Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 15:06:00
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 [2] 3 4 ... 8

Autor Téma: ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes  (Přečteno 21974 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #15 kdy: Říjen 25, 2017, 13:46:07 »

No, hodně lidí si stěžuje na nefunkční rozvojový systém, kde vlastnosti, jako síla a podobně, nemá žádný vliv na zranění (jako v gothicu). Já za sebe musím zatím říct, že podle mě ten systém funguje (i když bych byl radši za ten gothic), jelikož vlastnosti podmiňují možnost nosit zbraně a učit se schopnosti. Vše je ale takové krkolomnější a ten progres rozvoje hrdiny tu moc znát není a je velmi pomalý, jestli vůbec nějaký.

Naopak je tu zdá se další problém, že jsou tu elex lektvary, kde jeden dává 2 body do vlastí a jeden dává 1 bod do schopností. Přitom omezení je jen v tom, kolik hráč najde či získá elexové čisté rudy. Tedy se jí dá koupit asi hodně a tedy i zvednout vlastnosti asi hodně. Ale nevím, já zatím nedokázal zvednout sílu ani tak, abych mohl používat něco lepšího, než rezavou sekeru, co jsem našel na začátku. Tak těžko říct, jak to bude.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #16 kdy: Říjen 25, 2017, 17:37:06 »

Hm, teď to tam u vás zrovna čtu, tak mě to zase trochu usadilo, ale ten rozvoj v tom taky stále vidím. Když se to vezme, Zaklínač 3 má ten rozvojový systém taky jen aby se neřeklo, protože třeba u bossů je rozdíl prakticky zanedbatelný. Prostě ELEX více sází na schopnosti hráče a jeho ochotu prozkoumávat a hledat lepší výbavu, to nemusí být nutně špatně. Ovšem je otázkou, jestli je to tím pádem vhodné pro mě, když ten Gothicovský systém by pro mě byl zčásti spásou v herním prostředí, kterému zrovna neholduju? :)

Každopádně nepospíchám Wizardry 7 mi ještě dobrých 20-25 hodin ukousnou a do té doby budeš dost daleko, takže počkám. Pro mě je zatím pozitivní, že na to, že si to ani nechtěl zkoušet, tak se u toho stále držíš ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #17 kdy: Říjen 25, 2017, 21:44:52 »

To s tema statama je sporny, pac to neni moc kde overit. Ja treba mam pocit ze staty ten vliv maji. Jinde se zase tvrdi ze to nefunguje jen nekomu a tak dale. Problem je ze neni videt ciselnej dmg, neni videt kompletni dmg zbrane se vsema bonusama, nejsou ciselne videt HP, neni videt vlastne nic..z toho asi dost pochazi nejistota zdali neco funguje nebo ne.
IP zaznamenána

Chidlink

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 64
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #18 kdy: Říjen 29, 2017, 10:06:59 »

Schopnosti opravdu nic nepřidávají ani ke zdraví či útoku:
http://www.gamestar.de/artikel/elex-attribute-ohne-wirkung-feature-und-kein-bug,3321408.html
Nejedná se o bug, ale o záměr.
Mě osobně mě to dost vadilo když jsem na to přišel, ale hra je tak dobrá že jsem jí to odpustil   ;D
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #19 kdy: Říjen 30, 2017, 12:18:16 »

Ten rozvoj síly hrdiny je v této hře opravdu značný. Je sice vázán na sílu zbraně a ne na vlastnosti, nicméně rozdíl mezi zbraní se zraněním 20 nebo 40 je až neuvěřitelný, zvláště pokud má ta zbraň i nějakou další poškozující vlastnost (jed, elektřina, oheň, led). Pro mě už nyní nepředstavuje hrozbu skoro nic. Pravda, chtělo by to i lepší brnění, což se váže už na frakce, protože obludy mě zraňují pořád stejně, jako na začátku a tedy i nejslabší chňapavec mě dá na 3 rány, ale zlepšilo se to, že jej zabiji tak rychle, že mi ani žádné zranění nedá. A když už je jich příliš moc, tak je prostě postřílím plazmovou puškou, která má režim střelby, že po dopadnu exploduje, odhodí nebo zpomalí nepřítele a zasáhne všechny v oblasti.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #20 kdy: Říjen 31, 2017, 18:58:08 »

Wizardry 7 za mnou, takže uvažuju, že se zítra k hraní přidám :) Chvilku jsem přemýšlel, že bych dal možná šanci novému Assassínovi, ale Denuovo a lootboxy mě definitivně odradily.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #21 kdy: Říjen 31, 2017, 23:03:50 »

