Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 28, 2024, 23:20:14
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Divinity: Original Sin 2  (Přečteno 27037 krát)

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Divinity: Original Sin 2
« kdy: Září 16, 2017, 11:42:58 »

Zakládám nové téma ke hře, když nám předevčírem vyšla.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #1 kdy: Září 16, 2017, 15:12:37 »

Začal jsem číst tu recenzi, co postoval Milhaus (viz Divinity: Original Sin 2 Recenze) a zasekl jsem se hned u prvního odstavce ... "První Divinity: Original Sin dokázal uspokojit všechny fanoušky klasických izometrických RPG a postupnými úpravami si získával jejich přízeň."

Ne, nesnáším tyhle žvásti, kdy autor hovoří stylem za všechny, protože ač jsem fanoušek izometrických her, D:OS se stále vyhýbám, protože jsem zatím nenašel jediný důvod, to vůbec zkoušet. Vystačil jsem si s Milhausovo deníčkem a hru prostě odinstaloval. Dvojku jsem odepsal ihned, jak Lariani oznámili větší zaměření na kooperaci a podřízení úkolů právě jí. Hra, která není primárně single, mě neláká už vůbec. Za mě to tedy nezmění nejspíše ani čeština ;) Důkazem je i nový pokus o rozehrátí Pillars of Eternity, tentokrát jsem do té vesnice ani nedošel a opět jsem skončil.

Paradoxem je, že někde nedávno vyšel výzkum od jedné z těhle Kickstarterových hvězd, ale netuším, jestli to byli Lariani nebo Obsidian, kde se ptali, jaké prvky jsou ve hře pro koho důležité a zrovna kooperace skončila někde na okraji zájmu :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #2 kdy: Září 17, 2017, 14:17:09 »

Ale vždyť kooperace v Pillars of Eternity snad ani není. To je čistá singleplayerovka. Naopak ji vnímám jako důstojného nástupce klasických BG a IWD. A první Divinity: Original Sin taky ne. Pak ji tam teda snad přidali do té vylepšené edice, kdy ji přidali i na konzole. Ale hra mě rozhodně do nějaké kooperace nenutila a užil jsem si ji single. A dvojka podle mě bude stejná. Je tam možnost kooperace, ale ta hra na ní nestaví. A to je dobře.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #3 kdy: Září 17, 2017, 14:46:23 »

Vždyť taky o kooperaci v PoE nepíšu, píšu, že ani u PoE mě čeština nedokopala k tomu, abych jí naplno rozehrál ;) Tudíž ani u D:OS 2 to nebude jiné.

D:OS 2 určitě bez kooperace hrát půjde, ale plné vyžití v řadě úkolů je stavěno pro kooperaci, kdy si jdou členové družiny klidně po krku. Toliko se k tomu vyjádřili přímo Lariani. Otázkou tedy je, zda-li příslušné pasáže mají svou plnohodnotnou single alternativu a hráč nebude mít pocit, že je o něco ochuzen?  Každopádně mě na D:OS nesedlo více věcí a v mém žebříčku čekatelů spadly hodně dolů, takže D:OS 2 je pro mě nyní opravdu bezpředmětné.

PoE jako nástupce BG a IWD jsem viděl v době vývoje, ale Forgotten Realms je něco, co se těžko nahrazuje. Neverwinter Nights svého času chránilo hlavně tohle spojení, protože být to hra z jiného univerza a s jinými pravidly, dopadlo by to hůře. Takhle si hráč v tom světě alespoň nepřipadal cize, což je právě to, co se mi u PoE stalo a dosud jsem o ten svět nenašel zájem (nedokázal mě oslovit). Nejsem si jistý, jestli by mě to za tu vynaloženou energii vůbec stálo. Je to prostě vidět i na tom porovnání, příští rok to bude 20 let od release BG a pořád o ní mluvíme/píšeme, kdežto PoE vyšlo s velkou slávou teprve nedávno a pořád jako přirovnání k izo-hrám používáme BG a IWD :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #4 kdy: Září 17, 2017, 16:14:16 »

První díl je docela dobrá hra, rozhodně bych doporučil si jej alespoň jednou zahrát. Jasně, je to napodoběnina orginálu, stejně jako všechny nové hry, které výjdou a vždy se to bude tak s BG srovnávat, ale právě to, že je to nová hra má sve plusy v tom, že jí člověk nezná a tedy má co nového objevovat, ne jen z hlediska příběhu, ale i herních věcí a způsobů, jak hrát (třeba boje). V tom je přece smysl nových her :). Podobně to bylo is PoE, i to byla vcelku dobrá hra, kde člověk musel ten nový svět objevit a seznámit se s ním. Hrát furt dokola to, co člověk zná zpaměti, prostě zábavné už není, i když to bude samozřejmě vždy prototyp a tedy s tím bude člověk porovnávat všechny alternativy.

Já třeba teď poprvé rozehrál D:OS1 v té rozšířené verzi a zjistil jsem, že si z té hry pamatuji jen velmi málo. Až když někam dojdu a něco se děje, tak si zhruba vybavím, o co tam šlo a jaké obludy tam třeba byly atd. Zatím se docela dost peru s ovládáním, zejména kamery, na kterou si nějak nemůžu zvyknout. Taky nevím, co bylo v původní hře a co přidala ta rozšířená verze. Ale zábavné to je.

