Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 00:02:48
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9

Autor Téma: Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)  (Přečteno 27615 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #60 kdy: Srpen 31, 2017, 07:23:02 »

Včerejší obavy se mi tak trochu potvrdily, hra se zároveň zpomalila, takže se obávám, abych to stihl dohrát ještě před patchem. Zastavil jsem se na 116 hodinách a za Pendulum Hall jsem stihl jen trojici dungeonů. Ale nebudu ještě předbíhat.

Nejprve jsem si to samozřejmě namířil do Skulheimu, kde jsem chvilku tápal nad uzavřením propadla na cestě do druhé věže, ale pak jsem si vzpomněl, že jsem nikde nevyužil druhý kód z nástěnných tabulí, takže jsem ho naklikal do zdejší ovladovny a zabralo to. Vlastně jsem je mohl býval oba kódy použít hned, protože první propadlo zůstalo i nadále neaktivní.

Cesta k Orlochovi vede přes čtveřici pididungeonů, je to v podstatě jen schodiště věže. Nad ním je zvonice, kde jsem zkusil zatáhnout dle rady krále za provaz, ale nic se nestalo. Odbočka ze zvonice vede k samotnému hraběti. Bojů bylo po cestě pomálu a nestojí kvůli nízké obtížnosti ani za řeč.

Hrabě Orloch je nepovedeným synem Shelach, aktivně odmítá vampyrismus a byl proto vyloučen z komunity ve Skulheimu a musel odejít do exilu ve své věži, odkud už léta nevyšel a naopak nikdo nemohl k němu. Orloch je NPC sage, tuším level 8 a je opravdu mocný, což ostatně platí o většině NPC. Kdybych si vzal celou trojici nemrtváků ze Skulheimu do party, tak můžu obtížnost hry definitivně pohřbít. On je opravdu rozdíl mít vlastního sage s 60 HP a 130 SP, anebo si vzít Orlocha s 260 HP a plno SP. Každé NPC údajně stojí 100 zl na den, ale za celou hru jsem si nevšiml, že by se mi cokoliv strhávalo. Navíc je to směšná částka oproti tomu, co získávám v bojích a rozprodejem věcí.

V chodbě do pokoje Orlocha jsme minuli zhasnutou lucernu, za kterou se ukázala tajná chodba. Přemýšlel jsem, jak se tam dostat, ale nic jsem nemohl najít. Informace o skrytém pokladu se po rozhovoru s Orlochem dokonce zapíše do deníku. Nakonec jsem zkusil jedinou možnou věc a vyšlo to:

Spoiler: ukázat
Orlocha je potřeba najmout do družiny a jakmile budete lucernu míjet, tak na ní sám upozorní a dotykem odkryje vstup.


Loot za moc nestojí, ale je to spojeno s krátkým pohledem do historie a možné budoucnosti Skulheimu. Nechal jsem to proto být a vyrazil do královského paláce.

Khan Raji mi za použití zvonu nic nedal, vlastně na to vůbec nereagoval (možná je na to nějaký topic, nevím). Strčil jsem mu tedy alespoň sošku budhy a odešel.

V Pendulum Hall jsem prošel otevřenou cestou do Pillars of the Owl, což je sice rozlehlý, ale nijak moc zajímavý dungeon. Boje tu dokáže okořenit jen nový druh gargoyly, která má zvýšenou regeneraci a odolnost proti magii. Podstatné jsou tu ovšem nápisy na kamenných deskách.

River of the Time je oproti tomu zajímavější a v mnohém připomíná Chamber of Waters pod Samheinem. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že želva už na mě čekala u startovní pozice :) Řeka tu lemuje řadu budov, které ukrývají dvojí tajemství. Jednak jsou to součástky ovládacího mechanismu mostu v Alien Barracks a druhak je to zdejší bojové osazenstvo. Boje na řece jsou v pohodě, ale na souši mě přepadaly skupinky robotů a alienů.

Podobnou věc jsem vzhledem k rozhovoru se strážcem čekal, moc mě to tedy nepřekvapilo, byť z toho nadšený nejsem. Ta prima atmosféra Grimoire je pro mě v tahu, ale zase třeba záleží, jak moc dlouhý tento úsek vcelku bude a jak to zapadne do celkového kontextu a vzhledem k finále. Mnohem horší je, že zdejší boje probíhají stejným systémem jako o mnoho a mnoho hodin dříve v Bahomet Megalith.

