Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 18, 2024, 16:48:49
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)  (Přečteno 10762 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #15 kdy: Březen 15, 2013, 14:58:39 »

14 Úno 2013, 23:10:

6 dní za mnou a zas jsem o notný kus cesty dál (hlásí mi to nějakých 157 hodin?). Plán jsem trochu porušil a rozhodl se čistit to i dále oblast po oblasti (vyjma náhodných úkolů). Oblast Kvatche nebyla o moc těžší, než-li oblast Skingradu, stejně tak mě překvapila oblast Anvil. Nenarazil jsem na žádný tužší odpor, za zmínku stojí snad jen Miscancard s jeho nemrtvým králem. Obecně největší problém je se skřety a s duchy. Při bojích jsem se naučil využívat kouzlo Paralyzace, perfektně se s ním trénují bojové dovednosti na nehybném cíli :)

Zatím jsem v této části z daedrických questů vynechal úkol pro Molag Bala a Sanguina (komplikovaný úkol). Vezmu to později, až se dostanu do oblasti Chorrolu. Po Kvatchi a Anvilu jsem se od pobřeží stočil zpět k Imperial City a vyčistil zbytek jeho okolí. V přístavu jsem si za krásných 2000 septimů koupil prima špeluňku. Když už jsem u těch financí, v tuto chvíli jsem již dosáhl hotovosti přes 1 100 000 Septimů.

Z Imperial City jsem pak podle plánu došel do oblasti Cheydinhalu, která jak se zdá, je baštou dvou zajímavých cechů - Zářivé bratrstvo a Temné bratrstvo. Ten první se moc neukázal, ale v tom druhém jakási základna hned u města obsahovala celkem tuhé kostlivce. V cechu mágů jsem sebral další doporučení (zbývá už jen Bruma) a v cechu bojovníků jsem si otevřel další cestu - kupodivu mě s druhým úkolem poslali do Chorrolu :D

Nakonec jsem celou cheydinhalskou oblast dodělal celou. Odhadem mám tedy za sebou dobré 4/5 mapy Cyrodiilu. Překvapilo mě, že těch uzamčených dungeonů neni zas tolik a nejspíš jsem si nikde ani moc nezasáhl do budoucích úkolů. Bude zajímavé sledovat, do kolika dungeonů půjdu ještě jednou. Málem bych zapomněl, i tato oblast se jeví celkem oddychově. Opravdu to vypadá, že to bylo záměrem. Za nejtužší oblasti tedy stále platí Nibenay, Bravil a Leyawiin sektor.

V polovině chedynhalské oblasti se mi podařilo dosáhnout finálního levelu 50 a ke konci jsem měl už všechny hlavní dovednosti na 100. U vedlejších to taky vypadá dobře. Z magií chybí už jen Obnova (momentálně 80) a Vyvolávání (momentálně 60). Začal jsem trénovat dokonce i Boj beze zbraně.

Zítra vyrážím do Bravilu pro zásoby a pak hurá do Chorrolu ...

Edit: Takhle nějak k včerejšku vypadala přehledová mapa.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #16 kdy: Březen 15, 2013, 15:00:18 »

17 Úno 2013, 11:41:

Heh, 9:57 a vrátil jsem se od předposledního daedrického úkolu, chvilku předtím jsem dokončil poslední "volně" přístupný dungeon. Tím pádem jsem prolezl vše, co je na mapě vidět a nebylo zamčeno (některé dungeony mají zamčené jen určité sekce uvnitř, ty jsem prolez tedy až tam, kam to šlo).

Chorrol sektor šel poměrně dobře a končil jsem sektorem Brumy, který mi přišel obecně lehčí. Potvrdilo se tedy to, že obtížnost a rozlehlost dungeonů víceméně kopíruje hlavní dějovou linku. V Brumě jsem si koupil dům za krásných 10k septimů a dalších 20k strčil do vybavení ... grrr ... chvilku nato jsem se dozvěděl, že kousek od města budu vlastnit magickou věž (oficiální plugin) ... Naštěstí stačilo projít další 2-3 dungeony a měl jsem to zpátky. Víc domů zatím nemám v plánu pořizovat.

