Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Březen 29, 2024, 12:52:15
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 25

Autor Téma: Icewind Dale  (Přečteno 24299 krát)

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Icewind Dale
« Odpověď #30 kdy: Srpen 20, 2017, 19:48:16 »

Yuyano, v IceWind Dale EE nejde během hry importovat postavy?? Doufám, že to nechali aspoň v BG 2 EE, tahle možnost ''jistého New Game Plus'' se mi v těchhle hrách právě strašně líbila.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #31 kdy: Srpen 20, 2017, 21:11:30 »

Nejde, no. Nechápu proč, přeci je na každym jestli to zneužije nebo ne. Navíc postupný přidávání postav je taktická věc, nabereš rychle level na těch startovních a přibíráš. Takhle prostě musíš mít celej tým pohromadě od začátku a když na nějakou roli zapomeneš, tak si můžeš začít novou hru. Ve hře kde nelze multiclassnout v průběhu docela mínus.

Samozřejmě jde vzít postavy a dát si s nima novou hru, ale jak začneš, tak už můžeš jen vyhazovat z party.

BG EE jsem nehrála, nevim.

***

Mimochodem IWD2 je k uzoufání nudná hra. To nebyla Blackyho chyba, že jsem minule měla ten pocit. Byl v tom nevinně, naopak, alespoň mu to odsejpalo. Je to furt to samý, dokolečka dokola. V jedničce jsem ten pocit neměla. Když vidim tu cestu před sebou, ztrácim motivaci.
IP zaznamenána

JCMurphy

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 461
Re:Icewind Dale
« Odpověď #32 kdy: Srpen 20, 2017, 21:54:26 »

Já hrál vždycky s partou, kterou jsem vytvořil na začátku... nějaký přidávání postav mi bylo proti cti... a IWD2 není špatná hra, jenom je to kurevskej rozdíl oproti prvnímu dílu... takže by se to asi ani nemělo jmenovat IWD :D
IP zaznamenána
Zura ja nai, Katsura da!

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #33 kdy: Srpen 20, 2017, 22:09:04 »

Taky obecně hraju se startovní partou, ale už jsem měla situaci, kdy bylo potřeba nahradit něco co nefungovalo. A ve dvojce jsem to teď rozehrála za dvě postavy, aby klerička a tančice nabraly level, protože pata s ECL to má na začátku poněkud těžký. Parta byla vymyšlená dopředu, ale přišla později. Teď jsem zkoušela barda, ale ještě jsem s nim neušla ani metr.

+ samozřejmě je tu ta situace s Blackym, 37x importovanym na začátek paladinskýho +1str a wis questu :-D. Echm.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Icewind Dale
« Odpověď #34 kdy: Srpen 21, 2017, 00:00:17 »

Díky za odpověď. Myslel jsem samozřejmě postavy exportovat a začít s nima novou hru a nemuset je tvořit na levelu 1.:-) To tam podle Tebe naštěstí je, takže to po BG 2 EE asi taky zkusím. Mě by zase nenapadlo dát do již rozjeté hry někdy v průběhu jiné postavy. A dual classy a multi classy jsem nikdy nepoužíval ani v BG ani v původní IWD, takže je nechystám ani do budoucna. Mám rád, když se každá postava specializuje jen na to svoje a pak je v daněm povolání opravdu dobrá a ne si ji pokazit nějakým mišmašem.:-) A IWD 2 mě taky moc nechytlo, a to jsem měl před lety taky tu českou verzi. Ale lokalizace mi nějak nevadila. Spíš Tě obdivuju, že to hraješ v okně, to já bych nedal.:-)
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #35 kdy: Srpen 21, 2017, 03:26:59 »

V okně a na noťasu, takže je to okýnko opravdu, opravdu malinký :-D.


Teď mě omluvte, budu chvíli mluvit o multi classech. Je to charakterová vada, byli jste varováni. Naprosto chápu volbu je nebrat, zvlášť v BG2. Tam je po špatný zkušenosti neberu taky. Ale IWD EE mulťáky žere. I vybavení ve hře jim neuvěřitelně nahrává.

Spoiler: ukázat
V základní/původní hře (IWD i BG2), kde měly jen nízkej level (třeba 6/6/7 max) to bylo o ničem. Když je někdo típne takhle brzy, tak z nich je jen bojovník s mizernou šancí na zásah a malym počtem útoků. (Trošku přehánim, ale opravdu jen trošku.)

