Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 18, 2024, 18:48:28
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 [2] 3 4 ... 6

Autor Téma: Ravenloft: Strahd's Possession  (Přečteno 11866 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #15 kdy: Duben 19, 2017, 03:39:52 »

Myslel jsem si, že se trošku rozjedu, ale hra se mnou docela drží tempo :D Jelikož jsem minule nález tajné skrýše banditů neuložil, tak mě to čekalo znovu ... tedy nejprve jsem musel opět dostat do ruky cvik. Od toho tu jsou dvě lesní mýtiny, odkud se na mě vyhrnulo dost potvor. Některé se zasekly mezi stromy, takže přišel čas, vyzkoušet házení kamenem ;) Je to docela slušná vychytávka, vymlátil jsem s ní i bandity v tajné skrýši, aniž by mě kdokoliv škrábnul :D

Trošku předběhnu, pořád mám během boje problém s koordinací, navíc jsem před chvilkou zjistil, že krokovací režim opravdu nepomůže, protože potvory se mohou během útoku pohybovat, takže mě klidně obejdou a musím se kvůli tomu otáčet. Na volném prostranství je to tedy nepoužitelné. Chybí mi tu otáčení na místě bindované na klávesnici - netuším, jestli to třeba nevyžaduje hraní na numerické části klávesnice, tu bohužel na notebooku nemám. Během boje tak musím myší koordinovat jak pohyb, tak samotný boj, i když tady jsem náhodou zjistil zajímavou věc, že při najetí kurzoru myši na útočníka se zobrazí bojový kurzor a pak stačí už jen klikat a postavy se samy střídají (používají zbraň v pravé ruce). Jenomže je to taky takové ... nespolehlivé :)

Na rozcestí jsem pokecal s vistanim a o kousek dále na sever jsem potkal Veliku, kterou jsem nabral do družiny. Je to půl-elfka, multiclass F/M/T. Kousek od ní jsem konečně narazil na vstup do města. Ovšem jako na potvoru jsem dorazil v noci, takže se to tu hemžilo zloději (přes den vymizí). Barovia je docela velká, ale moc jsem si zatím nepokecal. Všichni jsou nějak zamlklí. Chvilku jsem zkoušel chodit dům od domu, ale pomalu se to začalo zamotávat.

V jednom z domů jsem narazil na Tatianu, což je další možný parťák do družiny (bojovnice). V domě starosty je pak Glorianna, elfí mág. Se starostou lze promluvit o Strahndovi, kam jsem se nechal rovnou zavézt. Audience byla rychlá, takže jsem za chvíli byl zpět ve městě. Ve velkém domě na severu jsem narazil na pomstychtivého ducha, čímž jsem proteď skončil :D Ne, nechtěl bojovat, ale zadal mi úkol, ve kterém mám porazit ghúlího lorda, jenomže to bych musel vědět, kde přesně najdu hřbitov. K tomu mi jaksi proklel Eonu. Nejprve budu muset doprozkoumat město a na to potřebuju být stoprocentně fit.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #16 kdy: Duben 19, 2017, 16:25:58 »

Jenom ještě k tomu nočnímu hraní :) Já jsem to poněkud zestručnil, ono se to opravdu nezdá, ale ty dvě hodinky ve hře byly docela náročné. Ovládání určitě ještě nějak pořeším, DOSBox naštěstí umožňuje třeba přemapování kláves. Nezvyk byla ovšem angličtina. Není to taková legrace, jako třeba v nedávno dohrané Andromedě. Dělám si pečlivě screenshoty a musím se k nim vracet. Je to opravdu nutné i vzhledem k tomu, že titulky poměrně rychle mizí. U některých postav se jde na určité věci zeptat znovu.

Pokud jde o místopis a mapu, po vstupu do města (vesnice), jsem poměrně rychle pochopil, že Strahd's Possession nebude co do velikosti venkovní mapy nikterak obří. Barovia není jen vesnice, ale i přilehlé okolí. Vesnice je vlastně jakýmsi uzlem, odkud pak vede několik různých cest do okolí. Teprve ve vesnici jsem si začal více všímat grafického zpracování a musím říci, že hra vypadá stále dobře. Překvapila mě třeba i míra detailu, s jakou jsou vytvořeny interiéry domů. Denní cyklus není nakonec tak rychlý a lze ho dobře sledovat podle polohy slunce na obloze. Čas však pořád plyne dost rychle, takže než jsem stihl včera projít pár domů, už byl zase večer. Uvnitř domů se dá naštěstí bezpečně přespat, čímž jsem pořešil noční bandity :)

Výtečná je i zvuková stránka hry. Hororový smích v určitých situacích a místech vynechám, ale po nějaké době jsem zjistil, že začínám na určité zvuky reagovat nečekaným způsobem ... když mě za zády zamňoukala kočka, okamžitě jsem s tasenými zbraněmi udělal otočku okolo vlastní osy a hledal vhodné místo pro boj :D Už se mi totiž stalo, že s podobnou situací přišel respawn potvor. Při prohlídce vesnice pak zaslechnete i obyčejnější věci, jako je třeba vítr apod.

