Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Červenec 20, 2018, 16:46:31
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Wizardry 8  (Přečteno 1144 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
(Elemir) - Wizardry 8
« kdy: Leden 25, 2018, 14:16:37 »

Prvních 5 hodin za mnou a musím přiznat, že dost rozpačitých, tedy hlavně z počátku. Je to poněkud nezvyk a dobré 2-3 hodiny trvalo, než mě hra dokázala přesvědčit, že to má smysl ;) 3D okolí a modely postav jsou v pohodě, ale nějak mi zprvu nesedlo převedení bojů do 3D. Je hezké, že vidím komplet osázené bojiště, ale ztrácí se v tom přehled o jednotlivých řadách nepřátel, navíc AI je nějaká pomalá a k tomu všemu mi tu skáče neposedná kamera. Se samotným hraním jinak problém není, ovládání si stačilo chvilku osahat a pak sledovat některé závislosti přímo ve hře (např. individuální vs společný inventář).

Mechaniky hry se mírně změnily, ale principielně to funguje podobně jako u 6-7, takže i bez nakouknutí do manuálu vím, co bych měl dělat. Největší změnou si prošly základní atributy, které nyní nabývají hodnot 1(?)-100. Při levelupu pak postava dostane 6 bodů k rozdělení, přičemž do jednoho atributu lze dát najednou maximálně 3 body. Není to tedy řízeno náhodným hodem a ten limit taky není na obtíž, protože u mě zatím beztak trénuju alespoň 2 atributy najednou (podle příslušného povolání).

U dovedností to funguje podobně. Postava dostane při levelupu 9 bodů a ty pak může libovolně rozdělit, přičemž opět platí limit max. 3 body do dovednosti. Při zvedání dovedností jsem navíc vyšel z předpokladu, že ne všechny dovednosti se budou zvyšovat používáním, takže tu klasiku z akademických skillů zvedám ručně. Do hry navíc pár dovedností přibylo, ale všechno má svůj přehledný tooltip, takže si stačí přečíst popisky. Tady jenom zdůrazním, že používám českou verzi hry, takže v deníku budu používat právě české ekvivalenty názvů.

Obtížnost jsem zvolil Normal. Jednak jsem z počátku netušil, jaké všechny změny hra přinese a pak si myslím, že svůj achievment zvědavosti jsem si splnil u Wizardry VII, takže nyní bych si zas mohl jen tak v poklidu hrát ;) Hra mimo jiné umožňuje mód Ironman.

Družinu jsem samozřejmě importnul ze sedmičky, takže moje družina nastupuje své třetí a poslední dobrodružství, protože osmičkou by se měla celá trilogie o Dark Savantovi završit. K importu je potřeba nakopírovat soubor CRUSADER.END z Wizardry 7 do adresáře Saves -> Import ve Wizardry 8. Při tvorbě postavy pak lze dole na obrazovce kliknout na ikonku importu a družina se přenese. Musel jsem si akorát pohrát s portréty, aby mi to nějak ladilo (není moc z čeho vybírat). Postavy spadly na level 1 a přišly o komplet vybavení. Namísto toho dostaly nějaký default.

Importované postavy mají na počátku tolik zkušeností, aby mohly postoupil na level 4, ale záměrně jsem toho nevyužil. Je to docela sympatické, když si mohu své první krůčky rozvrhnout dle svého, ale když už tu ta možnost byla, tak jsem si chtěl ten úvod projít tak nějak od píky :) Import má samozřejmě vliv i na začátek, protože reflektuje předchozí dění v sedmičce, ale to si už nechám na regulérní zápis.

Jak už jsem psal na začátku, úplně unešený nejsem, ale snad se to zlomilo již natolik, že budu moci pokračovat dál a třeba mě to nakonec víc chytne. Ono holkám nejde upřít snahu, té hře v principu nic nechybí, dokonce je vidět, že mají perfektní přehled o prvních dílech trilogie, ale něco mi tu prostě nesedí. Možná že přesně takhle se cítili hráči, kteří přešli z World of Xeen na Might nad Magic 6 ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 150
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #1 kdy: Leden 25, 2018, 15:05:27 »

Já jsem teda hrál W8 a bavila mě hodně. Naopak jsem pak zkoušel W7 a to už prostě nešlo. Jediné, kvůli čemu bych to zkoušel rozehrát, by byl ten import postav do W8, ale je otázka, jestli to má cenu, předchozí příběh asi neřeším a počáteční levely navíc se možná brzy smažou.

