Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 10:19:05
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21

Autor Téma: (Elemir) - Wizardry 8  (Přečteno 25033 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #90 kdy: Červen 12, 2018, 20:36:23 »

Každopádně budu rád, až to budu mít za sebou. Pro příště si ty trilogie rozmyslím ;) Už teď je jasné, že Wizardry 8 hraju naposledy - pochybuju, že bych se k nim kdy v životě vracel. Takhle disbalancovaná hra se opravdu jen tak nevidí. Pořád prostě nechápu, proč se nevydali stejnou cestou, jako tomu bylo u předchozích dvou dílů. Věřím tomu, že tohle někoho baví, ale pro mě je tenhle styl práce s obtížností něco, co jsem nikdy neměl rád. Je to prachsprosté natahování herní doby na úkor absentujících mechanik. Jakoby ta hra snad ani o ničem jiném nebyla.

V jednu chvíli se zdálo, že se progres družiny začíná více ukazovat, ale jak se teď vracím přes Močál, tak je to stejná bída, jako dříve na cestě Arnika-Trynton. Je úplně jedno o kolik levelů je co pode mnou, když všechno má pořád stejné výhody. Tohle už opravdu není jen o pocitu. 60 hodin ve hře a už to zase padá do nudy.

Zdejší kolotoč bojů je opravdu ubíjející. Nejhorší na tom je, že všechna podpůrná kouzla, která alespoň nějak fungují, mohu kouzlit až během boje, jenomže co je mi to platné, když v boji s železnou pravidelností začíná protivník. Další věc, kdybych já měl stejné rezistence jako protivníci, tak by se mi taky hrálo skvěle. Ba co více, kdybych měl alepoň stejnou úspěšnost kouzlení ..., možná už jen s tím bych si vystačil. Nj, jenomže postava(y), které mi chtějí zakouzlit něco prima, jsou rázem paralyzované, a když už náhodou paralyzované nejsou, tak v kouzlení selžou. Svádět stále dokola tuhé boje o ten samý kousek země je něco, co mě vskutku nebaví. Nevidím v tom totiž žádný smysl. Z Močálu bez boje nevykličkuju, protože ať chci nebo ne, klidně mě tu vystopuje hlídka z druhé strany Močálu, která o mě sice nemá ani tušení, ale to je prostě běžný skill zdejších potvor ...

Jak jsem psal již dříve, druhá polovina o hře rozhodne, ale už nevidím nic, čím by mě Wizardry 8 mohly mile překvapit. Klidně si tipnu, že na cestě Arnika-Trynton budou stát hlídky level 17.
IP zaznamenána
This is the end ...

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #91 kdy: Červen 12, 2018, 21:26:17 »

Moje družina:
Bojovník - ještěr - síla 100, rychlost 100 - tak těžím i s mocného úderu a hadí rychlosti
Samuraj - drak - síla 100, rychlost 100 - tady zatím z ničeho netěžím, protože jsem se na tuto hodnotu dostal teprve teď
Mechanik - hobit - obratnost 100, rychlost 100 - odražení, hadí rychlost
Hraničář - mook - obratnost 100, smysly 100 - odražení, orlí zrak - cca každý 30 šíp způsobí instantní kill, a vystřelí 4 šípy za kolo
Kněz - trpaslík - odolnost 100, zbožnost 100 - železná kůže, železná vůle
Mág - elf - inteligence 100, zbožnost 100 - mocné seslání, železná vůle
a ještě se mnou chodí Vi Domina

Co nejdřív jsem se snažil dostat některé vlastnosti na 100 abych mohl využívat speciální dovednosti a přijde mi že to dost pomáhá, např. bojovník má meč a dýku a útočí 4-6 x za kolo v průměru 1 rána za 35 bodů. Permanentně mám zakouzleny tyto kouzla: světlo, očarované ostří, magická clona, plát brnění, štít proti střelám. Na začátku boje vždy zakouzlím požehnání a popř. spěch (ten jsem kouzlil v minulé rozehrávce, nyní ho nikdo neumí)

Připojením k Umpani by jsi nic nezískal, spíš to asi chtělo jinak trénovat postavy.
Mě na týhle hře nejvíc baví samotný vytváření party a zkoušení jak který kombinace spolu budou fungovat. Většinou si stihnu ještě projít Trynton a pak většinou končím. K lochnesce jsem se dostal zatím jen 2x. Hromadná likvidace je sice fajn, ale jak říkáš, po čase se to omrzí a moc variant jak bojovat není a je to pořád dokola to stejný. Zvlášť když chceš jen někudy proběhnout a musíš se tvrdě probojovávat. I přesto má ta hra pro mě svý kouzlo a čas od času si to rozehraju.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #92 kdy: Červen 12, 2018, 22:05:39 »

Já právě nevím, jestli jsem vůbec nějakou jinou možnost s tréninkem postav měl. Vyjma kouzelnice jsem byl u všech postav dost daleko od možných 100 bodů. Přesto jsem tak nějak správný směr odhadl, akorát bude ještě cca 5 levelů trvat, než zkoriguju i ten zbytek. Uvedu příklad mého bojovníka:

Startovní statistiky importované postavy:

Síla - 68
Inteligence - 35
Zbožnost - 55
Výdrž - 73
Obratnost - 62
Rychlost - 38
Smysly - 38

Podle manuálu je základ pro trpaslíka:

Síla - 55
Inteligence - 30
Zbožnost - 50
Výdrž - 60
Obratnost - 35
Rychlost - 35
Smysly - 35

a k tomu má 45 bonusových bodů. V podstatě to ale nesedí, protože skutečný rozdíl mezi oběma výpisy je 69, tedy o dalších 24 bodů více. Ale dobrá, to může být cokoliv, tvorbu postavy v osmičce jsem nezkoušel ani nepročítal, protože k tomu nebyl důvod. Podstatné je, že za 15 levelů jsem dostal celkem 45 + 45 bodů za levelup, což mi stačilo akorát tak na zvýšení Síly a korekci Rychlosti. Tu jsem samozřejmě korigoval na úkor Obratnosti, kterou by se mi bývalo vyplatilo taktéž zvedat.