Vzhledem k tomu, že mám v družině už čtyři členy, musel jsem pořešit i jejich pozice. Chvilku mi zabralo, než jsem přišel na to, jak to provést, hra v tomhle moc intuitivní není a označit postavu lze jen klikem na specifické místo slotu (objeví se poté bílý rámeček kolem celého slotu postavy). Klerik a kouzelnice šli dozadu. Jenomže to sebou nese drobný problém.

Když jsem omylem navštívil nerudného ducha, některé zbraně mi při následujícím postupu hrou zešedly a jednalo se shodou okolností o klerika a kouzelnici. Důvod je jednoduchý a došlo mi to, jde o dosah zbraní. Akorát si nejsem jistý, jak se to přesně chová při obklíčení družiny, protože během boje lze obě postavy využívat i při boji zblízka. Jenomže boj se zloději je na tohle pozorování zrovna nevhodný.

Druhou věcí je výstroj. Našel jsem pár lepších kousků, ale rozdělit to můžu jen někomu. Eona by asi kroužkovou zbroj už neskousla, leda bych jí zbavil obourukosti. Dostal jí proto Ulgar, kterého neomezuje. Horší to bude s Velikou, nejsem si teď jistý, jestli jí budu moci navlíknout do kůže. Restrikce mága je přeci jen větší, než u kleriků. Magie bych se přitom zas tak úplně vzdát nechtěl. Leč přemýšlím i nad tím, jak moc velký význam má ve hře zloděj a jeho speciální schopnosti, které ovšem nemá jak využít. Otevírat zámky může teoreticky klidně i v plné plátové :) Což mě tak napadá, nalezení obchodu bude dneska priorita číslo 1.

Inventář postav je sice omezený, ale našel jsem pár rozšiřujících vaků/beden, jejichž použití je celkem intuitivní, byť na dnešní poměry holt kostrbaté :D Všechno se to děje přes sloty rukou postavy. Budu muset ještě vypátrat, co s různými svitky a pergameny, tedy zda-li si je lze také přečíst.
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #17 kdy: Duben 19, 2017, 16:51:29 »

No já zas tak moc nepokročil :) Ale pár poznámek k tvému komentáři doplním:
1) otáčivý pohyb na místě řeší klávesy 7/8/9 a numerické klávesnici. V podstatě já to ovládám tak, že mám prsty na těch klávesách a k tomu klikám myší při souboji :)

2) obrázky típám taky, mám jich už přes 150 a jak píšeš, text mizí, jakmile postava domluví, takže abych mohl vybrat reakci, občas přepnu na natípnutý obrázek a dočtu to v klidu.

3) quest od toho ducha jsem zbaběle řešil loadem :) Ten duch totiž posedl mou hlavní postavu a já nějak tuším, že na to ještě nenazrál čas. Takže jsem si na mapě poznamenal, kde v tom baráku duch sídlí a uvidím později. Splnil jsem ale už první quest od toho zklamaného paladina. Ten byl parádní včetně toho jak najít vstup do těch katakomb. Momentálně plním quest od Strahda, který jsi taky dostal. Jsem zvědav, co budeš říkat na atmosféru v dungeonech (jak katakomby, tak i ty jeskyně pod řekou jsou skvělé).

4) tu multiclass elfku v klóbrcu jsem najal taky a pořád jsem se rozčiloval, že neumí kouzlit, i když jsem jí namemorizoval kouzla. A ono to bylo tím, že měla na sobě leather armor...to mi museli poradit na DH :) Ale už jí nemám, protože byla nutnost vzít někoho jiného. V této hře asi bude nutné častěji měnit. Ale já tak nějak beru, že 3 pozice jsou jasné a u té čtvrté čekám na klerika, snad ho potkám brzy. Zatím léčení řeším tak, že se vyspím. V katakombách jsem skoro pořád loadoval souboje, tam to bylo na mé postavy hodně přísné :)

5) Svitky rovnou zapisuj do knihy dané postavy, pak se nabidnou k memorizaci (a podobné to je asi u kleriků).

6) Obchod v Barovii není a obávám se, že není v celé hře co si pamatuju z recenze ve Score/Excaliburu). Trochu nezvyk, ale zase není třeba syslit předměty. Nemá stále ani penízek! A přitom ten Vistani v hostinci prodává něco spešl za 15 peněz.

