Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Červenec 20, 2018, 16:45:17
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Betrayal at Krondor  (Přečteno 384 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Betrayal at Krondor
« Odpověď #30 kdy: Květen 16, 2018, 17:38:17 »

Závěrečný souhrn, část 2

Pokud jde o grafiku a technické zpracování, BaK využívá vektorovou grafiku, v níž kombinuje 3D objekty a sprity. Hodně to připomíná pozdější Might and Magic VI, ale neoplývá to takovými detaily. Mě osobně vzhled BaK nijak nevadil, dají se v tom najít i skutečně hezká místa, např. Severní země, lesnatá údolí Království apod., ale engine hry je zkrátka poplatný své době a má několik nedostatků, které dokáží celkový dojem pokazit. Dohled v hlavním okně je sice dostatečný, ale některé objekty se zobrazují až ve chvíli, kdy se k nim dostatečně přiblížíte. Pohyb družiny po okolí není plynulý, ale hra scrolluje po různě velkých krocích (lze si to nastavit v Options). Otáčení družiny pak může v kombinaci s dohledem působit mírně matoucím dojmem. Při pohybu vpřed se družina někdy "nechtěně" rozeběhne a jelikož sprity tu fungují jako průchozí objekty, tak se rázem můžete objevit poměrně daleko od bodu, na který jste původně mířili. Velmi mě pak rozčiloval kolizní model, kdy družina ještě notný kus před hranicemi 3D objektu (hory, domy, ...) narazí do neviditelné stěny a družinu to odrazí a pootočí. Chození kolem kopců je občas díky tomu utrpení, obzvláště v členitějším terénu.

Z počátku jsem díky tomu všemu docela zápasil s orientací, ale časem jsem si na to zvykl a jsou místa, která jsem nakonec procházel zpaměti. BaK má několik pomůcek, které jsou v tomto ohledu užitečné. Jednak je to uzamknutí trasy pro pohyb jen po cestách a druhou pomůckou je automapa. Ta je vygenerovaná z mapy okolí (top-down pohled), ale má jednu drobnou vadu. Vzdálenosti v automapě jsou vůči výhledu z okna družiny zkreslené, takže se vám může stát, že na automapě se uvidíte na křižovatce cest a ve výhledu z herního okna bude tato křižovatka ještě notný kus před vámi. V módu automapy se dá ovšem i chodit, takže jsem toho dost často využíval, pokud jsem chtěl přejít větší vzdálenosti mezi úseky, které už jsem předtím jednou procházel. Automapa se v defaultním nastavení otáčí dle pohledu družiny, ale pomocí klávesy N jde uzamknout pozice severu, takže pak se na automapě otáčí kurzor družiny. Nicméně jsem na to přišel poměrně pozdě, takže jsem si musel zvyknout na volnou rotaci mapy, což mě zprvu netěšilo, ale jak se mi jednotlivé úseky mapy vrývaly do paměti, tak to přestal být problém.

BaK umí denní cyklus a odpočinek družiny je klíčovou mechanikou hry, čímž se pomalu dostávám k samotným postavám a mikromanagamentu družiny. Odpočinek je ideální aplikovat v noci, protože na cestách je beztak tma a ta se týká i automapy. Můžete sice chodit s loučí nebo zažehnout magický oheň, ale únava vás beztak dožene, takže proč si to komplikovat? Během odpočinku a obecně i během průchodu hrou, spotřebovává družina zásoby jídla. Postavy bez jídla dlouho nevydrží. Léčení spánkem přitom může trvat klidně několik dní, takže jídlo je základní komoditou, kterou je potřeba si hlídat a v podstatě je to jediná věc, za kterou budete pravidelně platit po významnou část hry (zásoby jídla se krom toho dají najít různě po světě a vypadávají také z nepřátel). Se zásobami jídla se úzce pojí i negativní stavy. Patří mezi ně nemoc a otrava. K otravě můžete přijít mnohem snáze v boji, ale vaši protivníci jsou poměrně chytří, a některé z nalezených zásob mohou být záměrně otrávené nebo zkažené, což může mít pro družinu fatální následky (každý balíček je proto potřeba pečlivě prohlédnout, než si ho strčíte do batohu!).