Kdybych měl tu možnost, tak bych si postavy vytvořil jinak, ale mě se hra ani na nic neptala. Pokud jde o dovednosti, to je to nejmenší, to se opravilo samo, ale chtělo by to, aby to bylo vidět i přímo v tom boji. Trochu se bojím toho, že až se mi podaří ty postavy potrénovat k obrazu svému, tak mi to levescaling zase všechno zhatí.

Z ochran kouzlím v podstatě to co ty, časem jsem akorát začal vynechávat Štít proti střelám, protože jeho efekt byl sporný. V boji je to Požehnání a Superman, dost ovšem záleží na tom, zda-li vůbec dostanu šanci kouzit.

Docela by stačilo, kdyby se těm respawnutým potvorám dalo vyhýbat a bojovat jen s tím nejnutnějším, jenomže to nejde. Jakmile se potvory respawnou, tak už v té lokaci zůstanou.

Osmička má své světlé chvilky, ale levelscaling je třeba věc, kvůli které bych už nikdy nerozehrál Oblivion a to byla hra, která se mi jinak v řadě bodů líbila. Něco jiného by bylo, pokud bych k osmičce přistupoval třeba jako u Lionhearthu, kde jsem věděl do čeho přesně jdu a šel jsem do toho vysloveně s hecem, že to protrpím a dojdu na konec. Jedinou mojí záchranou je nález slušné sady artefaktů :D Rád bych, aby osmička byla důstojnou tečkou za celým mým dobrodružstvím.
IP zaznamenána
This is the end ...

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #93 kdy: Červen 12, 2018, 22:48:28 »

Já to nemyslel tak že bys je trénoval špatně :-) Je mi jasný, že musíš pracovat s tím co ti hra dá. Když si vytvoříš "ideální" partu pro tu jednu konkrétní hru tak máš určité výhody, ale zase projít celou trilogii s jednou skupinkou má svý kouzlo. Jak už jsi zmiňoval v jednom z předchozích příspěvků, to by musel člověk hned na začátku znát pravidla pro všechny 3 díly a dělat skupinu s ohledem na budoucí hraní.
A to mě těď docela i zaujalo, tak pokud budu mít někdy čas a náladu tak si to zkusím namyslet :-) Jsem zvědavej co mi vyjde.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #94 kdy: Červen 13, 2018, 01:23:49 »

Ono je docela zajímavé sledovat různé souvislosti v tom systému. Jak postupuji pomalu dál, tak se vždycky objeví něco nového, čeho jsem si předtím nevšiml. Anebo i všiml, ale teď si mnohem více všímám i drobností, jako jsou třeba koncové tabulky po absolvovaných soubojích.

V boji se nezvedá automaticky vše a každému, ale v těch základních dovednostech je to skoro co boj, to jedna úroveň. Později se to samozřejmě zpomaluje, ale zpočátku skutečně platí hrubé přirovnání 1 bod = 1 úroveň bojové dovednosti. Začalo mě to zajímat v souvislosti s přezbrojením ninji a před pár hodinami jsem zkusil dát bojovníkovi tu zmiňovanou dýku ;) Sice s ní moc netrefí, ale dovednost plynule roste.

Teoreticky bych po absolvování 50 bojů měl postoupit na úroveň 50, což začíná být z pohledu zbraní zajímavější. Anebo jinak, pokud bych chtěl jakoukoliv zbraňovou dovednost vytáhnout z 0 na 50, bude k tomu zapotřebí zhruba 50 bojů (někdy dovednost poskočí i o 2 body). Průšvih je ovšem v tom, že v bojích zároveň roste level postav, takže balanc mezi levelem a úrovněmi dovedností se blbě udržuje. No, ale pak mě napadlo, že ono je to možná postaveno jinak.

Zrovna před chvílí jsem dorazil k Arnice, takže znám levescaling po cestě k ní. Močál byl vyjímka, ten opravdu vytuhl. Lehce vytuhla i mýtina v Tryntonu, ale strom už je třeba slabý. Naopak cesta Arnika - Trynton už zůstala stejná. Rozpětí zkušeností po boji se pohybuje od 5-14 tisíc, což není mnoho, ale právě toho by se dalo využít.

Juggernauti na cestě Arnika - Trynton chodí po devíti a sami o sobě mají dost HP. Čistě fyzický boj s nimi je zdlouhavý, ale zase je to ideální tréninkový materiál :) Když jsem to tak testoval, tak mě napadlo, že Wizardry 8 s grinděním počítají. Celý ten problém levelscalingu je možná jenom disbalanc mezi levelem postavy a úrovněmi jejích dovedností. Takhle se dají bojové dovednosti krásně potrénovat a zkušenostní zisk přitom bude malý. Možná to právě chtělo začít s tím dříve.

Zvažoval jsem, že bych si dal teď oraz, zůstal na cestě několik dalších hodin a zkusil absolvovat nějakou stovku soubojů s Juggernauty. U bojovníka mi tím hrozí max. 2 levely. Zkazit už tím asi nic nemohu. Akorát si musím promyslet bojovou strategii, aby to zase netrvalo až moc dlouho a pokud možno každá z postav si v tom něco vyzkoušela.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #95 kdy: Červen 13, 2018, 12:55:54 »

Ještě než se vrhnu do pokračování deníku, tak bych se v rychlosti vrátil k té poznámce o nastupující nudě. Pořád přemítám o tom, o kolik je osmička odlišná v rámci trilogie a o kolik je odlišná vůči jiným RPG vůbec. Tím myslím RPG, která mě dokázala oslovit. Levescaling a provedení bojů je sice hlavním důvodem mé nespokojenosti, ale není to jediný důvod.