Je zajímavý, že jsou omezený v bojovejch schopnostech (jen dva puntíky do specializace na zbraň, mizerný THAC0 a HPčka), ale ne v magickejch, který jsou potencionálně poněkud nebezpečnější. K finálnímu bossovi jsem se s trojtejma multiclassama dostala na levelu 15, což znamená sedmej level magie u mága i kněze. To neni uplně málo.

Pokud člověk chce pak hrát dál a třeba zkusit HoF mód, tak je považuju za dobrou volbu. Při běžný hře je to asi relativně jedno. Pokud je v partě plnohodnotnej mág a navíc třeba bard... multi mág nemá moc smysl, ve hře je málo svitků, budou se okrádat o magii.



Prošla jsem hru se čtyřma čistejma postavama v partě, vim, že žádnej multiclass by je nedokázal v jejich rolích překonat. Jsou nenahraditelný, jsou silný a maj u mě vždycky svoje místo. Měla jsem je v partě i na HoF. Ok, na HoF jsem měla tři čistý, bojovník šel dual na kněze. Jedu více méně furt tu samou partu, ke který jsem došla po řadě pokusů a která se osvědčila.

Co jsem ale chtěla říct hlavně... říkáš, že máš rád postavy, který uměj jednu věc pořádně - specializujou se. Bojovník/klerik/mág JE specializovaná postava :-D. Vážně, přísahám. Umí přežít.

IWD1 Blacky má -18 zbroj v róbě - takže je plně schopnej kouzlit v boji. Zrcadlení, kamennou kůži, mind blank, dimension door (naprosto super když zjistim že na mě jdou nepřátelé z druhý strany :-D), později na HoF absolute immunity, chain kontingency, do kterýho si může dávat klerický kouzla. Tank co se automaticky nabuffuje a vyléčí když mu docházej životy je prostě zlatej.

Má v průměru nějakejch 8-9% zabití. Bojovníci maj třeba i 40%. Je to prostě týpek, co stojí v předu a dává si cigárko, zatim co na něj útočí skupinka golemů.

Samozřejmě má nějakou zajímavou magii, díky který by dokázal dělat víc, ale já celkem nerada kouzlim.
« Poslední změna: Srpen 21, 2017, 03:32:49 od Yuyana »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Icewind Dale
« Odpověď #36 kdy: Srpen 21, 2017, 11:17:10 »

Teda nazvat multiclass mišmašem ... :D

BG k tomu není nakloněná obecně, což je trochu jinou implementací AD&D, kdy se hraje více na dovednosti. Multiclass bojovník/cosi se pak nemůže specializovat více jak dvěma body, což nepřináší handicap jen co do počtu útoků. Ale zase záleží na tom, co od toho kdo očekává. V BG to má význam tehdy, pokud se hraje na menší družinu, která má být soběstačná, protože ta pak těží ze zkušenostního zisku. Udělal jsem to však jen jednou, mě k té hře hraní bez NPC nesedne a jak je ta družina kompletní, tak není důvod dělato cokoliv jiného, než si piplat čisté povolání.

V IWD jsem multiclassy měl normálně, stejně tak jsem dobíral povolání - vyrazila čtveřice postav a korigoval jsem jí za chodu. Divné mi to nijak nepřišlo, naopak, zrovna v IWD si to hráč může pro sebe dost dobře okecat :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #37 kdy: Srpen 21, 2017, 12:56:26 »

Vidíte, i Elemir použil mulťáky :-D. Cítim se velmi požehnaná :-D.

Je to přesně tak jak říkáš, no. Záleží co od postavy/party chceš a na kolik postav hraješ. Osobně navíc nemám ráda, když moje parta postav narazí na levelovej strop. Bard nebo zloděj jsou tam jako první, maj 30 daleko před koncem první hry a mě to stresuje.

Spoiler: ukázat
Je tu varianta udělat multiclass jako mág/klerik. Leveluje rychleji než bojovník/mág/klerik a ztrácí vlastně jen jeden bod do specializace. Nikdy jsem to nedělala, když OP tak OP :-D. Ale myslim že ta jedna holka k najmutí v BG2 to má a lidi na ní pršej chválu.

Taky se doporučuje ranger/klerik, kvůli druidskejm kouzlům. V EE edici to ale pokud vim nefunguje, alespoň v IWD ne.

Nebo bojovník/zloděj. Bojovník/zloděj proti čistýmu zloději neztrácí nic. Zloděj leveluje i tak velmi rychle a jejich bonusový zranění který nefunguje na nemrtvý, golemy a elementály je většinu hry takový hůře použitelný.

Na druhou stranu dualclass bojovník2/cokoliv je silná kombinace, protože můžeš mít plný body do zbraně, bonusový životy, specializaci a ještě seš velmi rychle prakticky plnohodnotnej v jinym povolání.

