Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 02:13:45
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7

Autor Téma: (Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss  (Přečteno 13989 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #60 kdy: Leden 03, 2018, 10:17:28 »

Ještě před zápisem jsem si oddechově pustil Retro GamesPlay: Ultima Underworld: The Stygian Abyss. Před lety jsem to záměrně vynechal a jak jsem z prvních minut pochopil, asi ani ne tak kvůli tomu, že to sám budu jednou hrát :D

Stačilo, aby Pavel s Honzou jen otevřeli pusy a už jsem se chytal za hlavu :) UU1 určitě ovlivnila hodně her, ale s Carmackem bych byl hodně opatrný (možná to někde prohlásil, ale osobně hodnotím spíš výsledek). Wolfenstein 3D a UU1 jsou současníci, Carmack šel potom jinou cestou a všichni víme, že takový Duke Nukem 3D měl lepší engine, který mnohem lépe navázal na možnosti enginu UU1. Druhá věc je anglická výslovnost Pavla. Dosud mě to v Retro GamesPlay nevadilo, ale on snad ta slova komolí schválně. Ale teď bod po bodu:

1) intro mi na rok 1992 přijde OK
2) nevolit hraničáře ... hm, Eona by hrubě nesouhlasila ;) Vždyť je to v podstatě jedno, jde jen o to, s čím chce hráč v defaultu začínat a pak si to klidně může doladit k obrazu svému.
3) rozbíjet dveře, když je hned vedle na stěně řetěz na otevírání, vyžaduje opravdu značný mentální skill :)
4) skákání ... když chci někomu hru předvést a nemám s ní velké zkušenosti, tak si nejprve zjistím maximum věcí, včetně ovládání na klávesnici. Ano, klávesa J jako Jump ;) On i ten boj jde pohodlněji na klávesnici, protože u něj nehrozí, že se budou bít povely pro pohyb z klávesnice a povely pro pohyb z myši.
5) když si nejsem jistý typem dveří, to je opravdu takový problém si jejich vlastnosti prohlédnou v inspekčním módu? To samé platí pro identifikaci NPC atd. atd. ...
6) útěk před pavoukem a obecný strach z potvor pobavil, obzvláště když má ta postava sílu 25. Alespoň že si Pavel uvědomil úvodní specializaci postavy a konečně přezbrojil. Na tom boji s pavoukem je jinak krásně vidět, co za brikule způsobuje volba seku myší v kombinaci s pohybem přes klávesnici. Postava se nekontrolavě pohybuje, což je v kombinaci s defaultně nastaveným poklusem dost nepříjemné. Nejprve je potřeba zvolit směr seku a pak kurzorem zajet na střed, aby se objevil zaměřovací křížek a pak se teprve začít pohybovat.
7) otrava od červeného pavouka ... pokud jsem dobře viděl, Pavel měl v batohu leech, kterým se dá otrava zastavit.
8) svalování nemožnosti kouzlit na malý počet run ... houbelec, on je limitovaný hlavně manou, jako bojovník nesešle ani kouzlo prvního cyklu. Ostatně později se o tom sám přesvědčil a přešel to naprosto v tichosti.
9) interakce s fontánkou byla krásnou ukázkou nepochopení ovládání. Osobně doufám, že to byl jen vtip pro zvýšení dramatičnosti.
10) souboj s goblinem v 56 minutě ... jestli zápasí už s takto základní jednotkou (ke všemu osamocenou), pak se tomu strachu z tuhosti nepřátel nedivím. Přitom ono stačí ten palcát nabíjet a lépe si určit chvilku útoku. Já jsem v tuhle dobu v pohodě bojoval se skupinama goblinů. Nj, jenomže to by tam Pavel nesměl chodit bos apod. Opravdu nevím, to jsou snad věci, na který musí člověk přijít poměrně intuitivně už na počátku hry, nehledě na návyky z jiných dungeonů/RPG. Začínám rozumět obtížnosti Easy ;)

Nechci se opravdu nikoho dotknout, pro mě je to spíš za trest něco takového sledovat, obzvláště když dotyčný těm svým kvalitám opravdu věří, ale zpět k tomu videu. Krom neumětelství v něm bylo ukázáno dost málo, spíš si říkám, jaký má smysl takové GamesPlaye dělat?
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #61 kdy: Leden 03, 2018, 10:22:14 »

A myslíš prečo si kombináciu VKC tak dobre pamätám ? Posledný save pred zakúzlením som vtedy mal niekde pred vstupom do L7 :)

Aha, no stane se :D Mě už se dlouho nestalo, že bych musel opakovat podstatný kus hry. Na savy jsem docela opatrný a i komplet UU1 mám zarchivovanou patro po patru a na všechny ty 4 pozice.

