Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 19, 2024, 02:45:50
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Divinity: Original Sin  (Přečteno 39650 krát)

tajo

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 12
Divinity: Original Sin
« kdy: Červenec 12, 2014, 19:50:52 »

Hraje někdo? :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Divinity: Original Sin
« Odpověď #1 kdy: Prosinec 18, 2014, 07:03:31 »

Zakoupil jsem nedávno na předvánoční akci GOGu, ale těžko říci, kdy se k tomu opravdu dostanu :) Ještě, že Witchera 3 posunuli, jinak bych se snad už k ničemu dalšímu nedostal.
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Divinity: Original Sin
« Odpověď #2 kdy: Prosinec 18, 2014, 07:26:37 »

Elemire, my víme, že ty hry vycházej rychleji, než to stíháš hrát :-D.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Divinity: Original Sin
« Odpověď #3 kdy: Prosinec 18, 2014, 08:04:41 »

No, je to hrůza ... místo toho, aby se můj seznam ztenčoval, tak mi naopak dost kyne :) Tenhle rok stál opravdu za to. Samozřejmě, problém je v tom, že se často vracím k již odehraným titulům :) Ještě jedna noční a ... to si taky říkám pořád :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #4 kdy: Červen 15, 2015, 09:47:49 »

Tak jsem se do toho pustil :).

Jakmile jsem zapl hru, dýchla na mě klasika a staré časy. Ano, todle je hra ze staré školy a nijak to nezastírá. Už tvorba hlavních postav dala zabrat mojím šedým buňkám mozkovým a nemohl jsem se rozhodnout, jaká povolání a komu a jak přidělit, což bylo hodně ovlivněno tím, že ani nevím, jací další společníci ve hře jsou a kdo všechno se ke mě může přidat.

Nakonec tedy padla volba na Geralta, stínového válečníka (což je takový z jedné třetiny bojovník, 1/3 kouzelník a 1/3 asi i zloděj). Říkal jsem si, že zejména zlodějské dovednosti by se mohly hodit. Druhou postavu jsem nakonec udělal zrzavou Triss, čarodějku s ohnivou magií :D. Ano, jsem teď ještě ovlivněn zaklínačem 3.

Hra mě vyplivla někde na břehu nějakého světa, nevěděl jsem moc přesně, kam mám jít, co tam mám dělat a kudy tam jít. V intru s rozhovoru s kapitánem lodi jsem se dozvěděl, že jsem Stopař, což je svazek lidí, lovící a hledající zákeřné černokoněžníky Pramenu a že jsem byl vyslán do nějakého zdejšího města, vyšetřit vraždu místního radnního, neboť je zde podezření, že by jej mohli oddělat právě černokněžníci. Také jsem se dozvěděl, že místní mají problémy s nemrtvými a také s orky, kteří zde neustále útočí.

Cesta vedla jen jedním směrem, po cestě jsem pobral nějaké krámy, jako mušle a tak. Po chvíli jsem našel mrtvého muže, který skočil ze skály, protože mu nějaké zdejší mluvící sochy nakecaly, že umí létat. Tím se mi zapsal do deníku další záznam o sochách. (ve městě později jsem pak našel ještě další postavy se zkušeností se sochami)

Pak jsem došel k nějaké hrobce, ze které vyběhli nějací rabovači, nechtěli se mnou sice přímo bojovat, ale ani mě nechtěli nechat v klidu odejít, nebo dovolit, abych je pronásledoval a tak si na mě přivolali tři nemrtvé. Nastal tedy boj, Triss vyčarovala pavouka, jakožto živý štít, Geralt použil kouzlo Telekineze a jednoho z vojáků drapl a bouchl s ním o zem, čímž jej zabil. Po chvíli boje pak pak padli i ti ostatní. Todle bylo vcelku snadné.

Hra mě vedla do krypty, což je zřejmě výuková jeskyně, kde mě chtěla naučit základům hry a jejím mechanismům. Začal jsem tedy rabovat ve velkém a vše, co nebylo přikováno, jsem sebral. Vyzkoušel jsem si průzkum, zvýrazňování předmětů a jejich sbírání, otvírání truhel, likvidaci ohně pomocí vodních kouzel nebo předmětů s vodou, likvidaci mraků plynů pomocí ohnivých kouzel, přesun předmětů na zacpání děr, ze kterých vychází plyn, následně i plížení (velice zajímavě uděláno, Geralt i Triss se proměnili v pohybující se kámen :D), následný boj s kostlivci ze zálohy, kdy jsem je měl podpálit ohnivým kouzlem, protože stáli v oleji. Byly zde i nějaké hlavolamy, jak otevřít různé dveře atd, hra mě naučila, jak postavy oddělit, abych mohl používat každou zvlášť, což se hodilo právě při překonávání jednoho hlavolamu. To mě dovedlo do poslední místnosti krypty, kde byl nějaký mluvící kostlivec - strážce krypty, který nabral podezření, že jsem v kryptě jen proto, abych tam raboval a že jsem tam ukradl nějaký důležitý kámen, což jsem já samozřejmě popřel, protože to nebyla pravda. Nevěřil mi, skončilo to bojem. Tento boj byl už o něco těžší, nakonec jsme vyhráli a vylezli ven z krypty.

Cesta pak vedla dál, na pláži jsme potkali mluvící lasturu, která toužila být hozena do moře, což jsme učinili a dostali od ní poklad. Pak už se nedalo jít jinam, než do města, před městem proběhl boj s několika orky, šamanem a nějakým člověkem, co se k nim přidal. Tento boj byl už těžší, většinu nepřátel bohužel pozabíjeli místní stráže, protože já je načal, ale nestihl je oddělat.

Po boji vylezl z brány Artu (nebo tak nějak se jmenuje), což je místní kouzelník, který nás sem právě pozval, abychom to tu vyšetřili. Po pár základních informací o městě a jeho pořádcích jsme se domákli, že městu vládne vůdce legionářů a že bez rozhovoru s ním se nikam nehnu. Také jsem se dozvěděl, že z vraždy je nejvíce podezřelá žena radního, která má nějaké milostné pletky s nějakým vévodou. Ale že nejsou důkazy.