Roboti jsou minimálně ve dvojici, což je dostatečný počet na to, aby 4/5 bojů skončilo loadem (někdo slabší z družiny prostě zemře). Nebýt Little Rosy, která dokáže Armorplate nastackovat díky větší maně (4x), tak je to ještě horší. Ona jí přitom zůstane mana na dvě Deep Freeze, což je docela klíčové. Alieni jsou oproti tomu minimálně ve třech, ale používají dost špinavé triky, kdy část družiny zůstane bezdůvodně neaktivní - vůbec nejde vidět, že by byli pod vlivem nějakého efektu, nevím tedy, co se děje.

Alieny je navíc potřeba zabít co nejrychleji, jinak hrozí, že si povolají posilu a ta si povolá posilu a ... a zkrátka nakonec je před vámi hezká fronta a load ;) Ideální je tedy natrefit na roboty a právě jen na dva. Jakmile se však objevil větší počet, tak jsem rovnou loadoval. Jak jsem psal výše, kdybych si vzal trojici nemrtváků ze Skulheimu, je to hned něco jiného, ale takhle to prostě nejde.

Docela mě to otrávilo, protože tahle část hry je dostupná skutečně až ke konci, kdy máte splněno plno jiného a družina musí být zákonitě potrénovaná. Čekal bych proto mnohem vyrovnanější design těchto dungeonů a ne tohle. Tohle mě prostě vrátilo o desítky hodin zpět. Opravdu netuším, proč si piplám družinu od levelu 1, když mnohem výhodnější je dojít si pro silná NPC.

Might and Magic VIII třeba jde touhle cestou taky, ale zároveň umí odměnit družinu, která je piplaná od co nejnižších levelů, kdy máte možnost lépe kontrolovat vývoj jednotlivých postav a je to pak znát. V Grimoire je to naopak, vlastní postavy jsou o několik řádů horší, než co je k dispozici formou NPC a hrá vás za vlastnoručně piplané charaktery penalizuje. Anebo jinak, to jsem opravdu měl před každým levelupem loadovat, dokud jsem si nenaházel maximální body/staty? Jaký pak má tedy smysl jejich náhodné generování? Nebylo by proto lepší ty hodnoty za levelup určit napevno?

Obtížnost stále držím na Adeptu, dokonce jsem zvažoval, že půjdu ještě dále, ale včera jsem se k tomu nakonec ani nedostal, opravdu jsem jen rezignovaně podstupoval jeden load za druhým a neměl jsem chuť zkoušet, jestli to ještě vyšší obtížnost dále nezhorší. Já opravdu nevím, co si o těch obranných kouzlech a balancingu už myslet. Někdy to funguje uspokojivě a o kousek dále je to najednou všechno jinak a přitom může jít klidně o ty samé typy potvor.

Jsem zvědav, o kolik se posunu dnes. V současné chvíli mám zprovozněný most v Alien Barracks (stačí dodržet návod z manuálu v knihovně) a získal jsem nějaké brýle. Zřejmě tu musím ještě něco provést a pak vyrazím do Mystic forge of the Owl.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #61 kdy: Srpen 31, 2017, 11:00:24 »

Dovolím si ještě jeden dodatek, ono to za poslední dny musí vypadat, že začínám být čím dál více zklamaný a naštvaný, ale kdyby to platilo 100%, tak to zabalím a kašlu na to. Nemám potřebu Grimoire dohrávat jen proto, že si potřebuju udělat čárku. Pořád u mě přetrvává nutkání pokračovat prostě jen proto, protože mě to stále baví a mám zájem se dozvědět, jak moc jsem konec uhodl. Vůči té hře by to bylo nefér, to že se v posledních deseti hodinách událo něco, co se mi příčí, nemůže smazat fakt, že do té doby jsem byl víceméně spokojený, někdy dokonce velmi spokojený.