O dialozích už jsem psal, ale on je celkově problém i s příběhem a další náplní hry. Chybí mi tu prostě ta objevitelská část, která byla pro šestku a sedmičku typická, kdy jste si museli skládat jednotlivé střípky hezky jeden po druhém a atmosféru dokreslovala řada drobností. Příběh osmičky má být zavrcholením celé série, ale po celou dobu mám pocit, že je tu jen proto, aby nějak poslepoval jednotlivé lokace Dominu a dal jim alespoň nějaký smysl.

Přijde mi, že v osmičce se procházím povětšinou po liduprázdných lokacích a jediný pořádný dungeon jsem potkal jen na začátku hry. Místa jako Arnika a Trynton jsou třeba zajímavá, ale v poměru vůči ostatním lokacím je to jen zlomek času. Proto mi ty boje vadí čím dál více. Chybí mi v tom hlubší význam, proč to vše podstupovat. Když se podívám na souhrn dosavadního času, tak těch zapamatovatelných okamžiků je hodně málo.

Martenův útes nebo Mořské jeskyně jen stěží nahradí lokace jakými jsou třeba Tower of Dane nebo Nyctalinth v sedmičce. Pokud jsem navíc dobře sledoval možnosti sedmičky, tak mě toho už ani moc nečeká. Pod Mount Gigas se podívám připojením k Umpani a pak už je tu jen Rapaxský útes.

Nahlédnutí na základnu Umpani

Možností pro další cestu mnoho nezbylo a volba zůstala čistě na mě. Rozhodl jsem se proto pro systematičtější postup a vrátil jsem se do Severní divočiny a zamířil si to na základnu Umpani. Neměl jsem v úmyslu se nechat zlanařit, ale čekal jsem od toho podobnou volnost jako v případě Martenova útesu.







Lokace je velikostně hodně podobná exteriéru Martenova útesu. Hlavní rozdíl spočívá v lehčích soubojích s potvorami a v nadmíře rukou, které mi s nimi byly ochotné pomoci :)



Poměrně brzy jsem však zjistil, že tohle je jen základní tábor, který teprve slouží jako vstup na samotnou základnu v hoře Gigas. U vstupu do tábora mě uvítal vojín Panrack, který mi položil trojici otázek ohledně mých preferencí a vztahu k Umpani. První otázka se týkala přechovávání výbušnin. Druhá směřovala na mé případné konflikty s členy Imperiální federace Umpani (I.U.F). v rámci všech planet, kde I.U.F. působí. Pokud vynechám incident s generálem Yamem na Guardii, tak jsem se nikdy zákonům I.U.F.nezpronevěřil, nehledě na to, že po T'Rangském útoku na Ukpyr nezbyl jediný svědek mé návštěvy generála Yama ;) Hrozící prozrazení mé obojakosti se nakonec vyřešilo samo, když se klíčové postavy (svědci) mezi sebou vyvraždily :)



Třetí otázka pak směřovala na mé sympatie k T'Rangům a úvahám o našem budoucím spojení s nimi. To je ovšem zapeklitá otázka, protože T'Rangům těžko kdy mohu zapomenout, že útok na velitelství I.U.F. na Guardii měl zlikvidovat nejen generála Yama, ale společně s ním jsme tam měli zařvat i my. Zkusil jsem cvičmo i variantu, kde jsem sympatie k T'Rangům naznačil, ale navenek se nic nestalo. Panrack mě pustil i tak. Nicméně jsem rozhodnut, že k T'Rangům se nepřipojím, takže jsem zůstal u své původní odpovědi. Ostatně ono je to možná opravdu jedno.



Uvnitř tábora se mnou skoro nikdo nechtěl mluvit a všichni mě svorně odkazovali za Balbrakem, který zde funguje jako náborář pro civilisty. Vyjímkou byl akorát kapitán Kunar, který nás poznal a společně jsme mohli zavzpomínat na generála Yama. Novým vůdcem I.U.F. je generál Yamir. Od Kunara jsem si mohl koupit Vlajku Umpani, což je úkolový předmět, který po měl chtěl Z'Ant v Martenově útesu - tedy pokud bych ten úkol přijal.







Kancelář Balbraka se nachází naproti baru a je podobně jako budova s barem rozdělena na dvě poloviny. V jedné je samotný Balbrak a v druhé jsou pokoje rekrutů. Jediným novým viditelným rekrutem je tu Sparkle, která pochází z Tryntonu a k I.U.F. se přidala z důvodu hrozby krys, jímž by se v budoucnu chtěla postavit. Sparkle je povoláním hraničářka a dá se najmout do družiny.



Pokoje rekrutů jsem zkusil vyrabovat, ale není tu nic zajímavého, tedy vyjma jednoho vtipného obrázku ve skřínce. Nechal jsem to proto být. V kanceláři Balbraka si lze prohlédnout trojici map, odkud se dá zpětně dovtípit pár informací (jejich souvislost mi došla o něco později při vstupu do Mělčin). Samotného Balbraka jsem vynechal, nerad bych teď navazoval rozhovor směřující k našemu náboru mezi rekruty I.U.F.



A tím tak nějak naše návštěva základního tábora skončila. Bez rekrutování se nikam nepohnu, což je stejné, jako v případě Ukpyru na Guardii. Doufal jsem, že se odtud pohnu dále, minimálně si zpřístupním teleport na různá místa Dominu, ale to bych se musel nejprve dostat pod horu Gigas a k tomu potřebuji vstupní kartu. Bez boje by to tedy nešlo, takže jsem zavelel k odchodu.

Bayjin

Ze Severní divočiny jsme se přesunuli na jih do Močálu, kde nám zbyl neprozkoumaný průsmyk na severu. Místo pečlivě střežila hlídka Rynjinských bojovníků, což byl poměrně tuhý střet, který jsem musel nesčíslněkrát opakovat, protože jsem narazil na opravdu tuhého protivníka a měl jsem k dispozici jen omezenou možnost manévrovat. Vždycky něco selhalo a k dispozici jsem neměl ani nic, čím bych byl schopný ustát psionické útoky. Nakonec jsme hlídku s vypětím všech sil porazili, ale před vstupem do tunelů nás zastavila Vi a dále s námi odmítla pokračovat.



