Level 2Co naplat, nic kloudného už jsem na levelu 1 opravdu nevymyslel a tak jsem se vydal k průchodu na 2. patro. Kolem něj jsem ještě jednou prošel přilehlé místnosti a z podlahy sebral krumpáč, který jsem předtím zřejmě v té hromadě věcí přehlédl. K čemu mi bude, zatím nevím, nevybavuju si, že bych něco rozkopatelného minul, ale jak už to tak bývá, krumpáče jsou dost často klíčový předmět a tak jsem ho uložil do batohu
Druhé patro začíná malým bludištěm dřevěných chodeb plných červů. Nic, co by mě překvapilo, ale na severu bludiště se objevila chodba, která mě dovedla ke kamennému ankhu. Mé tušení bylo správné, jedná se o Virtue svatyni, ale nemám potřebnou mantru. Trochu mě to zmátlo, nechápu, proč je tedy svatyně na prvním patře uzamčená, když tady jsem o ní vysloveně zakopl. Snad tomu časem přijdu na kloub.
Na jih od bludiště se nachází kamenný komplex, kde jsem po pár krocích zničeho nic dostal 6 xp. Kousek ode mě se v té době objevila mříž se zástavami Sira Cabira, tak možná proto. K mříži jsem nešel, místo toho jsem se vydal podél zdi na východ a zapadl hned do prvních dveří, kde jsem se srazil s trpaslíkem Ironwitem. Je poněkud sklerotický, takže rozmluva s ním je trochu zmatečná. Hledá své nákresy, které nechal ve skladišti na východě a požádal mě, zda-li bych mu je nedonesl. Háček je v tom, že skladiště není dostupné přímo, vchod se nachází ve výšce a dveře jsou ke všemu zamčené. Budu tedy potřebovat klíč a lektvar levitace. Ironwit se mi snažil pomoci s nasměrováním, ale dost to drhlo. Lektvary jsou ke všemu dva, jeden z nich je jed a Ironwit si nemůže vzpomenout, který je který
Nevadí, to pořeší kdyžtak save/load, ale celý dialog je opravdu vtipný
Není to jen nějaké strohé zadání úkolu.
Druhé patro vskutku více hraje na výškové členění celého komplexu. Chodbou za Ironwitem jsem se dostal na jakési úzké lávky, pod nimiž je o něco níže pevná zem, leč po ní chodí zombie bez hlav. Jsou to docela odolné potvory a boj s nimi mě donutil k odpočinku - v jednom místě jsem nezvládl přeskok, a tak jsem s nimi byl nucen bojovat. Před odpočinkem jsem si všiml další záludnosti hry, jídlo v batohu mi stárne
Dole jsem našel jen malou uzamčenou místnost a tak jsem se vydal opět nahoru, lávka v tomto místě totiž klesla až k zemi, takže to bylo snadné. Došel jsem opět k místě přeskoku a tentokrát se mi zadařilo.
Nově odkrytá místnost si pro mě připravila další překvapení, jehož obdoba byla použita později v Might and Magic VIII. Na podlaze je světlými kostkami vydlážděná klikatá cesta od severu k jihu, ale nedocvaklo mi to hned napoprvé, tak jsem se vydal rovnou ke stěně, že si místnost nejprve obejdu po obvodu, ale po chvilce jsem z neznámé příčiny umřel
Ano, cesta mimo vyznačenou pěšinku je zapastěná. Na jihu místnosti jsem sebral klíč a na severu se za dveřmi probojoval skrze červy k prázdné zlaté skříňce. Nutno zmínit, že klíč nebyl od těchto dveří, zřejmě bude pasovat ke dveřím dole pod lávkami. Červi mě otrávili a zatím jsem to nechal být, jed vypadá méně nebezpečně než od pavouků, tak to třeba ustojím.
