Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 18, 2024, 23:45:21
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 [2] 3 4 ... 25

Autor Téma: Icewind Dale  (Přečteno 24385 krát)

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #15 kdy: Srpen 13, 2017, 11:00:25 »

Ok, datadisk. Co na to říct. Jsou tu dva obchodníci s kouzlama, hospodskej a týpek na ostrově. Takže oba skoupim. Vlkodlak má obchůdek se šípama a prodává další toulec, takže nezapomenout navštívit. Prokecáme důležitý lidi, "vyléčíme" vlkodlaka, navštívíme barbary, a vzhůru na ostrov.  Jsou tu jeskyně, kde se po každym vstupu resnou nemrtví. Jsou celkem tuhý, blbě se s nima bojuje.

Pokud je v týmu silnej klerik, může je prostě odvracet. Je to legrace, dáte na klerika neviditelnost nebo svatyni, a jen chodíte po jeskyni sem a tam. Daj se tak nafarmit nějaký zkušenosti. Škoda že můj konečně dualclassnutej klerik má 1lv :-D. Ne na dlouho, trošku ho namachrujeme. Na finále ho budu potřebovat v plný síle. Říkám si, jestli jsem neměla vzít raději dva sorcerery. Lepší útočná síla na bossini... No, zas někdo bude muset resnout mrtvý. Navíc má s válečnickejma levelama docela damage.

Taky je tu glabrezu, proměněnej ve zbroj. Pokud člověk přes kouzlo kontakt s jinou sférou zjistí jeho jméno, může si ho nechat jako funkční zbroj. (Bez jména neoblíkat, životu nebezpečný.) Dává imunitu proti chladu, což je tady opravdu použitelný.

Po ostrově s nemrtvejma je tu jeskyně s červíkama remorázema a ledovejma golemama. Super oddech, velký, tupý, nekouzlící potvory za hodně zkušeností. Účelem týhle mise je najít věštkyni, ta se zavřela na konci a nechce s náma mluvit, protože měla ošklivou vizi o svojí smrti. Jen tak mezi náma, podělala si to sama, neměla se tam ukazovat.

Ve druhý části tunelů jsou pasti, zraňujou chladem a daj se jednoduše odstraňovat tak, že si člověk oblíkne glabrezu zbroj a běhá sem a tam. S dual-classnutym bojovníkem/klerikem jsme přišli o 40% damage, což je sakra poznat. Dělal v týhle kapitole víc škody než lučištník, patrně díky tomu, že do praku má neustále +2 náboje a zdaleka nemá takový potíže s resistama. V průběhu celý hry je na tom o fous hůř, ale je to srovnatelný.

Po návratu od věštkyně odhalíme hlavní záporačku a vybijeme její barbarský stoupence. Opět, velký tupý potvory bez magie.

No, a teď je tu skok za kterym už neni návratu zpět do vesničky, takže je čas na bonusovou misi. Stejně si musim konečně nakoupit šípy, chudák archer fakt ztrácí tim jak je všechno imunní. Tak tedy vzhůru, vzhůru...
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #16 kdy: Srpen 13, 2017, 11:56:03 »

Naházet na sebe všechny pozitivní očarování a připravit se na bitvu... port do bonus mise přímo mezi hromadu harpií. Opravdu velkou hromadu. První věc po boji... nákupy! Aaaa, municemunicemunice. A trošku šok, ten moula neprodává neomezený střely do praku. A já se nezásobila před vstupem. Snad vystačíme, největší kulkožrout ještě nemá zpět svoje válečnický levely, takže nemá moc spotřebu. Teď, když mám dva plný toulce ohnivejch špaget... ehm, šípů, jsme připravený do akce.

Jsou tu celkem čtyři věže, v každý z nich je páčka. Ve třech z nich nás navíc čeká pořádná bitka. Ve čtvrtý se válí předmět nutnej ke vstupu do bludiště.

A hned první boj proti královně harpií. Královna kouzlí, je nebezpečná a vyžaduje +2 zbraně k zasáhnutí, takže archer má tentokrát povolenou munici. A bum, fear do party. Víte, tohle jsou ty momenty, kdy člověk lituje že nemá místo barda skalda, kterej dává imunitu. Celá parta až na jednoho běhá zmateně dokolečka. Fór je, že ten jeden co mi zůstal je zrovna mr. Archer. A nikdo po něm nejde, skoro všechny harpie pronásledujou prakticky nezranitelnýho Jacka. Udělaly taktickou chybu, holky. Proto se teď válej po zemi.

Jeden ze soubojů je proti zatraceně dobře vybavený partě lidí. Podstatný je, jak už to bejvá, co nejrychleji zrušit castery. Jak je to fyzickej boj, je vyhráno. Z týhle party je moc pěknej loot, další bezednej báglík, plášť +3AC kterej stackuje se všema očarováníma, nějaký zbraně a prsteny... Prostě vánoce.

