Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Září 20, 2018, 00:59:29
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: (Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss  (Přečteno 1432 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« kdy: Prosinec 01, 2017, 09:39:05 »

Dal jsem na Richmonda a z plánovaných herních odboček před Wizardry 8 jsem zvolil první díl Ultimy Underworld (UUI). Alternativou byly Lands of Lore a oběma hrám jsem v testu věnoval shodných 18 minut :) Bylo to jednak nejdál, co jsem se v obou hrách kdy zatím dostal a druhak jsem zjistil, že jsem si první díl Ultimy Underworld mylně spojil s dvojkou, kterou jsem se pokoušel už v minulosti několikrát rozehrát. UUI začíná zcela jinak a jelikož tu hru prakticky neznám ani z diskuzí (svět Ultimy mě nikdy nebral), tak se mi počátek okamžitě asocioval s crowdfundingovou kampaní na Underworld Ascendant.

Ono je to opravdu zvláštní, k Ultimám skutečně žádný bližší vztah nemám, ale série Ultimy Underworld mě vždy lákala tím, že jde o klasický dungeon z vlastního pohledu a dvojka mě svého času dokázala zaujmout, byť jsem se v ní nikdy daleko nedostal. Bylo to v době, kdy jsem experimentoval i s The Elder Scrolls: Arena a důvod proč UUII ano a Arena ne, byl docela kuriózní - v Areně jsem třeba dlouho nevěděl, jak bojovat, kdežto ovládání UUII mi přešlo poměrně rychle do krve (ano už tenkrát jsem neměl zálibu v dlouhém studiu manuálů :D).

UUII měla navíc oproti jiným dungeonům té doby další plus navíc, obsahuje totiž free movement, tudíž žádné krokování a dokonce se neomezuje jen na pravé úhly. Dneska to není příliš relevantní argument, ale tady je potřeba si připomenout, že píšu o přelomu milénia, kdy jsem přecházel z akčních 3D her k RPG. Éra krokovacích dungeonů byla v té době minulostí a hlavně jsem k ní neměl žádný vztah.

RPG pro mě byly kategorií her, kde se slabší fyzická dovednost hráče kompenzuje systémem dovedností a levelováním. Proto mi třeba nikdy nevadila kategorie akčních RPG a proto třeba příliš neprotestuju při odklonu Zaklínače 3 od RPG. Ta hra paradoxně dělá přesně tohle :) A na první pohled tohle splňovala i u UUII. Jenomže to vše přišlo příliš pozdě a UUII skončila po boku s Blade of Destiny, Ishary, Lands of Lore, Betrayalem a dalšími v zapomnění. Žánr cRPG v té době našel svůj druhý dech a s ním přišla celá řada nových her, takže nebyl důvod se vracet.

Svět Ultimy se mi však krátce připomněl ještě jednou a bylo to v době nákupu 3Dfx Voodoo 3, protože na CD s ovladači bylo demo Ultimy IX: Ascension. Nebyla to samozřejmě náhoda, devítka byla už ve 3D a podporovala Glide, tedy byla pro Voodoo 3 jako stvořená. Z tehdejšího pohledu vypadala vskutku úžasně a byť se jednalo o ranné 3D, tak to nepůsobilo tak blbě, jako když jsem o několik let později spustil poprvé Neverwinter Nights (NWN). Holt The Elder Scrolls: Morrowind mezi tím nasadil novou laťku a každá další hra, která graficky vybočovala, ty předchozí snadno zadupávala do země. Skoro si říkám, že oblíbená hláška o nehledění na grafiku vznikla právě v této době, protože 2D grafiku a dokonce pseudo 3D to tolik nepostihlo. Demo však nebylo nijak rozsáhlé a navíc mě odradila angličtina, takže jsem na hru časem zcela zapomněl.

Původně jsem Ultimu Underworld zkoušel včera v GOG verzi v Galaxy, ale hned v úvodu jsem narazil na problém, že hra má již přednastavený dabing a konfigurace zvukové karty v ní není k dispozici. Tím pádem se ve hře nezobrazí titulky u videí. Stáhl jsem si proto balíček z RPGHry, kde instalátor je (UINSTALL.EXE) a pošteloval si to podle svého (zapnul zvuky a nechal vypnutou řeč). Tvorba postavy mě čeká ještě jednou a večer už se zkusím posunout dále.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 353
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #1 kdy: Prosinec 02, 2017, 11:55:11 »

Konečně deník, kde můžu číst úplně vše! :)) Jen pozor při tom generování postavy, protože to je tak trochu i volba obtížnosti v soubojích. Já si dal hodně malou sílu, takže pak jsem skoro nic neunesl a musel jsem neustále řešit, co vyhodit a co si nechat. Já si dal paladina a měl jsem pak celkem slušnou výzvu v některých soubojích. I za mága to bude hodně obtížné. Naopak, někteří jedinci (viz Databáze her) si volbou povolání v kombinaci s navolenými statistikami trochu znehodnotili hru.

Dám jednu dobrou radu (určitě to nenbude cheat) - v prvním patře si opravdu zapiš vše, co se dozvíš, protože se ti to bude hodit mnohem později, a je to zdánlivě nedůležité) :) Jsem osobně zvědav, jak se bude hra líbi a speciálně hudba, protože z té já byl úplně nadšený a snad neznám hudbu, který by se mi do těch kobek více hodila.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #2 kdy: Prosinec 02, 2017, 15:13:22 »

Zastavil si mě akorát včas, já si toho paladina totiž zvolil taky :D Ale bylo to zatím jen zkusmo. Do magické postavy bych nešel určitě, to obvykle na první rozehrávku nedělám, navíc já s takovými postavami v sólo roli moc neumím zacházet. Pro mě jsou tedy ideální bojové meziobory nebo přímo bojovníci. Večer budu tedy generovat postavu znovu a rozjedu hru již naostro.

Hudba je jasná, včera jsem tu něco psal a na pozadí jsem měl spuštěnou úvodní obrazovku hry jenom kvůli tomu :D Mě se to strašně líbí a hodně mi to evokuje úvodní znělku z dvou dalších dílů EOB, jenomže je to o něco lepší a hlavně je to dobře zacyklené, takže to může běžet jako smyčka donekonečna. Hudba byla jinak přesně to, co mi v EOBech chybělo, takže jestli to bude tady běžné, tím lépe. Jinak intro mě pro změnu nějak dalo vzpomenout na Ravenloft: Strahd's Possession - podobná naléhavost a rychlý spád. Už jen takhle na první pohled bych řekl, že UUI musela ovlivnit hodně dalších her.

Horší bude akorát to, že na notebooku mám jen integrovanou zvukovku, pro lepší zvuk bych musel používat externíní SoundBlaster a sluchátka, tak si to asi tak moc neužiju. Ke všemu mě předevčírem nějak chytlo ucho, tak ani sluchátka nasadit nemůžu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #3 kdy: Prosinec 03, 2017, 01:40:18 »

Hm, ono to při generaci postavy používá náhodný hod, to je poněkud klíčová informace :D Teď na to zrovna koukám a odhaduju, jaká jsou asi minima/maxima ...

