Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Červenec 20, 2018, 16:34:13
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss  (Přečteno 1205 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #30 kdy: Prosinec 30, 2017, 13:02:29 »

Šesté patro se mi díky kolečku povánočních a přednovoročních návštěv nechtěně rozseklo do více dnů. Nebyl jsem z této situace zrovna nadšený, ale výhodou šestého patra je, že je obsahově jakoby rozděleno na dvě odlišné části. Horní polovina je bojová, kdežto dolní polovina je kecací a mě se to povedlo rozdělit zrovna tak, že to kecání mi vyšlo až na dnešek :) Jelikož jsem deník psal opět průběžně, tak jsem musel pár věcí dodatečně doupravit a sladit se zbytkem.

Level 6

Šesté patro je dle všech indicií doménou Seers of the Moonstone, ale namísto velkolepého sídla mě tu uvítaly opuštěné trosky plné potvor. Patro je už poměrně nízko, takže lávových proudů přibylo a láva stéká i na cesty. Vypadá to tu spíše jako po nějakém zuřivém boji, nebo přinejmenším po nějaké přírodní katastrofě (hm, já vím, mluvit v souvislosti s Propastí o přírodní katastrově je přinejmenším hodně nepřesné ;)). Na SV jsem narazil na slépou uličku, která byla označena jako velké schodiště. Tuhle lokaci již znám, protože o patro výše je tohle schodiště taky zborcené, takže nyní znám příčinu. Předtím jsem totiž zvažoval, jestli lze tohle schodiště nějak zprovoznit, tedy jestli s ním nějak nesouvisí ropuší puzzle.



Hned v úvodu mě také čekala jedna zajímavost. Během průzkumu opuštěných místností jsem zjistil, že Eona nedostává zkušenosti jen za zabíjení potvor, ale i za objevování určitých bodů, protože u dveří s nápisem Quarters of Dominus mi najednou poskočila na level 14, takže očividně musela dostat zkušenosti.

Bojů opravdu výrazně přibylo. Krom rotwormů a kostlivců jsem hned narazil na dvojici tuhých trolů a dost pavouků. V této souvislosti mě napadá, že bych měl opravit jeden svůj starší výrok o respawnu. Na 4. patře jsem dříve narazil na něco, co by se dalo označit za pravidelný respawn, kdy se určité potvory objevovaly na místech, která jsem měl již vyčištěná, ale po nějakém čase tento respawn vymizel. Respawn tedy ve hře asi je, ale počet potvor je konečný. Ono to spíš možná souvisí s provedením určitých akcí, které jsou s výskytem dalších potvor spřažené (tzv. podmíněný respawn).







Nejvýraznější budovou na severu patra je Akademie (SZ mapy), která začíná sálem s neútočícím slizem, odkud se pak dá dostat ke skrytým dveřím na jihu (směrem k lávové propasti), anebo jít na západ do knihovny (Library of the Academy). Knihovna je dobře vybavená. Povalují se tu různá pojednání o alchymii, módě pro čaroděje nebo úvahy nad existencí dimenzionální brány na dně vulkánu ... ovšem to nejzajímavější se skrývá v jednom nepojmenovaném svazku - mantra SOL zvyšující magickou sílu (Casting). Teď už jen podobným způsobem najít mantru pro navýšení množství many :) V knihovně se navíc nachází skryté dveře do tajné sekce, kde na zemi ležela kniha s názvem The Book of Duplicity. Její černý přebal přímo kříčí po tom, abych si jí pečlivě uschoval.

Cestou na jih jsem minul svatyni, vyhnul se lávovým jezírkům (na ostrůvky se mi zatím skákat nechce) a stočil se chodbou zpět do středu patra. Odtud jsem to vzal na sever při pravém okraji, kde jsem po chvilce narazil na pěšinu dolů k lávovému jezeru SV oblasti, kde začíná The Domain of Vilus (podle varovné cedulky tu nejsou návštěvy vítány). No ano, hned v cestě o kus výše si to poletoval beholder :) Celá lokace je výškově dost členitá, vyžaduje to poměrně dost skákání po různých římsách. Poprvé jsem tu narazil na ohnivého elementála, ze kterého se vyklubal nezdolný zmetek - nějak jsem nezaregistroval, že bych ho zraňoval. Nechal jsem ho proto být a na jihu této části jsem na jednom sloupu našel mantru IMU, která navyšuje množství many :D



Dole pod římsou se procházela dvojice tmavých ghúlů, kteří byli o poznání tužší než běžní ghúlové. Na další římse mě pak čekal trol a hromádka zlatých nugetů. Poslední možná cesta této části mě dovedla do místnosti s dalším beholderem, kde jsem na podlaze našel svazek s názvem Properties of Runestones. Když jsem se poté podíval na mapu, musel jsem zkonstatovat, že SV část je opravdu slušné bludiště. Inventář mi přetékal, takže jsem byl rád, že mi to vyšlo akorát a budu se muset vrátit do skladiště. Našel jsem tu i několik lektvarů zdraví, ale nechám si je na později. Místo toho jsem využil spánku a Garamon mě znovu upozornil na nutnost najít Tybolla, ale tentokrát k tomu dodal, že Tyboll je jeho bratr.

Při prohlídce Eony jsem s překvapením zjistil, že poskočila na level 15, což samo o sobě vypovídá o množství bojů, které jsem tu musel podstoupit. Stále mi přitom chybí doprojít SZ část a komplet jižní polovinu patra. Boje přituhly, takže mě občas napadlo, že bych se už mohl rozhoupat a potrénovat. Jde hlavně o to, že postava se neovládá úplně ideálně, takže se mi občas nedaří udržet odstup, obzvláště pokud je prostor pro manévrování malý, což je při boji s tužšími potvorami přinejmenším nepříjemné. Každý úbytek zdraví je pak znát, protože na 6. patře je snadné dojít úhony už jen vlivem lávy. Což mě tak připomíná, že jsem v předchozích záznamech opomněl zmínit jednu věc, od 4. patra vymizely léčivé fontánky, takže pro rychlé uzdravení je potřeba použít lektvar, nebo se holt dobelhat až na 3. patro - tedy pokud to čas dovolí, případná otrava může mít třeba dost rychlý průběh.

Když už jsem u toho, zmíním ještě jednu vyřešenou záhadu. Na prvním patře jsem v počátku hry sebral stříbrný stromek, který se mi v ruce proměnil v semínko a dlouho jsem nevěděl, co s ním. Po zasazení z něj opět vyroste stromek, který jde zase jako semínko sebrat a tak stále dokola. Má to symbolizovat koloběh života, ale nebylo mi jasné, jaký to má praktický význam. Zmiňuje se o tom však přímo manuál - vysazený stromek slouží jako bod respawnu pro zabitou postavu. Pro mě je jednodušší udržovat savy a v případě smrti klasicky loaduji.



Z počátku jsem postupoval šestým patrem rychle, ale jakmile jsem opustil SV část a začal doprozkoumávat SZ a možný jižní směr při západním okraji mapy, tak jsem začal narážet na větší překážky v podobě širších lávových prodů. Pády do lávy několikrát zapříčinily, že jsem musel zpět na 3. patro k léčivé fontánce. Využil jsem toho alespoň k uklízení inventáře a u Shaka jsem si nechal identifikovat dvojici nově nazelezých zajímavých předmětů - drahokamy posázeného štítu a koruny. Překvapilo mě, že Shak požaduje platbu v gold pieces, ale vezme i běžné mince. Trochu mě to zarazilo, protože jsem si ihned vzpomněl na Caliburn, možná jsem jeho zkutí mohl vyplatit taky penězi namísto hrudek zlata. Štít jsem našel na západě patra, kousek od ostrůvku v lávě a nejspíše není ani ničím významný, Shak mi pověděl jen cenu, podobně u koruny.