Jal jsem se zkoumat město. Prošel přístav, kde jsem narazil na tři námořníky hledající práci, sklad, kde nic nebylo a nechtěli mě nechat krást, dům starosty a knihovnu, kde se ke mě přidal nějaký kouzelník, přečetl jsem si zde nějaké knihy a získal tak nějaké návody na výrobu věcí a lektvarů, potkal zdejší knihovnici, což byl ork, kterého se starosta ujal jako mimina.

Narazili jsme i na obchod, ve kterém šéfovala vdova po radním, hlavní podezřelá v případu, moc výřečná nebyla, za to se neustále tulila k zdejšímu legionáři, který ji hlídal.

Další cesta nás dovedla kam jinam, než do hospody. Před ní mě oslovil nějaký užvaněný idiot a chtěl po mě, abych se přidal do nějakého spolku Bezvadné pětky, což jsem tedy i udělal a dostal od něj úkol s likvidací nějakého robota. V hospodě jsem potkal Vévodu, po pár otázkách se nějak urazil a moc rozumná řeč s ním nebyla. Dále nějaké další postavy, se kterými šlo trochu lépe obchodovat (zdejší obchodování je uděláno zajímavě a lze obchodovat s každým, ale jen obchodníci mají více zboží, umí opravovat věci a identifikovat věci). Ve sklepě jsem vyřešil pár pastí a vybral zdejší dvě truhle a posbíral nějaké krámy. Do pokoje, kde se stala vražda radního mě stráže nechtěly pustit, dokud mi to nedovolí velitel legie. Vypadnul jsem tedy ven.

Další průzkum města mě dovedl přes různé obchodníky a podobně k hrobníkovi. S tím jsem si zatím neměl moc co říct, zatím, tak jsem mu alespoň vybílil dům, našel identifikační lupu (potřebnou na identifikaci předmětů), pomocí plížení/maskování za sud mu Geralt štípl klíč od truhly a tu jsme tedy také vybrali.

Další průzkum nás dovedl na hřbitov, kde jsme vykopali hrob radního, zjistili, že tam není, ale že je tam ovce. Také jsme tu našli nějaký tajný průchod do podzemí, ale tam jsme nešli. Pokračovali jsme raději dalším průzkumem města.

To nás dovedlo až k vedení legionářů, kde jsme ukecali nějaké legionáře, aby nám svěřili do péče nějakou lovkyni, která se k nám přidala do party. Následně jsme promluvili s velitelem, nebyl moc vstřícný, když jsme mu řekli, že jsme našli ovci místo těla radního, skoro nás vyhodil, ať se jdem zeptat hrobníka a jeho tím neotravujem. Ve vrchním patře byl náš známý kouzelník, co nás pozval, který se proměnil v kočku, protože mu tato podoba více vyhovuje. Ten nám řekl nějaké další info, také nám dal dálkové ovládání na robota, kterého jsme měli zlikvidovat a našli jsme zde i návod na jeho ovládání. Trochu jsem to tu vybral pomocí plížení.

Stejně tak jsme trochu odlehčili truhlám a věcem v táboře legionářů a ve zdejší kuchyni.

Šel jsem do hospody, abych si prohlédl místo činu, když už máme to svolení. Byl tam nějaký zářivý kámen, který nás z ničeho nic přesunul úplně někam jinam, do vesmíru, kde nás rovnou oslovil nějaký skřet, badatel.

Pomocí dalekohledu nám ukázal vír prázdnoty, který ničí čas a byl v šoku z toho, že umíme ovládat ten hvězdný kámen. Že prej asi budeme ti, kteří můžou zachránit vesmír, respektive čas, na kterém je vesmír závislý. Taky se otevřel portál, kterým jsme prošli do zase nějakého jiného místa. Zde jsme pokecali s ženou, která tkala tapiserii času. Ta z nás byla ještě víc v šoku, protože ačkoliv věděla úplně o všem, od každé události až po každý pohyb zrnka písku na pláži, o nás nevěděla a my byli mimo tapiserii. To, že o nás neví a nejsou o nás na tapiserii žádné stopy, ji dovedlo k takovému šoku, že s náma začala mluvit a poprvé v životě použila svůj hlas. Také nám řekla, že jsme hrozně důležití, že jsme mimo čas, že jsme ti, kteří ho mohou zachránit atd atd. Byl jsem z toho trochu zmatený, protože o žádném času nic nevím a mým úkolem je vyšetřovat vraždu a černokněžníky. Skřet byl potěšen, že s námi promluvila (jeho ignorovala) a dal nám nějaký kámen, který nám umožňuje se různě teleportovat do portálů. Vrtáili jsme se tedy pomocí teleportu do města, do pokoje, kde byl zabit radní, ale už tam nic zajímavého moc nebylo (krom vyhaslého šutru).

Šli jsme za hrobníkem, zeptat se jej na mrtvolu a ovci. Moc výřečný nebyl, museli jsme jej přesvědčovat pomocí "minihry" kámen-nůžky-papír, což přišlo poněkud zvláštní. Nakonec jsme jej ukecali a on nám řekl o čtyřech hlavních podezřelých, kteří mohli ukrást tělo radního. Starostu, vdovu a velitele stráží legie jsme již potkali, ještě měla být ve hře nějaká pomocnice léčitele, ale tu jsme ve městě nějak nenašli. V druhém přesvědčování jsme hrobníka ještě ukecali, aby nám dal zlato, co dostal za mlčení o ukradeném těle.