Předpokládám, že druhý díl moc asi o kooperaci nebude, respektive hra na tom asi nestaví, jelikož to by pak i recenze museli hodnotit primárně tuto stránku hry a to se neděje. Tedy zmíňka o té možnosti je, ale nikdo to nebere tak, že je to hlavní prvek hry. Tak předpokládám, že to v singlu bude plnohodnotná hra a kooperace bude asi jen doplněk. Ale nevím.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #5 kdy: Září 17, 2017, 18:44:32 »

Jasně, Milhausi, takhle přesně já to beru. Je to nová hra a má svoje plusy i mínusy. Na druhou stranu mě ty starší hry baví, i když jsem je projel několikrát a příběh znám jak svý boty.:-) A pak přijde něco novýho a já se od toho nemůžu odtrhnout. I když je pravda, že třeba Dragon Age Origins mě ve svý době strhlo daleko víc než PoE a D:OS dohromady.

Elemirovi se omlouvám za špatné pochopení příspěvku, já to fakt pochopil, jako že Ti nesedla ta Kooperace.:-)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #6 kdy: Září 17, 2017, 20:21:51 »

Ivan: v pohodě, já to k tomu nalepil takovým způsobem, že se to tak pochopit dalo, ale opravdu jsem to myslel jinak :)

Za mě jsou vskutku problém už ty nové světy a ten stereotyp herní mechaniky těhle her. Je toho za ta léta prostě moc a jaksi nemám příliš chuť tímhle směrem už pokračovat. Já vím, že bych to měl alespoň zkusit, ale ty PoE jsou jasným důkazem, že ještě stále nepřišla ta správná chvíle. Paradoxně stejným způsobem jsem odkládal starší kousky, které jsem letos rozehrál a dohrál :D Když však ta možnost byla, tak jsem dal nakonec přednost Zaklínači 1. Nemyslím si, že bych byl schopný rozehrát i BG, zkusil jsem to, ale taky to není ono.

D:OS 2 můžu hodnotit leda z doslechu, jsou věci, které si vybavit nedokážu, protože jsem jedničku nehrál, ale někdo si třeba stěžoval, že už v té Enhanced edici jedničky měl problém se schizofrenií, kdy se musel jakoby myšlenkově přepínat mezi oběma postavami. Nedokážu si to moc představit, protože v Realms of Arkania třeba běžně existuje možnost jet na více separátních týmů, ale je pravdou, že tomu zase chybí nějaká hlubší interakce s okolím nebo mezi postavami, je to prostě čistě taktické rozhodnutí.

První Dragon Age je pro mě dodnes noční můra, tam to vlastně všechno začalo. Byla to první izohra, kterou už jsem nedokázal zkousnout, takže před D:OS nebo PoE bych měl vlastně odehrát nejprve ještě tohle :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #7 kdy: Září 18, 2017, 00:09:25 »

No já byl z jedničky Dragon Age nadšenej. Datadisk byl taky fajn, ale to, co přišlo ve dvojce mě hodně rychle vrátilo na zem. A o Dragon Age 3 jsem měl podle recenzí a ohlasů taky představu, jaká to bude bomba a skutek utek. A ne, opravdu nebudu hrát hru na ovladači, není to přece FIFA. To je věc, co mi hodně vadila i v Zaklínači 3 a Skyrimu. Je potřeba to dát i na konzole, takže všude primárně ovladač a že se pc hráč s myší a klávesnicí z ovládání zblázní, se neřeší. I proto mám radší Zaklínače 1 a Dragon Age 1 než jejich nástupce, protože to jsou hry vyvíjené primárně pro pc.

A co se týče těch světů, vnímám to, Elemire, stejně. Asi už jsem moc starej, abych se s každým novým RPG učil celý nový svět, jeho pravidla, bohy, filozofii, rasy a podobně. Asi už nemám tolik času pročítat všechny ty kodexy, abych si hru plně užil. Možná bych raději BG 3 zasazené do stejného světa se stejnými postavami, pravidly a prostředím než pronikat zase do něčeho úplně nového.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #8 kdy: Září 18, 2017, 07:04:08 »

Tak za mě nemůžu říct, že by dragon age  byla nějak moje oblíbená hra. Osobně právě v té době bych hodnotil mohem lépe ten drakensang, což byla tehdy přímá konkurence a celkově to byla hra po všech stránkách lepší.

Mě osobně nepřijde, že by tam byli nějak příliš stereotypy v herních mechanikách, krom tedy toho právě dragon age. Možná i proto se mi více líbil ten drakensang, jelikož tam byla pravidla jiná a dle mě lepší. Ale D:OS je taky poměrně dost odlišný, právě v těch způsobech, jak hra funguje. Člověk se tam musí docela dost snažit, aby našel ta správná kouzla a dovednosti a ještě pokud možno i správné pozice pro své dobrodruhy, aby boje vyhrál. Myslím, že ta hra se od DA i BG docela liší fakt hodně.

