Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 18, 2024, 23:00:16
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8

Autor Téma: ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes  (Přečteno 22135 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #60 kdy: Listopad 12, 2017, 13:22:51 »

Zbraně 40+ se projeví i na té nejvyšší obtížnosti a už začínám ty obludy vcelku zraňovat. Problém je v tom, že mě většina oblud zabije na jednu ránu, ty slabší  na dvě. Zkoušel jsem se třeba dostat do zničeného konvertoru kvůli úkolu pro Joru se součástky a tamní dva albové u vstupu mě zabijí na dvě rány puškou. Já je sice taky zabiju na jedno kolo jednoho, ale dva prostě nedám, protože ty jejich útoky neustojím. Vylákat po jednom se dají jen těžko. Tak uvidíme, zbývají mi právě takové bojovější úkoly. Klenutému městu i Počátku jsem se úmyslně vyhl, sice chodil okolo, ale schválně jsem tam nešel. Hra by určitě byla jednoduší se společníkem, který by tu pozornost těch nepřátel na sebe stáhl, takto je to opravdu o hubu, ať už s čímkoliv.

Ty perky osobnosti, které zlepšují boj, výrobu, charisma a přežití jsou dle mého k ničemu. Jen ti umožní vést některé dialogy, ale podle mě jsou to vyhozené body do schopností. Ve hře jsou i drogy, které zvedají tyto hodnoty o 5, takže pokud chceš nějakou takovou volbu využít, můžeš si dát tu drogu. Prodává je doktor u psanců. Nebo si je můžeš i vyrobit.

Elexovým nápojům se nemusíš vyhýbat nijak striktně. Těm běžným. Mohou ti pomoci urychlit trochu rozvoj a dialogama můžeš kompenzovat nárůst chladu. Ale ono to nejspíše nehraje zas takovou roli.

Ke zlodějům se klidně přidej, zadají ti jen pár úkolů, které nijak nesouvisí s hlavním dějem a nedá se u nich nic zkazit. Co se truhle týče, pokud si již byl ve všech frakcích, potkal si všechny členy v terénu, kteří tam mají truhlu. Skrz kapsaření je můžeš i okrást o klíče k těm truhlám a vybrat jim je.

« Poslední změna: Listopad 12, 2017, 13:28:40 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #61 kdy: Listopad 12, 2017, 19:49:22 »

Tak i úkoly pro přijetí ke klerikům jsem splnil, dokonce i nějakou haluzí Annu zachránil před robotem, ale ten její úkol s rozbitými roboty u hangáru zatím teda nesplnil a ani se o to nepokoušel. Zbývají mi tak úkoly u berserků, které vedou do údolí zatracených. Tentokráte ne jen se separatisty, ale i jsem zkoušel úmyslně porušit zákon berserků u zbraně u Jory a Angrim mě tam poslal za nějakým lovcem. Tedy krom těchto dvou úkolů mi asi už nic nechybí.

Pak jsou tam nějaké ty úkoly drobnější u všech frakcí, které jsem se ani nepokoušel dělat, ale ty tedy s přijetím nesouvisí.

Při hře na této obtížnosti musí člověk opravdu mnohem lépe zvažovat, do čeho se pustí a jak, než na tu nižší. Více nepřátel současně je stále docela problém, ale jednotlivě solo se již dá zvládnout hodně oblud. Ono tedy je pořád silný i třeba ostnatec, protože mě dá na dvě rány, zatímco na jedno kolo nezabiju nic, snad krom hlodavce, ale dá se to. Některé perky, jako třeba ten se zvýšenou výdrží asi nějaký drobný efekt přece jen mají, u jiných si moc jistý tedy nejsem, jako třeba ty perky, které by měli zvýšit poškození zbraní o procenta. Ať tak či tak, pomalu se blížím k splnění požadavků na zbraně II a jakmile budu můct nosit rotošavli II, tak si myslím, že se hra již zlomí a ta obtížnost už nebude tak vysoká, ale obludy budou dávat pořád dost pecky. Chtěl bych se co nejdříve připojit k nějaké frakci, tedy asi budu muset jít do toho údolí zatracených, abych ty úkoly pro berserky splnil a pak se tedy mohl přidat k psancům.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #62 kdy: Listopad 12, 2017, 23:01:18 »

Necelých 65 hodin, level 25 ...

