Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Září 20, 2018, 00:08:38
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Wizardry 8  (Přečteno 1673 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1128
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #135 kdy: Červenec 10, 2018, 14:51:24 »

Řekl bych, že valkýrie a lord je prakticky to stejné, liší se v tom, jaké zbraně používají a tedy kolik bodů potřebují do rozvoje. Pokud valkyrie rozvíjí jen kopí, pak dává každý level body do boje na blízko, kopí a třetí 3 body může dát do magie.

Lord to má složitější, protože by se teoreticky měl ještě učit boj s dvěma zbraněmi a pak ještě tu druhou zbraň v levé ruce (třeba dýku). U lorda tak více záleží na hráči, jak jej chce vyvinout a čím chce, aby byl. Může dávat vše do boje a magickou složku úplně minout a pak bude silnější v boji na blízko, než valkyrie (bude dávat celkově větší zranění díky dvěma zbraním), nebo jej člověk může rozvíjet jako onu valkýrii, tedy dávat body jen do dvou bojových schopností a další do magie a podobně.

Liší se tedy ještě ve spešl dovednosti, kde lord doplňuje průběžně životy, zatímco valkýrie může podvést smrt. Myslím, užitěšnější je spíše to doplňování zdraví, ale obecně na tom moc nezáleží. Mě doprovází Domina a ni jedné té schopnosti ani u jednoho jsem si nevšiml, že by se projevila.

Rozdíl ve zbraních je pak o tom, kam je postava myšlena z pohledu postavení. Lord by měl být uričtě v přední linii, protože má zbraně s krátkým dosahem, valkýrie by měla být spíše na boku, protože kopím dosáhne kamkoliv a tak může bránit i třeba zadní řady, nebo pomáhat přední, aniž by sama schytala zranění.

Musím říct, že význam dosahu zbraní jsem u toho hraničáře trošku podcenil. On tedy střílí lukem, takže je to jedno, ale má neskutečnou spotřebu šípů.

Protáčení povolání není zas tak špatný nápad, pokud na sebe navazují (jako je ten psionik-biskup. Ale jde o to, kdy to člověk udělá a co tím chce získat. On psionik není špatný kouzelník, ale má málo kouzel, které se může naučit (stejně jako všichni čistí kouzelníci) a tím má i málo many v těch magiích jako takových. Tedy biskup má o proti němu i mágovi obrovskou zásobu many ve všech magiích. A další jsou některá konkrétní kouzla, která jsem chtěl mít víckrát, jako právě ten anděl strážný.

Problém je v tom, že když to člověk udělá na 12 levelu, jako já, tak ke kouzlům na 5 kruhu jiných magií než psionika se dostane až na cca 22-24 levelu a to ten rozvoj jde už pomalu, jak je stále větší a větší potřeba zkušeností. No a to je už vcelku k prdu. Tedy ty kouzla vyšších kruhů jiných magických škol se u něj stejně už nenanučím, ale hodili by se alespoň ty toho třetího-čtvrtýho. Prostě jsem to měl udělat dřív, nejpozději tak na 5 úrovni, když né hned na druhé.
IP zaznamenána

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #136 kdy: Červenec 13, 2018, 23:53:31 »

Tak jsem si jen tak pro srandu rozehrál novou hru se 4 charaktery. Chtěl jsem zkusit  zda rychlejší levelování bude cítit a zároveň zkusit změnu povolání. Konkrétně z alchymisty na ninju. Zajímalo mě zda to bude mít nějakou výhodu. První drobná je, že při rase víly mám do základu u alchymisty asi o 10 bodíků do vlastností víc. Nicméně ta hlavní výhoda a pro mě překvápko je, že koeficient množství zkušenostních bodů potřebných pro postup na nový level se po změně povolání nezměnilo na ninjových 1600 ( alchymista má základ 1200), ale nastavilo se na 1400 což odpovídá hybridům typu samuraj, hraničář, lord. A to znamená že bude rychleji levelovat a nebude v tak výrazném skluzu oproti ostatním. Zvlášť to bude cítit u kouzlení. Budu muset vyzkoušet mýho biskupa předělat na mága, aspoň na jeden level, a pak ho vrátit zpět. Jsem zvědavej co to udělá.
IP zaznamenána
 

+ Rychlá odpověď