Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 09:31:17
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 4 5 [6] 7 8

Autor Téma: ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes  (Přečteno 21996 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #75 kdy: Listopad 14, 2017, 21:33:21 »

Hm, mě tam tedy něco chybí. Nyra se mnou nekomunikuje a všude se vše tváří, že už nic dalšího udělat nejde a jen se na něco čeká. Ten separatista je kdo?

Edit: zpět, vím, toho jsem zabil, to byl ten překupník.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #76 kdy: Listopad 14, 2017, 21:48:31 »

Ona s technikem zadává ukol nějaká Vivian, nebo tak nějak, máš obejít tři lidi, jakožto adepty. A mezi nimi je Nyra.

Každopdádně hořící město vypadá hezky hlavně v noci a vydrží hořet po zbytek hry. :)
https://postimg.org/image/wiokm4n53/
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #77 kdy: Listopad 15, 2017, 07:11:46 »

Tak řekl bych, že se hra zlomila v tom období 23-25 level. Naučil jsem se tedy i perk na druhou úroveň, co dodává výdrž a taky vypil asi 4 lektvary, co dávají výdrž +20 a tentokráte se to projevilo více a je opravdu znát, že hrdina může sekat v boji hodně dlouho. Nevím, proč se to před tím projevilo míň. Celkově bych řekl, že na tuto obtížnost celkově dostávají určité perky a věci trochu větší význam. Zvládám tak i občas dvě nebo tři obludy, třeba chňapavci od raptorů-skexe mi nedělají až takový problém a zvládám i skupinky 2-3, ostatně v Edanu a Abesse se neustále obnovují vůdci stáda. V poušti skexové a vulkanické oblasti jsem dlouho nebyl, tak nevím. Ale pravděpodobně to budou "kamenné pracky". Sólo zvládám i obludy jako blín a dal jsem i slizoně a podobně na blízko, nicméně pořád je to dost nejisté. Trolla jsem na blízko nedal ani jednoho, ale jednoho lesního se mi povedlo 2x seknout, než mě jednou ranou zabil. Dají se ale ustřílet tím válečným lukem, což je zbraň na tyto obludy asi ideální. Plazmová puška je lepší na skupinky slabších oblud, v tom výbušném režimu. I když i ta má nějaký režim, který by měl být silnější na jednotlivce, ale moc to myslím nezabírá. Luk je překvapivě i docela rychlý. Jen mi pořád chybí šípy. Možná by tedy mohla být efektivní i nějaká kuše, která ostatně patří k psancům a psanci pomocí jednoho perku umí vyrábět i náboje, předpokládám tedy že ne jen do brokovnic ale i do kuší, ale neučil jsem se to a nezkoušel to. Brokovnice je další zbraň, kterou jsem ještě ani jednou nevyzkoušel, ale i ta má různé náboje. U kuší by asi byl zajímavý náboj, který způsobí krvácení, protože s tímto efektem, pokud by byl výrazný, by možná na nejvyšší úrovni byly efektivnější, než luk. Budu to ještě muset zkusit. Taky laserové zbraně jsem ještě nezkoušel a moc nepochopil její režimy střelby. Měla by tam být asi střelba dávkou, nebo já nevím.

Zkusil jsem se naučit i perk, který by měl dávat odolnost proti popálení na max a vyrobil si i prsten elementární odolnosti, který by měl dávat +20 ke všem odolnostem. Tak jsem zvědav, jestli se to nějak projeví, až mě zase někdo trefí raketometem. Ale mám podezření, že tyto perky moc nepomůžou.

Konečně se mi tedy taky povedlo dosáhnout 25 úrovně a stal jsem se kapitánem psanců, koupil si i zbroj a kalhoty, pořád mám pocit, že je to nějaké dražší, než dřív. I s perkem smlouvač na prvním levelu, mě jen zbroj stála 18500, kalhoty dalších 4500 a přilba stojí taky 4500 (ale tu jsem zatím nekupoval, protože nosím sluneční brýle). Zbroj by tak měla narůst o nějakých cca 20 bodů, o proti tomu, co jsem měl do teď. Celkově tedy asi 30 za zbroj a 7 za kalhoty. Efekt moc velký není, možná ty nejslabší obludy mě zraňují o něco méně, ale možná je to i počtem životů za úrovně. Těžko říct. Zvládl jsem třeba 3 tarantule naráz a ani si neškrtly, v rámci úkolu pro Zmiji, ale spíše jsem měl asi štěstí, protože mě trefili jen jednou a vzali jen třetinu životů a hlavně se jim nepovedlo mě obklíčit a kousat do mě ze všech stran, protože to je pak jistá smrt.

