Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 12:14:02
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Re:(Elemir) - The Summoning  (Přečteno 8823 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #45 kdy: Září 03, 2020, 19:53:58 »

První příspěvek jsem ještě nečetl, mě na tom druhém zaujal právě hned ten začátek a tak jsem to nakonec i dočetl.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ringo

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 274
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #46 kdy: Září 03, 2020, 20:22:50 »

Ten Darkspyre asi bude trochu mít háček v tom, že je to rogue like a náhodně generované. Jeden z důvodů, proč jej vlastně beru něco jako nultý díl, podobně jako u Spirit of Adventure u ROA serie nebo Dragonflight coby předchůdce Amberstaru, kterým se nikdy nehodlám věnovat, protože je beru spíše jako ještě těžkopádný pokus, než to udělali pořádně.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #47 kdy: Září 03, 2020, 21:38:32 »

Darkspyre není úplně špatný, ale pokud to chceš prolézat opravdu pečlivě políčko po políčku, tak je to docela makačka. Těch několik omezení je dost limitujících a opravdu je lepší co nejdříve vystoupat do dalšího patra a přitom si nalezené bonusy pečlivě schovávat. Ne všechno je přitom generované. Mám v plánu se k tomu jednou vrátit :) Spirit of Adventure mi přijde o fous, možná dva, méně přívětivý. Jinak TS určitě doporučuji, není nutné to ani hrát v kuse, naopak se v tom dobře dělají přestávky.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ringo

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 274
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #48 kdy: Září 03, 2020, 21:45:43 »

Na Darkspyre mě zaujala asi nejvíce grafika, ne, že by byla extra krásná, ale ten styl je vyloženě jak z RPGček na Segu Megadrive :-)

Z časových důvodů to ale je mimo plán. Nejhorší je, že to retro hraní mě zaměstnává takřka na plno a já přitom rozjel i několik novějších moderních her a vždycky si říkám, rozehraji si do toho takovou bokovku na relax, když si budu chtít od té nové hry na chvíli odpočinout a tou bokovkou má být nějaká retro hra z devadesátek, i taková, kterou jsem už hrál a nakonec pak zjistím, že se ta retro pařba stala pařbou hlavní a k té modernější hře ne a ne se vrátit. Vlastně si říkám, nepřemáhám se já? Co stojí za touhou rozehrát moderní hru, když mě stejně vždycky asi bude nejvíce lákat rochnění se v pixelech :-)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #49 kdy: Září 04, 2020, 21:33:57 »

Je pravdou, že už se k novějším hrám, které jsem již dohrál, vracím čím dál méně. Sice je třeba rozehraji, ale po pár hodinách je odložím na neurčito. Výjimkou je akorát série Mass Effect, protože to beru jako takový herní oddych/relax (i když to už taky není zrovna nejnovější). Hodně her mám navíc z minula dohraných tolikrát, že ani nemám chuť se do nich znovu pouštět (Gothic, Morrowind ...). Jenomže u her jako je Darkspyre nebo The Summoning je zase pro mě nově problém herní doba - v současné době to jaksi nedávám :) ... chvilku jsem uvažoval o Ultimě VII. Stonekeep byla třeba pohodička, protože u něj jsem tušil, že podruhé projdu hrou mnohem rychleji, takže se pomalu připravuji, že bych asi před definitivním zakousnutím se do Might and Magic II projel Black Crypt.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ringo

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 274
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #50 kdy: Září 07, 2020, 11:55:18 »

2 Elemir: teď jsi mi připomněl už několik let nedohraný Might and Magic 2. Nevím, jak to pojmout, abych to dorazil. Je fakt, že mě tuhle hru mě přestalo bavit mapovat, protože těch map je moc a jakási ingame mapa tu je. Jenže jsem to už rozmapoval a mám zmapováno už skoro vše kromě hradů. Asi bych to měl dorazit, postavy mám prakticky na level capu. Už dostávají při dalším trénování bonusové čísla k HP. Levely nahoru už nejdou.

A u Black Cryptu jsi mi připomněl, že už asi půl roku mám předchystanou recenzi, ale nevím proč, nechce se mi k této hře dávat obrázky z netu (jako to dělávám u her, které jsem dohrál dávno a screeny se mi nezachovaly) a chci tam dodat svoje, což by znamenalo hru znovu a to mi kapku nabourává plány :-) Je to prostě příliš TOP dungeon na to, abych to odbyl zapůjčenými obrázky od jiných.
IP zaznamenána

Ringo

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 274
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #51 kdy: Srpen 31, 2023, 14:51:57 »

Tak už to mám několik týdnů rozehrané. Hra mě donutila díky moři informací od NPC to taky deníkovat (první část deníku jsem už zveřejnil někdy před třemi týdny, druhou mám sepsanou, jen je třeba dodělat korekturu, screeny atd.). Ale proč to zmiňuji. Kdysi jsem nečetl zdejší deník, abych si to nevyspoiloval (četl jsem myslím jen to shrnutí a to bylo už dávno, že si z toho nepamatuji už nic:-).

