Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 12:37:58
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Vaporum (dungeon)  (Přečteno 4342 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Vaporum (dungeon)
« kdy: Říjen 02, 2017, 11:25:41 »

Vyšla hra Vaporum (na steamu i gogu).

Mělo by se jednat o klasický dungeon crawler alá Eye of Beholder. Prostředí zřejmě není fantasy, ale steampunk.

Jedná se o hru ze Slovenska, nicméně čeština ani slovenština zde zřejmě není a hra je jen v angličtině, přitom zde asi hraje nějakou roli i příběh, tudíž by stálo za to mu asi rozumět. Slovenština by ale měla vzniknout brzy a měla by být dostupná jak na steamu tak na gog. Těžko říct, proč není v den vydání.

Hodnocení dle odborných recenzí (na steamu) je docela vysoké, od lidí moc kladné není, ale podle toho, že hra vyšla nyní si myslím, že to museli hodnotit lidé, kteří hru ještě nehráli a dávají spíše negativní hlasy z principu.

Já již hru každopádně zakoupil, ale asi počkám na onu slovenštinu.
IP zaznamenána

Lordgraa

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 99
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #1 kdy: Říjen 02, 2017, 12:57:22 »

Tuhle hru mám v hledáčku už delší dobu. cRPG jsou moje cílovka, navíc když se autoři během vývoje podíleli s okolním světem s velmi detailním deníčkem, kde popisovali konkrétní postupy, jak hru vyvýjeli v Unity 3D (ve kterém teď shodou okolností taky pracuji), tak jsem se rozhodl jej vyzkoušet.

Ale počkám rovněž na CZ/SK a celkem mě i odrazuje absence tahového módu - klidně bych bral verzi z MM6, kdy běží primárně realtime, ale kdykoliv je možné přepnout na tahy.

Jinak na 4 nadšence je ta hra perfektní - něco takového (ale ve fantasy prostředí) bych taky někdy rád v Unity stvořil  8)
IP zaznamenána
Česká fanstránka herní série Heroes of Might and Magic http://www.worldofheroes.cz

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #2 kdy: Říjen 02, 2017, 13:24:50 »

Autoři i docela se snaží komunikovat s okolím, tedy alespoň na jejich facebooku, napsali, že by čeština/slovenština (mělo by být obojí) měla být za pár týdnů. Mě by stačila i ta slovenština, docela mě překvapuje, že alespoň tu neudělali již v den vydání, ale asi je to náročné na něčem takovém pracovat. Já to asi zkusím jen tak rozehrát a "osahat si to" a pak asi počkám. Ale uvidím, není kam spěchat.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #3 kdy: Říjen 02, 2017, 14:39:49 »

Za mě bohužel ne. Sledoval jsem počátek vývoje, kdy existovalo jen pár tech videí a mě osobně už předtím nezaujalo to prostředí, tak jsem to pustil z mysli.
IP zaznamenána
This is the end ...

Lordgraa

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 99
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #4 kdy: Říjen 02, 2017, 15:17:36 »

No je to čistokrevný steampunk, takže z fantasy tam opravdu není nic. Ale mě to "století páry" právě zaujalo, že to není další klon LoG.
IP zaznamenána
Česká fanstránka herní série Heroes of Might and Magic http://www.worldofheroes.cz

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #5 kdy: Říjen 02, 2017, 17:07:06 »

Tohle vypadá hodně zajímavě, díky za tip. Angličtina mi nevadí, myslím, že to bude něco jako Grimrock, takže by to mohlo být v pohodě, když to nebude hra založená jen na příběhu a tunách textu. Já určitě počkám na nějaké první recenze, ale myslím, že se herní weby do recenze nepohrnou, podobně jako u Lords of Xulima (a taková to byla pecka).
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #6 kdy: Říjen 02, 2017, 17:25:34 »

Jo, zkoušel jsem to chvíli, prošel pár pater. Víceméně se dá říct, že to má blízko těmto hrám ala dungeon, nevím tedy, jestli zrovna ke LoG, jelikož tam bylo tuším více hrdinů a záleželo, jak s nimi hráč zachází, zatímco zde je jen jeden, ale co se týče procházení a hledání cesty, případně tajných míst atd, tak v tom je to podobné. Jen tedy různé fantasy obludy nahradili roboti a magii tady zastupují zřejmě unikátní útoky které člověk pomalu nachází. Jinak jstou tu zbraně ostré, tupé, pak pistole a pak pušky a také je možnost mí štít. Rozvojový systém pak umožňuje učit se těmto všem dovednostem.