Prošel jsem tedy velkou část Edanu a Abessy (v té oblasti kolem Klenutého města a Počátku a pod nimi), splnil všechny úkoly v Počátku, vyčistil Klenuté město, dokončil úkoly pro pracky (tam bylo zajímavé, že když jsem jednomu z nich řekl, že jsem našel jejich tajný vchod a získal klíč od Vica, tak mě obvinil, že jsem to tedy já, kdo jej zabil a pak mě všichni napadli, přitom jej zabili Albové). Chtěl jsem je i po dokončení prásknout Aloisovi, ale ten jaksi natáhl brka, takže zas nic.

Z hlavních úkolů jsem ještě dokončil útok na konvertor s kleriky a vypnul jej, abych získal Zmiji a taky Caju, abych obě mohl poslat do Počátku. Chybí mi tak už jen U4 ze společníků. Úkoly společníků jsem ale zatím moc neplnil, jen jsem zabil jednoho Alba pro Arxe a našel nějaké součástky pro Falka.

Co jsem moc nepochopil jsou drogy psanců. Pokud jsem měl dojem, že dovednosti kleriků jsou k prdu, tak tady ten pocit mám ještě větší, protože zde nestačí se dovednost jen naučit, ale hráč si pak musí danou drogu i vyrobit u pracovního stolu. Na výrobu je potřeba elexit a nějaké trofeje z oblud a výroba se tedy dost prodraží. Naučil jsem se tedy jen stimulant, který by měl zdvojnásobit způsobené zranění a pak stimulant, co by měl zvednout všechny odolnosti. Ale nezkoušel jsem ani jeden. Ten s útokem ale asi zkusím.

Každopádně hra s touto obtížností je zábavnější a taková více reálná, jelikož potrestá opravdu jakoukoliv chybu v boji, kterou hráč udělá a v žádném boji si nemůžu být jistý, jak dopadne. Občas je to sice zdlouhavé a zejména boje s lidmi jsou trochu až frustrující, zvláště pokud mají raketomety, ale ono to tak asi má být no.

IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #78 kdy: Listopad 16, 2017, 06:35:36 »

Tak řekl bych, že se hra definitivně zlomila a nyní jsem schopný zabít vše, co potkám. Dokonce mi přijde, že některá místa byla snadnější, než při první hře. Třeba ta pevnost, kde je několik vůdců banditů nedaleko Počátku na východ a kde je ve sklepě zbraň Dr. Strange, jsem zvládl napoprvé a bez načítání (při první hře se společníkem mi to dalo dost zabrat). Částečně je to určitě tím, že vím, co a jak, ale taky to nejspíše bude i tou zbrojí (který funguje na některé obludy a efekt tam je vidět, na jiné vůbec) a perky, co jsem se naučil. I ten perk na tu odolnost proti ohni docela funguje, stejně tak mi přijde, že funguje mnohem více perk Zbroj (dostal jsem jej na 2 úroveň) - myslím, že to zvýšilo to, proti jakým obludám zbroj funguje, že dávají menší zranění. Ale je obtížné to přesně s jistotou říct, protože hrdinovi i roste zdraví.

Nyní už třeba s přehledem masakruji Alby, pokud střílí puškou, nic moc mi nedělají, pokud útočí na blízko, nesmí mě obklíčit. Raketomety a plamenomety mě sice stále zraňují (i když ne tak moc jako dřív), ale to hoření se tolik neprojeví. Přežil jsem tuším 3-4 přímé zásahy raketometem :D.

Na blízko dokáži umlátit vše, jen trolle a válečné kolosy raději střílím lukem, je to bezpečnější. Každopádně i ledový troll padl, kyklopa jsem ještě nezkoušel. Dobré je, že obchodník v Počátku má neomezené množství šípů a další munice a taky léčivých lektvarů. Respektive při každém oslovení je obnoví.

Hra mi totiž začala na každém kroku opět generovat horské trolle, tudíž spotřeba šípů je docela vysoká. Na dvou místech v Abesse mi dala třeba dva trolle asi 30 metrů od sebe a podobně.

