Předpokládám, že následující dvojici obrázků nemusím komentovat
Bylo to už na hraně, ale nakonec jsem nadmíru spokojen, protože cítím ten správný pocit a to těžké, co tomu předcházelo, se najednou jakoby rozplývá v mlze
V Grimoire jsem nakonec objevil 4 konce, přičemž jeden jakoby zavdává úvahám, že by mohla existovat ještě jedna cesta. Nicméně ty čtyři objevené končí tak nějak v podobném duchu, což by ten případný pátý určitě nekončil. Všechny se nacházejí v závěrečné lokaci, akorát zrovna ten čtvrtý, ze kterého jsou screenshoty výše, mi dal poněkud zabrat, protože jsem kvůli němu musel jít pořešit něco, co jsem předtím vynechal. Nejprve však k předcházejícím událostem ...
Z River of Time jsem dle plánu vstoupil do Mystic Forge of the Owl, což je o poznání přátelštějští místo se slabšími nepřáteli. Jedna odbočka vede do Hyperborean Archives, kde se dá najít několik knih Arcane magie a druhá směřuje do N-Space Grid.
N-Space Grid je opět šílenost. Po mnoha pokusech s některými jednotkami jsem to vzdal a vydal se cestou loadingu, abych si přihrál ty nepřátele, se kterými to bude schůdnější. Přitom je tu jen jedna nová potvora a jedna verze lepších beholderů, to rozhodně nezavdává příčinu tomu, aby to nešlo dát. Možná mi chybí nějaké účinné kouzlo, těžko říci a vlastně se v tom už nehodlám rýpat. Smyslem tohoto dungeonu je aktivovat všechny obelisky, čímž se zároveň zaktivuje teleport do Demongate (přímá cesta dále je totiž blokována uzamčenou mříží).
Demongate je uzavřený dungeon, který obsahuje jen trojici soubojů s démony. Z každého z nich však vypadne jeden předmět. Podle knihy z knihovny se dají tyto předměty uvařit v hrnci v severní místnosti, čímž jsem získal démonní krev. S tou lze aktivovat orb v západní místnosti a nechtěně se tak dostat opět do Oblivionu, ale tentokrát z druhé strany.
Oblivion ukrývá devátou tabulku (TANATOS), ale ta není určena pro úkol s hodinami, nýbrž obsahuje "osvícení" pro démony. V Demongate je totiž v jižní místnosti trojice zamřížovaných oken a skrze jedno je vidět zástup netrpělivých démonů, kteří čekají na prolomení bariéry. U jiného okna lze pomocí démoní mince dokonce na tento zástup nakouknout. Tabulka démony ovšem trochu namíchne a ti pošlou družinu zpět do N-Space Grid, kousek od vstupu do dalšího dungeonu (viz zmíněná mříž o odstavec výše).
Mno to se snadno řekne, ale z Oblivionu nevede přímá cesta, takže jsme tam s tabulkou zůstali stát a rozjímali nad hádankami od třech soch
Když jsem uhodl druhou hádanku, začal jsem tušit, odkud jsou mi odpovědi povědomé. Třetí jsem totiž nemohl dát, takže bylo snadné si řešení ověřit dle záznamu:
Jedná se o trojici slov, které družina zaslechne na konci chodeb v Enigmě pod Village of Crowl - Time, Eternity a Entropy.
V Demongate je uprostřed také socha, která ukrývá nějaký předmět, ale vydá ho jedině tehdy, pokud uhádneme jméno mistra džinů. Ano, tohle jméno se dalo zjistit v dungeonu Ancients pod Imperial Palace, ale ani jedna z mých postav nemá patřičnou hodnotu Ancient History. Demongate jsem proto opouštěl s obavami, aby ten předmět nebyl nějak klíčový, ale nakonec jsem našel odvahu a hodil to za hlavu
Nově odkrytý vstup mě dovedl do Singularity, malého dungeonu s jedním prima puzzle a lehčími souboji. Řešení puzzle obsahuje jedna z nástěnných tabulí v Pillars of the Owl, což je dobré mít na paměti, ale ve skutečnosti stačilo identifikovat jediný předmět, který se v Singularity nachází - přesýpací hodiny.