Zmíněný ostrůvek v lávě je ale významný, nachází se tu golem, o kterém jsem se dozvěděl v táboře rytířů. Dal mi na výběr bojovat nebo odejít. Odměnou za boj by měl být náhrdelník, ale golema jsem porazit nedokázal - nejsem schopen ho skoro ani škrábnout :) Když už mi tedy nic jiného nezbylo, vzal jsem to středovou částí patra na jih, kde se nachází první přátelské NPC, mág Shenilor.



S Shenilorem se dá promluvit na téma Akademie a hledání vědění. Tentokrát jsem udělal vyjímku a zkusil jsem dvě varianty vedení rozhovoru, nicméně výsledek byl stejný, lišila se jen cesta, s jakou jsem se výsledku dobral. Akademie už léta nefunguje a mágové se dávno stáhli sem do jižní části patra. Pokud bych však měl zájem, ve staré knihovně možná něco zajímavého zůstalo ... ano, onen černý svazek, co vlastním, ale Shenilor nemá žádnou volbu, jak mu cokoliv předat, tak jsem alespoň posílil Shenilorovu naději v lepší zítřky a obnovení Akademie.



Za Shenilorem se skutečně nachází obyvatelný komplex, kde jsem po chvilce chození narazil na mága Morlocka. Požádal mě, zda-li bych mu nedonesl jeden předmět od jeho přítele Bronuse, s čímž jsem souhlasil. Kousek pod Morlockem jsem našel mágy Illoma a Louvnon. Lovnoun se zabývá výzkumem Svatyň a rozhodla se mě do toho trošku zasvětit, byť jsem jí jasně naznačil, že se raději spoléhám na sílu svých paží :) Kromě běžných manter prý existuje speciální mantra, se kterou se lze teleportovat k mocnému objektu, ale svitek s touto mantrou byl rozdělen na tři díly, které je potřeba nejprve spojit. Illomo byl naopak skoupý na slovo, postrádá svého přítele Gurstanga, takže je nejspíše na mě, abych ho našel.

V chodbě na západ je za dveřmi rozsáhlé skladiště. V jedné z jeho místností je rozlobený duch Warrena. Promluvit s ním nejde, ale v chodbě za ním jsem našel mluvící dveře :) Kdysi to býval velmi vážený mág, ale časem začal být alergický na neustálé otázky méně zkušených mágů a noviců, tak se proměnil ve dveře v domnění, že bude mít konečně klid, ale nepomohlo to. Dveří se dá zeptat na složení kouzla Sheet Lightning, ale jelikož to bylo jedna z těch nejvíce otravných otázek, kterou za svého původního života dostával, tak jsem se zeptal jen na možnost průchodu do místnosti za nimi. Za barelem jsem pak našel runu Ex.





Na sever od skladiště je za dveřmi mág jménem Dr. Owl. Poděkoval mi za záchranu Murga, což byl vězeň lizardmanů, který mě naučil jejich jazyku. Za odměnu jsem dostal Wine of Compassion, ale musím si jí nejprve vyzvednout v ruinách Akademie. Owl mi prozradil, jak jí získám, v místnosti na východ od vstupní haly mám stoupnout na SV čtverec v rohu a odkrýt dlaždici. Posledním z mágů na západě je Nilpont, který se rozpovídal na téma Golem. Golema sestrojil mág Lerin na žádost rytířů, kteří na něm chtěli trénovat svou chrabrost. Jižně od místnosti s Nilpontem je chodba, na jejímž konci se nachází vstup na 7. patro (v tuhle chvíli jsem se dostal na celkový čas 46 hodin).

Na východě tábora jsem narazil na mága Ranthru, který se mě otázal, zda-li jsem členem spolku Viluse. To jméno mi něco říkalo, zmiňoval se o něm tuším svitek na 5. patře, ale s klidem jsem odpověděl, že jsem o Vilusovi nikdy neslyšel. Vilus býval brilantním mágem, ale pokoušel se experimentovat s magií bez použití run a zešílel (ano, v tu chvíli jsem si byl naprosto jistý, že ten svitek poblíž tábora trolů byl podepsán Vilus :)) Vilus kdysi ukradl svazek jménem On the Properties of Runestones, pokud ho donesu zpět, tak mě Ranthru naučí něco z magických dovedností. Vilus se prý nachází v jeskyních na SV ... no ano, The Domain of Vilus, vždyť tam jsem už předevčírem byl a tu knihu nejspíše mám ;) Na Viluse jsem tedy nenarazil, ale knihu hlídal beholder. Ranthru mi za odměnu zvýšil skill Casting na 6 bodů.

Kousek vedle jsem našel Bronuse a jak jsem díky předchozímu rozhovoru s Morlockem správně vytušil, požádal mě Bronus o službičku. Rád by, abych Morlockovi donesl jeden magický svazek, ale musel jsem zároveň slíbit, že ho cestou neotevřu. Chtěl jsem za Morlockem ihned vyrazit, ale v chodbě na severu jsem narazil na kouzelnici Delanrey. Optala se mě, zda-li znám Zaka. Samozřejmě ano, Zak je obchodník se "svítidly" na patře lizardmanů. Nicméně jsem odpověděl otázkou, abych se ujistil, že jde opravdu u tuto osobu. Odvětila mi, že Zak kdysi býval rytířem, který tu s nimi pobýval, ale během svých výprav našel podivný předmět, který ho dovedl k šílenství a než zmizel, ukradl Delanrey její svícen. Podobným způsobem prý okradl i rytíře. Hm, takže posvátnou svíci rytířů má Zak ... :)



Konečně jsem vyrazil za Morlockem a předal mu knihu. Morlock mě chtěl odměnit, ale prý se dozvěděl, že jsem porazil nebezpečnou ohnivou hydru, která mágy ohrožovala. Vůbec si nevybavuju, že bych něco takové potkal, natož porazil, takže jsem se omluvil s tím, že se musí plést. Morlock mě pochválil za upřímnost a jako dar jsem dostal Book of Honesty. Tedy abych byl přesný, dostal jsem radu, jak jí získat - klíč najdu za přesýpacími hodinami. Kniha je jedním z Cabirovo artefaktů a vytvořil jí Ravenhurst of Moonglow. Morlockovi jde samozřejmě zalhat. V tom případě je odměnou rada, že se v knihovně nachází skrytá místnost. V principu je to jedno, obojí dvojí se dá vyřešit i bez rady od Morlocka, ale byla to ode mě jen čirá zvědavost, jestli ta hydra má nějaký hlubší výzam. Otevírat svazek od Bronuse už jsem se neodvážil :)

Před hledáním Book of Honesty jsem se nejprve vydal doprozkoumat JV patra. V jedné místnosti jsem narazil na mága Dominuse, který je ochotný mi za drobný poplatek identifikovat věci. Dalším z mágů je Fyrgen, který často inhaluje kouř z kadidla. Zrovna jsem ho vyrušil při jednom snění, ve kterém zahlédl mocného zeleného démona. Démona prý nelze jen tak porazit. Před rozlučkou mi prozradil, jak kadidlo zapálit (samozřejmě loučí ;)). Úplně posledním mágem byl Gralwart. Prozradil mi umístění runy Vas a způsob, jak jí získat - trochu komplikované, ale na JV už mám asi vše, takže nyní bych měl přejít k dohledání výše zmíněných věcí.