Příběh je tu dán zřejmě dopisy a nahrávkami, které hráč nachází.

Nutno tedy říct, že boje moc pod kontrolou zatím nemám a zdá se, že zde není žádný ukazatel zdraví nepřátel, takže občas člověk buší do nějakého toho robota a neví, jak dlouho to ještě potrvá. Nelze zde moc dělat takové ty tanečky během boje, jako v LoG (částečně ano, ale nepřátelé to kazí tím, že přechází na polčka více nepředvídatelně).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #7 kdy: Říjen 02, 2017, 19:29:30 »

Lordgraa: mě nějak steampunk ve hrách neláká. Už jsem si právě dost zvykl na to středověké fantasy, maximálně místy proložené něčím jiným, ale tohle už si opravdu nedokážu moc představit, že bych rozehrál.

Jedna postava s univerzálním vedením vývoje by mi jinak nevadila, LoG v tomto jede opravdu na specializovanou družinu a to je ještě potřeba dávat bacha na kombinace, aby se hráč zbytečně nevyšachoval (viz dvojka a spřažené skilly magie). Přenesení váhy vývoje na oblek mi třeba přišlo zajímavé, obzvláště když lze oblek modifikovat dle aktuální situace, což působí mnohem uvěřitelněji, než reset postavy. Na druhou stranu to může vést k tomu, že ty průchody hrou budou jeden jako druhý, protože všichni dospějou pokaždé k tomu samému vývoji postavy a nebude důvod se ke hře vracet.

Určitě budu sledovat, když to někdo rozehraje, ale taky si přinejmenším počkám na recenze. Pro mě je to opravdu dost na hraně. On ani ten LoG mě nezaujal tak, že bych se k němu chtěl vracet.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #8 kdy: Říjen 02, 2017, 20:58:32 »

No, já se tam tak nějak dopracoval k boji s jakousi obludou, se kterým nějak netuším, co dělat. Už do boje musím jít s půlkou životů a nemám se čím léčit a jednomu jeho útoku se zdá se nedá uniknout. I když na něj střílim dvěma pistolemi a tedy si jej držím od těla, tak tento útok zasáhne větší plochu. Tak nevím.

Mě příjde, že zde v těchto hrách je prostředí jen opravdu čistokrevná kulisa, jelikož zde prostě nejde tolik o příběh, který by na tom, kde se hra odehrává nějak moc stavěl. Tedy si umím představit totéž třeba v tom fantasy a lišilo by se to víceméně jen texturama. Tady je prostě jedno, jaký je to žánr.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #9 kdy: Říjen 02, 2017, 22:25:34 »

Steampunk mě na tom právě láká asi nejvíc. Že to je něco nového a ne pořád to samé dokola. Třeba Arkánum bylo skvělý (tam teda byla zahrnuta i magie), lákal mě i The Order 1886, ale na PC to není a PlayStationa si kvůli tomu kupovat nebudu. A víc her zasazených do Steampunku ani neznám.

Že by byla postava jenom jedna by mi taky nevadilo, přece jenom třeba v The Keep je taky jenom jedna a asi to nevadí, co jsem četl Elemirův deník, ve hře jsem nějak skončil po tutorialu a pak se k ní nějak nevrátil.

Ke Grimrocku jedničce se asi taky vracet nebudu, ale bylo to strašně fajn, možná zkusím vyřešit ještě pár hádanek. A dvojka mi tu taky čeká ve frontě po té úvodní lokaci.:-)

Každopádně díky za tip, tohle by mohla být dobrá hra. Asi se půjdu podívat na nějakej ten Let's Play.:-)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #10 kdy: Říjen 03, 2017, 09:20:52 »

No nevím, z těch nových her, které jsem hrál a které se vrací k tomuto stylu hry dungeon mi přijde, že to má k LoG asi nejblíže. Protože ten koncept procházení jednotlivých pater, hledání cesty (tj klíčů, tlačítek, nášlapných dlaždic atd) je skoro identický a to je zkrátka cílem této hry, ten dungeon projít a najít správnou cestu a vyřešit všechny dveře a to, jak je otevřít. Hráč také zřejmě dungeon neopustí.