V Ignadonu to trošku vázlo, pořád jsem nemohl najít, jak dále. Z úvodní prohlídky města jsem si vybavoval, že je tam ještě někdo jménem Dietrich či tak, ale zapomněl jsem, kde jsem ho viděl. Nakonec jsem ho objevil v administrativě a dořesil s ním druhou část překupníků (dotyčného jsem zabil). Ve městě jsem obvinil Oswalda. Odměnou mi byla možnost přijetí ke klerikům.

V té chvíli se čas posunul na necelých 62,5 hodiny a level byl 24. Před zabitím překupníka jsem již zvedl statistiky a nasadil Rotošavli II. Změna byla opět skoková :) Původně jsem to chtěl vydržet až na konec všech přijímacích úkolů, ale neodolal jsem :D Styx padl v jednom kole, Slizoň ve druhém a dokonce jsem začal dobře krájet Chiméry.

Cestou jsem vzal zbytek okolo přehrady a narazil na prima jeskyni s propastí, leč uvnitř jsem neměl šanci na férový boj. Šel jsem si proto popovídal se Sestakem (velitel separatistů) a dostal úkol okolo konvertorů. Poté jsem předal cívku z mecha 7600 z Ignadonu a v Počátku mi zaparkoval můj raketoplán. Stal jsem se navíc vůdcem Počátku ;) To už level poskočil na 25 a mě teď čeká přijetí k Berserkerům. Prošlé mám všem krom Xacoru a zamořených zón.

Od Ulricha jsem v Hortu dostal úkol s aliancí, ale to teď asi nemá moc význam. Je to hlavní úkol a Sestak mi třeba místo velitele odmítl (Ulrich hledá vůdce pro velkou bitvu proti Albům). Zbývají ještě Psanci a Berserkeři.

Pořád mi nebylo zřejmé, k čemu ty teleporty opravdu jsou a jak, nebo kdo, mě je naučí používat. Před chvilkou jsem si ovšem prohlížel mapu a náhodou jsem zkoumáním voleb zjistil, že to jsou body pro fasttravel :D Teoreticky bych tedy už nemusel chodit pešky.

Jinak Galaxy mi ukazuje trochu odlišný čas, než savy ve hře. Je to cca 8 hodin, což podle mě vzniklo tím, že Galaxy počítá celkový čas, kdežto hra jen posun - těch 8 hodin jsou různé loady (návraty apod.). Není to zrovna málo, ale minuta k minutě a ono to přeci jen naskakuje. Hodně z toho budou loady kvůli zabití při boji.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #63 kdy: Listopad 13, 2017, 07:07:11 »

Perk na výdrž mám od počátku, co to bylo možné a vliv byl znatelný hned. Původně jsem mohl mečem provést jen 3 útoky, s perkem pak přibyl ještě jeden. Jak mi pak rostly levely, tak těch útoků do vyčerpání staminy opět přibylo. Není to špatný nápad, ale nároky na vyšší úrovně perku jsou dost mimo, to se vyplatí jen těm, co používají těžké zbraně a musí odolnost trénovat tak jako tak.

Ono to má význam i pro zbroj, ale doposud jsem chodil jen v té lovecké a čekám na frakční zbroj. Poškození z bojů jsem po celou tu dobu kompenzoval lektvary a spánkem, takže jsem body do odolnosti raději šetřil i v tomhle případě. Ideální by bylo, kdyby hodnoty statistik šly navyšovat 1 dovednostní bod za 1 bod statistiky až do úrovně 50. Opět, některé perky a jejich úrovně mohly být klidně vázány na příslušnost k frakci.

