A dá sa nastavovať smerová charakteristika ?
Charakteristika je napevno kardioidní, ale můžu ho otočit zády ke dveřím. Blbé je, že jsem v takovém kumbálu, co jsme si z jedné místnosti udělali jako extra pokoj, takže je to akusticky celkově nic moc. Ale jak jsem k tomu přidal hudbu, tak je to v pohodě. On je ten jakoby šum docela nízký a jde slyšet spíše až při vyšším zesílení zvuku, takže by určitě pomohlo, kdybych sílu záznamu snížil a šel k mikrofonu blíže. Nicméně jsem jinak spokojený, v novém bytě už to pak bude taky jiné.
Dnes jsem konečně skouknul video k remaku Blade of Destiny. Máš to opravdu promakané, šel jsi do detailů. Co mně zaujalo je ten druid. Říkals, že není moc dobrý, že v soubojích moc neobstojí. Na DH tam ale v diskusi je zmíněno, že naopak s jeho kouzlem Dance jsou souboje lehké. Samozřejmě týká se to původní verze, ale je to tak?
Díky
Byl to jeden z prvních pokusů, to jsem ještě docela reálně uvažoval o tom, že bych takto projel komplet celou hru, takže rozbor družiny jsem měl docela promyšlený předem a hlavně to mělo tak nějak kopírovat mou družinu z originálu. Ale k tomu druidovi ...
Dance je druidské kouzlo a v Blade of Destiny je opravdu silné, nicméně při nižší dovednosti (první levely povolání) docela často selhává a k tomu je ve hře obecně problém s dostatkem many, byť druid je v tomto ohledu na tom lépe než mág (druid má vyšší přirozenou regeneraci). Výhodou Dance je, že jakmile je potvora pod jeho vlivem, tak je definitivně vyřazená a v boji se s ní počítá jako s již poraženou. Když se tohle třeba podaří u boje s harpyjema, tak je to radost, protože harpyje jsou jinak opruz. Nevýhodou je, že Dance se musí sesílat z kratší vzdálenosti, takže druid se musí dostat přímo do víru boje a tím mu hrozí, že se stane snadným terčem.
V remaku je Dance nahrazeno kouzlem Mad Dance, což je v podstatě to samé, akorát to lze sesílat z větší vzdálenosti, jenomže pravděpodobnost selhání je u remaku ještě větší. Palebná síla dvou elfů je větší jistota. Zajímavé třeba je, že Dance v originále Star Trailu má již omezené trvání, takže v něm není Dance tak užitečné, spíše naopak, protože dopředu nevíš, kdy vyprchá, ale remake Star Trailu využívá Mad Dance, takže u něj se ta výhoda zase vrátila.
Elfové mohou s přehledem používat útočná kouzla a kouzla z oboru dominance, k tomu mají dobré bojové schopnosti a dokážou na sebe přenést část povinností druida, které si navíc mohou mezi sebe rozdělit a jejich potenciál ještě znásobit. Jedinou další bojovou výhodou druida je to, že si může poměrně brzy očarovat svou obsidiánovou dýku, takže získá magickou zbraň a s ní může bojovat s démony. Tahle situace nastane v počátku hry přesně jedna a v remaku to snadněji pořeší útočná kouzla.
Pokud se nechceš spoléhat na dostatek many, pak to je opravdu na zvážení, druid má jinak řadu prima nebojových dovedností, ale v remaku je to trochu sporné. Kdyby se alespoň daly snadněji hledat bylinky a tvořit lektvary many, pak je to opravdu jasná volba. Jak ukázal boj s Gorahem, druid je v remaku nebezpečný protivník, krom Dance je dobré Plumbumbarum, které protivníka přetíží a on se nemůže hýbat, ale tohle kouzlo umí i jiná magická povolání.
Tohle je vždycky složitější posoudit, protože jak pro originál tak i pro remake platí, že je potřeba přežít první jeden až dva levelupy, kdy se patřičné dovednosti/kouzla dostatečně zvednou. Druida jsem protáhl celou trilogií, takže k němu kladný vztah mám, ale hodně záleží na tom, jaká taktika ti v bojích sedne. Když vidím, jak často mi selhává v bojích kouzelnice, tak bych si občas vytrhal fousy
Druid na tom podle mě nebude v remaku lépe. Zítra asi udělám jedno video z části před koncem hry, kde bych souboje v remaku ukázal. Ale jak jsem říkal, nejhorší je ta upozaděná alchymie, která by taky hodně věcí pořešila.
Abych nezapomněl, Dance je o to silnější, že nebere ohled na typ potvory, jiná kouzla z oboru Dominance, jako je třeba Be My Friend, působí jen na humanoidy a hlavně mají omezenou dobu působení. Druid pak umí ještě podobným způsobem ovlivnit zvířata (Master of Animals), což se hodí pro změnu ve Star Trailu (nejsem si teď jistý, jestli má to kouzlo jenom on, nebo ho mmůže sesílat i jiné povolání, protože já měl v tomto vycvičeného zrovna druida
). Já bych to asi shrnul tak, že volba je odvislá spíše od toho, jak moc se chceš starat o manu a jak si rozvrhneš doplňkové dovednosti uvnitř družiny.
Jinak dneska jsem ješt dodělal druhou část videa ke Grimoire, kde probírám Village of Crowl. Je to již s novým mikrofonem, tak se kdyžtak můžete vyjádřit ke kvalitě zvuku, jestli to je nějaký pokrok, nebo co by ještě případně bylo dobré pořešit