No nevím, z těch nových her, které jsem hrál a které se vrací k tomuto stylu hry dungeon mi přijde, že to má k LoG asi nejblíže. Protože ten koncept procházení jednotlivých pater, hledání cesty (tj klíčů, tlačítek, nášlapných dlaždic atd) je skoro identický a to je zkrátka cílem této hry, ten dungeon projít a najít správnou cestu a vyřešit všechny dveře a to, jak je otevřít. Hráč také zřejmě dungeon neopustí.
Já LoG dohrál tuším dvakrát, dokud jsem nenašel všechny dveře a tajná místa. Při první hře jsem se spíše s patry seznamoval a rozhlížel se tam a v druhé se již opravdu poctivě zaměřil na to, abych objevil všechny věci. Pak už bych se k tomu též nevrátil, když tam nebylo co odhalit. Možná po nějaké delší době. Ale tak to v hrách toho typu bývá, protože zde jsou dost omezené možnosti, co by mohl hráč dělat jinak a když už ten dungeon zná a ví, kde je co, tak už není co objevovat. Ono tento konkrétní druh hry je prostě příliš zaměřený na konkrétní věc - konkrétní činnost a tím je i omezený. Jediná změna tak může být v tom, že někdo udělá jiný dungon v rámci stejné hry, vymyslí nová hádanky a hlavolamy v daných patrách a hráč má zase co odhalovat.
No právě díky tomu konkrétnímu zaměření je i jedno, jestli je to fantasy nebo steampunk, protože stejně to bude ta stejná činnost a to, jestli hrdina umlátí palicí robota nebo krysu, na tom už v principu nezáleží.
--------------
Já nakonec toho velkého humanoidního robota ustřílel pistolemi, zvládl jsem brouka který byl u něj a kterého jsem nesměl vyprovokovat k boji, dokud nepadl ten velký. Nicméně mi zbylo 60 životů a tedy jsem jednoranka pro cokoliv. Velký robot u sebe měl klíč od dveří, které vedly do dalšího patra. V tomto patře byla hned místnost s několika roboty, kde jeden byl jedovatý a ten mě sejmul na jednu ránu a nemyslím, že s 60 životy je naděje, že by to dopadlo v jakémkoliv pokusu jinak.
Ale nevadí, účel si to osahat a zjistit co a jak to splnilo a počkám na češtinu. U toho pokusu jsem dospěl k tomu, že je zde zřejmě opravdu naprosto nutné maximálně šetřit s lékárničkami a použít je jen v případech naprosté nouze, jelikož je to jediný způsob, jak se dá léčit a žádný jiný asi není (ještě se zdraví obnoví při postupu na vyšší úroveň).
Obouruční zbraně jsem vyhodnotil jako k ničemu, jelikož sice mají větší zranění, ale jsou o dost pomalejší. Obzvláště to platí o puškách, které jsou zdá se mi téměř nepoužitelné, vzhledem k pomalosti zbraně, velikosti místností, kde probíhají boje a rychlosti oblud. Ono u nich dokonce chvíli trvá, než hrdina vystřelí, tedy je zde jistá prodleva mezi tím, kdy hráč zmačkne levé tlačítko myši a než dojde opravdu k výstřelu. A protože hráč musí uhýbat útoku nepřítele a nemůže čekat, až mu puška vystřelí, tak v té prodlevě udělá úkrok na nějakou stranu a puška vystřelí na nic, jelikož obluda se nachází na úplně jiném čtverci. Pak se začne puška dobíjet (což je asi 3 vteřinová prodleva) a to je dostatek času, aby obluda skončila na políčko a zaútočila. Tedy ono by se asi puškou dalo střílet, ale člověk by si musel to nějak opravdu hodně dobře načasovat, nejprve vystřelit (zmačknout tlačítko myši), pak udělat pohyb na stranu, aby byl hrdina proti obludě a zasáhnout jí a pak zase zmizet. Jenže je to zřejmě zbytečné a ani to není tak efektivní. Jednoduší je dát si do každé ruky pistoli, které sice mají menší zranění a za zbraň v každé ruce hrdina ještě dostane postih, ale jsou rychlejší (střílí hned a rychleji se dobíjejí). Při útoku tak může zmačknout levé tlačítko, pravé tlačítko a zmizet, obluda mu zase naběhne do zorného pole a opět vystřelit 2x (každou rukou jednou). Takto se dá relativně bezpečně ustřílet cokoliv, nicméně jsou zde i náboje a těch je omezené množství, tedy je asi dobré si náboje šetřit na ty silnější obludy, které způsobují svými útoky i nežádoucí efekty.
Tedy střelné zbraně je asi dobré použít na brouky a roboty, co způsobují útokem krvácení, otravu, nebo elektrošok, protože v boji s nimi na blízko zdraví klesá nepříjemně rychle. Na obyčejné obludy je asi lepší použít zbraň na blízko a šetřit ty náboje.
I v případě zbraní na blízko jsou zde zbraně obouruční opět způsobují větší zranění, opět jsou ovšem pomalé a dle všeho méně efektivní. Pak je možnost mít tedy v každé ruce jednu zbraň a dělat to jako s pistolemi, tedy zaútočit každou rukou (levé a pravé tlačítko myši) a zmizet. A nebo je tedy ještě možnost používat jednu zbraň a štít. Těžko říct, co je výhodnější. Zbraně na blízko se ještě dělí na ony tupé, které jsou zdá se účinější na roboty a na zbraně ostré, které jsou asi účinější na brouky(zvířata, tedy jestli jsem to dobře pochopil). Zbraně na blízko se rychleji dobíjejí a hrdina tedy s nimi může útočit častěji, než se střelnými zbraněmi.
"Kouzla" pak mohou být útočného charakteru (jako blesk zasahující větší plochu), nebo podporujícího charakteru, například pro lepší obranu a odolnosti proti negativním stavům, nebo pro lepší přesnost či větší zranění u zbraní na dálku či na blízko. Obnova kouzel je velmi pomalá.
Těžko říct, jaký efekt bude přesně mír rozvoj hrdinu v daných věcech, třeba pušky zrychlí a ty se tak stanou použitelnější.
Každopádně hlavním cílem by asi mělo být šetřit si ty lékárničky a boje tedy dostat pod kontrolu alespoň tak, aby se hráč nemusel po každém léčit. Což si tedy nejsem moc u některých oblud jistý, jak toho docílit.