Všechny postavy na levelu 255, což je max, zmapovány všechny města, dungeony pod nimi a bez dvou všechny venkovní lokace.
Jak jsem to před dvěmi léty rozehrál, zmapoval pár lokací a pak toho nechal, tak jsem se před vánoci rozhodnul k téhle hře vrátit s tím, že ji dojedu a je to peklo.
Musím přiznat, že levely jsem nahnal díky exploitíku schovaného ve hře, kdy vám po porážce tří rytířů přibude 10 000 000 expů a musím se taky přiznat, že mi Richmond prozradil souřadnice kouzelné studánky, která dá postavám 50 Lvl a 200 ke všem statistikám. Tohle hodně urychlilo grindování a je to první M&M, kde jsem dosáhl maxima levelů.
Hru bych ohodnotil asi jako úmornou. Přes to, že se hře věnuji několik týdnů intenzivně, postup je pomalý a na počet lokací jsem tak někde v polovině. Jednoznačně považuji tento díl za nejhorší v sérii. Nelogický, obtížnostně přitažený za vlasy, samoúčelný. Prostě těžký protože proto, ne proto, že byste hráli třeba nějak vyloženě pitomě. I když....
Hra nesmyslně čísluje města od 1 do 5, ale přitom vyžeduje postup protisměrný, čili 1, 5, 4, 3, 2, 1. Několik dlouhých dní jsem se pachtil v nejtěžším městě, než jsem pochopil, že má být postup opačný a mohl jsem procházet daleko hladčeji. Místo toho jsem grindoval jak blázen, abych nabyl pocitu, že mohu vystrčit paty z prvního města a nezařvat hned za první křižovatkou.
Některé potvory nelze zasáhnout ani kouzlem ani zbraní. Prostě jsou imunní na vše. Z takových soubojů mi nezbyde než mačkat R jako Run i na tom 255 levelu.
Co se mi orpavdu hodně nelíbí je to, že při takovémto rozsahu, jaký hra má, používá i ve venkovních lokacích nutnost se otočit kolem vlastní osy, protože i jeskyně, města a hrady vidíte, jen když jste natočeni správným směrem. Další věc, hra posílá v náhodných shlucích třeba 200 potvor, i když jsou to třeba srágory, tak prostě ten souboj musíte odklilat a odkroutit si několik desítek kol, než to umlátíte. Opruz.
NEbýt fandou M&M série, který má všechny díly v krabicovém originále a nemít za povinnost každý díl M&M dohrát, tak se přiznám, že bych tu hru vzdal a nikdy se k ní nevrátil. Trochu s rozpaky se zpětně dívám na vánoční dvoutýdenní volno, které jsem strávil mořením se s touto hrou. Vedle Fate - Gates of Dawn nejotravnější dungeon, jaký jsem kdy zažil (když nepočítám Captive a Knightmare, které štavly ale jen obtížnými akčními souboji:-) Netáhnout mě k těmto hrám universum a atmosféra, tak bych je dávno zahodil :-)