Taky mě docela právě baví objevovat nové světy, on BG by stejně nemohlo fungovat v tom stejném a musel by se změnit, nebo rozšířit, protože hráče by přece nebavilo hrát úplně to samé v tom samém místě atd.

Mě na těchto hrách a obecně na RPG hrách vždy bavilo hledat ty taktiky a způsoby, jak hrou postupovat, to třeba splnily všechny zmíněné hry, ale některé více, některé méně. Třeba DA a PoE spíše méně, Drakensang a D:OS spíše více.

V D:OS už v původní hře byly dva hrdinové, které hráč na začátku dělal a mohl jim nastavit i určitou osobnost. Osobnost pak ovlivňovala vzájemné dialogy v určitých situacích. Například když jsou přistiženi poprvé při krádeži, když jeden druhého vyléčí během boje, když je hodně zraněn, při dialogu s postavami a společníky a podobně. Pokud jim nenastavil žádnou, volí mezi těmito dialogy hráč za obě postavy a působí to trochu divně. Logicky se vždy schodne, jelikož neshoda mezi hlavními hrdiny by dopadla krou kámen nůžky papír. Pokud ale obou nastaví nějakou osobnost a ty osobnosti jsou různé, pak spolu občas nesouhlasí a hráč s tím nemůže nic dělat a volí jen jednu volbu v rámci těchto dialogů. Je to vcelku zbytečné, mění to tedy určitým způsobem charaktery postav, což pak asi dává nějaké bonusy, ale není to nijak obecně významné.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #9 kdy: Září 19, 2017, 14:19:52 »

Pokračování BG bych určitě neschvaloval, ale něco na způsob jedničky, posazené zase o kus dále, bych bral :) I když ono těžko říci, záleželo by na obsahu. IWD to zkusily a celkem to šlo, pro BG by dneska hrál fakt, že těch let mezi díly uběhlo mnohem více.

U těch novějších sérií je to pro mě moc velký krok do neznáma. Na jednu stranu mám obavy, že to bude ztráta času a na druhou stranu, že to bude jen jednohubka bez pokračování a tím platí předchozí bod. Kdybych neměl co hrát, tak je to pro mě snažší :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #10 kdy: Září 19, 2017, 15:30:35 »

Jedinčka měla spíše blíže původním dvoum falloutům, alespoň co se týče způsobu boje a vlastně i trochu pojetí světa, protože i zde byla spousta různých šíleností a ujetostí (v tom dobrém smyslu). Hlavně ale v tom pojetí boje, kde jsou kolové, každý účastník má určitou iniciativu (určuje se pořadí) a určitý počet akčních bodů a každá akce, kterou chce udělat, jej stojí určitý počet těchto bodů. Tedy je to docela hodně jiné, než BG, nebo DAO a podobně.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #11 kdy: Září 19, 2017, 16:59:05 »

IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #12 kdy: Září 19, 2017, 19:58:23 »

Skoukl jsem hodinu a ... v inXile musí blednout závistí :) U Larianů se musely konzumovat drogy ve velkém, ten svět je dost bizardní, ale přirozeně bizardní. A to jsem si myslel, že největší úchylnost, kterou jsem kdy hrál, byl Planescape Torment :D Ne, pro mě to opravdu není, elfka co žere lidský haksny, nadrženej ještěrák s chapadlem a rohama, nebo to posedlé cosi, to opravdu zažít nepotřebuju :) Ale mechaniky a grafické provedení mě docela zaujalo. Angličtina by nakonec taky nemusela být takový problém. Doposud jsem pořádně neviděl ani videa z jedničky, takže to bylo pro mě celkově překvapení. Bohužel to začalo tou nešťastnou kooperací. Časem uvidím, třeba na to dojde.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1891
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #13 kdy: Září 20, 2017, 07:52:29 »

Tak DOS jse v celku seriozní hra, stejně jako fallout, to Planescape Torment byl na absurdnosti přímo založený, jelikož skrz ní chtěl ukázat věci, které považujeme za normální, jako úchylné či nenormální. Tady v těch hrách se jen občas objeví věci, které nejsou běžně vidět v jiných hrách a jsou to vcelku originální nápady, ale hra na tom nestojí.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Divinity: Original Sin 2
« Odpověď #14 kdy: Říjen 17, 2017, 07:58:34 »

Úplně jsem se zapomněl zmínit, před Wizardry 7 jsem si D:OS zkusmo nainstaloval v té původní verzi, abych teda nakoukl a jako jo, zaujalo mě to :) Vytvořil jsem si dvě ženský postavy, kleričku a vražedkyni. Každé jsem dal trošku jiný charakter a dost se mi líbilo, jak ty postavy na sebe trefně reagují. Docela jsem se s nima sžil. Věnoval jsem tomu jen hoďku, zajímalo mě ještě to prostředí a boje. Nakonec to na svůj seznam zařadím dříve. Zapůsobilo to na mě přesně tak, jak by mělo a to je to, co mi naopak chybělo u Pillars of Eternity.
IP zaznamenána
This is the end ...