Abessu jsem ale již prošel víceméně celou. Splnil jsem i úkol s hlavama pro Arxe a získal U4 a vypl tamní konvertor (a získal Spasitele). Jsem na 32 úrovni.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #79 kdy: Listopad 16, 2017, 12:31:30 »

Dostal jsem se lehce pod 78 hodin a konečně se mi zobrazil postup do Act 2 :D

Dlouho jsem netušil, co přesně mě posune a jak to bude navazovat. Ulbrechtovu ofenzivu jsem si zkusil nanečisto už dříve, ale měl jsem trochu obavy, aby to nebyla příliš klíčová věc. Smyslem ofenzivy je ovšem dobýt konvertor v Ignadonu, který jediný je normálně nedostupný (je potřeba vlastnit autorizační kartu). Ta se dá získat právě na konci ofenzivy. Během bojů zemře jeden z judikátorů, zřejmě záleží na počáteční volbě před bojem, ale jelikož jsem Ulbrichta nedokázal ochránit ani když byl u mě, tak jsem to neřešil. Podmínkou pro vstup do Act 2 je vstup do jedné z frakcí a rozmluva se Sestakem na téma připravenosti.

Další hlavní úkoly by šlo plnit klidně až poté, ale před vstupem do nového aktu jsem raději udělal maximum všech možných úkolů. Zůstala mi tu viset akorát vražda Konráda, Raye nemám pořešeného, u Arxe jsem zatím nekývl na oslavu a v Klenutém městě mám nějaké záhadné zařízení, keré ani nemohu najít :) Ale to bych se značně předbíhel, vrátím se kousek zpět ;)

Do frakce berserkerů jsem nakonec vstoupil až na levelu 26, musel jsem si pořešit ještě pár okrajových záležitostí. Úvodní úkoly postupu z pěstitele na válečníka mi přišly docela uhozené, ale asi je to tak schválně, aby se slabší postavy nemusely potýkat s ničím obtížným - lepší zůstat při tom, protože jinak bych to musel označit za dosti odfláklé a bez nápadu ;)

Postup na paladina už byl zajímavější a o chlup tužší. Požadavkem je splnit trojici úkolů pro náčelníky (stejně je tomu u válečníka) a dosáhnout levelu 25 (válečník je level 15). Odtud tedy plyne vyšší obtížnost, protože vesměs jde o bojové úkoly, byť v případě Krvavé stezky a Srdce v Abesse by tu hlavní práci klidně odvedly samotné stráže. Třetí úkol je donáška zrpávy do Ignadonu a odpovědi zpět, ale to je v podstatě taky jen formalita (potvorám se dá vyhnout). Sounáležitost s frakcí byla tedy jen chvilkovou a nijak významnou událostí. Ono toho opravdu více není. Je to tedy lepší než Gothic 3, ale ne zas o tolik. Nejzajímavější byl opravdu jen ten začátek hry, povyšování mi přišlo už dosti odfláklé.

Frakce přitom není až tak extrémním omezením. V Pevnosti nebo Horthu (hlavně v Pevnosti) se dá narazit na pár narážek, nebo náznak neochoty, ale třeba Vévoda se ke mě choval, jako bych byl stále nerozhodnutý. Moc mě to nepřekvapuje, hra má občas v dialozích úlety, jako by některé kombinace událostí vůbec neuvažovala.

Vévodovi jsem kývl na pomoc Konrádovi s bombou, ale ze strany Konráda pak nastal drobný podraz, kdy mě oklamal a rozhodl se bombu naprogramovat tak, aby zničila Tavar. Zneškodnění bomby byl zatím nejtužší souboj, co jsem ve hře zažil :) Je několikafázový, nedá se u něj ukládat a drobná chybka znamená okamžitou smrt. Védoda mi pak zadal úkol Konráda najít a zabít. Na Konráda jsem čirou náhodou narazil v továrně v Hortu a později se mi to hodilo i při osobním úkolu pro Falka.

Falk má docela dobře načrtnutý charakter, ale při závěrečném rozuzlení u Konráda tomu něco chybělo. Je to totiž android, a když se teď zpětně ohlédnu za jeho osobním úkolem, tak si říkám, že to mohlo být zpracováno lépe. Kvůli Falkovi jsem se musel naučit dvě úrovně hackování, jinak jsem se nedokázal k potřebným součástkám dostat. Hackování je jinak dobře zpracované, akorát pokud jde o doprovodné perky, ty mi přijdou už zbytečné (z pohledu toho, jak samotné hackování funguje).

V Tavaru jsem využil příležitosti a blíže se seznámil se Zmijí. Úvodní úkoly s ní jsou povedené a jsou bojově náročnější. Smysl toho všeho mi došel ve chvíli, kdy se odemkl dialog, kdy lze Zmiji naverbovat jako velitele pro Ulbrechtovu ofenzivu. Po ofenzivě je pak možné Zmiji využívat jako společníka.