S Rotošavlí II je to už o dost snažší. Kdybych jí mohl používat dříve, mohl být Ignadon opravdu jen rutinou. Zvažoval jsem, o kolik mě očarovaný Regentský meč posunul a dospěl jsem přibližně k -10 hodinám. Pokud bych sledoval původní linku, tak bych poměrně rychle nabral levely a nejpozději před Ignadonem bych už měl neočarovaný Regentský meč, popř. něco koupeného. Potvory mi přihrály všeho všudy 5 (max. 6) levelů. Ty lépe hodnocené jsem začal systematicky vybíjet až s Rotošavlí II.

Základem postupu jsou prostě splněné úkoly. Za dealera v Hortu je to např. 3100 xp, což je přibližně 34 Kamenných pracek (tuhá potvora za 90 xp). Tolik jsem jich už určitě zabil, ale za celou dosavadní hru :) Pořád je tu dost potvor, které jsou honorované mnohem hůře. Ideální byl doposud Styx za 120 xp (126 s perkem). Ta potvora není tak těžká na zabití a je docela hojná. S Rotošavlí II ho nahradí Slizoň a Chiméra, zhruba za dvojnásobek xp, leč to jsou mnohem méně četnější potvory, takže v průměru žádná výhra. Každopádně i těch 6 levelů je pořád 60 dovednostních bodů (popř. 66 s perkem), takže u mě kvůli korekci statistik vítaných 60 bodů.

Existence fasttravelu také mění mnohé. Stačí si jen odkrýt potřebné teleporty, popř. jsem si všiml, že na jejich automatické odkrytí existuje perk a pak se věnovat jen městským úkolům a z počátku se boji vyhýbat. Zatím váhám, jesti to vůbec používat, když už jsem si zvykl na to pěší cestování ;)

Přiznám se, že zatím si nedokážu představit, že bych Elex rozehrál ještě jednou. To kouzlo objevování světa a mechanik tu platí jen pro první hru, pak už by mě to svádělo jít jedním konkrétním směrem a to mě moc neláká. Frakce už pro mě taky nejsou žádným tahákem a vlastně jsem doposud nenarazil na žádné omezení, které by mě nějak citelně limitovalo (magii nepočítám). Možná pár příběhových voleb, ale to v krajním případě vyřeší nějaký save. Zatím se mi třeba podařilo způsobit smrt jen dvěma klíčovým postavám (tedy alespoň hra to tvrdila :)), což je zanedbatelný důvod. Možná budu ve finále překvapen, ale zatím se mi nic nejevilo jako vysloveně rozhodující (tedy až na přijetí do frakce).

Při tom křižování světem pořád obdivuju ten kus práce, který Piraně odvedli. Je tu jen málo míst, které působí čistě vatovitě, ve většině případů je i ten nejzapadlejší kout vypracován s ohledem na detail. Proto mě to pěší cestování pořád baví. Grafika sice není nejmodernější, ale když si vezmu, jak velká ta hra je, a že to není vysloveně AAA titul, tak si to obdiv zaslouží. Posledních pár dní mě párkrát na mysl přišla Andromeda a srovnání s ní. Andromeda mě bavila, graficky jí nejde tuplem co vyčíst, ale Elex mi přijde kompaktnější a lépe dotažený. Jsem zvědav, jestli bude Elex aspirovat na hru roku.
IP zaznamenána
This is the end ...

Chidlink

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 64
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #64 kdy: Listopad 13, 2017, 10:05:21 »

Kdyby Elex vyhrál hru roku, tak by to otřáslo herním světem ;D, nemyslím že se to stane. Ale já bych pro Elex hlasoval, jelikož je to hra u které jsem letos strávil nejvíce herního času a užil jsem si jí. Vlastně je to jediná hra tento rok, kterou jsem opravdu hrál, těch pár ostatních, jako Civilizace VI atd. jsem vlastně jenom zkoušel.
Co se týče teleportů na mapě, tak se ti jen zobrazí, ale stejně je musíš navštívit abys je mohl používat. :)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #65 kdy: Listopad 13, 2017, 10:44:46 »

Potvory mi přihrály všeho všudy 5 (max. 6) levelů. Ty lépe hodnocené jsem začal systematicky vybíjet až s Rotošavlí II.