Ty lootboxy v AC Origins nejsou tak hrozne. Je tam jeden malej egyptan co je obcas prodava a za herni penize, a mam dojem ze je online featura, takze pocitam ze pokud clovek hodi Uplay do offline rezimu nebude tam vubec. Jak to je s tim Denuvem, tezko rict, rozhodne tam je, ale jestli skutecne uzira 40% vykonu procesoru se jiste nevi, ja pro jistotu hraju na PS4. Ale pravda je ze je jsite ze lide jen s krapet slabsimi i5 procesory maji velke potize hru rozbehnout plynule, coz smrdi.

Jinak jsem se taky nechal zlakat, jakozto zaryty odpurce Asasinu a UBI obecne to bylo tezke rozhodovani a byl jsem ke hre hodne neduverivy, ale je to fajn. Kdyz uz nic ten Egypt stoji za to a je az k nevire jak se urputne snazi drzet realneho pojeti stareho egypta jak je znam z historicych kruhu. Ta hra ma mnohem bliz ke klasickemu dnesnimu rpg nez k predchozim Asasinum, asi nejvic to pripomina Zaklinace 3 jen v mnohem zajimavejsim prostredi. Grafika je skutecne dechberouci a ty daleke vyhledy jsou dle meho neco nevideneho. Bohuzel, pokdu by se mne nekdo ptal jestli bych mu to doporucil, tak bych smutne rekl ano, UBI me dobehnul, udelal hru ktera se me dost libi:)
PS: akorat to musim kombinovat s Elexem, coz je krapet nevyspane narocne:)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #22 kdy: Listopad 01, 2017, 07:48:16 »

Počkám a uvidím, třeba z toho tu ochranu zase brzy odstraní. Byl jsem docela zvědavý, jakou proměnou AC prošel. Sice jsem hrál jen trojku, ale docela se mi líbila úroveň zpracování jednotlivých charakterů a zasazení, na to si v UBI dávají pozor. Ta nosná linka asasínů je sice dost mimo, ale dalo se na to nemyslet :D  RPG prvky mě u téhle hry až tak moc nelákají, ale pokud je to zapracované dobře, tak proč ne.

ELEX akorát stahuju, tak se teď kouknu alespoň na tohle podzimní překvapení.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #23 kdy: Listopad 03, 2017, 12:24:50 »

Koukl jsem a hnedle 2x jsem u toho usnul :D Ne že by mě to unudilo div ne k smrti, ale nějak jsem to po té noční nedal :D 2x jsem spadl z toho samého srázu a v boji jsem byl ještě pomalejší, než by bylo zdrávo ... Ale včera jsem se do toho konečně ponořil a mám svých prvních 5 hodin za sebou.

Mám připravené i nějaké screenshoty, ale to si nechám na extra příspěvek, nyní jen obecně. Zakoupil jsem GOG verzi hry, takže z počátku bylo potřeba v Galaxy nastavit češtinu manuálně, protože se stahuje jako extra patch.

Předtím jsem ovšem provedl drobné úpravy v nastavení grafiky, hra třeba nemá defaultně aktivované filtrování textur. Překvapila mě pak ještě jedna věc, v menu je sice zámek FPS, ale i při nastavení 60 FPS mi hra vyběhne lehce nad 100. Zaklínač 3 třeba drží striktně těch 60. Pokud jde o grafiku jako takovou, není to opravdu žádné terno. To není jen enginem, je na tom prostě vidět nižší rozpočet. Engine má jiné nepříjemné limitace a tady by si PB mohli podat ruku s Bethesdou. Jde o výhled do dálky a míru detailů. Když chcete něco najít v hustém lese, je ideální vystoupat na nějakou vzdálenou skálu a kouknout dolů, protože plno detailů zmizí a kupodivu ty klíčové věci jdou vidět na kilometry daleko :D Výhledy do dálky tedy ve hře nestojí za nic. A naopak některé detaily, např. z Goliatu, si přímo o screenshot říkají.

Příběh se točí okolo dopadu komety, což není nic neznámého, ale podstatné je, že kometa sebou přinesla prvek označený jako Elex, který má v závislosti na modifikaci různý vliv na přírodu a vše živé kolem. Může být jak prudkým jedem, tak naopak velmi mocným lékem. Obyvatelstvo se v průběhu let rozdělilo do tří frakcí, a to na základě vztahu k dodržování zákonů a vztahu k technice. Někde bokem stojí extra frakce Albů, což jsou v podstatě feťáci Elexu, kteří usilují o dominantní postavení na planetě. A z této frakce původně pochází náš milý hrdina.

