Ráno jsem dojel komentovaný průchod Act I, ale než ho celý zveřejním, budu to muset trošku prosříhat a lépe si ohlídat nahrávání na YT. Jeden z dílů se mi např. během uploadu poněkud poškodil. Trochu rozhozená je i hlasitost hry vs komentář, takže pro příště budu muset uploadovaná videa více kontrolovat. Nicméně teď bych provedl krátké shrnutí, protože verze 1.2.0.30-R se přeci jen od původně hrané verze 1.2.0.25-R liší a pár věcí mě dokázalo překvapit.
Začnu obtížností. Záměrně jsem od počátku zvolil obtížnost Master, což je předposlední obtížnost hry. Už tak mi to přišlo ujeté, ale v předpokladu jsem se nijak nemýlil, hraje se to úplně stejně jako na Novice úrovni. Dokonce jsem po celý Act I měl tentokrát jen jedno NPC - Little Rosy (původně jsem měl v družině i Sira Cofferga). Smysl Rosy je čistě v poolu many, tedy krom pořešení obtížné hlídky v Briarpatch Woods její přítomnost urychluje obecně souboje a tím pádem průchod jednotlivými lokacemi. Samozřejmě se to dá i bez ní, ale pak je potřeba počítat s tím, že družina bude muset kvůli regeneraci many častěji odpočívat. Nejde tedy o nějaký záměrně dosažený disbalanc, tohle je prostě o pohodlí.
Subverze 30-R však přišla s několika "vylepšeními" obtížnosti. Jednak došlo k úpravě zkušenostní křivky, takže družina nejspíše snadno překročí i level 10. Díky tomu je nyní levelup rychlejší. Na oplátku přibylo dovedností, které lze navyšovat jen manuálním rozdělováním bodů + některé dovednosti byly v rámci jednotlivých povolání proházeny. Na hru to ovšem výrazný vliv nemá. Nově se hra totiž tváří tak, že s multiclassem můžete začít i pod levelem 10, což se zapnutím častých náhodných přepadovek znamená snadnější protáčení povolání a tím si nejspíše budete moci připravit vlastní geroje po vzoru nabízených NPC ... nemám to však zatím prověřené, to mě teprve čeká. Pokud by to tak bylo, pak si dostupná NPC snadno nahradíte vlastními OP charaktery. Při levelupu se dá nyní dosáhnout i vysokých bonusů, hra občas vyplyvne opravdu vysoká čísla, ale není to příliš časté.
Náhodné přepadovky mi přijdou ještě rozbitější než předtím. I na minimum jsou častější a třeba v Mauzoleu mi přišlo, že jejich omezené nastavení dokonce nefunguje vůbec. Je to samozřejmě prvek, kterým se dá záměrně natahovat herní doba, takže tohle byl asi důvod pro jejich "úpravu". Efekt je ovšem sporný, pořád to není tolik bojů, aby to k výraznému zpomalení opravdu vedlo.
Hodně diskutovaná je úprava magické odolnosti potvor a postav v družině, resp. její výpočet. Kdybych o tom nevěděl, asi bych váhal. Přijde mi, že kouzla selhávají podobně často jako u subverze 25-R. Nějak v tom výrazný rozdíl nevidím a pokud bych viděl, přičítal bych to spíše právě vyšší úrovni obtížnosti. Pořád mi totiž nejde do hlavy, co ta vyšší obtížnost má tedy dělat. Napadlo mě, jestli to třeba nesouvisí s tím vyšším počtem dovedností, které je potřeba zvyšovat manuálně, ale nemám nějak chuť to podrobněji testovat
Na hratelnost jako takovou to nemá prakticky vliv, tak nevidím důvod, proč se v tom pitvat.
Průchod Actem I byl tak do určité míry hodně podobný tomu z před několika měsíci. Rozdíl byl samozřejmě v tom, že jsem už nemusel tápat nad některými puzzly a nemusel jsem hledat cestu vpřed. V Avian Mountains jsem si všiml, že došlo k rebalancu lokace, takže s tuhými komáry se tu už nesetkáte. Lehce upravená mi přišla i AI bossů (Hobnknob, Black Lich), ale je to opět o náhodě, s čím začnou a jak rychle dokážete dostat situaci pod kontrolu. Jinými slovy, díky rychlejšímu levelupu se dostanete k Deep Freeze rychleji
Překvapila mě ovšem pasáž se Sirem Coffergem a katechismem. Celý úkol byl zjednodušen, takže přeložený katechismus dostanete rovnou od Cofferga, čímž se celý úkol značně zjednodušil. Bohužel je to jediná úprava podobně sporné neintuitivní věci, finále Act I zůstalo třeba nezměné. Čekal jsem lehkou úpravu v hintech, aby posloupnost činností byla jasnější, ale nic se podle mě opravdu nezměnilo. Popravdě i já sám jsem si ztěžka vzpomínal, jak přesně jsem k některým dílčím řešením přišel
Nakonec jsem si vzpomněl, ale to je další taková ne zrovna intuitivní cesta
Málem bych zapomněl, "ztrácení" některých NPC bylo vyřešeno tak, že vás na tuhle možnost dotčené NPC upozorní, takže je na vás, jestli to risknete, nebo si NPC rovnou najmete do družiny a tím jeho ztrátě předejdete ... jo, tomu říkám efektivní řešení problému
Pokud bych se měl ke hře vyjádřit nyní, asi by to zůstalo hodně podobné mé předchozí recenzi verze 1.2.0.25-R. Osobně nevidím důvod na ní něco měnit, i přes proklamované změny se to na hře příliš neprojevilo. Změn si všimnete, ale vás jako hráče se příliš nedotknou.