Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Červenec 20, 2018, 16:40:54
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes  (Přečteno 2655 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #90 kdy: Listopad 20, 2017, 12:48:42 »

Mě menší množství zbraní nevadí, kompenzace v podobě vylepšování mi přijde více než dostatečná. Chybou je, že se k tomu může dostat každý, byť tohle je přímo ukázková věc, která by se měla vázat na frakci a postup v ní.

U kapitol mi pro změnu přijde, že se s nima tak zcela nepočítalo, a proto děj na akty přímo nesedí. Nikde není žádné omezení, které by určité příběhové linky pozastavilo, pozdržen je akorát ten úplně hlavní úkol.

Ve hře mělo existovat něco na způsob Gothic 1, kdy okolo každého z měst měl být okruh se slabšími nepřáteli a v Golietu pak měl stát "vyslanec" každého z nich, který by hrdinu dovedl do města svého původu, aby mohl plnit frakční úkoly dle své volby (dle toho, kam se chce přidat). Ostatně na tohle téma už tu pár poznámek dříve padlo. Xacor měl být nedostupný a tím pádem by i elexetor Zardom mohl mít větší smysl. Hrdina bez frakce a dostatečného výcviku by pak neměl být skoro schopen volného průzkumu v tužších oblastech.

Perků je třeba ve hře zbytečně moc, namísto kvantity se mělo hledět na kvalitu. Např. Výroba I pro vylepšení zbraní na úroveň I, Výroba II pro úroveň II apod. Doteď mi není jasné, proč má hackování tolik doprovodných perků, když technika jako taková hráče nijak nepenalizuje. Kombinace zámku je stejná a případný časový limit lze klidně promeškat a hackování zkusit poté znovu.

Bojové perky jsou také poněkud sporné. Zbraň jako taková hraje větší roli, protože příspěvky z perků jsou proti tomu podstatně menší. Jak jsem vždycky využíval jeden typ zbraně až do krajnosti, tak bylo krásně vidět, jak malý příspěvek to je. Těch případů, kdy to ve výsledku mělo efekt, moc není.

Teoreticky by dost těch věcí šlo ještě dodatečně upravit, ale záleží na Piraních a Nordic Games, jak na to pohlíží. Je možné, že si slibovali o něco lepší prodeje a jsou teď mírně rozčarovaní, ale o to více by se měli snažit s tím něco dělat.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1114
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #91 kdy: Listopad 20, 2017, 14:09:18 »

Přesně tenhle dojem jsem měl po dohrátí také a mám do teď. Nicméně kdyby to bylo na mně, překopal bych i celý příběh od základu a rozhodně hlavní děj vázal na frakce a postup v ní zase na hlavní děj. Úkoly jako takové bych z velké míry nechal, ale dal jim jinou posloupnost a význam. Taky bych výrazně zesílil efekt zbroje a možnosti sehnat lepší zbraně (ať už koupením, nebo vylepšením, bych vázal také na postup ve frakci), stejně tak učení se perků a jejich efekt. Zbraně by se sice daly najít, ale bylo by extrémně těžké je získat se slabou zbraní, proti silným nepřátelům, se slabou zbrojí a bez vylepšení skrz perky.

Na začátku bych hrdinu nevedl do tábora berserků, ale do Počátku, kde by hráč jakožto v táboře středu udělal své první krůčky, seznámil se se hrou, získal prvních 5 levelů, naučil se nějakým základním věcem a perků od zdejších učitelů (kteří by ale byli omezeni jen na první level a neuměli by všechno). Počátek by se tak stal výchozím bodem a po rozkoukání by posla jeho vůdce hrdinu za frakcemi, aby alespoň u jedné získal podporu (tj aby se k nim přidal). Oblast okolo Počátku (jen o omezeném rozsahu) by byla snadnější z hlediska oblud, cesty k frakcím by byly trošku těžší, ale odpovídaly by síle hrdiny v daný moment. Cesta ke Klenutému městu by v tuto chvíli byla velmi těžké, cokoliv mimo cesty by bylo nemožné.

Úkoly pro přijetí k frakci by se točily jen ve městě dané frakce nebo jeho blízkém okolí (ty v okolí by byly těžší, než uvnitř).