Základem postupu jsou prostě splněné úkoly. Za dealera v Hortu je to např. 3100 xp, což je přibližně 34 Kamenných pracek (tuhá potvora za 90 xp). Tolik jsem jich už určitě zabil, ale za celou dosavadní hru :) Pořád je tu dost potvor, které jsou honorované mnohem hůře. Ideální byl doposud Styx za 120 xp (126 s perkem). Ta potvora není tak těžká na zabití a je docela hojná. S Rotošavlí II ho nahradí Slizoň a Chiméra, zhruba za dvojnásobek xp, leč to jsou mnohem méně četnější potvory, takže v průměru žádná výhra. Každopádně i těch 6 levelů je pořád 60 dovednostních bodů (popř. 66 s perkem), takže u mě kvůli korekci statistik vítaných 60 bodů.

No, já se pustil do systematického vybíjení všeho, včetně toho nejsilnějšího už s tím energickým regantským mečem a levelama jsem byl, jak už jsem psal, na tom mnohem lépe. (tj 38 úroveň, než jsem se přidal k frakci). Řekl bych, že pak úrovně byly cca půl na půl za úkoly/zabíjení oblud.

Taky nezapomeň, že obludy se respawnují dle levelu hrdiny, to, že máš všude skexe bylo tím. Pak to dle levelu nahradí dle oblasti gorily atd. Například já měl v Tavaru hodně skexů, pak v Ignadonu samé slizoně a horské trolly (nyní při druhé hře jsem se to jen tak letmo procházel a všude na těch místech byly krysy kamenné pracky). Ale při první hře se v podstatě nedalo hnout, aniž bych na nějakého narazil. Už po výlezu z Hortu hned za mostem jsem vždy narazil na dva. A pak se to v poušti změnilo a místo skexů tam byli všude kyklopové. A ono ty obldy jako troll/slizoň už jsu za docela dost exp.

To na tu ultratěžkou obtížnost je to horší. Povedlo se mi docílit síly i obratnosti na 65 díky amulety a prstenu dvou schopností, takže můžu nosit rotošavli III, ale stejně si nemohou trofnout na mnnoho oblud a víc jak jedna obluda je pořád problém.

Taky jsem dokončil všechny úkoly u všech frakcí a přidal se k psancům a taky v Klenutém městě. Zjistil jsem tak, jak je to u berserků, pokud tam hráč více úkolů pokazí, než udělá dobře. Ono totiž to, že Angrim pošle hrdinu do údolí zatracených, kde je nějaký Rogin (nebo tak nějak), který je zabítý 5ti Alby, které je nutné taky zabít - což bylo mimochodem na tuto obtížnost naprosté peklo, stejně jako ti Albové, co je třeba je zabít pro separatisty (ti byli ještě horší). Jenže tento úkol pak Angrim stejně neuzná a hrdinu nepodpoří. Takže pokud se jich sejde více neúspěšných, Ragnar řekne něco ve smyslu, že hrdina způsobil víc škod než užitku a zadá úkol další - získat podporu tří náčelníků. Sám chce 2000 úlomků, Angrim podpoří za službičku později a Cormag mě podpořil hned. Tím jsem získal taky zkušenosti navíc, které bych jinak nezískal.


Každopádně jsem se přidal k psancům, do té doby jsem jakožto neutrální nosil horníkovu košili se zbrojí 14, nyní jsem vyfasoval zbroj posla se zbrojí neuvěřitelných 15. Tedy fakt změna jak sviňa. Obludy mě zabijí už na jednu ránu a ne na jednu ránu. Ono ani ta rotočepel III tu nemá až takový efekt a nějak blbne. Zkusím jí ještě očarovat a přidat jí nějaký negativní efekt, jakmile to bude možné.