Klíč skutečně pasoval k oněm zamčeným dveřím a jed během cesty bez větších obtíží vyprchal (stálo mě to jen kousek zdraví). V místnosti jsem našel zelený a červený lektvar, přesně jak mi povědět Ironwit. Nyní už tedy jen najít skladiště.
V jedné zákrutě této části patra se skutečně nachází přerušená pasáž, která je dosažitelná jen levitací. Zkusil jsem zelený lektvar a hned napoprvé trefil lektvar levitace
Ve skladišti jsem našel několik krumpáčů a bedýnky s runou a nákresy. Jenomže tohle nejsou ty správné nákresy a Ironwit je odmítl. Jsou zašifrované, takže vlastně ani nevím, co jsem našel. Jelikož lektvar levitace jsem měl jen jeden a jeho výdrž je poměrně omezená, byl jsem nucen loadnout (naštěstí jsem měl separátní save těsně před touto akcí). Zaskočil jsem znovu za Ironwitem a dal si větší pozor při otázce na lokalizaci skladiště, to má být totiž na JV patra. Začíná se mi to mírně komplikovat, lektvarů levitace bych potřeboval více, abych se mohl dostat opravdu všude a nemusel si vybírat.
Prošel jsem kolem Ironwita do chodby se zástavami Cabira a vydal se na východ. Uprostřed patra je středová křižovatka s chodbami ve směru světových stran. Cesta na sever vede ke vstupu na další patro a ke stoce, kde se nachází fontána zdraví. Stoka je malá a odpovídá místu, kam se dalo seskočit z prvního patra z tábora šedých goblinů. Když už jsem u šedých goblinů, ti se nachází i zde na druhém patře a poprvé jsem si všiml drobného barevného odlišení v jejich oblečení, takže potvory lze přeci jen blíže identifikovat (specifikovat).
Cesta na východ vede do soustavy menších místností, kde jsem našel svitek s názvem jedné mantry, začínám tedy pomalu chápat způsob použití svatyň
Zatím ale není čas se ke svatyni vracet a zkoušet, co to udělá. Krom tohoto svitku jsem našel i svitky, které zřejmě popisují skládání kouzel z run. Jedna z cest v této části vedla do větší sloupové místnosti, kde jsem odobně jako na prvním patře našel orb (mříž u místnosti se opět otevírá dlouhou tyčí). Při pokliku mi orb zobrazil nějakou místnost s kamenem, zřejmě nějaký místní secret. Z truhly jsem si pak vytáhl dvojici run a další svitek s nápovědou.
Chodba na jih má dvě hlavní odbočky na každou stranu. Na západ vede do tábora horalů (mezi ně patří i Ironwit a všichni ostatní trpaslíci). Odbočka na východ vede do dolů. Na východní straně jsem našel i malé překvapení v podobě vstupu na první patro do části, která se nachází za stokou a kam jsem předtím nedokázal přeskočit. Nic tu ovšem není, je to jen malá místnůstka s dveřmi a schodištěm.
Od průzkumu severní části patra jsem začal mít nouzi o místo v inventáři, tedy abych byl přesný, čím dál častěji jsem se dostával na hranici nosnosti. Popřeskládal jsem inventář, co to šlo, ale už mě nenapadá, co tu váhu vlastně všechno způsobuje. Budu si muset opravdu někde udělat dostupné skladiště, kam naskládám potřebné věci, nebo alespoň zdánlivě potřebné věci.