Já LoG dohrál tuším dvakrát, dokud jsem nenašel všechny dveře a tajná místa. Při první hře jsem se spíše s patry seznamoval a rozhlížel se tam a v druhé se již opravdu poctivě zaměřil na to, abych objevil všechny věci. Pak už bych se k tomu též nevrátil, když tam nebylo co odhalit. Možná po nějaké delší době. Ale tak to v hrách toho typu bývá, protože zde jsou dost omezené možnosti, co by mohl hráč dělat jinak a když už ten dungeon zná a ví, kde je co, tak už není co objevovat. Ono tento konkrétní druh hry je prostě příliš zaměřený na konkrétní věc - konkrétní činnost a tím je i omezený. Jediná změna tak může být v tom, že někdo udělá jiný dungon v rámci stejné hry, vymyslí nová hádanky a hlavolamy v daných patrách a hráč má zase co odhalovat.

No právě díky tomu konkrétnímu zaměření je i jedno, jestli je to fantasy nebo steampunk, protože stejně to bude ta stejná činnost a to, jestli hrdina umlátí palicí robota nebo krysu, na tom už v principu nezáleží.

--------------

Já nakonec toho velkého humanoidního robota ustřílel pistolemi, zvládl jsem brouka který byl u něj a kterého jsem nesměl vyprovokovat k boji, dokud nepadl ten velký. Nicméně mi zbylo 60 životů a tedy jsem jednoranka pro cokoliv. Velký robot u sebe měl klíč od dveří, které vedly do dalšího patra. V tomto patře byla hned místnost s několika roboty, kde jeden byl jedovatý a ten mě sejmul na jednu ránu a nemyslím, že s 60 životy je naděje, že by to dopadlo v jakémkoliv pokusu jinak.

Ale nevadí, účel si to osahat a zjistit co a jak to splnilo a počkám na češtinu. U toho pokusu jsem dospěl k tomu, že je zde zřejmě opravdu naprosto nutné maximálně šetřit s lékárničkami a použít je jen v případech naprosté nouze, jelikož je to jediný způsob, jak se dá léčit a žádný jiný asi není (ještě se zdraví obnoví při postupu na vyšší úroveň).

Obouruční zbraně jsem vyhodnotil jako k ničemu, jelikož sice mají větší zranění, ale jsou o dost pomalejší. Obzvláště to platí o puškách, které jsou zdá se mi téměř nepoužitelné, vzhledem k pomalosti zbraně, velikosti místností, kde probíhají boje a rychlosti oblud. Ono u nich dokonce chvíli trvá, než hrdina vystřelí, tedy je zde jistá prodleva mezi tím, kdy hráč zmačkne levé tlačítko myši a než dojde opravdu k výstřelu. A protože hráč musí uhýbat útoku nepřítele a nemůže čekat, až mu puška vystřelí, tak v té prodlevě udělá úkrok na nějakou stranu a puška vystřelí na nic, jelikož obluda se nachází na úplně jiném čtverci. Pak se začne puška dobíjet (což je asi 3 vteřinová prodleva) a to je dostatek času, aby obluda skončila na políčko a zaútočila. Tedy ono by se asi puškou dalo střílet, ale člověk by si musel to nějak opravdu hodně dobře načasovat, nejprve vystřelit (zmačknout tlačítko myši), pak udělat pohyb na stranu, aby byl hrdina proti obludě a zasáhnout jí a pak zase zmizet. Jenže je to zřejmě zbytečné a ani to není tak efektivní. Jednoduší je dát si do každé ruky pistoli, které sice mají menší zranění a za zbraň v každé ruce hrdina ještě dostane postih, ale jsou rychlejší (střílí hned a rychleji se dobíjejí). Při útoku tak může zmačknout levé tlačítko, pravé tlačítko a zmizet, obluda mu zase naběhne do zorného pole a opět vystřelit 2x (každou rukou jednou). Takto se dá relativně bezpečně ustřílet cokoliv, nicméně jsou zde i náboje a těch je omezené množství, tedy je asi dobré si náboje šetřit na ty silnější obludy, které způsobují svými útoky i nežádoucí efekty.