Gralwart mě odeslal do uvítací haly na východě, což je místnost kousek od vstupu na 6. patro. Chvilku mi nebylo jasné, co dělat, ale pohled na mapu mi prozradil, že středový sloup je ve skutečnosti složen ze dvou kusů. Stěna mezi je čistě iluzorní a za ní se nachází teleport, který mě přenesl do separátní lokace na JV patra. Ono to jde samozřejmě odhalit i jinak, protože Gralwart ve své radě mluví o cestě přímo mezi oči, přičemž z jedné strany zmíněného sloupu je dvojice standard Seers of the Moonstone. Na standardě mágů je přitom vyobrazeno oko, takže je to jasná a srozumitelná nápověda, jenomže já hledal z druhé strany :) Podle rady Gralwarta jsem sebral čtveřici smaragdů ze země, každý z nich jsem vhodil na pilíře v rohu místnosti a stiskl šedé tlačítko. Zeshora pak spadla runa Vas. Sebral jsem zbylé dva smaragdy a odešel (stiskem druhého tlačítka se aktivuje teleport zpět).



Z haly jsem se vydal na sever do vstupní haly Akademie, kde jsem ve východní místnosti odsunul na podlaze dlaždici v JV rohu a z úkrytu sebral láhev vína. Láhev nejsem schopen otevřít, ale tak nějak tuším, komu jí donést. V Akademii se skrývá i řešení Morlockovi hádanky s přesýpacími hodinami. Není to nic složitého, stačí se podívat na automapu. Tvar místnosti pod halou má tvar přesýpacích hodin a na jihu jsou skryté dveře, které jsem již objevil. Problém je ovšem v tom, že cesta vede k široké rokli a na římsu naproti se mi předtím nedařilo doskočit, tak jsem to vzdal. Bohužel mi dávno došly lektvary Levitace, takže jsem se opět dostal na zcestí s tréninkem dovedností. Navýšit manu by nyní bylo snadné a pro kouzlo Levitace mám všechny potřebné runy, ale moc se mi do toho ještě nechce :) Namísto toho si půjdu promluvit se Zakem a znovu si poklidím v inventáři. Pak bych to viděl na sestup na 7. patro.

Dostal jsem se na celkový čas 48 hodin, 6. patro mi tedy nakonec zabralo 6 hodin 45 minut, což mě docela překvapilo, protože začátek patra probíhal poměrně svižně. Jak je ale vidět, každé patro vždy obsahuje něco, co postup zpomalí. Jednak jsou to dialogy a jejich pečlivé pročítání a pak nutnost návratu do skladiště, za fontánkou zdraví apod. Už jen třídění nálezů zabere dost času. Osobně si nedokážu představit, že to někdo i s těmito činnostmi dal napoprvé pod 40 hodin.
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 271
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #31 kdy: Prosinec 30, 2017, 13:47:17 »

Pozerám že si stále nedal vyrobiť špeciálne topánky. S nimi sa potom môžeš volne prechádzať po láve.
Veľa šťastia na 7. poschodí  ;)
IP zaznamenána

tono

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 271
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #32 kdy: Prosinec 30, 2017, 17:21:20 »

Portály mezi městy (včetně samotného kouzla Town Portal) byly v sérii Might and Magic už od prvního dílu, tedy od roku tuším 1986. Neměl jsi na mysli spíš první díly Ultimy a kouzlo Surface např.?

Nie, mal som skôr na mysli inšpiráciu pre Lloydov maják.
IP zaznamenána

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 341
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #33 kdy: Prosinec 30, 2017, 17:52:47 »

Myslím, že to taky nebude ten případ, kouzlo Lloyd's Beacon jsem používal už ve druhém díle. Což ale nic nemění na tom, že série UU byl inspirací pro mnohé, možná proto to předělal do 3D od 6.dílu :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #34 kdy: Prosinec 30, 2017, 20:05:03 »

tono: botky už se vyrábí, dlouho jsem si všechny ty speciální předměty šušnil, co kdyby byly potřeba jinde, ale před chvilkou jsem se začal pídit, k čemu mi vlastně jsou dračí šupiny a spolu s pavoučím vláknem jsem je udal u ghúlího krejčího Marrowsucka ;) Za 1/2 hodiny mi z nich prý vyrobí botky, takže předpokládám, že tyhle si měl na mysli. 7. patro začalo opravdu zajímavě, v jednu chvíli jsem myslel, že jsem se perfektně vyšachoval, ale ono se to ukázalo jako záměr hry :D

Edit: je to tak, botky jsou žáruvzdorné. Na 7. patře se budou určitě hodit a jak jsem nakoukl na 8. patro, tak tam taky :)
« Poslední změna: Prosinec 30, 2017, 21:03:01 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #35 kdy: Prosinec 30, 2017, 21:18:23 »

Jinak 7. patro je poměrně rozsáhlé a docela komplikované. Na počátku jsem sice šel splnit pár restů, ale i tak, po odkrytí zhruba poloviny mapy jsem beztak na 7 hodinách 30 minutách, takže to bude jednoznačně nejdelší patro od počátku hry. Chvilku jsem přemýšlel, že bych záznam pro 7. patro rozdělil, ale zatím s tím počkám. Jen doufám, že nepůjde o kombinovaný průchod s osmým patrem :) Jeden rozhovor by tomu skoro nasvědčoval. Navíc se mi rychle uzavírají další možné cesty vpřed, všechno končí tak nějak ve slepé uličce.

Edit: tak ne, rozdělím to ;)
« Poslední změna: Prosinec 30, 2017, 22:02:33 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #36 kdy: Prosinec 30, 2017, 22:04:32 »

Level 7, část první

Před odchodem na 7. patro jsem se rozhodl pořešit Zaka a navrátit řádu svíci. Zak má svíci přímo v nabídce obchodu, ale když jsem si jeho nabídkul před pár týdny prohlížel poprvé, tak jsem jaksi nezaregistroval, že tahle svíce je o poznání robustnější a měl bých jí proto věnovat větší pozornost :) Svíci jsem poté donesl ukázat Trisch a ta mi potvrdila, že se skutečně jedná o Taper of Sacrifice a nechala mi jí jako dar. Taper of Sacrifice by měla být zdrojem nekonečného světla, ale zatím mám jiné zdroje, takže není důvod jí zkoušet.



Preventivně jsem doběhl ještě na patro trpaslíků za Corbynem, ale očividně stále nemám nic, co by mu mohlo v jeho smutku pomoci. Začínám mít pocit, že se k němu mám vrátit až s komplet Cabirovo setem. U rytířů jsem navštívil ještě Dereka a předal mu Gem Cutter of Coulnes a vyzvedl si tak oficiálně nápovědu pro získání Ring of Humility. Stiskl jsem páky v uvedeném pořadí SZ, JV, SV, JZ a na podstavci uprostřed se objevil železný prsten.

U mágů jsem se zastavil u Dr. Owla a požádal ho, zda-li neví o nějakých runách. Vyžádal si můj runový batoh a po jeho prohlídce mi nabídl runu Flam. Nyní mi chybí už jen 5 run do kompletu. Oběhl jsem ještě další mágy, ale nic nového už se neudálo, tak jsem skutečně zamířil o patro níže.