Před samotnou ofenzivou jsem ještě proběhl celý Xacor a uzavřel zdejší dva konvertory. V průběhu akce jsem si postupně nakoupil paladinskou výstroj a vylepšil Rotošavli na III a Válečný luk na I - stala se z něj poměrně smrtící zbraň. Vedle hackování jsem se naučil i příslušné bojové perky na úroveň II, vzal perky na pár odolností a posílení poškození vůči strojům. Kvůli zbroji jsem musel navýšit odolnost na 50, což mi vyšlo tak akorát (měl jsem zrovna volné body). Levelem jsem byl v té době na 30. S lukem jsem nyní v pohodě sundal albského mecha na 4-5 ran. Ovšem ledový trol je lukem jen lehce zranitelný, takže tady jsem měl už smůlu :D

Potvory se mi jinak generují pořád stejným způsobem, nějaký výrazný nárůst tužších potvor nepozoruji. Přechod do Act 2 mě však přeci jen překvapil, u postavy se mi píše level 34. Neřekl bych, že je to zrovna půl na půl úkoly vs potvory, spíše 2/3 úkoly a 1/3 potvory. Nemám však žádné bonusy ke zkušenostem, vyjma perků. Pokud bych do přechodu aktů zabíjel opravdu vše, tak ten level 38-40 to možná být mohl.

Klenuté město stále funguje po staru. Nakonec jsem ten poslední úkol s mechanikem našel a vyřešil. Potřebná klerička byla dobře zašitá :) Zvolil jsem jí jako pomocníka berserkera Rorika.

Jsem zvědav, jak se hra bude vyvíjet nyní. Navenek mi toho moc nezbývá, ale Caja se třeba s novým aktem zase začala hlásit o svůj osobák, takže krom hlavní linky budu asi moci pokračovat v nedodělaných úkolech pro společníky (u Raye třeba vůbec netuším, mám 5 oznámení a 5 mi ještě někde uniká).
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #80 kdy: Listopad 16, 2017, 13:12:23 »

Myslím, že pro berserka by bylo výhodnější používat válečný meč a naučit se perk, který by jej měl umět očarovat. Tedy vylepšit jej na level 3, dát do něj šutry zvyšující zkušenosti za obludy a očarovat nějakým magickým efektem. Stejně tak u luků budou mít zřejmě perky, jako řízená střela a podobně (jakožto režimy), které jinak nejde použít. Válečný luk je třeba vylepšit na maximum (požadavek na obratnost 75), pak má zranění 120 a skolíš s tím všechno.

Já teda růst oblud dle levelu zachytávám na každém kroku. Třeba v Abesse v té oblasti, kde je pevnost banditů, bývají standardně dva horští trollové. Jeden kousek severně nad ní a jeden kousek jižně pod  ní. Já tou oblastí procházel poprvé (ještě jsem tu před tím nebyl), a severně od pevnosti byli dva horští trollové. Původně jsem myslel, když jsem potkal prvního, že je to ten co tam je vždy, jen že se posunul na jiné místo, ale pak jsem překvapeně zjistil, že né a že ten běžný je tam taky. Jihovýchodně od této pevnosti byli na dvaceti metrech také dva (v první hře tam nebyl ani jeden) - je to nedaleko antény, kolem které jsou mutanti. Taky byla celá tato oblast plná slizoňů. Domnívám se, že ve hře jsou nastavena určitá konkrétní místa, kde se obludy obnovují a je u nich též nastaveno, jaké konkrétní obludy se tam mohou objevit a jaká je závislost na levelu. Tedy na těch místech se nemusí vždy objevit horský troll, pokud si na nižším levelu, neobjeví se jistě a místo něj tam bude třeba skex, nebo ještě níže krysa. Čím výše levelem jsi, tím větší je pravděpodobnost, že se ti tam objeví nejsilnější možná obluda pro dané místo, ale ne vždy se musí objevit. Je tam asi určitá pravděpodobnost, která postupně roste. V Edanu se třeba obnovují lesní trollové a nic jiného se tam neobjeví a i tam to platí jen na některých místech a na těch počátečních se objevují obludy spíše slabší.

Já měl vulkanickou oblast plnou trollů a slizoňů, za každého zabitého taky bylo 250-350 zkušeností a ono to pak rostlo docela rychle. Stejně tak v poušti byl na každém kroku kyklop (400).

Já když zvolil možnost, že Ulbricht půjde s námi (je třeba na to dost nízký chlad), tak se to Zmiji sice nelíbilo, ale Ulbricht přežil. Myslel jsem, že je nesmrtelný a obludy jej mohou jen omráčit. Když jsem zvolit tu střední možnost, vždy zemřel.