... o několik minut později ... až tak moc variabilní to není, těch kombinací atributů mi to jakoby hází jen určitý počet, ale k tomu se dost mění hodnoty Attack, Defense a Track, takže dohromady je pak těch kombinací více. Nebudu to protahovat.

Hraničářka Eona, levoruká, Síla 28, Dexterity a Intelect 16, Vitality 35. Attack 9, Defense 12, Track 6. Na ženu bych řekl, že dobrý :) Úvodní skill Traps (4) a Axe (14), obtížnost Standard. Což mě tak přivedlo na myšlenku, že Attack, Defence a Track jsou defaultní dovednosti postavy a pohled na character sheet mi to potvrdil. Jdu na to ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #4 kdy: Prosinec 03, 2017, 03:57:46 »

Nebudu počítat ten včerejšek a zatím to bude i bez screenshotů, uzavřel jsem svou první hodinu a půl a jsem na levelu 5 (myslím postavu, nikoliv patro ;)).

Trochu jsem tedy pohledal, jak je to se statistikami a součet síly, obratnosti a intelektu má být maximálně 60 - něco na ten způsob jsem při nahazování charakteru tušil, tvářilo se to jako obměna poměru čísel. Původně jsem totiž chtěl něco vyváženějšího, co má přiměřenou obratnost a sílu, ale to se zrovna nedařilo. Přišlo mi to pro hraničářku pocitově lepší, ale třeba se to v UU takhle nebere. Maximální hodnota statu by pak měla být 30, tudíž se sílou jsem hodně vysoko a jestli správně tuším, to už je moc ;) Diskusi na DH pročítám opatrně, jakmile to vypadá, že bych se dozvěděl něco nechtěného, tak přeskakuju, tudíž jsem zatím stihl pochytit akorát tu část o obtížnosti.

K mému překvapení jsem totiž na nějaký problém v bojích nenarazil, padá to jak přezrálé švestky a na těch pár škrábanců nemusím ani hledět. Dostal mě až teď ke konci nějaký pavouk, co mě otrávil - zdraví pak kontinuálně ubývá. Sekerka je poměrně slušná zbraň a velmi rychle jsem našel i části zbroje, takže tu nepobíhám bos a v košili. U bojů mě překvapilo, že lze volit sílu a směr úderu. Dokonce to zohledňuje vertikální zásahové zóny, takže třeba myšáky musím mlátit údery při zemi, to bych na hru v této době nečekal.

Inventář je trochu nepřehledný, protože v základu má jen několik slotů a ty se pak rozšiřují nalezenými vaky a bednami. Jak už to tak bývá, začal jsem to pěchoval páté přes deváté a teď nemám vůbec přehled :D Nějaké zřejmě klíčové předměty už jsem našel, ostatně poměrně rychle jsem našel cestu hned na druhé patro, tak bude dobré to sdružit do jednoho vaku.

Mapa funguje uspokojivě, akorát mi trochu vadí, že rádius odkryté části nezohledňuje např. celou chodbu, ale pokud je chodba širší a jdu u stěny, tak mi mapa neukáže protilehlou stěnu.

Levorukost a inventář mi připravily krom jiného pár vtipných okamžiků. Nejprve jsem si nechtěně dal louči právě do levé a pak se divil, že mi avatar nechce vzít sekyru :) Podruhé jsem se při boji nějak moc rozmáchl a podařilo se mi louči odhodit kamsi do tmy (ještě že je postava levoruká, jinak by letěla sekyra :D). Humor mě ovšem v jednu chvíli přešel, a to když jsem záhadným způsobem během přípravy na odemknutí dveří přišel o klíč. Taky ho to jakoby někam odcvrnklo a musel jsem loadovat, nikde nebyl vidět.

Při hledání odhozené louče jsem spadl do podzemní říčky a byl uchvácen dalším nečekaným efektem. Voda tu teče klasicky z kopce a při plavání proti proudu je postava výrazně zpomalena. Ona vůbec UU krásně pracuje s výškovým členěním dungeonu, jsou tu normálně schodiště, srázy apod. Žádná uniformní rovina, do které je nacpané vše.

Grafika je jinak poplatná době, okolí dobré, ale u některých potvor jsem se už pobavil, ale musím dodat, že jsem okno DOSBoxu normálně roztáhl přes celou obrazovku notebooku, takže obraz je nejen zvětšený, ale i trochu deformovaný. I když pokud jde o AI, ta není nejhorší, potvory nečekají, až je zasáhnu, snaží se pokaždé dostat mimo dosah.

Ráno mě čeká nahlédnutí do manuálu, pár nejasností v počátku mám, tak bych si je rád ověřil. Ale jinak dobré, začínám litovat, že jsem tenkrát v té dvojce nepokračoval a neprojel tak nakonec celou UU. Tohle byla trestuhodná nedbalost :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 353
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #5 kdy: Prosinec 03, 2017, 08:28:59 »

No máš dost vysoké statistiky, bojím se, že projdeš souboji jak horký nůž máslem.

Se zbraněmi/předměty to je jak v Beholderovi, můžeš s nimi bojovat, ale i je házet a tím zasahovat soupeře. A jak jsi psal, v souboji je možné podržením myši nastavit sílu úderu a je důležitý i směr úderu.

S mapou máš pravdu, ale já to tedy vidím spíš jako plus. Tedy to, že ač projdeš chodbou nevidíš na automapě třeba vzdálenější stěny na obou stranách. To totiž můžeš mít fatální důsledky, že si řekneš, touhle chodbou jsem už šel (podle mapy) a nic tam nebylo. A on byl na jedné stěně čudlík, který jsi ale neověřoval, protože jsi šel prostředkem chodby.

Design pater je fenomenální. Později bude třeba i skákat a někdy i skákat s rozeběhem, aby doskočil co nejdál. Tohle stopro měla UU jako první a Wolf3D se se svou plackou mohl jít zahrabat.

Ale tedy roztáhnout dosbox okno na celý monitor?? Nestačí dát filtr Normal3x a hrát to v okně? :) To musí být strašlivě rozpliznuté. To bych fakt nerozdejchal :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #6 kdy: Prosinec 03, 2017, 16:14:39 »

S filtrama si budu muset opravdu pohrát, mě se v noci už nechtělo nic řešit, tak jsem to spustil v základním nastavení a obraz roztáhl. Ono to úplně nejhorší není, zas tak velkou uhlopříčku u notebooku nemám, ale zrovna na těch potvorách už to vypadalo blbě :) Ovšem nakonec tam budu potřebovat do pozadí dostat PSPad kvůli poznámkám, takže to půjde do okna a s filtrem.