V hospodě jsem nabral nějakou zdejší starou bojovnici-stopařku, která byla zapálená do lovu černokněžníků a vůbec všeho, co zavání magií. Vyhodili jsme mága. Zašli jsme znovu za velitelem legie, zeptat se jej na podezřelé. Víceméně všechny podezřelé vyvrátil a u vdovy řekl, že nejsou důkazy, tedy jsme se nikam moc neposunuli. Měli jsme sice dopis od vévody pro vdovu, kde psal ve verších, že by měli radního zabít, aby mohli být spolu, ale to jako důkaz nestačilo. Když jsem mu naznačil, že podezřelým je i on, urazil se.

Vdova obsah dopisu popřela a řekla, že jí vévoda nezajímá a zase se začala lísat k tomu legionáři, co jí tady hlídal.

No, bude to zapeklité vyšetřování, rozhodl jsem se to nechat na jindy.

Zajímavě zde probíhají volby v dialogách, které někdy ovlivní obě hlavní postavy. Přidává jim o do různých povahových rysů, což má pak vliv i na to,co umí či neumí a dává jim to určité bonusy. Také některé volby mění vztah postav k hrdinovi a to jak v rámci společníků, co mohou dva hrdiny doprovázet, tak i okolních NPC. Pracovat na dobrých vztazích tedy zřejmě bude nutné a může se to snadno pokazit špatnou volbou v dialogu, nebo třeba i jen tím, že mě postava přistihne při krádeži.

Ve hře není žádná GPS navigace, které ukazuje místo úkolů, mapa se postupně odkrývá, jak jí hráč zkoumá, předměty, které lze najít jsou omezeny někdy vlastnostmi (síla, obratnost atd), mají své levely a pokud je jejich level vyšší, než hrdinův (nebo než level potřebné schopnosti daného hrdiny), je náročnější je používat.

Rozvoj postavy se mi jeví docela propracovaný, je zde hodně věcí, hodně různých magických škol atd atd, do kterých se dají učit i různé schopnosti přes knihy a podobně. Zatím se v tom moc neorientuji, ale dosáhl jsem 3 levelu s oběma hlavníma postavama. Ale nevím jistě, co přesně se mám učit. Navíc nároky na učení se schopností docela rostou, tedy pokud se chce naučit hráč třeba magii vody, musí do toho dát 1 VB, nicméně pokudse v ní chce zlepšit o další bod, už do toho musí dát 2 VB, přitom zdá se, že za level dostává jen 1 VB a to ne vždycky (na druhém levelu mi dala hra bod do vlastností, zatímco na třetím levelu mi dala hra bod do dovedností a umožnila mi vybrat si jeden perk - jednu spešl schopnost).

Zdá se, že i peníze budou dost potřebné a bude jich málo.

Tak uvidíme, jak to půjde :).
« Poslední změna: Červen 15, 2015, 09:57:43 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #5 kdy: Červen 15, 2015, 13:52:51 »

To už vyšla čeština nebo to hraješ v angličtině?

Jinak hezké, to si musel hrát snad celý den :) Já musím přiznat, že jsem po tom Zaklínači 3 docela vyčerpaný.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #6 kdy: Červen 15, 2015, 14:32:26 »

jo, čeština už vyšla. Ale todle jsem nedělal moc dlouho. Ono ta hra je úplně jiná, než zaklínač a po dohrátí zaklínače je to docela "šok" :)
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #7 kdy: Červen 15, 2015, 15:02:31 »

Já sice nebejvám po hrách vyčerpaná (nehraju věci co mě vyčerpávaj :-D), ale taková ta nostalgie po dohrátí je přítomná a nemůžu hrát nový věci.

Už jsem nic novýho nehrála dlouho... on by to noťas možná ani nevydejchal :-D. Ale něco novýho/starýho bych možná mohla. To DAI je super (styl boje mi naprosto vyhovuje), ale začíná to bejt ohraný :-D.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #8 kdy: Červen 15, 2015, 15:17:25 »

Od prosince mám za sebou několik her s herní dobou 100+ a musím opravdu přiznat, že je to znát. Už to není jako dřív, hlavně musím ten čas dělit mezi další činnosti, takže ta únava se dostavuje častěji. Možná proto ta averze k některým titulům, na experimentování to už moc není.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #9 kdy: Červen 16, 2015, 12:36:52 »

Včera jsem ve městě našel doktora  i jeho pomocnici, je nějaká divná. Má spešl šutr, kterým léčí lidi a chtěla po mě, abych si ze dvou vybral, kterého vyléčit. Jak kdybych to já mohl vědět. Nic zajímavého o vraždě jsem z ní ale nevymámil, tak alespoň zamaskován za sud jsem jí vybral pokoj.

Vrátil jsem se do obchodu té hlavní podezřelé, maskován opět za sud jsem jí vybílil dům a našel nějaké podezřelé důkazy, jak v pokoji, tak i ve sklepě. S tím jsem šel za ní a už s ní něco konečně vymáčkl. Prej si mám dát bacha na tu pomocnici doktora, protože prej každého, koho tím šutrem vyléčí, pak očaruje a chová se pak divně. Prej to udělala i jejímu muži.

Vydal jsem se tedy znovu za pomocnicí, ta ale zdrhla. Alespoň tam nechala klíč od svého domu, který jsem jí hned vzápětí vyraboval. Opět jsem našel nějaký střípek k případu, nějaký svitek, dopis od nějaké kněžky. Zřejmě bude mít někde venku bunkr a pomocí svitku bych jej mohl najít.

Město jsem již tedy dále neřešil a vydal se trochu zkoumat venek. Nejprve na pláž východně, kde bulel nějakej skřet, protože mu umřel brácha. O kousek dál byli již nepřátelští skřeti a byli docela silní, tak jsem to vzdal a šel jinou branou z města.