Kvůli Falkovi jsem se hackování vůbec učit nemusel a všechny součástky se daly najít normálně. Celkově jsem uměl jen první level hackování, který stačí na celou hru. U složitějších sejfů bývá většinou někde kód v daném domě nebo místě napsaný.
https://s1.postimg.org/1vagrll2tp/screen1021.jpg

Po té, co přejdeš do aktu dvě, hra vezme hodně rychlý spád, zvláště, pokud si v první kapitole splnil vše, co se dalo z hlavních úkolů a prozkoumal celý svět. Tu lepší a zábavnější část hry máš za sebou, pak už je to docela slabé (nebo mě to tak alespoň přišlo).


Mimochodem zkoušel jsi zdejší lítačky?
U toho domečku, kde je jedna součástka pro Falka (severozápadně od Klenutého města, kde jsou Albové v domě), je asi nejlepší a je tam konečně i něco cenného
https://s1.postimg.org/1rqutvhxgd/screen1017.jpg
https://s1.postimg.org/3jjtos603h/screen1018.jpg

Taky se dá ale vyletět na zdejší sloupy vedení a podobně.
« Poslední změna: Listopad 16, 2017, 13:28:53 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #81 kdy: Listopad 16, 2017, 15:25:39 »

Domnívám se, že ve hře jsou nastavena určitá konkrétní místa, kde se obludy obnovují a je u nich též nastaveno, jaké konkrétní obludy se tam mohou objevit a jaká je závislost na levelu.

Taky mi to tak přijde. Obludy se objevují většinou na stejných místech, vyčištěné objekty už jsou pak vyčištěné pořád. Těch bodů respawnu tak není tolik, jak by se mohlo na první pohled zdát. Ještě na levelu 34 se mi klidně respawnují mlokocosi a rváči. Sem tam samozřejmě i něco tužšího, spíš to na mě působí tak, že vždy roste tuhost oblasti jako taková, takže to celou dobu vnímám jako plynulý nárůst. Výraznější změna nastala až s Act II, ale to může být dáno zase tím pokrokem, kdy se některé lokace znovu zaplnily potvorami a tentokrát opravdu přiměřenými mému levelu.

Já když zvolil možnost, že Ulbricht půjde s námi (je třeba na to dost nízký chlad), tak se to Zmiji sice nelíbilo, ale Ulbricht přežil. Myslel jsem, že je nesmrtelný a obludy jej mohou jen omráčit. Když jsem zvolit tu střední možnost, vždy zemřel.

Ani tak se mi to nepovedlo. Ta druhá přepadovka se třemi mechy je dost komplikovaná. Kdyby se nehrnul do boje po hlavě, bylo by to snažší. Dal jsem proto tu prostřední volbu a zkoušel jsem to nějak uhrát, ale opravdu není šance ho zachránit.

Válečný meč mám připravený, ale musím počkat na body do statistik. Navýšení odolnosti mě dost vyčerpalo. Očarování se zatím vyhýbám, mě to takhle přijde tak akorát. Podobně magie, tu zatím úplně ignoruju.

Kódy na stolech a stěnách jsem využíval, pokud jsem je tedy našel, ale v těch konventorech jsem se dál nedokázal dostat. Falka jsem sebou nevodil. Naučil jsem se dvě úrovně hackování a už to tak nechal být.

Mimochodem zkoušel jsi zdejší lítačky?

Nezkoušel ;)

Po té, co přejdeš do aktu dvě, hra vezme hodně rychlý spád, zvláště, pokud si v první kapitole splnil vše, co se dalo z hlavních úkolů a prozkoumal celý svět. Tu lepší a zábavnější část hry máš za sebou, pak už je to docela slabé (nebo mě to tak alespoň přišlo).

Bohužel, už jsem k tomu rozčarování došel :/ Nejvíce mě dojmulo, jak hra vůbec nereflektuje to, co bylo z hlavní linie uděláno dříve. Zardom mluvil o věcech, které mám udělat a přitom již byly dávno za mnou. Posílal mě např. najít Caju, která přitom stála za mnou :D To samé uzavření konventorů, které jsem uzavíral už v rámci úkolu pro Sestaka v Act I. Začíná to působit dost zmatečně. Udělal jsem dva nové úkoly a byl jsem v Act III ...