Podobně jako o sebe, musí postavy pečovat i o své vybavení. Zbraně a zbroje se opotřebovávají, takže je potřeba se na ně čas od času podívat. Na každou opravu máte jen jeden pokus a další oprava bude možná až po dalším opotřebení (typicky po každém boji). Účinnost oprav není lineární, vyjma kuší, takže pokud spravujete něco hodně rozbitého, tak to skáče po více procentech, ale jak se blížíte ke 100%, tak se účinnost oprav zpomalí. Do 100% vám ovšem snadno dopomůže kovář ve městech. Leč stojí to peníze. Naproti tomu brousky a kladiva se válí zdarma skoro na každém "kroku". Kuše se opravují natažením nové tětivy a oprava vždy končí na 100%. Efektivita oprav je krom toho odvislá od úrovně příslušných dovedností.

Na zdánlivé light-RPG docela síla, že? ;) BaK hodně klame tělem, možná více jak Stonekeep, rozhodně nelze dát na první dojem a zdánlivou jednoduchost první kapitoly. Pokud zůstanu u výrazu light, tak bych řekl, že BaK je do určité míry odlehčená verze série Realms of Arkania, konkrétně bych měl asi vzhledem ke stáří BaK mluvit o Blade of Destiny. To porovnání totiž není vůbec náhodné, ty hry toho mají hodně společného a začíná to právě už u mikromanagamentu družiny. Vysoká komplexita Blade of Destiny je tu ovšem jakoby okleštěna a ponechána je jen základní kostra mechanik, které ovšem tvoří to vlastní jádro hratelnosti. Když si po dohrátí Blade of Destiny sednete a začnete přemítat, nakolik jste tu komplexitu systému opravdu využili, tak začnete zjišťovat, že v průběhu hry byste se klidně bez řady znalostí obešli. Je to podobný efekt, jako když se posadíte k Might and Magic VI. V případě BaK také nemusíte sahat po manuálu, hra vám dá dost času, abyste si ty mechaniky osahali a pochopili, jak to ve hře funguje.

Základem všeho je zdravá a odpočatá družina! Každá postava má určitou fyzickou kondici, která je definována zdravím, staminou, silou a rychlostí. Sílu snad ani není potřeba představovat, je to míra fyzické síly, kterou postava disponuje. Rychlost se uplatňuje pro změnu v bojích, kde určuje počet polí, které může dotyčná postava během kola ujít. Zdraví a stamina jsou pak v poměrně úzkém vztahu. Stamina je mírou výdrže postavy. Uplatňuje se při fyzickém boji a kouzlení. Pokud je postava během boje zraněna, pak jí nejprve ubývá stamina. Jakmile stamina klesne na nulu, začne postavě ubývat zdraví. Bojovník bez staminy je v boji neobratný a jen stěží zasáhne cíl. Mág bez staminy může kouzlit, ale kouzlení je už natolik náročné, že mu ubírá stejný podíl zdraví. Jakmile však postavě začne ubývat zdraví, klesne jí zároveň stejným poměrem efektivita dovedností. Postava se tak stává neohrabanější a zranitelnější. Je proto sakra rozdíl, jestli jdete do boje s unavenými (zraněnými) nebo odpočatými postavami!

V BaK neprobíhá klasický levelup, ale postávám se čas od času mírně zvedne jedna ze čtyř statistik (popř. lze jejich zvýšení získat za určitých okolností jako permabonus). V BaK navíc existují jen dvě povolání, bojovníci a kouzelníci, která se v podstatě odlišují jen v možnostech boje (zbraňová omezení). Schopnosti postavy jsou tak definovány příslušnými kombinacemi dovedností. Dovednosti se učí primárně častým používáním, přičemž rychlost růstu každé z nich může být odlišná, takže něco vytrénujete snadněji, něco půjde hůře (běžným maximem je 100%). Rychlost zvyšování lze mírně uspíšit vyznačením preferovaných dovedností, ale na to jsem často zapomínal a někdy jsem si to dokonce omylem překlikával :) Význam to má spíše u placeného tréninku, kdy občas narazíte na postavu, která vás za nějaký peníz o pár procent posune (při zaškrtnutí správné dovednosti získáte o dalších pár procent navíc). Další možností tréninku je čtení specifických knih, ale k tomu potřebujete zároveň dostatek zásob jídla, protože přečíst celou knihu pár dní potrvá ;) Knihy jsou právě tím prostředkem, kterým lze kompenzovat trénink "zanedbanějších" postav. Stojí to ovšem nemalé peníze.