V IWD mám berserkera20/klerika30, je to sekačka na trávu, ale na HoF dostával moc damage v melee. Předělala jsem ho na čistýho bojovníka, dala mu prak, je efektivní.

Vytváření OP monster je takovej můj koníček, no.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Icewind Dale
« Odpověď #38 kdy: Srpen 21, 2017, 14:30:43 »

Spoiler: ukázat
Ta holka (Aerie) je ale za odměnu docela otravná :D V partě to pak různě vře, obzvláště při výběru romance. V BG2 je obecně problém sesbírat klidnou partu a ještě aby k něčemu byla. Je pravdou, že když se rozhodněš Jaheiru poslat k šípku a podobně Nalii, tak ti chybí léčitel i mág a to ona zastat dokáže, jenomže ono s ní opravdu nemůžeš chodit jen tak, jako ... no prostě jako s kamarádkou :D


Hraničář/klerik je docela opomíjená kombinace, podobně se mi líbil zloděj/klerik, ale to může snad jen jedna rasa (gnóm?).
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #39 kdy: Srpen 21, 2017, 14:44:21 »

Ano, je to gnóm. Já měla člověk jako dual, líbila se mi představa, že umí jak hledat pasti tak odvracet nemrtvý. Bohužel se mu schopnosti nevejdou do lišty, což ho trošku komplikuje :-).

Problém s dual zlodějem je, že ve chvíli kdy namaxuje odemykání a odpasťování a byl by čas ho dualnout je člověk zrovna u Yxunomei, což je asi nejzapastěnější lokalita hry a přijít o zloděje se vůbec nehodí. Ono se to vlastně nehodí v žádný fázi, proto preferuju multiclass.

Spoiler: ukázat
Oh, s tou její otravností máš pravdu, já jsem jí měla v partě celejch... dvě minuty. Její efektivita je tvrdě zaplacená :-D. Osobně jsem si z tý party nikoho neoblíbila, společníky z Dragon Age snášim líp, a i tam nenávidim značný procento.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 650
Re:Icewind Dale
« Odpověď #40 kdy: Srpen 22, 2017, 16:49:43 »

Přesně tak, dual class by se ještě dalo, ale multi class už je vyloženě mišmaš.:-D Teda z pohledu povolání postavy.:-)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Icewind Dale
« Odpověď #41 kdy: Srpen 22, 2017, 17:19:40 »

Jenom taková úvaha, když si od povolání paladina a hraničáře odmyslíš ty speciální abilitky, jak moc je pak velký rozdíl mezi nimi a multiclassy bojovník/klerik a bojovník/druid? ;) Co ty multiclassy na ně ztrácí, to mají kompenzované ve větším repertoáru kouzel a obráceně. Je to prostě jen další varianta zaměření. Je to podobné, jako když si vybereš single povolání a přidáš mu kit, který mu kompenzuje určitý handicap (helmův kněz, shapeshifter apod.).

Dualclass je zase pro změnu kompenzací za absenci rasových bonusů a podle mě spíše ten je nepřirozený. Bojovníka/klerika okecám, ale jak se nabušený bojovník stane brilantním mágem, to je mi záhadou ;) Ve výsledku však jde jen o větší variabilitu pro ztotožnění se s postavou a přizpůsobení svému hernímu stylu. Mě to přijde jako dobrá věc. Vždyť i JVC se v tomhle systému inspiroval a má speciální povolání (meziobory) definovaná právě jako multiclassy :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #42 kdy: Srpen 22, 2017, 18:02:41 »

Dual-class je divná záležitost. Neni mi jasný, kam náhle zmizí schopnosti který měla postava doposud a jak to mám roleplayovat :-D. Navíc doba přechodu je silně nepraktická, protože máte postavu na prd.

Nic nemění na tom, že ve finále jsou dualy mnohem mocnější než single. A multi je sakra božstvo, jakýkoliv urážení považuju za úmyslnou provokaci :-D, zvlášť od někoho, kdo to ani nezkusil :-). Jsem to já, kdo to tu hrál na HoF, a to že si to ani nepamatuju svědčí o tom, že to bylo v pohodě :-D. Je mi fuk, jak divný to je, síla především.

Ranger je použitelnej jen jako archer, protože ten má 5 bodů zaměření na zbraň a dobrou šanci na zásah. Dual nebo multi bojovník/druid si nacpe rangera někam. Srovnávat paladina s bojovníkem/klerikem je jako srovnávat ořezávátko s drtičem větví. V zásadě tam vidim ten pokus kombinovat tyhle povolání do jednoho, ale obávám se, že se jedná spíš o autonehodu než o výhodný spojení.