Třetí souboj jsou nějaký dráčkové, to je tam asi aby si člověk odpočinul.

Páčky jsou zmáčknutý, a hurá zpět do každý věže, do podzemí. Hloupý hádanky a celkem snadný bitvy, to vše za 4 kousky papíru.

Takže směr bludiště/hrobka. Jsou tu potvory, který se musej dorážet ohněm. Taky jsou tu potvory, který si při spatření party vemou prvního člověka a portnou ho náhodně do bludiště. Občas vám postava zůstane za zamčenejma dveřma nebo v místnosti s dvaceti pastma. Naštěstí si pro port do těhle ošklivejch lokací nevybrali žádný stěžejní členy týmu, ale je fakt, že když jsem konečně dorazila do tý zapastěný místnosti, tak už mi zbejvali jen tři lidi :-p. Jack, archer a bardka. A ono to tak nějak stačilo. Bylo to skoro zklamání, když nás bylo zase šest a zase jsme měli problémy projít dveřma.

Po nalezení všech klíčů se konečně otevřela finální místnost, kde člověk umístí ty čtyry papíry do hrobek do kterejch patřej, čímž se otevře hradní brána.

Ve hradě je veselo, všude jsou tu stráže. Zatim nejsou agresivní, ale je to s důrazem na ZATÍM. Ve chvíli kdy se pokusim použít nějakou chodbu začne bejt dusno. Dávaj docela slušný rány, naštěstí nekouzlej, takže si to opět stačí zorganizovat tak, aby viděli tanka jako prvního. Nad schodištěm je hobit, ovšem rozhovor s nim končí objevenim třech nadupanejch casterů s opravdu velkou spoustou minionů.

Uděláme to klasicky, celá parta se stáhne pod schody, jen Jacka necháme nahoře. Na schody entangle, web, web, web a další web (nechci vypadat paranoidně, ale...), pokecat s hobitem, a rychle rychle pomocí dimensionálních dveří přes miniony proběhnout pod schody ke zbytku party. Sorcerer přes to naháže meteorický bouře (pro jistotu všechny, vůůůbec se nebojim :-D), ostatní se přidaj plošňákama co uměj, a budeme tiše doufat.

Dopadlo to dobře, po pokusu, kdy Jack pod vlivem umělý inteligence naběhl na schody a skončil kompletně dezintegrovanej... On má, chudák, v ruce melee zbraň. Na další pokus jsem ho stáhla do uličky a bylo.

A můžeme pokračovat na druhou stranu do patra.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #17 kdy: Srpen 13, 2017, 21:13:22 »

Joo, beholdeři. Po každym souboji rebufnout tanka a přepočítat postavy... bylo by blbý si to uložit a přijít o postavu. Beholdeři maj hned několik kouzel, kterjma vás prostě popravěj, šmik, a je to. Jejich autoři přemejšleli něčim jinym než hlavou, pokud měli pocit, že je to zábavný. Tentokrát zatim nikdo nezmizel, říkám si, že to možná je obtížností, ale taky je možný, že mám prostě jen štěstí. Každopádně tankovací kouzla rychle docházej, když mě každý druhý setkání dispelne.

Bardka má 30lv. Bardi (a zloději) jsou nejrychlejší expitelé ve hře. Sorcerer 21, archer 22 a na další level potřebujou stejný expy. Je to zajímavý, dřív mel sorcerer víc levelů. Dual bojovník klerik je na 20/14. Mulťáci maj 13/13/14 a 13/13/16.

No, klíč jsme našli, vzhůru zpátky dolů. Šutry do praku se začínaj podezřele tenčit, a bojovník/klerik ne a ne dostat nazpet svůj level. Nějak jsem doufala, že to do bosse stihne.

Vždycky když najdu poťák s permanentnim efektem jako +5 odolnost na magii tak mám takovou chuť ho namnožit a zkusit co se stane, když ho vypiju 20x :-D. Jediný co me drží zpátky je vzpomínka na IWD2 a mýho paladina-1/kněze-11/mága-17/mnicha-1 se statama 40/20/14/27/40/20 kterej si hrou utřel zadek takovym způsobem, že jsem jí několik let nespustila.

Podzemí je celkem nudná fáze, nějaký nepřátelé v celách, hromady slizu, a jako zlatej hřen šakalodlaci. Až na velkou skupinu kouzlících harpií, který vybily celou partu pěhem pěti vteřin a který jsem nakonec dala protože se bugly a nechaly se ustřílet to šlo bez potíží, kameny jsou posbíraný, to znamená, že jdeme na bosse. Každopádně kdyby měl někdo nějaký tipy proti harpiím, tak jsem jedno ucho. Nebo respektive oko. Konečně jsem našla druhej svitek kamenný kůže, tak akorát včes, řekla bych.