Hned na vstupu jsem se srazil se zraněným Cardonem. Požádal mě o láhev vína, ale žádnou jsem u sebe zrovna neměl. Obešel jsem středový sloup vstupní haly a zaposlouchal se do známého zvuku - chobotnice ve vodě? Ano, namísto všudypřítomné lávy předchozího patra jsem opět spatřil vodní hladinu. V severních chodbách jsem narazil na stráž šedých goblinů, nechal jsem jí být (požaduje nějaký náhrdelník, bez něj dojde k boji) a rozhodl se pro skok do vody a začít tedy průzkumem kanálů. Na JZ jsem narazil na další stráž :) Táborů je na patře očividně více. Kanál jsem měl za chvilku proplavaný skrz na skrz a zbyla mi jediná možnost - přeskočit ze vstupní haly na most na východě.



Cesta na jih mě poblíž dalšího goblinního tábora zavedla do dolů. Našel jsem tu podivný vzkaz, ale moc moudrý z něj nejsem. Mnohem zajímavější byl nález náhrdelníku. Musel jsem se k němu probojovat skrz dvojici beholderů, ale stálo to za to. Tenhle náhrdelník mi umožnil vstupovat do goblinních táborů bez boje. Sice jsem se tak připravil o zkušenosti, ale nikdo neříká, že nemohu tábory vymlátit dodatečně :)





Táborem při západním okraji jsem se dostal do severních chodeb, kde jsem narazil na vstup na 8. patro. Tou dobou jsem překročil čas 50 hodin 45 minut. O existenci osmého patra vím, ale překvapilo mě, že je do něj tak snadný přístup. Tištěná mapa totiž tohle patro "zatajuje", tak jsem čekal nějaký portál či něco podobného. V severních chodbách jsem ke svému údivu navíc narazil na mága Naruta. Krom goblinů jsou tu tedy i přátelská NPC.

Narutovi jsem pověděl, že hledám unesenou dívku. Odpověděl mi, že musím být opatrný. Jeho přítele nedávno zabili pavouci. Stalo se to dále na sever. Jeho přítel měl u sebe klíč, který mi otevře důležité místo, kde najdu předmět, který mi pomůže projít Tyballovo bludištěm. Jméno Tyballa jsem přitom nezmínil. S Narutem jsem se poté dal více do řeči. Jedna z otázek směřovala na důvod, proč jsem přišel o magickou energii, což jsem zaregistroval až nyní :D Důvodem je Orb, který na tomto patře vysává veškerou magii z živých. Jediný Tyball je vůči tomu imunní! Pomoc bych měl hledat u jiného Narutova přítele, který byl naneštěstí Tyballem uvězněn.



Vydal jsem se na sever, ale hned jsem zahnul na západ. Kolem dalšího goblinního tábora jsem se dostal skrze skrytou pasáž a objevil jsem se v části, kde byla opět láva. V rokli na východ jsem našel mapu jedné takové lokace, kde jsou vyznačené pasti a teleport. Předpokládám, že jde o lokaci, o které povídal Naruto. Cesta na západ mě dovedla k zamčeným dveřím, takže jsem se musel beztak otočit a jít zpět. Nešel jsem však přímo zpět k Narutovi, ale prošel jsem až na východ, kde jsem našel svatyni a něco, čemu by se dalo říkat opuštěné vězení. V jedné cele jsem našel ve vaku kosti a čelenku. Jakmile jsem vak sebral, napadl mě velký trol. Z této části už cesta nikam nevede, takže teprve nyní jsem se vrátil k Narutovi a zašel si do severní chodby pro klíč.



Klíč ale k severním dveřím nepasuje, takže jsem se rozhodl, že vyrazím na jih a zaskočím si rovnou k ozdravné fontánce a pro víno pro Cardona. Jenomže jsem se ocitl v pasti! Přes jižní tábor goblinů se nelze vrátit a ze severu neprojdu přes lávovou oblast. Naneštěstí jsem na tom byl se zdravím bídně. Po několika pokusech jsem zjistil, že jedinou šancí je tábor goblinů na severu. Díky náhrdelníku jsem mohl vstoupit, ale dveře do severní chodby zůstaly podezřele zamčené. Na východě tábora je zvláštní cela, která byla z druhé strany taky zamřížovaná. Bylo mi to divné, ale přesto jsem vstoupil :) Jasně, je to past, za 3 červené kameny jsem dokázal usmlouvat alespoň otevření mříže na východ, která strážila cestu do vězeňského bloku.

Vězení má podlouhlý tvar a mnoho cel. Některé jsou volně přístupné, jiné jsou zamčené. Cítil jsem se skutečně jako v pasti, protože jsem nemohl nikam. Nic nenasvědčovalo tomu, že se odtud dá dostat. Vzteky jsem se postavil k jedněm zamčeným dveřím a zauvažoval, jestli je dokážu sekerou rozmlátit ... heh, šlo to :D Nebyl to můj první pokus, ale když jsem tohle zkoušel v počátku hry, tak jsem si bohužel vybral opancéřovanější dveře a po haldě pokusů jsem to vzdal. Pořád mi to ale vrtalo hlavou, takže jsem rád, že si mohu odškrtnout další objevenou mechaniku Ultimy Underworld.

Hned v první zamčené cele jsem objevil mága Fintora a vzpomněl si na to, co mi povídal Naruto. Zřejmě oním vězením myslel tuto sekci patra a tohle bude jeho uvězněný přítel, co by mi měl pomoci. Nic nového jsem se však nedozvěděl, Fintor už si ani nepamatoval, co v hrobce ukryl. V další cele jsem našel psance jménem Griffle. Pověděl mi, že Tyball drží vězně jako dělníky v dolech, ale nikdo z nich neví, co vlastně hledají, protože zlato očividně Tyballa nezajímá. Skrze doly se jim podařilo prokopat až do přírodní jeskyně o patro níže, kde narazili na hrozivou potvoru, která většinu z nich pozabíjela. Zbytek stráže pozavírali do cel a nechali je tu po celé dny bez jídla a pití. Naneštěstí nemám nic, co bych Grifflemu dal.



O další celu dále jsem narazil na rytíře Dantese. Z jeho cely jde otevřít vchod do chodby na severu poblíž zamčených dveří. Varoval mě před silou Tyballa a nebezpečím, které mě čeká v hrobce. Posledním vězněm byl trpaslík Kallistan. Chvilku mi trvalo, než jsem s pomocí přísahy získal jeho důvěru. Původně jsem chtěl využít své známosti s králem Goldthirstem, ale Kallistan po mě požadoval jako důkaz heslo, podobně jako strážce trpasličí pokladnice (?). Proto jsem se musel uchýlit k přísaze. Za odměnu jsem dostal zvláštní krystal, který by mi měl pomoci při prohledávání hrobky.