Na jihu jsem se nejprve vydal do dolů a to do jejich severní části. Krumpáčem jsem si uvolnil cestu skrze balvany a hned za nimi jsem se utkal s beholderem. Byl trošku tužší, ale největší problém u bojů je, že potvory opravdu nepostojí a před ranami couvají
Našel jsem tu drátěnou košili. Někde při cestě už jsem našel kroužkové boty, takže se začínám zdatně vylepšovat
Na severu se mi navíc povedlo najít bojovou sekyru v lepším stavu, takže i útok je lepší. Bojová sekyra je zřejmě těžší (bohužel, hra nezobrazuje žádné statistiky), takže nápřah trvá déle, což je přesně to, co u sekery očekávám. Je to cena za vyšší poškození a proto škoda každé rány, která padne vedle
Prostřední cesta v dolech vede na okraj srázu, pod nímž je další část stoky (říčky). Z koryta se dá dostat na břeh, nebo je tu i možnost nechat se strhnout proudem a nechat se odplavit na třetí patro. Plavání korytem mi jinak odhalilo trojici mostů. Na břehu jsem potkal trpaslíka Hewstona, od kterého jsem se dozvěděl o potvorách na severu dolů. Prý je tam i pěkná zlatá žíla (to byla ta část dolů, kde byl beholder). V příbytku Hewstona jsem našel rybářský prut, který jsem si ihned přivlastnil
Jak je vidět, v Ultimě Underworld se dá nejspíše i rybařit
Na JV dolů jsem narazil na trpasličího kováře Shaka. Je to poměrně důležitá postava s řadou dobrých informací. Zkusil jsem od něj získat skill na opravování věcí, což mi vysvětlil, že takhle nejde, ale mám si prý zapamatovat mantru LON
Je to dohromady už třetí mantra, kterou jsem se na tomto patře dozvěděl. Se Shakem se dá mimo jiné obchodovat, ale zatím z toho nejsem příliš moudrý, vypadá to totiž na směnný obchod, budu to muset nejprve prověřit. Má docela slušné kousky výstroje, což by se možná vyplatilo nakoupit. Krom toho zřejmě nabízí služby identifikace a opravování.
Zajímavá část rozhovoru přišla při otázce na Cabirův talisman. Čekal jsem něco trochu jiného, ale zřejmě se jedná o set výzbroje, protože Shak mi pověděl o rozlomeném meči jménem Caliburn a štítu jménem Valor. Neví, kde je hledat, ale až je najdu, prý se mám u něj stavit.
Nakonec jsem zašel do tábora horalů. Začal jsem ho obcházet klasicky kolem dokola, když tu se mi do cesty jeden horal připletl, tak jsem si řekl, že s ním tedy pokecám. Kupodivu znal mé jméno, což se hned vysvětlilo, protože když jsem se ho zeptal, jaké že to mají problémy, tak mi v podstatě poděkoval za zabití beholdera. Hra očividně neumí tak úplně pracovat s událostmi, resp. stejně jako na prvním patře ode mě jako hráče nejspíše čeká, že nejprve navštívím přátelská NPC na patře a vyzpovídám je. Teprve poté se budu řídit dle získaných informací. Odměnou za splnění tohoto úkolu můžu od horalů očekávat pomoc. Pro další informace jsem byl odkázán za Shakem nebo králem Goldthirstem.
U mříže na severu hlídá Brawnclan, který nebyl z chodby vidět, ale zřejmě by šel zaměřit, protože má samozřejmě dialogovou nabídku na otevření mříže. Z této stranu už bych si mříž mohl klidně otevřít sám
Zkusil jsem ještě pár místností poblíž a v jedné našel Corbyho. Něco ho sžíralo a tak jsem mu nabídl pomoc. Šlo o sen, který sdílel společně se Sirem Cabirem, když se Cabirus pokoušel sjednotit obyvatele propasti. Pověděl mi, že se traduje, kterak byl Cabirus otráven, ale realita je spíše taková, že Sir Cabirus sám ztratil vůli žít. Zbylo po něm jen osm artefaktů, které tvoří mocný set, a jež Sir Cabirus sbíral kvůli jejich síle, aby pomohly kolonistům následovat cestu Avatara. Slíbil jsem mu, že je najdu a použiju pro správnou věc. Jelikož se talismam taktéž skládá z osmi dílů, tak je jasné, že oním talismanem bude opravdu set artefaktů.