Ráno jsem si vytiskl Reference Card, což bylo přesně to, co jsem potřeboval. Hra ještě nezná klasické WASD pro celé spektrum pohybu, takže si pro pohyb zpět budu muset navyknout na X :) Navíc jsem zjistil způsob jak skákat, protože už jsem na jedno takové místo narazil, takže teď už si to musím jen vyzkoušet. Další věc bylo osvětlení spánku a smysl jídla. Kouzlení mě nyní netrápí. Těhle pár věcí jsem jen ze hry nevykoukal.

Mapa mi přijde trochu titěrná, kdyby ten hnědý závoj byl třeba alespoň vykousaný, ale jak hra obsahuje oblé chodby apod. tak někdy nevím, jestli už vidím chodbu (koryto řeky) celé, nebo jsem nějakou stěnu vynechal. Chybí mi u toho jasnější kontura, ale to bylo možná i tím, že jsem to rozehrál takto pozdě v noci a už to nebylo ono. Jinak by mě to vlastně ani trápit nemuselo, po té hodině a půl chodím po tom patře celkem po paměti a postupně k tomu přidávám nové úseky. Design chodeb a místností není monotonní, což je velké plus. Dokonce jsem narazil na pár skrytých chodeb :)

Statistiky postavy jsem očividně přepískl, hlavně ta úroveň sekery mě zarazila, ale to mi hra nahodila sama od sebe :D Ale už to asi nechám být a s touhle postavou to dohraju. Nakonec jsem si chtěl beztak odpočinout, byť tedy musím říci, že tohle jsem od UU opravdu nečekal. Naopak bych čekal, že hra bude hráče trápit více. Tohle mi připomíná Menzoberranzan, kde přituhlo až ke konci. Ve dvojce to ale udělám určitě jinak.

Nad ránem jsem pomalu dočetl to vlákno na DH, ale už jsem se v něm nic extra nedozvěděl, musel jsem hodně vynechávat kvůli možným spoilerům a power radám od Mazara :D Překvapilo mě však vlákno na oldgames nebo RPGHry, v nich není skoro vůbec nic. Čekal bych, že UU bývaly oblíbeným námětem k diskuzím.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #7 kdy: Prosinec 03, 2017, 20:32:58 »

Jen v rychlosti, překopal jsem nastavení DOSBoxu, takže nyní jedu na filtr Normal3x, který v UU funguje perfektně a je to zřetelně lepší. Mapa se mi zdá už také ostřejší. CPU jsem nechal na default, byť jsem chvilku zvažoval nastavení na 486 a cykly jsem dal na 8000. Ke svému úděsu jsem však zjistil, že se mi včera netvořily screenshoty, takže budu muset něco natípat znovu, ale už mi bude definitivně chybět třeba tvorba postavy, holt co se dá dělat. Žádný jednorázový event jsem naštěstí nepotkal, takže nic není ztraceno ;) Je to ponaučení pro příště, že si mám DOSBox nastavovat hned na ostrý provoz a neexperimentovat až za pochodu :D Ráno už by tedy snad měl vzniknout první regulérní zápis v deníku ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 353
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #8 kdy: Prosinec 03, 2017, 20:52:37 »

Jj, Normal3x používám v drtivé většině případů (krom ryze specifických jako třeba byl Ravenloft). V okně pak hraju ve 100% případů, kvůli tomu si i drží doma 19" monitor, které není širokoplátěný :) Já se právě divil, že sis stěžoval na směšnou grafiku v prvních postech. Sice to 3D zestrárlo, ale pořád se na to dá koukat (pokud to není roztáhnuté nepřiměřeně).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #9 kdy: Prosinec 04, 2017, 18:25:53 »

Našel jsem v jedné místnosti kostlivce a jak byl obraz zdeformovaný a blížil jsem se k němu, tak ta scéna vypadala opravdu docela zábavně :) Jinak pořád nemůžu uvěřit tomu, že takhle vymakaný engine existoval ještě před rozjezdem idSoftu a 3D Realms. Já vím, on je na něm postaven ještě System Shock, ale ten jsem nikdy neměl tu čest hrát, proto je to pro mě takovým překvapením. System Shock snad nehrál ani nikdo ze spolužáků.

Ale u UU1 je opravdu zajímavé to, že jsem dvojku několikrát rozehrál a přitom mi tak vyjímečný ten engine předtím nepřišel. Možná to bude tou emulací, já to asi tenkrát ani nemohl pořádně rozehrát kvůli slabšímu PC. To bude ten hlavní důvod.

Když tak nad tím přemýšlím, ono u enginů šlo vždy hlavně o technologie, nikoliv o to, že by vývojáři neměli nápady. V idSoft akorát dokázali správně odhadnout čas a přijít s kompromisním řešením, které rovnou odprezentovali na hře, která se časem stala kultem a hlavně masovým kultem. Kdyby ty technologické možnosti existovaly už o pár let dříve, je dost možné, že by o idSoftu měla povědomí jen úzká skupina lidí ;) Podobně, ale tentokrát z čistě herního pohledu, dokázal zabodovat Blizzard s Diablem. Taky nepředvedli nic, co by bylo nějak vyjímečné a originální, ale dokázali ve správnou chvíli zacílit správným směrem. Obě firmy totiž dokázaly strhnout nejenom část žánrově zaměřených hráčů, ale dokázali přitáhnout i skupinu hráčů napříč žánry. V tomhle právě excelovalo Diablo, a analogii tu máme i dnes, je jí Zaklínač 3. Hrajou ho i lidé, kteří by normálně do kategorie RPG nezabrousili.

Eh, leč to jsem dost odbočil :D S dnešním zápisem do deníku je to poněkud horší. Opravdu jsem si myslel, že tu dneska už bude viset první zápis, ale jsem na 5 hodinách a stále nemám první patro hotové :D Nechci to kouskovat, takže to sepíšu až najednou, ale jestli tohle někdo při počtu 8 pater dohrál napoprvé pod 30 hodin, tak to musel docela flákat ;) Je pravdou, že první patro je pro mě takový tutorial, ale jestli to bude pokračovat v podobném duchu, tak to u mě bude takový standard na 40 hodin. Jinak chválím i dialogy, resp. angličtinu, oproti Wizardry VII se v tom neztrácím :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #10 kdy: Prosinec 06, 2017, 09:45:29 »

Level 1

Příběh Ultimy Underworld: The Stygian Abyss začíná snem, ve kterém našeho hrdinu osloví tajemný duch. Jeho bratr prý na Britannii přivolal velké zlo, a tak duch našeho hrdinu do Britannie přenese, jenomže se tak stane zrovna ve chvíli, kdy podlý trol unese Arial, dceru barona Almricka. Hrdinu tak čeká nemilé probuzení v Almrickovo paláci, kdy je obviněn ze zosnování únosu a musí se před baronem zpovídat ze svých zločinů.