S krystalem v batohu se mi jižně od severního tábora goblinů odkryla skrytá pasáž, přesně jak mi Kallistan radil. V hrobce je několik skrytých chodeb, přičemž jedna vede směrem do vstupní haly. V tuto chvíli jsem byl tedy definitivně zachráněn :) V hrobce je i dvojice hrobů, které mají v náhrobku drahokamy a tady se mě lehce zamrazilo. Kameny nejde z náhrobku vyndat a napadl mě jediný nástroj, který by to možná dokázal - Gem Cutter ;) Druhá skrytá chodba mě dovedla do další hrobky a odtud skrze další skrytou chodbu do skryté jeskyně, kde mě napadl dost tuhý duch. V rohu této místnosti se povaloval nějaký Black Sword. Nicméně jsem jeskyni vyplenil ještě o trochu více :)







Po návratu do skladiště jsem začal hledat láhve vína a nějaké jídlo. Přitom jsem našel pár batohů s runami, které jsem předtím opoměl přihodit do runového vaku, takže nyní mi chybí už jen dvě runy do kompletu. Když už jsem byl v tom probírání, tak jsem vytáhl dračí šupiny a šel jsem s nimi za Derekem. Je to jedna z mála věcí, pro kterou jsem ještě nenašel uplatnění. Už dříve mě napadlo, že by z toho šlo něco vyrobit, ale zatím jsem si to nechával stranou, kdyby to nakonec byla součást nějakého úkolu. Jenomže ani Goldthirst mi za to nic nenabídl. Derek už ale nic nepřijímá, tak jsem zkusil ještě Shaka a ten mi zas pro změnu div nevynadal, že on je přece kovář a já bych spíše potřeboval dráteníka. Chvilku jsem přemýšlel, koho jsem to asi vynechal a pak jsem si vzpomněl na ghúla Marrowsucka :) Je to krejčí, tak proč ne?

Marrowsuck mi šupiny identifikoval a prozradil mi, že by mi z nich mohl vyrobit boty. Potřebuje k tomu ještě nějaké vlákno a jako platba mu poslouží jídlo. Dal by si čerstvého zeleného goblina, ale to jsem odmítl :D Do zásoby jsem místo toho nalovil ryby. Platba byla levná, Marrowsuck se spokojil s jednou jedinou rybou. Botky jsem vyzkoušel hned na 6. patře a prošel jsem si i lávovou říčku na 5. patře. Fungují vskutku perfektně. Jakmile jsem byl s testem hotov, vydal jsem se opět na 7. patro.



Cardonovi jsem předal láhev vína a on mi na oplátku pověděl o vězení a ztraceném náhrdelníku, který umožňuje bezpečný průchod přes zdejší strážce (během boje ho ztratil v dolech, kde jsem ho předtím skutečně našel). Tedy vlastně mi nepověděl nic, co bych už nevěděl, ale Cardon mi také prozradil, že jeden z vězňů je jeho bratr. Tipuju, že je to Griffle. Do vězení jsem nešel, místo toho jsem přeskočil na most na východ a vydal se k zavřeným dveřím nad dolem.

Ani jedny z dveří nešly klíčem od mrtvého mága otevřít, ale ty na východ vypadaly alespoň méně odolně, tak jsem se do nich pustil sekyrou. Stálo mě to pár záseků, ale nakonec dveře povolily. Jakmile jsem došel do jeskyně, ihned jsem v ní poznal onen úsek, který je zakreslený na mapě nalezené na severu. Jeskyni jsem prošel a konečně jsem pochopil, co jsou v UU pasti, protože za chvilku jsem na tom byl se zdravím bídně, přitom nic viditelného se nestalo :) Teleport mě přepravil k zamčeným dveřím a ani k těm klíč nepasuje! Někde se stala chyba, nebo jsem něco přehlédl. Na severu mi zůstala ještě jedna neprozkoumaná pasáž, ale jestli i ta končí ve slepé uličce, tak budu opět v koncích.

Odkryto mám zhruba něco málo přes polovinu patra a spolu s úvodními resty mi to zabralo 7 hodin 30 minut. V tuto chvíli je to tedy jednoznačně nejdelší patro, co od počátku hry procházím. Celkový čas je tedy 55 hodin 30 minut. Pro dnešek už toho bylo tak akorát, bohužel to v kuse nedám, takže pokračování zase zítra ...
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 271
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #37 kdy: Prosinec 31, 2017, 00:31:25 »

Ak to hráš prvý krát, tak  je to slušné :) Cieľom L7 je oslobodiť princeznú. Niekde na severe sa dá prejsť do subL8 kde nájdeš "orb rock". V inom subL8 stretneš rozprávkového impa ktorý dá vybrať špeciálnu korunu(maze navigation). K princeznej sa dá dostať dvoma spôsobmi: prejsť cez bludisko, alebo ak máš scroll Revael (je v L6) tak na JV nájdeš tajné zadné dvere. Snažím sa čo najmenej spojlerovať túto super hru.
« Poslední změna: Prosinec 31, 2017, 15:16:18 od tono »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #38 kdy: Prosinec 31, 2017, 21:47:23 »

tono: abych pravdu řekl, já se podobným příspěvkům zatím vyhýbám. UU1 mám v plánu dohrát bez jakékoliv nápovědy a k tomu to bloudění a neznalost souvislostí holt patří ;)

Jinak jsem si myslel, že to dneska už dorazím. V jednu chvíli to vypadalo, že jsem na konci, ale pak se staly celkem dvě věci, které mě ubezpečily, že konec je ještě hooodně daleko :D Jednak jsem dlouhou dobu tápal a pak mě dohnaly všechny předchozí resty, protože se ukázalo, že třeba Cabirovo talismany musím najít všechny apod. Zítra si budu muset udělat novou revizi poznatků.

Za dnešek jsem toho ale pořešil dost, velkou měrou k tomu přispěly užitečné předměty, které jsem porůznu na 7. patře našel. Se záznamem v deníku to bude horší, bylo to dost rozlítané a budu to muset nejprve nějak sesumírovat a rozumně provázat :)
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 271
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #39 kdy: Leden 01, 2018, 13:28:49 »

Jasné, jasné už žiadny spojler. Ono až keď to budeš hrať tak tretí krát, zistíš koľko si toho predtým vynechal :) Je to úžasná hra plná detailov a prepojení. Napríklad už si zistil že pochodeň alebo aj obyčajná sviečka sa dajú normálne vyrobiť ?
Trošku som sa v tvojom denníku stratil :D Aké talizmany už máš v inventári ?

Inak všetko dobré v novom roku.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #40 kdy: Leden 01, 2018, 15:25:55 »

Mě právě UU1 zaujala tak, že jsem si řekl, že to zkusím hezky poctivě a pomaličku a opravdu se s tím trošku více potrápím :) Po dohrátí pak asi něco vytáhnu, kde jsem měl nejasnosti, protože vracet se k UU1 asi opakovaně nebudu.

O výrobě svíčky tuším někde padla řeč v dialozích, ale nijak jsem nad tím nepřemýšlel. Třeba to dřevo mi chvilku vrtalo hlavou, ale jelikož o zdroj světla nemám nouzi, tak jsem se výrobou nezabýval. To je pro mě ještě zcela neprozkoumaná oblast. Uvaření polívky byla moje úplně první zkušenost, včera pak to zapálení kadidla. Někde jsem četl i o popcornu, ale ještě jsem to nezkoušel. V tomhle jsem opravdu opatrný, abych se zbytečně nedozvěděl i něco, co zrovna nepotřebuju :D

Talismany a věci kolem budu teprve vzhledem k tomu včerejšku dávat dohromady, sám v tom mám docela nejasnosti a budu si muset sednout a probrat další možnosti postupu.

