek a zavřených dveří. Opravdu se vyplatí prozkoumávat kde co. Zdi v dungeonech obsahují nenápadná tlačítka ke skrytým chodbám, klíče se povalují po různých koutech, některé truhly jsou odemčené, ale k jiným potřebujete najít paklíče apod. Dalo by se toho najít více. Vždycky se třeba vyplatí sebou tahat nějaké kameny k zatěžkávání nášlapných plošin. Všechno to působí opravdu dost intuitivně. Před sebou vidíte určitý problém a kombinací dostupných akcí snadno naleznete jeho řešení. K tomu napomáhá i poměrně srozumitelná angličtina. Asi těžko od Grimrocku čekat příběhem nabité dobrodružství z MMX, tohle je přeci jen klasický dungeon doplněný o exteriéry, ale co taky od "pustého" ostrova očekávat? :)

Jsem zvědav, jak se bude moje dobrodružství vyvíjet a na postupné odhalování tajů hry. jak už jsem naznačil, počítám s tím, že některé ty tipy zeshora budu nucen postupně přeformulovat, nebo doplnit (vynechal jsem třeba vynikající automapu) ale o to to bude alespoň zajímavější.
IP zaznamenána
This is the end ...

sara98

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 88
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #1 kdy: Říjen 20, 2014, 19:20:45 »

Páni, perfektní úvod :)
Já měla na začátku zase problém dostat se z tý pláže. No a pak těch 9 nášlapných dlaždic, než mi došel systém těch nápověd :)
(Tady je těžko něco psát, když skoro všechno by mohl být spoiler a nerada bych někomu zkazila hru. )
Jinak, já mám taky prolezlý první dvě oblasti a kus třetí a musím opět vymyslet, jak dál...
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #2 kdy: Říjen 21, 2014, 09:08:04 »

Díky :)

U těch spoilerů jsem taky přemýšlel, že by to mohl být docela problém, bude dobré asi ty texty psát nějak univerzálně a spoilery uzavírat do tagu Spoiler (viz ikonka ve formuláři). Právě proto jsem přestal číst volné diskuze, kde už se to hemží různými radami, které jsou normálně čitelné.

Na pláži jsem vynechal jen jedny dveře, u kterých mi nedošlo, jak je otevřít - ty kousek od brány z oblasti ven, kde probíhá bossfight. Kíč viz.
Spoiler: ukázat
- soše za lodí lze do rukou také umístit kord a vedle se otevře skrýš s truhlou

.

Teď běžím zas na zahradu, ale odpoledne se zas snad pohnu dále :) Využívám příhodného počasí, takže se snažím stihnout co nejvíc, abych měl na jaře víc klidu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #3 kdy: Říjen 22, 2014, 08:13:12 »

Doporučuji si zahrát i jedničku, která je jen v interierech a je taková menší. Tady je to po čase opravdu solidní bludiště.

Já zatím prošel asi 3, nebo 4 oblasti, ono se to po odejití z té druhé špatně počítá, jelikož pak začne docela chaos. Jsem u nějakého chrámu, kde se dá chodit pod vodou a také se zde dá utopit. Byl tam i naštvanej drak, ale s tím jsem nebojoval, jen proletěl kolem

Co se rozvoje týče, pokud by to mělo být jak v jedničce, tak tam se dala jedna dovednost vytáhnout na max, pak druhá částečně a pak už jaksi nebyly dovednostní body. Tedy pokud je tomu i zde tak a pokud se magie váže na více dovedností v magii, pak je to docela problém. Osobně si myslím, že by se asi docela hodil nějaký léčitel.

Docela mě osobně mrzí absence češtiny i toho, že udělat překlad do této hry zřejmě nebude možné. (texty jsou přímo v kódech hry a nejsou odděleny v samostatném souboru). Řeší to již i lidé ze zahraničí, jako španělé, němci atd na fóru autorů, ale ti právě říkají, že ta možnost zde není. To docela hodně snižuje cenu hry.

Na zatížení plošin doporučuji používat jídlo. Váha je zde docela zásadní a nosit jen tak navíc šutry se časem projeví. (také doporučuji jíst jako první to jídlo, které je těžké a současně ne moc výživné).