K současné chvíli mám hotovost něco málo přes 1 400 000 septimů a 3 domy, plus se mi válí ještě nějaký dražší majetek po truhlách. Už si to moc dobře nevybavuju, ale v Morrowindu jsem na tom byl s hotovostí asi podobně. Tady je to ovšem jednodušší, jen je trochu hloupé, jak se liší max. výkupní cena mezi obchodníky. Nejvíc jsem toho rozprodal v Bravilu po max. 1000 septimech, v Brumě se pak vyplatilo prodávat opravdu jen ty "levnější" kousky (max. 800 septimů).

Zabíjení paralyzovaných monster/postav je celkem zábava :), hlavně kouzelníci se takhle likvidují perfektně. Jedině co mě ještě dokáže zvednou ze židle jsou skřeti. Chápu, že obr nebo Pán minotaurů jsou v přímém boji oříšek, ale aby skřet byl součtem obou, to už je opravdu moc. Očarovat zbraň stojí za prd, protože to nic nevydrží a paralyzovat min. 6x jednoho skřeta je opruz. Podobná chybka je i ve Skyrimu, kde je podzemní (zimní) elf nemlich to samé - je to jenom přetexturovaný skřet. Naštěstí ve Skyrimu existuje kovářství apod. výdobytky ...

V sektoru Brumy jsem začal mít tendenci brát i různé úkoly nebo plnit ty stávající (doporučení pro magickou univerzitu beru jako samozřejmost, to se prostě vyplatí plnit s každým městem rovnou). Snad kvůli tomu, že to byl už poslední kus mapy, ale spíš proto že mě ten průzkum přestával bavit. Bohužel je dost vidět, že i Oblivion je hezká stavebnice, takže dungeony se od sebe mnoho neliší a jen občas člověk narazí na něco zajímavého, co se více vryje do paměti. Po čase to tedy začně být monotónní. Ke vší smůle jsou některé dungeony zbytečně rozsáhlé. Znovu už bych si to celé nezopakoval, místy bylo totiž hezky vidět, že do haldy dungeonů půjdu ještě jednou kvůli plnění úkolu :D

V jedné recenzi na Databázi her jsem se dočetl, že Oblivion je v podstatě pustý a dungeony jsou daleko od sebe ... no, hodně odvážné tvrzení ;), podle mě je Oblivion naopak značně přeplácaný. Dokonce jsem zavrhl i nákup koně, protože co krok mě někdo/něco přepadává, takže na nějakou volnou jízdu se dá směle zapomenout. Jediné, kde se dá volně dýchat, jsou hory a skály. Tohle mohla Bethesda vyřešit lépe + ten hrozný a velmi častý respawn.

Mám za sebou tedy necelých 180 hodin (přesně 179:53) a konečně přišel čas vrhnout se do úkolů. Jsem zvědav, jak mě to bude bavit. Přemýšlím, že bych nejdřív doděl cech bojovníků a mágů + bych k tomu začal dělat datadisk KotN. Teprve pak bych si otevřel hlavní dějovou linku samotného Oblivionu. Mno, uvidim ... :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #17 kdy: Březen 15, 2013, 15:00:46 »

18 Úno 2013, 06:54:

Večer jsem ještě stihl dokončit linii pro Cech mágů. Potěšilo mě, že mě to hnalo povětšinou do dřívě uzavřených dungeonů, takže jsem si na mapě jen odškrtl další dokončená místa. Bylo toho celkem dost.

Jen si musím opět postesknout nad jednou věcí, bossové této lnie se prostě drží svého standardu, takže zatímco probojovat se k nim přes obyčejné potvory je na delší dobu, samotný boss padne po dvou dobře mířených ranách. Když jsem pak na oblivion.bonusweb.cz viděl návod, tak jsem těm přípravám před bojem nemohl ani uvěřit. Mannimarco neni, stejně jako kdokoliv jiný, vůbec odolný proti paralýze, takže stačí se k němu v skrytu dostat a je po všem, protože toho mnoho vykouzlit nestihne. S nabitou zbraní to musí být ještě větší legrace.

Druhá věc je, že skončením celé linie se už mnoho nezmění. Ve zničeném brumském cechu paradoxně stále hoří, stráže mě stále zdraví jako novice atd.