Jakou partu máš vůbec Ty, Elemire?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #2 kdy: Leden 25, 2018, 16:10:03 »

Družina:

trpaslík Elemir, bojovník
ještěrák Lacert, samuraj
ještěrák Bezzub, ninja
víla Jezebel, valkýra
hobitka Eona, bishop
víla Lili, mág (v šestce původně bard, switchnutý na levelu 9 nebo 10)

Kvůli levelům to určitě význam nemá, beztak jsem to nevyužil, ale možná to má smysl kvůli příběhu. Co jsem cvičmo zkoušel, tak úplně nová družina má trochu jiný začátek. Sice taky v chrámu Higardianů, ale já si sebou přivezl rádce ;) Nicméně v chrámu se udála jedna drobnost, která mě mírně zklamala, protože hra nejde až do důsledku a nějak opoměla, že tahle družina prošla už šestkou.

Těžko soudit, zatím jsem na začátku, navíc ten předchozí děj je v kostce probraný v intru, takže import je spíše takový osobní achievment. Mezi šestkou a sedmičkou byl ten přínos větší, tady jde opravdu jen o pocit, že tahle družina už má něco za sebou a zaslouží si celý příběh završit. Každá z těch her se odehrává na jiné planetě, takže ono jde hrát klidně bez souvislostí. Já jsem naopak zvědavý, co známého kromě pravdy o Higardi najdu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 341
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #3 kdy: Leden 25, 2018, 16:25:14 »

Tam nemáš žádného člověka!! :)
Na tu českou verzi trochu pozor, v dialozích s NPC (pokud si dobře pamatuju) bylo někdy potřeba zadat anglické slovo. Ale to už si nepamatuju úplně přesně. Možná někdo jiný upřesní. Bylo to snad jen u některých pár klíčových výrazů.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #4 kdy: Leden 25, 2018, 17:28:45 »

Pro lidi u nás není zásadně místo :D Teda doufám, že si mi nechtěl naznačit, že bez příslušníka lidské rasy to nedohraju? ;) Mě se v tý šestce povedli tak hezky nahodit ještěráci, že už jsem pak neměl důvod člověka brát, předpřipravených charakterů už jsem víc než dost. Navíc já uvažoval kdyžtak spíše o Mookovi.

Čeština vs angličtina, stačí vědět, že se s tím můžu setkat, to už pak nějak rozlousknu. Ve Star Trailu jsem si tohle taky užil, takže by mě to až tak nepřekvapilo.
IP zaznamenána
This is the end ...

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #5 kdy: Leden 25, 2018, 21:52:58 »

člověka nepotřebuješ, já ho snad neměl v žádné rozehrávce. A to jsem to jednou dohrál až do konce http://www.svetmightandmagic.cz/forum/Smileys/akyhne/wink.gif
IP zaznamenána

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #6 kdy: Leden 25, 2018, 21:53:51 »

tak ten smajlík se moc nepoved
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #7 kdy: Leden 25, 2018, 22:38:47 »

To je dobře, protože tuhle družinu bych rád protáhl až do konce :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #8 kdy: Leden 25, 2018, 22:47:27 »

Chrám

Už při instalaci a následných testech hry mě zaujalo hned úvodní intro. To má společnou část, která shrnuje předchozího děj a zlehka naznačuje věci budoucí a pak má specifickou část, která se zobrazí až po tvorbě nebo importu družiny. V ní se hráč dozví konkrétní podrobnosti a důvod příletu na planetu Dominus. Příběh je docela dobře navázán na oba předchozí díly trilogie, z čehož jsem měl trošku obavy. Mezi sedmičkou a osmičkou uběhlo 9 let a Bradley už v době vývoje osmičky dávno nebyl členem týmu. Velkou roli v gamedesignu osmičky sehrály hned dvě ženy - Linda Currie a Brenda Garno. Jen pro osvětlení, Linda je rozená Sirotek a Brenda se dnes pyšní příjmením Romero ;)