Nějak Piraním došel dech a nápady, zřejmě už se v tuhle dobu dostali do časového pressu a začali to flákat, jen aby to nějak ukončili. Jak jsem napsal předtím, Act I mi přijde zbytečně rozmáchlý, s nejasným zakončením. Plno věcí přitom bylo určeno až pro Act II. Nevadí mi, že se občas řešení úkolů předběhne se zadáním, to se v openworldu stává, naopak je dobře, že to nevede k bugnutí úkolů, ale tohle už je jak pěst na oko. Tohle je celé špatně navržené.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #82 kdy: Listopad 16, 2017, 22:21:10 »

85 hodin 35 minut, level 45 ... Hybrid padl v druhém kole :) Mnohem větší problém jsem měl umlátit poté Zardoma :D Statistiky jsem nakonec zvedl jen tak, abych to měl akorát na Válečný luk III a Válečný meč III. Perky už jsem další nekupoval.

Třetí a čtvrtá kapitola na tom byly lépe, ale už bylo znát, že se hra blíží rychle ke konci. Vlastně tak rychlé to nebylo, chvílemi mi to přišlo až zbytečně natahované "rozlítanými" úkoly. Hra mi během misí a plnění osobáku pro Caju nabídla romanci s ní, tak jsem toho využil. Nedlouho poté se přihlásila o svůj osobák i Zmije a pěkně můj vztah s Cajou okomentovala :D Osobák Zmije se ukázal jako další zapamatovatelný okamžik - z těch osobáků je asi nejlepší.

Po všech příprávách Ray zahájil útok na Ledový palác a venku se sešla menší armáda spojenců. Žádná velkolepá bitva se nekonala, Psanci se do boje nezapojili a Klerici chyběli zcela. V pohodě bych si to ustřílel sám, ale alespoň mi spojenci ušetřili čas. Pak už to bylo poměrně lineární a Hybrid mě málem unudil :)

Úplně ujeté se mi to finále nezdá, okecané to tak nějak je a souboj byl holt spíše fraška, ale po těch hodinách bych vzal klidně i kecací konec. Na závěr už toho bylo moc. Jax se vlastně k příběhu Elexu nachomýtl omylem, protože jeho nehoda byla součástí palácových intrik jeho nevlastního otce, na což ke konci doplatil jeho bratr Kallax (musel jsem ho zabít). Zpackaná poprava pak způsobila, že Hybrid ztratil s Jaxem kontakt a nemohl ovlivnit, co se bude dít dále, a že to bude mít dalekosáhlé následky, které by setsakramentsky rád ovlivnil.

Původ Hybrida jsem tušil už dlouho, dobře jsem otipl i úvodní sestřel, byť mě docela překvapilo, že Jaxe sestřelil Ray ;) Nějak mi jen uniká souvislost mezi ním a Calaanem, bohem Kleriků. Myslel jsem si, že je to jedna a tatáž osoba.

Kdybych se v tom chtěl rýpat, asi bych toho našel dost, ale opravdu tu už svou roli sehrál čas a jako zakončení to beru. Je potřeba na to koukat i z pohledu všech těch různých záznamů, co se po světě povalovaly. Blbé je akorát to, že hra umožňovala v jednotlivých aktech předbíhat příběh.

Nakonec jsem tedy spokojený a překvapený zároveň. Nečekal bych, že mě Elex zaujme, ale opak se stal pravdou. Hra není úplně dotažená a děj se zbytečě rozmělňuje rozlehlým openworldem. Holt Elex je další ukázkou toho, že tenhle typ her ve zcela otevřeném světě selhává. Přitom stačilo málo, protože ta atmosféra tu po celou dobu byla, jen ke konci to šlo do háje, ale o tom všem už se tu psalo. Pokud měl být Elex testem nové IP a Piraně se do dvojky poučí, bude to jen dobře.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #83 kdy: Listopad 16, 2017, 23:34:22 »

co je to Calaan si mohl zjistit v rámci jednoho úkolu, stejně tak, jaká je souvislot s Hybridem atd.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #84 kdy: Listopad 17, 2017, 07:25:20 »

Tak já pokračuji dál v průzkumu, přesunul jsem se do Edanu, prošel východ a pak se vydal do údolí zatracených. Nutno říct, že mě to už přesává bavit.

Zkoušel jsem amulety, které dávají dovednosti maskování a přítel zvířat. (ve hře je i podvodníkův amulet, který dává obě tyto věci současně). Smysl perku maskování mi není jasný, dle všeho to nic nedělá, jen pak hra vydává konstatní nepříjemný zvuk, kolem hrdiny je nějaká zelená mlha, ale obludy útočí pořád stejně.