Krom strážce pokladnice, se kterým nebyla moc řeč, mi zbyl už jen král Goldthirst. Podobně jako u Vernixe je potřeba dávat si pozor na jazyk, tentokrát však nepochlebovat
Během rozhovoru jsem si všiml jedné zajímavosti v UI, kterou jsem doposud přehlížel a všiml si jí až u kováře Shaka, kde jsem si myslel, že je tu kvůli tomu, že jde se Shakem obchodovat. U portrétů NPC vs Eona se totiž zobrazuje osmice "vyměnných" slotů pro předměty (každý má 4), které se pak nejspíše ovládají prostřednictvím dialogových voleb. Bylo mi divné, proč mají NPC někdy dialogy na předávku a přitom jim nic předat zdánlivě nemůžu
Je to trošku nezvyk, holt učení přímo ze hry není nikdy bezbolestné
Začal jsem mít navíc problém s úkolem pro Ironwita, neboť to skladiště se zašifrovanými nákresy bylo nepochybně správné, na patře už mi totiž nic jiného ani nezbylo. Nejspíše je musím vyměnit právě skrze tyto sloty.
Goldthirst byl první, kdo správně zareagoval na zabití beholdera. Králi jsem mohl něco darovat, nebo mu nabídnout pomoc, a jelikož jako dar si nic z inventáře nevybavuju, tak jsem mu nabídl právě tu pomoc. Chtěl po mě pomoci s potvorou v dolech. V následujícím dialogu jsem pak měl možnost odpovědět, že jsem potvoru již zabil. Odměnou mi byl titul hrdiny a amulet.
Od krále jsem zamířil ihned na SZ, abych si ověřil svou "teorii" o předávání předmětů a zaletěl jsem si pro zašifrované nákresy. Poté jsem si s Ironwitem znovu promluvil a do slotu ke svému portrétu přetáhl nákresy. Teprve poté jsem mu sdělil, že mu je nesu a klaplo to
Za odměnu jsem dostal další lektvar levitace. Interakci s NPC bych měl tedy zvládnutou, tedy až na obchodování.
Na závěr jsem zkusil navštívit svatyni a pohrát si s mantrami. Opravdu to funguje tak, jak jsem si myslel a ankhu je potřeba sdělit existující jméno mantry. Při té příležitosti jsem zjistil, že některé návody, které jsem mylně považoval za návody k sestavování run, jsou také mantry. Mantru lze zadat jen několikrát, což zřejmě souvisí s počtem dosažených levelupů, ale jistý si nejsem. Budu se na to muset ještě lépe podívat.
Eona mi po dnešku poskočila na level 9 a na 2. patře jsem strávil taktéž 6 hodin
Mohl bych to opět svést na tutoriálovější průběh, ale těch novinek nebylo zas tolik. Většinu času jsem věnoval klasickému průzkumu. Psaní deníku samozřejmě počítám ke hře, protože hra sama žádný nemá, takže ty informace musím sumarizovat chtě-nechtě. Nehodlám si naběhnout podobně jako u Wizardry VII. Dohromady jsem tak na rovných dvanácti hodinách. Zbytek druhého patra zatím nechám být, protože průzkum uzamčených místností by mohl vést k pobouření trpaslíků a to nechci riskovat. Jinak pokud jde o nějaké herní tipy/nápovědu, ty se dějí skrze spánek, kdy mě už podruhé navštívil onen duch z intra a při druhém setkání mi pověděl, že mám hledat části talismanu Sira Cabira, což byla věc, která už mi tak nějak došla i bez toho. Zatím to vypadá, že duch se ve spánku zjeví na každém patře a ke každému bude mít nějaký komentář, jsem zvědav, zda-li se mi to zítra se vstupem na 3. patro potvrdí. Duch se ještě zmínil o hledání spojenců, což jsem u trpaslíků nejspíše právě splnil.