Těžko říci, nakolik byla celá trilogie promyšlená od počátku a nakolik se musel konec domyslet, protože z pohledu intra osmičky vypadá šestý a sedmý díl jen jako část mnohem většího celku, o kterém jste do této chvíle neměli ani ponětí. Šestý díl se točí okolo záchrany kosmické výhně, což je magické pero, které umí zhmotnit představy. To bylo původně umístěno v tzv. kosmickém kruhu, mimo nějž je jeho síla nevyzpytatelná (taky na to někteří doplatili). Pero chránilo magií pozici tří mocných artefaktů, které používají vesmírní Páni k tvorbě jednotlivých částí vesmíru, ale po jeho krádeži se magie rozplynula a pozice artefaktů byla záhy vyzrazena. Astral Dominae (artefakt života) byl ukrytý na Guardii, kam družinu zavedl sedmý díl. Artefakt však padl do rukou Dark Savanta a ten s ním uprchl. Další dva artefakty jsou Destinae Dominus (artefakt vědění) a Chaos Moliri (artefakt změny). Chaos Moliri našli Mookové a při jeho zkoumání v něm objevili mapu Dominu, podobně jako jí Dark Savant objevil v Astral Dominae. Destinae Dominus se léta ukrýval v jednom z klášterů na Dominu, ale jednoho dne ho ukradl šílenec jménem Marten a zmizel s ním neznámo kam. Pomalu se tak rozehrála hra o volbu nových Pánů vesmíru a naše družina jsou posledními hráči, na které se v tomto příběhu čeká.

Import ze šestky měl bezprostřední vliv jen na události sedmičky. Vybral jsem si v něm nejschůdnější cestu a rozhodl se získat kosmickou výheň. Přitom jsem potrestal všechny aktéry krádeže ... tedy jen ty, co ještě potrestat šlo ;) No, vlastně on už byl jen jeden a vůbec to bylo jakési nedorozumnění, ale pokud by na to došlo, asi bych to i nyní udělal stejně. Jenomže pero jsem nakonec nezískal, než jsem po něm stihl sáhnout, zjevil se přede mnou android Aletheides, sluha vesmírných Pánů a pero si převzal do úschovy. Byl to právě on, kdo nás poté dopravil na Guardii a poslal nás najít Astral Dominae. Díky tomu jsme mohli na Guardii vystupovat jako neutrálové a nebyli jsme nikomu ničím povinováni. Během pátrání po artefaktu jsme se seznámili s Vi Dominou, takovou polodobrovolnou pomocnicí Dark Savanta. Užívala si určité míry svobody, ale když došlo na věc, Dark Savant jí jasně ukázal, kdo tu má poslední slovo a málem jí během konverzace s námi zabil. Nehodlal jsem to tak nechat a Vi Domině pomohl. Na oplátku ona pomohla nám, ale i tentokrát měl Dark Savant poslední slovo a nidko z nás nechtěl Vi Dominu obětovat kvůli kousku nějakého šustru ... Tak se Dark Savant zmocnil Astral Dominae. Jenomže Vi Domina stihla v artefaktu spatřit mapu a poznala, ke kterému světu patří. Nasedli jsme proto do Phoonzangovo kosmické lodi a vydali se po stopách našeho úhlavního nepřítele, protože Vi Domina krom mapy rozpoznala i pravou podstatu Astral Dominae a nebezpečí, ve kterém se nyní vesmír ocitl.

Způsob přesunu závěrečného savu jsem již popsal, hra mi nemilosrdně srazila level postav na 1, přepočítala mi statistiky a připravila mě o veškerou předchozí výbavu (možná mi něco zbylo, ale rozhodně nejde o zbraně nebo zbroje). Během úprav portrétů jsem si začal všímat prvních rozdílů mezi systémem šestky/sedmičky a systémem osmičky. Jakmile jsem byl spokojen, mohl jsem vyrazit do hry.









V tu chvíli se spustí druhá část intra, kde Vi Domina kormidluje vesmírnou loď s naší posádkou směrem na Dominus. Jenomže jsme se během sestupu dostali nechtěně na dosah Dark Savantovi Black Ship a ten se rozhodl, že nás nechá sestřelit. Vi Domina naštěstí dokázala předejít nejhoršímu. Vlastně jsme měli štěstí v neštěstí, protože jsme ztroskotali poblíž chrámu, odkud Marten ukradl Destinae Dominus.







Jakmile jsme se probrali, následoval rozhovor s Vi Dominou, ve kterém nás odkázala do Arniky, kde na nás počká. My se tu máme zatím v klidu rozkoukat a pak za ní dorazit. Vůbec mě nepřekvapilo, že Vi Domina je místní, dalo se to tak trochu čekat :) Při téhle příležitosti jsem si nemohl nechat ujít detailnější prohlídku modelů NPC ;) Není to nejhorší, na tu dobu to byla docela špička, ale ty přehnané proporce? Jako 2D sprit mi byla sympatičtější.