Underworld Ascendant už moc nevěřím, dost kolem toho mlží a nějak nevidím, že by se někam posunovali. Zas pravda, že v téhle skepsi mě to může už jen mile překvapit :)
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #62 kdy: Leden 03, 2018, 13:06:29 »

Citace
Stačilo, aby Pavel s Honzou jen otevřeli pusy a už jsem se chytal za hlavu

Ak pozrieš do komentárov pod tou hrôzov je tam aj môj spred takmer roka. A to som ich šetril  :)
Jasne bolo vidieť že o tej hre nemajú ani šajnu.
Dobrý Gameplay mal jeden chalan s Polska, ale neviem či to na youtube ešte je.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #63 kdy: Leden 03, 2018, 13:58:44 »

Finální záznam do deníku bude trošku koplikovanější, protože to bude přehled hned z několika dní, neboť jak jsem již předeslal, od porážky Tyballa jsem se dostal do kolotoče zákysů, které vznikly díky mé nepozornosti na 7. patře. Vznikla z toho poměrně komplikovaná změť, kterou se mi povedlo částečně rozmotat a jednotlivé linky od sebe oddělit. V mnohém se budu opakovat, ale tentokráte půjde o souvislé odvyprávění toho, co se přihodilo, proč se to přihodilo a kdy jsem pochopil, že se už jen plácám na místě ;)

Plnění restů, zákys a nakonec i ta cesta do finále

Nikdy není od věci si čas od času utřídit informace :) Vrátil jsem se do svého skladu a začal se prohrábávat spisy. Při vzpomínce na zvláštní mantru z rozhovoru s kouzelnicí Louvdon jsem si vzpomněl na čtveřici svazků Thieve's Guide, které jsem před tím ne tak zcela pochopil. Se zvláštní mantrou sice nemají nic společného, ale trojice svazků obsahuje mantry pro zlodějské dovednosti :D Nyní tedy znám komplet mantry pro učení dovedností. Je tedy pravdou, že v době objevování těchto svazků jsem se o dovednosti ještě nezajímal, takže jsem tomu nevěnoval náležitou pozornost.

Klíč k bráně mě v tuhle chvíli příliš nezajímal, podstatné bylo vytvořit seznam Cabirovo talismanů a zkompletovat je. U Ring of Humility jsem tušil, že by to mohl být jeden z nich, což se mi časem začalo potvrzovat podle možností interakce s NPC, kdy jsem pochopil, že získání Gem Cutteru bylo opravdu jen pro tento konkrétní účel - ta věc prostě jiné využití nemá. Interakce s trpasličím králem Goldthirstem je sice trošku matoucí, protože ono ho jde obdarovávat do nekonečna, takže jsem párkrát zauvažoval i nad tím, jestli mi tu řezačku nedal pro nějaký svůj konkrétní účel, třeba získat dříve zmíněné drahokamy z náhrobků v hrobce na 7. patře. Pořád jsem navíc tušil, že jsem pro trpaslíky neudělal úplně vše, na což mě navedl jednak rozhovor se strážcem pokladnice a pak rozhovor s trpaslíkem Kallistanem, kterého šlo ukecat heslem. Zřejmě jde totiž o to samé heslo, co po mě požadoval právě strážce pokladnice, a které se nejspíše dozvím za nějaké zásluhy.

Poznámka: alespoň k nečemu ten GamesPlay na Games byl, nesplnil jsem totiž pro trpaslíky úkol s chobotnicí, to jsem v těch dialozích nějak přehlédl. Anebo spíše se mi ty dvě potvory smotaly v jednu a měl jsem za to, že jde jen o toho beholdera v dolech. Podle mě mi tedy chybělo právě toto.