Tajné dveře u východu z oblasti, kde byl boj s bossem jsem nějak otevřel, tuším, že jsem někde našel klíč, ale už si nepamatuji kde. Ostatě já je nejprve otevřel a až pak začal bojovat s bossem a do těch dveří se schoval, takže na mě mohl jen z jedné strany. V té oblasti je i skrytý poklad, který je nutný vykopat. Dobré je také ničit křoví, ačkoliv v dalších lokacích jsou zde obludy, které se objeví po zničení křoví, nebo během. Tadle hra hodně staví na hledají tajných místností, pokud to tedy bude jak v jedničce.

Také je v hodné si pamatovat umístění modrých léčivých krystalů.

Mě osobně ta hra nejvíce připomíná sérii dungeonmaster. I v herních mechanismech, i když tam byl tedy rozvoj udělán tak, že hráč musel danou dovednost používat, tady jí může trénovat pomocí získaných VB.

U bojovníků v rozvoji doporučuji nepodcenit i zbroj. Jelikož i lehké zbroje snižují schopnost krytí/uhýbání (a to docela dost) a pokud má hrdina onu dovednost naučenou o určitý level, tak se tento efekt neprojeví (podobně u těžkých zbrojí). A ono je to docela znát.

U lehkých zbraní další level způsobí, že hrdina může útočit každou rukou, což znatelně zrychlí frekvenci útoků (například mám v jedné ruce meč a v druhé dýku). Ale rozhodně u bojovníků doporučuji zaměřit se jen na jednu zbraň, na zbroj a pak možná později na nějakou tu vedlejší dovednost. Hra bude ale asi výrazně větší, než jednička, takže možná půjde ten rozvoj mnohem lépe.
IP zaznamenána

sara98

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 88
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #4 kdy: Říjen 22, 2014, 13:20:51 »

No tak to s tou češtinou mě teda vůbec nepotěšilo. I když to pro mě v angličtině není vůbec tak hrozný, jak jsem si myslela, čeština je čeština :)

Já jedničku taky ještě nehrála, ale pustím se do ní jen co dohraju tohle. Pokud to tedy dohraju, chvílema docela propadám zoufalství :D

Výrazy "solidní bludiště" a "docela chaos" jsou ještě hodně jemný :D Já mám hotový 2 mapy, třetí skoro, otevřený a nedodělaný asi 3 mapy a včera jsem strávila celý den v tý (a teď nevím, jestli něco neprozradím, tak radši spoiler)
Spoiler: ukázat
podzemní.

 Teda celý den ne, když mi něco nejde, tak to stopnu a jdu chvíli dělat něco jinýho (nejlépe nějakou fyzickou práci), jinak by mi z toho asi hráblo. Jako - to bylo fakt těžce na palici, v půl druhý ráno jsem se z ní dostala dál a dneska zkouším pokračovat ...
(Dotaz: Smí se psát bez spoileru názvy oblastí? )

Jo a na zatěžkání plošin používám cokoliv co usoudím, že už nebudu potřebovat.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #5 kdy: Říjen 22, 2014, 13:57:38 »

To já to nějak po opuštění té druhé lokace přestal rozlišovat. Vím, že jsem byl v nějakém dungeonu, kde byly poměrně silné obludy, které mě relativně dost kuchaly, ale nakonec jsem to nějak zvládl.
Spoiler: ukázat
Byl tam na konci takový malý otravný trpaslík, nebo co to bylo.

pak jsem šel dál v mapě, právě tam byla různě voda, přes kterou se dá procházet i do další lokace, a tam byly obludy slabší. Tak těžko říct. Ono to v této fázi se asi tak úplně na lokace už nerozděluje a jde o to prostě najít nějaké šutry.

Většinou se věci z plošin dají vzít, jakmile je hlavolam vyřešen, tedy není nutné je tam nechávat. Ale jak kdy. Autoři jsou v tomto docela blázni (soudě dle jedničky), takže je mnohdy nutné třeba věci házet, nebo je hodit do teleportu a podobně. Jedničku jsem hrál 3x, kde po třetí jsem se zaměil na to, abych otevřel všechny dveře a našel všechny tajné místnosti - marně. Nedalo se. :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #6 kdy: Říjen 22, 2014, 19:20:07 »

Názvy map bych psal normálně bez spoileru, v tom nevidím problém.