Hrdina je legendárním velitelem Albů, ale při jedné sólo misi ho potká nemilá nehoda - je sestřelen. Nemilý je krom toho i fakt, že ho sestřelili vlastní lidé. Důvod mu nikdo neřekne a než se naděje, je odsouzen k trestu smrti. Paprsek zbraně ho ovšem nezasáhne až s takovou účinností, což byl možná i účel. Po zásahu totiž následuje pád do rokle, takže smyslem útoku bylo spíše našeho hrdinu jen ochromit a o zbytek ať se postará okolní fauna ;) A ona se skutečně postarala, než se zcela probral, už ho stihlo nějaké individuum okrást :) Vyprcháním účinku Elexu se pak vysvětluje degradace jeho schopností.

V téhle chvíli se rozjíždí krátký tutorial, kde jsem měl možnost se lehce rozkoukat. Na ovládání není ovšem nic nového a interakce s okolím taktéž probíhá v zajetých kolejích. Překvapením byl pro mě spíše boj s přerostlým ptákem. Rychle mi došlo, že tady se hraje na staminu, ale nejsem z toho zrovna unešený. Stamina poměrně rychle ubývá a bez ní hrdina stojí jako idiot. Korunu tomu nasadil později jetpack, protože na zemi a poblíž potvory se stamina doplňuje pomalu, ale stačí kousek poodletět a hned je na maximu. Buďto se tedy na staminu nemělo hrát vůbec, nebo měla ubývat pomaleji. Nechápu, že když PB vypilovali v Risenu boj k dokonalosti, že najednou udělají takový krok zpět. Ke všemu jsem musel sáhnout do menu a boj upravit (zrušit nápovědu a automatické zaměřování). Zatím tu neohrabanost boje přičítám začátku hry, ale Elex je od počátku poměrně tuhý, takže plynulejší boj bych uvítal více.

Mnohem horší bylo zjištění, že boj generuje v poměru k levelupu málo zkušeností. Doufal jsem, že ten zpotvořený systém ze Zaklínače 3 už v žádné jiné hře neuvidím, ale bohužel :/ Brzy jsem se naučil bojům vyhýbat. Úkoly generují mnohem více bodů, což je prostě padlé na hlavu. Tedy vlastně ne tak zcela, protože tu funguje klasický trénink s pomocí učitelů, takže růst postavy se nějak okecat dá. U potvor mě pak překvapila ještě jedna věc a to je útok zdálky. Kde co plyve nějaký hnus a úspěšný zásah je pro mě v současné chvíli IK. Jsem zvědav, jak dlouho mi bude trvat, než dorovnám level alespoň s faunou okolo Goliatu, protože úkoly mi jaksi začínají docházet ;)

Ze zbraněma to není žádná sláva, ale v současné chvíli se oháním o něco lepším mečíkem, než je rezavá sekyrka. V záloze mám ještě jeden lepší, ale ten odhaduju až tak pro level 10 (nyní jsem 4), kdy bych mohl splnit požadavky pro jeho nošení. Trošku jsem podcenil intuitivnost atributů, protože těžké zbraně vyžadují jinou kombinaci než lehké meče (síla + odolnost vs síla + obratnost). V principu je to jedno, protože na konkrétní velikosti atributů závisí i učení skillům, takže to beztak vede k rovnoměrnému navyšování všeho. Pokud jde o zvolenou obtížnost, nejsem masochista, takže jsem vyšel z normální a něco jsem v rámci plynulosti boje musel poštelovat. Vzhledem k systému distribuce zkušeností podle mě obtížnost ztrácí na významu a opravdu nevidím důvod, proč se mořit s něčím, z čeho mi neplyne užitek. U Zaklínače 3 to byla nutnost, aby ty boje alespoň nějak vypadaly, v tomhle je na tom Elex vlastně lépe. Nic to však nemění na tom, že ten nadměrný příklon k akčnosti na úkor RPG složky mě poslední dobou začíná na hrách iritovat. Zrovna u Piraní bych čekal, že když už vemou šablonu Gothicu, tak jí vezmou se vším všudy.

