Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 11:37:01
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 7

Autor Téma: Assassin's Creed: Odyssey  (Přečteno 23667 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #30 kdy: Listopad 13, 2018, 15:19:18 »

Ruku do ohně bych za to nedal, ale neleveluje úplně vše. Legendární předměty u sebe mají jen určité postavy a právě level těchto postav je předem daný. Od levelu této postavy se pak odvozuje level získaného předmětu, to je víceméně to, co popisuješ. Ovšem když na levelu 30 skolíš žoldáka level 45 s legendárkou, tak získáš legendárku level 45. A naopak, občas jsem získal legendárku nižšího levelu, než byla úroveň mojí postavy (místo legendárky si klidně můžes dosadit prakticky jakýkoliv obyčejnější předmět).

K té druhé části těžko říci, jaksi jsem neviděl důvod cokoliv za peníze vylepšovat, když jsem měl dostatek jiného adekvátního vybavení. Musel bych se na to podívat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #31 kdy: Listopad 13, 2018, 16:59:05 »

Jasně, tak žoldáka na levelu 45 asi na Kassandřiným levelu 30 nesložím, ale už na Kefalonii jsem si všiml, že nepřátelé levelujou se mnou a tomu odpovídá i vybavení. A u bossů by to dávalo ještě větší smysl. Právě jsem si říkal, že veškerý nepoužívaný věci nebudu prodávat a jen je rozložím na materiál. A ten si potom nechám na upgrade. Nechám si jen legendárky a na 50. levelu je upgraduju rovněž na 50. (Těch legendárních věcí není ve hře zas tolik). A všechno mi zbude na konec hry a end game ve formě nejlepšího dostupnýho vybavení. Dělat z obyčejných věcí legendárky asi ani nebude možný. Protože by pak nemělo smysl dávat do hry legendární věci na levelu 30., když nys je na levelu 35 vyhodil a vyměnil za něco obyčejného, což by díky vyššímu levelu bylo lepší.

Zkoušet to nemusìš, já to pak někde dohledám, až budu mít čas, jak to s těma upgradama předmětů vlastně funguje..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #32 kdy: Listopad 13, 2018, 17:22:51 »

Levelování u bossů by dávalo smysl? Legendárek je ve hře naopak halda. Pokud nebudeš nic prodávat, tak hodně štěstí se sháněním peněz ;) Podle mě zbytečně pitváš něco, co není pro hru podstatné. Za chvilku o tý hře budeš vědět tolik, že už nebude smysl jí hrát.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #33 kdy: Listopad 13, 2018, 19:16:24 »

Upgrady skutečně fungují tak, že se daný předmět za poplatek a suroviny vylepší na level shodný s levelem uživatele. Úroveň předmětu (obyčejný na vzácný atd.) takto měnit nejde.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #34 kdy: Listopad 13, 2018, 22:27:42 »

Tak přesně tak jsem si to myslel.

Tak já to tak mám, o hře si něco zjistím, abych neudělal chybu, nevedl postavu špatným směrem nebo neprodával špatné věci. Pak si buď zablokuju nebo ztížím postup a to bych restartoval hru a štve mě to. A nějak nehraju hry znovu, abych je hrál jinak. Je pravda, že třeba Fallouta 2 jsem hrál několikrát, ale vždycky stejně. Prostě mě to tak baví.

Jinak ano, dávalo by to smysl. Přece by byla hloupost, kdyby řadoví nepřátelé levelovali s Kassandrou a bosse by šlo "přečíslit" vyšším levelem.
« Poslední změna: Listopad 14, 2018, 21:18:27 od Ivan »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #35 kdy: Listopad 13, 2018, 22:46:46 »

jinak ano, dávalo by to smysl. Přece by byla hloupost, kdyby řadoví nepřátelé levelovali s Kassandrou a bosse by šlo "přečíslit" vyšším levelem.

Mno, to by si ty bosse taky nemusel nikdy dohnat ;) Právě proto to smysl nedává. Bossové jsou přeci předěly mezi jednotlivými částmi příběhu, oni musejí mít odstupňovatelný level.

Tak já to tak mám, o hře si něco zjistím, abych neudělal chybu, nevedl postavu šptným směrem nebo neprodával špatné věci.