Naposledy se stavim dokoupit šípy a "hurá" na finála. Proč jsou bossové v týhle hře vždycky jen otravný a nikdy zábavný? Mimochodem cenovej rozdíl mezi cha 3 a cha 16 je pět procent. 10% za 17, takže hádám že to jde po 5%?

Boss dole, archer zastřelil sorcerera, jinak dobrý. Jsem nějak nestihla reagovat, po dispelu jsem rebufla jen tanka, nečekla jsem zradu ve svejch řadách. To je tak když je člověk už tak znuděnej, že si to nehlídá. Zpět do datadisku, čeká nás ještě jeden stupidní boss.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #18 kdy: Srpen 14, 2017, 09:26:15 »

Tak... co říct, probili jsme se trollama a dalšim bordelem k dračici a sorcerer jí sejmul. Timestop a meteorická bouře. Dvě. Tři. Prostě sorcerer. Možná v tom hrály roli i tři instant firebally na spell triggeru. Má rád oheň, můj dračí sorcerer.

Zpět k bossům základní hry. Ten kněz v chrámu byl nějakej míň tuhej než ho pamatuju. Vzhůru ke krystalu. Nesnášim krystal, nesnášim Drizzta (dělá špatný jméno všem ne-zlejm temnejm elfům), nesnášim finálního bosse co má všude pasti a dispeluje. A já na něj kašlu, nebudu Xkrát sledovat stupidní animaci kvůli pitomcovi za kterym nic neni. Takže sbohem, IWD, konec stál za prd, ale jinak ok.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #19 kdy: Srpen 14, 2017, 13:19:33 »

No, tak zkusíme tu dvojku, ne? Je to silně mentálně náročný, protože ta hra je nekompatibilní, musim jí hrát v malym okýnku... musim lootovat jednotlivý hromádky, a... a.. a minimalizovat staty! Dokonce několik, včetně inteligence.Taky mám k dispozici jen svou legální verzi. A ta je... česky. Nějakej drzoun to před prodejem lokalizoval a moje anglická verze neni stabilní. Česká zatim drží, takže uvidíme. Virtualbox teď nemůžu použít, něco se s nim stalo a hejbání myší mi vytěžuje procesor na 100%, je to prakticky nepoužitelný. Takže Elemirovo zateplení je zpátky :-D. Až na to že v týhle partě ho nikdo neumí. Problém s mozkem je, že čte slovo jako celek, a vnímá hlavně první a poslední písmeno. Nějaký přesmyčky mezi těma zbylejma neřeší :-D.

Parta. Ou jej, parta. 3e pravidla mi kompletně přetížily mozek. Jak to jako myslej, že si nevolim profesi nastálo? Je to strašně divný a cizí. Je to dlouho, co jsem se svym drowim mimo jiné paladinem Blackym vykopala celou hru na jeden nádech. Něco jsem tam naklikala, dala jsem si normal obtížnost, a pokusim se s tou hrou nějak.. seznámit. Samozřejmě by to šlo udělat líp, teď mi jde jen o to překonat počáteční šok a reaktivovat svou powergamerskou profesionalitu.

Mám 4 postavy, palu, wara, mága a klerika. A jelikož jsem tu měla svoje záchvaty básnění o drowech, cítila jsem povinnost se trochu obhájit, takže 3x drow a jeden šedej trpoš.

Mimochodem, všimli jste si, jak jsou dvě z defaultních skupin 100% ženy? Proč, proboha. A slušný procento postav jsou drowové a půlorkové. Drowy schvaluju, půlorky ne.

Tak, a už jsme na cestě. Bojujeme s goblinama, sudama a pathfindingem. Nejmíň potíží je s goblinama. Je to taková ta nudná počáteční fáze, kdy se člověk dívá, jak jeho postavy missujou neživý předměty a mluví s různejma nudnejma lidma. Loot se výrazňuje jinym tlačítkem, takže občas zapomínám a nevidim ho. Nenašla jsem možnost to přenastavit.

No, tak pojďme zachránit nějakej Targos.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #20 kdy: Srpen 14, 2017, 15:30:11 »

"Ruční sekera". Hm. Jestlipak existujou i "nožní sekery"? Nebo možná zubní? Vendor z nějakýho důvodu nechce chcíplou kočku co jsem našla. Nedokážu si to vysvětlit. Škoda že když mluvim s těma vojákama tam o tý kočce, že jí nemůžu zdůvodnit tak, že je to jídlo. Jako.. "hej, žold je mizernej, maso zdarma".

Zdá se, že charisma má efekt. Reálnej efekt na dialogy. Fascinující. Ale paladini nejsou dobrý diplomati. Sorcerer je lepší. Neodmítá peníze, je ochotnej se vsadit. Nějak mi k těm paladinům chybí vysvětlení z čeho sakra žijou, když odmítaj peníze... a tímto se vracíme ke chcíplý kočce.