Zde bylo hodně nemrtvých, různě silných. Pomalu mi i začali občas umírat společníci, naštěstí jsou ty svitky, kterými je možné je oživit. Boje ale prostě krapek přituhli. Probojoval jsem se až k majáku, což byl jeden z úkolů, zjistit, co se tam děje. Po cestě jsem potka nějaké vojáky legie, kteří se tu hrdinsky schovávali. šel jsem tedy na maják, tam byl nějký ghúl, kterého jsem sejmul i s jeho smečkou oblud. V majáku byl pak nějaký nešťastný duch, co zabil ze závisti manželku i celou posádku jedné lodi a tak tam za trest straší. Maják byl tedy vyřešen, ještě jsem to řekl těm dvoum vojákům a šel zkoumat další část světa.

V jedniich troskách s nemrtvými byly mrtvoly a dopis s rozkazy pro legionáře, což tedy byla další skupina, kterou jsem měl najít pro velitele legie. O kousek dál jsem našel archeologa, což byl další úkol pro velitele. Po cestě byly nějaké ty boje, atd. Narazil jsem ještě na studnu, ve které byl zloděj, který se ke mě přidal. Jedna cesta skrz studnu vedla na hřbitov, (tu jsem našel už dřív, ale nezkoumal jí), druhá vedla někam do města a třetí cesta plná pastí vedla do starého obchodu/domu, který patřil onomu mrtvému radnímu. Vše, co jsem našel, jsem šel říct veliteli. Vojáci, co jsem s nimi mluvil u majáku tu už stáli a chlubili se mu, jak to dobře s majákem zařídili.  Nechal jsem velitele u toho, přece jen pro ně to znamená cestu domů, zatímco pro mě jen malou odměnu. Všechno jsem mu vyklopil o vyšeřování vraždy, atd.

Pak jsem šel zase ven z města. U jedné zříceniny jsem našel dva přátelské kostlivce, kteří si chtěli povídat. Řekli, že jsou to bývalí legionáři, co měli prošetřit kostel a že v kostele jsou nekromaceři, kteří stojí za tím vším nemrtvým tady a že tam nemám chodit. Jeden mi dal taky dopis pro svojí milou. Pokračoval jsem ve zkoumání, na jednom místě jsem narazil na pyromana a nějaké jeho obludy. Začalo přituhovat a dali mi nakládačku,

Zde jsem pro zatím skočil.

Hra mi něčím (především dějem a příběhem, ale i složením oblud atd) připomíná českého Inkvizitora. Tam tedy byli kacíři a pekelníci a hráč byl inkvizitor s povolením zabíjet, mučit atd, zde jsou černokněžníci a hrdinové jsou stopaři, mající stejná povolení, i když mučit a upalovat tu asi nejde. Nicméně zakládní úkol s vyšetřováním podezřelé vraždy je stejný, vůbec průběh toho vyšetřování je podobný a celkově ta hra prostě působí podobně, i když je tedy po technické stránce na tom mnohem lépe a jsou ti i jiné odlišnosti.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #10 kdy: Červen 19, 2015, 07:30:40 »

Tak jsem začal znovu, s mírnými úpravami na postavách, odstranil jsem jim některé nepotřebné dovednosti, které mají již po startu a naučil je jiné, užitečnější. Relativně rychle jsem se dostal na stejné místo, kde jsem skončil, přitom jsem objevil věci nové, které jsem před tím přehlídl. Například jsem koupil mapy u obchodníka, které ukazují na poklady, našel nějaké tajné skrýše, které jsem poprvé minul, s novými postavami jsem měl i perk mluvení se zvířaty, takže tam přibyly některé nové možnosti dialogu a dokonce i jeden vedlejší úkol.

Nalezený kámen mi otevřel novou místnost v tom jiném světě, kam jsem se před tím přesunul (v mém utočišti) a to sice síň hrdinů, kam se mi současně přesunuli všichni hrdinové, které jsem našel, najal, ale nevodil sebou v partě. (před tím čekali v hospodě). Také tu byl chlápek, u které jde za peníze najímat víceméně snad neomezené množství hrdinů všeho druhu, což jsem příliš nepochopil. Tito hrdinové nemají žádné dialogy, žádný podúkol, prostě jen si je člověk může najmout ale jsou víceméně na prd.

Já tedy zůstal i nadále u své čarodějky a stínového zabijáka, jakožto hlavní postavy, v doprovodu s šílenou bojovnicí a šílenou lovkyní. Zloděje a mága učím dovednostem, které nepotřebují nutně v boji a když ty schopnosti potřebuji, tak si pro ně skočím do toho útočiště. Své bojové postavy jsem naučil všechny magii země na 1 levelu a kouzlo vyvolání pavouka. Díky tomu probíhají boje tak, že hned na začátku vykouzlím 4 pavouky jako živou barieru, přes kterou nepřátelé nepřejdou a já sám se pak snažím obludy zabíjet co nejdéle z dálky. Díky tomu se staly boje prozatím o něco jednoduší, mí společníci už nejsou tak často zranění a ani tak často neumírají. Tedy většinou. Zdá se, že magie obecně je zde důležitá a je třeba se zaměřit jen na některé.

Pokračoval jsem v průzkumu světa, narazil na velkého robota, což byl úkol pro Bezva pětku a zlikvidoval jej. Pak jsem se vydal na pláš, kde byli orkové a všechny jsem je vymlátil, zdejší cesta vedla dál do jeskyní, kde bojovali orkové s nemrtvými a já je vykuchal všechny. Na konci byl nějaký boss, hlavní nemrtvý - pirát, který měl na lodi nějaký další kámen (tentokráte krvavý). O kousek dál jsem potkal dva duchy, kde jeden byl bez hlavy a druhý - jeho dcera, by po mě chtěla, abych tu hlavu našel. O té jsem věděl, že je ve městě jako atrakce, takže stačilo pro ní jen zaskočit. Také tu byla vedlejší chodba, která vedla k obřímu pavoukovi. Na boj s ním jsem už včera neměl sílu a nechal jsem to na Indy.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #11 kdy: Červen 20, 2015, 11:34:30 »

Tak pavouk vypadal silnější, než ve skutečnosti byl. Padl relativně rychle, mí pavouci jej ukousali. To mi otevřelo cestu ke splnění dvou vedlejších úkolů, jednak jsem našel ozdobený obojek a mohl jsem tak těm dvoum kočkám ve městě domluvit rande a jednak jsem zde potkal ducha ženy, kterou jsem poslal do majáku. Duch v majáku se hrozně moc omlouval, že ju zabil, ona byla moc naštvaná, že ju zabil, rozhodnutí co dál, nechali na mě. Já tedy usoudil, že by mu to měla odpustit. Ještě jsem předal hlavu tomu duchovi, co jí ztratil a tím jsem dořešil i tento úkol. Zdálo se tedy, že západ mám víceméně vyřešen, musel jsem jít nyní na sever a podívat se konečně na zoubek té Evelyn (lékařové pomocnici) a najít její skrýš.

