Normální obtížnost nakonec nemá na boje takový vliv, jak jsem si původně myslel. Možná jsou boje o něco jednodušší, ale spíš jde asi jen o můj pocit, protože třeba boj se žoldáky mi přijde stejně náročný jako na vyšší obtížnosti a headshoty taky nerozdávám na potkání a to ani slabším jednotkám. Jak jsem se vyšvihl k levelu 35, tak i slabé jednotky na stejném levelu mi kolikrát odolají. A naopak, když s něčím bojuju a dostanu zásah, tak to bývá občas slušná šleha. Speciální útoky žoldáků mě klidně pošlou po chvilce k zemi.
Anebo bych to měl možná formulovat jinak - vliv obtížnosti je nejvíce znatelný asi někam do levelu 30, pak už začne být postava limitována pomalým nabíráním damage. Z minulé rozehrávky vím, že obtížnost silně ovlivňovala boje s mýtickými bossy, kde to opravdu bylo vidět, ale to je asi zase dáno tím, že nastavení obtížnosti snižuje damage v poměru procent a je tedy logické, že u potvory s velmi vysokým damage půjde o značnou redukci zranění. Asi bych se neměl divit, práce s obtížností Ubisoftu nejde, stejně jako se nezadařilo ani CDPR
Klidně jsem to mohl znovu hrát na vyšší obtížnost a snížit jí jen u bossů.
V současné chvíli jsem na levelu 42-43 a pomalu mě to sune k finále. Herní čas je zatím zhruba třetinový oproti předchozí rozehrávce, ale to je dáno tím, že jednak znám posloupnost průchodu hrou a pak řeším mnohem menší množství vedlejších úkolů a neprozkoumávám úplně vše (vynechávám část pevností apod.).
U úkolů jsem se ovšem docela pobavil, protože si mnohem více všímám, jak jsou vlastně konstruované. Ve hře je totiž minimum úkolů, kde by zadavatel stál poblíž cíle vašeho budoucího snažení. Skoro každý úkol vás žene na druhý konec města nebo lokace a po jeho splnění zas musíte stejný kus zpět. Někdy je to opravdu vtipné, hlavně ve chvíli kdy kecáte s nějakou postavou a mezi tím jí jiná postava něco uzme a odkráčí. Za tu chvilku přitom urazí 20 km a ještě se stihne nechat zajmout bandity
Na druhou stranu tomu rozumím, vývojářům bylo očividně líto, jakou si dali s mapou práci a musejí vás prostě prohnat i přes místa, která byste normálně neprocházeli. Je pravdou, že mě to občas donutí se zastavit a rozhlížet se po nových místech ... když už mě to sem tedy zavedlo
Do hry přibylo pár zajímavých úkolů, které mají bohatší náplň a většinou je v nich potřeba učinit nějakou volbu, která pak ovlivní celkový výsledek. Je v tom vidět inspirace Zaklínačem a dopředu nejde tak úplně odhadnout, jaké následky bude vaše rozhodnutí mít. Tyhle úkoly se navíc skládají z více částí, takže pokud by výsledek nebyl podle mých představ, tak bych si ten úkol musel dát komplet celý znovu.
Volby v rámci hlavní linie jsou celkem odhadnutelné, protože tady jde kolikrát jen o to, koho si chcete na svou stranu více naklonit a jestli vás to vůbec táhne ke Spartě. V minulé rozehrávce jsem třeba neposlouchal Brasida a úkoly jsem řešil proti jeho přesvědčení. Nyní jsem se rozhodl pro opačný postup, ale asi to nebude mít takový efekt, jak bych čekal. Ve hře je totiž několik okamžiků (a to teď myslím obecně), kdy vás hra vysloveně vtlačí do pozice, která tak úplně neodpovídá vašim volbám nebo vedení rozhovoru - prostě nemáte možnost s tím cokoliv dělat. Brasidas zřejmě zemře bez ohledu na to, co udělám. Možná bude míň naštvaný, ale jeho osud bude zpečetěn hned další volbou, která mě čeká.
Důsledky voleb v hlavní linii se projevují s výrazným odstupem a každý efekt se v nich řetězí, takže hned vaše první volba bude mít vliv na údalosti okolo levelu 38 a samozřejmě i na konec příběhové linky, která sleduje rodinu hlavního hrdiny. To jsou právě ty body, které už pak nemůžete nijak změnit, byť byste si to kolikrát přáli. Hra vám prostě už nedá šanci (např. boj se Stentorem, k tomu prostě dojde ať chcete nebo ne). Ono to v kontextu děje samozřejmě dává smysl, proto se důsledek takové volby dá celkem dobře odhadnout, jak jsem již zmínil výše.
Komplikované to bylo jen s tím Brasidem, protože u něj přesně netušíte, jak do toho všeho zapadá. Z pohledu příběhu je to asi jediný důvod, proč hru znovu rozehrát
Na druhou stranu si myslím, že preference hráčů budou povětšinou inklinovat k zachování rodiny, takže ten průběh hry bude +/- stejný.
Zkusím Odyssey co nejrychleji dojet, abych se podíval ještě na DLC a konečně se dozvěděl něco o pozadí celého AC. Do 1. září mám šanci zkusit první DLC zdarma, ale to asi nestihnu. Musel bych oprášit savy s Alexiem.