Ring of Humility jsem tedy přestal řešit a pozornost mi padla na pohár. Okamžitě jsem si vzpomněl na vizi po inhalaci kadidla, ale to byla taky jediná nápověda, kterou jsem měl v tu chvíli v ruce. Musel jsem si proto udělat i revizi zbylých úkolů a pokusit se z toho něco vyvodit. Na 3. patře jsem měl stále otevřený úkol s nalezením ještěřího vůdce Ossikky a na 7. patře mág Illomo postrádal svého přítele Gurstanga (abych byl upřímný, tohle jsem si připomněl až o něco později, ale na tom příliš nezáleží ;)). Kouzelnice Judy na 6. patře mi se svým hledáním Toma přišla spíše jako záměrné matení, než že by to byl splnitelný úkol, ale přesto jsem kvůli ní znovu proklikal lávu a vůbec celé patro znovu prošmejdil. K této trojici úkolů jsem pak přidal vizi z orbu ve skryté místnosti ropušího puzzle a pořád jsem neměl pořešený smysl flétny a její melodie. Je to sice jen 5 bodů, ale bez znalosti souvislostí je to až až :D Nakonec jsem popadl flétnu, protože jsem si myslel, že flétna je klíčem k vizi z orbu (čekal jsem od ní teleport).

Na 5. patře jsem znovu prokecnul Eyesnacka, abych si zopakoval, kde přesně hrával. Znovu jsem proto otestoval všechny významné haly v okolí a pohřebiště. Efekt to ovšem nemělo žádný, tak jsem se uchýlil k hraní místnost po místnosti a začal jsem hned 5. patrem a pokračoval jsem nahoru. Pořád jsem si myslel, že to má hlavní spojitost se samotnou osobou Sira Cabira, takže když ani 4. patro nepřineslo kýžené ovoce, začal jsem uvažovat o patře šestém. Naštěstí jsem se zastavil, protože se mi na mysl stále vkrádala myšlenka, že bych měl znovu vyzkoušet kadidlo, protože možná nejde jen o jednu vizi, ale třeba tím získám nějakou posloupnost a opravdu jsem tak učinil. V tu chvíli jsem spojitost mezi kadidlem a flétnou vůbec netušil, byl to prostě jen chvilkový nápad. Zapálil jsem postupně asi 7 kousků a odměnou mi byly další dvě vize, jinak se to celé opakovalo. Na všech třech je pohár, ale mění se pozadí a slabiky na poháru. Podle pozadí jsem určil posloupnost slabik a vzniklo mi slovo insahn.







V tuhle chvíli jsem si opět vzpomněl na dialog s kouzelnicí Louvdon, která mi povídala o speciálních mantrách, co mohou postavě přihrát určité informace nebo předměty. Já jsem původně ten rozhovor pochopil trošku jinak a měl jsem za to, že Svatyně mohou fungovat i jako teleporty, takže jsem to měl původně taky spojené s vizí s orbu, ale jak jsem se znovu do těch dialogů začítal, tak jsem si různé informace zpřesnil a úspěchy v dílčích řešeních mi pomohly lépe pochopit souvislosti. Louvdon mluvila konkrétně o jedné mantře, která byla rozdělena na 3 části, a proto mě to v hlavě sepnulo. Vůbec jsem nad tím nepřemýšlel a jelikož jsem byl zrovna ve skladu, tak jsem došel ke Svatyni a slovo zadal. Ve stavovém řádku mi vyběhlo, že Cup of Wonder se nachází tuším na JV a nahoře. Důležitý byl teď název poháru, protože od Eysnacka jsem věděl, že zahrátí na flétu v určité místnosti mi přihraje úžasný předmět a teprve nyní mi došlo, že neřeším dvě odlišné věci, ale pořád tu samou věc - hledám pohár :)

JV směr byl proto nesmysl, tady už jsem všude hrál. Vystoupal jsem proto na 3. patro a tady mi Svatyně sdělila, že pohár je na SZ. Z toho mě vyplynulo, že pohár je nejspíše na tomto patře, ale zároveň mě zamrazilo, protože tím hra ukazovala do části, kde jsem tušil skryté místnosti, kam jsem zatím neznal přístup, což by mě vlastně dovedlo zpět na začátek kruhu :D Vyšel jsem proto ještě na 2. patro a tady mě Svatyně pro změnu odkázala zase na nějaký východní směr a hlavně dolů. Pokrčil jsem rameny, odpochodoval jsem na 3. patro a řekl si, že alespoň prozkoumám dostupnou SZ výseč a začal jsem hned místností s beholderem, kterého jsem předtím nechal být. Chtěl jsem to vzít jako při jednom a zrovna jsem se trefil :D Po zahrátí melodie mi do ruky přistál zdobený pohár. Vizi z orbu jsem sice nevyřešil, ale díky rozhovoru s Garamonem už jsem tušil, že mám komplet set talismanů (Garamon mě odkázal na urychlený přesun ke Svatyni na dně Propasti).