Mezitím jsem si zkusil otevřít cestu pro vstup do linie KotN, tady se ukázalo, jak je dobré mít mapu už prolezlou, ale ... nevím jak je to možné, ale narazil jsem zrovna jako na potvoru na bug :D Jak jsem zjistil, vůbec nijak vzácný. Prostě mě to po prvním úkolu se svatyněmi nepustí dál. Docela mě překvapuje jiná věc, při představě, že tohle jsem si zaplatil a přitom nemám šanci to normálně rozehrát, je celkem děs. Jen připomenu, že jsem každé kupoval zvlášť a ne zrovna levně. Na řadě je tedy konzole.
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #18 kdy: Březen 15, 2013, 15:01:55 »

18 Úno 2013, 12:48:

Jo jo, TES série, to jsou bugy nalepený jeden na druhym... Nevim, jak to autoři dělaj, že jich tam dokážou dát tolik, a pak za to chtěj peníze. Já nikdy nedohrála datadisk na Morrowinda. Heh, já ho ani nezačala hrát, protože mě přepadl bug hned v prvnim dungeonu a už se z toho nešlo dostat. Možná by to šlo obejít konzolí, ale já nevim jak.

Jedna věc je, když nejede nějakej vedlejší q, nebo nějaký nedůležitý kouzlo, ale hlavní dějová linka by měla bejt dokonale funkční.

Já místo toho zvesela pařim Wizards and Warriors. Už jsem v poslednim městě a dodělávám si warlocka, abych doplnila spellbook. Jo, dostavily se známý problémy s nefungujícíma buffama, ale to je detail, on člověk zas tak nabufovanej bejt nepotřebuje :-p. Beztak stačí vlízt do města a ukončit hru, ale ta lenost :-p.

Dnes to vidim na dokončení posledních třech úrovní Get Medievala, ta hra je prostě žrádlo, hudba, elf... chhhhh. Ideální relax po práci, nemusí se nad tim přemejšlet, prostě jedete. 12:48:
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #19 kdy: Březen 15, 2013, 15:03:11 »

22 Úno 2013, 18:52:

Díky konzoli jsem plynule pokročil v Knights of the Nine a mohl si v klidu pohovořit s Pelinalem. Následovala sada zajímavých, leč v tuto dobu celkem krátkých úkolů - holt ta křížem krážem prozkoumaná mapa je znát. Než jsem se nadál, stál jsem s osmičkou svých věrných před ruinami Garlas Malatar a pustil se do křížku s Aurility. Boj se samotným Umarilem nevybočil z lajny, oba souboje proběhly do 10s. Opět to samé, co s Mannimarcem, protlouct se k nim přes strážce dá zabrat, ale boj samotný nestojí ani za povšimnutí. Je vidět, že je to stavěné pro nižší levely postav, jen kdyby takhle levelovalo i okolí, aby to nepůsobilo jako pěst na oko.

Jen na okraj, opět zopakuji dvě jména - povšimněte si pojmu Aurilité a Umaril ... vs ... Auril a Umar :D Ono ostatně je zajímavé se vůbec zaměřit na názvy některých ayledských ruin.

Tím je v podstatě první datadisk za mnou. Postupně jsem splnil i pár dalších věcí, jako je koňská zbroj, nebo znovuobnovení Sluje opovržení (hezká pomůcka pro upíry), ale to jsou prakticky neúkolové přídavky. Stejně tak to bude s věží mága u Brumy. Jediná další větší úkolovka byla již splněná Mehrunova dýka. Na datadisk docela málo. Na UESP se píše ještě o Fighter's Stronghold, ale nic podobného zadané nemám, zřejmě se to stahuje zvlášť.

Začal jsem tedy opět postupovat v rámci Cechu bojovníků, což je lítání z jednoho konce mapy na druhý a hlavně lezení do již prolezlých dungeonů :D Kupodivu se jedná o jednodušší dungeony, asi se tak trochu počítá, že hráč se bude cvičit/levelovat až souběžně s nějakým cechem. Oproti druhému úkolu v cechu jsou ty ostatní zatím opravdu lehčí, začátek byla krutá vyjímka. V druhé třetině jsem navíc potkal co? ... no přeci bug :D Zítra mě to čeká ozkoušet znovu a když to nepůjde, tak holt bude muset pomoci konzole.