Ale proč to píši. Zvědavost mi nedala a rozhodl jsem se podívat na pasáž zdejšího deníku do momentu, který jsem již prošel a popsal (abych si to nevyspoiloval, snažím se jet vlastními silami bez návodu, a taky abych měl to své popsáno vlastními slovy bez hintů z jiného deníku, jak danou situaci pospat, v tomhle jsem naprosto zásadový:-), a to abych se podíval, zda jsme postupovali stejně, protože hra má dost nelineárních momentů. Překvapilo mě, jak jsme to každý hráli jinak, ale hlavně mě zaskočila jedna věc.

Protijed. Ten se nachází totiž už v Broken Seal One za Larsem (kterého je třeba zabít, což mě popravdě nenapadlo, že bych měl sejmout NPC, která na mě neútočí a podíval jsem se tady bohužel poprvé do návodu, protože on má gold key), pak je třeba otevřít zámek, který vyžaduje nejen ten jeho gold key, ale diamant k tomu. Otevře se místnost, v níž je protijed. Pak lze získat to zrcadlo a projít bezpečně Gazery. Překvapilo mě, že jsi tenhle quest řešil až tak zpětně, kdy už to nemělo význam a nesl jsi takovou štreku protijed nalezený v Crimson Domain. 

Dále jsi ze startu psal, žehra neukládá přesně tam, kde ukládáš, ale že má asi nějaké instantní savepointy, kde tě to po loadu hodí a musíš třeba nějakou část jet znovu. Mně se teda hra takhle nechová a kde uložím, tam taky loadnu, se vším všudy. Napadlo mě, že ti tohle mohlo dělat nějaké paměťové nastavení DOSboxu, kdy ti to sice savlo do paměti, ale ne přímo na disk. tam se to uložilo třeba až po té, co hra donutila hard disk hrábnout do paměti a něco z ní načíst.

Celkem je zajímavé, jak jsi pohořel na některých momentech, které tě donutily přemýšlet o tom, zda tam není bug. Třeba ta perla, já ji našel hned, stejně jako ty ostatní 4 věci, co se měly vložit do slotů u lebek ve White domain, kde je pak lebka na kůlu č. 4.

Jinak Warmonger je parádní chytáček. Když mi jedna NPC mluvila o tom meči, tak jsem si říkal, kde jej tak asi hledat, jenže já už jej měl u sebe, jenže se jmenoval Rusty sword a bylo jej nejprve třeba pořádně omlátit o nepřátele :-) K tomuto snadnému a rychlému zjištění mi dopomohla náhoda, kdy jsem hrabal v inentáři a přemýšlel, který meč způsobí těm zpropadeným samuraiům největší damage a zkusil jsem Rusty a on na mě promluvil. V ten moment jsem byl již naprosto přesvědčen, že tato hraj e naprosto geniální a neuvěřitelně herní historii podceněná.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #52 kdy: Srpen 31, 2023, 21:23:30 »

Tu perlu jsem měl, ale ono s ní bylo něco jiného. Mám pocit, že později v deníku k tomu bude ještě poznámka. Já hlavně ty deníky sepisuji zpětně podle screenshotů, takže ono to není chronologicky úplně přesné, ale tohle myslím nebyl přímo zákys.

K Honorah jsem se vracel kvůli tomu, že mi nevycházely počty klíčů a vrtalo mi hlavou, jestli jich je vůbec dostatečný počet na vše. Nenesl jsem tedy zpět protijed, ale klíč, kterým jsem pak odemkl tu skrýš s protijedem. Zlatých klíčů je nakonec tuším více, než je potřeba, takže záleží na tom, co kde utratíš první a mě se zrovna povedlo jeden vyplýtvat na nějaké bezcenné puzzle už v začátku a Larse mě samozřejmě nenapadlo zabíjet :).