Zatím se pořád skvěle bavím, ty zvuky jsou skvělé, hudba zatím pokaždé jiná v dungeonech a zvuky taky. Graficky se to drží na vysoké úrovní, nejlepší jsou samozřejmě obrazovky inventáře a libí se mi i dialogové obrázky.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #18 kdy: Duben 20, 2017, 08:54:50 »

ad 1) toho jsem se právě obával :) Mám to teď spuštěné na normálním PC a je to opravdu hned něco jiného. Přemapování kláves mi to nějak neskouslo, myslel jsem, že bych na notebooku využil alfanumerickou část, ale to nejde. Nicméně bych mohl k notebooku zkusit připojit klasickou klávesnici. Každopádně spuštění Ravenloftu na mém PC má ještě jeden velmi hezký efekt - ono to na tom SoundBlasteru zní o dost lépe ... no, možná je to jen pocit nebo sugesce, že tam tu kartu mám ;)

ad 3) taky z toho cítím určitou zradu :D Nejhorší právě je, že tu člověk neví, která část jak bude obtížná. Hřbitovy byly vždycky tuhé, každopádně se tam chci alespoň podívat bez úkolu, což chci ostatně udělat komplet s okolím vesnice. Domky si taky pečlivě popisuji :)

ad 4) to je obecný problém dualclassů a multiclassů, v Baldurech tě to třeba tuším taky vysloveně neupozorní, ale v Icewind Dale už bylo myslím varování. Hlavně to bylo u obou her poznat podle zešednutí ikonek, které si viděl hned. Tohle byl třeba klasický chyták ve dvojce BG, kdy jsem Imoen oblíkl do zlodějského brnění, jenomže ona je ve dvojce dualclass zloděj-mág :) Ono je to pak jak naschvál, že společníci jsou často dělaní jako multiclass, ale u her, kde je nízký zkušenostní strop, to má logiku a je to vidět právě u Veliky, která nikterak nezaostává za single povoláními. Začne to být znát až někdy okolo levelu 12, kdy se ty nůžky začnou rychle rozevírat.

Zatím mám taky trojici postav jasnou, Fhalken není sice asi nejsympatičtější bojovník, ale zase má velkou sílou a přijatelné přesvědčení - nerad bych zažil nějakou zradu ještě kvůli tomuhle :D Tatiana je třeba jako bojovník v podstatě omyl. Mě opravdu chybí jenom mág, u zloděje si zatím nejsem tak jistý, proto mi Velika přišla jako velmi dobrý nápad a pojistka pro případ nutnosti zloděje. Trochu jsem tušil, že některé postavy budou spojené s úkoly.

ad 5) Svitky jsem zatím nezkoušel právě proto, neboť ještě nad Velikou rozvažuji, abych to teď nenacpal jednomu mágovi a pak se nerozhodl vzít jiného, kterému to pak bude logicky chybět (např. Glorianna). Klerik jinak dostává kouzla klasicky automaticky s rostoucí úrovní postavy. Hlavním léčícím prostředkem je však i u mě spánek :) Má to ovšem tu výhodu, že přítomnost klerika v družině mi zkracuje čas léčení ... i když kdo ví, jestli to má v Ravenloftu vůbec význam (myslím tím čas).

ad 6) Fhalken měl na tohle téma připomínku, ale pořád jsem doufal, že něco přeci jen objevím :) Tím pádem je po starostech. Proberu inventář a nepotřebné věci vyházím.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #19 kdy: Duben 20, 2017, 10:31:44 »

Heh, tak jsem na paladina a jeho úkol narazil, ale o dům výše jsem vpadl do léčky zlodějů. Sice jsem je pozabíjel, ale před uložením jsem si nevšiml, že mi Eona zemřela :) No stane se :D Jenomže se z toho vyklubal pořádný průšvih! Ulgar vytáhl svitek Raise Dead a ono nic ... nj, manuál píše:

Unfortunately, full-blooded elves cannot be affected by this spell.

Tak teď nevím, jestli loadnout o kus zpět, nebo pokračovat a doufat, i když otázkou je v co? :D Nikdy jsem tohle neměl důvod řešit, je to poprvé, co jsem na to vlastně narazil. Omezení elfů mě obecně nějak uniklo, ale nutno dodat, že manuál na něj upozorňuje!

Mám nutkání nechat Eonu definitivně pohřbít, když už jsem si to takhle zavařil a vzít si namísto ní někoho z Barovie, jenomže takto hezky naházeného charakteru se zas tak snadno zbavovat nechci :D Nicméně je to dobré ponaučení, až budu zvažovat najmutí Glorianny.