Výstup tunelů nás zavedl na poloostrov Bayjin. Tuhost bojů zdánlivě poklesla, ale po poloostrově se prohání několik tuhých hlídek, které jsou taktéž nepříjemné. Nicméně nic se už nevyrovná tomu boji v Močálu. Důvodem je fakt, že na Bayjinu jsem získal díky terénu lepší možnosti manévrování. Problém tak byli hlavně létající hadi a náčelník Rynjinů ve vesnici.







Za zmínku stojí ještě jedna věc. Respawnující se hlídky jsou o poznání slabší, takže mi ihned bylo jasné, že jsem v lokaci, která je určena pro vyšší level postav. On postup na Bayjinu nebyl nic rychlého, čištění celého poloostrova mi zabralo dobrých 7 hodin, ale pomalu a jistě jsem postupoval vpřed.

Na SZ cípu poloostrova se nachází podivná skulptura v podobě páteře a nedaleko od ní jsem narazil na vrak raketoplánu. Uvnitř raketoplánu jsem krom pár podivných předmětů našel další černou skřínku. Až budu mít čas, zastavím se s ní v Arnice, protože tahle skříňka vypadá mnohem méně poškozená, než ta z raketoplánu v Arnice. Proteď jsem se ovšem mylně domníval, že tenhle raketoplán patřil Martenovi.





Pod skulpturou jsem si všiml nějakého vstupu do tunelu a jelikož to vedlo pod vodu, tak jsem se dovtípil, že tudy vede cesta do Mořských jeskyní. Jenomže skulptura slouží zároveň jako mříž, takže vstup do tunelů je možný jen po cestě, která začíná v nedaleké vesnici (je to taková kamenitá stavba připomínající molo).

Ve vesnici to celkem šlo. Jakmile jsem zlikvidoval místní hlídku hadů, tak s Rynjiny a spol. už jsem si pomohl díky krytí v chatrčích. Nejtužší potvorou byl Rynjinský náčelník, což je velmi obstojný mág. Musel jsem ho usekat postupně, protože on byl i docela odolný. V jedné chatrči jsem našel 8 dýchacích přístrojů.





Nejzajímavější byla ovšem velká chatrč na východě vesnice, která slouží jako vězení. Uvnitř jsem narazil na umpanijského kapitána Glumpha a jednu známou z Guardie ... Jan-Ette ;) Glumph mi poděkoval za osvobození, ale jelikož nejsem členem I.U.F., tak se odmítl se mnou dále vybavovat (potřeboval by se dostat do tábora Umpani, ale můj doprovod odmítl). Mnohem více jsem si proto sliboval od Jan-Ette, ale jakmile jsem na ní promluvil, bylo ihned jasné, že ta už okolní svět příliš nevnímá. Zprvu mě ani nepoznala a rozhodně z ní vyprchal i veškerý vztek, který na mě na Guardii měla. S vypětím všech sil mi pověděla, co se stalo, a do ruky mi vložila zástavu Helazoidů. Poté zemřela.





Zástava Helazoidů je jeden z mnoha předmětů, který není úkolový, ale přesto mám pocit, že by ho někdo mohl chtít. Nešikovné na Wizardry 8 je ovšem to, že to prostě nejde logicky odvodit. Musel bych jednotlivá NPC obíhat a zkoušet to předmět po předmětu. Proto jsem se k tomu zatím neodhodlal.

V rychlosti jsem nahlédl na "molo", abych se podíval, jak to bude se zatopeným tunelem a po prvním neúspěšném pokusu o podplavání jsem pelášil pro dýchací přístroje. Jejich použití je jednoduché, dávají se do slotu pro prsteny a náhrdelníky. Přitom kapacita dýchacího přístroje je neomezená. Není to tedy jako ve Wizards & Warriors, kde bylo potřeba vzduch doplňovat.

Pasáž s prohlídkou základního tábora a Bayjinu mi dohromady zabrala 9 hodin, čímž jsem se dostal na celkových 61 hodin a 15 minut. Družina mi za ní nabrala docela dost zkušeností, ale s levelupem jsem příliš nespěchal. Problém je totiž s bishopkou a kouzelnicí, protože si nejsem jistý, co za kouzla si dále vybírat. Obzvláště u bishopky je výběr příliš velký a nerad bych se unáhlil. Bojovník tak postoupil na level 15, kdežto bishopka třeba zůstala na levelu 12.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #96 kdy: Červen 13, 2018, 12:57:52 »

Mělčiny

Podvodní tunel z Bayjinu vede do oblasti Mělčin, což je komplet podvodní lokace, která má dva východy. Ve své podstatě je to koridor, který má nejspíše simulovat trasu po mořském dně. Dominus je strukturou opravdu náramně podobný Guardii, kde bylo uprostřed taktéž moře. Problém Dominu je ovšem v tom, že tady nikde žádnou přehlednou mapu planety nemáte, takže je to opravdu jen soustava vzájemně propojených koridorů. Mělčiny tomu celkem nasazují korunu.



Boje pod vodou byly celkem normální, po Bayjinu jsem měl obavy, aby nebyly ještě o fous tužší, ale na druhou stranu musím zdůraznit, že Mělčiny se skládají ze tří úseků, na nichž se tuhost soubojů výrazně mění. Jednotlivé úseky Mělčin tvoří trojice koridorů, které jsou spojeny skrze centrální jeskyni. Vstup z Bayjinu je obtížností vyrovnaný, ale cesta do Mořských jeskyní už je tužší. Podobně to platí pro zatopené jeskyně pod horou Gigas, kde je to s tuhostí podobné jako v koridoru do Mořských jeskyní.

