Vypadá to, že jsem to s tím průzkumem přehnal a povedlo se mi ztratit
Tím pádem už si nevybavuju, kde všude jsem byl a kde jsem co vynechal za truhlu apod. Motám se v okruhu Goliatu, ale pokaždé, když jsem zamířil k městu, tak mě to někde stočilo a kroužím pořád kolem.
Částečně za to může sběr bylinek, kvůli kterým odbíhám do všech možných stran a pak potvory. Včera jsem se ovšem objevil na místě, kde už nad sebou potvory nemají lebku, tak jsem to po nějaké době vzdal a začal jsem s nima bojovat. Pomalu se to lepší a u těch s větší výdrží do toho zapojuju jetpack. Není to nic nového, v Andromedě to byla taky oblíbená taktika. Elex to má však lépe zvládnuté s výdrží jetpacku, v Andromedě s tím šly jenom skoky, tady se s tím dá více taktizovat. Už jenom vypilovat, abych nepřistával rovnou do rány rozběhnuté potvory
Boje teď obecně překvapily, protože když jsem plnil úkol s kořeny od jezera, tak jsem narážel na samé vytuhlé potvory a podobně tomu bylo, když jsem Goliat opustil tou jednou branou a vydal se směrem do nějaké pouštní oblasti. Bojovat se s tím dá, ale boje byly dost dlouhé, takže jsem v tom snadno udělal chybku a pak to byla otázka jedné rány a byl jsem tuhý. Nyní to můžu brát skoro systematicky.
Překvapení to bylo hlavně kvůli tomu, že jsem spíše čekal, že rozvrstvení potvor bude podobné v celém blízkém okruhu každého sídla, aby se tak zachovala relativně bezpečná zóna + některé cesty, ale tady je očividně podstatné, kterým směrem od města se hráč vydá, takže může dostat čočku klidně hned za branou
Dalším překvapením byl luk. Vždycky jsem litoval, že jsem se mu v Gothicu vyhnul a nikdy jsem tímto směrem neměl ani nakročeno. Vyjímkou byl jen třetí díl. V Elexu se ukázalo, že tahle zbraň má docela slušný damage a není tak nutné se postavit každé potvoře přímo. Něco lze krásně ustřílet z dálky. Kazí to trochu akorát ty plyvající potvory, protože u nich je potřeba docela slušné synchronizace, aby ke střelbě nedošlo zrovna ve chvíli letu flusance
Zkoušel jsem u toho totiž rychlostřelbu a víc jak 2 střely před protiútokem mi nevyšly. Jetpack má navíc zpoždění, což je dáno nutností dvojstisku mezerníku. Úhyb do strany by mi byl k ničemu, protože ty flusance mají plošný damage, navíc úskok stranou je taky dvojstisk. Zklamalo mě akorát zjednodušené míření - kam míří šipka, tam šíp letí, žádná nutnost náměru. Možná jsem nebyl zas tak daleko od potvory, ale zatím se mi nepodařilo záhlédnout něco, co bude dostatečně daleko a dobře viditelné.
U cestování po mapě si teď nejsem jistý, kudy a kam jsem se vlastně z Goliatu vydal. Kompas má pohyblivou střelku, takže ten zcela ignoruju. Řekl bych, že to bylo na západ, kde jsem proběhl nějakým údolím, tedy po skalách kolem kvůli tuhým potvorám a objevil jsem se kdesi v pouštní oblasti u nějakého skalního města. Nesetkal jsem se ovšem s pochopením místních a kolem kroužilo dost potvor. Po silnici jsem si to tedy namířil zpět směrem k viditelné vegetaci.