Baron si vyslechne jeho příběh o Avatarovi, ale není si jist, zda-li náš hrdina mluví pravdu či ne. Avatar samozřejmě není Almrickovi zcela neznámý, ale váhá, zda-li je jím právě náš hrdina. Své dilema vyřeší poněkud šalamounsky, protože pošle Avatara do Stygijské propasti, kam trol Arial odnesl, aby mu jí přivedl zpět. Pokud je skutečným Avatarem, tak se mu to zcela jistě povede :) No dobrá, smysl to dává, taky mě Almrick mohl rovnou popravit :D Hrdina je poté v doprovodu kapitána Corwina eskortován k propasti a Corwin zůstane strážit vstupní dveře, které otevře jedině tehdy, pokud za nimi uslyší Arial. Poté velké masivní dveře zaklapnou a hra začíná.



Po intru přišla na řadu vlastní customizace charakteru, kterou jsem probral již v předchozích příspěvcích. Zůstal jsem u své levoruké hraničářky Eony a do vínku jí nadělil sekyru. Co jsem tak pochytil, Ultima Underworld se oproti sérii Ultima liší právě v tom, že si tu lze zvolit vlastní charakter, a to do nejmenších detailů, tedy včetně jména. Možná proto byl baron Almrick zmatený ;)

První krůčky po prvním levelu jsem provedl ještě před ostrým startem hry, takže prvních pár místností jsem již znal a hlavně jsem se seznámil s nejbližším lootem, který se tu povaluje. Inventář je omezený na 8 slotů, ale velmi brzy se mi ho povedlo rozšířit pomocí nalezených kontejnerů v podobě vaků a bedýnek. Po několika hodinách jsem však zjistil přesně to, před čím mě Richmond varoval - postava má váhové omezení. Zpočátku hry to nevadí, ale po patře jsem postupně nabral tolik věcí, že jsem prostě už další brát nemohl a tak jsem byl nucen pobrat jen to nejdůležitější a vše ostatní jsem nechal ležet na zemi. Ve hře očividně nic nemizí a ani jsem se nesetkal s respawnem potvor, takže to nejspíše nevadí. Plánuji akorát to, že bych to cennější přesunul na jedno místo, abych to v případě nutnosti (např. rozprodeje), nemusel hledat po celém patře.

Abych to nezakecal, mezi prvními nalezenými věcmi byly louče, které jsou ve hře poměrně užitečné až dokonce nutné (týká se zdroje světla obecně), protože bez nich jsou chodby docela temné. Louče však nevydrží hořet věčně a navíc zabírají pozici pro štít. O něco lépe na tom jsou svíce, které mají vlastní sloty vedle hlavy Avatara. Zapálit tak lze jednu nebo rovnou dvě. Smysl to má, protože svíce poskytuje méně světla, takže jedna je tak akorát na to, abyste v chodbách nezakopávali :) Nejlepší variantou se nakonec ukázala lucerna, kterou jsem později našel a dává se taktéž do slotu pro svíce. Lucerna má opravdu silné světlo, jen se trochu obávám o její výdrž. Předpokládám, že je potřeba jí doplňovat palivo, ale to jsem zatím nikde nepotkal. Všechny zdroje světla lze zhasínat a rozsvěcet dle libosti, což má význam zejména během spánku, kdy by např. svíce hořela zbytečně a dost pravděpodobně by během něj dokonce vyhořela a byla zralá leda tak na vyhození.

Se zbraněmi taktéž nebyl žádný problém. Nejprve jsem sice našel jen meč, ale chvilku poté jsem už v ruce třímal slušnější sekyru a ani tupé zbraně tu nejsou hned v počátku vzácností. Mezi funkčními kousky jsem však našel i dost rozbitých věcí, což mě mělo připomenout, že předměty se ve hře poškozují. Nebezpečné je obzvláště nechtěné seknutí do stěn nebo mříží. Sekyra vydrží poměrně hodně, ale pro všechny zbraně platí, že jakmile se překročí určitá mez, tak se zbraň definitivně rozbije a zmizí.

S předměty a jejich opotřebením úzce souvisí kvalita při nalezení, kterou hra v průzkumném módu pečlivě vypisuje. Vzhledem k tomu, že nemá smysl v inventáři nic kumulovat, tak jsem se prozatím rozhodl výstroj a výzbroj obnovovat zachovalejšími kousky. Týká se to hlavně výstroje, protože zbraně se opotřebovávají i protivníkům a navíc jsem po celém prvním levelu lepší sekyrku nenašel, takže ta úvodní mi bude nejspíše muset vystačit na delší dobu.

Kousek od startovní pozice jsem našel stříbrnou sazenici, která se při pokusu o sebrání proměnila ve stříbrné semínko. To lze opětovně zasadit, přičemž vyroste nová sazenice a tu je možno zase sebrat a tak stále dokola. Smysl mi zatím uniká a nepomohl ani doprovodný text na tabulce v místnosti. V té samé místnosti se také nachází první z tajných chodeb, ale přišel jsem na ní až později při prohlídce automapy. Ta má totiž přesně tuhle schopnost a dokáže zobrazit i to, co by mělo být správně skryto. Naštěstí nezobrazuje tlačítka a páky.

O vertikálním členění prostoru jsem také již psal. Z počátku to nehraje podstatnou roli, ale později hráč zjistí, že se vyplatí koukat i nahoru a hlavně mít u toho dostatečné osvětlení :) První překvapení však přijde spíše z opačné pozice a tím mám na mysli seskoky a pády do hlubin. Kousek po cestě na sever je totiž most, pod kterým protéká podzemní říčka nebo spíše stoka, nejsem si zcela jist. Pád do vody jde, ale u u pádu na pevnou zem hrozí poranění. Skákat do neznáma je tedy tak trochu riskantní.

Plavání ve vodě taky není zcela bez problémů. Postavu to vyčerpává a čas od času dojde k malému topení, takže během plavání může postavě ubývat zdraví. Ve vodě je navíc pár potvor chobotnicovitého vzezření, které na postavu útočí. Nic s nimi vymyslet nejde, protože postava nemůže ve vodě bojovat, takže úprk je jedinou možností. Stokám se tak úplně vyhnout nejde, minimálně je to jedna z možných přístupových cest na určitá místa. Z počátku je těžké odhadnout, co s čím souvisí, takže jsem stoky skutečně použival více, než by asi bylo zdrávo.

V souvislosti s plaváním a prvními boji přišla časem na řadu otázka spánku. Zdraví lze doplnit i konzumací jídla, ale postava sní jen tolik, aby byla právě nasycena a to nemusí vůbec stačit. V této fázi jsem uvítal pomoc Reference Card, protože na aktivaci spánku jsem přímo ve hře nepřišel. Navíc jsem se dozvěděl, že primárním smyslem jídla je potlačit zejména ten hlad, který by pak během spánku znemožňoval účinnou regeneraci zdraví. Obnova spánkem není stoprocentní, ale boje třeba nejsou zatím zas takový problém. Časem jsem navíc na severu patra objevil fontánku, která obnovuje komplet zdraví.