Zajímavější je ten přítel zvířat, který zpsůobí, že opravdu většina zvířat neútočí. Dokonce i když jsou ve stádu a hráč jednu napadne, nechají ty ostatní jí klidně zabít a nepomůžou jí. Skupinky zvířat tak lze umlátit úplně snadno. Nefunguje to ale tedy na všechny obludy, třeba na tarantule to nefungovalo, stejně tak na mutanty všeho typu, lidi, roboty a obludy od typu gorila a výš (tj blíni, trollové, slizoni).

Kždopádně je to věc, která hru opravdu hodně usnadní.
https://s7.postimg.org/t9loji5jt/ELEX_2017-11-17_01-33-02-485.jpg
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #85 kdy: Listopad 17, 2017, 09:52:28 »

co je to Calaan si mohl zjistit v rámci jednoho úkolu, stejně tak, jaká je souvislot s Hybridem atd.

Jediný úkol na toto téma byl s kleričkou Evou a archivy v Hortu, ale ten nic moc neobjasnil. Nejvíc jsem se dozvěděl akorát v Act I při průzkumu trosek Nekonečných Nebes, kam pak vede úkol s identitou Hybrida. Jako Calaan tu byl označen celý projekt. Jenomže z toho nešlo jednoznačně usoudit, jestli to je z doby před pádem komety, nebo se tu později štrachali v pozůstatcích klerici. Bez těch dalších znalostí to totiž působilo částečně tak, jako by tu klerici vytvořili svého prvního Alba. Teprve hledání identity Hybrida jasně odkázalo na mnohem starší výzkum.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #86 kdy: Listopad 17, 2017, 17:02:19 »

S Evou ten úkol pokrtačoval dál. Tedy ve druhé kapitole by ti řekla, co máš hledat jiného. Pak bys musel najít asi 8 knížeček cestování s calaanem (pravděpodobně si během průzkumu sveta našel nějaké). Z toho by ses dozvěděl, kam jít dál.

viz tdy: http://forum.gothicz.net/viewtopic.php?p=583606#p583606
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #87 kdy: Listopad 17, 2017, 17:17:02 »

Se mnou už pak právě dál nekomunikovala, tak jsem si myslel, že to můžou splnit jen ti, co se ke klerikům přidají. Knížečky jsem jinak nacházel, včetně těch fotografií.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #88 kdy: Listopad 18, 2017, 11:46:02 »

Jinak bylo na Elexu docela zajímavé sledovat úkoly, které si žily svůj vlastní život. Po těch letech her, kde hra na hráče se vším čekala, to bylo opravdu osvěžující (či jak to trefně pojmenovat ;)). Nejvíc jsem toho zažil v Hortu, kde si jasně vybavuju dva úkoly.

Ten první byl s programátorkou UI čipů a už se tu probíral. Hráč má možnost na letiště vyrazit hned, anebo samozřejmě počkat. Úkol se ovšem důrazně připomene tím, že se jeden z mechů ve městě obrátí proti klerikům. Není to nic neobvyklého, pokud někdo hraje tím stylem, že nejprve vysbírá maximum úkolů a pak se rozhodne, kterým začne, je 100% šance, že na to narazí. Tenhle úkol však nemá žádné konsekvence, narozdíl od úkolů se sugestorem a zajmutým psancem.

Vlčák (Wolfus) je překonvertovaný psanec, který skončil i se svým parťákem Elim lapen ve spárech kleriků (tuším za pašovaní). Vlčák se Eliho obává, protože nechápe jeho snahu dostat ho z vlivu kleriků. S Elim si lze promluvit a hráč je požádán o pomoc, jenomže v tu chvíli začne potají běžet čas. Je potřeba získat oblečení od obchodníka a Eliho sekeru, která je v sídle sugestora. Pokud se na to hráč vybodne stejně jako já a nikam nebude pospíchat, pak se dá časem ve vězení narazit na scénku, kdy sugestor Eliho překonvertuje a související úkoly se zruší. V případě, že hráč předtím se sugestorem promluví, je zlehka varován před snahou Elimu pomoci (úkol Ruce pryč). K sugestorovi přitom vede několik nesouvisejících úkolů, navíc cesta k Eliho sekeře vede kolem něj, takže je těžké se rozhovoru ubránit a zřejmě ten je pro časovou prodlevu důležitý.

Podobných úkolů mohlo být klidně více, zvyšuje to důvod pro znovurozehrátí, byť třeba důsledky pomoci-nepomoci Elimu se asi příliš neprojeví. Na závěr hry mě docela zklamalo, že řada těch zdánlivě klíčových rozhodnutí neměla takový vliv, jak bych býval čekal. Část z nich se vlastně neprojevila nikde, např. pomoc berserkerovi u Srdce v Tavaru apod. Sice jsem byl pochválen, ale klidně tak jsem mohl nechat přežít psance Maxe.