Je toho čím dál méně, ale pokaždé když se přiblížím k Chorrolu, tak se hlavní linii jakoby náhodou vyhnu. Pořád se mi do toho ještě nechce. Za 1) to nejspíš prolítnu podobně rychle jako KotN, za 2) je to prakticky konec děje a chyběla by motivace dojet zbylé úkoly. Tak jsem zvědav, kam mě to zítra zavede.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #20 kdy: Březen 15, 2013, 15:03:50 »

23 Úno 2013, 19:35:

Nečekal jsem, že se toho za těch "několik" hodin seběhne až tolik, ale seběhlo :)

Povedlo se mi dokončit i celý Cech bojovníků a nyní je konečně můj. Musím říct, že mě jeho dějová linka překvapila, bylo to celkem nápadité a s jedním nečekaným zvratem. Chvilku jsem už podezříval jednoho z cechmistrů ze zrady, aby se ukázalo, že ono je to úplně jinak (podobně jsem váhal už u Cechu mágů :)). Škoda, že ve Skyrimu se z tohoto nepoučili - i Morrowind měl za Cech bojovníků nápaditější úkoly, byť tedy ve Skyrimu to převzali tzv. Družiníci (Companion), což je pravda trochu jiné společenství.

Ještě během úkolů pro cech jsem se rozhodl mezi běháním z jednoho konce mapy na druhý (na to byli v cechu bojovníků opravdu experti) dojít do Bravilu pro nějaké plonkové kusy brnění na očarování + naplněné kameny duší. Když už jsem tím arcimágem, tak že si to teda vyzkouším. Díky jednomu daedrickému úkolu v Leyawiinu jsem zjistil, že 100% bonus Chameleona má opravdu zajímavé vlastnosti. Později jsem si to ověřil ještě při vraždách ve Skingradu (bugl se mi úkol s lovci upírů). Původně jsem tomu nechtěl věřit, měl jsem jen kusé info ze Skyrimu, ale ... 100% Chameleon je opravdu prakticky nezničitelná a velmi těžko detekovatelná postava, obzvláště pokud se k tomu umí dokonale plížit. Část zbroje jsem očaroval pro Chameleona, část pro Pírko. Kdybych to býval zkusil dřív, býval bych si ušetřil další kus starostí :D

Tady jen odbočím k jednomu příspěvku Adama23 o nízkém levelu. Ono je to nakonec celkem pochopitelné. Pokud to člověk přežije, myslím psychicky, tak si v klidu vytrénuje dovednosti na vysoké úrovně, ale díky stagnaci levelování udrží všechny kolem "dole", což se musí projevit jako strašlivá výhoda. Obzvláště pokud všichni kolem nosí teprve max. ocelové brnění :) Podobnou taktiku jsem použil před rokem ve Skyrimu, kdy se mi vyplatilo dojet hlavní linku pod levelem 20, bohužel ten efekt je zde díky nutnosti otevírání perků výrazně oslaben (začnou chybět dovednostní body). Někdy to budu muset v Oblivionu zkusit taky.

Ale zas zpět. Krom Cechu bojovníků jsem postupně dojel i úkoly pro Chorrol a z městských questů tak zbyla už jen Bruma, Cheydinhal a Imperial City. Abych ušetřil čas, dojel jsem i všechny úkoly z farem a hospod - vyjma Shetcombovo farmy, kde se objevil bug, tak jsem to vzdal (poškozovalo to savy). U úkolů s hledáním mistrů v dovednostech (Master Training) jsem se rozhodl, že dodělám jen to, co mám v deníku a zbytek nebudu aktivně vyhledávat. Nemá to pro mě takový význam.

Když už jsem u těch bugů, včerejší zásek v arpenijských ruinách se ukázal být jen chybou podivně nastaveného triggeru - každý, kdo by prošel příslušnou místností by se vyhnul pasti co nejkratší cestou a ihned zabočil do přilehlé chodby dále do dungeonu. Nikoliv vyvojáři. Za pastí je mimo trasu jakoby checkpoint, kde se musí postava zastavit ... svým způsobem nevýhoda prozkoumávat něco předem, protože už mě vlastně nic nenutilo tu místnost procházet znovu celou.