Běhání sem a tam, nudanudanuda. Paladin má charisma, ale je blbej jako necky. Navíc mě právě připravil o 200 zlaťáků. Furt musim myslet na to, že nesmí mluvit s lidma, když nám nabízej peníze. Blacky taky odmítal odměny. Jakožto paladin/mnich měl dokonce dvě dialogový možnosti, kterejma to mohl udělat. Jenže Blacky nebyl socka. Ten si to mohl dovolit.

Než si člověk vzpomene na všechny ty správný dialogový možnosti a použije postavu, která má staty na to aby je mohla použít... Tahle parta ze začátku potřebuje každej exp.

Je zajímavý, že paladini nemaj výhrady vůči vylamování zámků a vybírání skříní v bytech lidí okolo. Tak možná že to je zdroj jejich obživy a odmítání odměn je jen zástěrka.

Tak jsem udělala co se dalo, stejně máme jen dva levely :-D. Tutorial je paradoxně jedna z nejtěžších částí hry... Myslim, že jsem si vzpoměla na všechny questy. Žoldáci jsou překecaný aby se hlásili do služby... paladin s inteligencí 6 je překecal. Měl velmi dlouhej a květnatej proslov, kde jim vysvětlil, jak to chodí. Logika byla zrovna na záchodě.

No, jdeme do bitky, děj se vůle Boží.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #21 kdy: Srpen 16, 2017, 08:46:33 »

Pojďme si popovídat o tom, jak nepřátelé kompletně ignorujou tanka a jdou na mágy, bež ohledu na to, že tank jde jako první. Nepamatuju si, že by to byl v minulosti problém. Vždycky zůstali na první postavě, i když byla pod efektem nezranitelnosti, pronásledovali jí dokonce i pod neviditelností. A teď je nedokážu sundat z mágů, který jim navíc ani nic nedělaj. Oni to tak nějak jako nestíhaj. 99% hry jen utíkám s mágama, což mi roztahuje mobky široko daleko a prakticky se to nedá uhlídat.

Už fakt nevim, co mám dělat, krom hraní za 6 bojovníků. Boje trvaj 200 let, protože se stále snažim nenechat si zabít mágy a klerika, což se nakonec stejně nepodaří. Zas mám na mágovi 3 orky. Na mágovi, kterej po jednom vystřelil z luku a minul. Posílám tanka několik metrů pře partou, aby ho zaručeně viděli jako prvního, ale efekt to nemá. Navíc jsou všude ty pitomý "animace", který nejdou nijak zkrátit.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #22 kdy: Srpen 16, 2017, 12:46:57 »

Velitel rozkazuje, aby zavřeli bránu do města a zvonili na poplach, protože na palisádě jsou skřeti. ... ... Oni musej jít za velitelem aby jim rozkázal že maj sakra zavřít bránu před nepřátelskou armádou? Se nedivim že prohrávaj. No nic, jdeme se zapojit do bitvy.

Sssss, kdo se má vyznat v těch skillech. Znáte ten syndrom, jednička je jednoduchá, nepřátelé jsou rychle mrtví (vy obvykle taky), odsejpá to, je to zábava. Udělaj dvojku... Aneb pojďme se deset minut dívat na to jak postavy s jednim útokem za kolo míjej cíl.

No, ale město jsem obhájila, což o to. V půlce cesty k mostu jsem se začala orientovat a začalo mi docházet, jaký chyby jsem udělala při tvorbě postav. Můj smysl pro OP se vrací, dámy (jsou tu nějaké dámy?) a pánové. Samozřejmě to znamená sjet začátek znovu (varianta B najít si někde cheaty a transplantovat postavy), ale takovej už je učební proces.


Nelíbí se mi, jakou damage dostávám. Takže to minimalizujeme. Fakt jsem nečekala, že na obtížnost normal budu dostávat takhle na držku. Restart! Parta dvě.

Bála jsem se, že tank s 8hp bude na bitku o Targos málo, ale nakonec nedostala holka ani jednu ránu, takže dobrý. Jsem skoro tam kde jsem byla před restartem, a bylo to mnohem jednodušší. Pravda, stále míjíme a zase vidim nějaký chyby :-D. Asi nesmim nahazovat partu rozespalá. Ale prochází to, takže to nebudu dramatizovat. Úmyslně jsem si začala bitku v noci, abych byla bez penalizace a šlo to hladce.

Čeká nás první výprava mimo město. Samozřejmě na orky. Jsou jich obří tlupy, maj lučištníky, šamany co vyvolávaj mobky a šéfa, kterej nechápe, že nemůže ustupovat a dávat mi prostor k levelování, zatim co masakruju jeho lidi.