Jedničku mám nainstalovanou na notebooku, takže jsem zvažoval, že bych jí hrál jakoby souběžně, když nebudu mít přístup k PC, nebo se mi u něj nebude chtít zrovna sedět.

Při prvním bossfightu jsem zkoušel běhat po "aréně" a stavět se do příhodných pozic, ale když jsem se dostal k té mříži z oblasti ven, tak jsem zjistil, že se stačí postavit k ní zády a ty přerostlé kořeny už mohou útočit jen zepředu. Na otevření těch dveří na východě jsem přišel až později dle popisku na mapě (na stránkách oldgames). Přitom mě to taky mohlo trknout hned, hlavně že jsem pak celou oblast znovu procházel kvůli kopání :)

S tím jídlem je to dobrý tip, zatím jsem vůbec nerozlišoval, že by něco bylo výhodnější, než-li druhé (výživnost vs váha). U zbroje jsem narazil u barbara, protože nemá bod v dovednosti, tak mu klesla právě obranná statistika. Chtěl bych ho trénovat na těžké zbraně a dám mu tedy i nějakou zbroj, co to bude dělat.

Jinak jsem rád, že to dále nebude s oblastmi lineární, jak už jsem psal, čekal jsem, že ty dvě první oblasti budou jakýsi tutorial a úvod do příběhu. Je možné, že na ostrově budou různé oblasti dle obtížnosti, ale děsí mě právě ta představa malého množství dovednostních bodů, ale to už je holt úděl prvního hraní. Na konci třeba skončíme s nevyužitým přebytkem :D

Edit: Mno, s notebookem jsem se nakonec docela sekl, nainstalován LoG 1 na něm nemám. Ono to chce pixelshadery 3.0, což Intel grafika nemá :)
IP zaznamenána
This is the end ...

sara98

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 88
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #7 kdy: Říjen 22, 2014, 19:23:22 »

Jo, autoři si s tím fakt vyhráli :)

Já se bojím k tomu cokoliv napsat, protože tam překvapení opravdu číhá všude :D Ale strašně se mi líbí hudba, nebo spíš zvuky. Občas mi běhá mráz po zádech. Zvuk po namíchání lektvaru je taky boží, ale nejlepší je, když se vynoří z vody, jak se nadechnou :D

edit: já první oblast taky celou překopala, kde to šlo. Ale poklady budou asi jen tam, kam odkazují nápovědy.
Ta podzemní oblast, co jsem včera šla je Ruins of Desarune. Hrůza!

Jedničku nemám, co nejdřív si jí koupím.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #8 kdy: Říjen 24, 2014, 11:57:58 »

Hurá, dneska konečně vyzbyl čas pokročit :D

Na druhé mapě (Twigroot Forest) jsem se probojoval až do Twigroot Tunnels, tedy abych byl přesný, do té jeho větší části :) Citelně přituhlo, krysáci mají výdrž, ale zbytek byl jinak v naprosté pohodě. Číst tabulky na zdech se opravdu vyplatí, hned 2x jsem si tohle pravidlo naostro vyzkoušel :D Výbava dobrá, hlavně ze skrytých míst. Level postav začíná být znát, dungeon jsem končil na 4. levelu, kousek od 5.

Alchymista už má 4 body v alchymii, bojovník lepší zaměření na lehké zbraně (3 body) a barbar už může začít pomalu specializaci. Ve skillech už se začínám lépe orientovat, ve skutečnosti je to opravdu jen o čtení a v praxi je možnost si to také vyzkoušet anebo obráceně, praxe ukáže, že je v nečem problém. Každý skill má v té pěti bodové škále nějaké "puntíky", což jsou přechodové úrovně skillu (výrazné bonusy z úrovně skillu). Když si tedy vezmu na sebe zbroj s potřebou úrovně lehká zbroj, tak jsem holt penalizován ve vyhnutí se útoku (Evade). Stačí dva body do Armor a je po problému :) ... nebo samozřejmě najít lepší zbroj, která penalizaci nemá.