Klesající hodnocení na Steamu si vysvětluju tak, že někteří mažou své nerozvážné recenze po pár hodinách hraní, anebo je nahrazují mnohem střízlivějším hodnocením a s tím příchází chvilka pravdy, kdy si uvědomíte proč a komu to hodnocení má sloužit. Nějaký manuál tohle nezmění, protože to klíčové, co mnozí od manuálu čekají, je pro hru jako takovou a za tohoto stavu celkem vedlejší.

Cleve včera kupodivu velmi odvážně na fórum přišpendlil téma, kde popisuje, jak si v kódu mechaniky boje našel chybu při zpracování reakce na kouzla - rezistence vs záchranný hod. Popsal důvod, proč to tak bylo a oznámil nápravu. Pro mě jako hráče je ovšem mnohem zajímavější, že tahle "chyba" je oboustranná, tedy to samé platí pro postavy. Vysvětluje to pár věcí. Jsou to však věci, na které bylo upozorňováno už dříve a upozornění byla ignorována. Snad je to první krok ke skutečnému zlepšení hry a ne jen další důvod, za kterým skrýt posun vydání manuálu apod.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #62 kdy: Září 01, 2017, 15:24:18 »

Předpokládám, že následující dvojici obrázků nemusím komentovat ;)





Bylo to už na hraně, ale nakonec jsem nadmíru spokojen, protože cítím ten správný pocit a to těžké, co tomu předcházelo, se najednou jakoby rozplývá v mlze :D

V Grimoire jsem nakonec objevil 4 konce, přičemž jeden jakoby zavdává úvahám, že by mohla existovat ještě jedna cesta. Nicméně ty čtyři objevené končí tak nějak v podobném duchu, což by ten případný pátý určitě nekončil. Všechny se nacházejí v závěrečné lokaci, akorát zrovna ten čtvrtý, ze kterého jsou screenshoty výše, mi dal poněkud zabrat, protože jsem kvůli němu musel jít pořešit něco, co jsem předtím vynechal. Nejprve však k předcházejícím událostem ...

Z River of Time jsem dle plánu vstoupil do Mystic Forge of the Owl, což je o poznání přátelštějští místo se slabšími nepřáteli. Jedna odbočka vede do Hyperborean Archives, kde se dá najít několik knih Arcane magie a druhá směřuje do N-Space Grid.

N-Space Grid je opět šílenost. Po mnoha pokusech s některými jednotkami jsem to vzdal a vydal se cestou loadingu, abych si přihrál ty nepřátele, se kterými to bude schůdnější. Přitom je tu jen jedna nová potvora a jedna verze lepších beholderů, to rozhodně nezavdává příčinu tomu, aby to nešlo dát. Možná mi chybí nějaké účinné kouzlo, těžko říci a vlastně se v tom už nehodlám rýpat. Smyslem tohoto dungeonu je aktivovat všechny obelisky, čímž se zároveň zaktivuje teleport do Demongate (přímá cesta dále je totiž blokována uzamčenou mříží).

Demongate je uzavřený dungeon, který obsahuje jen trojici soubojů s démony. Z každého z nich však vypadne jeden předmět. Podle knihy z knihovny se dají tyto předměty uvařit v hrnci v severní místnosti, čímž jsem získal démonní krev. S tou lze aktivovat orb v západní místnosti a nechtěně se tak dostat opět do Oblivionu, ale tentokrát z druhé strany.

Oblivion ukrývá devátou tabulku (TANATOS), ale ta není určena pro úkol s hodinami, nýbrž obsahuje "osvícení" pro démony. V Demongate je totiž v jižní místnosti trojice zamřížovaných oken a skrze jedno je vidět zástup netrpělivých démonů, kteří čekají na prolomení bariéry. U jiného okna lze pomocí démoní mince dokonce na tento zástup nakouknout. Tabulka démony ovšem trochu namíchne a ti pošlou družinu zpět do N-Space Grid, kousek od vstupu do dalšího dungeonu (viz zmíněná mříž o odstavec výše).

Mno to se snadno řekne, ale z Oblivionu nevede přímá cesta, takže jsme tam s tabulkou zůstali stát a rozjímali nad hádankami od třech soch :) Když jsem uhodl druhou hádanku, začal jsem tušit, odkud jsou mi odpovědi povědomé. Třetí jsem totiž nemohl dát, takže bylo snadné si řešení ověřit dle záznamu:

Spoiler: ukázat
Jedná se o trojici slov, které družina zaslechne na konci chodeb v Enigmě pod Village of Crowl - Time, Eternity a Entropy.