Na řadu nyní přišel klíč k bráně. Vůbec jsem netušil, kde mám začít. Samozřejmě jsem pobíhal všude možně, jestli jsem něco nepřehlédl a do toho jsem pořád hledal posun s nalezením cesty do místnosti z vize z orbu. Mno a tím jsem na dlouho skončil :D Zoufalé hledání klíče nikam nevedlo. Postupně jsem do svého skladu odnosil různé písemnosti z Tyballo komnaty a Akademie mágů. Prohlížel jsem si jejich názvy horem dolem a hledal nějaké vodítko. Mezi svazky byl i nečitelný svitek s runami, ale těžko říci, k čemu je dobrý. Zkusil jsem zajít ke Svatyni a naťukal jsem náhodně pár jmen, která jsem posbíral v patrech níže, jako třeba Drakhri nebo naweohkx'o. Pak mě z nějakého důvodu zaujal svazek napsaný v cizím jazyce s názvem Folanae Fanlo, který jsem našel v Akademii. Na Folanae Svatyně nezareagovala, ale na Fanlo mi vydala Key of Truth :D Ovšem těžko říci, k čemu je dobrý, protože je to očividně neinteraktivní předmět. Možná ho mám někomu předat ... Ne, k tomuto účelu opravdu neslouží. Tvar klíče mě zaujal hned napoprvé a čím více jsem se na něj díval, tím více jsem nabýval přesvědčení, že je to jen část celku. Jenomže už jenom na tuhle část klíče jsem přišel poměrně náhodou a dost krkolomně, nejspíše jsem se to měl dozvědět úplně jinak. Leč co jsem přehlédl?



Jak jsem tak bloudil skrze patra, zastavil jsem se s klíčem u Ishtass na 3. patře. Nic jí samozřejmě neříkal, ale zkusit jsem to musel ;) Jenomže jak už jsem byl už sečtělý, tak mě napadlo, že už možná tuším řešení úkolu s ještěřím vůdcem Ossikkou, kterého mě Ishtass poslala hledat. Klíčový je pro tenhle úkol dopis od Sira Cabiruse pro Ossikku, který jsem našel už nevím kde. Ty ostatky poblíž tábora šedých lizardmanů jsou opravdu Ossikky, ale Ishtass potřebuje vidět dopis, teprve to je pro ní relevantní důkaz. Odměnou mi byl balíček s lektvarem léčby otravy, hůlkou elektrických střel a runou Wis. Je to předposlední chybějící runa, ta poslední do kompletu se nachází v zamčené truhle u vodopádu na 4. patře.



Pomalu jsem se vrátil i ke zbylým dvěma úkolům a brzy jsem zjistil, že stopa ke Key of Truth vede přes Illuma a jeho ztraceného přítele. Hm, to opět nahrálo myšlence, že jsem něco klíčového minul a teď ten úkol řeším jakoby pozpátku. Tono mě s upozorněním na nápis Tom Loves Judy navedl na ještě jinou věc. Tenhle nápis není na 3. patře jediný zvláštní, nedaleko od něj je taky nápis: "Go to the very base of the Abyss, then battle your way back up, to find the key to your fortitude." Marně jsem přemýšlel, jaká cesta zpět je myšlena. Jakmile jsem však začal více uvažovat o spodních patrech, začaly se moje pochyby zvětšovat. Zkrátka bylo mi jasné, že jsem vskutku někde udělal botu a právě v tuhle chvíli jsem zakolísal a zobrazil si na netu mapy spodních pater. Stačil mi přitom jediný pohled na vezeňský blok 7. patra, abych vytušil, co se přihodilo.