A tím se dostávám k tomu, jak se mi Elex vlastně hraje. Mno, negativa jsem již vypsal a něco z toho se nejspíše podá, jako třeba boj. Atmosféra hry je totiž výborná a kupodivu mě v ní neruší ani všudypřítomné pozůstatky moderní civilizace. Hodně tomu tedy pomohl začátek, kdy se jako první frakce hráči nabídnou berserkeři, kteří se zasekli někde na úrovni středověku. Ale jen zdánlivě, protože i oni rozumí moderní technice, jen se jí rozhodli dobrovolně vypudit ze svého života. Gothicovská atmosféra je ze hry hodně cítit, dokonce více jak z Risenu. Je to dáno hudbou, dialogy, systémem úkolů a povědomý je mi i dabing některých postav. Typickým příkladem je správce svatyně, kde se elexit mění na manu. Kdyby měl na sobě modrý háv, tak si připadám jak při rozohovoru se Saturasem, nebo podobným mágem vody.

Včera jsem to vzal opravdu pečlivě a Goliat prolezl píď po pídi. Hra nijak nenapovídá, takže jednak je dobré se s protředím dobře seznámit a druhak mě hnala zvědavost. A opravdu jsem za ní byl odměněn užitečným lootem. Dobře jsou udělané i úkoly a různé chytáky v rámci nich. Na počátku jsem třeba mohl se svým "průvodcem" navštívit jedny ruiny a posbírat zbraně frakce kleriků. Správně jsem je měl v Goliatu nechat zlikvidovat, ale nikam jsem nepospíchal, takže si mě nedlouho poté postupně odchytli dva týpci s nabídkou odprodeje. Tomu druhému jsem už podlehl, protože mě byly k ničemu a finance se vždy hodí. Jenomže pak jsem přišel na to, že ty zbraně se vážou k úkolu od manželky zdejšího vůdce :) Stačilo projít město jíným směrem a vše mohlo být jinak :D Nyní mám u té ženštiny škraloup. Systém náklonnosti postav bude v Elexu asi komplikovanější, protože je tu dáván větší důraz na jednotlivé volby odpovědí a výsledek nejde tak zcela odhadnout.

Prozatím tedy převažují kladné pocity a hra mě táhne kupředu, ale jásat by bylo předčasné.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #24 kdy: Listopad 03, 2017, 13:26:39 »

Zkušenosti za obludy bych úplně nepodceňoval. Ono se to sice zdá málo, jenže oblud je hodně a navíc se neustále obnovují, alespoň tedy některé.

Taky se může hodit perk, který zvyšuje zisk zkušeností z úkolů a oblud o 5%. Není to sice moc a navíc některé předměty tento perk dávají, ale ono se to časem projeví. Stejně tak jde se naučit perk vkládání kamenů do předmětů a tam si lze tak vylepšit PDA. V závislosti na velikosti šutru to pak ještě přidává další bonusy. Tedy malý šutr přidá 1% ke zkušenostem z oblud, normální šutr +3% a velký šutr +5%. Větší šutry lze vytvářet ze 4 menších. Perk Knihomol, který zvyšuje zisk zkušeností z čtení knih se nevyplatí, jelikož lze vcelku snadno získat amulet vědce, který ten perk dá hrdinovi automaticky a tedy před každým čtením jakékoliv knihy či letáku si jej nasadit. (nárůst zkušeností je docela velký, ale z celkového hlediska to zas nehraje takovou roli).

Co se určitě vyplatí naučit co nejdříve to je možné, tak otvírání truhel na 2 level (s amuletem dobrodruha má tak hráč 3 level), taky se vyplatí naučit asi na max zisk trofejí z oblud co nejdříve to jde, jelikož z toho pak plyne mnoho peněz. Může se hodit i hackování, ale ono většinou když je někde nějaký sejf, tak lze najít i kód do něj někde v dané budově či místě. Taky se může hodit kapsaření, ale i zde lze najít předmět, který naučí jeden level kapsařství a to by mělo stačit.

Hodit se může i perk chemie, který umožňuje vařit lektvary, na které je třeba koupit či najít návody. Včetně těch elexových nápojů, kde malý dává 100xp, střední 2 body do vlastností a velký 1 bod do schopností. Jejich pití ale zvyčuje hodnotu chlad a Jax se tak postupně mění zase v alba, pokud je pije. To má pak vliv na dialogy a možnosti voleb v nich, stejně tak jako na některé perky. Skr chemii lze také vařit lektvary trvalých následků. Tedy ze šťovíků lektvary zvyšující počet životů a výdrže a z nějaké jiné kytky lektvary zvyšující potenciál schopností frakcí (magie, mentální energie, drogy).