Zatopené jeskyně pod horou Gigas jsou sice zcela samostatné, s centrální jeskyní je spojuje jen krátký nebojový úsek s nahrávací obrazovkou, ale je to taktéž místo, kde je potřeba dýchacích přístrojů, takže je řadím do společné skupiny. Jejich druhý konec končí v "suché" části jeskyní pod horou Gigas, ale postup dále do jeskyní blokuje uzavřená brána, přes kterou se odtud nedá dostat (nejspíše se musí otevřít z druhé strany, což samozřejmě vyžaduje připojení k I.U.F. apod.). Poblíž brány je domek, kde na zemi leží další osmice dýchacích přístrojů. Hra tedy počítá s oběma směry postupu.



Centrální jeskyně Mělčin je hodně zajímavé místo. Na jejím počátku, směrem od Bayjinu, jsem našel u ostatků identifikační karty I.U.F., které se mi zřejmě budou hodit v táboře Umpani. Na jihu jeskyně je pro změnu jeskyňka s uzamčenou truhlou Davy Jonese, ale zámek je příliš složitý, takže jsem truhlu musel nechat být. Ovšem to bych se navíc předběhl. Centrální jeskyně obsahuje ještě jednu zajímavost, kterou jen stěží přehlédnete ;) Je jí Lochneska :D Tenhle přerostlý plaz hlídá jak jeskyni s truhlou, tak i vstup do koridoru k Mořským jeskyním.









Pokus o boj jsem poměrně brzy vzdal, je to dosti náročné a vyžaduje to štěstí. Nenapadla mě žádná vhodná taktika. Pod vodou je navíc potřeba počítat s tím, že tu nefungují všechna kouzla. Naštěstí se mi díky mé zvědavosti povedlo přijít na to, že Lochnesku je možné skrze bojový mód odlákat (schovat se jí za kameny), takže jsem získal komplet bezpečný průchod na jih. Jedinou hmatatelnou věcí, co jsem si z Mělčin krom ID karet odnesl, je ještě kus korálu. Jižním koridorem jsme proplavali až nakonec, odkud vedla cesta do Mořských jeskyní.

Mořské jeskyně

Ač to z názvu může vypadat jinak, Mořské jeskyně se nacházejí nad úrovní moře a je to soustava několika různě propletených chodeb a jeskyní. Kolem nich pak vede pás pobřeží, odkud do jednotlivých jeskyní vstupujete. Propojky mezi jeskyněmi jsou totiž obvykle nevratné, většinou odněkud někam spadnete a musíte se pak přes pobřeží vracet zpět. Dost to zdržuje, protože respawn je tu klasicky rychlejší a potvory tu byly na mě středně tuhé a jejich tuhost postupně rostla, protože v Mořských jeskyních jsem dost rychle nabral zkušenosti.







Na pobřeží a v jeskyních se dá najít trojice úkolových předmětů, které jsem postupně při průzkumu jeskyní využil - vlasec s háčkem, kladivo a prkno. Použití je jasné z konkrétních situací, bez háčku se třeba dokonce můžete dostat do trvalé pasti. Bylo to zas po dlouhé době místo, kde je potřeba s předměty různě manipulovat a postup není vysloveně přímočarý.

Kladivem se dá rozbít vyzdívka jedné jeskyně, ale za ní je jen brána uzamčená z druhé strany. V této části jeskyně je ovšem dvojice propadel, z nichž jedno vede do jeskyně pod bránu a odtud jsme se s pomocí háčku dostali otvorem nahoru a za bránu. Výhra je to jen částečná, protože nás přišla přivítat skupinka duchů v čele se strážcem krypty :)





Stážce, neboli Udržovatel, krypty je poměrně tuhý kostlivec s řadou silných útoků. Jednak využívá magii a k zahození není ani jeho fyzický útok obřím mečem. Férový boj byl ztráta času, byť jsem se o něj několikrát pokusil. Nakonec mi z bryndy pomohl vyvolaný elementál, který si s kostlivcem hravě poradil. Jó, dávat tak šlupy okolo 100 HP v každém kole jako on, tak jsem za vodou :D Po strážci zbyl meč, který smí nosit jen rasa Mooků.



Nebyl to jediný tužší nemrtvý, ještě mi tu zbyla skupina nižších nemrtvých a jak známo, v množství je síla ;) Za oba boje jsem dostal haldu zkušeností a hlavně přístup k ostatkům, u nichž jsem našel klíč od Martenovo hrobky. Trochu mě zarazilo, že by Marten měl být po smrti, když mi Z'Ant v Martenově útesu povídal, že ho vyslýchali, ale nechal jsem to být. Časové souvislosti se ve Wizardry 8 skládají špatně.



Martenova hrobka se nachází na druhé straně rokle, která je součástí severní soustavy jeskyní. Poměrně rychle mi došlo, že přes rokli si musím postavit lávku a k tomu se mi náramně hodí prkno nalezené na pobřeží, ale potíž byla v tom, že přístup k rokli je kluzký a položení prkna je proto potřeba dobře naplánovat. Navíc hrozí, že družina z prkna sjede a čeká jí opět komplet spletitá cesta zpět nahoru. Hm, kdybych si ovšem býval lépe prohlédl dříve nalezené věci, našel bych mezi nimi boty s hřeby, které se výborně hodí pro postup po kluzkém povrchu ... :D Ale tak dal jsem to i bez nich, jen to chvilku trvalo :)



Hrobku jsem odemknul nalezeným klíčem a za ní už me čekal duch šíleného Martena. Důvodem Martenovo šílenství bylo vlastnictví Destinae Dominus, které mu propujčilo vědění všeho, což Martenovu mysl postupně rozvrátilo, neboť Marten ztratil pevný bod a přestal vnímat realitu jako takovou. Stejný osud čeká každého, kdo by chtěl tento artefakt nosit, proto Marten vytvořil Přilbu Zklidnění. Postava, která jí má na hlavě, nebude artefaktem dotčena. Je to docela důležitá poznámka, protože při jejím nedodržení všechny postavy v družině zešílí, což by mělo neblahý vliv na boj. Marten už si helmu vyzvednout nestihl.







