Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 19, 2024, 00:02:28
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7

Autor Téma: MM7 Parta  (Přečteno 14837 krát)

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:MM7 Parta
« Odpověď #60 kdy: Březen 15, 2018, 17:57:10 »

Yuyano koukal jsem, že máš alchymii na velmistrovské úrovni, sám jsem nikdy lektvary moc nemíchal spíše vůbec, využíváš míchání lektvarů ve hře často?

Ano, stále. Zvlášť v osmičce při sólování, kde mi alchemka za některý postavy nahradí léčitele a vytvrzuju všechno co mám na sobě. (Používám při sólu jen alchemku kterou konkrétní postava umí, by to bylo fakt sólo.) Mám party kde je lich léčitel, lektvary odstraněj skoro jakejkoliv negativní stav a doplněj manu/životy. Bylinek je všude dostatek, tak proč je nevyužít.

Druid nalije do celý party lektvary +50 ke statům a po vykradení laboratoře se cejtí jako děcko kterýmu rodiče koupili hračkářství. Jelikož nemám Lloydův maják a nemůžu si kdykoliv pohodlně skočit do chrámu pro novou manu, nosim bílý lektvary co jí doplňujou, pro případ náhlý krize.

A fakt je že ty černý lektvary jsou hoodně drahý, ale osobně tim nevydělávám.

Logicky, grand alchemka je poslední co beru, neni to preferovaná schopnost (ale snažim se mít experta co nejdřív, melee parta chce mít svý zelenožlutý lektvary). Magie vody, vzduchu, těla, pak přijde čas na míchání.

Edit: A nikdy, opravdu nikdy bych do alchemky nenacpala víc jak 10 bodů. Předměty s bonusem k alchemce padaj celkem často a daj se i cíleně vybrat z draka. Druidík pak má v inventáři třeba pásek +24 alchemka a je vyřešeno.

Edit 2: A teď mi došlo, že tu mluvim o nahrazování léčitele s druidem, klerikem a dvouma paladinama v partě :-p. No. Když já nějak nevěnuju pozornost spirit a mind magii, takže prokletí, šílenství a podobný věci kouzlem nesundám. Alchemka zastoupí a umí i věci navíc.
« Poslední změna: Březen 15, 2018, 18:21:06 od Yuyana »
IP zaznamenána

veka

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 144
Re:MM7 Parta
« Odpověď #61 kdy: Březen 15, 2018, 19:44:18 »

Nikdy jsem nehrál, bez léčitele, tak proto jsem vlastně nikdy nepotřeboval alchymii. Postavy si vyléčím a černý lektvary jsem si nakoupil.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:MM7 Parta
« Odpověď #62 kdy: Březen 15, 2018, 23:31:36 »

Ono nejde jen o léčení, skrz ty lektvary můžeš právě hrdiny posílit tak, že je jiným způsobe takto nikdy neposílíš (žádným kouzlem).

Příklad zvednutí odolnosti proti ohni.
velmistr magie ohně s 30 body v magii ohně
4x30 = 120 bodů odolnosti proti ohni na dobu 30 hodin

klidně i jen mistr alchymie ze 7 body v alchymii vytvoří lektvar s nejsilnějších možných inkrediencí (tedy vytvoří základní lektvary z přísad a vytuníš je katalizátorem na sílu 75), pak vytvoříš bílý lektvar a výsledekby tak měl mít sílu 82.
3x82 = 246 bodů odolností na dobu 82*0,5 hodin = 41 hodin.

Pokud bys to ještě poladil tím amuletem s bonusem k alchymii +20, pak by měl výsledek sílu 102 a tedy 3x102 = 306 bodů odolností na dobu 102*0,5 hodin = 51 hodin.

Podobně třeba u lektvarů, které zvyšují dočasně vlasnosti (síla, přesnost, rychlost atd)

Ty zlepšující kouzla, jako zrychlení, požehnání, hrdinství se takto taky dají nahradit a jsou mocnější, než kouzla, nicméně pokud máš postavy s těmito kouzli, pak je to zbytečné dělat.