Pokud bych měl sumarizovat, tak i přes drobné výdaje jsem se vyšplhal na hotovost 1 650 000 septimů. Přede mnou už vyjma zmíněných městských úkolů, které plánuji na zítřek, chybí dva další velké cechy - Temné bratrstvo a zloději. Je tedy zvláštní stát se psancem zrovna poté, co jsem ctěným križákem, ale v rámci vyzkoušení všeho to budu muset risknout :) Ve Skyrimu byli zrovna tyto dva cechy to nejlepší, co Skyrim nabízel. Nakonec Temné bratrstvo je známo už z Morrowindu, jenomže se za něj nedalo hrát, místo toho tam byla Camona Tong. A samozřejmě musím splnit ještě Arénu.

Podle všeho zbývající uzamčené dungeony se týkají v převážné většině právě obou cechů - napočítal jsem jich celkem ještě 8, z toho něco bude taky pro hlavní dějovou linku a něco pro městské questy. Tady se musím přiznat, že u Leyawiinu jsem si při plnění úkolu pro Cech bojovníků všiml, že jsem omylem vynechal Rockmilk Cave, což jsem musel hned napravit - spíš jsem se omylem vrátil předtím k jiné verzi save, protože zaznačenou na papírové mapě jsem ji měl ... ono mi teda bylo divné, proč v téhle oblasti je tak málo banditů Černého luku :D

Na závěr jen zmíním nežurnálové úkoly. Na něco jsem náhodou narazil při průzkumech, něco z toho podle UESP fungovat nebude. Takže bych to taky asi nechal ponejvíce na náhodě, byť jsem si je tedy vypsal (2 mám hotové, jeden načatý, 4 zbývají).
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #21 kdy: Březen 15, 2013, 15:04:15 »

24 Úno 2013, 18:45:

S radostí jsem po noční přišel domu, na dvě hodinky zalehl a hurá pokračovat ve hře ... ovšem co to? Jaksi mi přestalo jít otevírat dveře uvnitř místností a jako na potvoru se takto chovaly všechny save pozice bez rozdílu. Zkoušel jsem si s tím různě hrát, ale bez úspěchu. Nakonec došlo na přeinstalaci a taky bez úspěchu. Na diskuzích nic konkrétního, takže jsem s tím strávil i kus odpoledne. Když už jsem to vzdával a chtěl jsem pokračování v Oblivionu odpískat, tak mě při pohledu na dveře došlo, že asi špatně hledám, neboť tohle bude chyba animace.

Vzpomněl jsem si, že docela nepříjemné obtíže s animací jsem zažil v Leyawiinu u stroje na sběr mízy. Stejně tak jsem si vzpomněl, že v popisu bugů už jsem někde na tuto kategorii narazil ... ano, jak jinak :) Ukládejte často a hodně, jenomže jsme vám k tomu zapomněli říct, že časem se porouchá v save čítač :D Naštěstí jsem našel odkaz na prima utilitku, opravil jeden z posledních save a můžu směle pokračovat dál. Opravdu výborná chybka ve hře, taková dost fatální.

No, díky tomu jsem se moc nepohnul, něco jsem kvůli tomu opakoval několikrát. Hotové mám tedy všechny nežurnálové úkoly (vyjma pirátské lodě v Anvilu, kterou si nechávám jako zdroj duší pro poslední daedrický quest). Postupně jsem se taky přesunul do Imperial City, stal se členem Temného bratrstva a dostal pozvání ke zlodějům + si zabojoval v Aréně - ovšem o dalším hrozícím bugu už vím předem, takže Arénu dokončím raději později. Počítám, že to je na dopolede a odpoledne už se vrhnu na hlavní dějovou linii.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #22 kdy: Březen 15, 2013, 15:04:38 »

27 Úno 2013, 07:22:

Na pondělní dopoledne to teda nebylo, ani nebyl čas, takže jsem to dojel až včera večer. Chybí tak už jen úkol s korupcí v Imperial City. Temné bratrstvo, zloději a Aréna jsou komplet, tudíž můžu začít pomalu hodnotit.

Zloději mě ve své podstatě moc nepřekvapili, dokonale rozlítané úkoly a jeden významný bug, který jsem musel řešit konzolí. Ve své podstatě je to analogie k Cechu bojovníků pro méně spořádané charaktery. Ovšem temné bratrstvo je už něco jiného. Příběhový zvrat mě opravdu překvapil, dokonce více než-li ve Skyrimu. Navíc za tuto frakci postava získává nejlepší kousky předmětů a bonusy. Bohužel, jak za zloděje tak i za vrahy značně narůstá špatná pověst, což je vzhledem k nefunkčnosti jejího nulování při pouti problém (tady byl asi ten důvod nefunkčnosti KotN). Už při malých hodnotách jsem byl častován za mylný obraz křižáka a kdekdo si přede mnou skoro odplivl :D Samozřejmě jsem přišel o možnost nosit křižáckou výzbroj.