Docela by mě zajímalo, jak by Wizardry asi vypadali v dnešním grafickém pojetí, protože pokud jde o okolí a dungeony, tak si ta hra drží docela slušnou úroveň. Z počátku jsem se opravdu se zaujetím prošel po pláži a vše si důkladně prohlédl.









Nebo pozdejší pohledy na exteriéry z vršku ...





Dnešní assetové hry z Unity3D by mohly do určité míry klidně závidět, protože to, s čím Unity3D začínalo, už tu vlastně existovalo v roce 2001. Stejně blbá práce se vzdálenými objekty, nebo tolik otravné křiklavé obrysy zaměřené postavy. Vyskakující čísílka efektů už raději ponechám stranou :) Liší se snad jen počet polygonů a hlavně tohle vše k sobě ladí, a to je přesně to, proč ty hry mají duši a nepůsobí jen jako neforemné slepence, byť jde stále o ranné 3D.





Chrám je dvoupatrový a stará architektonická struktura je místy doplněna o moderní prvky v podobě zdvihacího mostu nebo terminálů. Není to nijak složité bludiště, vše usnadňuje velmi pěkná a podrobná automapa, na které se realtime zobrazují i (re)spawnuté potvory. Mapu lze doplnit i o vlastní poznámky. Deník už taky není vysloveně nutný, hra obsahuje ingame deník a vše důležité zaznamenává.









Je pravdou, že design chrámu už není tak komplikovaný, jako tomu bylo u dungeonů ve starších dílech trilogie. Jsou tu hrátky s tlačítky, nutnost něco obcházet a otevírat z druhé strany, hledat klíče apod., ale různá puzzle už jsou značně jednodušší. Na jednu stranu není divu, grafika je detailnější, a když prostě vidíte mikrovlnku a u ní volič teploty a tlačítko, tak nad tím nebudete dlouho spekulovat ;) Je to něco jiného než nějaký zdánlivě obyčejný výklenek s podobnými prvky. A ta grafika musela touhle dobou jít vpřed, protože takový už byl trend. Mno, a taky nechci na základě jednoho absolvovaného dungeonu vynášet žádné soudy ;)

Boj jako takový nedoznal přílišných změn, změnilo se jen zobrazení potvor do 3D. Naštěstí tu zůstala nápověda v podobě počtu řad a počtu potvor v každé z nich. První boje se odehrávají už na pláži a celkově je bojů docela dost. Jednak jde o pevné hlídky a pak o respawn potvor. Potvory jdou nyní v dungeonech vidět, takže se jim dá i vyhýbat. Respawn není moc častý, ale to přisuzuju úrovni obtížnosti. AI je trochu pomalejší a bohužel nejde akce skippovat, ale není to tak hrozné. Celkově je to tak hlavně o zvyk.

Zaujala mě ovšem jiná věc, a to je předefinování účinku některých počátečních kouzel. Ohnivá koule, neboli Fireball, měla původně účinek jen na konkrétní vybranou řadu, v osmičce se z toho stalo plošné kouzlo, kterým lze zasáhnout všechny potvory na bojišti a to ne zrovna zanedbatelným způsobem :D

U samotných potvor mě pak překvapilo, že dobrá polovina typů útočí na dálku a není ochotná přijít na dosah zbraní na blízko, takže jsem chtě nechtě musel rozdat luky a praky. Ono to dokáže být dost nepříjemné, když prostě nemůžete těm potvorám na kobylku. Jinak přepínání mezi zbraněma se děje automaticky jakmile cokoliv přijde na dosah, takže pokud je třeba na dálku likvidovat vzdálenou řadu, musí se to samozřejmě extra navolit. U potvor pak funguje to samé, co v předchozích dílech trilogie, kdy vám jednodušší typy přímo před očima levelují a vznikají z nich tužší verze.





Jenom taková drobnost, při boji se slizem mě zaujalo, jak sliz reaguje na úder. Tady si někdo s tou animací opravdu vyhrál, protože to opravdu působí jako kus rosolu.

Savovat je možné všude, tedy vyjma volby Ironmana, to dá rozum, ale stejně je to se spánkem. Během spánku opět hrozí přepadení a čím delší spánek je, tím je ta hrozba větší. Spánek jde ovšem ukončit dle libosti. Tady mě jenom napadá ještě jedna věc k potvorám, všiml jsem si, že hra má něco jako levelscaling potvor, což mě zprvu zarazilo, ale není to tak, že by potvory jen dorovnávaly level, ono se v podstatě rozšíří to rozpětí úrovní, které družinu napadají a pak upgrade potvor během boje.