Martena se dá zeptat ještě na několik věcí, ale to podstatné jsem nezmínil. Než je s Martenem možné komunikovat, je potřeba zodpovědět dvojici jeho otázek, ale má to jedno úskalí spočívající v češtině. První otázka zní: "Koho hledáte?". Logická odpověď je "Martena", ale duch mě jen odbyl, čímž mě docela vykolejil, takže následovalo krátké kolečko různých pokusů. Bylo mi to však divné, tak jsem zkusil ještě jeho jméno v 1. pádě a najednou mi to vzal. Čeština funguje ve hře trošku zvláštně. Jak už jsem psal, občas mi ty otázky nedávají přílišný smysl, ale tady podivně funguje i odpověď. Alespoň druhá odpověď byla jasná, protože my si samozřejmě přišli pro Destinae Dominus ;)

Za rozhovor s Martenem je 400k zkušeností a při dobré volbě otázek se dá dozvědět nejenom něco z příběhu, ale i určitá nápověda. Zeptal jsem se totiž Martena na Belu a odpovědí mi bylo, že mám dobře poslouchat, co mi Bela řekne. Tím mi potvrdil správnost mé volby.





Marten mi na konci rozhovoru předal klíč od uzamčené brány a nadobro zmizel. S tím jsme se otočili a vyrazili zpět do Bayjinu ...

Návrat do civilizace

Cesta z Mořských jeskyní nebyla vůbec jednoduchá. Postavy získaly příliš zkušeností a okolí na to zareagovalo zvýšením levelu potvor. V Mělčinách jsem měl doslova co dělat. První boj jsem dal, ale jakmile na mě bafla trojice Smrtících rejnoků, tak jsem měl smůlu. Boj jsem po mnoha pokusech vzdal a namísto toho jsem se pokusil v boji o úprk do centrální jeskyně, což mi vyšlo. Odtud už to bylo snažší.

V Bayjinu jsem se ani nepokoušel vejít do vesnice, protože už zdálky bylo vidět, že osazenstvo Bayjinu vytuhlo. Namísto toho jsem skočil do vody a kolem trosek raketoplánu jsem zamířil do tunelu k Močálu. V Bayjinu jsem si však nechal portálovou značku. Močál nebyl taktéž přívětivý, i zde level potvor poskočil a objevily se tu nové typy potvor, ale naštěstí jsem to uhrál na jeden jediný souboj.



Trynton byl oproti tomu změněný jen málo. Na mýtině se krom standarně obtížných potvor pohybovala silnější verze hogara s více jak 500 HP. Boji se navíc dalo snadno vyhnout. Nejprve jsem zaběhl na strom Rattkinů, kde levescaling už skončil. Chtěl jsem tu rozprodat přebytečný loot Barlonemu. Jednak jsem v Mořských jeskyních přetáhl váhový limit a pak bych rád odkoupil Astral Dominae, jenomže Barlone nic nevykupuje. No, alespoň jsem si popřeskládal inventář :)

Cesta Arnika - Trynton zůstala nezměněná, takže úprava tuhosti potvor se asi týká jen lokací směrem na východ. Byla to pro mě dobrá zpráva, protože bych si tu mohl alespoň na chvilku odpočinout. Navíc Arnika je dobrým místem na rozprodej lootu a mohl bych si tu prohlédnout černou skříňku z raketoplánu Jan-Ette.

Můj bojovník dosáhl na level 17 a postupně jsem polevelil i další členy družiny. Tedy vyjma kouzelnic, protože u nich se stále rozhoduji u kouzel, takže si vždy nechávám nevyužitý levelup k dobru. Průzkum Mělčin mi zabral zhruba 2 hodiny, průzkum Mořských jeskyní 7 hodin a útěk zpět do civilizace 5 hodin (velkou část z toho ovšem zabralo přerovnávání inventáře). Tím jsem se dostal na celkových 76 hodin ve hře. Další postup bych teď rád přerušil testem grindění na cestě Arnika - Trynton, ale je dost možné, že nejprve postoupím do tábora Umpani a připojím se k I.U.F., protože to by mohla být nyní teoreticky celkem klidná pasáž hry.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #97 kdy: Červen 13, 2018, 20:15:20 »

Vždycky, když se na osmičku naštvu, tak mě ta hra něčím mile překvapí :D Je to jak naschvál. Osmička je totiž jen zdánlivě zcela svobodný openworld. Sice můžu jít kamkoliv, na co mi stačí síly, ale z pohledu příběhu už to tak neplatí. Oproti sedmičce tu však nejsou žádná vodítka, která by mě časem někam vracela a postupně mi to rozpětí hledání zužovala. Osmička spíš počítá s tím, že hráč bude ctít určitou linku a sám po ní bude pendlovat, dokud z toho budou plynout nové informace.

Je to vlastně logické, protože jak je ten svět místy pustý, tak informace lze získávat jen na určitých místech a těmi jsou zpočátku Arnika a Trynton. Z Arniky mě příběh zavedl do Tryntonu, odtud na Martenův útes a výsledek jsem měl oznámit opět v Tryntonu. A stejný návrat jsem měl udělat i v případě Trynton - Arnika, protože mezi tím se děj posunul a patřičné informace bych se dozvěděl právě zde.