Peníze jsou zprvu docela problém. Je zbytečné cokoliv krom jídla (a později i protijedu) nakupovat. Prakticky vše se dá ve hře najít. Důvodem k šetření jsou zejména počátky, kdy budete častými návštěvníky chrámů. Postavy v boji přímo neumírají, vyjímkou je jen situace, kdy v boji padnou úplně všechny. Smrtelně zraněná nebo extra vyčerpaná postava upadne do bezvědomí a po boji se objeví ve stavu blízkém smrti. To samé platí o pokročilé nemoci nebo otravě. Postavě v blízkosti smrti se neregeneruje zdraví ani stamina a její jedinou nadějí je placená léčba v chrámu. Chrámy jsou přitom různě drahé, a proto se vyplatí šetřit. Jakmile tahle úvodní fáze pomine a postavy zesílí, začnou finance přibývat a pak už se naopak šetřit nevyplatí. Není od věci začít peníze utrácet za knihy, kouzla apod. Peněz je pak opravdu hodně, a v některých kapitolách už je ani není kde utrácet.

Velkou výhodou BaK je, že hra vás nikam nehoní, na vše máte času, kolik jen chcete. Zprvu jsem se hodně obával o časový limit a opravdu jsem se hnal vpřed. Hodně jsem přitom šidil odpočinek a brzy se to odrazilo na mých financích, protože jsem často končil v chrámu. Vůbec jsem si totiž nevšiml, jak moc velké penalizace za to jsou. Tohle vše jsem vlastně zjišťoval krůček po krůčku. První kapitola je zrádná v tom, že hra ve vás vzbudí pocit naléhavosti a cesta do Krondoru přitom není dlouhá. Kapitola 1 ovšem počítá s tím, že se trochu porozhlédnete po okolí a splníte si i něco málo vedlejších úkolů. Hra vám sama naznačí, kde jsou vaše limity (hlídky tuhých nebo respawnujících se potvor). Na konci první kapitoly družinu opustí Locklear, který bude při urychleném postupu málo vytrénovaný a to je právě ten okamžik, který se vám jako bumerang vrátí v Kapitole 5, kdy se Locklear stane členem druhé družiny. Mezi oběma družinami tak vznikne dost citelný rozdíl.

Systém použitý v BaK není složitý, ale pokud mu budete vzdorovat, připraví vám perné chvilky. Jakmile ho však prokouknete, bude hra přinejmenším o řád jednodušší. Já vím, ono se to snadno píše, když už víte, co si můžete nebo nemůžete dovolit, ale ta objevitelská fáze je právě část toho kouzla, které BaK může hráči poskytnout. Není to nic, na co by se nedalo přijít pouhým pozorováním a zkoušením. Příležitostí pro různé situace je ve hře více než dost.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Betrayal at Krondor
« Odpověď #31 kdy: Květen 16, 2018, 17:39:37 »

Závěrečný souhrn, část 3

Pochopení práce s družinou je klíčové zejména pro boj. V něm se hra přepne do izopohledu, kde se na bojiště díváte zpoza zad vašich hrdinů. Je to opět hodně podobné sérii Realms of Arkania, ale má to některé specifické zákonitosti. S postavami v družině nejde hýbat, tedy alespoň jsem na to nepřišel, takže jak vám je hra v družině poskládá, tak se poté objeví i na bojišti. Krizové je to hlavně u druhé družiny, kdy se mág Patrus často objevoval v obklíčení a nepřátelé kolem něj získali iniciativu. Během chvilky byl buďto na zemi, nebo přinejmenším už nepoužitelný. Z boje se dá naštěstí utéci a cokoliv jste mezitím zabili, zůstane už zabité. Silnější družiny tedy můžete pižlat tímto způsobem. Mágové mají v boji obecně jednu velkou nevýhodu. Jakmile se těsně vedle vašeho mága objeví nepřítel, už nemůžete s mágem kouzlit.

To samé ovšem platí i pro vaše nepřátele, takže s rychlými postavami můžete snadno blokovat nepřátelské mágy. Podobným způsobem lze vyřadit střelce. Během boje může postava provádět útočné nebo obranné akce, ale krom toho se může rozhodnout odpočívat. Během odpočinku se regeneruje zdraví a stamina (v obráceném pořadí vůči zranění). Družinu to nestojí ani čas ani jídlo, čehož lze náležitě využít (platí to i pastech na cestách, viz dále). Na bojišti stačí ponechat jednoho zmrzačeného nebo znehybněného nepřítele a mezitím si postavy zregenerujete do maxima. Škoda, že jsem na tohle přišel až v pozdějších kapitolách, mohl jsem si ušetřit pár perných chvilek v Kapitole 2 :) K bojům se vztahuje ještě zajímavost. Zbraně na blízko mají dva módy útoku a protivníci jsou různě odolní vůči každému z nich.