Byl jsem naprosto přesvědčený, že jsem na čtveřici dveří na SZ vyzkoušel všechny klíče, které jsem na patře našel, jenomže ty klíče se nacházejí postupně, dva dokonce až po zabití Tyballa, takže jsem s velkou pravděpodobností Tyballovo klíče vyzkoušel už jen na dvěřích v rohu mimo vězeňský blok (ono je v podstatě nepříjemné už jen to, že je potřeba pendlovat sem a tam skrze ne zrovna ideální terén). Ony jsou ty dveře vzhledově úplně stejné, ale ve skutečnosti k sobě s těmi vězeňskými dveřmi nepatří! Jinak si to totiž nedokážu vysvětlit, protože v rámci plnění restů jsem se dokonce doučil Casting a všechny tyhle dveře se pokoušel otevřít ještě kouzlem a pak hrubou silou. Zkusit znovu klíče mě však už nenapadlo a teď bych si za to asi nafackoval, protože takhle zpětně mi to přijde vysloveně jako školácká chyba. Ale dobrý, já mám na tohle pech, čím víc se snažím, tím vyšší je šance, že pokazím něco triviálního :) Po tom neúspěchu s otevíráním jsem si řekl, že ty dveře jsou možná fake a pustil jsem je z hlavy :D

Každá z cel obsahuje poměrně klíčové NPC. V jedné je mág Gurstang, který mi prozradil, že hledal Key of Truth a poskytl mi vodítko ve slově Folanae. Tady jsem měl tedy odpověď na to, jak jsem se k tomu řešení měl správně dobrat :) Další byl psanec Bolinard, od kterého jsem získal obrázek Toma (Judy mi za něj později poskytla Key of Love). Posledním vězněm je trpaslík Smonden, který hledá pro změnu Key of Courage. Dostal jsem od něj klíč ke dveřím v rohu mimo vězeňský blok a nyní jsem opravdu mohl postupovat odzdola nahoru skrytým úsekem a napříč patry. Dostal jsem se tak až na 3. patro a cestou sem jsem minul místnost z vize z orbu.  Nahoře mě čekalo pár duchů a Key of Courage. Klíče jde přetáhnutím na sebe spojit, čímž vznikne Key of Infinity a s tím už se dá pohodlně otevřít brána od Svatyně na 8. patře. Tohle celé od ukončení zákysu až po konec hry mě trvalo pouhou 1 hodinu! Ta ztráta času tápáním je prostě neporovnatelná.







Zámek na bráně povolil a za chvilku jsem stál tváří v tvář Slasherovi. Byl ještě stále pevně spoutaný a nijak s ním nešlo interagovat. Postavil jsem se proto k podstavci před nádrží s lávou a začal jsem do ní házet talisman po talismanu. Po vhození posledního kusu se celá realita jaksi ohnula a Slasher se vymanil z pout. Objevil jsem se s ním v nějakém interdimenzionálním prostoru a první co mě napadlo, že jsem vytasil meč a pustil se do démona (úplně jsem zapomněl, od 8. patra jsem přezbrojil na pěkný meč, co se na tomhle patře povaloval). Jakmile jsem zjistil, že nedokážu démona ani škrábnout, tak jsem urychleně z boje vycouval. Za sebou jsem si všiml krátkého "výstupku", kde bych se mohl snáze opevnit, ale jakmile jsem do něj vstoupil, prodloužil se o další kousek a v tu chvíli jsem pochopil, že je to cesta ven. Hezky klikatá, neúměrně dlouhá, ale ven!





Vůbec jsem neváhal a rozběhl se, co mi síly stačily. Už jsem se ani neohlídl. Se zdravím jsem na tom nebyl nejlépe už při příchodu do Svatyně, takže jsem byl rád, když se najednou přede mnou objevil teleport a já vylítl do normální reality ...



Venku už na mě čekala loď s Lordem Almrickem a princeznou. Lord se mi omluvil za své zbrklé jednání a od princezny se mi dostalo pochvaly. Ve snu se mi zjevil ještě Garamon, který mi dopověděl, co se stalo, když jsem se dostal mimo prostor a proč mi nemohl pomoci. Garamon z posledních sil otevřel únikový portál obyvatelům Propasti a ti se nyní nacházejí na místě zvaném Destard. Na závěr jsme se rozloučili s tím, že příště se snad shledáme u lehčího úkolu ;)







Po outru mi hra poděkovala a navíc mi zobrazila finální statistiky. Celkový čas jsem zmínil již včera, včetně zákysu to je rovných 78 hodin, ale těch 10 hodin bych si dovolil odečíst. Kdyby to šlo bývalo stejným tempem, tak těch 68 hodin je přesnějších.



IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #64 kdy: Leden 03, 2018, 17:50:02 »

Jsem rád, že můžu přijít první s gratulací! Podle mě seš geroj, že jsi to dal bez návodu, nezvdal jsi to! Doufám, že Tě hra odměnila a že jsi se stal pravým přívržencem série Ultima a Ultima Underworld především! :)
Asi půjdeš hned po druhém dílu, ale stejně si myslím, že jednou až to uzraje se pustíš i do všech klasických Ultim. Já s nimi také začal, po Akalabethu a první Ultimě mám brzy v plánu Ultimu 2 a pak pochopitelně všechny ostatní.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #65 kdy: Leden 03, 2018, 18:45:43 »

Díky :) Právě tak úplně bez návodu to nebylo, to nakouknutí do mapy už považuju za pochybení, ale jinak je to samozřejmě více, než bych vzhledem k té komplexitě hry čekal. Já si to totiž představoval tak nějak jako Eye of the Beholder, ale poměrně brzy jsem pochopil, že tohle bude větší nálož. U UU2 si dám mnohem větší pozor - mám jí již připravenou a Eona už netrpělivě přešlapuje před trůnním sálem Lorda Britishe :D

Zážitek ze hry je rozhodně hlubší, protože jsem musel mnohem více času strávit opakovaným prolézáním dialogů a hledáním souvislostí. I tak mi dost věcí uteklo. Rozhodně jsem se cítil mnohem více v kůži Avatara, než v roli pozorovatele. Ta tíha a naléhavost na mě skutečně dopadla. Když jsem před pár lety omlouval design úkolů Star Trailu, tak jsem to hodil na tehdejší dobu, ale teď vidím, že při tomhle porovnání UU1 dobu vlastně předběhla :)

Po UU2 mě bude čekat pauza a měl bych se vrátit k Wizardry a dohrát osmičku. Pak by měly přijít na řadu oba první Might and Magic a po nich tu mám dvě alternativy, buďto Stonekeep nebo Arx Fatalis, jakožto poslední ze zástupců klasické kobkařiny před příchodem Grimrocků. U Ultim jako takových zatím nevím, ale po včerejšku se nejspíše na mém seznamu objeví. Vzhledem k rozsahu série je možné, že bych něco z toho předřadil před jiné hry, co mám ještě v plánu. Doposud jsem nedokázal pochopit to nadšení okolo Ultim, ale nyní už tomu docela rozumím :D
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #66 kdy: Leden 03, 2018, 19:21:13 »

Gratulujem k úspešnému odohraniu UU1. Pre porovnanie som našiel jedno svoje save ešte z roku 2013. Stačilo len prebehnúť k poslednému teleportu.Výsledok samozrejme ukazuje že som to už pár krát hral :)

IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #67 kdy: Leden 03, 2018, 19:53:05 »

Díky :) Mě osobně těch 13 dní docela překvapilo. Ve hře to není nijak znát, ale mě to přišlo mnohem delší, už jen vzhledem k počtu absolvovaných odpočinků.
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 826
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #68 kdy: Leden 03, 2018, 22:31:30 »

Robil si aj nejaké vedľajšie Questy ? Napríklad si sa mohol stať jedným z rytierov rádu sira Cabriusa, alebo sranda je doniesť veľkú hrudu zlata lakomému kráľovi trpaslíkov Goldthirstovi :D
Je tam proste toho spústa.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #69 kdy: Leden 03, 2018, 23:37:15 »

Samozřejmě, oboje jsem splnil ;) Goldthirst mi vrazil za hroudu svojí sekyru. Z toho co bylo zřejmé jako úkol, jsem nezískal akorát trpasličí heslo a nejsem si úplně jist, jestli po mě něco nechtěl někdo z těch psanců na L1. Hlavně jsem neřešil nic s šedými gobliny, ty jsem regulérně pozabíjel bez jakéhokoliv rozhovoru.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #70 kdy: Leden 04, 2018, 08:16:25 »