Nicméně výhodou alchymie je i to, že zrovna třeba druid se jí může na mistra naučit již hned na začátku, nepotřebuje být povýšený na vznešeného druida. Zatímco mistra v magiích získá až po tomto povýšení. (podobně je to i u kouzelníka). A v tu chvíli získává alchymie hodně navrch nad kouzli v knize (i v podobě těch kouzel, jako zrychlení, požehnání, hrdinství, kamenná kůže atd). Později ve hře už to takovou roli u těchto kouzel nemá.

Nevýhodou alchymie je nutnost nosit ty lektvary sebou, no.

Pokud v partě nemáš léčitele, nebo povolání mající ta kouzla (živelnou magii a magii sebepoznání), pak je alchymie docela hodně užitečná, nicméně jí pro změnu nikdo krom druida nebo mága na mistra neovládá, ale ono stačí i být v ní expert, třeba s klerikem)
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:MM7 Parta
« Odpověď #63 kdy: Březen 15, 2018, 23:55:39 »

tono: náhrada za čarodějovo oko se dá v MM6 a MM7 vyřešit najmutím NPC kartografa. Dřív jsem si toto NPC opravdu bral a přislo mi nejužitečnější (v dobách, kdy jsem hrál hru úplně poprvé a moc jsem jí nerozuměl).
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:MM7 Parta
« Odpověď #64 kdy: Březen 15, 2018, 23:58:09 »

Milhaus: lektvary jsou možná silnější a vydrží působir dýl jak kouzla, nicméně kouzla jsou dostupná kdykoli a to na jedno kliknutí, takže není problém je stále obnovovat. Naproti tomu lektvary jsou drahé, náročné a máš neustále plnej inventář. Tu drahotu myslím v případě opravdu těch nejsilnějších surovin a katalyzátorů.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:MM7 Parta
« Odpověď #65 kdy: Březen 16, 2018, 00:21:39 »

Klerik kterýho jsem tu zveřejnila dává ochrany 120 se svou bílou magií 16 (+ plášť). Ten plášť neni náhodnej, je pokaždé na tom stejnym místě. Vždycky ho beru společně s povyšovákem. Mívám bílou magii i na větší úrovni (nesnášim, když mi padá haste z hodiny moci).

Jasně, občas, když v osmičce sóluju rovinu ohně, tyhle poťáky piju. V partě to nemá význam, už jen kvůli nákladnosti na namíchání. Pokud si jedete sólo za druida, proč ne. Je to dobrá varianta. Rozhodně to ale neberu jako důvod pro alchemku v normální hře, a to píšu jako někdo kdo má granda.


Legrace je v šestce, kde je den ochrany černá magie. Navíc ta hra nemá u magií pevnej strop, takže můžete nacpat do schopnosti 60 bodů a vzít si prsten na bonus. Ou je, a artefaktní bonus a neartefaktní se v šestce sčítaj. Objednal si tu někdo +550 do všech odolností? :-D Škoda že na útočný kouzla má tohle protržení stropu spíš negativní vliv.
IP zaznamenána

veka

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 144
Re:MM7 Parta
« Odpověď #66 kdy: Březen 16, 2018, 09:42:08 »

Všem vám moc děkuji, za návrhy na skupinu, vybrat nejlepší skupinu pro mě byl neřešitelný problém, neustálé spekulace která je nejlepší mě dovedli k tomu, že jsem posadil k počítači manželku aby mi ji vybrala (MaM zná tak z mého vyprávění). A nakonec tedy mám Klerika, Kouzelníka, Rytíře a Paladina.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:MM7 Parta
« Odpověď #67 kdy: Březen 16, 2018, 10:00:45 »

Milhaus: lektvary jsou možná silnější a vydrží působir dýl jak kouzla, nicméně kouzla jsou dostupná kdykoli a to na jedno kliknutí, takže není problém je stále obnovovat. Naproti tomu lektvary jsou drahé, náročné a máš neustále plnej inventář. Tu drahotu myslím v případě opravdu těch nejsilnějších surovin a katalyzátorů.