V Demongate je uprostřed také socha, která ukrývá nějaký předmět, ale vydá ho jedině tehdy, pokud uhádneme jméno mistra džinů. Ano, tohle jméno se dalo zjistit v dungeonu Ancients pod Imperial Palace, ale ani jedna z mých postav nemá patřičnou hodnotu Ancient History. Demongate jsem proto opouštěl s obavami, aby ten předmět nebyl nějak klíčový, ale nakonec jsem našel odvahu a hodil to za hlavu ;)

Nově odkrytý vstup mě dovedl do Singularity, malého dungeonu s jedním prima puzzle a lehčími souboji. Řešení puzzle obsahuje jedna z nástěnných tabulí v Pillars of the Owl, což je dobré mít na paměti, ale ve skutečnosti stačilo identifikovat jediný předmět, který se v Singularity nachází - přesýpací hodiny.

Chodba na druhou stranu Singularity je sice přímá, ale obsahuje teleport, který vrací družinu o řadu polí zpět. Tyhle hrátky dobře znám :D Chvíli jsem zkoušel pár věcí, ale něco tomu očividně chybělo, tak jsem si hodiny lépe prohlédl:

Spoiler: ukázat
Hned na počátku mě napadlo, že bych měl jít pozadu, ale to neprošlo, tak jsem to zkusil s tím, že jsem k tomu uchopil hodiny myší. Taky nic. Hodiny lze ovšem postavě nasadit jako nositelný předmět a s tím už chůze pozpátku funguje bez problémů.


Ze Singularity vede cesta do Cromlech of the Clock, což je větší lokace, která obsahuje 5 možných směrů. Úvodní místnosti vévodí vitrýny s roboty a vitrýna s Metronomem. Všechny vitrýny jsou ovšem uzavřené. V malé místnosti na západě se nachází nástěnná deska, kterou lze přečíst jedině vizorem ... eh, zpět. Něco jsem opomněl prozradit :)

V Allien Baracks jsem byl při pokusu o projití přes opravený most napaden skupinou alienů, po jejichž likvidaci mi zůstala přístupová karta a vizor. Vizor slouží k zobrazení terminálů, které jsou maskovány za iluzí nástěnných desek. Musí se tedy nejprve nasadit nějaké postavě a pak na desku kliknout. Jeden terminál prozradí, co tu alieni dělají a souvisí to i s dvojicí NPC lovců v horách Blackspike (Mr. Nebulon a Mr. Zyrinx, oba hledají jistý Black Orb). Druhý terminál může postavu s vizorem naučit trojici skillů, ale užitečný mi přišel jen jeden z nich. V místnosti s terminály stojí za povšimnutí ještě automaty, kde si lze zakoupit plazmové pušky ;) ... kdepak, tuhle variantu jsem definitivně zavrhl :D

Vizor nám v Cromlech of the Clock odkryl servisní terminál, kterým se dá zjistit stav Metronomu a nakonec se jím daly deaktivovat všechny vitrýny. Obnáší to nutný souboj s minimálně čtyřmi roboty, ale kupodivu mi to prošlo dobře. Metronom je značně nestabilní a něco mu schází. Moc jsem nedával pozor, co by to mohlo být, protože kolem stále zbylo 5 možných cest, takže jsem čekal řešení spíše v nich.

Čtyři z cest se otevírají patřičnou pákou v kontrolní místnosti nad příslušými teleporty. Vzal jsem to hezky popořádku, takže první cesta vedla do Haunted Wastes. Je to pozůstatek jedné z předchozích realit Hyperborei a zajímavá je tu jen jedna kostra, pod níž se dá vykopat Black Orb, alias Havoc Seed. Cesta zpět do Cromlech of the Clock vede přes menší dungeon s démony, kde je potřeba získat klíč k portálu. Nápověda ve hře je dost jasná, tak to nebudu ani uvádět.