To vyvolávání minionů se mi celkem líbí, namemorovala jsem si to taky. Pomáhá to s ucpávánim cest k mágům a potvůrky momentálně dávaj docela damage. Je to 1lv kouzlo, takže i u sorcky se to vsákne. Ať ochutnaj vlastní medicínu, hoši.

Nakonec se nám podařilo hajzlíka Toraka dostihnout a zmasakrovat. Škoda, že jsem si ani nevšimla, že je to on, víc bych si to užila. Celý osazenstvo opevnění naběhlo na mojí gnómku a úspěšně jí míjelo, zatim co do toho mág a sorcerer jeli magií. Takhle to má vypadat. Krásná čistá bitva. Uplně mi to zlepšilo náladu. Stejně si dám pauzu, ta hra má rozlišení 800x600 a beží jen v okně. Stáhla jsem rozlišení winům, ale stejně na to unaveně mžourám.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #23 kdy: Srpen 16, 2017, 22:44:44 »

Dali jsme bitvu o most. Zcela vážně. Myslela jsem, že to ta part nemá žádnou šanci dát, ale omyl, nebyl to problém. Pravda, most je poškozenej, mohlo to bejt lepší, ale žijeme. Pak přišla ta další sranda, pevnost. Bubny na vyvolávání nepřátel, co se musej ničit. Hrozná mise. I to se dalo. Klerička vyvolala armády nemrtvejch. Oni na mě vyvolánim, já na ně taky. Poslední dobou mám, zdá se, tendenci jet ohněm proti ohni. Bojte se zákonně dobrejch nekromantů. Na pohledu na šest koster pochodujících ve formaci něco je.

Ledoví trollové s regenerací mě na první pokus dostali, nějak jsem nečekala že regenerujou a sorcerera pronásledovala smečka vlků, takže se nemohl zůčastnit. Napodruhé už to šlo hladce. Tank už má 24hpček, což je humorný, proti nepřátelům co dávaj rány za 40+. Je to trošku komický, jak se banda ozbrojenců schovává za nahou gnómku, ale takovej už je holt život ve hrách.

Čeká mě pevnost, postupuju velmi pomalu. Je to metoda pokus omyl, boje trvaj poměrně dlouho (casterská banda, stále spíme a přitom jsme stále bez kouzel) a občas si je párkrát zopakuju, když se mi nepodaří uhájit mágy. Nikdy jsem neměla partu takhle ostře zaměřenou na kouzla, navíc s +2 až +3 efektivní úrovní postavy :-D (pro castery nepříjemná záležitost). Ale po drsnym začátku se dobře rozjíždíme.

A odmemorovala jsem léčivý kouzla, protože mi došlo, že mám klerika s dobrym přesvědčenim... Jsem prostě zvyklá z jedničky, no.
IP zaznamenána

JCMurphy

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 461
Re:Icewind Dale
« Odpověď #24 kdy: Srpen 17, 2017, 09:56:58 »

Jak to chápu, tak i dvojku jedeš na nejtěžší?
IP zaznamenána
Zura ja nai, Katsura da!

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #25 kdy: Srpen 17, 2017, 18:14:56 »

Ne, je to ostuda, ale mám tam "podle pravidel" :-D. Zní to jako že mám hodně problémů, že :-D. Pravidla třetí edice se mi za ty roky nějak odcizily. Teď jsem třeba zjistila, že klerická svatině jde kouzlit na jiný lidi... a to vyřešilo veškerý moje problémy s mágama. V jedničce to nešlo, spousta kouzel se jmenuje stejně ale efekt je trošku jinej.

S tim jak se to učim si myslim, že s pár úpravama by to příště šlo i na těžší. Teď koukám, že ve hře je napsáno, že na šílenou obtížnost dávaj nepřátelé 200% zranění. Jestli je to jedinej rozdíl, tak je vlastně jedno, jakou obtížnst tam mám, ideálně žádnou damage nedostanu. Tank nesmí dostat ani ránu, má velmi málo životů. Hm. Skoro mám chuť to přesunout, ale asi to napoprvé nechám na ten normal a pak uvidim jestli zkusim HoF, abych obhájila svou čest :-).

***

Takže pevnost, zadní vchod. To znamená komplex jeskyní. Goblini, orkové, šamani, sem tam troll nebo pavouk. Zkrmili jsme tělo pavoučí královny goblinovi, dal nám z něj heslo ke dveřím. Tušim, že jsou to ty dveře, který jsem před chvílí otevřela po té co jsem pozabíjela sráže. Celá tahle jeskyně je kruh, záleží z jaký strany se k tomu přistoupí. Jinak všichni nepřátelé mrtví, žádnej výraznější odpor. Casterský nepřátelé jsou stále ještě trošku problém, nemám moc magie na dálku a v týhle hře jsou mágové z nějakýho důvodu odolnější než ostatní nepřátelé. Pravda, zrovna já bych si na to asi neměla stěžovat.