Edit: opravdu jsem loadnul zpět do bodu, kdy jsem se vrátil od Strahnda. Svým způsobem to nebyl špatný nápad, alespoň jsem si vesnici lépe zapamatoval a dokonce jsem vyčistil i všechna skladiště od goril, což mi předtím moc nešlo. Natáčení družiny je opravdu v bojích hodně znát. Jak jsem zjistil, u bojů závisí jak na správném úhlu, tak i na vzdálenosti. Předtím jsem dost často sekal do prázdna. Teď když se zadaří, tak sundám zloděje na jednu ránu. Hodně je vidět i to, že pod útokem jsou jen dvě postavy vpředu, pokud jde tedy o boj zblízka, tak jsou ty dvě vzadu docela účinně chráněny. Jenom musím ještě dopilovat kouzlení u Veliky (nakonec jsem jí ty svitky naučil - ve vesnici jsem našel fireball, ale Velika musí nejprve poskočit o level, aby ho mohla začít sesílat).

Zrovna stojím u domu paladina. Vesnici jsem prošel komplet celou, ale nikdo další už mi nic významného nechtěl. V hospodě jsem si pokecal s výčepním, po chvilce se tam objevil i vistany, který mě může případně přepravit do jejich tábora (tedy něco takového alespoň naznačoval) a poblíž vchodu stojí další postava, kterou bude možno nejspíše časem najmout. Na východě města je pak ještě ježibaba, ale ta mi jen zarýmovala sudbu a mohl jsem jít akorát tak pryč :) Nyní mě tedy čeká převzetí úkolu od paladina a půjdu se podívat zas mimo vesnici.
« Poslední změna: Duben 20, 2017, 12:32:02 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #20 kdy: Duben 20, 2017, 15:28:22 »

Úkol od paladina mám splněný. Trošku mě to z počátku zmátlo, protože ve vesnici mi zůstala dvojice míst, kde se v domech očividně něco nachází, ale podle mapky na klapce na oko jsem identifikoval úplně jiný dům a v něm už pak nebyl problém najít cestu do podzemí. Jenomže mi pro změnu chyběl klíč :)

Otevřel jsem si proto znovu rozhovor s paladinem, abych se podíval, cože mi to všechno říkal. Nějak jsem napoprvé přesně nepostřehl, kde a čím mám kopat. Udělal jsem to přesně tak, jak mi říkal a klíč byl můj ... že budu muset kopat i ze správného směru, s tím jsem opravdu nepočítal a tenhle detail mě mile potěšil :D

První obtíž byla za mnou, to horší teprve přišlo. Za dveřmi se objevila podivná zeď, která se chovala stejně jako statický nepřítel. Moc dlouho jsem její útoky nevydržel a přitom jí skoro ani neškrábl. Vzpomněl jsem si u toho na jeden dům ve vesnici, kde se na zemi povalovaly 4 zápalné lektvary, tak jsem si pro ně došel. Stačilo to a zeď zmizela, čímž se mi odkryl přístup do celého podzemí.

Stejných zdí je po patře více, ale některé mi přijdou prakticky nezranitelné, navíc k úkolu nemají žádný vztah, jak jsem na konci zjistil. Dozvěděl jsem se přitom i zajímavost o hůlce ohnivých koulí, tedy to, že má docela dost nábojů.

Patro obsahuje několik ohnivých pastí (střílejí firebally) a je plné krysodlaků. Některá krizová místa jde naštěstí obejít z jiného směru a krysáky tak pořešit rozdělením, popř. funguje jejich vylákání po menších skupinkách. Spát se dá hned u vstupu do dungeonu, takže ani to není problém. Loadů však bylo dost, přeci jen jsem si několikrát naběhl.

Zajímavé bylo chování postav vs skrytá místa. Smyslem dungeonu je postupně najít trojici klíčů a pomocí nich se pak dostat až do místnosti se svatým symbolem pro paladina. První klíč je však dobře uschovaný. V inkriminovaném místě mi však můj trpaslík zahlásil, že tu není něco v pořádku se stěnami. A měl pravdu, za chvíli jsem jednou propadl do skryté místnosti s klíčem :)

Se symbolem jsem se vrátil k paladinovi a odměnou mi byla otevřená místnost plná lepšího lootu, zejména paladinský meč a dýka. No, v první chvíli jsem se vlastně spíše zděsil, aby to nebylo vázané na povolání, ale meč může vzít do ruky kdokoliv.

První dungeon krásně ukázal, jakým směrem se zpracování dungeonů v Ravenloftu bude ubírat a za mě jsem spokojený. Vypadá to, že nebudou neúměrně rozlehlé, ale přitom to nebude jen nudná rutina. Neviditelné pasti, viditelná monstra, nutnost odhadu ... jako hodně mi to připomíná dungeony ze starších MM. Jsem zvědav, jestli narazím i na nějaká puzzle.