Uplně na severu jsem našel mluvící sochy, které na mě zkoušeli stejné lži, jako na jiné lidi, 3 jsem usvědčil se lži, třetí mi předpověděla budoucnost (tj spustily se závěrečné titulky hry :D). Nevěděl jsem, co s nimi, tak jsem to nechal být.

Kousek dál na pláži mě přepadla nějaká banda chuligánů, po jejich zabití jsem získal úkolovou hůl pro starostu města, který jí chtěl. Pak jsem šel do té skrýše. Dle jejího deníku jsem věděl, kde se nachází (měl jsem i značku na mapě).

Unvitř nic moc zajímavého nebylo, na dveře bušili nějací orkové, tak jsem je nejprve ukecal, ať jdou pryč a pak je zabil. V další místnosti bylo pár otravných fanatiků, takže mí pavouci měli hodně práce a jídla. Celé jsem to tu vybílil a poslední dveře v místnosti již vedli k samotné Evelyn.

Po promluvě s ní jsem zjistil, že je to nekromacer a že radního nezabila, jen oživila, nevím proč a k čemu, jako zombii a pak jej vyslýchala. Nakonec to skončilo bojem, ona si přivovlala nějaké obludy, já pavouky a začalo se to řezat ve velkém. Nakonec jsme to vyhráli, radní v podobě zombie byl sdílnější a řekl nám, kdo jej zabil. Nějaká bílá čarodějnice, co žije někde v lese, zřejmě asi na jiné mapě. Tím tenhle úkol a celá tadla pasáž skončila a já se vrátil do města.

Ve městě kupodivu se mnou o tom moc nikdo mluvit nechtěl. Žena-vdova z toho byla jakási mimo, že má za muže zombii. Velitel legionářů se mi vysmál s tím, že na pohádky o čarodějnicích, nekromantech a zombiích nemá čas.

Ještě jsem tedy předal tu hůl starostovi, ve městě vyřešil chlapa, který chtěl zabít orčí knihovnici s tím, že jsem to ukecal. (ukecal jsem orka, ať mi dá amulet a ten jsem předal chlapovi, který tak byl spokojen v domnění, že jsem jí zabil). Šel jsem ještě zkoumat nějaké resty (místa, které jsem neprošel). Na jednom místě byly dva vstupy do podzemí, s nějakým hlavolamem. Po chvíli zkoumání jsem zjistil, že jsou zrcadlové, že návod v jedné, patří pro tu druhou a naopak a tak jsem to nakonec celé vyřešil, a získal vstup do velké pokladnice, kterou jsem vybílil.

Nyní už nemohla cesta vést jinam, než na východ. Je tu někde ještě kostel, kde mají hnízdo nekromaceři, které bych měl vymlátit a taky tu bude někde cesta do další mapy. Po cestě jsem potkal psa, který mi řekl, že na mě čeká a pak se pustil do smečky vlků (a já mu šel samozřejmě pomoci). Dále tu byla taková spálená země s hořícími kostlivci, asi nejsylnější olbudy na první mapě (dle levelu), tak jsem to tu vyřídil a zjistil, že tato cesta vede ven z mapy. Kousek dál byl kostel a nad ním nějaká opuštěná barabizna, kde jsem našel velmi zajímavé informace o hrobníkovi ve městě, podle kterých se ukázalo, že není zas tak nevinný, jak to vypadalo. Asi se ně na něj budu muset zajít podívat. Taky jsem tu našel mluvící studnu přání, která mě chtěla přenést někam jinam pro něco, ale to jsem zatím odmítl. Dole na jihu je ještě nějaká pevnost, která je kolem dokola polita jedem, tak tam jsem zatím také nebyl.

Práce mám tedy ještě dost.
« Poslední změna: Červen 20, 2015, 12:39:35 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #12 kdy: Červen 22, 2015, 07:45:10 »

Jal jsem se zkoumat kostel. Po pár rychlých bojů jsem narazil na pár duchů, kde jeden se sháněl po kocourovi. Toho jsem čistě náhodou znal, byl to ten, co chtěl donést pozlacený obojek, aby mohl zazářit před kočkou starosty a sbalit jí. Tak jsem za ním zašel, pokecal s ním o tom duchovi, on mi řekl o něm ne zrovna hezké věci, tak jsem se zase vrátil za duchem a dal mu nakládačku.

Šel jsem dál do kostela, uvnitř jsem pro mě překvapivě narazil znovu na oživlou mrtvolu radního a umírajícího doktora z města, z obou vylezlo, že za všechno můžou oni. Doktor měl špatné svědomí a tak se mi svěřil, že všechny ty nemrtvé atd oživil on. Mrtvola radního se spíše chlubila, pověděla mi, že i on byl s velekněžkou jedna ruka a že jej bílá čarodějka vyhmátla a pak vykuchala. To mě trochu zmátlo, nevěděl jsem, jestli jsem sem nešel dřív, než jsem měl. Ostatně mluvili o i nemrtvém baronovi, kterémužto bych měl dát nakládačku, ale kterého jsem též minul (je to ten v té pevnosti, která je oblita jedem). Za dveřmi byl už hlavní boss oblasti a tak jsem se rozhodl sem zatím nejít a vyřídit nejprve toho barona kostlivců a pak jít za čarodějkou, aby byl "správný děj".

