Určitě se vyplatí vzít si talent "Trpělivý" u všech postav, protože tak získáš hodně vedomostních bodů navíc a navíc v době, kdy učení se dovedností již bude dost drahé.
1. postava
vlastnosti: koordinace, síla, rychlost a všímavost kolem 6 bodů (nebo i víc), nepotřebuje štěstí a charismu, inteligence se hodí všem co nejvíc, tedy co zbyde
zbraně: útočné pušky.
Dovednosti:
- Chirurg (rozvíjet hodně)
- Polní medik (rozvíjet hodně)
- Výroba zbraní (rozvíjet)
- Opravování (rozvíjet trochu dle potřeby a úkolů)
- Opravování toustovačů (rozvíjet dle potřeby a nalezených toustovačů)
2. postava
vlastnosti: koordinace a síla - nejvíce, rychlost, všímavost středně, štěstí a charismu nepotřebuje, inteligence co zbyde
zbraně: těžké zbraně (tato postava bude ze začátku nejvíce trpět nedostatkem munice), možná ji trochu naučit i jiné zbraně (třeba brokonvici na blízko)
Dovednosti:
- Brutální síla (rozvíjet)
- Zastrašování (rozvíjet dle potřeby)
- Pyrotechnik (rozvíjet)
- Chirurg (rozvíjet jen trochu)
- Zálesák - nejsem si jist, je-li to úplně potřeba, ale někdy se to hodit může
3. postava
vlastnosti: především koordinaci a všímavost (mít co nejvyšší iniciativu), hodí se rychlost a může i štěstí, charismu nepotřebuje, samozřejmě se hodí i inteligence
Zbraně : odstřelovací pušky (měla by začínat boje a po zahájení by měla být první na tahu)
Dovednosti:
- Otevírání zámků (nutnost)
- Znalost PC (rozvíjet víc)
- Vnímání (rozvíjet víc)
- Výroba zbraní (rozvíjet)
- Deaktivace alarmu (rozvíjet - není nutné spěchat a dá se bez toho úplně obejít, pokud nechceš dělat plíživé akce)
- Otevírání trezorů (rozvíjet postupně)
4. postava
vlastnosti: především charisma a inteligence(u získávání NPC je důležitý součet charismy celé party, ale pro některé schopnosti je důležitá charisma jedné postavy), pak věci jako kordinace, všímavost. Tato postava poroste ve zkušenostech rychleji, díky vysoké charismě.
Zbraně - odstřelovací pušky. (ze začátku hry možná útočné pušky, nebo energetické, kvůli nábojům, případě samopaly)
Dovednosti:
- Ukecávací schopnosti krom zastrašování (není nutné je rozvíjet nějak moc a je dobré to dělat podle potřeby)
- Vůdcovství - (rozvíjet především později, ze začátku to není priorita) - má vliv na společníky, kteří se během hry přidají, aby nezradili
- Smlouvání - hodí se ze začátku, kdy je problém s náboji a nedostatkem peněz, časem vcelku zbytečnost, lze též naučit nějaké NPC společníka
- Výroba zbraní (rozvíjet)
- Zaříkávání zvířat - totéž co zálesák, může se to hodit v některých úkolech, navíc když přesvědčíš nějaké zvíře, zvedne ti to nějakou vlastnost, například u kozy na začátku hry vnímání, u psa charismu, ale tydle zvířata brzy umírají.
Výrobu zbraní se asi vyplatí učit všechny postavy, krom postavy s těžkými zbraněmi (rpostě všechny, které mohou používat vylepšení pro zbraně), ale asi není nutné se to učit nějak moc a není nutné to umět hned na startu.
Dovednost Chirurg je dobré, pokud jedna postava umí opravdu hodně dobře (jakožto hlavní léčitel) a další jí umí alespoň trochu, pokud by bylo třeba léčit léčitele. Opět ale u ní záleží na NPC postavách, které se přidají, jako u všeho. Pořád je také možné používat load/seve a zraněním se vyhnout, zejména na začátku.
Dovednosti vůdcovství a ukecávací vlastnosti se váží tuším na charismu, takže je logické je spojit u té postavy, která jí bude mít vysokou.
Platí ale, že se nemusíš učit všechny schopnosti a už vůbec všechny co nejrychleji co nejvýš. Krom zbraní. Taky záleží, jací ti společníci se přidají a jaké si necháš v partě. Ke konci je též dobré počítat s tím,
že postavám, které mají umělé elektronické končetiny, hrábne v bedně a nebudou kamarádi. Ale to je až úplně ve finále, třeba doktorka ze zahradního centra má tuším umělou ruku nebo něco.
Brutální sílu a zastrašování umí ta vojanda hned na staru, tedy se jí na startu není třeba učit.
Po příchodu do kaňonu titána odejde z party a už se nevrátí, tedy pak jí budeš muset buď nahradit jinou NPC postavou a některé ty dovednosti jí naučit, nebo se to mezi tím naučit své postavy.
NPC společníkům asi není nejrozumnější dávát těžké zbraně, zvláště pokud je riziko, že by se mohli obrátit proti partě v nejméně vhodný okamžik.
U zbraní je problém s tou municí a pokud na startu budeš mít více postav se stejnou zbraní, budou pak ještě více trpět nedostatkem té munice. Tedy 2 postavy s útočnou puškou si budou muset rozdělit náboje, stejně tak třeba s odstřelovací, největší problém je to u zbraní těžkých. Časem to už ale problém není.
Tak nějak +/- by to asi mělo být.