Druhá cesta mě zavedla do Outworld Realms. Je to středně velký dungeon, který je z počátku nebojový. Obsahuje ovšem sedm cel, které lze otevřít klíčem ze "svatyně" odtud. Obsahuje monstra posledního soudu - je to 7 různě tuhých soubojů. V jednom případě je to dokonce ve znění přísloví: "Opakování matka moudrosti." ... v jedné cele je Shelach ;) Odměnou jsou jedině knihy kouzel, ovšem nic co bychom už neměli.

Další cesta mě zavedla do Moon Abyss, což je cesta okolo propasti. Na jejím konci je transportní plošina. Hned v úvodu dungeonu lze najít speciální kostku a nedaleko transportní plošiny je pak na zdi ukrytý návod, jak s ní zacházet. Po aktivaci transportu se zjeví truhla se zvláštním obsahem ... zvědavce chytne a přenese na velitelství Reality Hijinks ... a hnedle jsem tu měl první konec hry :D 121 hodin od začátku.

S tím jsem se samozřejmě nesmířil, takže jsem loadnul a vydal se do Spring of Everlife. Není tu nic moc zajímavého, část dungeonu je zatopená a jediný smysluplný bod je další transportní plošina. Efekt je podobný jako u té předchozí a o hodinu později jsem tak prošel druhým koncem hry.

Poslední odbočka v Cromlech of the Clock je uzamčená a nejde s tím pohnout, takže jsem vyrazil zcela ven. Po přečtení zápisu o Metronomu jsem totiž zjistil, že oprava má co do činění s hudbou a to mě zcela postačilo k tomu, abych zamířil do Tabernacle of Music, abych se tedy popral s hudebním puzzlem, protože to je nejspíše cesta, jak se dostat k potřebnému předmětu.

Cestou z hor mě zastavil jako obvykle Mr. Nebulon, který chtěl vydat orb a moc dobře věděl, že ho mám, tak jsem mu ho vydal, co kdyby ... po pár minutách od druhého konce tak nastal třetí konec hry :) Napodruhé jsem proto Nebulona bez milosti sejmul. Boj chvilku trval kvůli jeho aliení ochrance, ale šlo to. O level níže mě zastavil pro změnu Mr. Zyrinx, který byl naštvaný za zabití Nebulona, ale šlo ho odpálkovat.

Před puzzlem v Tabernacle jsem se chtěl pojistit nějakými NPC s vyššími akademickými skilly, ale s překvapením jsem zjistil, že Kroondergraff i Orloch nejsou nikde k dispozici a nepomohl bych si ani ostatními nemrtváky, protože ti jsou naštvaní za zabití Shelach (vlastně bych je tedy do finále ani nemohl býval najmout ;)). Povzdychl jsem si a smířil se s kombinační metodou.

Vlastně jsem na to nešel od píky, řekl jsem si, že teď už o nic nejde, tak jsem si nechal první dvě barvy napovědět. Puzzle mi však stále vrtalo hlavou, pořád jsem přemýšlel, jak to všechno souvisí, co ta rytmická lyra a co ten nástup flétny s kytarou ... pak mi to ovšem došlo. Nápověda byla všude kolem nás :D

Spoiler: ukázat
Jde o skladbu, která hraje na pozadí dungeonu.


Tyhle typy puzzle nemám moc rád, neumím to dobře rozklíčovat, ale jsem naopak rád, že jsem přišel na jeho podstatu, tak úplně kombinační metoda to tedy nebyla.

Pořadí tlačítek:

Spoiler: ukázat
Blue, red, purple, yellow, black, green.


Následovalo střídavé procházení mezi Orchestrall Colonade a Throne of the Skald Maestro. Trůnní místnost je ovšem ta nejdůležitější, protože se zde dá získat flétna, která dobře poslouží pro synchronizaci Metronomu.