Tedy střelné zbraně je asi dobré použít na brouky a roboty, co způsobují útokem krvácení, otravu, nebo elektrošok, protože v boji s nimi na blízko zdraví klesá nepříjemně rychle. Na obyčejné obludy je asi lepší použít zbraň na blízko a šetřit ty náboje.

I v případě zbraní na blízko jsou zde zbraně obouruční opět způsobují větší zranění, opět jsou ovšem pomalé a dle všeho méně efektivní. Pak je možnost mít tedy v každé ruce jednu zbraň a dělat to jako s pistolemi, tedy zaútočit každou rukou (levé a pravé tlačítko myši) a zmizet. A nebo je tedy ještě možnost používat jednu zbraň a štít. Těžko říct, co je výhodnější. Zbraně na blízko se ještě dělí na ony tupé, které jsou zdá se účinější na roboty a na zbraně ostré, které jsou asi účinější na brouky(zvířata, tedy jestli jsem to dobře pochopil). Zbraně na blízko se rychleji dobíjejí a hrdina tedy s nimi může útočit častěji, než se střelnými zbraněmi.

"Kouzla" pak mohou být útočného charakteru (jako blesk zasahující větší plochu), nebo podporujícího charakteru, například pro lepší obranu a odolnosti proti negativním stavům, nebo pro lepší přesnost či větší zranění u zbraní na dálku či na blízko. Obnova kouzel je velmi pomalá.

Těžko říct, jaký efekt bude přesně mír rozvoj hrdinu v daných věcech, třeba pušky zrychlí a ty se tak stanou použitelnější.

Každopádně hlavním cílem by asi mělo být šetřit si ty lékárničky a boje tedy dostat pod kontrolu alespoň tak, aby se hráč nemusel po každém léčit. Což si tedy nejsem moc u některých oblud jistý, jak toho docílit.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #11 kdy: Říjen 03, 2017, 13:35:46 »

Milhausi, jak bys zhodnotil vývojový systém postavy? Jsou ve hře atributy, skilly nebo nějaké perky? A jak je to s vybavením kromě zbraní? Klasika?
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #12 kdy: Říjen 03, 2017, 16:07:41 »

Rozvojový systém je udělán tak, že zde máš schopnosti, do které dáváš body. Každý level získáš jeden bod. Navíc učení se je zřejmě ještě omezeno levelem postavy, tedy třeba do tupých zbraní nešlo dát druhý bod na druhé úrovni, ale až na čtvrté. Pak v těchto větvích bude jednou za čas zřejmě nějaké nová dovednost (tedy že to danou činnost jen nezlepší, ale opravdu něco změní - přídá nějaký perk). Mezi některými si nejspíše hráč v dané větvi musí vybrat, protože jsou tam dvě na stejném místě. Změny atributů atd zde nejsou. Celkově je to ten nejprimitivnější styl rozvoje, jaký bývá ve hrách (většinou těch moderních). Hodnotit jednotlivé věci a jeho funkčnost je ale těžké, musel bych to dohrát, nebo jej alespoň pořádně využít. (jakože ve většině moderních her tento styl rozvoje nemá žádný efekt a rozvoj je tam jen proto, aby tam byl).

Vybavení je zde zbroj, rukavice, přilba, boty. Nic dalšího tu asi není. Brnění nezvyšuje odolnost jako takovou tj třídu zbroje, ale zvyšuje počet zdraví (integritu), kterou hrdina má. Zbraně i zbroje pak mohou zlepšovat i nějaké další věci (jako rychlost, odonost na negativní stavy atd).
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #13 kdy: Říjen 03, 2017, 18:40:33 »

Tady jsou když tak všechny větve, které se dají učit:
https://i.imgur.com/J2PFwlZ.jpg

platí, že co bod do bojových schopností, tím se zranění daným typem zbraní zvýší o 30%, případně to ještě přidá něco dalšího. Pak na třetí úrovni se lze asi naučit onen perk a pak na 5 úrovni dovednosti si hráč asi bude muset vybrat ze dvou možných perků.

viz třeba tupé zbraně:
https://i.imgur.com/srTLzPm.jpg
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Vaporum (dungeon)
« Odpověď #14 kdy: Říjen 03, 2017, 21:37:07 »

Díky, to vypadaá zajímavě.:-)
IP zaznamenána