Po několika hodinách jsem měl základní průzkum patra za sebou a automapa vypadala následovně:



Směr na SZ mi blokovala mříž, za kterou postával nějaký goblin. S gobliny jsem na patře zatím jen bojoval, takže jsem čekal, že v tomto případě to nebude jiné, jen budu muset přijít na to, jak mříž nejprve otevřít. Podobně to vypadalo na SV, kde ovšem bylo za mříží vidět tlačítko. Napadlo mě zkusit prak a na tlačítko vystřelit, ale mříž mi v tom efektivně zabránila. Zůstala mi tak už jen nedoprozkoumaná místnost na SV pod zavřenou mříží a pak úvodní JZ úsek, který jsem na počátku vynechal a kde se ukrývá jedno lidské NPC.

V nedoprozkoumané místnosti na SV bylo potřeba nejprve pořešit puzzle. Souvislost nebyla na první pohled zcela zřetelná, po pečlivějším průzkumu oné místnosti mi to došlo :) Problém tkví v tom, že mezi touto místností a místností s goblinem za mříží je menší místnost se čtveřicí nastavitelných pák. Každá páka má celkem 8 poloh, takže kombinatorika je vyloučena, navíc právě nebylo jasné, k čemu to celé slouží, protože do místnosti s goblinem vedou ještě skryté dveře hned vedle místnosti s pákami, takže moje první domněnka byla, že správná kombinace otevírá právě tyto dveře. V nedoprozkoumané místnosti mě však při průzkumu různě vysokých pilířů napadlo, že jsou možná výškově nastavitelné. Nahrával tomu fakt, že u zdi byla další část pilířů a jeden byl snížený, jakoby naznačoval cestu. Samozřejmě, páky nastavovaly výšku pilířů, takže za chvilku jsem měl pilíře seřazené a stačilo si už jen natrénovat skákání :)

V nově odkrytém rohu místnosti jsem narazil na hrob jistého Korianouse a mohl si pročíst vytesaný epitaf:



Korianous byl jistý idealista, který se rozhodl propast přestavět do obyvatelné podoby a poté jí hodlal kolonizovat. První kolonisté přišli v doprovodu Sira Cabiruse, jehož standardy lze místy na prvním patře spatřit. Propast očividně skrývá mnohem více tajemství, než by se na první pohled mohlo zdát. Kousek od hrobu ležel sáček se zvláštním drahokamem.

Trochu dalšího světla do příběhu o výpravě Cabira vnesla až návštěva JZ části patra, kde se nachazí lidská kolonie psanců - ono to jedno NPC není vše, kousek vzadu se dá v místnosti dostat skokem do další části sekce, kde je několik dalších NPC. V podstatě by asi bývalo lepší, kdybych je navštívil už dříve, protože se od nich lze dozvědět řadu užitečných informací. Předně někteří z nich zahlédli trola s unesenou Arial, ale trol i s obětí zmizel hlouběji v propasti.

Mnohem užitečnější byla informace o válce místních klanů goblinů, které se dělí podle barvy kůže na zelené a šedé. Se šedými jsem měl už tu čest, ale zelené jsem zatím postrádal. Jeden z psanců se dostal do vězení šedých a prozradil mi, kterak utekl. V jednom nestřeženém okamžiku se mu s pomocí dlouhé tyče podařilo dosáhnout skrze mříž na tlačítko ... bingo, to mám pořešený problém s mříží a tlačítkem, už jen najít tyč ;)

Další s psanců mi pověděl více o samotném patře a různých nebezpečí, přičemž mě upozornil, že oblasti označené Cabirovou zástavou (je na ní vyobrazen ankh) jsou více civilizované a tím pádem jsou v podstatě bezpečné. Zajímavé na tomhle zjištění bylo hlavně to, že Cabirovo zástava visí i před místností s mříží na SZ, za kterou stojí goblin (později jsem zjistil, že má zelenou barvu kůže, ale vrátím se k tomu až za chvíli). Cabirus měl zřejmě podstatný vliv na zdejší osazenstvo a povedlo se mu některé z obyvatel sjednotit a přimět spolupracovat. Co se s ním však nakonec stalo, je prozatím těžké říci.



Krom toho jsem se od tohoto psance dozvěděl o další zvláštnosti. Ankh nemá smysl jen na Cabirovo zástavě, ale ankhem jsou označené i tzv. Shrine of Virtue. Jsou to místa, kde se lze modlením zdokonalit v určitých dovednostech. Obor dovedností je předem určen a definován tzv. mantrou, takže pokud se mantra shoduje, může si postava dané dovednosti vytrénovat. Jedna ze svatyň se nachází na JV patra.

Poslední užitečnou informaci mi poskytl Bragit, který mě varoval před krádežemi. Už v táboře psanců jsem si všiml, že některé věci nesou označení majitele, takže asi není záhodno sbírat bez rozmyslu vše :)

Rozhovory s NPC mě celkově překvapily. Jednak užitečností zjištěných informací a pak i tím, že to není jen prostý monolog, ale odpovědi a směr dialogu lze řídit. Klidně se může stát, že se nějakou volbou jiné možnosti bloknou a už se k nim nelze vrátit.

Z tábora psanců jsem vyrazil na SV do tábora šedých goblinů a s pomocí tyče si odemkl mříž. Přímá konfrontace se neukázala jako zrovna nejlepší nápad a párkrát se mi podařilo natáhnout bačkory :D Oni sice všichni goblini vypadají stejně, ale jeden z nich byl nakonec výrazně silnější, zřejmě místní vůdce. Na bojích se skupinou je nepříjemné nejenom přečíslení, ale i to, že se mě goblini snažili obklíčit a dostat se mi tak do nekrytých zad. Vyřešil jsem to tak, že jsem na sebe nalákal jen menší skupinku a s tou jsem odcouval ke vstupním dveřím do místnosti. V nich jsem zůstal stát a díky tomu jsem bojoval max. 1 na 2. Po boji jsem vybral pokladnici šedých goblinů a naplněn dobrým pocitem, jsem odkráčel směrem do tábora zelených goblinů.

S goblinem za mříží jsem zkusil rozhovor a skutečně to zabralo a na požádání mi mříž otevřel. Očividně opravdu nemusím bojovat se všemi. Nahoře jsem narazil na Vernixe, vůdce zelených goblinů. Rozhovor s ním se nesl v duchu pochlebování, protože jinak byl skoupý na slovo a náchylný k naštvání. Od něj jsem se dozvěděl o smrti Cabira a trochu mi poodhalil, co za další osazenstvo propasti mě čeká - jistí horalové, ještěráci a věštci? Čekal jsem, že od něj dostanu nějaký úkol s šedými gobliny, nebo padne řeč na to, jak jsem je vybil, ale nic z toho se v možnostech rozhovoru neobjevilo. Poblíž Vernixe ležela na zemi loutna, ale nechal jsem jí být, stejně tak pokladnici zelených goblinů.