Logicky z toho vyplývá, že ze začátku je dobré dávat body do inteligence. Do hodnoty 31 to jde dobře a učení stojí 1 bod. Od hodnoty 32 už je to horší a učení stojí 2 body vlastností za 1 bod inteligence. Takto jí je třeba dostat na 50 a naučit se perk Vlastnost (přidávající 1 bod do vlastností za level). Já to udělal na 7 úrovni, ale s elexovými nápoji by to šlo i rychleji. Od 62 hodnoty vlastnosti pak stojí učení 1 bod ve vlastnosti 5 bodů do vlastností a od té chvíle lze rozvíjet vlastnost jen velmi pomalu.

Doporučuji tedy po té zvednout ty další vlastnosti na 31 (tedy sílu, obratnost a odolnost), protože všechny potřebuješ na zbraně a zbroje. Pak už zvážit, jak to chceš hrát. Když budeš rozvíjet obratnost, umožní ti to více využívat energetické zbraně na dálku (tj laserové a plazmové pušky). Plazmovou pušku lze získat relativně snadno, doporučuji zejména její výbušný režim střelby. Tedy alespoň já zvedl nejprve obratnost na 61, což mi umožnilo mimo jiné i nosit některé silnější zbraně na blízko. Od okamžiku, co jsem mohl nosit hadí ušknutí, které se dalo ukrást u berserků, už obludy moc nekladly odpor. Lepší je ale meč, který lze najít zde.

Hodí se taky perk, který ti umožní vylepšovat zbraně a také ten perk, kterým do nich můžeš dávat ty šutry. Vylepšování zbraní je pak docela extrémní. Nejde vylepšit všechny zbraně a je otázkou, zda-li se to ekonomicky vyplatí, nebo jestli není výhodnější vylepšenou zbraň daného typu koupit, ale ono většinou ty zbraně neseženeš. Vylepšením zbraně stoupnou její základní nároky na vlastnosti (docela dost) a také její útok. Já třeba teď mám vylepšenou rotočepel na 3 úroveň (maximum), která má zranění 82. Tím, že zbraň vylepšíš, ale také ztratí své očarování, pokud nějaké má. Tedy třeba z meče "Energetický Regentský meč I" se stal "Regentský meč II", stouplo jeho zranění na 60 a neměl to doprovodné zranění elektřinou. Vylepšením na III. úroveň mu stoplo zranění na 80. To "očarování" lze asi udělat jen při hře za psance, kteří pravděpodobně mají takovou schopnost ve výrobě. Taky vylepšením zmizí šutry, pokud si do zbraně už nějaké dal a často se i rozšíří sloty pro šutry.

Z bojových perků pak záleží, jak to chceš hrát a co chceš dělat. Všechny jsou závislé na vlastnostech a jejich nároky stoupají (docela radikálně). Tedy třeba perk, který by měl zvýšit zranění zbraní na blízko na max (30%), má požadavek 85 na sílu. Tedy tě to bude "stát" 21 (level síly 31) + 60 (level síly 61) + 120 (level síly 85) = 201 vědomostních bodů, tj 20,1 úrovní, pokud se tedy nenaučíš perk Vlastnost, přidávající 1 bod navíc, pak by tě to stálo jen 18,3 úrovní. Perky mají navíc požadavky i na druhotnou vlastnost, tedy tě to bude stát ještě body vlastností do ní. Podobně je to u perků na zbraně na dálku a na těžké zbraně, stejně tak třeba u perku Zbroj. Můžeš to ale trochu pohonit těmi elexovými nápoji. Tak či tak z toho vyplývá, že si musíš hodně dobře rozmyslet, co chceš používat defakultně na max. Rozhodně se nemůžeš naučit všechno.

« Poslední změna: Listopad 03, 2017, 13:33:47 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #25 kdy: Listopad 03, 2017, 15:25:28 »

Začal jsem silou a odolností, což se mi brzy nevyplatilo, ale naštěstí jsem z počátku poskočil dost, takže jsem to lehce zkorigoval. Blbé bylo, že jsem na ty učitele narazil později, takže přehled o nárocích perků jsem získal až poté. Stejně tak se mi nevyplatil volný průzkum dále od Goliatu, protože tam jsem narazil na zamčené truhly a to bych mohl snadno zapomenout znovu oběhat.

