Dobrej den :-).
Začátek každý party je klerik. Grand magie těla dává imunitu na všechny ty ošklivý náhodný negativní stavy od potvor, smrt, zkamenění, a tak podobně, magie světla udělá z celý party nesmírně odolný sekačky na trávu. Doporučim chlapa, nejdou po něm titáni, a to považuju u healera za výhodu. Beru klasicky člověka. Po trpaslíkách jdou goblini a z první lokace se tak stává noční můra.
No a teď když máš klerika... je to tak nějak skoro jedno... Je to otázka herního stylu a volby cesty (dobro/zlo).
Jedna postava by měla mít alespoň mistrovský magie elementů, takže mág, druid nebo lučištník. Lučištník vyžaduje dvě povýšení na mistra, osobně bych se držela spíš mága nebo druida, zvlášť pro nezkušenější hráče. Druid umí i léčit, takže bonus. Za zlo mága, pro černou magii, tam asi neni co řešit.
Za dobro chodim cestou fyzickýho ničení, dva rytíři si poraděj se všim. Rytíř/Mnich taky dobrá dvojka. Paladini odvedou svojí práci, ale dýl jim to trvá. Zas ze začátku pomůžou léčit a požehnávat.
Takže za mě Druid/Klerik/Rytíř/Rytíř. Rytíři jsou nenáročný, odolný, nevyžadujou specifický artefakty a s klerikem za zadkem rozsekaj cokoliv.
Další varianta je Klerik/3x Lučištník pro boj z dálky. VELMI efektivní, ale je to takovej jinej styl hry.
Momentálně sóluju sedmičku s lučištníkem, mám před sebou finální lokaci. Možná to ještě dneska dohraju.