Postavy maj teď 5lv, klerička 6. Nemám tušení, jak jsme na tom proti partám bez ECL, každopádně dokud dostávám expy tak dobrý. Až to bude špatný, můžu si přidat do party lowláka, aby trošku srazil průměr. Možná barda, jsem zvyklá na svůj totem.

A máme ohnivý koule. Užitečná legrace. Je to trošku risk, házet to přes tanka, ale zrychlí to boj a odolnost na magii dává týhle strategii značnou šanci na úspěch. Nepřátelé na nás poprvé zkoušeli dispel, jenže tohle neni jednička, kde to prostě vezme všechno a basta. Tady to reálně resistuju. Pomalu začíná sranda, plošný kouzla, spousta vyvolanejch potvor, přestáváme chcípat, začínáme válcovat.

Teď jsme vyčistili potvory pred vchodem do hlavní pevnosti a díky znovuobjevený svatyni to byla pohoda. Hodila jsem jí na mágy a kleričku, stáhli jsme se na hradbu a začalo vyvolávání, taky letěla první ohnivá koule. Bam, parta mrtvejch orků. Dokonalost.

Akorát se chystám vstoupit dovnitř a osvobodit toho špeha, vidim to optimisticky.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #26 kdy: Srpen 18, 2017, 20:38:04 »

Vybito. Hodně casterů, mírný potíže. Mám novej level vyvolávání koster, dělá to takový ty co maj místo rujou kosy. Jsem nervozní z těch brousivejch zvuků co dělaj :-D. Nemám je moc ráda, jedna z potvor kterejch se bojim. Šoeh zachráněn, setkal se venku se svou láskou, návrat do Targosu.

Prodej všeho toho vybavení, který nepotřebuju nebo nedokážu použít. Jop, hádáte správně, furt jsme nahý. Klerička má magickou zbroj, ale zbytek týmu ostrouhal. Na druhou stranu mám skoro 90 tisíc v hotovosti. Zkusim ještě magickej obchůdek ve městě, a pak pá pá Targos.

Tak, obchůdek navštíven, pořídila jsem nějaký opasky a věci na armor pro tanka. Má teď stabilně bez magie 28 zbroj. Ne všechno se sčítá s magií, ale čim lepší zbroj bez magie tim líp.

A letíme... a padáme. Kultisti nás sestřelili a poškodili nám vzducholoď. Takže je jdeme všechny pozabíjet, nebo zná někdo i jiný řešení?

Hned venku u vzducholodě je hnízdo s nekonečnem brouků. Asi se na něm dalo chvíli expit, ale rozhodla jsem se ho zničit, protože to bylo nudný :-). Kousek nad ním je obchodník s nějakejma dalšíma lidma. Já ale vim, že je vlkodlak, a paladini z něj cejtěj zlo. To paladini vždycky. Občas to zjednodušuje situace. Takže smrt. Po tom co si nakoupíme, samozřejmě. Jsme praktická skupina.

Všude po rokli jsou pasti, ale jsou spíš otravný než nebezpečný. Nasbírat dřevo, pavoučí vlákna, zabít obříky, a už jsme u sídla druidů. Vim, že se s nima dá vyjednávat a nechat je naživu, ale jednak maj kytku, kterou potřebuju na dobrovolnej q, a pak taky sloužej Auril. Takže smrt.

Druidi udělali mírnou taktickou chybu – hodili zapletení, ve kterym se zachytily všechny jejich jednotky. Myslim, že jim bylo sakra horko, zvlášť když na nich začly přistávat ohnivý koule. Boj byl rychle hotovej, klerička a tank tentokrát nebyly potřeba. (Tank sice nějaký firebally ustojí, kolikrát to házim přes ní, ale proč jí tam posílat, stejně nedává moc damage.)

A teď dovnitř do chrámu. Doufám, že najdu nějaký kladivo, protože žádný nemám. Jinak fakt nevim, jak ustrouháme golemy.

A po dlouhý ukecaný animačce rovnou bitka, jak jinak. Když už si nedokážou odpustit ty pseudoanimace, tak ať za ně alespoň nedávaj boje. Kdo na to má pořád koukat.

Hm, fakt prima, žádnou zbraň mi nedali. Zkusila jsem toho golema upráčet, ale moc to nešlo. Nakonec mě napadlo vzít klerický kouzlo "duchovní zbraň", prokouzlit klerika a golema nějak užužlat. Chvíli to trvalo, klerička se moc netrefuje, ale jeden golem dole. 5400 zaslouženejch expů.

Hned po remorází královně na nás vyběhl nějakej kostlivec, co neustále plošní, stále střídá cíle  fearuje náhodný lidi. Ke všemu byl odolnej na magii. Nepochopila jsem, co s nim mám jako dělat. Nakonec se mi ho podařilo zabít, ale spíš tak jako o štěstí než cokoliv jinýho. Napadlo mě dotáhnout ho pod páčky a hodit mu na hlavu nějaký kameny, ale to už bylo skoro po něm.