Jo, to jsem v tom příspěvku psal, že to má své nevýhody a pokud máš postavy, které ta kouzla jako hrdinství atd ovládají, pak už to nemá takový význam u nich. Ale alchymii bych obecně nepodceňoval.

Ono i z pohledu počátečních investic je alchymie výhodnější (tedy za začátku hry). Příklad, pokud bys chtěl mít co nejrychleji kouzla Požehnání, Hrdinství, Zrychlení (jakože tydle tři se hodí na začátku hodně, jelikož střílíš z lukem nebo bojuješ spíše na blízko (mágové nemají tak účinná kouzla), tak bys musel investovat 8VB (tedy 4 do ducha a 4 do ohně a být expert a koupit si ta kouzla). V alchymii by ti stačilo dát 4 body, být expert a získal bys tím navíc i kouzla Štít, Chůze po vodě, Kamenná kůže (tedy v podobě magií bys musel rozvinout další 3 magie na experta). Přitom délka trvání těch kouzel i se základními surovinami by byla pořád zřejmě delší, než skrz kouzla. Pokud bys hrál za druida, nebo mága a dal do toho ještě ty tři, tak bys mohl namíchat i ty bílé lektvary zvyšující vlastnosti, což by ti umožnilo vyhrát všechny výzvy a získat tak VB docela rychle (tedy investice do alchymie by se ti rychle vrátila, co se týče VB) a ty investovat do těch magií :). K tomu bys měl samozřejmě ty bílé regenerační lektvary přidávající hodně životů či many, případně lektvary odstraňující negativní stavy (kde u mnoha bys musel být v magii spíše mistr, protože expert by nestačil).

Ale já to taky většinou moc nevyužívám (určitě ne, pokud hraju za partu s klerikem a mágem). Jenže hrát to s těmito povoláními je už trochu nuda a tak člověk i hledá jiné, alternativní způsoby, jak hru hrát. Třeba právě parta bez klerika, třeba 4 mágů, nebo 1 druida a 3 mágů, by určitě a alchymii neprohloupila a rozvinul bych jí na mistra u jedné z těch postav co nejdřív.

A ono to s tou cenou surovin není tak horké, základní suroviny se sílou 1 stojí 1 penízku, pokud bys chtěl nejsilnější katalizátor, tak stojí 500 penízků, tedy namíchání nejsilnějšího lektvaru třeba zrychlení, by tě přišlo na 1zl (Červený) + 2zl (žlutý+červený) + 500zl (katalyzátor) = 503 zlatých. Ale ze začátku bys asi nemíchal lektvary z nejsilnějších ingrediencí, stačí jakýkoliv lektvar z čehokoliv. Ono ze začátku je stejně spíše těžké ty nejsilnější suroviny sehnat.

Ale alchymie je prostě docela mocná, jiná otázka je, jestli se s tím hráči chce hrát a ty lektvary míchat a chystat. Mě se většinou moc nechtělo a tak jsem se na to vyprdl.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:MM7 Parta
« Odpověď #68 kdy: Březen 16, 2018, 10:09:30 »

Všem vám moc děkuji, za návrhy na skupinu, vybrat nejlepší skupinu pro mě byl neřešitelný problém, neustálé spekulace která je nejlepší mě dovedli k tomu, že jsem posadil k počítači manželku aby mi ji vybrala (MaM zná tak z mého vyprávění). A nakonec tedy mám Klerika, Kouzelníka, Rytíře a Paladina.