Cestou v horách mě opět zastavil Mr. Zyrinx, tentokrát už nebyl naštvaný a to byl průšvih, protože díky tomu mu vyběhl dialog a požadoval po mě Black orb. Musel jsem opět bojovat a je to o poznání tužší boj. Ale nic se nedalo dělat, měl jsem si holt flétnu přinést už napoprvé :D

Synchronizace Metronomu proběhla v pořádku, ale nic dalšího se nestalo. Možná s tím jde vymyslet ještě něco jiného, ale já poslechl instruktáž ze servisního terminálu a pomocí Black orbu (Havoc Seed) jsem Metronom odeslal mimo tuto realitu. Díky tomu se mi zpřístupnila poslední cesta ze sálu, která vede na planinu s kosmickou lodí a v doproodu otravné Entity jsme Hyperboreu opustili ... 125,5 hodiny. Uf, víc už ze hry asi nevymáčknu :D

Všechny konce hry končí v podstatě na velitelství Reality Hijinks, jak mě hra pokaždé informovala, jen způsob a podmínky příchodu se liší. Grimoire v této fázi slibuje druhý díl, ale nemyslím si, že to bylo myšleno vážně ;) Obtížnost jsem nakonec udržel na Adeptu, výše už jsem nešel. Z dungeonů mi zbyl jen Temple of Hathor-Sogg, do kterého jsem nezískal přístup. Co si však vybavuju z mé první rozehrávky, která začala jinde, tak potřebnou lebku lze získat právě jen tímto způsobem.

Přiznám se, že jsem dneska párkrát už prskal nad některými souboji a protahováním, ale ten finální pocit mi to opravdu dokonale vynahradil. Nekritický určitě kvůli tomu nebudu, ale vcelku je Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar hrou, ... ne, ještě ne :) Nakonec jsem se rozhodl, že shrnutí udělám, ale dnes už to určitě nebude, možná příští pátek ;)



« Poslední změna: Září 01, 2017, 15:33:30 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #63 kdy: Září 01, 2017, 16:41:06 »

Tak gratuluju :-). Jsem ráda, že zníš tak pozitivně.

A teď koukám na ten obrázek... to v levo dole je ten okoid? :-D. Musim říct, že jsem z něj trošku v šoku. Uff, moc nevim, jak to vyjádřit, nějak jsem nečekala, že to bude vypadat takhle :-D. Ale mohlo mi to podle jména dojít, že jo?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #64 kdy: Září 01, 2017, 17:12:38 »

Díky :) Ano to vlevo dole je okoid :D

Ty otravný pasáže se v závěru naštěstí střídaly s těmi normálními a i u těch otravných bylo někdy něco, co je trochu okořenilo, takže když na to teď pohlédnu zpětně, tak to v tom zbytku hry naštěstí příliš nevyčuhuje. Svým způsobem je něco z toho nepovinné, ale pak se zas neotevřou všechny konce. Za sebe bych však celou pasáž za Pendulum Hall překopal. Naštěstí to opravdu nedokáže zastínit tu haldu předchozích hodin.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #65 kdy: Září 01, 2017, 17:24:48 »

Ta největší gratulace! Jseš borec! :) Hned bych to hrál taky, kdybych neměl rozehranou jinou hru a kdyby to už bylo na gogu.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #66 kdy: Září 01, 2017, 18:48:05 »

Díky :) Na to, že jsem se nechtěl v současné době pouštět do žádných velkých akcí, tak jsem překvapil až sám sebe :D Určitě se vyplatí ještě počkat, ale jinak mohu jen doporučit. Není to pro každého, právě proto přemýšlím, že bych k té současné verzi přeci jen sesumarizoval nějakou recenzi, nebo něco na ten způsob.
IP zaznamenána
This is the end ...

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #67 kdy: Září 01, 2017, 21:59:29 »

To skoro az vypada ze se nam tady k LoXu prida dalsi hra mimo MM. Sranduju, samo :)

Ja furt nezacal..cekam..a gratuluju :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #68 kdy: Září 01, 2017, 23:36:08 »

Díky flashi, ale musím říci, že nejsi daleko od pravdy ;) Napadlo mě to :D Jenomže to už bych musel zahrnout i Wizardry, nakonec se vrátit i k tomu Eye of the Beholder, přidat Lands of Lore, pak Betrayal at Krondor a ... jasně, teď sranduju zase já ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #69 kdy: Září 02, 2017, 08:26:32 »

Aby z toho nakonec nevzešel důstojný nástupce webu dungeony.rpghry.cz!! :))
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #70 kdy: Září 03, 2017, 11:08:17 »

Bývaly doby, kdy jsem nápad na rozsáhlejší web v hlavě nosil, bylo to hlavně po uzavírce RPGHry.cz, ale to by bylo v té době příliš velké sousto a hlavně nebylo moc z čeho vycházet. Deníky na fóru jsou vlastně pozůstatek této éry, dříve jsem měl tendence je skládat tak, aby třeba obsahovaly podstatné informace o herních mechanikách, což dneska rozpouštím přímo v jednotlivých příspěvcích. Idea byla taková, založit pro každou odehranou hru příslušnou podstránku a nacpat jí třeba různými tipy apod., hlavně dokud to má člověk pořád ještě v hlavě. Jenomže i tak je to dost práce a na to už jsem neměl čas.