Dorazil jsem k nějakému bývalému hotelu, kde jsem se v cut scéně srazil s Rayem, což je osoba, která mě na počátku okradla, a kterou mě někdo z Goliatu poslal hledat. Zbroj už dávno prodal, ale nabídl mi oboustranně prospěšný obchod, a že prý na mě počká u Pevnosti. Nevím, kde to je a nějak nemám zájem to zatím hledat, takže to vynechám. Předpokládám, že Ray počká bez ohledu na uběhlý čas ve hře
Během rozhovoru proběhl krátký flashback, kdy si Jakx, či jak se hlavní hrdina jmenuje, rovzpomněl na pár detailů ohledně pouště a své albské minulosti. V hotelu jsem dokázal prošmejdit jen kousek, v ubykacích už čekaly tužší potvory, kterým jsem se raději vyhnul a vydal se dále po silnici.
Na ní jsem se střetl se skupinkou odpadlických albů, které jsem dle hry znal, ale moc důvěry jsem u nich nevzbudil. Prý se mám někdy zastavit za jejich velitelem pro podrobnosti - připravují se na ofenzivu albů a pomoc by se jim hodila. Docela ochybuju, že bych byl přínosem, když tu zatím zápasím s řadou běžných potvor
Jakmile odešli, tak stejnou cestou prošel obchodník s doprovodem, kterého jsem hned využil a odprodal mu pár věcí. Měl u sebe totiž loveckou zbroj, po které jsem hned sáhl. Při dalším levelupu už jí budu moci nosit a vypadá docela dobře. V téhle části mapy jsem už právě dokázal normálně bojovat s potvorami, takže mi to přišlo jako dobrá investice. Během prohlídky inventáře jsem rovnou zjistil, že mám u sebe amulet, co přidává perk k páčení truhel (+1) a chvilku na to jsem měl možnost ho vyzkoušet
O kus dále jsem narazil na podivnou stavbu, což by měl být albský konvertor. Usoudil jsem tak z rozhovoru s jedním berserkerem poblíž. Do stavby jsem se ovšem kvůli vysoké radiaci nedostal. Zvuk Geigerova počítače byl více než výmluvný. O další kus dále je rovinatější oblast, kde jsem se v nějaké stavbě v podobě arény dostal do křížku s haldou naštvaných lidí. Měl jsem za to, že už jsem poblíž Goliatu a tohle je přístupová cesta, ale očividně jsem se spletl
Zmátla mě totiž jedna stavba poblíž, která mi připadala jako ruiny, které jsem na počátku navštívil s Durasem (to bylo hned to první NPC, co mě dovedlo do města).
V tomhle bodě jsem se stočil opět směrem ke Goliatu, ale další stavba poblíž byl výtah do Údolí zatracenců. O tomhle místě už jsem v Goliatu slyšel a přišlo mi docela vtipné, že bych měl ten výtah opravovat, když si můžu dolů zaletět
Nicméně jsem úkol s opravou přijal a na zdejším rozbitém mostě jsem si vyzkoušel střelbu z luku proti plyvající potvoře. V současné chvíli tedy stojím na cestě kamsi dolů, ale rozhoduju se, jestli pokračovat, nebo se opravdu spíše vrátit do Goliatu. Levelem jsem se nikam nepohnul, pořád jsem na čtyřce, takže spíše půjdu něco pocvičit.
Atmosféra hry se zatím drží, nějak ty rozbité silnice a pozůstatky moderní civilizace příliš nevnímám, resp. nepřijde mi to tak ujeté, jak jsem si původně myslel, že mi to připadat bude. V současné chvíli mi to nejvíce připomíná Gothic 3. Je to hlavně kvůli tomu openworldu a rozložení potvor. Goliat je pro mě nyní dost daleko, takže se zpřetrhala ta užší sounáležitost se světem frakcí. Je to takové volné putování po rozlehlé ploše. Navíc budou tedy jen ty frakce a větší integrace s nimi, tedy přesně to, co v Gothicu 3 chybělo + je tu zajímavější interakce s postavami mimo Goliat. Třeba to setkání a rozhovor s odpadlíky. Ale nebudu předbíhat
Gothic 3 se taky z počátku tvářil poněkud jinak, než v jakém duchu se většina hry nesla.