Tím jsem v podstatě vyčerpal veškeré možnosti, které jsem měl dostupné. V tuto dobu jsem přišel na skrytou chodbu na jihu, která mě dovedla ke dvojici pilířů nad částí stok na jihu, kde je dobře ukrytý vstup do svatyně. Po pilířích je potřeba přeskákat, ale dveře jsou zavřené a klíč od nich jsem nenašel. Svatyně ještě není vše, lucerna mi uprostřed patra odhalila ještě jedny dveře, ale ty jsou pro změnu za širokým korytem stoky, takže k nim nedoskočím. Netuším, zda-li tyhle dvě místa spolu nějak souvisí, ale pro mě to znamená, že nemohu do svatyně a to je teď pro mě důležitější. Těžko říci, jestli jsem opravdu něco minul, nebo jsem jen přehlédl nějaké puzzle. Před odchodem na 2. patro tedy automapa vypadá následovně:



Šest hodin za mnou a první patro není stále komplet. Zatím to budu brát tak, že klíč leží někde na dalších patrech :) Level postavy mám 5. Jsem zvědav, co mi přinese další patro. Cestu na něj jsem našel poměrně brzy po začátku hry, ale nechtělo se mi přeskakovat od jednoho k druhému, takže pokud to půjde, budu se vždy držet jen jednoho patra, dokud budu stále schopen objevovat jeho nové části. Díky druhému nalezenému vstupu na 2. patro navíc vím, že i na něm se nachází stoky ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #11 kdy: Prosinec 06, 2017, 22:18:46 »

Level 2

Co naplat, nic kloudného už jsem na levelu 1 opravdu nevymyslel a tak jsem se vydal k průchodu na 2. patro. Kolem něj jsem ještě jednou prošel přilehlé místnosti a z podlahy sebral krumpáč, který jsem předtím zřejmě v té hromadě věcí přehlédl. K čemu mi bude, zatím nevím, nevybavuju si, že bych něco rozkopatelného minul, ale jak už to tak bývá, krumpáče jsou dost často klíčový předmět a tak jsem ho uložil do batohu :)

Druhé patro začíná malým bludištěm dřevěných chodeb plných červů. Nic, co by mě překvapilo, ale na severu bludiště se objevila chodba, která mě dovedla ke kamennému ankhu. Mé tušení bylo správné, jedná se o Virtue svatyni, ale nemám potřebnou mantru. Trochu mě to zmátlo, nechápu, proč je tedy svatyně na prvním patře uzamčená, když tady jsem o ní vysloveně zakopl. Snad tomu časem přijdu na kloub.



Na jih od bludiště se nachází kamenný komplex, kde jsem po pár krocích zničeho nic dostal 6 xp. Kousek ode mě se v té době objevila mříž se zástavami Sira Cabira, tak možná proto. K mříži jsem nešel, místo toho jsem se vydal podél zdi na východ a zapadl hned do prvních dveří, kde jsem se srazil s trpaslíkem Ironwitem. Je poněkud sklerotický, takže rozmluva s ním je trochu zmatečná. Hledá své nákresy, které nechal ve skladišti na východě a požádal mě, zda-li bych mu je nedonesl. Háček je v tom, že skladiště není dostupné přímo, vchod se nachází ve výšce a dveře jsou ke všemu zamčené. Budu tedy potřebovat klíč a lektvar levitace. Ironwit se mi snažil pomoci s nasměrováním, ale dost to drhlo. Lektvary jsou ke všemu dva, jeden z nich je jed a Ironwit si nemůže vzpomenout, který je který :D Nevadí, to pořeší kdyžtak save/load, ale celý dialog je opravdu vtipný :) Není to jen nějaké strohé zadání úkolu.

Druhé patro vskutku více hraje na výškové členění celého komplexu. Chodbou za Ironwitem jsem se dostal na jakési úzké lávky, pod nimiž je o něco níže pevná zem, leč po ní chodí zombie bez hlav. Jsou to docela odolné potvory a boj s nimi mě donutil k odpočinku - v jednom místě jsem nezvládl přeskok, a tak jsem s nimi byl nucen bojovat. Před odpočinkem jsem si všiml další záludnosti hry, jídlo v batohu mi stárne :) Dole jsem našel jen malou uzamčenou místnost a tak jsem se vydal opět nahoru, lávka v tomto místě totiž klesla až k zemi, takže to bylo snadné. Došel jsem opět k místě přeskoku a tentokrát se mi zadařilo.



Nově odkrytá místnost si pro mě připravila další překvapení, jehož obdoba byla použita později v Might and Magic VIII. Na podlaze je světlými kostkami vydlážděná klikatá cesta od severu k jihu, ale nedocvaklo mi to hned napoprvé, tak jsem se vydal rovnou ke stěně, že si místnost nejprve obejdu po obvodu, ale po chvilce jsem z neznámé příčiny umřel :D Ano, cesta mimo vyznačenou pěšinku je zapastěná. Na jihu místnosti jsem sebral klíč a na severu se za dveřmi probojoval skrze červy k prázdné zlaté skříňce. Nutno zmínit, že klíč nebyl od těchto dveří, zřejmě bude pasovat ke dveřím dole pod lávkami. Červi mě otrávili a zatím jsem to nechal být, jed vypadá méně nebezpečně než od pavouků, tak to třeba ustojím.

Klíč skutečně pasoval k oněm zamčeným dveřím a jed během cesty bez větších obtíží vyprchal (stálo mě to jen kousek zdraví). V místnosti jsem našel zelený a červený lektvar, přesně jak mi povědět Ironwit. Nyní už tedy jen najít skladiště.

V jedné zákrutě této části patra se skutečně nachází přerušená pasáž, která je dosažitelná jen levitací. Zkusil jsem zelený lektvar a hned napoprvé trefil lektvar levitace :) Ve skladišti jsem našel několik krumpáčů a bedýnky s runou a nákresy. Jenomže tohle nejsou ty správné nákresy a Ironwit je odmítl. Jsou zašifrované, takže vlastně ani nevím, co jsem našel. Jelikož lektvar levitace jsem měl jen jeden a jeho výdrž je poměrně omezená, byl jsem nucen loadnout (naštěstí jsem měl separátní save těsně před touto akcí). Zaskočil jsem znovu za Ironwitem a dal si větší pozor při otázce na lokalizaci skladiště, to má být totiž na JV patra. Začíná se mi to mírně komplikovat, lektvarů levitace bych potřeboval více, abych se mohl dostat opravdu všude a nemusel si vybírat.

Prošel jsem kolem Ironwita do chodby se zástavami Cabira a vydal se na východ. Uprostřed patra je středová křižovatka s chodbami ve směru světových stran. Cesta na sever vede ke vstupu na další patro a ke stoce, kde se nachází fontána zdraví. Stoka je malá a odpovídá místu, kam se dalo seskočit z prvního patra z tábora šedých goblinů. Když už jsem u šedých goblinů, ti se nachází i zde na druhém patře a poprvé jsem si všiml drobného barevného odlišení v jejich oblečení, takže potvory lze přeci jen blíže identifikovat (specifikovat).



