7 Led 2013, 20:17:
Ale teď zas k současnému hraní aneb pokrok v Oblivionu ... no, nadávat jsem jaksi nepřestal. Nějak mi neni jasné, jak jsem se tenkrát dostal tak daleko a s minimálními problémy. Vůbec si nevzpomínám, že bych si hrál s nastavením obtížnosti. Zatímco tady jsem tak do 3. levelu vlky celkem zraňoval, od levelu 3 do cca 15 z nich byl najednou vyrovnaný protivník. Bezpečně sejmu jen krysu
Vynechám samozřejmě to, že lidští protivníci jsou stále krok napřed. Dostal jsem se až na level 18 a konečně ukořistil Mithrilovou zbroj, dosud jsem jinak chodil ve vlčích kožešinách
... jo, málem bych zapomněl, povolání mám vraha, takže odtud ta "omezení".
Překvapuje mě to hlavně proto, neboť v Morrowindu mi tohle nijak nepřišlo (vyjma datadisku Bloodmoon, tam výrazně přituhlo). Podobně později i ve Skyrimu, který bych v tomto ohledu přirovnal spíše k Morrowindu.
Ze stok pod hlavním městem jsem se vydal do Chorrolu a odtud vzápětí do Anvilu podél horského hřebene. Minul jsem tak Kwatch obloukem a dosud jsem ho držel i jako hranici pro pohyb na východ. V Anvilu mě s questy pro cechy moc nenadchly - všehovšudy 1 max. 2 pro každý a mám se prý zas hlásit jinde. Městské questy jsem zvládl 2, jeden díky pokročilé alchymii a druhý díky rychlé orientaci na školu ničení (příště si budu muset dát lepší pozor, jak sestavuju postavu). Je to samozřejmě žalostně málo a 2 dny reálného času za mnou
Na druhou stranu je vidět, že to je hra na hodně dlouho. Štěstí se na mě nakonec usmálo a díky jednomu úkolu, ani nevím odkud, jsem se stal hlavou anvilských pirátů (má to i svého obchodníka s kradeným zbožím, což je velké plus, neboť krom toho má i velkou zásobu paklíčů).
Krom zbrojí mě i dost překvapil zbraňový arzenál. Zjistil jsem, že očarované zbraně jsou zatím spíše na obtíž. Důvody jsou dva - neumím je sám opravovat a ještě hodně dlouho to tak zůstane a taky je neumím dobíjet (průmyslové dobíjení u specialistů je přitom dost drahé). Peníze se sice s vyšším levelem sypou rychleji, ale na tomhle bych je utratil příliš rychle. Pokud tedy nelze srabácky vyskočit na nějakou vyvíšeninu a prát to dolu šípy nebo kouzlem, tak se boji raději vyhýbám. Jako na potvoru mi totiž došly i ingredience pro lektvary zdraví
Zajímavý postřeh mám i s časem, přijde mi, že v Oblivionu plyne nějak rychle. Budu muset kouknout, jak to s ním opravdu je. Pamatuju si, jak s příchodem dvoujader u některých her nastal problém se zrychleným časem, tak bych nerad, aby to nesedělo zrovna zde.