Edit: ve vesnici jsem si dneska všiml ještě jedné věci, na kterou jsem se nechal nachytat. Sledoval jsem pohyb slunce v průběhu dne a chvíli jsem si myslel, že denní cyklus běží pozpátku, ale pak jsem si všiml, že slunce pochoduje po obloze opravdu ve směru východ -> západ, jen to působí u takovéto hry trošku zvláštně, protože byste tenhle detail asi ani nečekali.
« Poslední změna: Duben 20, 2017, 15:50:27 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #21 kdy: Duben 20, 2017, 16:52:36 »

Jen v rychlosti, zkusil jsem si vzít úkol od nerudného ducha, ale základní problém je, že na hřbitov se nedá zatím ještě dostat. Oblast na SV od vesnice sice obsahuje kostel, ale nic se tu nedá dělat a cesta do další oblasti je uzamčená. Pro teď je tedy zbytečné se tímhle úkolem vůbec zabývat.

Místo toho jsem se vydal cestou na západ, která vede do malé oblasti, podobně velké jako okolí kostela. V domku na jihu bydlí čaroděj Ryszard, kterého lze najmout. Je to člověk a je na levelu 6, ale nevidím zatím důvod brát čistokrevného mága. Na západní straně se ve skále nachází vchod do dalšího dungeonu a poblíž stojí Irmgarde. Řekl bych, že je to ta samá postavička, co stojí i v hospodě ve vesnici. Nyní jí jde ovšem najmout. Je to půl-elfka, klerička na levelu 6. Stačí jí příslib, že jí pomůžeme s úkolem v jeskyni.

Jestli se nepletu, je to ta samá jeskyně, do které mě poslal Strahnd. Zvažuju, jestli Irmgarde vzít hned, nebo to projít bez ní a pak se o úspěch případně podělit. Ulgar bude za chvíli levelovat, takže v povolání klerika taky dosáhne levelu 6, čímž se případná výhoda Irmgarde smaže. No, půjdu bez ní ...
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #22 kdy: Duben 20, 2017, 18:36:21 »

Jo ty jeskyně, jak před nimi stojí ta ženština, jsou skutečně úkolem od Strahda. Už jsi mě v podstatě dohnal :) Já mám momentálně zmapované asi 3/4 té jeskyně. Ta mapa je výtečná a je realtime, tedy mění se podle otevřených dveří, již objevených průchodů apod. Na druhou stranu tak trochu napovídá, kde asi bude tajná místnost :) V té jeskyni mám teď takový větší flek, který hodně křičí "Já jsem tajná místnost", ale vchod jsem nenašel ani zkoušením všech stěn.Tak uvidíme, možná tam fakt nic není.

Ty oživlé stěny v katakombách mi dělaly obrovské problémy. Nakonec jsem zničil všechny, ale ten počet loadů je fakt velké číslo :) Většinou jsem to pak řešil systémem postup dopředu, udeř, rychle se vrať. Ty zdi totiž absorbují magii, takže metat oheň nemělo smysl.

Co me nemile překvapilo, byly střelné zbraně. Trefit se lukem na větší dálku je skoro nemožné. Cíle se často motají. Ostatně to je problém i u sesílání fireballů a dalších kouzel na dálku. Ale zase to se mi líbí, není to tak jednoduché.

Četl jsi ten popis vlkodlačí podoby? Tuším, že na to bude asi někde nějaký questík :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #23 kdy: Duben 20, 2017, 20:00:19 »

Obávám se, že jsem tě právě předehnal :D Jeskyně jsou za mnou ...

Irmgarde je opravdu potřeba, jinak se nedá dostat až k teleportu, nakonec jsem se pro ní tedy musel vracet. Ono to v podstatě asi bylo jedno, uvnitř jsem stejně musel nabrat bojovníka Vladislava, takže ke změně družiny stejně došlo. Když jsem si šel navíc pro Irmgarde ven, tak mě Vladislav opustil s tím, že musí zůstat uvnitř, dokud se nevyřeší problém s teleportem ... no hezky začarovaný kruh :D Problém je, že každá postava, která družinu opustí, vyhodí svoje věci, takže teď se mi válí inventář hned na dvou místech, protože oba pak navíc družinu ještě opustili. Budu mít co dělat, to zase všechno posbírat.