Trošku bokem stojí dvě doplňkové věci, které v BaK naleznete. Jsou to speciální pasti na zemi a zaheslované truhly. U pastí se rovnou přiznám, že jsem příliš nepochopil jejich smysl. Prakticky všechny jsem dokázal projít i tak, že jsem je prostě spustil. Podobně jako v boji, i u zemních pastí lze aplikovat odpočinek, takže jsem se nějakou snahou o jejich řešení ani nezabýval. Zaheslované truhly, tzv. moredhelí truhly, jsou ovšem něco, čím se vyplatí zabývat. Jedná se o zásobní truhly temných elfů, které chrání speciální zámek, aby se k obsahu uvnitř nedostal nikdo jiný, krom připravovaných invazních jednotek. Každý zámek obsahuje písmennou kombinaci a nápovědu. Oboje je ovšem v runovém jazyce, který v družině 1 přečte Gorath a v družině 2 je na to potřeba Patrusovo speciální kouzlo. Trochu mě zklamalo, že většina těch truhel obsahuje běžnější loot, což kolikrát neodpovídá obtížnosti příslušné hádanky. Ale má to taky jednu pozitivní vlastnost. Moredhelí truhly lze jako řadu jiných kontejnerů používat jako bezpečné úložny k přenášení věcí mezi kapitolami. Výhoda je v tom, že tyhle truhly se často nachází po trojicích, takže pojmou větší množtví věcí a snadněji se pak hledají.

Skladbu příběhu BaK jsem popsal již na začátku, takže se rovnou vrhnu na formu, jakou ho hra hráči předkládá. BaK je prošpikovaný různými událostmi a jsou tu vidět i pokusy o animované sekvence. Byli k tomu využiti skuteční herci a scény byly poté zdigitalizovány a vloženy do hry. Většina obrázků je ovšem striktně statická. Důvodem je i to, že jsem si kvůli pohodlnému čtení textů musel nastavit čekání na potvrzení klávesou. Dialogy probíhají formou topiců, ale volně si lze popovídat jen s důležitějšími postavami. Velká část dialogů probíhá formou pouhého popisu situace (často v případě vstupů do domů, nebo rozhovory s nedůležitými postavami v hospodách apod.).

S řadou postav se však vyplatí promluvit vícekrát nebo pokaždé v nové kapitole, protože to může vést nejen k radě vzhledem k postupu hrou, ale takto se třeba získávají vedlejší úkoly. BaK nemá deník, takže krom toho je potřeba si podstatné informace nějak poznamenat bokem. V tom množství událostí se mi v pohodě stalo, že jsem na některé věci postupně zapomněl, což se týkalo právě několika vedlejších úkolů (ne vždy bylo zadání úplně jasné, popř. ne vždy bylo jasné, že to směřuje k úkolu ;)). V hlavní dějové lince bylo naštěstí jen pár míst, kde jsem se zdržel hledáním směru, jinak je BaK poměrně bez zákysová hra. Do návodu jsem nakoukl až po dohrání, abych se podíval, jak jsem si vedl s vedlejšími úkoly.

Členění do kapitol má ještě jeden zajímavý efekt. Je vcelku jedno, jestli využíváte otevřenosti světa, nebo se promenádujete jen po lokacích souvisejících s příslušnou kapitolou. Hra vám v každé kapitole nabídne vše, co je k jejímu splnění potřeba. Zmiňuji to kvůli omezenému místu v inventáři. Řadu věcí jsem si schovával na pozdější chvilky, co kdyby, ale pak jsem zjistil, že každá kapitola má několik možností, jak se k jejímu cíli dostat a v tom nejkrajnějším případě vše potřebné získáte přímo v ní.