Sherincal se zdaleka tak nebránila. A to měla miniony. Po osvobození gnóma nebo co to je z červího břicha a nalezení pavouka je čas na další patra ledovýho hradu.

Co se týče party, máme v průměru 6lv zaokrouhleno dolů, ale máme nějaký levely v zásobě. Tak devátej level, když hodim všechno. Asi zkusim nějaký postavy vylevelovat a kouknout, jestli dostaneme penalizaci na expy nebo ne. Mág už má hezkej výběr kouzel, ale sorcka je stále ještě výrazně nebezpečnější. Asi to tak zůstane, ale mág se zas hodí na některý silně situační kouzla, který by sorcce jen zabíraly místo.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Icewind Dale
« Odpověď #27 kdy: Srpen 18, 2017, 22:53:49 »

Ve dvojce je AI někdy docela zajímavá, ti druidi mi to zapletení hodili taky, zrovna ve chvíli, kdy měli spíše zdrhat :) Tohle podivné chování se táhne už od BG2, kde byla prostě nastavená posloupnost kouzel (akcí) pro dané povolání a to využilo sekvenci příkazů bez rozmyslu. Proto je v BG2 tolik kouzelníků, protože u nich ta posloupnost vede alespoň k nějakému výsledku, byť dost prudícímu ... kdejakej magickej šmoula si umí na začátku kola nahodit všechny možný ochrany. A to je taky důvod, proč mám BG1 mimo jiné raději, tam totiž znají férový boj.
IP zaznamenána
This is the end ...

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #28 kdy: Srpen 19, 2017, 20:27:26 »

Vylevelování jen jedný postavy nám srazí expy asi o 12%, což nezní jako moc, ale proč to podstupovat, když to zatim zabíjíme. Uvidíme, kam se dotlačíme na současnym průměru :-D.

No, dotlačili jsme se docela daleko. Ony ty kostry jsou celkem nebezpečný :-D. Ale furt se jich bojim. Golemy kostry nezraňujou, takže je to stále na kleričce, ale už jsme našli stabilní palcát, takže je to o fous lepší. Tank a klerička si toho golema vždycky vezmou stranou zatim co kostry a mágové zabíjej zbytek nepřátel. Naučila jsem se zbožňovat barevnej orb, kterej paralyzovává kleriky jak nic, dokonce i ty unikátní se jménem. Pak se ta verbež nehealuje a kostry maj taky jednodušší cíle. Značně urychlujou postup vpřed, holky moje kostěný.

A čekaj nás kouzelný schody...
Zdá se, že fráze "Auril, dej mi sílu!" teleportovává do tréningový místnosti. Heh. Nic mi nedá, potvora, musim všechno sama.

Přednastavíme si mód vnitřní svatyně, ať je to pak rychlý, až ta kněžka zlomí svojí hůlku a bude na nás útočit z tý její dimenze. No, a jdeme na ní. Kostřičky pomůžou, šetřej mágům kouzla. Sorcerer už je umí taky. Máme už maximální úroveň kostřiček, takže brzo přestanou bejt takhle efektivní, ale  to už taky mágové naberou víc kouzel a nebudeme muset furt hybernovat. Spát. To ti lední medvědi, co tu furt útočej.

Vzhůru na kněžku. Šla mi ten mód okamžitě vypnout, potvora :-D. Stejně zemřela. Teď dočistíme patro, obstřílíme kouzelný dveře bleskem, vypustíme větry, a je to hotový. Vzducholoď máme opravenou, ještě jsou tu někde předměty toho zajatýho zloděje, jen kdybych si vzpoměla kde a jak se k nim dostat.

Víte, nikdy jsem si nebrala mága – specialistu, protože se mi nelíbily restrikce na magický školy. Teď jsem zjistila, že ty restrikce jsou buglý. Mám mága – iluzionistu, kvůli oblíbenýmu povolání hlubinnejch gnómů... a jak jí ta nekromancie jde. stačila troška vytrvalosti v nucení svitků. Hodně to selhává, když mu to cpete, ale nakonec se naučí (+ když srazíte obtížnost, naučí se každej všechno bez selhání), a jak se to naučí, už neni problém. Takže bonusový kouzla a žádnej mínus. To je tak, když člověk věří tomu co je napsáno, aniž by to zkoušel očůrat.

Takže ty větry. Že bych dala vařit čočku? Možná později. Port do místnosti, šlápnout do stínu jednou postavou, otevřit dveře druhou postavou (ta hra nemá ráda sólisty), napálit to do stínu bleskem... a zdrhat. Nebo spíš nejdřív zdrhat a pak teprve střílet. Zůstat s celou partou uvězněnej v místnosti s tornádem neni ideální. Navíc někdo musí znovu sřelit stín, aby se klerička (obětovaná na základě faktu, že má nejvíc HPček) dostala co nejrychleji ven.