Jinak taky vše nej v Novém roce.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #41 kdy: Leden 01, 2018, 15:28:13 »

Level 7, část druhá

Nejprve jsem zašel do tábora goblinů na západě, abych se ujistil, že zdejší tvar chodeb opravdu odpovídá nákresu na mapce a pak jsem se vydal hrobkou zpět na sever a do vězení. V cestě mi stál spadlý valvan, který jsem musel rozbít krumpáčem, ale žádná další změna už tu nebyla zřetelná, nejspíše šlo jen o ojedinělou událost. Ve vězení jsem se také nic nového nedozvěděl a jídlo již bylo zbytečné nosit. Vzal jsem to proto opět chodbou zpět a po lávovém proudu.

V rokli je plno ohnivých elementálů, nesnažil jsem se proto ani o boj a zkusmo jsem prolítl po dně rokle, abych se nejprve podíval, jestli se odtud dá někam dostat. Nedaleko od místa seskoku jsou zamčené dveře, které odemyká klíč od mrtvého mága, ale musel jsem se nejprve pečlivě nachystat, abych skrze ně prošel s co nejmenší ztrátou zdraví, protože cesta vede dála do nitra patra a neměl jsem jistotu, že tam někde dál bídně nezahynu :) Za dveřmi se ukrývá výstup nahoru na římsy a další vstup o patro níže. Potvrdila se mi tak domněnka o kombinovaném průchodu oběma patry, protože vstup dolů mě dovedl do malé jeskyně, odkud sem mohl druhým schodištěm vystoupit opět nahoru. Ocitl jsem se tak v cele s golemy a jedním ukecaným impem.



Imp však mluvil v hádankách. Rozhodl se, že mi věnuje jeden předmět, který mi pomůže projít Tyballovým bludištěm (imp má samozřejmě také zájem na porážce Tyballa). Háček je v tom, že si slíbený předmět mám vzít z jejich pokladu sám a přitom nesmím sebrat nic jiného :) Prozradil mi alespoň, že jde o korunu. V hromadě lootu mi padla do oka koruna s bílým drahokamem, byla totiž jediná mezi všemi ostatními. Jenomže její smysl přesně netuším, tak jsem si ten rozhovor dal ještě jednou, abych se ujistil, že opravdu odcházím se správným předmětem. V hádance impa přeci jen malá nápověda je, má to být skutečně koruna s jedním drahokamem a drahokam nemá být rudý, takže jsem se nejspíše trefil.



Poznámka: sebrat toho lze ve skutečnosti více, jen je potřeba se vyhýbat věcem, které mají majitele. Některé předměty jsou navíc spojené s pastí.

Ve stěně naproti jsem našel tajné dveře, kterými jsem prošel do chodby a nahoru. Ocitl jsem se tak za zamčenými dveřmi lávové jeskyně z mapky. Pořád mi vrtá hlavou, jestli k těmhle typům dveří existuje klíč, nebo je to práce čistě pro zloděje? Ale nevadí, sice je cesta sem komplikovaná, leč pořád tak nějak schůdná ... teda až na ty ohnivé elementály. Chodba mě zavedla na rozcestí. Cesta na sever vede přes lávku k zamčeným dveřím s lebkou a cesta na východ do bludiště. Dveře s lebkou jsou druhý typ dveří, ke kterým jsem nenašel klíč, ale později jsem zjistil, že jdou otevřít sekyrou (krom duchů však za nimi nic není).

Bludiště jsem zkusil vzít systematicky, ale po chvíli jsem zjistil, že mi nějak podezřele ubývá zdraví. Došel jsem až na římsu nad velkou roklí a zkusil si pohrát s korunou, jenomže změna žádná nenastala :D Spánek se mi nevydařil a byl jsem nucen loadnout. Korunu jsem pro změnu nasadil rovnou u vstupu a konečně jsem mohl zajásat, na zemi se objevila vyznačená cestička. Díky ní jsem krkolomným způsobem prošel na jih bludiště a vešel do dveří ... a málem to se mnou seklo. Přede mnou se objevila postava v červeném a ani nečekala na pozdrav, byl to Tyball!!





V tu chvíli se psal čas 56 hodin 30 minut, tedy pouhou hodinu po startu mé části 2 :D Vůbec jsem netušil, jak jsem blízko konci hry. Jenomže to není žádná výhra. Boj s Tyballem tak nějak šel, asi bych ho na několikátý pokus dal i s tím malým zdravím, ale problém byl v tom, že mi v Propasti zůstalo pár záhad, které bych rád dopořešil, přinejmenším bych rád zjistil, jak je to tedy s osmým patrem. Krom toho bych přeci jen rád Eonu potrénoval :) Tyballa jsem proto nechal být a vrátil jsem se kolem vězeňského bloku k jižnímu vstupu na 8. patro. Dole jsem po chvilce bojů poskočil na level 16. Nebyl jsem schopný porazit akorát golema a ohnivého elementála. Jeskyně dole tvoří opět malou izolovanou lokaci, takže mi začíná být jasné, že 8. patro bude jen trojice menších a izolovaných jeskyň. Před průzkumem třetí jeskyně jsem vyrazil pro zásoby, přezbrojit a potrénovat.



Poznámka: vzkaz od tona jsem si přečetl až mnohem později, když už bylo po všem a musím říci, že na 7. patře je úžasné hlavně to, že je to hodně o tápání. Já třeba doly na jihu několikrát pečlivě prolézal a žádnou skrytou chodbu z této strany jsem nenašel. O chodbě se přitom zmiňuje už svitek v jedné z místností dolů (píše o ní jako o "bypassu"). Nezbylo mi tedy nic jiného, než to vzít přes sever a bludiště, takže jsem postupně zabředával do různých komplikací :) Navíc jsem tím získal dost zkreslené představy o 8. patře, ale nebudu předbíhat.

Trénink mě docela překvapil, stačily mi k tomu jednak jen dvě svatyně (využil jsem obě svatyně na 3. patře) a dokázal jsem přitom celkem 4 dovednosti vytáhnout na max. 30 bodů + Manu na 11. Zbyla mi navíc rezerva ještě na jednu dovednost vytaženou z 0 na 30 :) Samozřejmě jsem namaxoval i sekyry, takže tady přesně došlo k tomu ušetření modliteb, o kterém jsem spekuloval dříve. Po sekyrách jsem dotrénoval Attack a jako záložní zbraň Sword. Manu jsem zvedl na těch 11, abych dokázal kouzlit alespoň Levitaci a Lore na 30, abych měl zajištěnou identifikaci svépomocí. Zbytek modliteb jsem si nechal jako rezervu, kdybych chtěl ještě nějakou další dovednost (uvažoval jsem třeba nad Defense). Lore funguje tak, že je potřeba předmět nejprve sebrat do inventáře a pak na něj kliknout v informačním módu. Předměty na zemi poskytují jen nespecifický popis.

S možností Levitace jsem se na 6. patře zastavil pro Book of Honesty. Kolem knihovny jsem prošel na ostrov s Golemem a poměrně snadno ho nyní porazil. Prakticky mě ani neškrábl a mě stačilo nějakých 6 ran. Odměnou mi byl Shield of Valor. Na jihu jsem zašel do lávové říčky, abych otestoval boj s ohnivým elementálem, což byl pro mě najednou slabý protivník :D Krom toho jsem tu našel skrytou místnost. U elementála se mi potvrdilo, že mi již zkušenosti nerostou, hodnota se zastavila na 9723 bodech.Level 16 je tedy opravdu konečný. Rozdíl v bojeschopnosti je opravdu výrazný. Dlouhou dobu jsem si zakládal na tom, že hrou procházím bez tréninku, ale 7. patro už začínalo být na hraně a nemožnost porazit golemy a ohnivé elementály byla rozhodující. Velmi brzy se ukázalo, že to byl správný krok a vybral jsem si pro něj tu nejlepší možnou chvíli.