Cesta na východ vede do soustavy menších místností, kde jsem našel svitek s názvem jedné mantry, začínám tedy pomalu chápat způsob použití svatyň ;) Zatím ale není čas se ke svatyni vracet a zkoušet, co to udělá. Krom tohoto svitku jsem našel i svitky, které zřejmě popisují skládání kouzel z run. Jedna z cest v této části vedla do větší sloupové místnosti, kde jsem odobně jako na prvním patře našel orb (mříž u místnosti se opět otevírá dlouhou tyčí). Při pokliku mi orb zobrazil nějakou místnost s kamenem, zřejmě nějaký místní secret. Z truhly jsem si pak vytáhl dvojici run a další svitek s nápovědou.

Chodba na jih má dvě hlavní odbočky na každou stranu. Na západ vede do tábora horalů (mezi ně patří i Ironwit a všichni ostatní trpaslíci). Odbočka na východ vede do dolů. Na východní straně jsem našel i malé překvapení v podobě vstupu na první patro do části, která se nachází za stokou a kam jsem předtím nedokázal přeskočit. Nic tu ovšem není, je to jen malá místnůstka s dveřmi a schodištěm.

Od průzkumu severní části patra jsem začal mít nouzi o místo v inventáři, tedy abych byl přesný, čím dál častěji jsem se dostával na hranici nosnosti. Popřeskládal jsem inventář, co to šlo, ale už mě nenapadá, co tu váhu vlastně všechno způsobuje. Budu si muset opravdu někde udělat dostupné skladiště, kam naskládám potřebné věci, nebo alespoň zdánlivě potřebné věci.

Na jihu jsem se nejprve vydal do dolů a to do jejich severní části. Krumpáčem jsem si uvolnil cestu skrze balvany a hned za nimi jsem se utkal s beholderem. Byl trošku tužší, ale největší problém u bojů je, že potvory opravdu nepostojí a před ranami couvají :) Našel jsem tu drátěnou košili. Někde při cestě už jsem našel kroužkové boty, takže se začínám zdatně vylepšovat :D Na severu se mi navíc povedlo najít bojovou sekyru v lepším stavu, takže i útok je lepší. Bojová sekyra je zřejmě těžší (bohužel, hra nezobrazuje žádné statistiky), takže nápřah trvá déle, což je přesně to, co u sekery očekávám. Je to cena za vyšší poškození a proto škoda každé rány, která padne vedle :D



Prostřední cesta v dolech vede na okraj srázu, pod nímž je další část stoky (říčky). Z koryta se dá dostat na břeh, nebo je tu i možnost nechat se strhnout proudem a nechat se odplavit na třetí patro. Plavání korytem mi jinak odhalilo trojici mostů. Na břehu jsem potkal trpaslíka Hewstona, od kterého jsem se dozvěděl o potvorách na severu dolů. Prý je tam i pěkná zlatá žíla (to byla ta část dolů, kde byl beholder). V příbytku Hewstona jsem našel rybářský prut, který jsem si ihned přivlastnil :) Jak je vidět, v Ultimě Underworld se dá nejspíše i rybařit :D

Na JV dolů jsem narazil na trpasličího kováře Shaka. Je to poměrně důležitá postava s řadou dobrých informací. Zkusil jsem od něj získat skill na opravování věcí, což mi vysvětlil, že takhle nejde, ale mám si prý zapamatovat mantru LON ;) Je to dohromady už třetí mantra, kterou jsem se na tomto patře dozvěděl. Se Shakem se dá mimo jiné obchodovat, ale zatím z toho nejsem příliš moudrý, vypadá to totiž na směnný obchod, budu to muset nejprve prověřit. Má docela slušné kousky výstroje, což by se možná vyplatilo nakoupit. Krom toho zřejmě nabízí služby identifikace a opravování.

Zajímavá část rozhovoru přišla při otázce na Cabirův talisman. Čekal jsem něco trochu jiného, ale zřejmě se jedná o set výzbroje, protože Shak mi pověděl o rozlomeném meči jménem Caliburn a štítu jménem Valor. Neví, kde je hledat, ale až je najdu, prý se mám u něj stavit.



Nakonec jsem zašel do tábora horalů. Začal jsem ho obcházet klasicky kolem dokola, když tu se mi do cesty jeden horal připletl, tak jsem si řekl, že s ním tedy pokecám. Kupodivu znal mé jméno, což se hned vysvětlilo, protože když jsem se ho zeptal, jaké že to mají problémy, tak mi v podstatě poděkoval za zabití beholdera. Hra očividně neumí tak úplně pracovat s událostmi, resp. stejně jako na prvním patře ode mě jako hráče nejspíše čeká, že nejprve navštívím přátelská NPC na patře a vyzpovídám je. Teprve poté se budu řídit dle získaných informací. Odměnou za splnění tohoto úkolu můžu od horalů očekávat pomoc. Pro další informace jsem byl odkázán za Shakem nebo králem Goldthirstem.

U mříže na severu hlídá Brawnclan, který nebyl z chodby vidět, ale zřejmě by šel zaměřit, protože má samozřejmě dialogovou nabídku na otevření mříže. Z této stranu už bych si mříž mohl klidně otevřít sám :) Zkusil jsem ještě pár místností poblíž a v jedné našel Corbyho. Něco ho sžíralo a tak jsem mu nabídl pomoc. Šlo o sen, který sdílel společně se Sirem Cabirem, když se Cabirus pokoušel sjednotit obyvatele propasti. Pověděl mi, že se traduje, kterak byl Cabirus otráven, ale realita je spíše taková, že Sir Cabirus sám ztratil vůli žít. Zbylo po něm jen osm artefaktů, které tvoří mocný set, a jež Sir Cabirus sbíral kvůli jejich síle, aby pomohly kolonistům následovat cestu Avatara. Slíbil jsem mu, že je najdu a použiju pro správnou věc. Jelikož se talismam taktéž skládá z osmi dílů, tak je jasné, že oním talismanem bude opravdu set artefaktů.

Krom strážce pokladnice, se kterým nebyla moc řeč, mi zbyl už jen král Goldthirst. Podobně jako u Vernixe je potřeba dávat si pozor na jazyk, tentokrát však nepochlebovat ;) Během rozhovoru jsem si všiml jedné zajímavosti v UI, kterou jsem doposud přehlížel a všiml si jí až u kováře Shaka, kde jsem si myslel, že je tu kvůli tomu, že jde se Shakem obchodovat. U portrétů NPC vs Eona se totiž zobrazuje osmice "vyměnných" slotů pro předměty (každý má 4), které se pak nejspíše ovládají prostřednictvím dialogových voleb. Bylo mi divné, proč mají NPC někdy dialogy na předávku a přitom jim nic předat zdánlivě nemůžu :D Je to trošku nezvyk, holt učení přímo ze hry není nikdy bezbolestné :D Začal jsem mít navíc problém s úkolem pro Ironwita, neboť to skladiště se zašifrovanými nákresy bylo nepochybně správné, na patře už mi totiž nic jiného ani nezbylo. Nejspíše je musím vyměnit právě skrze tyto sloty.