Tak, všichni žijem, teď odskoušet všechny možnosti portů a odevzdat questy... počkat, ještě se musim stavit u gnóma pro šály z vlčích kůží (+1 charisma pro sorcerera) a pro zbroj pro kleričku. Charisma mý hlubinný gnómky už nic nezachrání, ale může dostat alespoň plášť.

Fakt mi tu chyběj některý vychytávky EE edice, jako jsou třeba větší pytlíky na lektvary/drahokamy a tak. Zvlášť toulec na šípy byl super vynález, tři postavy maj komplet plný inventáře šípů.

A teď mi to spadlo. Asi to nemá rádo když vytáhnu sluchátka z USBčka. Z nějakýho důvodu to hodně hrám vadí.

Potěšíme abišaje ukončenim jejich bolestí hlavy (chudáci malí, vim jaký to je, zrovna ráno jsem polykala ibalgin), odevzdáme nalezený zlodějský věci, a a jde se ven, bourat chrám a setkávat se s posilama. Samozřejmě už víme, že některý z nich jsou falešný měňavci a máme pro ně nachystaný překvápko.

No, a ledovej chrám je za náma, vzhůru do prokletýho lesa, jen najdu svou věrnou mapku.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2240
Re:Icewind Dale
« Odpověď #29 kdy: Srpen 20, 2017, 11:19:29 »

Parta má momentálně +-12lv, pořád ještě jsme čtyři.

Vesnička plná.. no, vesničanů. A kdopak je ten drow? Neni to můj oblíbenej obchodník? Je to on, ovšem tentokrát nemá nic zajímavýho.

Vesničani mě požádali, abych našla jejich ztracený děti. To je totiž něco, o co požádáte skupinu drowů doprovázenou zombíkama. Obávám se, že vypadáme mírně podezřele, naštětí hra to neřeší.

Ale my víme, kam se děcka poděly. Můj mág má jeden level paladina. To znamená že máme všechny ty "cítím z tebe zlo" dialogový možnosti :-D. Jop, ta podezřelá čarodějka u lesa je unesla. A proměnila v norky. Nenechte se mejlit, já děcka nesnášim, takže mi to zas nějak drasticky nevadí, ale samozřejmě jí musíme zastavit. Tuhej boj, stále se portuje, střílet do ní nejde, má miniony, vyřazovací kouzla... naštěstí jí mág trefil barevnym orbem a paralyzoval. Pak stačilo vzít do rukou meče a uřezat.
Pro druhej úkol už ale budeme muset jít do bludiště. Musíme dostat zpět poklady nemrtvýho týpka co straší u vesnice. Má je mrtvola zloděje v lese. Žádnej problém, vážně. Akorát se kostrám podařilo hodit na mě vysátí energie. Fujky. Úkol splněn a vzhůru pro odměnu.

Ten lovec mě chválil, jaká jsem statečná a duchapřítomná a moje gnómka měla možnost dodat, že zapoměl, že je taky krásná :-D. Víte, moje gnómka měla nehodu a teď z nějakýho důvodu vypadá jako chlap s plnovousem. Je dobře, že to nemá vliv na její sebevědomí. Ze začátku to byl trošku šok, ale teď prostě předstírám že je trans a je to.

A jdeme vyšetřovat vraždu. Nemám ráda poslední souboj s bludičkama, jsou tuhý, dávaj zranění elektřinou a furt mizej. Tohle jsou ty momenty, kdy nepřítomnost pořádný mlátičky poněkud bolí. Ale kostry pomůžou vyplnit tenhle deficit a neodebíraj expy :-D. Taky jsem zjistila, že jsou imunní na elektřinu, to jsem ani nevěděla.

Ducha mrtvýho njdem,jak jinak, u jeho hrobu. Ta mapa byla vyčištěná, takže jsem skutečně nečekala smečku lítejch vlků. Vběhla jsem mágem přímo do ní. Dopadlo to dobře, ale stejně. Taková zrada. Ducha zavaždila jeho manželka, to je ale překvapení.

Les je čistej, hurá na další cestu.


Pavouci, trollové, barbaři, bílý draci, už je to únavný. Všechno jsem to nabrala, hodila na tanka nezranitelnost a uplošnila. Je to trošku laciná metoda, ale šetří to kouzla a obnovovat miror image neni moje představa skvělý zábavy. Ona ta hra tak nějak obecně neni moc zábavná.


A jsme doma, v podzemí. Zkusila jsem si přidat toho barda, uvidíme, co z toho vzejte. Samozřejmě hned první setkání jsou hákovci ze dvou stran. Nesnášim tuhle formu přepadů.
IP zaznamenána
Strana: 1 [2] 3 4 ... 25