Myslim, že většina lidí co hrála DnD omylem stoupla do rangera, ono to zní tak zajímavě, a nikdo vás nevaruje, že ta postava je na prd. Paladin to samý. Na barbara jsem se osobně nenachytala, ale je to stejná kategorie.

Co je ještě kombinace několika class je bard. V tomhle případě ale postava dostává unikátní schopnost, která pomáhá celý partě a vlastně se vyplácí vzít barda jen kvůli zpěvu. Že navíc umí ještě krást, takže můj zloděj se na to může vykašlat, a taky sesílá mágský kouzla, takže může třeba dispellovat... to už je velkej koš třešní vedle dortu.


Takže zůstanu u svýho mišmaše, díky :-D.

***

Mno, já dneska zas chvíli hrála, možná se odvážim to sepsat.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2237
Re:Icewind Dale
« Odpověď #43 kdy: Srpen 22, 2017, 19:37:11 »

Hákovci. Všude. A maj takovej ošklivej zlozvyk útočit ze dvou stran. Nemám ráda, když jdou potvory z místa, který mám už vyčištěný. Tahle parta navíc nemá druhýho tanka, takže tyhle situace musíme řešit pomocí sanctuary nebo neviditelnosti. + držíme naživu 1lv barda. S bardem je obecně potíž, protože vzhledem k levelu hlavní party nedostáváme moc zkušeností, který se navíc teď dělej mezi pět lidí. Zůstane ještě nějakou dobu low, chlapec.

Hákovci nakonec podlehli ohnivejm koulím a kyselinovýmu dešti, a byli vystřídaný zrzavym slizem. Tunou zrzavýho slizu. Opět, ohnivý koule. Jak říkám, je to nuda. A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Splnila jsem pro ně nekolik questů, jen tak, pro zkušenosti. No a pak jsem je všechny pozabíjela Hej, jsou to otrokáři, zabila bych je rovnou, kdyby z toho nebyly expy a pěkná kuše. Ohnivá koule, ohnivá koule. Koule mýho sorcerera prostě rozpálej každýho.

Lopady a krumpáče nám pomůžou dostat se do další části jeskyně. Teda představa mejch mágů s lopatama...

Aaaa, sorcerer má sedmou úroveň magie. Vezmeme si prst smrti, chybí nám něco na jeden cíl. Samozřejmě mág má sednou úroveň taky, ale nemá do ní kouzla, že. Takovej už je úděl mágů.

Oh, ano, pán šelem a vtip o medvědech nosících obojky, kterej neni přeložitelnej do češtiny. Škoda, že se překladatelé ani nenamáhali vymyslet něco jinýho. Je to silně matoucí. Noo, a jak chlapec vykvetl. Mám ráda nimace smrtících kouzel... pokud je někdo nepoužívá na mě. K tomu nějaký kyselý deště, a je po boji. Vážně, sorcerer je užitečnej. Mág může jen koukat.

Další jeskyně, nic vážnýho. A konečně jsme venku. Oblíbenej most, po kterym se smí chodit jen po jednom, hromada jetiů a konečně chrám. Plnej mnichů který stojej ve dveřích a vaděj při procházení. Jaká to symbolika, vzhledem kfaktu, že mi vaděj při další cestě. Musim splnit jejich komnaty, s magicky odolnejma nepřátelema, než mě pustěj dál. A jak už jsem psala, v týhle partě neni žádnej bouchač. Splníme jim pár questů, nakoupíme svitky pro mága (nic extra užitečnýho, i když Tensera možná využijem...) a půjdem to zkusit, no. Hm.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7296
Re:Icewind Dale
« Odpověď #44 kdy: Srpen 22, 2017, 19:43:26 »

Paladin je z nějakého důvodu protěžovaný už z dávných dob, možná je to trochu jeho rádoby exotičností, když je vázaný na lidi a někdo u toho opravdu vidí pojistku za absenci klerika. Nebýt v BG2 Carsomyru, tak není moc důvod ho brát. Podle mě to plyne ze stolní předlohy, vlastně já se na ty povídačky taky chytil :) Hraničář se mi líbí, rád s ním hraju, ale infinity hry mu taky nedávají moc prostoru pro projev. Paradoxně až dvojka jakoby přišla s kitem, který umí obourukost, což byla před infinity hrama jeho hlavní devíza + stopařské dovednosti :D Na barda mám spadeno už dlouho.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 2 [3] 4 5 ... 25