Na bugy jsem v BaK moc nenarazil, krom pár podivností v boji, popř. občasné padání hry v boji. BaK má skvělý systém ukládání a dostatek slotů pro save pozice, takže je to jen drobná komplikace. Vždycky jsem měl nějaký save poblíž. O něco horší je to s češtinou, protože ta obsahuje dva druhy bugů. Ten fatální spočívá v zamrzání rozhovoru s vévodou Martinem, kdy je potřeba přeskakovat mezi CZ a EN verzí hry (minimálně v Kapitole 5, v Kapitole 7 se dá Martin klidně vynechat). Druhý spočívá s návštěvou některých domů, kdy se objeví prázdná karta dialogových témat od náhodně vybraného NPC. S tím domem to přitom nemá žádnou souvislost. Naštěstí se to stává jen občas a to ještě u domů, které nejsou z pohledu příběhu nebo úkolů důležité.

Pomalu jsem se tak dostal až na samotný závěr souhrnu. K BaK by se toho samozřejmě dalo napsat více, zapomněl jsem třeba na prostředky pro podporu boje a obrany, ale to už jsou jen takové detaily, které nic nemění na faktu, že BaK je opravdu skvělá hra. Několikrát jsem v průběhu souhrnu zmínil Blade of Destiny a opravdu si stojím za tím, že BaK v tom základu působí jako jeho light-verze. Ovšem to není vůbec špatně, je to naopak dost velká výhoda, protože i přes ta různá zjednodušení to funguje perfektně. BaK ve skutečnosti stojí na příběhu, vztazích mezi členy družiny a na historii propracovaného světa. Přitom je postaven na dost pevných základech, díky nimž se může směle postavit vedle jiných velkých cRPG 90. let. Jak jsem zmiňoval už na počátku, na dnešní dobu už to nepůsobí tak převratně, přeci jen mezitím vyšla řada jiných cRPG, která jsou postavena na propracovaném vyprávění, nebo jsou spojena s léty piplaným světem, promyšleným až do nejmenších detailů, ale ani to BaK neubírá na kráse. Příběh a propracovanost postav bylo vlastně to, co mi Blade of Destiny hodně chybělo. Blade of Destiny tak pro mě byl opravdu spíše simulátorem hrdiny, než propracovaným příběhovým RPG.

Záměrně jsem v průběhu hraní BaK vynechal speciální pasáž na konci manuálu, kde je shrnuta éra Trhlinových válek, protože mě zajímalo, jak si s tím hra poradí a jak to z ní jako neznalý celé historie pochopím. A musím říci, že až na pár drobností jsem si nakonec poskládal skoro vše. Holt není to TES, kde byste se hodiny a hodiny mohli prohrabovat v knihovnách a skládat si střípky historie z knih. Šlo hlavně o otázky okolo Valheru, ale jakmile jsem si po dohrátí BaK ten dodatek přečetl, tak zapadl i ten poslední kamínek.

Betrayal at Krondor mě opravdu mile překvapil a dost silně mě chytnul. Skutečně nechápu, proč jsem tenkrát přestal hrát. V té hře se pořád něco děje. Nikde nejsou žádné vatovité pasáže, jako by hra dobře věděla, kam až může zajít, aby nezačala nudit nebo se přinejmenším nezměnila v rutinu, u které budete jen sedět a bezmyšlenkovitě klikat. V druhé kapitole mě sice překvapila narůstající tuhost bojů, ale jak jsem pomalu začal pronikat do herního systému, tak jsem zase brzy získal navrch. Postupně jsem pak objevil další zákonitosti hry a mohl tak uznale pokývat nad promyšleností designu hry.

Opravdu je vidět, že vývojáři pečlivě rozmýšleli nad tím, jak s obměnou družiny pracovat, aby z toho na jedné straně nevznikla fraška a na druhé straně, aby vás nedostali zbytečně do úzkých. BaK ovšem není radno podceňovat! To je potřeba mít stále na paměti. Osobně si myslím a vlastně sám jsem to i pocítil, že BaK je podobně chytlavý jako série Might and Magic. A je to možná právě proto, že na vás zpočátku neklade skoro žádné nároky a vše si vás v podstatě naučí sám. Ale uznávám, po tom množství cRPG, co za sebou mám, se mi tohle hůře hodnotí - možná to tak přijde jenom mě, kdežto nováček by mohl zuřivě protestovat ;)

Nad výsledným hodnocením jsem dlouho rozvažoval a je to opravdu složité. Pořád jsem osciloval někde mezi 90% - 95%. 100% určitě ne, to přinejmenším za ten engine hry a kolizní model. Ostatně 100% bych dnes nedal asi ani Might and Magic VI. Možná právě proto se kloním spíše k 90%.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 341
Re:(Elemir) - Betrayal at Krondor
« Odpověď #32 kdy: Květen 19, 2018, 17:13:24 »