-------------------------

Elex jako hru roku, vzhledem k tomu konci, si dost dobře neumím představit. Bohužel, PB si pohrají se světem atd, a pak podělají příběh a jeho vyprávění takovým způsobem, že to až není možné. To nemluvím o vývoji hrdiny. Ale je fakt, že je to jediná hra, která letos vyšla a kterou jsem takto dohrál, z těch známýcha a mainstremových. Stejně si ale myslím, že DOS2 bude lepší.
IP zaznamenána

Chidlink

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 64
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #66 kdy: Listopad 13, 2017, 11:28:58 »

Já nevím mě ten konec nepřišel tak špatný, četl jsem na Gothic foru co se ti tam stalo a mě se tam nic z toho nestalo. Např. Raye příběh mi skončil úplně opačně jak u tebe (záměrně nepíšu přímo abych nespoiloval), ale věřím tomu, že ti to tak skončit mohlo, ono ta hra jak není dost otestovaná, mohli se u konce vyskytnout různé bugy
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #67 kdy: Listopad 13, 2017, 11:42:45 »

Já mluvím o tom dávkování hlavního děje, kde většinu úkolů jsem nevědomě splnil už jako neutrální a pak s překvapením zjišťoval, že zadavačům jen oznamuji splnění. Druhou kapitolu jsem například projel během půl hodiny.

Třetí jsem se trošičku zdržel, jelikož jsem dokončil i všechny úkoly společníků, ale pokud bych bral jen čistě děj, tak také by to bylo tak na hodinu. Se společníky na na tři. Črtvtá kapitola pak byl úlet. Přišlo mi, jak kdyby někdo vzal scénář a vyčmrkal z něj 3/4 a zbytek nechal a udělal z toho děj. Tímto jako celek ztratilo smysl.

Spoiler: ukázat
Nejvíce mě zklamala tá bitva, její průběh a způsob vytvoření. PB si tam vytvořili vcelku dobré zázemí pro ní a aby jí udělali epickou a emoční, aby hrdina měl spoustu práce s přípravou i jejím průběhem a místo toho se mohl jen dívat, jak bezejmení spojenci zničí Alby. Závěr v ledovém paláci i to, co následovalo po zabití hlavního bosse, to byl naprostý děs. Do teď nechápu, proč se mi nikdo nesnažil zabránit, abych Hybrida zabil. Také nechápu smysl těch dialogů po boji s ním.

Ray pravděpodobně přežije, pokud u něj si dost oblíbený. Tedy pokud tobě třeba umřel, pak si asi nesplnil všechny jeho úkoly, nebo nezískal na oblibě dost. Nebo já nevím. Ale na tom to nezáleží. Mnohem horší bylo, že se všichni společníci po "bitvě" sebrali a šli do Počátku. Přitom se mnou nemluvili ani před bitvou.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #68 kdy: Listopad 14, 2017, 07:00:30 »

Tak jsem se ve hře trošku posunul, dostal se na 21 level, splnil snad všechny úkoly v poušti krom hlavních s bombou a Zmijí. V podstatě jsem procházel jen tu poušť. Obludy jako Skexe, tarantule a podobně jsem schopný dát, pokud je jedna. Víc oblud současně je pořád dost problém a je jedno, jestli je to krysa, nebo tarantule. Umlátil jsem zde i jednoho Blína a dva plížily, nicméně tyto obludy sólo bez návnady jsou opravdu hodně problematické a krásně se na nich ukazuje to dementní ovládání, kde hrdina si dělá co chce, občas seká úplně jinam, občas se k nim otočí zády, občas nedělá vůbec nic a také ten špatný bojový systém, kde mě ta obluda trefí prakticky vždycky, i když letí dva metry vedle mě. Asi mě zraní větrem, nebo já nevím. Každopádně umlátit je je hodně složité a vlastně se to ani moc nevyplatí, vzhledem k tomu, za jak málo zkušeností jsou. Mnohem jednoduší je umlátit třeba hrůzníka, než blína.