Do pevnosti za baronem jsem se dostal relativně rychle. Vedli sem dvě cesty. Jednak buď přes ten jed, který šlo podpálit, nebo přes starou barabiznu plnou pastí. Nakonec jsem vyzkoušel obě cesty, ve finále tak či tak jsem stál před baronem kostlivců, jeho armádou i jeho kostěnou  manželkou :). Pavouk dal pavouk, kosti lítali vzduchem, po chvíli nebylo co řešit.

Vydal jsem se tedy do další části, najít Bílou čarodějku, v domnění, že to bude jen krátká odbočka, že jí prostě po Stopřasku proklepnu, zjistím, že je nevinná a zase se vrátím zpět dát nakládačku tomu hlavnímu bossovi - nějakému nemrtvému černokněžníkovi. Ale to byl omyl.

V nové lokaci vedly cesty různými směry. Kousek u mostu mě potkal prchající chlapík, který mi dal pár základních informací. Cestu jsem zvolil kupodivu rovnou k domu Bílé čarodějky, po chvíli jsem potkal nějaké stráže Neposkvrněných (místní sekta maniaků), kteří hlídali dům čarodějky, kterou zajali. Po chvíli přesvědčování mě pustili dál, nicméně kolem domu byla magická bariera, kterou se nedalo projít. Mohl jsem ale pokecat s místními houbami, které měly vcelku upovídanou náladu, ale říct mi nic nechtěly, dokud je nepřehádám v hádankách. To jsem udělal, ale stejně mi nic důležitýho neřekli. Prej je někde v lese chlap, jterej má kouzlo, které umí rušit bariery.

Kousek dál po cestě jsem potkal obchodníka-kováře s ženou a poraněným zvířetem, které prej přepadli banditi. Chtěl doprovodit domů. Se zvířetem jsem promluvil a pak jej vyléčil pomocí krvavého kamene, který jsem dřív našel. Tím se použil i hvězdný kámen, což mi otevřelo novou lokaci v mém útočišti. Obchodníka i s ženou a zvířetem jsem tedy doprovodil do Stříbrné zátoky, což byla taková malá vesnice plná právě těch fanatiků.

Ve městě jsem dostal nějaké úkoly, v hospodě potkal ženu kostlivce-legionáře, které jsem předal závěť, v horním patře ženu, kterou hlídal kostlivec-bomba (což je takový místní druh výbušného kostlivce, který vždy přiběhne k hrdinovi a bouchne, ale také bouchne po prvním zásahu). Žena chtěla osvobodit, kostlivec vyhrožoval, že jestli se přiblížím, že bouchne. Nakonec jsem jej pomocí kouzla teleport odteleportoval pryč a tam vybuchl a žena byla zachráněna. Před hospodou jsem také potkal prostitutku a prostituta. Nejprve jsem tedy najal prostitutku pro mého hrdinu, vypadalo to slibně, ale nakonec mi jen přečetla nějakou pohádku a tím to haslo. Pak jsem najal prostituta pro svojí hrdinku a z toho se vyklubal fanatik, který mi jí chtěl zabít.

Místní Neposkvrnění tu měli i kostel, před kterým byl čaroděj-kočka, kterého jsem znal z první vesnice a který mě do toho celého namotal a který mi řekl pár základních info o vesnici. Také mí dal úkol infiltrovat tyto fanatiky zevnitř. Šel jsem tedy promluvit z jejich vedoucím kostela, ten mi dal knížku a pak mi položil pár otázek a tím jsem byl skoro přijat. Další zkouška měla probíhat někde v jeskyni mimo město. Nicméně stráže, které jsem po cestě potkal mi říkali, že bych měl nejprve posílit a zlepšit se (což podle potvor na 14 levelu o kousek dál se ukázalo jako pravda). Vybodl jsem se tedy na to a šel hledat to kouzlo k odstranění bariéry.

Chvíli jsem zkoumal svět, po boji s pár opilými golbiny a naštvaným trollem jsem nakonec našel místo plné pastí, po jejíž překonání jsem konečně našel ten svitek. Také jsem tu narazil na místní orky, ale ti byli nějací moc silní a tak po té, co jsem narazil na větší skupinku a dostal od nich nakládačku, jsem se rozhodl se na to zatím vybodnout.

Šel jsem do domu čarodějky. Kouzlo na odstraňování bariér fungovalo, nicméně uvnitř nebyla nešťastná čarodějka, ale průchod někam dál, do nějaké jeskyně. V jeskyni byli opět fanatici. Bylo jich hodně a boje s nimi byli opravdu těžké. V jednom místě jsem našel posledního přeživšího jejich útoku a zachránil ho před jisto jistou porážkou. Ten mi pak pomohl pomocí svého rypáku za odměnu najít truhlu s pokladem čarodějky. Neustále tu na mě mluvily kaluže vody, že mám jít dolů k jezírku. Tak jsem tam šel, nicméně tu byla silná sestava Neposkvrněných i s jejich velitelkou, která si navíc vyvolala 3 kamenné golemy. Pokud se mi zdálo, že ty předchozí boje jsou docela těžké, tento byl extra tuhý. Musel jsem byprovokovat bitku jen s jním hrdinou, zatímco ostatní jsem nechal dál můstku a jakmile začala bitka, utekl jsem k nim i s tím jedním. Na můstku, kde mě nemohli obklíčit, jsem se na to já a mí pavouci vrhl, ale i tak to bylo těsný. Každopádně bylo po nich a mě pomalu začalo docházet, že to s tou čarodějkou nebude jen krátká odbočka.

Po rozhovoru s jezírkem jsem otevřel nějakou bránu mezi dimenzemi a vlezli do třetí mapy. Po chvíli bojů s robotickými krysami a robotickými sovami a po mačkání různých tlačítek, hejblátek atd navihován zdejšími sochami, jsem našel tu, která se mnou neustále mluvila přes ty kaluže vody i přes sochy. Nicméně zrovna ve chvíli, kdy chcípla. Každopádně cesta vedla dál na ledové pláně, kde byla neustálá vánice a mí hrdinové byly podchlazení až na kost.