Truhly jsou tedy jasné a na trofeje už jsem koukal, ale ve chvíli, kdy jsem se mohl učit, tak jsem potřeboval elexit na něco jiného. Mám to ovšem na paměti. S lektvarama počítám, ale zatím to asi řešit nebudu. Naopak jsem pokukoval po rozšíření dialogových možností, občas mi to píše něco o použití charisma, to by taky nemuselo být od věci ovládat.

Zbraně teprve řeším. Mám v plánu zůstat u berserků, ale trochu mě překvapilo, že některé stráže mají pušky. Já to vidím zatím na meče.

Z perků nebude asi od věci i nějaká ta odolnost, už jsem narazil na nějakou jedovatou oblast, což bude nejspíše ta část, kde je ten odkazovaný meč. Na výběr je toho obecně moc, takže počítám, že nějakého univerzála stvořit nepůjde. Na druhou stranu se mi nechtělo do specializace takhle brzo.
IP zaznamenána
This is the end ...

Chidlink

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 64
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #26 kdy: Listopad 03, 2017, 17:04:43 »

Tak ve hře je poměrně dost druhů oblud, ze začátku jsem měl ten samý názor na pomalé získávání zkušeností z monster jako ty, ale postupem času jsem přišel na to, že v té začáteční lokaci jsou nejslabší obludy a tudíž nejméně zkušeností. Tím chci prostě říct, že zkušenosti za zabíjení oblud jsou opravdu znát a to dost, ale ne v počátečních fázích hry.
Opravdu mě zajímají tvé další názory. Je velmi zajímavé, jak se liší pohledy hráčů a pohledy novinářů na tuhle hru.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #27 kdy: Listopad 03, 2017, 19:58:43 »

U dialogů budeš často narážet na podmínku třeba charisma 4, nebo výroba 5 a podobně. To znamená, že musíš mít investovaných tolik bodů do schopností v dané kategorii. Tedy chceš-li použít volbu charisma 4, musíš mít naučené například "Vlastnost", "Odborník", "Lovec zveře" a pak třeba ten "knihomol". Tím máš 4 perky z dané kategorie a hodnotu charisma 4. Tj, musíš mít inteligenci na 50 a lstivost na 30, aby si se mohl naučit těmto perkům. Ostatní schopnosti v kategorii Osobnost jsou diskutabilní. Tyto hodnoty také zvyšují některé předměty. Třeba amulet vědce dává +2 do výroby.

Ale delší dobu s těmito volbami budeš mít problémy a moc je nevyužiješ. Nejhorší je to tam, kde ten dialog nemůžeš vynechat a pokud nesplňuješ podmínku, máš prostě smůlu.

V jedovatých oblastech je dobré použít protijed, což ti odolnost dočasně zvýší. Časem si můžeš pořídit přilbu, dávající +25 odolnosti proti jedu a radiaci (u psanců v poušti). Taky si lze vyrobit prsten elementární odolnosti, který ti dá 20 odolnost vůči všem negativném stavům (tj oheň, led, jed, radiace). Ale na to se musíš naučit perk zlatník. Já se jej teď naučil, lze tak vyrobit třeba prsteny +10 do síly a obratnosti, taky amulet, který tě naučí perk Odborník (dává +5 ke zkušenostem z úkolů a návod prodává Caldrim. Tedy teoreticky se můžeš ten perk Odborník naučit i bez učení relativně rychle a využít toho pro plnění úkolů dál.

Perky na odolnost moc nespěchají, já umím jen jeden jeho level, ale ono se to dá zvládat s tím protijedem a větší jedové oblasti už navštívíš až s tou maskou. Celkově se to projeví jen trošku. Předpokládám, že každý level perku dává +10% odolnost. Teoreticky tedy za oba levely perku bys mohl mít +20%, za masku +25%, za prsten 20% a možná bude někde ve hře i amulet :). Také lze dát do PDA žlutý velký šutr +5% do odlností. S protijedem by si tak teoreticky mohl být nezranitelný jedem.