V jeskyních se mi konečně začalo pořádně líbit, moje hraničářka si to tu vysloveně užila :) Spolu s Vladislavem nedali kostlivcům nejmenší šanci, akorát ti klepetnatí kostlivci byli trošku problém. Tady jsem naopak na dvou místech střelné zbraně ocenil, resp. očarovaný házecí nůž, co jsem našel. Ve dvou případech se mi totiž tihle větší kostlivci sekli a nešli po mě, takže jsem je v pohodě ubodal (uházel) tímhle nožíkem. Jinak je to ale opravdu naprd. Luky už jsem znovu ani nezkoušel. Ono se dá v pohodě minout i kamenem. Z magie je dobrá ta základní střela, protože ta podle mě trefí vždy.

Párkrát jsem se v jeskyni mírně zasekl, jednou jsem na mapě přehlédl možnou cestu dále a jednou táhlo, které bylo hned vedle větrníku :) (zrovna to nejpodstatnější, kde jsem pak našel první klíč). Jinak je to klasika s pobíháním sem a tam. Nepořešil jsem akorát místnost na východě, u které nevím, jak ty větrníky odstranit. Bude to možná ta samá, co jsi popisoval. I tak mě to zabralo dobré 3 hoďky. Mapu mám taky hezky popsanou :D Ke konci jsem našel i klíč od kostela na SV od vesnice, tedy předpokládám, že je odtamtud. Hudba v jeskyni se mi hodně líbila.

Loot je taky dobrý + nějaká kniha (deník) po mágovi. Ještě jsem jí nečetl. O vlkodlacích zatím nic, tedy vyjma toho, že jsem jednoho před jeskyní zabil ;) Zítra mě čeká sběr inventáře a zkusím pohledat ty dva, co mi zdrhli. Vladislava bych možná zaměstnal trvale, tedy pokud ho ještě někdy najdu :D

Ad dungeon pod vesnicí - za těmi místnostmi s oživlými stěnami jsi něco našel, resp. vyplatilo se to vůbec? Vracet už se tam nebudu, ale pár místností vypadalo dle obrysů docela velkých.

Teda musím říci, že mě to chytlo. Je to opravdu od všeho kousek, takže dohromady to dělá vyvážený mix. Realms of Arkania to sice komplexností není, ale ty dungeony mě tu baví více. Hodně to dělá i způsob boje, mě tohle prostě sedí víc, než izo. Akorát to chtělo zvyknout si na ovládání pohybu :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #24 kdy: Duben 20, 2017, 21:29:44 »

No tak to bylo rychlé :) Hele a to neprocházíš celý dungeon? Já bych nespal, kdyby mapa nebyla celá. V těch katakombách nic převratného nebylo, možná nějaké svitky s kouzly pro klerika a mága, ale nevzpomínám si na nic klíčového/hodnotného.

Já hodně využívám tu svou mágyni, protože má namemorizovaná útočná kouzla (2x Magic Missile, 1x Fireball, 1 Flame Arrow, 1x další oheň co si nevzpomenu na název). Tyhle kouzla pomáhají i v tom, že se hra zastaví, takže získám i přehled. A většinou co seslané kouzlo, to mrtvý nepřítel. Takže po dungeonu chodím tak, že mágyně má přenutý režim na kouzla a ostatní na zbraně.

To, že jsi mě už předstihnul mě tedy štve :) Já se ke hře dostanu až o víkendu, přes všední dny nestíhačka :(
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #25 kdy: Duben 21, 2017, 07:14:56 »

Ten dungeon pod vesnicí mě nijak netrápí, tam je to prostě o tom vyzabíjení zdí (princip tedy znám), ale u té jeskyně je to jiné, tam se ještě vrátím, jestli na vstup do té skryté části přijdu nebo ne (nechal jsem tam krom toho jedno neprohlédnuté kladivo). Obecně mi tedy spíš jde o pochopení principu, jak se kam dostat, ale pokud mě v tom brání třeba tuhá potvora nebo něco podobného, tak na 100% průzkumu nelpím :) Kdybych na to náhodou nepřišel, tam mě to ale zas tak trápit nebude. Při mým štěstí tam bude tak pět klepetnatých kostlivců, což nedám a na zemi se bude povalovat obyčejný krátký meč :D

Zastavení času pomocí kouzel jsem taky na pár místech využil, hlavně právě při boji s klepetnatci, ale trochu tu mám problém s tím, že efekty kouzel nejsou zcela dotažené, takže nemám okamžitý přehled, co kam letělo a jak úspěšně. To poslední kouzlo, co máš nejspíše na mysli, je Agnazarův žár, to má být třeba směrový proud ohně, který má určitý dosah, ale ve hře moc nevidíš, kam přesně si s ním zamířil. Nehledě na to, že to kouzlo by mělo nějakou chvíli trvat, takže by mělo zraňovat několik sekund, podobně jako zápalné láhve. Většinou však na kouzlení moc času nemám, takže spíše máchám zbraněmi.