Z pohledu RPG je to naprosto špatně ;)

Neber to nijak špatně, taky jsem dříve přistupoval k hrám jinak, ale pokud to s žánrem RPG myslíš vážně a budeme teď předstírat, že Odyssey je RPG, tak si to tímhle přístupem moc neužiješ ... , ale to je nejprve potřeba poznat, co je to si RPG užít.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #36 kdy: Listopad 14, 2018, 06:14:17 »

Neberu to nijak špatně.:-) A máš asi pravdu v tom, že byť se Assassin's Creed Odyssey snaží tvářit jako RPG, tak tam asi nehrozí reálná šance, že by si člověk nějak zablokoval nebo zkomplikoval postup šoatným vývojem postavy nebo postupem hrou z důvodu neznalosti herního systému..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #37 kdy: Listopad 15, 2018, 19:53:55 »

Nakonec jsem zkusmo rozehrál znovu Origins a už jsem o 15 hodin dále, jsem level 24 a mám komplet okolí Alexandrie a dva mrtvé fylakytaie na kontě (Vesničan a Ptolemaiova Pěst). Opravdu musím znovu konstatovat, že Origins je chytlavější. Není to tak úplně ono, Odyssey má také své kouzlo, ale jak dojde na boj a příběhové předěly, tak je to o třídu výše. Docela mě udivilo, že Origins vlastně nemají příběhové volby, přitom mi to vůbec nechybělo a teprve nyní jsem si toho všiml :D Jiný vztah mám i k průzkumu Alexandrie. V Odyssey bylo těch měst plno, ale jaksi nebyl čas něco lépe zkoumat nebo si prohlížet. U Alexandrie si naopak vybavuji orientaci hlavních cest a zhruba vím, kde co najdu. Athény v Odyssey jsem také znal, ale to bylo dáno hlavně tím, že já v Athenách skutečně 2x byl, takže významná místa (torza staveb apod.) si tak nějak vybavuji.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #38 kdy: Prosinec 18, 2018, 10:26:17 »

IP zaznamenána

Marien

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 57
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #39 kdy: Únor 04, 2019, 16:53:33 »

Nevím, asi příliš mnoho testosteronu, ale nikdy nehraji ženské postavy. Jsem před dokončením hry a vcelku se mi líbí. Ovšem je to první assassin, který mastím.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #40 kdy: Únor 24, 2019, 11:28:19 »

Já jsem nějak moc neváhal, za ženské postavy obvykle nehraju, pokud nemusím. Zrovna nedávno jsem udělal výjimku u Mass Effect: Andromeda a opravdu to nebylo ono :) Ono obecně záleží na tom, jak moc ta postava bude interagovat s okolím, konkrétně třeba dialogy, dialogové volby apod., a zrovna tady v tom ohledu hraje volba Kassandry nezanedbatelnou roli. U němé hrdinky (jako třeba v Neverwinter Online, ale stejně tak Baldur's Gate atd.) by mi to bylo asi jedno, ale s postavou chlapa se přeci jen lépe sžívám. Kassandru možná zkusím někdy v budoucnu při druhé rozehrávce.

I když musím ke Kassandře dodat ještě jednu drobnost - po dlouhé době je to konečně hrdinka, která vypadá nějak normálně. Připomnělo mi to doby, kdy jsem sledoval Xenu ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #41 kdy: Březen 08, 2019, 18:56:09 »

Jednoznačně Kass, na tom chlapovi je něco divnýho.
IP zaznamenána

Marien

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 57
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #42 kdy: Březen 27, 2019, 16:39:37 »

Jednoznačně Kass, na tom chlapovi je něco divnýho.

Jasně, vypadá jako chlap...:)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #43 kdy: Srpen 14, 2019, 07:07:10 »

Po druhém dohrátí Origins jsem musel znovu zaplout i do Odyssey, a aby se neřeklo, tak jsem pro změnu zvolil Kassandru :) Netuším, co za patche všechno vyšlo, ale Kassandra jakožto herní postava vypadá poněkud jinak, než jak vypadala v roli antagonisty Alexia (asi to není úplně vzhledem postavy, ale působí tu mnohem více žensky a hlavně normálně). Za Kass, kterou jsem poznal v roli za Alexia, bych asi hrát nechtěl.

Projel jsem si celou Kefalonii a celkově to takhle hned po Origins vypadá trošku jinak, protože tu mám najednou bezprostřední porovnání. Obtížnost jsem snížil na normal, protože mě nyní zajímá, v jakém bodu se to více příblíží zážitku bojů v Origins. Na vyšší obtížnosti totiž nejde moc rozdávat headshoty, jejichž četnost vzroste zase až na normal a na easy se asi RPG prvky upozadí ještě více. Asi je nakonec dobře, že nejde tábor nepřátel vystřílet někde z úkrytu z povzdalí. Když člověk nepotřebuje mít odškrtnuté úplně vše, tak se ta nadmíra plížení a útoku skrytou čepelí dá přežít ;) Zrovna na Kefalonii jsem si uvědomil, že terén tomu plížení dost nahrává.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Assassin's Creed: Odyssey
« Odpověď #44 kdy: Srpen 28, 2019, 08:20:58 »

Normální obtížnost nakonec nemá na boje takový vliv, jak jsem si původně myslel. Možná jsou boje o něco jednodušší, ale spíš jde asi jen o můj pocit, protože třeba boj se žoldáky mi přijde stejně náročný jako na vyšší obtížnosti a headshoty taky nerozdávám na potkání a to ani slabším jednotkám. Jak jsem se vyšvihl k levelu 35, tak i slabé jednotky na stejném levelu mi kolikrát odolají. A naopak, když s něčím bojuju a dostanu zásah, tak to bývá občas slušná šleha. Speciální útoky žoldáků mě klidně pošlou po chvilce k zemi.