Jakmile by zde hráč úkoly splnil, ještě by se ale nestal členem gildy, ale byl by vyslán do Klenutého města (v rámci frakce pokaždé s jiným záměrem a s tím, že tam kontaktuje někoho jiného). Obecně by mělo platit, že frakce mají zájem, aby Klenuté město se přidalo na stranu té či oné frakce. Hráč by to tu ale mohl plnit různě a ještě by si mohl naposledy rozmyslet, komu pomůže a jak a ke komu se tedy definitivně přidá jakožto frakci. Albové by jej nezničili, skončilo by to jednoduše variantami vedení mají berserci, vedení mají klerici,  vedení mají psanci, ostatní členi frakcí přežili/umřeli (což by mělo vliv následně později).

Po splnění úkolu v Klenutém městě by byl poslán hrdina zpět za vůdcem dané frakce a stal se jejím plnohodnotným členem. Hra by také přešla do druhé kapitoly a každý z bossů frakce by hrdinu poslal do Xacoru, kvůli průzkumu, co Albové dělají a co plánují. Platilo by, že Xacor by byl nejtěžší oblastí s nejtěžšími obludami a hráč by v této fázi neměl šanci tam bojovat. Do Xacoru by vedl jen průsmyk, kde by byli natolik silní strážci, že by přes ně za žádných okolností nepřešel. V druhé kapitole by se mu ale otevřela nová tajná cesta, neboť by se hráč dozvěděl o existenci albských separatistů, kteří znají bezpečnější cestu. Hráč by tak musel najít postavu, ta by mu otevřela onu cestu a hráč by šel za Sestakem (nebo jak se jmenuje), který by měl sídlo někde v Xacoru. Musel by mu nejspíše nejprve nějak pomoci a získat si jeho důvěru a on na oplátku by mu pak pomohl s jeho výzvědným úkolem. Hráč by tak či tak zjistil, že Albové plánují frontální útok na všechny frakce a stouto hrůznou zprávou by šel zpět k šéfovi své frakce. Také by skončila kapitola 2.

V kapitole 3 by hráč zjistil, že vůdce frakcí Albové nezajímají, jelikož vztahy mezi frakcemi se hodně přiostřily a že je nyní zajímá spíše tento boj s nimi, než to aby se spojily a táhly za jeden provaz proti Albům. Hráč by byl povýšen na druhý stupeň ve frakci a byl výslán vůdcem frakce, najít nějaké slabiny ostatních frakcí, nebo najít nějaké výhody pro vlastní frakci (třeba tajné zbraně, nebo tak něco). Způsob splnění by měl vliv i posléze na hru ve finále (některé frakce by mohly být natolik oslabeny, že by později mohly být třeba úplně zničeny a podobně), jen frakce hráče by byla v klidu, protože by byla aktivitou hrdiny posílena. Hráč současně by ale hledal i způsob, jak frakce udobřit kvůli Albům, i když mu nikdo nenaslouchá (tento úkol nebo poslání by věděl). Důvodem války frakcí by bylo Klenuté město a změny tam, které způsobil hráč.

Když by tedy ne úplně chtěn hráč splnil úkoly pro svojí frakci, vztahy by se dostaly už k úplné hranici války (hráč by třeba mohl poštvat zbývající frakce proti sobě, které by pak spolu bojovali a podobně). Také by jej kontaktovalposel třeba z Počátku od tamního vůdce, který by mu oznámil, že Albové zaútočili na Klenuté město. Po návštěvě Počátku by dostal za úkol zastavit Alby dřív, než dojdou k Počátku (popřípadě nejprve ubránit Počátek) a pak osvobodit Klenuté město. Nikdo z vůdců (ani vlastní frakce) by mu pomoci nechtěl, ale hráč by si mohl během hry udělat ve frakcích nějaké přátelé (ale taky nemusel), kteří by mu případně pomohli. Ubránit Počátek by znamenalo boj s nějakým bossem na konci (například který by ovládal bojové roboty nebo mutanty, útočící na Počátek). Po jeho likvidaci by vyhrál. Následovalo by tedy osvobození Klenutého města, zde by se projevilo to, jak si zde v první kapitole počínal a co dělal, komu pomohl, kdo umřel atd. Podle toho by to bylo těžké. Nakonec by se mu to ale povedlo a Klenuté město by se přidalo na stranu Počátku. (případně by se to nepovedlo a Albové vyhráli a v Počátku by mohli být uprchlíci odtama).

Tak či tak by Albové prohráli bitvu o Počátek, což by je naštvalo. Hrdinu by kontaktoval Sestak s důležitou informací o Albech, kam by musel jít a zde by se hráč poprvé dozvěděl o konvertorech. Konvertory by byly jen v Xacoru a hráč by je musel vypnout, aby Alby zdržel před dalšími útoky na země Svobodných lidí. Tím by taky končila kapitola 3.