Po pár přátelských rozhovorech s místními neposkvrněnými, kteří tu měli tři tábory, jsem se dozvěděl pár základních informací. Osvobodil jsem z ledového krystalu nějakého zemského elementála, který byl uvězněn kvůli boji za svobodu proti diskriminaci, za což mě napadli 3 sněhuláci. Později jsem našel i ještě jednoho uvězněného elementála, a opět mě napadli sněhuláci a pak jsem našel trolla, po jehož osvobození mě napadli opět sněhuláci, nicméně se ukzalo, že troll je psychopat a a tak jsem nakonec zabil i jej.

V tomto světě taky zuřila válka elementálů všeho druhu, takže jsem každou chvíli narážel na hloučky bojujících zemských, ohnivých, ledních a vzdušných elementů, které ale neútočili jen na sebe navzájem, ale i na mě. Našel jsem tu i nějakého skřeta, který postavil vezení pro zdejšího psychopatického krále elementů a zjistil, že čarodějka bude nejspíše v něm. Nicméně mě tam nechtěl dovést, dokud nevykuchám kovárnu živlů, kterou obsadili neposkvrnění a kteří tam vykuchali všechny skřety.

Šel jsem tedy ke kovárně, před kovárnou mě čekal další extra tuhý boj. Uvnitř jsem narazil na samotnou velekněžku, která měla všechno todle vraždění na svědomí. Mluvila jaksi zmateně a vše to nějak směrovalo k oné prázdnotě, kterou mi ukázal ten skřet již dřív. Po rozhovoru zmizla a poštvala na mě nějaké své obludy, které jsem vykuchal. Našel jsem zde i svitek, který odstranil barieru do hradu samotného krále elementů. U hradu jsem byl již dřív, ale právě jsem se tam nemohl dostat.

Také mi bylo jasné, že hledání čarodějky nebude tak snadné a tak jsem se vrátil do svého útočiště, podívat se na novou místnost, která se mi otevřela. Dostal jsem na výběr jeden z živlů a podle toho se mi otevřel portál. Já si tedy vybral oheň a za portálem byl element ohně prodávající kouzla a útoky do dovednost zbraně. Prodal jsem mu co se dalo, koupil chybějící kouzla a různé útoky pro svojí bojovnici.

Vrátil jsem se do první lokace do kostela, vyřídit zdejšího bosse. Využil jsem zde opět taktiku dveří a nalákal jej jen jednou postavou, aby mě nemohli nepřátelé obklíčit. Dveřmi mohl projít jen jeden z nich a tam se do něj pustili pavouci. On si přivolal všechny tři silné obludy této mapy (ghúla, barona kostlivců a pak nějakou obludu ohnivých kostlivců). Nebylo mu to nic platné a stejně chcípl. V jeho doupěti jsem našel další hvězdný kámen, nějaké cetky. Zaskočil jsem do města říct veliteli legie, jak to dopadlo a ten měl snad poprvé za celou hru ze mě radost.

V útočišti se mi otevřel nový portál, místnost s pracovnou, kde byla vypravěčka tajemství, která prodávala mapy k pokladům. Peníze v této hře jak jsem zjistil moc velkou roli nehrají, na normální kupování zejména kouzel stačí nalezené krámy a i tak jsem měl kredit 35 tisíc. Nicméně kdybych si chtěl koupit všechny mapy od ní, stálo by mě to 75 tisíc. Tedy zdá se, že peníze nějaké využití mít budou.

Ještě jsem se vrátil ke kostelu a ke kouzelné studni, která hledala svého kamaráda a chtěla mě přenést do nějakého jiného světa.  Tentokrát jsem se tedy nechal přenést, nicméně jsem zjistil, že je to přesně ten svět ledových plání, jen za dveřmi, které se dají otevřít jen z druhé strany. Tedy vlastně nic nového.

Přesunul jsem se hradu zdejšího krále, odstranil barieru a připravil se na boj s ním. Tento boj byl asi zatím nejtěžší z celé hry. Ledový král byl ne jen že imunní proti všem kouzlům, ale oni ho naopak všechny elementární útoky léčily. Vylákal jsem jej ven, a bojoval s ním mimo jeho komnatu, jelikož tam kouzlil různá prostředí, od ledu až po blesky (prostě všechny elementy) a vyvolával na mě nějaké obludy. Byl to boj veskrze zoufalý, i přes tento strategický manévr mě drtil jak prd. Ale nakonec jsem jej asi na čtvrté umlátil. Získal jeho kouzelnou hůlku, ve které byli uvěznění jeho bráši (element ohně, země a vzduchu). Ti po mě chtěli, ať je osvobodím v kovárně živlů. Tak jsem tam zašel, hůl položil do výhně a tím je pustil. Byli mi docela vděční a slíbili pomoc.

V hradě byla ještě cesta dál, jednak další magická bariera, kterou se mi nepodařilo odstranit a pak o kousek dál venku byla cesta k portálu, na které ale byla všude láva a nedalo se přes ní přejít. Nechal jsem to tedy být s tím, že mi asi něco chybí.

Další cesta logicky vedla do vězení, kde by měla být Bílá čarodějka. Poklop jsem našel snadno, pár pastí překonal také snadno, z cely do které jsem vylezl, jsem se skrz  druhou celu taky dostal v klidu, nicméně pak zde byla místnost, kam pokud někdo vstoupil, i hned uhořel. Což byl docela problém. Nikde žádný vypínač, nic jasného, jak to vyřešit. Nakonec mi pomohli magické pyramidky sloužící k teleportování. Jednu jsem dal pomocí telekineze na druhý konec místnosti a pak se tam prostě přeteleportoval. Takto jsem se tedy dostal až k samotné Bílé čarodějce, která byla ale u ledu, přes který se nedalo dostat. Nyní přišel čas požádat o pomoc elemety, které jsem osvobodil. v kovárně živlů na mě stále čekali, ten ohnivý byl pro a dal mi runu, kterou jej mám přivolat. Šel jsem tedy zpět do vezení čarodějky, přivolal elementála, ten odstranil led a hurá, Bílá čarodějka byla zachráněna.