U předmětů přidávající do vlastností, jako amulety, prsteny atd to vypadá, že jejich bonus se asi počítá i při učení perků. Tedy prsten +10 obratnosti by ti teoreticky mohl umožnit naučit se třeba střelbu na dálku na 3 level s obratností 75, protože s ním budeš mít 85. Ale nemám to ještě ověřeno, neměl jsem možnost to vyzkoušet.
« Poslední změna: Listopad 03, 2017, 20:07:19 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #28 kdy: Listopad 03, 2017, 22:43:14 »

Chidlink: záleží na tom, jak vypadá bod zlomu, protože takhle z počátku mi okolí Goliatu zrovna začátečnické nepřijde ;) První dva Gothiky na tom jsou třeba podobně, ale vývoj postavy je v nich přeci jen markantnější. Anebo mi to tak alespoň po těch letech přijde. Je to samozřejmě prvních pět hodin, za dalších pět to může být úplně jinak :)

Milhaus: takže je dobře, že jsem ty odolnosti odložil. Zatím jsem se právě moc do tréninku pouštět nechtěl, napadly mě akorát ty trofeje a pak lehké zbraně. Craftěním se zatím zatěžovat nebudu, už se v tom popisu nějak ztrácím :D S těmi dialogovými volbami si mě teď překvapil, takhle komplikované jsem to nečekal, takže to je mi v počátku hry vlastně taky k ničemu, protože na to nedosáhnu. Zatím jsem měl jen jeden takový rozhovor, kde se tomu nedalo vyhnout. Mno, takže zítra si budu muset projít perky a asi si ten rozvoj naplánuju.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #29 kdy: Listopad 05, 2017, 08:02:18 »

Vypadá to, že jsem to s tím průzkumem přehnal a povedlo se mi ztratit :D Tím pádem už si nevybavuju, kde všude jsem byl a kde jsem co vynechal za truhlu apod. Motám se v okruhu Goliatu, ale pokaždé, když jsem zamířil k městu, tak mě to někde stočilo a kroužím pořád kolem.

Částečně za to může sběr bylinek, kvůli kterým odbíhám do všech možných stran a pak potvory. Včera jsem se ovšem objevil na místě, kde už nad sebou potvory nemají lebku, tak jsem to po nějaké době vzdal a začal jsem s nima bojovat. Pomalu se to lepší a u těch s větší výdrží do toho zapojuju jetpack. Není to nic nového, v Andromedě to byla taky oblíbená taktika. Elex to má však lépe zvládnuté s výdrží jetpacku, v Andromedě s tím šly jenom skoky, tady se s tím dá více taktizovat. Už jenom vypilovat, abych nepřistával rovnou do rány rozběhnuté potvory :D

Boje teď obecně překvapily, protože když jsem plnil úkol s kořeny od jezera, tak jsem narážel na samé vytuhlé potvory a podobně tomu bylo, když jsem Goliat opustil tou jednou branou a vydal se směrem do nějaké pouštní oblasti. Bojovat se s tím dá, ale boje byly dost dlouhé, takže jsem v tom snadno udělal chybku a pak to byla otázka jedné rány a byl jsem tuhý. Nyní to můžu brát skoro systematicky.

Překvapení to bylo hlavně kvůli tomu, že jsem spíše čekal, že rozvrstvení potvor bude podobné v celém blízkém okruhu každého sídla, aby se tak zachovala relativně bezpečná zóna + některé cesty, ale tady je očividně podstatné, kterým směrem od města se hráč vydá, takže může dostat čočku klidně hned za branou :)

Dalším překvapením byl luk. Vždycky jsem litoval, že jsem se mu v Gothicu vyhnul a nikdy jsem tímto směrem neměl ani nakročeno. Vyjímkou byl jen třetí díl. V Elexu se ukázalo, že tahle zbraň má docela slušný damage a není tak nutné se postavit každé potvoře přímo. Něco lze krásně ustřílet z dálky. Kazí to trochu akorát ty plyvající potvory, protože u nich je potřeba docela slušné synchronizace, aby ke střelbě nedošlo zrovna ve chvíli letu flusance :D Zkoušel jsem u toho totiž rychlostřelbu a víc jak 2 střely před protiútokem mi nevyšly. Jetpack má navíc zpoždění, což je dáno nutností dvojstisku mezerníku. Úhyb do strany by mi byl k ničemu, protože ty flusance mají plošný damage, navíc úskok stranou je taky dvojstisk. Zklamalo mě akorát zjednodušené míření - kam míří šipka, tam šíp letí, žádná nutnost náměru. Možná jsem nebyl zas tak daleko od potvory, ale zatím se mi nepodařilo záhlédnout něco, co bude dostatečně daleko a dobře viditelné.

U cestování po mapě si teď nejsem jistý, kudy a kam jsem se vlastně z Goliatu vydal. Kompas má pohyblivou střelku, takže ten zcela ignoruju. Řekl bych, že to bylo na západ, kde jsem proběhl nějakým údolím, tedy po skalách kolem kvůli tuhým potvorám a objevil jsem se kdesi v pouštní oblasti u nějakého skalního města. Nesetkal jsem se ovšem s pochopením místních a kolem kroužilo dost potvor. Po silnici jsem si to tedy namířil zpět směrem k viditelné vegetaci.

