Tak za mě nemůžu říct, že by dragon age byla nějak moje oblíbená hra. Osobně právě v té době bych hodnotil mohem lépe ten drakensang, což byla tehdy přímá konkurence a celkově to byla hra po všech stránkách lepší.
Mě osobně nepřijde, že by tam byli nějak příliš stereotypy v herních mechanikách, krom tedy toho právě dragon age. Možná i proto se mi více líbil ten drakensang, jelikož tam byla pravidla jiná a dle mě lepší. Ale D:OS je taky poměrně dost odlišný, právě v těch způsobech, jak hra funguje. Člověk se tam musí docela dost snažit, aby našel ta správná kouzla a dovednosti a ještě pokud možno i správné pozice pro své dobrodruhy, aby boje vyhrál. Myslím, že ta hra se od DA i BG docela liší fakt hodně.
Taky mě docela právě baví objevovat nové světy, on BG by stejně nemohlo fungovat v tom stejném a musel by se změnit, nebo rozšířit, protože hráče by přece nebavilo hrát úplně to samé v tom samém místě atd.
Mě na těchto hrách a obecně na RPG hrách vždy bavilo hledat ty taktiky a způsoby, jak hrou postupovat, to třeba splnily všechny zmíněné hry, ale některé více, některé méně. Třeba DA a PoE spíše méně, Drakensang a D:OS spíše více.
V D:OS už v původní hře byly dva hrdinové, které hráč na začátku dělal a mohl jim nastavit i určitou osobnost. Osobnost pak ovlivňovala vzájemné dialogy v určitých situacích. Například když jsou přistiženi poprvé při krádeži, když jeden druhého vyléčí během boje, když je hodně zraněn, při dialogu s postavami a společníky a podobně. Pokud jim nenastavil žádnou, volí mezi těmito dialogy hráč za obě postavy a působí to trochu divně. Logicky se vždy schodne, jelikož neshoda mezi hlavními hrdiny by dopadla krou kámen nůžky papír. Pokud ale obou nastaví nějakou osobnost a ty osobnosti jsou různé, pak spolu občas nesouhlasí a hráč s tím nemůže nic dělat a volí jen jednu volbu v rámci těchto dialogů. Je to vcelku zbytečné, mění to tedy určitým způsobem charaktery postav, což pak asi dává nějaké bonusy, ale není to nijak obecně významné.