Z počátku tedy specializace postav půjde asi rychleji, přesto si stále nechávám rezervu. Wizard zatím syslí 2 body, protože se nemůžu pořádně rozhodnout. Možná tu právě dělám podobnou chybu jako v Lionheartu, kdy jsem si syslil body a zbytečně si hru stěžoval. Uvidím, třeba ten přístup ještě změním ;)

Twigroot Tunnels obsahuje krom haldy skrytých míst i první várku různých hádanek. Posunování kamene v místnosti filozofů nebylo nic moc, ale líbila se mi třeba hádanka s výklenkem v 2. úrovni dungeonu na JZ mapy:

Spoiler: ukázat
Výklenek je potřeba naplnit jídlem, poté se otevře tajná chodba.

nebo tabulka upozorňující na rychlost:

Spoiler: ukázat
zmáčknout čudlík, uhnout o pole zpět do chodby a po uzavření podlahy teprve rychle proběhnout dveřmi.

Další byla místnost se čtyřmi výklenky, kterou jsem sice rozklíčoval, ale zatím nemám potřebné věci, takže musím zkoušet dále.

Zprávičky na pergamenech vynechám úplně, obsah je jasný, takže je to pak o hledání. Zajímavější je hlavní linka příběhu, která se zde ukáže:

Spoiler: ukázat
zejména honička se skřítkem, ze kterého se vyklube Pán ostrova ... jakmile ho dostatečně zraníte, skřítek vám zanechá klíč k další části a zprávu.

Twigroot Forest mám tedy asi úspěšně za sebou, takže pokud se nemýlím, teď už mě čeká svobodnější pohyb po ostrově (?). ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #9 kdy: Říjen 24, 2014, 21:23:12 »

A už jsem taky v Desarune, došel jsem zatím do Archivu. Honička s tím duchem elemento-rytíře byla dobrá, ještě že byl jen jeden :D

Levelem jsem už 5, zatím to jde podle stejného scénáře jako levelování v Might and Magic. Pokud to nebude mít malý strop, tak už se o dovednosti přestávám bát. Váznout začíná akorát vybavení. Našel jsem sice hezkou polomušketu, ale alchymista si ještě jeden level bude muset počkat. Nábojů je jinak dost, což mě docela překvapilo, čekal jsem to jako výrazný handicap pušek a zatím to jde.

Na prvním patře mě krom toho ducha dostala hádanka s plošinami, kdy se aktivuje energetický most nad hlavou družiny, řešení mi zabralo snad 1/2 hodiny, než mi došlo, co dělat:

Spoiler: ukázat
předměty se musí nejprve z dlaždic sebrat, pak se otevře mříž s cestou nahoru a předměty se pak na plošiny shazují zeshora, jak družina postupně jde čtverec po čtverci.

Trochu mě děsí, že místy nechávám zavřené místnůstky s pokladem a nemám ponětí, jak to zatím vyřešit. Ale leveldesign musím opravdu pochválit.
IP zaznamenána
This is the end ...

sara98

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 88
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #10 kdy: Říjen 24, 2014, 21:23:55 »

Tak já jsem prošla (doufám, ty secret místa jsou někdy docela neobjevitelný) Ruins of desarune a Lexiconary. Jako tady jsem vážně přemýšlela nad tím, kde končí zábava a začíná utrpení:/ Potom kus těch stok a Hamlet Stormbreach. No a pak jsem se vrátila do Forgotten River a čekalo mě docela nemilé překvapení:D
Spoiler: ukázat
Objevily se tam úplně jiný potvory a jsou imunní vůči všemu, kromě vzduchu (myslím). Nejsou ani v bestiáři v návodu, takže zatím jaksi netuším, co s nima.