Ono jak je hraničářka obouruká, tak mám útok k dobru, což je zase škoda nevyužívat (na jedno máchnutí mečem 2x máchnu dýkou). Je to tedy něco, jako kdybych musel obsluhovat 3 bojovníky najednou. Velika se tak dostane na řadu jen občas a většinou spíše tehdy, když mi zrovna nevyjde návaznost cooldownu u bojovníků. Druhá věc je, že těch kouzel zas tolik nemá, takže je to pro mě spíše jen pojistka, kdyby šlo do tuhého.

Pokud jde o volný čas, já mám výhodu, že dělám dvanáctky, takže mi vychází volno i ve všední dny, kdy pak zůstanu doma zcela sám a můžu se hře naplno věnovat. Víkendy pro mě moc úlevou nejsou. Ty volné většinou zaplním neherními činnostmi a u těch pracovních záleží, jestli je to po ranní nebo noční. Za sobotu a neděli se pravděpodobně už tak daleko jako včera neposunu, takže se asi zase srovnáme :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #26 kdy: Duben 21, 2017, 08:08:07 »

Zrovna koukám na HowLongToBeat, jak dlouho v průměru dohrátí jedničky trvá a hodně mě to překvapilo. Už se mi vícekrát stalo, že jsem se dostal s jejich průměry do konfliktu, ale 16-18 hodin mi přijde opravdu hodně málo. Odhadem mám za sebou 9-10 hodin a vůbec si nepřipadám, že jsem už v polovině hry. To zase hrál někdo, kdo přesně ví, co kde a jak udělat, nebo si to ty lidi cucaj z prstu :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Richmond

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 568
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #27 kdy: Duben 21, 2017, 16:22:06 »

Tak to mi přijde úplně mimózní. Já už má určitě přes 10 hodin a to jsem prošel akorát Barovii a katakomby + kus jeskyní. Jsem tedy v podstatě na začátku. Z recenzí ve Score a Excaliburu si pamatuju, že psali ať bereme v potaz ,že jde o hru dlouhou a obtížnou. Můj tip je tak 35-40 hodin minimálně.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #28 kdy: Duben 21, 2017, 22:07:11 »

Tak jsem to vzdal, podle mě jde o bug a ty větrníky mi tam zůstaly prostě jen viset. Při hledání způsobu jak je otevřít, jsem našel jen tak bokem dvě úplně jiné skryté místnosti :D

Když jsem si to chtěl ověřit, tak jsem nechtěně narazil na něco z příběhu (tedy pokud se tomu jednomu slůvku ve správném kontextu dá věřit). Nicméně tohle tušení mám taky. Napadlo mě to už u truchlícího paladina a potom když jsem v jeskyni potkal Vladislava. Té podoby si nešlo nevšimnout. Tenhle vztah jsem sice zmíněn nenašel, ale u paladina mě hned napadlo propojení na jinou postavu :)

Ale málem bych zapomněl. Vladislava ani Irmgarde už jsem nikde nenašel, opravdu se oba vypařili. Ve vesnici se mi v okolí hospody povedlo najít domky Fhalkena a Veliky, které jsem dobral do party. Předtím jsem si tedy ve svém soukromém skladišti vyprázdnil zbytečnosti z inventáře a ve čtveřici pak vyrazil posbírat vše ostatní ven na mapu. Po Vladislavovi mi zůstala plátová zbroj a nejspíše i meč. Budu muset asi zapojit ještě identifikační kouzlo, abych ty věci vůbec odlišil.

Na severu jsem si na planině všiml ještě jednoho vchodu do skály, který mě zavedl do malé jeskyně, kde jsem si popovídal s celkem umírněným vlkodlakem. Jenomže se mi nepodařilo zatím přijít na to, jak si přečíst deník mága z předchozích jeskyní. Určitě s tím bude souviset.

Zbytek času jsem pak promrhal právě v jeskyních hledáním způsobu, jak ty větrníky odstranit :D Pokud bys to Richmonde náhodou vyřešil, tak mi dej vědět do spoileru :)

Edit: deník je potřeba umístit postavě do pravé ruky, pak jde přečíst ... já ho cpal Velice do levé, stejně jako hůlky a dopisy.
« Poslední změna: Duben 21, 2017, 22:18:36 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7306
Re:Ravenloft: Strahd's Possession
« Odpověď #29 kdy: Duben 22, 2017, 07:37:12 »

Aby to tu nebyl jen samý textový popis, tak jsem si připravil menší várku screenshotů ze hry ;)

Uvězněný Fhalken v táboře goblinů - úvodní pasáž ze Svalich Wood. Fhalken se poté stal cenným společníkem v mé družině. Je to poměrně slušný bojovník a díky velké síle i dobrý nosič ;)



Vistany na cestě do vesnice. Jedná se o zdejší obdobu cikánů, jejichž role v celém příběhu je mi zatím nejasná.