První levelup byl v podstatě nucený. V horních částech prvního patra jsem na klíčovém bodě narazil na přerostlého švába, který tu působil jako lokální miniboss. Na levelu 1 to už bezpečně nešlo, takže jsem rovnou postavy potrénoval do maxima, což znamenalo level 5 - 6 (Elemir). Všechno ostatní už bylo zase v pohodě.





K drobnému překvapení došlo zase až na druhém patře, kde jsem se srazil s bandity z řad Higardi, což je rasa, která byla zmíněna už v sedmičce a jejímiž potomky byly Helazoidky, které chránily odkaz Phoonzanga. Phoonzang má navíc sochu poblíž brány z chrámu. Na Guardii byli Higardi skoro mýtickou rasou a tady mezi nimi vidím obyčejné bandity! Phoonzang byl cizinec, to není žádný překvapivý fakt, obzvláště když právě jeho lodí jsme na Dominus přiletěli ;) Nyní je zřejmé, odkud pocházel. Chrám ovšem nepodlehl až rabování, podle zpráv mnichů byl opuštěn záměrně v očekávání jistého Nanebevzetí.







S pomocí elektronického zvonu se mi povedlo rozbít skleněnou stěnu ve studovně a získal jsem průvodní dopis člena řádu. Rázová vlna vysklila vše, takže jsem se dostal i k jednomu lepšímu kousku brnění. Nedokázal jsem hnout akorát s terminály a nenašel jsem speciální klíč k jedněm dveřím ne prvním patře. Je pravdou, že jsem moc pečlivě nehledal, překvapilo mě totiž, jak rychle je možné chrám nakonec opustit.

Před odchodem jsem zašel ještě do kaple a pokochal se její výzdobou. Ten hlavní bod návštěvy byl však Aletheides, který tu na mě trpělivě čekal. Jenomže mě hned vzápětí překvapil - mluvil se mnou, jako bychom se nikdy neviděli! Povědel mi, že jsme poslední, na které se čekalo a nyní bychom se měli pokusit naplnit svůj osud ... hm, a jsme v tom zase až po uši :D Po jeho odchodu nás zastavil ještě nějaký goblin s varováním, ale obě akce byly bohužel jen informativní, ani s jedním se nedalo promluvit na žádné z témat.







5 hodin za mnou a postavy jsou na levelu 6. Počáteční nechuť trochu opadla. Nyní bych měl vyrazit do Arniky a třeba se to celé zlepší :) Ta hra určitě není špatná, ale zatím to není ono. Ve Wizardry jsem strávil za poslední dobu až moc času a k tomu Grimoire. Nerad bych, aby se z Wizardry 8 stala jen povinnost, takže tomu případně přizpůsobím i tempo.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 150
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #9 kdy: Leden 25, 2018, 23:48:41 »

Sice jsem rozjel MM6, protože jsem na ni dostal chuť, když jsem tady o ní četl, viz vlákno pár rad pro začátečníka MM6 a už zase dostávám chuť rozjet znovu W8. Tak jsem to jenom nainstaloval a vytvořil skupinu. Člověka jsem taky nikdy neměl, takže nevím, jestli se k němu vztahuje nějaký quest nebo něco. Každopádně importovat jsem neměl co, tak jsem vytvořil družinu úplně novou. Vyznat se v, povoláních, dovednostech a kouzlech je pro mě po těch letech strávených v MM6, MM7 a MM8 docela problém, tak jsem se rozhodl pro tuhle družinu:

ještěrák Kadmos, bojovník
vrrk Jezebel, kněz
ještěrák Speedy Gonzales, samuraj
elf Alexis, mág
mook Markus, hraničář
felpur Tygřík, zloděj

Tak snad to není úplně špatná družina a dostanu se s ní aspoň do závěru hry. Zatím jsem vykosil pár krabů na pláži, vybral truhlu a jdu spát, pronikání do tajů a systémů hry zase příště.:-)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #10 kdy: Leden 26, 2018, 07:51:13 »

Na množství povolání a ras jsem koukal až dodatečně, v tom mě osmička docela překvapila. Výběr je to opravdu velký. Škoda, že nemůžu nikde najít tabulku, jak je to se skilly vs povolání. Docela by mě zajímalo, jestli je třeba ten hraničář taky nějak vyjímečný jako bard, protože by třeba mohl ovládat Průzkum jako jediný apod. Já mám ve své družině řadu věcí zdvojených, aby se mohly postavy jednak vzájemně nahrazovat a pak je to výhodné kvůli tréninku. Např. Jezebel mohu v klidu trénovat jako sekundárního kněze, protože její bojovnické schopnosti nyní nejsou tolik potřeba a doplňujemi mi tak Eonu, která se musí soustředit jak na kněžské, tak i na mágovské obory.