Tak zpět, pro Goldthirsta jsem udělal maximum, on chtěl opravdu porazit jen beholdera. Skoro jsem uvěřil, že jsem něco tak trestuhodně přehlídl :D Cluebook se ke zjištění hesla pro krále nevyjadřuje, jen suše sdělí jeho znění a jak koukám, Andrew to do návodu klasicky jen obšlehl. Ale že mě to vůbec překvapuje ;)

Jinak jsem prolézal archivované materiály na Mocagh a zjistil jsem, že v krabici byl kromě klasického manuálu ještě dodatek s historií a v něm se píše o vztahu mezi příběhem UU a Ultimy, takže před případným souhrnem si to ještě pročtu. Pojednání o Tyballovi a Garamondovi je pak v cluebooku. Znalost samotné Ultimy asi není tak důležitá, ale pak chybí kus informací. Vůbec bych se nedivil, kdyby heslo pro krále pocházelo právě z Ultim. Navíc jsem při pročítání historie zjistil, že jsem ke konci UU1 Almricka nechtěně povýšil, on to není Lord, ale jen baron :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #71 kdy: Duben 02, 2018, 07:42:21 »

Vím, vím, mám skluz :D Ale já se opravdu nemohu z těch restů nějak vyhrabat a jaksi nevím, co dříve.

Mezitím UU1 dohrál i CRPG Addict a já se musím škodolibě usmívat, protože ani on se hintu nevyhnul :) Shodou okolností se mu to přihodilo taktéž na 7. patře a ve vězeňské sekci, byť šlo o něco jiného. Na konci deníku k finále má pak zajímavé shrnutí k příběhu a jiným věcem (Ultima Underworld: Won!), což tak nějak koresponduje i s mými poznatky, takže si skoro až říkám, jestli má smysl, abych psal svůj vlastní souhrn? ;) CRPG Addict má navíc tu výhodu, že může UU1 zasadit do kontextu Ultim, což já nemohu.

Ve finálním zhodnocení (Ultima Underworld: Summary and Rating) je pak další zmínka k příběhu, kde je odkaz na text z cluebooku a poznámka, že v tomto textu jsou některé věci jasněji podány, než je tomu v samotné hře, s čímž souhlasím, protože ten text vskutku obsahuje i věci, které ze hry vykoukat nejde, nebo jsou přinejlepším mlhavé. Překvapilo mě akorát finální skóre, ale je k tomu "přilepen" dodatek o systému hodnocení a jeho postupném vývoji.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #72 kdy: Duben 02, 2018, 14:44:26 »

Právě proto čtu crpgaddictovy příspěvky, protože na řadu věcí má zajímavé názory, protože jde opravdu do hloubky. A i když s ním kolikrát nesouhlasím, tak jsem rád, že se něco dozvím.
UU1 nakonec skončila bez medaile :( Trochu jsem to tušil. Ono to je s tím jeho hodnocením těžké. U1 má skvěle padnoucí hudbu, jenže Chester si ji vždy vypíná :) Napíše, že NPCs = Fantastic, ale dá jen 7 bodů. Docela jsem zvědav, jestli vůbec někdo sundá Ultimu 5 :) Dokonce i Pool of Radiance skončil lépe, ale tady už trochu chápu, protože ta hra má opravdu skvělé souboje, výtečné questy. Podle mého hlavně sundal hru pro tu nedotaženost propojení se světem Ultim. Což mě tenkrát, když jsem to hrál, bylo úplně jedno :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #73 kdy: Duben 02, 2018, 15:34:08 »

Mě docela zajímalo, jak bude v UU1 postupovat, takže jsem to sledoval trochu bedlivěji. EOB II jsem předtím víceméně jen prolítl a zastavil se akorát u bodů, kde se mi přihodilo něco zajímavého, třeba zrovna patro s Ilithidy, kdy mi Addict potvrdil ten zrychlený respawn. Když jsem pak četl jeho peripetie, tak jsem si moc dobře vzpomněl, jak dlouho jsem se k dračímu orbu prosekával :D

U UU1 jsem taky některé zápisky vynechal, ale zhruba tak od 4. patra jsem dával větší pozor. Bylo zajímavé sledovat, jak jsme každý šli poněkud odlišnou cestou a k řešení různým hádanek jsme tak dospěli jinak. Jemu něco vycházelo docela krásně v sousledu, já měl zase o něco více štěstí, resp. jsem si tu snažší cestu více naboural právě tím odlišným postupem. Řekl bych, že jsem více tápal, protože když na to kouknu zpětně, tak jsem měl ten postup vpřed chaotičtější.