Hned se tam zjevil i skřet z útočiště a oba zmizeli. Z toho, co mi Bílá čarodějka stihla říct, jsem pochopil asi tolik, že ona zabila radního, že ona je ta dobrá, zatímco ta zlá (ta velekněžka) je její sestra, se kterou mají silné pouto, takže když zemře jedna, zemře i druhá. Že radního zabila proto, že jí nasralo, že jí zabil chlapa - kouzelníka, ale že jinak by nikdy nikomu nic. Taky tam byl zase jakýsi náznak, že nejsem stopař, ale že jsem něco víc. S těmito náznaky, která hra dává, mě už začíná hra docela štvát. Vždycky postavy jakože nakousnou něco, ale nic jasného mi neřeknou. Pak si to musím domýšlet sám. Každopádně pachatele vraždy jsem našel, ale bylo poněkud nejisté, co s ním. Ostatně zmizel do útočiště, takže jsem tak či tak musel jít za ní.

V útočišti jsem si s ní tedy promluvil znovu, vylezlo z ní, že ona i její ségra jsou obě černokněžnice, ze slavného rodu černokněžníků (kde jejich rodiče vyvraždili stopaři), umějící využívat pramen, nicméně že ona je ten dobrý černokněžník, zatímco ségra je popletený a tedy zlý černokněžník. Že se obě zamilovali do stejného mága. A že mág dal přednost té bílé, tudíž té černé to nějak asi polámalo srdíčko a tak vůbec. A že i to sesterský pouto už nefunguje, jak by mělo. No, prostě jsem dostal dva úkoly, jednak zjistil, co má ta černá zlá černokněžníce za lubem a jít do nějakých dolů a tak. A jednak obnovit sesterské poutu a přivést zlou na stranu dobra.

Jo, až tak jsem klesl. Stopař lovící černokněžníky, dostává úkoly od černokněžníka a snaží se zachraňovat jiného černokněžníka. Nechal jsem to zatím být a vrátil se do hradu ledového krále.

Zde mi pořád zůstávalo několik věcí nevyřešených. Jednak kouzelná studna a jednak cesta přes lávu k teleportu. Cestu k teleportu jsem nakonec vyřešil pomocí kouzelných teleportovacích pyramid a za portálem byla místnost mříží a bednou, nicméně tam se mi zatím dostat nepovedlo. Bariera mě dál taky nepustila.

Šel jsem tedy z venku k místu, kde byla kouzelná studna, kterou jsem měl zachránit. Před vstupem byl hodně silný Strážce. Ten pojal ledové kouzla jako léčivá, ostatní kouzla jako neubližující, zbraně a vůbec útok fyzický jako jemně lechtající a jediné, co mu trochu vadilo, byl oheň. Jinými slovy pavouk, který běžně dával zranění 60-100, mu dával zranění 5-10. Moje bojovnice, která dávala běžně zranění 150-200, dávala zranění 10. Boj trval nebývale dlouho, on tedy nijak moc nic nedělal a moc mi neubližoval, ale i tak tam padlo asi 30 pavouků, 5 elementálů ohně, 4 vlci a 5 silných kostlivců, než jsme jej nakonec umlátili. Pak tu bylo potřeba vyřešit jednu malou past a už mi nic nebránilo otevřít dveře ke studni a k truhle, co zde byla. Ta nešla otevřít, tak jsem jí rozbil kouli. Uvnitř byl nějaký amulet stráží, což bude zřejmě ten předmět, který mi chyběl k postupu dál v hradě krále. Budu na to muset přijít, kam to patří a jak to použít.
« Poslední změna: Červen 22, 2015, 07:59:04 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #13 kdy: Červen 22, 2015, 08:00:17 »

Co se týče taktiky s vyvoláváním oblud, dospěl jsem ke dvoum zjištěním. Jednomu dobrému a jednomu ne zas tak dobrému. Dobré je, že vyvolané obludy levelují společně s hrdinou. Což se pozitivně odráží na jejich útoku, životech i akčních bodech. Nevýhodou je, že boje jsou na tolik těžké, že to nestačí a začínám mít opravdu hodně velkou spotřebu pavouků. Je výhodné, pokud postavy umí vyvolat více oblud. Tedy má čarodějka Triss umí třeba vyvolat pavouka a pak ještě ohnivého a vodního elementála. Můj Geralt umí vyvolat pavouka, vlka a má našlápnuto k vzdušnému elementálovi. Má lučišnice umí vyvolat ještě dvě verze kostlivců. Na sílu vyvolaných oblud zřejmě nemá vliv level magie. Nicméně ten má vliv na obnovu kouzla a také na množství akčních bodů, potřebných pro jeho vyvolání.

Jak jsem zjistil, maximum u magií a specializací na boj, je asi 5 level. Na tomto levelu se může postava naučit neomezené množství kouzel nebo útoků/fint. Kouzla se dají nejspíše i vyrábět přes nalezené návody, a zřejmě ta nejmocnější kouzla ve hře se nedají získat jinak, než tím, že si je hráč vyrobí.
« Poslední změna: Červen 22, 2015, 08:24:15 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Divinity: Original Sin
« Odpověď #14 kdy: Červen 22, 2015, 22:24:13 »

Mluvící houby, kaluže, studny, boj se sněhuláky ... to zní zajímavě :) Ale jinak vidím, že se nenudíš. O obtížnosti soubojů už jsem četl dříve, akorát z toho příběhu jsem nějaký zmatený.
IP zaznamenána
This is the end ...