Dneska jsem po dopsání záznamů do deníku nešel grindit, ale místo toho jsem se rozhodl pro rozprodej věcí v Arnice a při té příležitosti jsem si chtěl otestovat pár námětů pro rozhovor s bratrem Braffitem apod. Byla to výborná myšlenka a opět za to mohlo štěstí, protože mě k tomu donutilo jen to, že družina byla přetížená, jinak bych se vydal grindit, nebo odešel do tábora Umpani :)

První mi padl do rány Myles, kterému jsem kývl na úkol s vykradením trezoru v bance. Díky tomu jsem se dozvěděl o alternativní cestě do trezoru a moje vílí valkýrie Jezebel je nově majitelkou hezkého očarovaného rapíru :) Braffit pro změnu uvítal, že nemám v družině Vi a trochu se o ní a jejím osudu rozpovídal. Zaměřil jsem se více na souvislosti okolo Temného učence a při dalším rozhovoru mi Braffit smutně oznámil, že se Temný učenec spojil s Rapaxy. Nyní mám tedy to spojení definitivně potvrzené. V deníku mám navíc běžné Rapaxe označené za nepřátele.

Krom toho jsem se Braffita zeptal na Mooky a on mi na to odvětil, že mají základnu v Arnice a čekají na posla Umpani nebo T'Rangů. Ha, takže Chaos Moliri bez připojení k jedné z frakcí nezískám. Teď už vím, proč je výběr frakce nutný. Časem bych na to přišel z druhého konce, ale tohle mě potěšilo mnohem více, protože to je přesně ten typ informací, které jsem potřeboval. He-Li mě pro změnu pochválila za získání Destinae Dominus a dala nám rundu pití zdarma :D Od Braffita to byla jen pouhá pochvala (za rozhovor o Vi to bylo 1000 zlatých).

V deníku je ve frakcích ještě jedna důležitá poznámka. Běžné Rattkiny mám v neutrálním vztahu, na rozdíl od Razuky, která ke mě chová přátelský vztah (jen připomenu, že Razuka jsou elitní organizací Rattkinů, něco jako Jakuza ;)). Hra tedy skutečně počítá s tím, že mezi mnou a Rattkiny může dojít ke konfliktu. Navíc to vysvětluje, proč mi družina běžné hlídky Rattkinů hlásí jako "potvory" a proč se mi tedy na mapě nezobrazují jako zelené tečky.

U Antona jsem se pustil do rozprodeje lootu a zastavil jsem se na částce 80k zlatých. Klidně bych mohl pokračovat dále, ale nechtěl jsem zase rozprodat úplně vše. Anton prodává hezkou dýku za 10k, ale to si nechám na později. Zatím nechci kupovat nic, co by nebylo vysloveně nutné. Třeba najdu něco lepšího v podobě lootu.

Legrace je, že tohle vše bych se býval dozvěděl mnohem dříve, ale jak jsem se rozhodl nejprve pro volný průzkum, tak jsem tu posloupnost pěkně naboural. Ale jak jsem již psal, nakonec bych k tomu stejně dospěl, ale takhle je to mnohem přirozenější a hlavně je to něčím podložené. Není to prostě jen věc, na kterou jsem přišel jen díky tomu, že už mi další možnosti nezbyly. Musím přiznat, že rozhovory s NPC jsem těžce podcenil a nebýt Bely, asi bych se o to ani víc nezajímal. Takhle jsem si hezky postaru popovídal a přineslo to kýžený úspěch.

No, ono mě na osmičce určitě brzy zase něco naštve, ale tyhle chvilky jsou něco, co mi to utrpení výrazně zmírňuje :D
IP zaznamenána
This is the end ...

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #98 kdy: Červen 13, 2018, 20:50:08 »

Já se ještě vrátím k tomu že necháváš kouzelníky na 12 levelu protože nevíš jaká kouzla je naučit. To není až tak nezbytný, ty je klidně můžeš polevelit a volbu kouzla vynechat. A při dalším levelu si pak budeš moci vybrat kouzla dvě. Když zas vynecháš, tak se ti opět převedou na další postup atd. dokud nenarazíš na něco co se ti bude hodit. Ale moc to neoddaluj, neboť i ty nejlepší kouzla budeš umět ze začátku jen na nejnižší úrovni a je potřeba je neustálým kouzlením vylevelit. Takže čím později je zařadíš do svého repertoáru tím hůř.

Co se týče cestování, tak já si u kněze vždy nastavím portál u teleportu na Martenově útesu, a cestuji přes něj. Vyhnu se tak courání po močálu a arnických cestách, Bayjin a mořský jeskyně stačí projít jednou a už se tam není potřeba vracet, tak ten portál co jsi si tam vytvořil nejspíš už nevyužiješ, pokud jsi to tam tedy prolezl vše.

Už jsi sehnal nějaký materiál na speciální kousky od Antona? Myslím že zrovna tvá vílí valkýra by to uvítala :-)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #99 kdy: Červen 13, 2018, 21:12:51 »

S tím růstem kouzel tomu teď nějak nerozumím. Samozřejmě si volbu kouzla můžu schovat na později, to vím, ale síla kouzla se snad určuje podle síly skillu? Když se teď naučím třeba kouzlo 6. úrovně z oboru Božské magie, tak ho hned mohu kouzlit na předposledním ranku.

Teleport v Bayjinu jsem nechal kvůli tomu umpanijskému kapitánovi, který se nehnul z cely.

Materiálu mám haldu, ale ještě jsem nepřišel na to, co s ním. Antona jsem si s tím rozhodně nespojoval :) Normálně jsem myslel, že to prostě jen prodám.
IP zaznamenána
This is the end ...

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #100 kdy: Červen 13, 2018, 22:38:31 »

U toho kouzlení si nejsem moc jistej, teď jsem se naučil kouzlo ohnivá bouře, level 6, a při pokusu o zakouzlení jsem měl zelený jen první kolečko a teprve neustálým kouzlením, cca 20-30 zakouzlení, jsem se dostal na 2 zelený a 2 žlutý. A to mám kouzelnictví na 115 a oheň na 89, tady už není moc prostoru pro zlepšení. Podobný je to s Blizardem. A co si vybavuju tak i u jiných kouzel co jsem se naučil v předchozích hrách v pozdější fázi nešlo hned bezpečně kouzlit na vyšších úrovních. To mě dost štvalo a nakonec jsem je ani nepoužíval.