Nejsem si teď úplně jistý, jak to bylo s tím zákysem, co pak v deníku popisuji, protože si už nedokážu přesně vybavit jednotlivé lokace, takže mě teď zpětně kupodivu ty zápisky moc neříkají :D. Vlastně až teď mi dochází, jak byl The Summoning na popis komplikovaný. Jinak krizové momenty samozřejmě byly, protože jak se chytnu nějaké myšlenky, tak se jí obvykle držím, a když se toho nakupí víc, tak se v tom dokážu i pěkně ztratit. Třeba o těch spešl runách jsem věděl, poměrně brzy, ale ... jo, vlastně to byl myslím ten zákys, já musel v jednom místě kouknout na kompletní mapu na webu a tam jsem pak viděl, že jsem měl použít runu, což mě samozřejmě mohlo napadnout i bez toho, jenomže nenapadlo :D.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ringo

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 274
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #53 kdy: Srpen 31, 2023, 23:48:11 »

Jo takhle, já to prolítl letem světem a zarazilo mě, že jsi se zmínil o protijedu u rytířů a pak koukám na screeny, jak používáš protijed s podivem, proč ti to hra nabídla až tak pozdě a po po složitém procházení Gazerů bez zrcadla. Tak mě to zmátlo, stejně jako to, že bys případně protijed našel i u nich, k čemuž by se nabízela otázka, jestli nepotřebuješ ve he další ještě na něco jiného. Přeci jen se před dokončením držím čtení Tvého deníku podrobněji dále, aby tam náhodou nebylo něco, co se dozvím a vědět ještě nemám. 

Jinak já přišel na to, že gold keye se generují v Beginner levelu 3. On se tam jeden pokaždé objeví po slnění puzzloidního průchodu. Takže se tam pro ten jeden vygenerovaný dalo vrátit a Larse vlastně nebylo třeba zabíjet.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #54 kdy: Září 01, 2023, 10:56:07 »

Já to popravdě nemám úplně šťastně popsané, navíc jsem pak taky s odstupem času začal koukat na info jinde, takže zpětně mi teď část věcí splývá. U Larse si myslím, že jsem to později už věděl (nebo alespoň tušil), ale jelikož mi ta linka okolo Honorah nijak nechyběla, tak jsem to nechal být. Vzpomněl jsem si na ní až v souvislosti s nějakým zákysem a ten se asi týkal té mapy, kdy jsem si myslel, že mi podobně jako u perly pro postup chybí něco, co jsem měl najít jinde, respektive mnohem dříve. Přitom ono to bylo "bokem" v té lokaci.

U perel si např. vybavuji, že jsou dvojího druhu, jestli si to tedy dobře pamatuji, a přišlo mi, že hra některé předměty generuje v závislosti na postupu. Což je vlastně pravda, když třeba ten gold key se generuje opakovaně :). A právě tu černou perlu jsem myslím našel ještě jednou volně vygenerovanou v okolí, kde předtím nebyla. Každopádně po téhle příhodě jsem si začal lépe třídit předměty v inventáři :D.

Jako bez hintů jsem The Summoning určitě nedal, škoda jen, že jsem pak neprovedl revizi některých částí zápisků, aby bylo zřejmé, kdy a co se přesně přihodilo. Zrovna u The Summoning by asi bývalo lepší, kdybych to publikoval až po absolvování mnohem větších celků, jako to máš Ty. Ale jak jsem psal už někde na začátku deníčku, z počátku jsem The Summoning prostě dost podcenil :D.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ringo

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 274
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #55 kdy: Září 01, 2023, 12:40:08 »

Jo, všiml jsem si, že máš asi část psanou až po delším postupu ve hře, protože v Elemental Barrier One máš trochu pomíchané či spíše spojené puzzly nebo nálezy předmětů, ke kterým se nemůžeš dostat dříve, než po těch, co jsi popsal později.

Jinak hra podle mě negeneruje nic náhodně nebo dle postupu, vše je pevně dáno. Pokud nějaký klíč použiješ jinde, než se počítá, tak vždy je někde na nějakém dalším místě další takový klíč, akorát jej musíš pohledat. Tu perlu jsi podle mě jen přehlédl, ona vypadla z jednoho ze samurajů. Možná jsi jej pak posunul a pod ním byla ta perla.

Ty gold keye se generují jen v jednom jediném místě, protože za tím místem je puzzle, který gold key vyžaduje a po průchodu se ten puzzle zresetuje. Takže kdybys jej chtěl jít podruhé, chyběl by ti klíč. Proto se po průchodu vše uvede do původního stavu, včetně objevení gold keye na daném místě, je to vlastně celý smysl toho jednoho puzle. Další klíče se ve hře nijak nikde negenerují.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - The Summoning
« Odpověď #56 kdy: Září 02, 2023, 10:38:38 »

U realtime her většinou píšu až zpětně, popř. si sem tam udělám poznámku. Akorát u čistě krokovacích her to dělám tak, že v jednom okně hraji a v druhém hned píšu. Tady by se bývalo oplatilo, kdybych The Summoning rozehrál ještě jednou a porovnal si to :). I když si nedělám iluze, ono to bude i v jiných deníčcích :D. Proto jsem plánoval, že bych to oddělil na samostatný web, kde bych ty deníčky dodatečně upravil a poladil, jenomže jsem se k tomu už nedokopal a asi ani už nedokopu.
IP zaznamenána
This is the end ...