Vyrobil jsem si nakonec rotošavli s radičaním efektem, ale nějak si nejsem jist, jestli to má vůbec nějaký efekt. Docela mě lákají i tupé zbraně a možná je vyzkouším. Ono psanci mají rotomeč a rotošavli jako sečné jednoruční zbraně a pak hasák a nějakou další palici jako tupé jednoruční zbraně. Zajímalo by mě, jaký je mezi nimi rozdíl. Tedy mohl bych si udělat třeba odrazový hasák, kde mě zajímá i to, co dělá ten přívlastek "odrazový". Jenže vylepšování věcí stojí hodně peněz a zdá se mi, že na vyšší obtížnost je i zboží u obchodníků asi dražší, protože mám furt málo peněz, i když lovím obludy a umím získávat trofeje na maximum. Taky jsem vylepšil válečný luk na max, kde má zranění 120, výhodou toho je, že se jím dají ustřílet ty silné obludy, ale stojí to hodně šípů, ale ani zbraň s takovým zraněním žádná senzace ve finále není. Ale napohled vypadá hezky, ta vylepšená verze. Berserkové budou asi nejsilnější frakcí. Tedy alespoň dle zbraní, co patří jim a které mohou očarovat.

Splnil jsem i všechny povyšovací úkoly psanců, i tyto úkoly jsou stejně trapně pojaté, jako u kleriků. Neustále se to točí v kruhu kolem stejných postav, jako v případě přijetí, tedy Chloe, Krysak a Šílený Bob. Povyšovací úkoly na vymahače mi přišly paradoxně těžší, než ty na kapitána.

První povyšovací úkoly - Krysak jen chtěl, ať sleduji nějakého výběrčího daní a řeknu mu, jestli mu dává správné částky, to bylo snadné. Chloe chtěla donést lahve silného alkoholu, které se nachází na začátku pouště v palírně. Uvnitř je jedna ze součástek na výrobu bomby a jsou zde tarantule. To byl docela hodně těžký úkol, protože tarantule jsou docela silné a zde jich je několik a blbě se odlákávají po jednom. Šílenej Bob chtěl, ať podminuji svatyně kleriků v Tavaru, což byl úkol asi nejnápaditější z této várky. Nebylo to složité, jen u jedné byli klerici, které bylo třeba zabít, byli tři a i dva lidé jsou problém. Nakonec jsem je nějak dal. Po té svatyně i vybuchly a u nich byly mrtvoly kleriků, které šlo obrat, jen u té jedné byli pro změnu banditi, které bylo třeba zabít. U jedno svatyně byl i nějaký obchodník, nevím, jestli má na něco vliv, já s ním nejprve promluvil a on odešel a až pak jsem jí podminoval. Obchodník pak chodil pouští a asi toužil po tom, aby jej někdo zabil, protože nejprve si to rozdal se dvěma pouštními ďáblíky a jen tak tak jsem jej zachránil (na poprvé ho rozsekali, protože jsem si toho nevšiml) a pak došel až na bezinku nedaleko konvertoru, kde byli pro změnu mutanti. Nevím, jaký význam ta postava má.

Druhé povyšovací úkoly, Krysak chtěl, ať bojuji se dvěma nově vyskytnutými postavami v aréně, to nebylo těžké a Velkej Jim mi pak dal i odměnu za boj s nimi. Chloe chtěla vybrat dluh od tří berserků, co se též objevili ve městě, také to bylo snadné. Bojovat nebylo nutné ani s jedním, pokud jednoho z nich hrdina okradl skrz kapsářství. Já jej nakonec ale zabil kvůli zkušenostem. Šílenej Bob měl opět úkol asi nejzajímavější, jelikož společně s jednotkou psanců jsme zaútočili na tábor berserků v horách. Je to to místo, kde se dá z Tavaru projít do Edanu a kde běžně bývají mrtvoly psanců a berserků. Tentokráte zde byli živí berserci, ale jednotka psanců byla nesmrtelná, takže dostali nakládačku a ani bych nemusel nic dělat (já se tedy snažil jich zabít co nejvíc kvůli zkušenostem).