Ono v té hře nejde o to mít nejlepší skupinu, každé povolání má své výhody a nevýhody a ve hře jako takové jde spíše o to co nejvíce umět využít těch výhod a co nejvíce eliminovat ty nevýhody. A v tom je ta hra právě zábavná, že pokaždé, když to hraješ a zkoušíš jinou kombinaci povolání, musíš i hru samotnou hrát jinak. Ta skupina co máš bych třeba neřekl, že je nejsilnější, ale spíše obecná a univerzální. Tedy nemělo by se ti stát, že ti bude něco chybět a měl bys hru dohrát, ale skupina kterou nějak zaměříš přímo a konkrétně na něco, je prostě silnější, pokud se ti podaří eliminovat ty chybějící nedostatky, které má. Ale to chce právě zkoušet a hledat, jak svůj vlastní styl (které povolání ti nejvíce sedí), tak i ta povolání jako taková a zkusit z nich vyždímat co nejvíc. Protože občas se stane, že i povolání, o kterém si myslíš, že je hodně slabé, docela překvapí a zjistíš, že hrát to za něj je vlastně jednoduší, než jsi čekal. Ono třeba bych tu hru už s univerzální partou nehrál (tím, že jsem to dohrál již hodněkrát, asi bych hledal nějakou kombinaci, kterou jsem ještě nezkoušel).
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:MM7 Parta
« Odpověď #69 kdy: Březen 16, 2018, 15:26:01 »

Tohle je právě taková věc co se člověk naučí sólovánim. Který povolání je jak siný :-D. Když je skupina, tak se vsákne skoro cokoliv. Když je postava sama, musí si poradit s tim co má a některý jedinci překvapěj. Ne vždy pozitivně. Ale člověk víc vnímá věci jako rychlost útoku a redukce poškození. Teď vás neposílám sólovat, ale jako pokus je to zajímavý. Člověk je kolikrát chycenej v takovym tom "musim mít v partě tuhle schopnost", a zrovna tohle povolání jí nemá, tak co teď s tim? A pak člověk zjistí, že jí možná až tak nepotřebuje...
IP zaznamenána

veka

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 144
Re:MM7 Parta
« Odpověď #70 kdy: Březen 16, 2018, 15:53:15 »

Yuyano, jaké povolání, je pro sólování asi nejlepší? Pokud se tedy dá, takto jednoznačně odpovědět.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:MM7 Parta
« Odpověď #71 kdy: Březen 16, 2018, 16:17:32 »

Lučištník/elf, co se sedmičky a osmičky týče. Když víš co děláš, jsi neporazitelnej, a má to elementární magie na mistra. Rytíř je takovej nejjednodušší. Prostě naběhneš do davu a držíš A. Jak má na zbrani vysávání života tak drží. Pomalej ale nezastavitelnej. Nekromant je překvapivě silnej, křehounkej, ale střepina z blízka projde všim a vysátí duše hezky léčí. Lidi hodně sólujou za rangery a druidy, ranger si určitě poradí, ale čistej lučištník je ve finále výhodnější. Za druida jsem nesólovala, v osmičce neni a sedmičku za všechny povolání nejedu :-D, ale někdo jinej se ti tu k tomu rád vyjádří.
IP zaznamenána

JCMurphy

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 461
Re:MM7 Parta
« Odpověď #72 kdy: Březen 16, 2018, 17:00:30 »

Druid? řekl tu někdo Druid? :D s tím já odsóloval M&M 6,7,9 (v osmičce nebyl... i když měl :( ) IWD1 s datadiskama v IWD2 jsem s ním přestal na začátku poslední kapitoly... tam to byla celkem drbačka... aj v NWN s datáčama to šlo, mno a určitě chci zkusit eště Baldura dvojku (tam jsem sóloval jenom s rogunou... a... byla to celkem brnkačka až na ten souboj s tím demigorgonem, kterej jsem musel nějakej čas zkoušet znova... ale jakmile už neměl ty kktský protekt kouzla na sobě, tak taky padl...) pro mně je to prostě ultimátní povolání, který nejlíp vynikne právě při sólo hře...
IP zaznamenána
Zura ja nai, Katsura da!

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:MM7 Parta
« Odpověď #73 kdy: Březen 16, 2018, 20:50:35 »

Tak si říkám, to neni na osmičku nějaká modifikace pro druidy? Ta kožená zbroj co dává osobnost/inteligenci by jim padla dokonale... :-D Povyšovací quest ve hře maj... Taky mi chyběj bílí mágové/černý klerici.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 652
Re:MM7 Parta
« Odpověď #74 kdy: Březen 16, 2018, 21:42:44 »

A taky se tam vyskytuje ta druidská čelenka, viď?:-)
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7