V kapitole 4 by tedy hráč musel zničit konvertory, které by již byly velmi dobře bráněny. Separatisté by mu mohli pomoci (ale taky nemuseli). Pořád by se ale hráč nemohl pohybovat po celé Xacoru jak nic, protože pořád by tu byly hodně silní nepřátelé, tedy pořád by to měla být spíše sabotážní akce (rychle dovnitř a rychle ven). Mohli by tu být ale nějací bossové nebo velitelé. Nakonec by ale hráč zjistil, že to nepomohlo, protože Albové stejně se rozhodli pro útok na zbývající frakce. Kapitola 4 by skončila.

V kapitole 5 by musel hráč nějak pomoci všem frakcím. Každou by obléhali Albové v jiné formě (třeba berserky mutanti, kleriky roboti a psance lidé). Určitě by musel pomoci své vlastní frakci (která by na tom byla díky zásahům hráče dřív nejlépe). Ostatní frakce by záleželo, jak se hráč choval dřív a co tam dělal. Mohl by jim pomoci, ale také by je mohl úplně ztratit. Po každém získaném spojenectví by vyslanec šel do Počátku, kde by založili "velkou radu" a plánovali další kroky. Ideálně by hráč získal lidi z Počátku, všechny tři frakce a Klenuté město, v nejhorším případě jen Počátek a svojí frakci. Taky by mohl na svojí stranu získat albské separatisty, kteří by byli také pod těžkým útokem Albů a hráč by jim musel pomoci. Po záchraně svojí vlastní frakce by hráč byl povýšen na nejvýší postavení své frakce.

V tuto dobu už by taky měl být dost silný, aby zvládl porazit cokoliv ve hře. Pořád ale u nejsilnějších oblud s nejistým výsledkem.

V tuto chvíli bych příběh změnil, aby ona aliance plánovala, jak na útok proti albům, aby hráč musel dělat nějaké úkoly spojené s oslabením albů. Například zničení jejich schopnosti ovládat mutanty, sabotovat roboty, zničit jejich stíhačky, oslabvit nějaké těžkopalné věže (které by měli) a podobně. Také získat nějaké výhody pro alianci, například v podobě nějaké technologie, nebo naopak kouzel, zrady samotných albů, nebo právě získání jejich robotů a podobně. Do toho bych nějak zamotal bratra Jaxe a Zardoma. Hráč by také mohl v nějakém úkolu získat nejsilnější zbraně a zbroj hry (vždy stejnou).

Pak by tedy došlo k útoku na Alby v průsmyku a u ledového paláce, kde by se mohlo projevit to, co hráč do té doby dělal, jak se choval ke společníkům, jiným frakcím a podobně a hra by končila v ledovém paláci, kde by to byl jeden těžší boj za druhým, než by se prosekal až k Hybridovi. Prostě nejtěžší dungeon hry. (mohli by zde opět naplést i Zardoma a bratra, aby hráč mohl projít dál do paláce).

S Hybridem by hráč bojovat nemusel, mohl by se k němu i přidat (v závislosti na chladu), ale pokud by už k boji došlo, měl by to být nejtěžší boj ve hře s nejsilnějším bossem hry. Pokud by se rozhodl se přidat k Hybridovi, musel by pozabíjet všechny vůdce frakcí. Ti by sice jako jednotlivci byli slabší, než Hybrid, ale jako skupina by byli stejně silní (tj boj s nimi bybyl stejně obtížný). Navíc i společníci by se mohli přidat na různé strany, ať už na stranu hrdiny, nebo na stranu Hybrida, případně na stranu těch vůdců frakcí. (záleželo by to na jejich charakteru a na vlivu hrdiny na ně).

Nějak tak plus mínus bych si představoval hlavní děj. Není to sice originální, ale je to osvědčený a funguje to a PB přesně todle umí. Epické chvilky, boje a podobné věci nejsou zrovna jejich silnou stránkou.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #92 kdy: Listopad 20, 2017, 21:25:35 »

Jo, načrtl si to hezky :) Klidně by to tak mohlo být a byl bych taky spokojen.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 4951
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #93 kdy: Květen 25, 2018, 23:22:49 »

A je to tady, na GOG je ELEX s 50% slevou, takže kdo doposud váhal, už nemá důvod váhat ;)
IP zaznamenána
This is the end ...
 

+ Rychlá odpověď