S tím kapitánem budeš mít asi pravdu, já tam chodím přes Umpani a tak se ke mě vždy přidá, nenapadlo mě že tam bude chtít zůstat :-)

Antona se musíš zeptat na brnění a on ti pak poví co ti může vyrobit a co na to potřebuješ.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #101 kdy: Červen 14, 2018, 07:30:41 »

Ohnivou bouři jsem zrovna dostal do nabídky kouzel bishopky, takže jsem to cvičmo zkusil a ihned po naučení jí může sesílat na ranku 7, u mě to tedy funguje hned na maximu. Proto mi to bylo divné. Jedinou vyjímkou je u mě kouzelnice s Vyvoláním elementála, ale u ní je to dané pro změnu malým poolem many pro Božskou magii (má 61 many), takže má dostupný jen rank 5 (potřeba 60 many na seslání). Kdyby měla many více, tak může kouzlit i vyšší ranky. Ona má teda dost nízkou i samotnou Božskou magii, proto má té many tak málo. V tomhle případě by tedy trénink pomohl, ale důvodem je opravdu jen ta mana.

Edit: abych nezapomněl, ještě k těm portálům. U mě to umí hned 3 postavy. Dlouho jsem se tomuhle kouzlu bránil, ale pak jsem si řekl, že by to mohlo elegantně pořešit právě tu nutnost procházení přes tužší oblasti, kterým bych se takto mohl začít vyhýbat. Z Arniky se teď třeba mohu snadno dostat k Donu Barlonemu pro Astral Dominae a další portál si pak nastavím asi taky u toho T'Rangského teleportu. Výhoda u tohohle kouzla byla i v tom, že jsem našel hned dvě kouzelné knihy, z kterých jsem se mohl kouzlo doučit. Akorát mě zprvu mátlo, že to kouzlo je dvousložkové a jaksi nemá smysl se učit obě jeho složky, protože s kouzlo na vytvoření portálu připíše i možnost cestovat k vytvořenému bodu.
« Poslední změna: Červen 14, 2018, 07:48:21 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #102 kdy: Červen 14, 2018, 17:00:29 »

Já samozřejmě taky můžu kouzlit na 7 úrovni, ale je to červeně podbarvený což značí velkou pravděpodobnost na selhání. Proto v boji kouzlím jen zelený, popř. první žlutý rank kde je šance na selhání minimální. Není totiž větší vopruz než když se hromadný kouzlo obrátí proti tobě a najednou máš jen polovinu životů, popř. mága rovnou mrtvýho, což se mi mimochodem nedávno povedlo :-)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #103 kdy: Červen 14, 2018, 17:15:54 »

Aha, teď už rozumím :) To mě popravdě ani nenapadlo řešit, protože to je podle mě standardní chování hry. Platilo to i v šestce a sedmičce. Čím vyšší byl level kouzla a nastavený rank, tím vyšší byla pravděpodobnost jeho selhání. Je to věc, se kterou běžně počítám.

Schválně jsem znovu koukl na ten rozdíl v Ohnivé bouři u kouzelnice a bishopky. Barvy jsou stejné, přitom kouzelnice to kouzlo umí a používá už dlouho.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #104 kdy: Červen 15, 2018, 19:42:20 »

Dneska jsem ještě prohlížel manuál a ona je tam opravdu jedna krátká pasáž, která to opakované používání popisuje, ale teď je otázkou, jak je to doopravdy myšleno. Podle mě se myslí trénink jednotlivých škol magie. Akademický obor na to asi taky nemá vliv, protože v jeho výši se obě postavy výrazně liší. Prohlížel jsem si pak ještě další kouzla a trochu mě to znejistilo. Hintbook se třeba magií až takhle podrobně nezabývá.

Ale jak jsem psal už včera, šestka a sedmička s tímhle pracuje taktéž. Vůbec nebyl problém, aby na vysokých levelech postav stále ještě dost kouzel selhávalo. Já tam třeba taky některá kouzla sesílal na nižších rancích, aby to tak akorát stačilo na příslušný efekt. Jednak jsem tím šetřil manu a pak byla vyšší šance úspěchu. V osmičce to kupodivu všechno sesílám rovnou na 7, ani nevím proč. Když mi boj nebo už jen začátek boje hrubě nevyjde, tak loaduju.

V tomhle používám úplně stejný postup. I v sedmičce bylo u řady bojů hned jasné, že když třeba selhala mysl ovládající kouzla, tak ten boj je už projetý. V šestce to byla větší pakárna, protože tam jsem musel vyskočit rovnou ze hry, kdežto u sedmičky se dal boj už vzdát. Osmička alespoň nabízí rovnou možnost loadu v průběhu boje.

Jinak jsem se včera dostal až k hlavnímu úkolu aliance pro Umpani a NPC (včetně centrálního počítače I.U.F.) mi potvrdila, co jsem si už delší dobu myslel. Další cesta směřuje na Rapaxský útes. Těch 10 hodin jsem tedy strávil docela slušným odpočinkem od přemíry bojů a konečně mi osmička předvedla to, co jsem od ní očekával. Hlavní chyba byla asi v tom, že jsem zpočátku tak urputně trval na volném průzkumu, protože pokud bych si zvolil alianci dříve, mohla se ta méně záživná část rozmělnit v tom a výsledek by byl mnohem přijatelnější.

Úkol pro Umpani však nehodlám zatím plnit, stejně jako jsem si zatím nevyzvedl Chaos Moliri. Možná mě k tomu nějaký úkol požene, ale zatím bych to nechal být a zkusil bych se nejprve k Rapaxům podívat. Vi stejně nemohu nikde najít, tak toho rovnou využiji.

Málem bych zapomněl, zkusil jsem Antona prokecnout a vzpomněl jsem si, že já na tu možnost výroby narazil už dřív, akorát mě nenapadlo se Antona zeptat na podrobnosti, kdy pak vyklopí, co všechno je schopný vyrobit. Jezebel už má tedy nové brnění :)
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 21