Mě se na RPGHry.cz líbilo, jak to Dave vykoplo naplno směrem k dungeonům, byť se pak zbláznil do původně nenáviděných jRPG, ale bylo hezké sledovat, jak postupuje krůček po krůčku. V té době si nedokážu představit, že já bych se k 90. létům ještě vracel. Dave tenkrát potvrdil mou teorii, že hlavním problémem byla vždy technika. Kdybych býval nepásl stále po nové technice a rychlejších komponentách, tak by mě to také donutilo se zastavit a oprášit tituly, které jsem přeskočil. Takhle jsem jim nedal moc šanci, byť o Blade of Destiny jsem básnil vždy, protože ten prvotní zážitek se nedá zapomenout. Druhou šanci jsem tenkrát dostal s linuxem, kde to s hraním moc růžové nebylo, ale i tu jsem propásl.

Pro mě by bylo ideální, kdyby Dave tu stránku zase obnovil, ale těžko říci, jakou by to dneska mělo vůbec odezvu. Na databazeher.cz je třeba dost hráčů, co mají k tématu co říci, některé jsem znal z RPGHry.cz, jiné z oldgames.sk, ale mě nikdy formát té databáze moc nevyhovoval. Navíc se mnou se táhne nějaká podivná aura, mimo Elemir's Page se mnou málokdo komunikuje :D

Je to třeba vidět na oldgames.sk, ani nepočítám kolikrát jsem se tam chtěl zapojit do diskuze, nebo jsem chtěl nějakou diskuzi zahájit a vedlo to spíše k monologu. Na DH mě někteří dokonce nerozdýchali :D, ale to má poněkud jiný důvod. Někdy mi přijde, že mi mé zaujetí pro Might and Magic vypálilo stigma casual kobkaře a s tím přišla ignorace. Pokud se někde vyjádřím radou k nějaké hře, je úplně jedno, jestli jsem se trefil, vždy se čeká, až odpoví ještě někdo z těch zkušenějších, byť by to jen potvrdil a stává se mi to kupodivu i u Might and Magic. Pro mě osobně je jednodušší nakonec si vést jen deníčky a okolní dění nesledovat ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #71 kdy: Září 03, 2017, 18:00:31 »

No na oldgames.sk je to bohuzel pravda, tam chodi jen opravdu mala skupinka lidi a casto je to bez odezvy. Ja se tam snazim, ale vetsinou to lidi jen ctou. Kdyz jsem se dival, na log prihlasenych lidi, tak mi prislo, ze jich tam chodi prekvapive hodne, ale asi to je jen na koukani.

S tou Tvou povesti jsi me prekvapil, to vubec nevim, mne prijdes, ze jsi moje krevni skupina! :)

Já zvazoval uz nekolikrat, ze bych udelal web o tech nejstarsich rpg seriich - goldboxy, Wizardry, Ultimy a Dark sun. Ale pak jsem si řekl, že by tam stejně chodili pořád ti samí veteráni, akorát by se to drolilo. Tak jsem to vzdal. Když si vezmu třeba takového Mateeje (byla aktivní na rphry.cz). Ten má pěkn blog o SSi hrách, které byly předchůdci goldboxů, tak tam není jediný příspěvěk, reakce. Ačkoliv to jsou zajímavé sondy (SSI mám moc rád).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #72 kdy: Září 03, 2017, 20:19:21 »

Mám z toho všeho právě takový pocit, i když na Oldgames to bude spíše tím, že jsem přišel s tím pověstným křížkem po funuse. Tak dlouho jsem se rozhoupával k registraci, až to dopadlo, jak to dopadlo. Ale na druhou stranu to beru, jestli to mělo léta víceméně stejnou aktivní komunitu, tak si hráči už nemají co nového říci a opakovat stále to samé dokola už asi taky moc nikoho nebere. Přitom je to škoda, při hraní některých her jsem se nejednou dostal do rozporu s tradovanými názory. Všiml jsem si, že na DH se poslední dobou rozbujela nová vlna, která jakoby převzala otěže Oldgames, čas od času to dění sleduju, stejně jako jiné stránky, ale Oldgames jsou opravdu poslední, kde jsem měl ještě nějakou snahu. Mě přijdou formátem a možnostmi mnohem bližší.