Goldthirst byl první, kdo správně zareagoval na zabití beholdera. Králi jsem mohl něco darovat, nebo mu nabídnout pomoc, a jelikož jako dar si nic z inventáře nevybavuju, tak jsem mu nabídl právě tu pomoc. Chtěl po mě pomoci s potvorou v dolech. V následujícím dialogu jsem pak měl možnost odpovědět, že jsem potvoru již zabil. Odměnou mi byl titul hrdiny a amulet.



Od krále jsem zamířil ihned na SZ, abych si ověřil svou "teorii" o předávání předmětů a zaletěl jsem si pro zašifrované nákresy. Poté jsem si s Ironwitem znovu promluvil a do slotu ke svému portrétu přetáhl nákresy. Teprve poté jsem mu sdělil, že mu je nesu a klaplo to :) Za odměnu jsem dostal další lektvar levitace. Interakci s NPC bych měl tedy zvládnutou, tedy až na obchodování.



Na závěr jsem zkusil navštívit svatyni a pohrát si s mantrami. Opravdu to funguje tak, jak jsem si myslel a ankhu je potřeba sdělit existující jméno mantry. Při té příležitosti jsem zjistil, že některé návody, které jsem mylně považoval za návody k sestavování run, jsou také mantry. Mantru lze zadat jen několikrát, což zřejmě souvisí s počtem dosažených levelupů, ale jistý si nejsem. Budu se na to muset ještě lépe podívat.



Eona mi po dnešku poskočila na level 9 a na 2. patře jsem strávil taktéž 6 hodin ;) Mohl bych to opět svést na tutoriálovější průběh, ale těch novinek nebylo zas tolik. Většinu času jsem věnoval klasickému průzkumu. Psaní deníku samozřejmě počítám ke hře, protože hra sama žádný nemá, takže ty informace musím sumarizovat chtě-nechtě. Nehodlám si naběhnout podobně jako u Wizardry VII. Dohromady jsem tak na rovných dvanácti hodinách. Zbytek druhého patra zatím nechám být, protože průzkum uzamčených místností by mohl vést k pobouření trpaslíků a to nechci riskovat. Jinak pokud jde o nějaké herní tipy/nápovědu, ty se dějí skrze spánek, kdy mě už podruhé navštívil onen duch z intra a při druhém setkání mi pověděl, že mám hledat části talismanu Sira Cabira, což byla věc, která už mi tak nějak došla i bez toho. Zatím to vypadá, že duch se ve spánku zjeví na každém patře a ke každému bude mít nějaký komentář, jsem zvědav, zda-li se mi to zítra se vstupem na 3. patro potvrdí. Duch se ještě zmínil o hledání spojenců, což jsem u trpaslíků nejspíše právě splnil.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #12 kdy: Prosinec 07, 2017, 22:58:12 »

Heh, už jsem si myslel, že každý den bych mohl sfouknout minimálně jedno patro, ale začíná se to komplikovat :D Na třetím patře už mám odkrouceno 5 hodin a budu rád, když to opět zaokrouhlím ještě na těch šest, protože jsem teprve ve 2/3. Patro je na jedné straně poměrně komplikované na průchod, tedy v porovnání s dosavadním průchodem skrze první a druhé patro a navíc je okořeněno rébusem v podobě překladu jazyka ještěranů (lizardmanů) do obecné řeči :) Deník se mi proto nepíše zrovna moc pohodlně a přijde mi, že moc skáču od jednoho k druhému. Původně jsem plánoval, že bych záznam rozdělil na dvě části, ale lepší bude, když zítra patro nejprve celé dokončím a pak záznam zkompletuju.

Velký problém mi začíná činit přetížení, svou váhu má prakticky cokoliv, takže jsem začal budovat mezisklad. Setřídění věcí mi pak taky nějaký čas zabere, ale rád bych postavu co nejvíce odlehčil a přitom měl stále někde po ruce připravený např. vak s bylinkami, pro který se budu moci snadno vrátit. Různé svitky mi taky přijdou jednoúčelové, ale ty naštěstí moc nosnosti neubírají.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 353
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #13 kdy: Prosinec 08, 2017, 07:53:50 »

Puzzle s jazykem byl super,po určité době a praxi se to dá. Přetížení jsem řešil celou dobu hry (s mou extrémné nízkou hodnotou síly) a protože jsem byl paranoidní a od každého typu předmětu jsem musel mít alespoň 1 ks, tak to bylo někdy fakt obtížné rozhodnout, co vyhodit.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 5000
Re:(Elemir) - Ultima Underworld: The Stygian Abyss
« Odpověď #14 kdy: Prosinec 08, 2017, 08:22:47 »

U jazyka jsem postupně absolvoval několik stupňů rozhovorů a u každého jsem si vypsal slovíčka a pak si je nechal přeložit. Výborné na tom bylo, že ten vězeň nemluví, ale význam naznačuje jen gesty a mimikou, takže to byla zároveň výborná rozcvička v angličtině :D Trochu mě potrápil akorát apostrof, protože ten lze napsat dvěma způsoby, přičemž relevantní je jen jeden. 14 slovíček pak stačilo k pochopení celého dialogu, ale zatím netuším, jestli to pak budu ještě dále potřebovat. V deníku je pak budu mít vypsané. Mám trošku obavy, že jsem vězně propustil příliš brzy a náčelník mě zasype novou várkou slovíček.

S nosností to mám i přes svou sílu nalomené. Překvapilo mě, že váhu má opravdu vše, dokonce zlaté úlomky jsou poměrně těžké a 90 úlomků dělá hezkých pár bodů. Jak jsem navíc postavu navlékl do těžší zbroje, tak jsem si kapacitu zase snížil. Zvažuju, že si nechám jen jídlo, drahokamy a louče + olej. Zlaté úlomky budu asi přenášet v extra vaku mezi patry (založenými úložišti). Ještě musím dořešit to obchodování.

Pořád tápu ohledně těch svatyň, protože na 3. patře jsou hned dvě. Něco mi říká, že jsem to možná blbě pochopil a ve finále je to tak, že každá svatyně umožňuje jen omezený počet modlení a pak se musí jít zase k jiné svatyni. Nekoresponduje mi to totiž s maximálním levelem, který je dle manuálu 16. Prozatím jsem tedy postavu ještě vůbec necvičil - hlavně neznám mantru na sekyry.

Jak to bylo s rychlostí postupu u tebe Richmonde? Mě přijde, že jsem tentokráte nějaký pomalý, ale přitom si neuvědomuju, že bych někde zbytečně dlouho váhal. Bojů je poměrně málo, ale UU klame tělem při průzkumu. Opravdu se snažím mít na automapě vidět vše, takže některé stěny oblézám hned několikrát. S tím mě napadá ještě jedna vychytávka, které jsem si včera všiml. Namísto svící jsem nasadil louče a jak čas plyne, tak louče svítí čím dál méně :)
IP zaznamenána
This is the end ...
 

+ Rychlá odpověď