Po návratu na 7. patro jsem se vydal na východ do opuštěných cel. Všiml jsem si tu jedné římsy, kde jsem našel svitek s názvem Gate Travel. Po jeho použití jsem se objevil na 2. patře v původně skryté sekci, kterou si ovšem vybavuji díky pohledu do místního orbu. Na zemi jsem tu našel ležet moonstone a magický svitek. Moonstone funguje podobně jako L'loydův maják. Stačí ho položit na žádané místo a pak se k němu lze s pomocí magického svitku teleportovat. Chvilku mi trvalo, než jsem tuto funkcionalitu objevil, ale docela se mi to podvědomě spřáhlo s Moongates v Grimoire: Heralds of the Winget Exemplar, takže jsem nějakou teleportační schopnost vytušil. Mít moonstone v ruce dříve, mohl jsem si ušetřit pár problémů :) Byla by to přinejmenším dobrá propustka z pasti severních chodeb.

V západní jeskyni 8. patra jsem našel kameny v podobě orbů (jeden jsem vzal) a další východ zpět na 7. patro. Jeskyně je opět menší a izolovaná, je ovšem dost plná potvor a všemožného lootu v podobě zlatých nugetů atd. Schodiště nahoru mě zavedlo do skryté sekce 7. patra. Dá se odtud dostat do chodeb směrem k velké lávové rokli, anebo ke kryptě s varováním před zlem uvnitř (je to stejný blok, jaký je dostupný skrze lebkové dveře směrem od bludiště, akorát mě v tuhle chvíli nenapadlo dveře rozbíjet). V chodbě jsem za lebkou v rohu našel zlatý klíč a vzkaz, ale klíč ke dveřím s lebkou nepasuje (později jsem zjistil, že pasuje ke dveřím lávové místnosti, takže jsem si mohl otevřít kratší cestu k bludišti).

Ještě před konfrontací s Tyballem jsem se rozhodl pročistit rokli od elementálů, což se mi podařilo skoro na jeden zátah, ale poslední dvojici na severu už jsem musel nechat. Odkryl jsem si tak alespoň bezpečnou cestu mezi východní částí patra a dveřmi na dně rokle. V jednom výklenku nahoře ve skalách jsem našel prsten Levitace, velmi to užitečný předmět. Poskytuje totiž permanentní levitaci, takže od této chvíle už pro mě nic nebylo překážkou a nemusel jsem se spoléhat na runovou magii, která na 7. patře beztak nefunguje. S pomocí prstenu jsem doprozkoumal méně přístupné jeskyně ve skalách a nakonec jsem se šel ozdravit a připravit na finální souboj ...

Tyball už na mě netrpělivě čekal v místnosti hned za východem z bludiště, ale jakmile jsem začal útočit, tak klasicky jako většina jiných protivníků začal couvat. Blbé na tom je, že velká místnost s vězením je výškově rozdělena na střed a ochoz kolem a Tyball přitom levituje, takže když jsem s ním zkusmo bojoval poprvé, tak jsem po seskočení z ochozu už nemohl Tyballa zasáhnout (snadno mi unikal z dosahu). Nyní jsem však měl prsten Levitace :) Není to úplně výhra, během levitace se postava pohybuje dost pomalu, kdežto Tyball spíše létá, ale s trochou šikovnosti se dá Tyball snáze dotlačit do rohu a z něj už ho nepustit. Během boje jsem do sebe musel kopnout jeden velký lektvar léčení, zrovna se Tyballovi podařil útok bleskem, ale jinak neměl šanci, moje těžká sekyra je nad všechna kouzla :D





Umírající Tyball mi prozradil, že na svět povolal mocného démona (Slasher of Veils), kterého chtěl z jeho pout uvolnit pomocí princezny. Svým příchodem jsem možná část rituálu dokázal narušit, ale beztak je mi to prd platné a démon si brzy podmaní celou Britanii. Ono to nedává tak úplně smysl, protože to vyvolává dost otázek, ale příběh UU1 začíná ve skutečnosti mnohem dříve a odkrývá se postupně. Garamon a Tyball jsou bratři, což je známá věc díky snům s Garamonem, ale kdo se ještě nedostal ke Garamonovu hrobu, tak mu unikne část souvislostí (jen připomenu, že hrob Garamona je prázdný, což značí, že Garamon je mrtvý a jeho ostatky jsou navíc buhví kde). A teď je otázkou, co se s Garamonem stalo a jakou roli v tomhle všem hraje? Popravdě jsem nad tímhle vším začal uvažovat až později, v tuhle chvíli mi hlavou vrtalo spíše to, co se stane, až princeznu z vězení osvobodím, pořád jsem totiž počítal s tím, že jsem někde na konci hry ;) Byť varování mága Fyrgena před neporazitelným zlem v podobě démona jsem na paměti měl, ale čekal jsem, že to bude jen nějaká formalitka :D (jen připomenu, že v tuhle chvíli jsem třeba neměl ještě objevené místnosti za lebkovými dveřmi).





Udělal jsem tedy něco hodně nerytířského ... nechal jsem princeznu princeznou a vydal jsem se doprozkoumat jih patra :D Z Tyballa vypadla dvojice klíčů, takže bylo jasné, že jeden z nich bude odemykat ještě něco jiného než je cela s princeznou. A skutečně, na jihu jsem narazil na komnaty Tyballa, odkud se dalo pohodlně projít skrze skrytý vstup do dolů (to je ten, co jsem předtím nenašel). Před komnatama byly navíc zamčené dveře, skrze které jsem se dostal k dalšímu vstupu na 8. patro. V Tyballovo komnatách jsem našel omluvný dopis pro Garamona a kupu knih různého pojednání. Vcelku nic, co by mi přišlo nějak užitečné, takže jsem se vydal ke schodišti a prošel na 8. patro. V této chvíli se psal čas 59 hodin.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #42 kdy: Leden 01, 2018, 15:28:39 »

Level 8

Předpokládal jsem, že se přede mnou odkryje jen další malá izolovaná jeskyně, ale více už jsem se mýlit nemohl :D Nyní jsem se objevil na vstupu regulérního patra plné velikosti, navíc poměrně komplikovaného. Na mapě mi svítila jen trojice předtím objevených izolovaných jeskyní a ta pravá zábava teprve začala. 8. patro je výškově hodně členité a jeho dno tvoří lávová řeka. Byl jsem proto hodně rád za dračí botky a prsten Levitace. Stejně tak za výcvik postavy, protože se to tu hemžilo různými elementály. Ostatně boje a bloudění tvoří drtivou většinu zdejší náplně. Vůbec jsem netušil, co tu mám vlastně dělat. Jediným zajímavým bodem je totiž budova ve středu patra, na které je velká masivní brána s podivným zámkem. V troskách všude kolem je plno ostatků, jako by tu kdysi došlo k velké bitvě.