Zasazení do kontextu Ultim mi taky ve hře moc nevadilo, což je dáno tím, že jsem nic z toho nehrál :D Ale jsou prostě věci i v UU1, které mi vrtaly hlavou a zcela mi je objasnil až ten Cluebook. Na tu pasáž jsem po dohrátí totiž taky narazil. Vztah Garamona a Tyballa byla jedna věc, ale zvláštní byl celý ten jejich výzkum a rozuzlení. Jak nejsem navíc v angličtině zrovna zběhlý, tak to bylo o to nejasnější, takže jsem rád, že to nebyl jen můj pocit vzniklý chybným porozuměním textu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ringo

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 274
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #74 kdy: Září 18, 2020, 08:35:59 »

Tak musím říci, že má skleróza je dokonalá, protože pokud nepočítám to, že jsem naprosto dokonale zapomněl řešení hry, kterou jsem projel někdy v polovině devadesátek, a je to dáno i tím, že má angličtina nebyla nic moc a tak jsem moc textům nerozuměl a dost jsem toho tehdy prolétl dle návodu, což si pak člověk nepamatuje, kde co a proč udělal. A za druhé, protože jsem úplně zapomněl, že tady je deník na Ultimu Underworld a dokonce jsem tady k němu kdysi dal jeden komentář. Možná je to tím, že jsem UU měl dlouhodobě v plánu a četl jsem si tu jen diskusi, deník samotný kvůli spoilům ne a tak mi nějak vypadlo, že tu je.

Nakonec mě na deník navedlo to, že jsem hledal lehký nástřel, co dělám při svém hraní teď špatně v levelu 7. No kdybych si vzpomněl, že tady je takový podrobný deník, tak se nezdržuji a nenosím dříví do lesa tím, že teď píšu na oldgames herní deník taky :-) Ale nevadí, no, nakonec mě to psaní baví a navíc si tím dělám poznámky a díky tomu se mi doteď dařilo naprosto bez návodu. Po letech jsem všechna řešení totiž úplně zapomněl, jak jsem psal a dokonce k Cup of Wonder se mi tentokrát povedlo dojít logickou cestou, protože informací k jeho zisku je opravdu hodně a docela nasměrovávají solidně. Ten jediný mi utkvěl trochu v paměti z dávného hraní, protože jsem si tehdy říkal, jak někdo sakra přišel na to, že je třeba zrovna tam zahrát na flétnu. Teď jsem si na to přišel sám a jsem nadmíru spokojen, že se to povedlo.

Daleko horší se však stala jiná věc a tady žádné infa nepomohou. Hra mě totiž malinko vykývala, má totiž něco, co je kapku negativem a to je dead end nebo možnost si postup hodně pokazit.

A teď o co vlastně jde, možná tu Elemir s tím válčil taky, nevím, nečetl jsem deník podrobně, nechci si vyspoilovat více, než je vhodné, i když mé oko přeletělo přes text, který jsem úplně nechtěl vidět a tak se mé hraní bez jednoho zásahu z návodu přeci jen neobejde.

Když mě totiž uvězní Trollové v severozápadní sekci levelu 7, nemám, čím bych je uplatil, tak loadnu a příště jsem je vzteky vymlátil. Hra pak klidně pokračuje dále, dokonce jsem prolezl i level 8 a marně při tom přemýšlel, čím rozbiji orb u Tiballa, kterého jsem zabil a taky nad tím, jak se dostat do vězení v levelu 7.

Vypadá to tedy, že buď natvrdo loadnu na začátek levelu 7 a projedu to znovu a zahodím tím celý postup levelem 7 a projití celého levelu 8 a nebo teda využiji toho jednoho zásahu z návodu, který byl uštědřen dosud mému bezchybnému hraní a rozbiji orb kamenem, který najdu v levelu 8 (jak jsem se bohužel teda dočetl z návodu) a budu doufat, že se do vězení dostanu kouzlem Open, které pak půjde seslat po té, co přestane být blokována magie v levelu 7.

No každopádne teda prekérka na závěr hry, kde se mi dosud povedlo ke všemu propátrat jen vlastní snahou nebo díky rozhovorům ve hře. :-)
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7