U bishopa mě jinak překvapilo, jak velký rozdíl v tréninku mezi sedmičkou a osmičkou tu zdánlivě je. V sedmičce to bylo docela utrpení a tady už mi Eona ovládá ohnivou kouli a mám tak dvojí palebnou sílu :) Je to ovšem zdánlivé a to zdání je způsobeno tím, že mohu v jednom levelupu v pohodě trénovat jak Zbožnost tak i Čarodějnictví. V sedmičce bylo těch bodů za levelup málo, takže to vypadalo jako teď v osmičce s limitem na max. 3 body najednou, ale rozdíl byl právě v tom, že v sedmičce jsem si musel vybrat, do čeho je dám. Navíc se mi ob level měnila nabídka kouzel podle příslušné knihy (kněz vs mág), což mi zprvu nedocházelo. Na kompletní trénink je však i v osmičce potřeba level okolo 25 (tedy pokud se to bude i nadále vyvíjet stejným směrem). Otázkou samozřejmě je, jak rychle se na těch 25 dostanu ;) Navíc mě zarazilo, že v osmičce má bishop možnost všech čtyř oborů magie, takže se může dostat úplně ke všem kouzlům.

Teď jsem koukal na volby nastavení a jejich vysvětlení v manuálu a tu kameru si můžu vypnout. Navíc je docela sympatické, že hra má několik ulehčení v boji, jako je právě to automatické přehazování zbraní. Poctivého naklikávání všeho jsem si už užil dost :D V tomhle byl třeba právě dobrý Grimoire, který šel ještě dále a dokonce si pamatoval předchozí akce. Ono to není od věci, protože ta taktika se většinou beztak ustálí v nějakou rutinu. U osmičky mě ovšem překvapilo, že umožňuje jakoby realtime boj, to jsem snad vůbec netušil. Zkoušet to teda nebudu, ale nečekal bych to.
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 271
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #11 kdy: Leden 26, 2018, 11:52:18 »

Citace
Škoda, že nemůžu nikde najít tabulku, jak je to se skilly vs povolání.

Keď som rozohrával túto skvelú gamesu vychádzal som z tohoto faq.
https://www.gamefaqs.com/pc/374906-wizardry-8/faqs/41767
« Poslední změna: Leden 26, 2018, 12:50:51 od tono »
IP zaznamenána

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 341
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #12 kdy: Leden 26, 2018, 19:15:12 »

U samotných potvor mě pak překvapilo, že dobrá polovina typů útočí na dálku a není ochotná přijít na dosah zbraní na blízko, takže jsem chtě nechtě musel rozdat luky a praky.

Asi jsi na to už dávno přišel, ale v soubojích se můžeš pohybovat dopředu, takže se dá postupně zkrátit vzdálenost. Ale zbraně na dálku určitě nejsou špatná volba :)
IP zaznamenána

petstr

  • Host
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #13 kdy: Leden 26, 2018, 22:32:47 »

K Elemirově řečnické otázce kdy asi dosáhne levelu 25. Já ho myslím ani nedosáhl. Na konci hry jsem měl 22 (ninja) - 24 (bojovník).  A biskup je na zkušenosti stejně náročnej jak ninja, tak pokud nebudeš donekonečna grindit tak s ním 25 level ani nedosáhneš.
A W8 si taky pamatuje tvou poslední akci, např u bojovníka mám pořád nastavenej bersekr.
IP zaznamenána

tono

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 271
Re:(Elemir) - Wizardry 8
« Odpověď #14 kdy: Leden 26, 2018, 23:17:28 »

Momentálne nechcem zase inštalovať W8(rozohral by som ju a musel by som si brať dovolenku :D), ale som si takmer istý, že na konci niektoré postavy boli aj na 25 levely. Postavy som mal importované, ale aj tak som začínal na levely 1.
IP zaznamenána
 

+ Rychlá odpověď