Tady totiž vyvstává otázka, zda-li je vůbec vhodné se cpát do všech cechů. Podle mě neni. Ono se s tím ani moc nepočítá. Paradoxně jsem tak za zloděje plnil úkol, kdy jsem měl obelstít sám sebe jakožto arcimága. Přitom řešení ze strany magické univerzity už šlo mimo mě. Zkrátka se mi dotyčný předmět objevil na stolku a já si ho jen v pohodě odnesl :) Zdánlivě obdobný konflikt se objevil už v Morrowindu mezi balmorským cechem zlodějů a bojovníků, jenomže tam to šlo logickou cestou obejít, protože to tak bylo plánováné. V Oblivionu nikoliv. Ale zkusit se musí všechno, pro příště už bych si samozřejmě vybíral dle zvoleného charakteru.

Aréna stojí jaksi mimo dění, v mém případě už to výzva nebyla a šel jsem jen splnit příslušný rank. Překvapilo mě na tom, že protivníci padali stejně snadno, ať už se jednalo o zelenáče nebo Mistra arény. Jako by všichni měli stejně života.

Nyní už tedy jen dodělat poslední úkol v Imperial City a vrhnu se na hlavní příběhovou linku.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #23 kdy: Březen 15, 2013, 15:07:09 »

4 Bře 2013, 20:06:

Jak už jsem zmiňoval v jiném threadu, v pátek mě postihl totální pád systému včetně disků. Namísto klidného víkendu jsem si tak užil úplně jinou práci :D Naštěstí to nemělo žádný vážný dopad, tedy až na Oblivion, který jako naschvál začal padat tvrději - bez restartu PC se to už neobejde. Těžko říct, zda-li jde o souhru náhod, nebo je problém v hardware, to se ukáže až časem.

K hraní jsem se dostal až dnes a dokončil celou hlavní linii základní hry. Byť se jednalo vesměs jen o pouhé probíhání dungeonů, bojům jsem se většinou vyhýbal, tak to zabralo pár hodin. Překvapení se nekonalo žádné, v téhle fázi hry už to byla jen lineární vsuvka. Prošel jsem proto jen povinné brány a zbytek nechal být, ať se to zbytečně neprotahuje.

Přede mnou tak zůstalo jedno velké rozhodnutí a to je Shivering Isles. Jít do toho, či nejít ...? Zítra se uvidí ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #24 kdy: Březen 17, 2013, 12:51:28 »

Shivering Isles jsem sice druhý den započal, ale dlouho jsem u toho nevydržel. Teprve po dohrání Lionheartu jsem se k tomu odhodlal vrátit.  Včera jsem zahájil pokračování, které před chvilkou skončilo mým jmenováním Sheogorathem :D

Jednalo se čistě o pouhé probíhání s minimem bojů, což odpovídá dovednostem mé postavy (i tak to ale neni zábava jen na pár hodin, pořád je to víc jak 12 hodin běhání v skrytu stínu po hlavní dějové lince). Svým způsobem je to škoda, Shivering Isles obsahuje kouzelnou krajinu a mnoho nádherných výhledů. Plus velmi zajímavou příběhovou zápletku. Bohužel tohle je daň za kontinuální hraní, na vedlejší úkoly už mi nezbyly síly.

Oblivion totiž neni podobně jako Skyrim, hra pro podrobné zkoumání všeho, protože se tím jen uspíší vývoj postavy. Kupodivu Oblivion nabízí oproti Skyrimu mnohem větší volnost - byť jsem prolezl všechny volně dostupné dungeony, jen do málo z nich mě později zavedly úkoly znovu. To je významné plus, protože to zmírňuje dopad respawnu, který je spolu s levelscalingen největším průšvihem hry. Bugy teď vynechám, v dnešní době se dají naštěstí díky projektu UESP snadno pořešit.