Chodba na druhou stranu Singularity je sice přímá, ale obsahuje teleport, který vrací družinu o řadu polí zpět. Tyhle hrátky dobře znám
Chvíli jsem zkoušel pár věcí, ale něco tomu očividně chybělo, tak jsem si hodiny lépe prohlédl:
Hned na počátku mě napadlo, že bych měl jít pozadu, ale to neprošlo, tak jsem to zkusil s tím, že jsem k tomu uchopil hodiny myší. Taky nic. Hodiny lze ovšem postavě nasadit jako nositelný předmět a s tím už chůze pozpátku funguje bez problémů.
Ze Singularity vede cesta do Cromlech of the Clock, což je větší lokace, která obsahuje 5 možných směrů. Úvodní místnosti vévodí vitrýny s roboty a vitrýna s Metronomem. Všechny vitrýny jsou ovšem uzavřené. V malé místnosti na západě se nachází nástěnná deska, kterou lze přečíst jedině vizorem ... eh, zpět. Něco jsem opomněl prozradit
V Allien Baracks jsem byl při pokusu o projití přes opravený most napaden skupinou alienů, po jejichž likvidaci mi zůstala přístupová karta a vizor. Vizor slouží k zobrazení terminálů, které jsou maskovány za iluzí nástěnných desek. Musí se tedy nejprve nasadit nějaké postavě a pak na desku kliknout. Jeden terminál prozradí, co tu alieni dělají a souvisí to i s dvojicí NPC lovců v horách Blackspike (Mr. Nebulon a Mr. Zyrinx, oba hledají jistý Black Orb). Druhý terminál může postavu s vizorem naučit trojici skillů, ale užitečný mi přišel jen jeden z nich. V místnosti s terminály stojí za povšimnutí ještě automaty, kde si lze zakoupit plazmové pušky
... kdepak, tuhle variantu jsem definitivně zavrhl
Vizor nám v Cromlech of the Clock odkryl servisní terminál, kterým se dá zjistit stav Metronomu a nakonec se jím daly deaktivovat všechny vitrýny. Obnáší to nutný souboj s minimálně čtyřmi roboty, ale kupodivu mi to prošlo dobře. Metronom je značně nestabilní a něco mu schází. Moc jsem nedával pozor, co by to mohlo být, protože kolem stále zbylo 5 možných cest, takže jsem čekal řešení spíše v nich.
Čtyři z cest se otevírají patřičnou pákou v kontrolní místnosti nad příslušými teleporty. Vzal jsem to hezky popořádku, takže první cesta vedla do Haunted Wastes. Je to pozůstatek jedné z předchozích realit Hyperborei a zajímavá je tu jen jedna kostra, pod níž se dá vykopat Black Orb, alias Havoc Seed. Cesta zpět do Cromlech of the Clock vede přes menší dungeon s démony, kde je potřeba získat klíč k portálu. Nápověda ve hře je dost jasná, tak to nebudu ani uvádět.
Druhá cesta mě zavedla do Outworld Realms. Je to středně velký dungeon, který je z počátku nebojový. Obsahuje ovšem sedm cel, které lze otevřít klíčem ze "svatyně" odtud. Obsahuje monstra posledního soudu - je to 7 různě tuhých soubojů. V jednom případě je to dokonce ve znění přísloví: "Opakování matka moudrosti." ... v jedné cele je Shelach
Odměnou jsou jedině knihy kouzel, ovšem nic co bychom už neměli.
Další cesta mě zavedla do Moon Abyss, což je cesta okolo propasti. Na jejím konci je transportní plošina. Hned v úvodu dungeonu lze najít speciální kostku a nedaleko transportní plošiny je pak na zdi ukrytý návod, jak s ní zacházet. Po aktivaci transportu se zjeví truhla se zvláštním obsahem ... zvědavce chytne a přenese na velitelství Reality Hijinks ... a hnedle jsem tu měl první konec hry
121 hodin od začátku.
S tím jsem se samozřejmě nesmířil, takže jsem loadnul a vydal se do Spring of Everlife. Není tu nic moc zajímavého, část dungeonu je zatopená a jediný smysluplný bod je další transportní plošina. Efekt je podobný jako u té předchozí a o hodinu později jsem tak prošel druhým koncem hry.