Dorazil jsem k nějakému bývalému hotelu, kde jsem se v cut scéně srazil s Rayem, což je osoba, která mě na počátku okradla, a kterou mě někdo z Goliatu poslal hledat. Zbroj už dávno prodal, ale nabídl mi oboustranně prospěšný obchod, a že prý na mě počká u Pevnosti. Nevím, kde to je a nějak nemám zájem to zatím hledat, takže to vynechám. Předpokládám, že Ray počká bez ohledu na uběhlý čas ve hře ;) Během rozhovoru proběhl krátký flashback, kdy si Jakx, či jak se hlavní hrdina jmenuje, rovzpomněl na pár detailů ohledně pouště a své albské minulosti. V hotelu jsem dokázal prošmejdit jen kousek, v ubykacích už čekaly tužší potvory, kterým jsem se raději vyhnul a vydal se dále po silnici.

Na ní jsem se střetl se skupinkou odpadlických albů, které jsem dle hry znal, ale moc důvěry jsem u nich nevzbudil. Prý se mám někdy zastavit za jejich velitelem pro podrobnosti - připravují se na ofenzivu albů a pomoc by se jim hodila. Docela ochybuju, že bych byl přínosem, když tu zatím zápasím s řadou běžných potvor :D

Jakmile odešli, tak stejnou cestou prošel obchodník s doprovodem, kterého jsem hned využil a odprodal mu pár věcí. Měl u sebe totiž loveckou zbroj, po které jsem hned sáhl. Při dalším levelupu už jí budu moci nosit a vypadá docela dobře. V téhle části mapy jsem už právě dokázal normálně bojovat s potvorami, takže mi to přišlo jako dobrá investice. Během prohlídky inventáře jsem rovnou zjistil, že mám u sebe amulet, co přidává perk k páčení truhel (+1) a chvilku na to jsem měl možnost ho vyzkoušet :)

O kus dále jsem narazil na podivnou stavbu, což by měl být albský konvertor. Usoudil jsem tak z rozhovoru s jedním berserkerem poblíž. Do stavby jsem se ovšem kvůli vysoké radiaci nedostal. Zvuk Geigerova počítače byl více než výmluvný. O další kus dále je rovinatější oblast, kde jsem se v nějaké stavbě v podobě arény dostal do křížku s haldou naštvaných lidí. Měl jsem za to, že už jsem poblíž Goliatu a tohle je přístupová cesta, ale očividně jsem se spletl :D Zmátla mě totiž jedna stavba poblíž, která mi připadala jako ruiny, které jsem na počátku navštívil s Durasem (to bylo hned to první NPC, co mě dovedlo do města).

V tomhle bodě jsem se stočil opět směrem ke Goliatu, ale další stavba poblíž byl výtah do Údolí zatracenců. O tomhle místě už jsem v Goliatu slyšel a přišlo mi docela vtipné, že bych měl ten výtah opravovat, když si můžu dolů zaletět ;) Nicméně jsem úkol s opravou přijal a na zdejším rozbitém mostě jsem si vyzkoušel střelbu z luku proti plyvající potvoře. V současné chvíli tedy stojím na cestě kamsi dolů, ale rozhoduju se, jestli pokračovat, nebo se opravdu spíše vrátit do Goliatu. Levelem jsem se nikam nepohnul, pořád jsem na čtyřce, takže spíše půjdu něco pocvičit.

Atmosféra hry se zatím drží, nějak ty rozbité silnice a pozůstatky moderní civilizace příliš nevnímám, resp. nepřijde mi to tak ujeté, jak jsem si původně myslel, že mi to připadat bude. V současné chvíli mi to nejvíce připomíná Gothic 3. Je to hlavně kvůli tomu openworldu a rozložení potvor. Goliat je pro mě nyní dost daleko, takže se zpřetrhala ta užší sounáležitost se světem frakcí. Je to takové volné putování po rozlehlé ploše. Navíc budou tedy jen ty frakce a větší integrace s nimi, tedy přesně to, co v Gothicu 3 chybělo + je tu zajímavější interakce s postavami mimo Goliat. Třeba to setkání a rozhovor s odpadlíky. Ale nebudu předbíhat ;) Gothic 3 se taky z počátku tvářil poněkud jinak, než v jakém duchu se většina hry nesla.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 [2] 3 4 ... 8