Vzhledem k rychlému vývoji je opravdu lepší vzít novou postavu a hned se vrhnout do víru dobrodružství, vybrat si jen jednu max. dvě gildy a pracovat jen pro ně. V případě datadisků se vyplatí dostat se do nich co nejdříve, nebo si pro ně vůbec připravit novou postavu a vyhnout se dovednostem plížení a spol. :)

Celkově jsem spokojen. Podle save jsem v Oblivionu ztrávil 219,5 hodiny, což je neskutečných 44 dní průměrného hraní 5 hodin denně! Přitom do povinnosti to sklouzlo až ke konci.
IP zaznamenána
This is the end ...

Marien

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 57
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #25 kdy: Březen 30, 2013, 11:37:59 »

Koukám, že obecně ujíždíme na stejných hrách :) Svého času jsem na foru Oblivionu vytvořil takový malý servis, složený z mých postřehů a rad, které jsem během hraní Oblivajzu získal. Dávám sem odkaz, možná jeho přečtení někomu leccos objasní či napomůže...

http://forum.bonusweb.cz/elderscrolls/viewtopic.php?f=11&t=7632

BTW rychle plynoucí čas v Oblivajzu zde již nesouvisí s cyklováním CPU, ale se skriptováním. Oficiálně je čas nastaven tuším na hodnotu 16, kdy platí, že hodnota 1 je reálný čas. Dle mých zkušeností, je ideální hodnota 10, kdy dny a noci jsou už optimálně dlouhé buď na noční akce nebo dostatečné rochnění se u skvostného západu slunce. Nastavuje se příkazem v příkazové řádce (klávesa pod escapem):

set timescale to 10 (funguje i v Morrowindu a Skyrimu)

nezapomenout po nastavení uložit, páč pokud zemřete a loadnete starou pozici bez úpravy času, zase jedete na hodnotě 16
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #26 kdy: Březen 30, 2013, 19:40:20 »

Nakonec jsem si na to plynutí času asi zvykl, protože mi to už přišlo jen místy :) Ale je škoda, že jsem to nevěděl dřív, určitě by mi to požitek ze hry vylepšilo.

Za těch několik herních let jsem přišel na to, že lidi obvykle hrají určitý okruh her a dost často se ty okruhy kryjí. Ani bych neřekl, že je to třeba tím, že na trhu toho z okruhu RPG zas tolik neni, ale spíš jde o zajímavý herní systém nebo příběh. K takovým hrám se vracím a víc je i zmiňuju. Přitom se snažim udělat si větší průřez, abych si zvýšil rozhled a mohl lépe porovnávat. Ne vše, co tedy vlastnim, se nakonec zařadí mezi favority. Což mě přivádí na myšlenku, že jsem tu kdysi chtěl udělat anketu, co všechno fanoušci M&M vlastně hrajou a jaké preference tomu dávají :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Marien

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 57
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #27 kdy: Červenec 04, 2013, 09:41:30 »

No pokud ti to v Oblivajzu už moc nepomůže, třeba to využiješ ve Skyrimu. Ten doporučuji začít hrát i s ostatními DLC Downguard a Dragonborn a nesmím zapomenout na můj nejoblíbenější Heartfire. DLC na úpravu a výstavbu svého domu je prostě fantastický a s ním spojená možnost adoptovat děti je skvělá, také rozšíření výroby různých materiálů potěší. Někteří sice Heartfire odsuzují nebo ani nepovažují za hodnotný dodatek, ale je to to samé jako obliba u skilu alchymie, kdo tomuto skilu nepropadl, nepochopí. Jo a ve Skyrimu jsem si upravil čas na hodnotu 5, pro mě pravé ořechové právě ve spojení s alchymií. Mám pak dostatečně dlouhé noci na sbírání nočních motýlů a světlušek, které ve dne nenajdete...
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #28 kdy: Červenec 04, 2013, 19:08:16 »

Měl jsem původně v plánu zkusit Dragonborn, ale od doby, co jsem uložil Skyrim k ledu, mě k němu zatím nic netáhne. Nejspíš se k tomu vrátím zas až s přicházející zimou :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Marien

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 57
(Elemir) - TES IV: Oblivion (+ datadisky Knights of the Nine a Shivering Isles)
« Odpověď #29 kdy: Červenec 05, 2013, 15:30:53 »

Pak doporučuji začít znovu. Rozehrát dragonborn na 80 levlu, je takové plané, žádná výzva, já teda začal znovu a celkem si to užívám...
IP zaznamenána