Po dohrátí hry bych asi mohl pokračovat v řešení zbylých úkolů dále, ale krom dokončení osobáku Arxe mi zbylo jen podivné zařízení v Klenutém městě a s tím jsem nepohnul. Plus celá ta zlodějská gilda, ale k té se už vracet nebudu. K tomu tu mám vynechané všechny oblasti zamořené jedem a radiací, ale to si nechám někdy do budoucna :) Včera jsem nad tím ještě uvažoval, ale nakonec jsem se rozhodl, že tohle byla opravdu poslední tečka směrem k Elexu a dál už to pitvat nebudu.

Celkově Nordic Games obdivuju, že tomuhle dali zelenou, protože náklady na vývoj nebyly vzhledem k rozsahu hry určitě zanedbatelné. Vytvořit nové sady textur asi takový problém nebyl, osobně si myslím, že to postapo bylo vybráno právě z toho důvodu. Pochopil bych to dokonce tak, že si Piraně připravili obojakou půdu a pokud by dejme tomu došlo na něco, jako je pokračování Gothicu, tak mají část práce za sebou ;) Nejvíc mi vadil akorát ten jeden typ ženského NPC, kdy se měnil hlavně účes a barva vlasů. Když to šlo u pánů, mohli se snažit i u žen.

Nejvíce mě překvapuje, že se Piraně nebáli přijít z dnes již zastaralým modelem hratelnosti. Dnes v době, kdy se od hrdiny vyžaduje retgenový zrak, nad hlavou mu lítá vševidoucí orel/dron, střely jsou bez ohledu na technologii samonáváděcí a každý úkol má podrobnou nápovědu ... ono se u nich dokonce muselo párkrát myslet s tužkou v ruce ;) Tohle se i ten Zaklínač 3 neodvážil implementovat. Bonusem pak byly autonomní úkoly. Už jenom proto bych Elexu přál úspěch a proto jsem celkem shovívavý k řadě chyb.

Původně jsem měl v úmyslu něco z toho rozebrat, ale vykašlu se na to ;) Když po tom ve hře vysloveně nepasete, tak to nijak neruší. Navíc Elex není jedinou hrou, která takové prvky má, a když u jiných to nevdí, nevidím důvod, proč tady by to vadit mělo. Je klidně možné, že Piraně měli s některými prvky další plány, ale už na ně nedošlo. Pro mě je podstatné, že mě ta hra dokázala vtáhnout i přesto, jaké jsem k ní měl původně výhrady.

Elex je vedle Andromedy druhou hrou tohoto roku, která mě dokázala zaujmout. Andromeda, potažmo celá Mass Effect, to má bohužel spočítané, protože se prodeji nevešla do tabulek předpokládaných zisků a na to jsou EA hákliví. Doufám, že Nordic Games budou na prodeje Elexu reagovat jinak, protože je to jeden z mála distributorů, který je ochotný podporovat hry, co nekopírují moderní trendy v hrách. Vyzdvihování CD Projektu jako spasitele mi upřímně leze krkem, Zaklínač 3 byl snad dostatečná ukázka toho, že to s tím mesiášstvím zas tak žhavé nebude.
IP zaznamenána
This is the end ...

Chidlink

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 64
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #89 kdy: Listopad 18, 2017, 19:28:46 »

Elex je dobrá hra a s trochou snahy to mohla dotáhnout mnohem dál. Stačilo by kdyby PB se o hru alespoň trochu postarali i po vydaní a opravili ty bugy, co ve hře jsou. Tohle jejich chování mě na nich neskutečně vadí, jako kdyby na svoji komunitu úplně kašlali i když jsou jim fanoušci docela dost věrní.
Za další s tím příběhem a jeho vyprávěním má Milhaus určitě pravdu, když už si dali tu práci se vším, proč ten příběh a rozvržení kapitol lépe nepromysleli, stačilo jen opravdu málo, určitě by je to nestálo o tolik času a peněz navíc.
Zbraně jsou moc krásné, ale jejich ve hře málo. Ne každýho baví hrát 1/4 hry s jednou zbraní, proč místo toho vylepšování (to tam mohli nechat ostatně taky) nedali do hry o pár mečů nebo i pušek víc. Chtělo by to prostě doladit, snad se PB poučí již v oznámeném Elex 2, který si určitě pořídím a pevně doufám že se ještě někdy dočkáme dalšího Gothicu  ;D
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 4 5 [6] 7 8