Ono by to asi fakt chtělo napřed zahrát tu jedničku... Tak jsem jí nainstalovala a rozjela... no a dál uvidím...
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #11 kdy: Říjen 25, 2014, 22:43:33 »

Ruins of Desarune je asi za mnou, teď mám před sebou tu pláž, stoky a archivy (?). Na pláži jsem nabyl zdánlivého pocitu jednoduchosti, ale vzápětí zas přituhlo :) Postavy mám na 6-7 levelu (heh, lidé levelují rychleji, už cca 2k zk rozdíl v zisku).

V ruinách jsem strávil dost času u místnosti s pavoukem a dlaždicemi, byť ve skutečnosti vlastní blbostí. Pořád jsem hledal, co dělat a nějak jsem zapomněl, že předměty lze za mříž normálně usadit atd. :D Víc jak hodinu ... Jinak opravdu dobré, pocit z vyřešení každé takové "blbosti" potěší.

Skryté místnosti se snažím objevovat, co to jde, ale někdy to opravdu tak snadno nejde. Už v Desarune tuším, že jsem něco minul. Přitom je to docela škoda, protože z toho plyne lepší výbava. Uvidím zítra, kam mě to zažene.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #12 kdy: Říjen 26, 2014, 18:06:12 »

Pláž mám skoro celou, zůstala mi jen jedna hádanka u vstupu a krystalový důl, což zatím netuším, kudy dovnitř.

Získat energetický krystal bylo prima, ten strážce, co vyběhl, je dobrý (listový strážce?). Zatím jsem zjistil, že magie vzduchu ho léčí :D Nakonec jsem se ho "nechtěně" zbavil pomocí teleportu. Ostatně to je docela zajímavá vychytávka, na kterou jsem přišel už v ruinách - pokud potvora stojí poblíž teleportu a já se zrovna do oblasti teleportnu, tak je to pro ní instant kill, leč nejsou za to zkušenosti.

Potěšilo mě jedno hezké kladívko, minotaur je z něho nadšený :) U rytířky ovšem skřípu zuby, zatímco těžkých zbraní je na výběr plno, lehkých velmi málo. Mám sice různé dýky, ale boj obouruč mi moc nevyhovuje. Podobně alchymista a výroba výbušnin, doposud jsem našel jedinou ingredienci (základ) pro jejich výrobu. Ovšem mrazící bomby jsou prima :)

Vzal jsem to tedy do stok a zhruba 2/3 mám odkryté. Žabák byl taky dobrý, ale protože jsem sem jednou propadl zeshora, tak vím, že se k němu neoplatí jít. Honil jsem se s ním tedy kolem mostíků a alchymista ho pomalu ustřílel. Mno, jedna ulička mě dovedla ke zprávě s varováním a to co jsem pak viděl, jsem musel vzdát:

Spoiler: ukázat
Krysácký boss s dělem v ruce :D Vůbec, jen jsem si zkusil seknout a loadoval jsem, možná v budoucnu ... tedy pokud nezjistím, že přes něj musím projít :D

Na překvápko venku v oblastech už jsem taky narazil ;)

Lituju akorát jediné věci, že jsem si družinu neposkládal sám. Ale zas je to zkušenost navíc.
IP zaznamenána
This is the end ...

sara98

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 88
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #13 kdy: Říjen 29, 2014, 17:59:59 »

Myslíš toho žabáka, co
Spoiler: ukázat
mě jazykem obral o všechny zbraně? :D

Tak ten byl fakt dobrej :D Toho ... (v tom spoileru) jsem taky vzdala, tedy spíš jsem jen čuměla, jak mě zabil :D

Jinak, ta jednička je taky docela výživná, ale jak se jde po patrech (levlech), tak se mi to zdá jednodušší. I když některý puzzle dají dost zabrat:) Včera jsem vlezla do lvl 6 a vybafl na mě
Spoiler: ukázat
ogr, nebo co to je

 a nevím jak na něj. Koukala jsem na nějaký videa na youtube (těch levlů co jsem už prošla) a ostatní bojujou tak, že před nima uhýbají, obcházejí je atd. jenže já vždycky používala pro pohyb šipky a s "QWEASD" klávesama mi to zatím nějak nejde:/
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Legend of Grimrock 2
« Odpověď #14 kdy: Říjen 29, 2014, 18:12:16 »

Na dnešek opět vyzbyl čas. Ze stok jsem minule došel zpět do Hubu a odkryl kousek Lexiconary, který jsem dneska dořešil už celý. Tužších bojů přibylo, tak jsem se nakonec rozhodl wizardovi navýšit magii ohně na 3 body a otevřel si tak fireball. Ukázalo se to jako dobrý krok :) Někdy jsem střílel napřímo a utíkal chodbami, jindy jsem srabácky využil spouštěcí mříže ... otevřít, vystřelit, zavřít.