U té návštěvnosti je to vždy ošemetné, já jsem začínal s tím, že jsem si tu psal v podstatě sám pro sebe a nedělám si iluze, že to jednou zase tak neskončí. Je pravdou, že publikum dokáže vlít nový elán do žil, ale poslední dobou to z mé strany vázne, protože jsou věci, ve kterých moc smysl nevidím, zejména proč tu rozebírat něco, co si přečtou maximálně ti, co to beztak znají, ale na druhou stranu nerad nechávám věci nedokončené, takže jednou na to řada přeci jen přijde :) Jsem rád, že to tu žije svým vlastním životem, byť mě to stále nepřestává udivovat :D Nicméně si nemyslím, že postavit úplně nový projekt by vedlo alespoň k podobnému výsledku. Proto vkládám naděje spíše do těch existujících, byť hybernujících jako jsou zrovna RPGHry.cz. Ale když vidím dění na Oldgames, tak si říkám, že osud je prostě nemilosrdný.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #73 kdy: Září 05, 2017, 18:08:41 »

Recenze Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar, to nejdůležitější jsem snad zachytil a co jsem zapomněl, to není zas tak podstatné :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar (duchovní nástupce Wizardry 7)
« Odpověď #74 kdy: Září 05, 2017, 21:04:15 »

Čtu tady tu recenzi, je to dlooouhý :-D. Každopádně jsi to sepsal hezky.

Spoiler: ukázat
Jelikož jsem Wizardry vzdala po pěti minutách, můj mozek automaticky sahá pro srovnání po Wizards and Warriors. Což asi neni optimální nápad, ale jsou tam přeci jen nějaký styčný plochy.

Poznávám některý popisovaný potíže, usekaný popisky, žádný popisky, náhodnost, neintuitivnost, bugy... (Vážně, podvodní průchod, kde člověk v 90% případů zůstane trčet, dokud se neutopí, musel nějakej betatester odhalit, no ne? :-D) Špatně nastvená obtížnost... ovšem opačnym směrem. Ve WW je hráč velmi rychle bůh a druhá polovina hry už je jen uklikávání nepřátel, který se vás nedokážou dotknout. Pokud teda neskončíte pod kytkama. Když jsme u těch masožravek. Ten jejich cinkavej zvuk by vlastně ani nebyl nepříjemnej, kdyby ho člověk neměl asociovanej s rychlou a nevyhnutelnou smrtí :-D. Pravda, alespoň jsou za ně koňský dávky expů.

Nutnost aktivně vybírat předmět, kterej se má použít na zámek/přístroj/něco... to je věc, na kterou už já nějak nejsem zvyklá. Taky vypisování dialogů neni moje. Ale vždycky mě bavilo, když jsem ve WW věděla, co mám říct, a vznikaly situace, kdy přijdu k cizímu chlapovi, řeknu "klíč" a on mi ho normálně dá :-D.

I WW má problémy s prokletejma dýkama :-D. A rozbitnejma zbraněma. A tim, že člověk po pár hodinách zjistí, že nemůže postavu léčit magií, protože má upíra... (Upíři nemaj žádný výhody, jen jim furt klesaj HPčka a nemaj rádi den.)

Pamatuju si, jak jsem ve WW řešila jeden dungeon, kde se musely přenášet krystaly a vodit jima paprsek. Trvalo mi dlouho, než jsem přišla na to jak, a pak jsem stejně zjistila, že možnost přenášet předměty je v mojí verzi hry buglá :-D.

Pobavila mě "smrt" mezi negativníma stavama, který nezmizej odpočinkem :-D.
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9