Poslední odbočka v Cromlech of the Clock je uzamčená a nejde s tím pohnout, takže jsem vyrazil zcela ven. Po přečtení zápisu o Metronomu jsem totiž zjistil, že oprava má co do činění s hudbou a to mě zcela postačilo k tomu, abych zamířil do Tabernacle of Music, abych se tedy popral s hudebním puzzlem, protože to je nejspíše cesta, jak se dostat k potřebnému předmětu.
Cestou z hor mě zastavil jako obvykle Mr. Nebulon, který chtěl vydat orb a moc dobře věděl, že ho mám, tak jsem mu ho vydal, co kdyby ... po pár minutách od druhého konce tak nastal třetí konec hry
Napodruhé jsem proto Nebulona bez milosti sejmul. Boj chvilku trval kvůli jeho aliení ochrance, ale šlo to. O level níže mě zastavil pro změnu Mr. Zyrinx, který byl naštvaný za zabití Nebulona, ale šlo ho odpálkovat.
Před puzzlem v Tabernacle jsem se chtěl pojistit nějakými NPC s vyššími akademickými skilly, ale s překvapením jsem zjistil, že Kroondergraff i Orloch nejsou nikde k dispozici a nepomohl bych si ani ostatními nemrtváky, protože ti jsou naštvaní za zabití Shelach (vlastně bych je tedy do finále ani nemohl býval najmout
). Povzdychl jsem si a smířil se s kombinační metodou.
Vlastně jsem na to nešel od píky, řekl jsem si, že teď už o nic nejde, tak jsem si nechal první dvě barvy napovědět. Puzzle mi však stále vrtalo hlavou, pořád jsem přemýšlel, jak to všechno souvisí, co ta rytmická lyra a co ten nástup flétny s kytarou ... pak mi to ovšem došlo. Nápověda byla všude kolem nás
Jde o skladbu, která hraje na pozadí dungeonu.
Tyhle typy puzzle nemám moc rád, neumím to dobře rozklíčovat, ale jsem naopak rád, že jsem přišel na jeho podstatu, tak úplně kombinační metoda to tedy nebyla.
Pořadí tlačítek:
Blue, red, purple, yellow, black, green.
Následovalo střídavé procházení mezi Orchestrall Colonade a Throne of the Skald Maestro. Trůnní místnost je ovšem ta nejdůležitější, protože se zde dá získat flétna, která dobře poslouží pro synchronizaci Metronomu.
Cestou v horách mě opět zastavil Mr. Zyrinx, tentokrát už nebyl naštvaný a to byl průšvih, protože díky tomu mu vyběhl dialog a požadoval po mě Black orb. Musel jsem opět bojovat a je to o poznání tužší boj. Ale nic se nedalo dělat, měl jsem si holt flétnu přinést už napoprvé
Synchronizace Metronomu proběhla v pořádku, ale nic dalšího se nestalo. Možná s tím jde vymyslet ještě něco jiného, ale já poslechl instruktáž ze servisního terminálu a pomocí Black orbu (Havoc Seed) jsem Metronom odeslal mimo tuto realitu. Díky tomu se mi zpřístupnila poslední cesta ze sálu, která vede na planinu s kosmickou lodí a v doproodu otravné Entity jsme Hyperboreu opustili ...
125,5 hodiny. Uf, víc už ze hry asi nevymáčknu
Všechny konce hry končí v podstatě na velitelství Reality Hijinks, jak mě hra pokaždé informovala, jen způsob a podmínky příchodu se liší. Grimoire v této fázi slibuje druhý díl, ale nemyslím si, že to bylo myšleno vážně
Obtížnost jsem nakonec udržel na Adeptu, výše už jsem nešel. Z dungeonů mi zbyl jen Temple of Hathor-Sogg, do kterého jsem nezískal přístup. Co si však vybavuju z mé první rozehrávky, která začala jinde, tak potřebnou lebku lze získat právě jen tímto způsobem.
Přiznám se, že jsem dneska párkrát už prskal nad některými souboji a protahováním, ale ten finální pocit mi to opravdu dokonale vynahradil. Nekritický určitě kvůli tomu nebudu, ale vcelku je Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar hrou, ... ne, ještě ne
Nakonec jsem se rozhodl, že shrnutí udělám, ale dnes už to určitě nebude, možná příští pátek