Skrytá páka na zdi na cestě do vesnice. Jak je z obrázku dobře patrné, žádný pixel hunting se nekoná. Buďto je textura takto nápadně odlišná, nebo vás do oka praští jiný detail, např. suk na jinak hladké dřevěné zdi.



Kousek před vesnicí jsem narazil na Veliku, což byl další kandidát na člena družiny. Velika je multiclass bojovník/zloděj/mág.



Po najmutí Veliky následuje drobná poznámka, kterak zacházet s nalezenými svitky.



Interiér jednoho z domů ve vesnici.



Hra používá k popisu atmosféry i textové popisky. Tenhle se týká pokusu o komunikaci s jedním s NPC, která se volně pohybují po vesnici. Jen málo postav v Barovii je ochotných si s námi promluvit, většina z nich nás ignorovala.



Pohled na vesnici. Grafika je na svou dobu poměrně detailní, ale vzhledem k rozlišení hry je tu dost patrný problém se zobrazováním vzdálenějších objektů. Na větší vzdálenost jen těžko poznáte, jestli se před vámi pohybuje skupinka banditů nebo přátelských NPC. Je to zkrátka jen změť pixelů o určité barevné paletě, kterou se časem naučíte rozlišovat :) Nicméně v dungeonech vám to ztíží změna osvětlení v závislosti na vzdálenosti od objektu.



Další z poznámek k atmosféře ve hře.



Východ slunce. Detail denní doby je ve hře zpracován opravdu perfektně. Ráno vidíte slunce vycházet na východě a večer zapadat na západě. Je to navíc jediný způsob, jak zhruba určit denní dobu, protože ve hře chybí jakýkoliv ukazatel času.



Fhalkenova poznámka k absenci obchodníků v Barovii. Vzhledem k tomuto faktu nemá smysl předměty nijak skladovat, ale je dobré vybírat si jen užitečné kousky. Nicméně i tak jsem si z jednoho z domů ve vesnici udělal své soukromé skladiště, kam nepotřebné věci ukládám. Potíž je v tom, že magické předměty se nepoznají hned, obvykle se totiž tváří jako jejich nemagické protějšky, takže je nutné zapojit do akce identifikační kouzlo. No a k tomu se jaksi nemohu dokopat :)



Pohled na vesnici za plného denního svitu.



Cesta na audienci do hradu Ravenloft.



Baron Strahnd von Zarovich, zdejší krutovládce.



Další pohled na interiér domu ve vesnici.



Detailní pohled na NPC, která se potulují po vesnici.



Automapa a vlastní poznámky v ní. Z počátku jsem se poznámkám bránil, ale nakonec jsem byl za možnost jejich psaní opravdu rád :) Nejde totiž jen o vesnici, kterou se lze snadno naučit zpaměti, ale hodí se to zejména v dungeonech, obzvláště když narazíte na svůj první teleport ...



Vývěsní štít hospody. Hospoda je jediná funkční budova služeb, kterou lze ve vesnici najít. Nicméně ani zde nelze nic nakoupit.



Dům místní ježibaby.



Ježibaba osobně.



Hladová zeď v dungeonu pod vesnicí. Nejedná se jen o pouhou dekoraci, tahle stěna je důstojným oponentem, leč jak jsem se včera dočetl, chování těhle zdí je mírně buglé, čehož lze ovšem využít i ve svůj prospěch, ovšem nezkoušel jsem to. Povinně budete bojovat jen se stěnou hned na začátku dungeonu a na ní jsem vyzrál díky zápalným lahvím.



Nápis na zdi zdejšího kostela.



Detailní pohled na družinu při řešení úkolu v západních jeskyních. Vladislav je postava, kterou je nutné do družiny nabrat, jinak se dále nepohnete.



Cíl průzkumu v západních jeskyních - údajný teleport pryž z Barovie.



Opětovné vyzvednutí Fhalkena po splnění úkolu v západních jeskyních. Fhalken má podobně jako Velika svůj dům ve vesnici, akorát jsem kvůli tomu musel opět chodit dům od domu, abych zjistil, který to je.



Předměty, které zbyly po Vladislavovi. Postavy v družině lze různě měnit, ale každá postava, která družinu opustí, zanechá svoje vybavení na místě. Zajímavé na tom je, že postava odhodí i věci, které měla u sebe defaultně, nikoliv jen ty nové. Po Vladislavovi mi tedy zůstala jeho plátová zbroj a meč.



Umírněný vlkodlak.

IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 [2] 3 4 ... 6