Povýšit na Kapitána jsem se ale nemohl, protože potřebuji 25 level. Zbroj vymahačů jsem ani nekupoval, to je k ničemu a stejně bych na to neměl odolnost. Má to požadavky 40 a já mám 34. Navíc stojí 10 tisíc a jsou to zbytečně vyhozené peníze. Počkám na tu nejlepší.

V poušti mi tak zbyly jen některá místa, jako konvertor, kde horní patro s velitelem a bojovým robotem jsem nedal a přestalo mě bavit se o to snažit, jeden domeček na pláži, kde nic není, ale jsou tam banditi, kde jeden má raketomet (což je obrovský problém - zabije mě na jednu ránu, jelikož i když zásah přežiju, tak uhořím) a pak jeden moloch u skleníků. Jinak jsem asi prošel všechno.

Nyní bych se měl vrátit do Edanu, nebo spíše možná do Abessy. Tady by to snad mohlo být snadnější a měl bych vyřešit Počátek, kde jsem ještě vůbec nebyl. N2kde musím získat 4 levely, abych tedy mohl být Kapitán.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #69 kdy: Listopad 14, 2017, 12:57:57 »

Taky nezapomeň, že obludy se respawnují dle levelu hrdiny, to, že máš všude skexe bylo tím. Pak to dle levelu nahradí dle oblasti gorily atd. Například já měl v Tavaru hodně skexů, pak v Ignadonu samé slizoně a horské trolly (nyní při druhé hře jsem se to jen tak letmo procházel a všude na těch místech byly krysy kamenné pracky).

Nj, jenomže u mě to funguje právě trošku jinak. Jak jsem začal po tom světě pobíhat, tak jsem si všiml, že respawn zas až tak rychlý není a klidně vygeneruje i slabší potvoru. Navíc ještě před Ignadonem jsem místy narazil na zapomenuté základní potvory, takže hra očividně taky nenahrazuje vše. Netuším, za kolik xp jsou ty velké potvory, ale nepředpokládám, že by mi to přihrálo alespoň tolik xp, jako za všechny ty ostatní, které jsem vybíjel. Tipuju max. level 30, ale na 38 bych se určitě nedostal, v tomhle se ty naše rozehrávky liší. Je to možná tím, že jsem se do systematického zabíjení pustil později, zatímco tobě se ty vybité slabší potvory začaly rychleji obnovovat silnějšími verzemi.

Boje a pohyb v boji moc neřeším. Je to lepší jak na počátku, ale ta postava je dost toporná. Naštěstí nejsou jednotlivé animace tak překombinované jako v Zaklínači 3, takže toho sekání do prázdna u mě notně ubylo :) Popř. si boj uklidním štítem a lépe se připravím na další útok. Taky mě dost zaráží útok některých potvor, které se mě ani nedotknout a přitom je z toho vysoké poškození, ne-li rovnou IK. Na mlokocosi navíc moc nefunguje štít, což je tedy malá potvora, ale je to o to zarážející, že Blína třeba blokuju perfektně. U štítu mi pak vadí ještě jedna věc a to je animace před krytím, protože do té drobné prodlevy se jako na potvoru řada potvor trefí :D Změna pozic a směrů mohla být svižnější obecně.

Radiační efekt by měl podle mě vysávat výdrž, ale taky jsem si všiml, že to ne vždy funguje. V Pevnosti v Aréně mě s tím jeden prudil, ale pak jsem někde v divočině narazil na rváče, který ho měl taky na zbrani a měl smůlu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #70 kdy: Listopad 14, 2017, 17:21:29 »

trollové jsou za 200 - 250 - 300 - 350 - 400 zkušeností.