Wow, parádní rozbor! V podstatě se dá se vším souhlasit. Já mám s hrou spojené některé památné okamžiky svého mládí. Když tenkrát v květnu 1993 vyšel Excalibur 17, tak na stránce, kde byly krátké informace o připravovaných hrách byl také malý odstaveček o hře Betrayal at Krondor s obrázem, který toho moc neřekl. Ale byla tam jedna důležitá informace - "Z jedné důležité kapitoly do druhé prý budete muset urazi přes milion dungeonovských čtverečků". Pro mě osobně tenkrát to byl úplný šok a já na tu hru pořád myslel. Když se mi pak dostal relativně krátce po vyjítí hra od dealera a já ji vyzkoušel, byl jsem trochu zklamán jednak tím, že tam jsou digitální herci a pak také, že to není klasický dungeon po čteverečkách, jak mi bylo slibováno. Nakonec jsem se ale ke hře dostal po letech a to už jsem měl za sebou i dočtení knížní série, zakončené titulem Zlo v Sethanonu. Fakt, že jsem hru dohrál až mnohem později a po zdolání knižní ságy, mi rozhodně zvýšil prožitek ze hry. Návštěva známých míst prostě měla něco do sebe. A já pak zjišťoval, že i herně je to skvělé a že podobných her je poskrovnu, jestli vůbec nějaká. Osobně se mi opravdu nejvíc libilo, jak autoři ten příběh vymysleli a jak pěkně ho včlenili do známého světa. Hádanky byly skvělé a hlavně nepovinné, grafika nakonec taky byla ucházející (na severu se mi hodně libilo) a tahové souboje byly komplexní tak akorát. Hodně se mi líbila práce se staminou, na tohle se muselo dávat velký pozor. Na výměnu družiníků jsem se sice netvářil úplně nadšeně, ale pak jsem si zvyknul.

Mně osobně asi nejvíc vadil slabší design kobek. Tam to opravdu nebylo o velké nápaditosti. Ale zase podzemních prostor nebylo tolik, aby to přišlo repetitivní.

Jak jsi správně napsal, komerční úspěch přišel mnohem později (pro autory asi už moc pozdě), což mě docela překvapuje. Moc si to neumím vysvětlit, jestli selhal marketing nebo v té době byly jiné tituly, které se prodávaly, nevím. Osobně mám firmu Dynamix velmi rád, hrával jsem od nich i adventuru Heart of China nebo Aces of Pacific a obě to jsou výborné hry.

Takže celkových 90% je asi na místě :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Betrayal at Krondor
« Odpověď #33 kdy: Květen 20, 2018, 20:32:58 »

Díky :) Menší množství a design kobek mi nevadil, za poslední měsíce jsem si toho všeho užil dost, takže pro mě bylo naopak možná dobře, že to nebylo nic komplexního a propracovaného. Asi v Dynamixu ani nechtěli, aby hra moc bobtnala. Jinak do knížek se v nejbližší době taky pustím.

Staminu jsem zprvu lehce ignoroval, ale pořád mi vrtalo hlavou, jak je to myšleno s kouzlením, tedy co se mi hra snaží naznačit. Pak jsem si při bojích všiml, že mi zůstává více zdraví, než odpovídalo poškození od nepřátel a začalo mi to pomalu docházet (moc moudrý jsem zprvu nebyl ani z popisků u postav, kde je celkové zdraví vlastně rovno stamina + zásahové body). Odpočívat v boji jsem se naučil ovšem až později. Byla to docela příjemná změna v taktice. Hlavně tím, že stamina hrála v těch bojích opravdu významnou roli. Her se staminou jsem hrál více, ale v BaK mi to přišlo zatím nejdotaženější. Ostatně chystám se první kapitolu projet i s komentářem a rád bych se právě na staminu zaměřil.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 341
Re:(Elemir) - Betrayal at Krondor
« Odpověď #34 kdy: Květen 21, 2018, 18:08:04 »

Často (pokud to šlo) jsem využíval doplnění staminy právě  v boji, kdy jsem posledního zoufalce nepřítele nechal bezmocně stát a družiníci nabírali staminu nicneděláním.
IP zaznamenána
 

+ Rychlá odpověď