Na východě patra jsem narazil na přátelskou bludičku, ze které jsem po krátkém rozhovoru na téma nehmotné existence vymámil složení jednoho kouzla. Jediným skutečně hmotným NPC v této lokaci je Carasso, který sem vyrazil hledat legendární zlatý důl, ale zůstal tu nakonec uvězněn (zřejmě díky Tyballovi). Carassa se dá zeptat na démona nebo ostatky velkého kouzelníka a taky mi trošku pomoci s hladem. U démona mi svitlo, tak jsem zvolil otázku na ostatky a v tu chvíli jsem se dostal do kolotoče nedorozumněních, které mě stály hodiny honby za falešnými stopami :D Vůbec jsem netušil, proč by mě ostatky mága měly zajímat a jak to s celým patrem souvisí. Jako by mi chyběl kus klíčové informace. Od Carassa jsem se dozvěděl, že ostatky mága nejspíše našel a jsou daleko na JZ patra. Navíc od něj lze získat klíč ke dveřím, které brání v přístupu ke středové stavbě s bránou, ale to není vzhledem k mým možnostem volného pohybu podstatné. Největší potíž byla v tom, že ostatky nemají žádnou identifikaci a v době rozhovoru s Carassem jsem měl patro komplet prošlé, takže jsem ztratil i část stop.



Moje domněnka byla, že kosti mága slouží jako klíč k bráně, ale jelikož už jsem nebyl schopný určit, jestli hledám správně, tak jsem nakonec začal snášet kosti z různých stran a zkoušet je použít na zámek. Nikam to nevedlo a čím více jsem nad tím dumal, tím méně jsem byl přesvědčený, že jdu správným směrem. Párkrát jsem vyběhl do Tyballovo komnat a do místnosti s princeznou, jestli jsem někde něco nepřehlédl, nebo jestli mi nějaký klíčový předmět někam nezapadl, ale nenašel jsem nic. U cely s princeznou jsem akorát zjistil, že kámen v podobě orbu lze aplikovat na orb vysávající manu a tím ho zničit.

Jak jsem u té cely postával, tak jsem si řekl, že promluvím s princeznou a holt uvidím, co se bude dít. Princezna mi za vysvobození poděkovala a démona mi v podstatě naložila na bedra - v klidu použila svůj teleportační amulet a zmizela, prý že musí všechny varovat ... měl jsem jí tam nechat :D ( V této chvíli se psal čas 61 hodin 30 minut.) Nedozvěděl jsem se tedy nic nového, a když už jsem byl v těch nejasnostech, tak jsem si zkusil zapálit kadidlo :) V iluzi se mi zobrazil zdobený pohár s vyrytými písmeny hn. Mno, jenomže to kadidlo mě dovedlo na úplně jinou myšlenku, možná bych se měl vůbec uložit ke spánku ... ;)





Ano, UU1 moc ke spánku nenutí, ale když jsem nad tím začal dumat, došlo mi, že tu chybějící informaci mi nejspíše sdělí sám Garamon, ale ten ke mě chodí jen ve spánku. Byl jsem opravdu rád, když se Garamon zjevil a potvrdil mi, že on je jediný, kdo mi může pomoci. Byl jako vždy lehce tajemný, ale dozvěděl jsem se od něj, že hledané kosti jsou jeho a měl bych je donést k jeho hrobu. Teoreticky jsem s Carassem nemusel mluvit, protože Garamon mi sdělil i jejich polohu na JZ patra. Hm, jenomže to je poněkud prekérní situace, neboť jak jsem již psal, všechny kosti z této části jsem nanosil k bráně a nyní jsem neměl jak určit, které by mohly být ty pravé. Pomohla mi trochu až náhoda, při štosování kostí do vaku jsem totiž zjistil, že kosti se stackují. Ty pravé se ovšem nespojily s ostatníma svého druhu ;) Kosti jsem aplikoval na Garamonův hrob na 6. patře a nyní si mohl s Garamonem promluvit i mimo snění.



Naším společným úkolem je samozřejmě poslat démona tam, kam patří, ale nejprve budeme muset vyřešit samotnou bránu. Garamon k tomu bude potřebovat velkou porci magické energie, ale nikoliv ledajaké, proto nemůžeme použit Tyballův orb (beztak jsem ho již zničil :)). Potíž je v tom, že Garamon nemá s mým světem již kontakt, takže nemůže vhodný zdroj vyhledat přímo a tak se mě otázal, zda-li bych nevěděl o něčem vhodném já. V tu chvíli se v rozhovoru objevila možnost na zadání psané odpovědi a na světě byl druhý průšvih :D Naštěstí to není nijak krizové, řešení vyplývá z příběhu. Vhodným zdrojem může být jeden konkrétní předmět nebo skupina předmětů, které v sobě nesou určité cnosti. Po chvilce mi došlo, že řeč je o Cabirovo talismanech (Cabirus Talisman). Druhá otázka spočívala ve způsobu, jak tuto sílu uvolnit a tady mě napadla láva (lava). Garamon souhlasil, ale s jeho další odpovědí se mi ihned zbořila jakákoliv naděje na blížící se konc hry :D Čas 64 hodin 30 minut.





Právě v tuhle chvíli mě dohnaly všechny předchozí resty. Pro zdárné splnění úkolu musím donést všech 8 kusů předmětů a navíc je mám dopravit do středu vulkánu, kam se ovšem dostanu jedině tak, že znám speciální mantru pro otevření portálu skrze Svatyně (přesně jak mi naznačila kouzelnice Louvnon). Mantra bude asi ten menší problém, ale u Cabirovo talismanů si nejsem jist, budu muset nejprve provést menší revizi poznatků a nejspíše proléz několik pater znovu. Tohle jsem opravdu nečekal :D

Vlastně jsem rád, že jsem takhle narazil, bylo by mi líto, kdyby hra osvobozením princezny skončila, protože těch restů je mnohem více. Cestou ke Garamonovu hrobu jsem třeba dopořešil ropuší puzzle. Je to přesně tak, jak jsem očekával, druhý výstup se také nachází nad úrovní vodního příkopu, ale vstup tvoří iluzorní stěna (svitek z knihovny řádu na tuto možnost upozorňuje). Díky levitaci je však mnohem snažší trefit správné místo. Uvnitř jsem našel hůlku ohnivých střel a další Orb, kerý mi ukázal skrytou místnost kdesi na patře.

Edit: tak z Cabirovo talismanů vlastním:

Book of Honesty
Taper of Sacrifice
Shield of Valor
Sword of Justice
Standard of Honor
Bottle of Wine

Chybí mi určitě pohár a nejspíše i prsten, pokud jím není zrovna Ring of Humility.
« Poslední změna: Leden 01, 2018, 15:55:19 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 271
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #43 kdy: Leden 01, 2018, 18:43:56 »

Raz som tú princeznú zabudol vypustiť a hra sa dala aj takto dokončiť  :D Ten prsteň už máš a kde nájdeš pohár, hmm to je zložitejšie. Je to kombinácia kadidla, flauty a určitého miesta. Priznám sa že tu som sa prvý krát slušne zasekol.

Spoiler: ukázat
Ak použiješ 3x kadidlo dostaneš mantru "insahn". Zombík Eyesnack v L5 naučí zahrať správnu kombináciu na flaute. Potom treba ísť do L3 k malému podstavcu na SZ, ktorý stráži beholder. Prístup k nemu je len z vody. Tam zahrať naučenú melódiu a na podstavci sa objaví pohár.
IP zaznamenána

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 341
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #44 kdy: Leden 01, 2018, 19:15:49 »

Ano, to bylo místo, kde jsem musel jít do návodu a tedy za toto jsem se ani snad nestyděl :) Ale Elemir postupuje správně, myslím, že by mohl na to přijít.
IP zaznamenána
 

+ Rychlá odpověď