Aby to tu nebyl jen samý textový popis, tak jsem si připravil menší várku screenshotů ze hry
Uvězněný Fhalken v táboře goblinů - úvodní pasáž ze Svalich Wood. Fhalken se poté stal cenným společníkem v mé družině. Je to poměrně slušný bojovník a díky velké síle i dobrý nosič
Vistany na cestě do vesnice. Jedná se o zdejší obdobu cikánů, jejichž role v celém příběhu je mi zatím nejasná.
Skrytá páka na zdi na cestě do vesnice. Jak je z obrázku dobře patrné, žádný pixel hunting se nekoná. Buďto je textura takto nápadně odlišná, nebo vás do oka praští jiný detail, např. suk na jinak hladké dřevěné zdi.
Kousek před vesnicí jsem narazil na Veliku, což byl další kandidát na člena družiny. Velika je multiclass bojovník/zloděj/mág.
Po najmutí Veliky následuje drobná poznámka, kterak zacházet s nalezenými svitky.
Interiér jednoho z domů ve vesnici.
Hra používá k popisu atmosféry i textové popisky. Tenhle se týká pokusu o komunikaci s jedním s NPC, která se volně pohybují po vesnici. Jen málo postav v Barovii je ochotných si s námi promluvit, většina z nich nás ignorovala.
Pohled na vesnici. Grafika je na svou dobu poměrně detailní, ale vzhledem k rozlišení hry je tu dost patrný problém se zobrazováním vzdálenějších objektů. Na větší vzdálenost jen těžko poznáte, jestli se před vámi pohybuje skupinka banditů nebo přátelských NPC. Je to zkrátka jen změť pixelů o určité barevné paletě, kterou se časem naučíte rozlišovat
Nicméně v dungeonech vám to ztíží změna osvětlení v závislosti na vzdálenosti od objektu.
Další z poznámek k atmosféře ve hře.
Východ slunce. Detail denní doby je ve hře zpracován opravdu perfektně. Ráno vidíte slunce vycházet na východě a večer zapadat na západě. Je to navíc jediný způsob, jak zhruba určit denní dobu, protože ve hře chybí jakýkoliv ukazatel času.
Fhalkenova poznámka k absenci obchodníků v Barovii. Vzhledem k tomuto faktu nemá smysl předměty nijak skladovat, ale je dobré vybírat si jen užitečné kousky. Nicméně i tak jsem si z jednoho z domů ve vesnici udělal své soukromé skladiště, kam nepotřebné věci ukládám. Potíž je v tom, že magické předměty se nepoznají hned, obvykle se totiž tváří jako jejich nemagické protějšky, takže je nutné zapojit do akce identifikační kouzlo. No a k tomu se jaksi nemohu dokopat
Pohled na vesnici za plného denního svitu.
Cesta na audienci do hradu Ravenloft.
Baron Strahnd von Zarovich, zdejší krutovládce.
Další pohled na interiér domu ve vesnici.
Detailní pohled na NPC, která se potulují po vesnici.
Automapa a vlastní poznámky v ní. Z počátku jsem se poznámkám bránil, ale nakonec jsem byl za možnost jejich psaní opravdu rád
Nejde totiž jen o vesnici, kterou se lze snadno naučit zpaměti, ale hodí se to zejména v dungeonech, obzvláště když narazíte na svůj první teleport ...
Vývěsní štít hospody. Hospoda je jediná funkční budova služeb, kterou lze ve vesnici najít. Nicméně ani zde nelze nic nakoupit.
Dům místní ježibaby.
Ježibaba osobně.
Hladová zeď v dungeonu pod vesnicí. Nejedná se jen o pouhou dekoraci, tahle stěna je důstojným oponentem, leč jak jsem se včera dočetl, chování těhle zdí je mírně buglé, čehož lze ovšem využít i ve svůj prospěch, ovšem nezkoušel jsem to. Povinně budete bojovat jen se stěnou hned na začátku dungeonu a na ní jsem vyzrál díky zápalným lahvím.
Nápis na zdi zdejšího kostela.
Detailní pohled na družinu při řešení úkolu v západních jeskyních. Vladislav je postava, kterou je nutné do družiny nabrat, jinak se dále nepohnete.
Cíl průzkumu v západních jeskyních - údajný teleport pryž z Barovie.
Opětovné vyzvednutí Fhalkena po splnění úkolu v západních jeskyních. Fhalken má podobně jako Velika svůj dům ve vesnici, akorát jsem kvůli tomu musel opět chodit dům od domu, abych zjistil, který to je.
Předměty, které zbyly po Vladislavovi. Postavy v družině lze různě měnit, ale každá postava, která družinu opustí, zanechá svoje vybavení na místě. Zajímavé na tom je, že postava odhodí i věci, které měla u sebe defaultně, nikoliv jen ty nové. Po Vladislavovi mi tedy zůstala jeho plátová zbroj a meč.
Umírněný vlkodlak.