Já tedy krytí štítem vůbec nepoužívám, ale štít nosím. Všiml jsem si, že když má hrdina štít, tak jeho animace je jakoby rychlejší, respektive rychleji přechází z útoku do útoku. Nevím, čím to.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #71 kdy: Listopad 14, 2017, 20:16:30 »

Tak jsem v háji, Klenuté město mi opět obsadili Albové, i když jsem postupoval dle návodu, který by měl vést k tomu, že se tam nic nestane a pokud se něco stane, tak spíše by měli vyhrát klerici, protože jsem pomáhal jim. Tak nevím. Každoádně todle město není reálně možné vyčistit od Albů, protože já nezabiju ani dva, tady jich je armáda a většina používá raketomety. Nevím, jestli to má vůbec cenu zkoušet.

úplně mě to znechutilo
« Poslední změna: Listopad 14, 2017, 20:28:38 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #72 kdy: Listopad 14, 2017, 20:39:54 »

Já ty podmínky teda neznám, ale Klenuté město u mě pořád stojí, jakoby bych do ničeho ani nezasahoval. Nakonec jsem taky končil úkoly pro kleriky a doteď pořád čekám, co se stane.

Raketomet je hnusárna, 2x už se mi stalo, že jsem narazil na NPC, které se krylo někde v malém prostoru a musel jsem jít dovnitř, jenomže v tu chvíli jsem schytal salvu střel a bylo po všem. Na otevřeném prostranství úplně stačí, když jde pár NPC na "férovku" a zezadu je někdo podporuje střelnou zbraní, na to je i štít krátký. Falk mi třeba vadil právě proto, že má ten plošný útok. Friendly fire tu sice nepůsobí, ale efekt odhození a povalení platí i pro mě.

Ještě to nevzdávej.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #73 kdy: Listopad 14, 2017, 21:15:52 »

No, mělo by tam dojít k několika variantám, jako teba že psanci se pokusí o převrat a klerici je pobijí a zůstane jim město. Taky by mělo být možné vyřešit to tak, že se nestane nic. Nicméně to nějak nefunguje. Při první hře jsem pomáhal psancům, krom úkolu s elexem pro kleriky, kde jsem musel zabít Hada (psance) a pak peníze předat klerikovi. Jenže váleční roboti kleriků se tam neobjevili.

Nyní jsem pomáhal spíše klerikům, krom toho, že jsem nepozabíjel psance na farmě a dal falešnou propustku Cooperovi. Jinak jsem udělal vše pro kleriky a čistě a hned. I bojový roboti kleriků tam dorazili včas.

Konkrétně jsem postupoval takto: http://forum.gothicz.net/viewtopic.php?p=583758#p583758

Výsledek je úplně stejný, jako při první hře, včetně toho, že tři psanci se jmény utekli do přírody.

Pořád si myslím, že za to může Nyra, kterou jsem udělal hlavní techničkou. Jestli to budu hrát někdy ještě jindy, tak jí nezvolím.

Sranda je, že jsem ve městě nechal i Caju, protože jsem její úkol nějak neřešil, respektive tedy před městem a ona si to rozdávala s tamníma třeba Albama a velitelem u brány. NPC postavy ve městě jsou instantně mrtvé a nelze je nijak zachránit.

Nakonec mi pomohli 3 bojový roboti kleriků, kteří tam bojovali a kteří jsou hodně silní (ti tam v první hře nebyli).
https://postimg.org/image/xel21metz/

Musel jsem tedy je nejprve zachránit, protože bojovali asi dva asi s 15 alby a velitelem, ale když to přežili, mohl jsem pak na ně lákat další.

Nezváisle na tom mě to znechutilo, protože to město je zase k ničemu a je tam opět mrtvo. Já chtěl vyzkoušet, jestli to má vliv na hlavní děj.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:ELEX, postapokalyptické RPG od Piranha Bytes
« Odpověď #74 kdy: Listopad 14, 2017, 21:23:53 »

jo a ještě byl rozdíl v tom, že tentokráte zničení města trvalo mnohem déle, než při první hře. Při první bylo po něm prakticky skoro okamžitě, tentokráte k té události došlo o dost později.
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8