Anebo bych to měl možná formulovat jinak - vliv obtížnosti je nejvíce znatelný asi někam do levelu 30, pak už začne být postava limitována pomalým nabíráním damage. Z minulé rozehrávky vím, že obtížnost silně ovlivňovala boje s mýtickými bossy, kde to opravdu bylo vidět, ale to je asi zase dáno tím, že nastavení obtížnosti snižuje damage v poměru procent a je tedy logické, že u potvory s velmi vysokým damage půjde o značnou redukci zranění. Asi bych se neměl divit, práce s obtížností Ubisoftu nejde, stejně jako se nezadařilo ani CDPR ;) Klidně jsem to mohl znovu hrát na vyšší obtížnost a snížit jí jen u bossů.

V současné chvíli jsem na levelu 42-43 a pomalu mě to sune k finále. Herní čas je zatím zhruba třetinový oproti  předchozí rozehrávce, ale to je dáno tím, že jednak znám posloupnost průchodu hrou a pak řeším mnohem menší množství vedlejších úkolů a neprozkoumávám úplně vše (vynechávám část pevností apod.).

U úkolů jsem se ovšem docela pobavil, protože si mnohem více všímám, jak jsou vlastně konstruované. Ve hře je totiž minimum úkolů, kde by zadavatel stál poblíž cíle vašeho budoucího snažení. Skoro každý úkol vás žene na druhý konec města nebo lokace a po jeho splnění zas musíte stejný kus zpět. Někdy je to opravdu vtipné, hlavně ve chvíli kdy kecáte s nějakou postavou a mezi tím jí jiná postava něco uzme a odkráčí. Za tu chvilku přitom urazí 20 km a ještě se stihne nechat zajmout bandity :D Na druhou stranu tomu rozumím, vývojářům bylo očividně líto, jakou si dali s mapou práci a musejí vás prostě prohnat i přes místa, která byste normálně neprocházeli. Je pravdou, že mě to občas donutí se zastavit a rozhlížet se po nových místech ... když už mě to sem tedy zavedlo ;)

Do hry přibylo pár zajímavých úkolů, které mají bohatší náplň a většinou je v nich potřeba učinit nějakou volbu, která pak ovlivní celkový výsledek. Je v tom vidět inspirace Zaklínačem a dopředu nejde tak úplně odhadnout, jaké následky bude vaše rozhodnutí mít. Tyhle úkoly se navíc skládají z více částí, takže pokud by výsledek nebyl podle mých představ, tak bych si ten úkol musel dát komplet celý znovu.

Volby v rámci hlavní linie jsou celkem odhadnutelné, protože tady jde kolikrát jen o to, koho si chcete na svou stranu více naklonit a jestli vás to vůbec táhne ke Spartě. V minulé rozehrávce jsem třeba neposlouchal Brasida a úkoly jsem řešil proti jeho přesvědčení. Nyní jsem se rozhodl pro opačný postup, ale asi to nebude mít takový efekt, jak bych čekal. Ve hře je totiž několik okamžiků (a to teď myslím obecně), kdy vás hra vysloveně vtlačí do pozice, která tak úplně neodpovídá vašim volbám nebo vedení rozhovoru - prostě nemáte možnost s tím cokoliv dělat. Brasidas zřejmě zemře bez ohledu na to, co udělám. Možná bude míň naštvaný, ale jeho osud bude zpečetěn hned další volbou, která mě čeká.

Důsledky voleb v hlavní linii se projevují s výrazným odstupem a každý efekt se v nich řetězí, takže hned vaše první volba bude mít vliv na údalosti okolo levelu 38 a samozřejmě i na konec příběhové linky, která sleduje rodinu hlavního hrdiny. To jsou právě ty body, které už pak nemůžete nijak změnit, byť byste si to kolikrát přáli. Hra vám prostě už nedá šanci (např. boj se Stentorem, k tomu prostě dojde ať chcete nebo ne). Ono to v kontextu děje samozřejmě dává smysl, proto se důsledek takové volby dá celkem dobře odhadnout, jak jsem již zmínil výše.

Komplikované to bylo jen s tím Brasidem, protože u něj přesně netušíte, jak do toho všeho zapadá. Z pohledu příběhu je to asi jediný důvod, proč hru znovu rozehrát ;) Na druhou stranu si myslím, že preference hráčů budou povětšinou inklinovat k zachování rodiny, takže ten průběh hry bude +/- stejný.

Zkusím Odyssey co nejrychleji dojet, abych se podíval ještě na DLC a konečně se dozvěděl něco o pozadí celého AC. Do 1. září mám šanci zkusit první DLC zdarma, ale to asi nestihnu. Musel bych oprášit savy s Alexiem.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 7