Z pohledu puzzlů jsem tu trochu zatuhl. Např. dveře s výklenky sword, scroll a rock jsem začal dobře, akorát mi hned nedošlo, že musím taky určit správné pořadí předmětů (je jinak, než by naznačovaly desky s popisem):

Spoiler: ukázat
Sword, scroll a rock je totiž odkaz na známou kámen, nůžky, papír, jak jsem se pak na oficiálním fóru dočetl. Takže pořadí je zleva do prava - kámen, papír, meč.

Ještě zapeklitější bylo puzzle s teleportem a nášlapnými deskami za mříží. Teleport se tlačítkem jen posouval od mříže přes jednu desku až ke zdi (celkem tedy 3 pole od východu k západu). Přes teleport venku jsem tedy dokázal poslat předmět a zatížit jen tu jednu desku. Nj, co ale ty další desky?

Spoiler: ukázat
Po mnoha různých pokusech, kdy jsem zkoušel předmět do teleportu venku pokládat i z různých světových stran, se nic nedělo. Už jsem začal uvažovat o bugu, tak jsem nakoukl na oficiální fórum. Mno, bug ne a moc navíc jsem se nedozvěděl (byť zpětně si uvědomuju, že v tom hintu na fóru to vlastně naznačeno bylo - zachovává směr a hybnost :)). Potvrdil jsem si akorát, že ta volba směru je klíčová. Zkoušel jsem preventivně i mříží prostřelit, nic tak nějak intuitivně jsem střelil i do teleportu venku. A ejhle, střela z teleportu uvnitř mříže vylítla stejným směrem, takže při správně nastaveném vnitřním teleportu a směru střelby lze zasáhnout i zbývající 2 desky. Takže ne pokládat, ale střílet :D

Se čtyřmi soškami jsem dorazil k hlavní místnosti Lexiconary a umístil je:

Spoiler: ukázat
ogr - jsem silný
kostlivec - můžu i chodit
šnek - neumím létat
orel - jsem živý

Pořadí mi úplně logické nepřišlo (orel a kostlivec), ale po vzoru výklenku meč-kámen-papír, jsem zkusil kombinovat a stačilo mi opravdu prohodit jen ty dvě sošky. Odměnou mi byl energetický kámen a svitek s nějakým návod, který nevím, k čemu mi je nebo jak ho zrovna využít. Mám ovšem takové tušení, že se to brzo dozvím :D

Z Lexiconary jsem zamířil zpět do Stok a rozhodl se jít vyprovokovat zdejšího bosse. Řešení boje se nakonec objevilo samo:

Spoiler: ukázat
Napravo je v hlavní místnosti doupěte slepá chodba (1 pole dlouhá) a v ní je klíč od mříže, která se zavře po vstupu na dlaždici před doupětem. V pohodě se dá pro klíč dojít, vrátit se k mříži, otevřít jí a osazenstvo doupěte pak lákat po celých stokách. S přerostlým krysákem jsem se nakonec honil přes mosty podobně jako předtím s žábou. Bylo za něj 650 zk a kanón do výbavy mého krysáckého alchymisty :D Dělových koulí je však málo, navíc to vyžaduje 4 body ve skillu firearm. Jinak bosse lze třeba nalákat k uzdravovacímu krystalu a pak na něj skočit ze žebříku = instant kill, ale bez zkušeností.

V doupěti je klíč od rezervoáru, kam jsem zatím jen nakoukl. Pro dnešek toho bylo už dost :D Podle statistik mám odehráno 14 hodin a odkrytých nějakých 14 levelů z 34, postavy mám na levelu 9.
IP zaznamenána
This is the end ...