Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Říjen 15, 2018, 19:03:38
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Autor Téma: Lords of Xulima  (Přečteno 16201 krát)

drakacz

  • Host
Re:Lords of Xulima
« Odpověď #150 kdy: Prosinec 19, 2015, 13:39:08 »

Deluxe Edici mám, ale nikde tam zvuky nejsou, pouze písně. I tak ale díky za odpověď.  ;)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1145
Re:Lords of Xulima
« Odpověď #151 kdy: Květen 16, 2017, 11:00:51 »

Tak hru na standartní obtížnost jsem dohrál. Za paladina, barbara, zloděje, mága a kněze. Řekl bych, že obtížnost hry je trochu diskutabilní. Ze začátku je to docela těžké. Já to původně začal s jinou skupinou na vyšší obtížnost a projel jsem tu první mapu, ale pak jsem dospěl k názoru, že bude lepší začít od začátku s jinými povoláními, takže při této druhé hře mi ten začátek tak těžký již nepřišel, jelikož jsem věděl, co a jak. I tak je to ale fáze poměrně těžká. Celá ta hra se zlomí v okamžiku, co hráč pozabíjí vojáky toho prvního prince před jeho hradem i v hradě (a i ty další hlídky všude po světě) a získá z nich zkušenosti (i bonus). Řekl bych, že s tím hra úplně přece jen nepočítá, jelikož hráč jí tak z hlediska levelů uteče a ten náskok si drží poměrně hodně dlouho. Zde hodně pomůže ve skupině mág, pokud má naučeno kouzlo plameny.

Po vymlácení těchto vojáků už lze na první mapě porazit toho zlobra, co hlídá most a také ty velké houby, co kolem nich se musel hráč před tím proplížit. To zase zvedne level do dalšího hraní, s kterým hra nepočítá. V součtu tak po příchodu do druhé oblasti s městem (u druhého prince), je hráč již hodně našlapaný a všechny obludy jsou pod jeho úrovní. Stejně tak i v lokaci hradu toho druhého lorda. Zde je silná jen jedna obluda, ale i ta se dá zvládnout. Zde hodně pomůže zloděj a barbar jakožto bojovníci.

V hradě samotném je zase trošku problém s tamními vojáky (tou silnější verzí), které je nutné se vyhnout a místo toho jít do jiných lokací. (zejména na tu poušť). Po projití pouště a naexpení se se dají zvládnout i hlídky toho druhého prince na různých místech ve světě, takže se dá dostat i dál. Prošel jsem tak lokaci, která propojuje oblast hradu prvního lorda a poušť (zde zabil tu jednu hlídku druhého lorda). Pak oblast s močálem. Pak jsem již v klidu vymlátit vojáky na druhém hradě i prince samotného.

Cesta tak vedla do oblasti se třetím princem a i zde jsem měl pořád ještě náskok levelů a zdejší obludy tak byly vesměs snadné. (některé prchaly). Třetí lord tak padl tak nějak snadno hned.

Pak tam byla ta oblast sopky, která vedla i do hradu čtvrtého prince. Zde tato oblast byla 3/4 pořád ještě pod úrovní hrdiny (ty 3 oblasti, kde byli slabší démoni). Ta čtvrtá oblast s démony (ta spodní), se již konečně úrovní vyrovnala hrdinům a byla docela těžká (respektive tamní obludy byli silnější, než parta a u většiny se psalo, že jsou náročné, nebo velmi náročné atd), ale z hlediska boje samotného to bylo vyrovnané, po každém boji bylo nutné odpočívat, nebo se léčit u kněžky a podobně. Po vyhlazení této části pak již zbytek hry bal snadný.

Poslední princ mě deptal spíše tamními elektrickými vystřelovači, které mě zranili víc, než princ samotný v boji. Překvapilo mě, jak slabí jsou titáni. Ti si ani nevrzli. Stejně jako osazenstvo ve zbývajících chrámech.

Hra tak dlouho byla poměrně stereotypní a trošku mě nudila. Dobré to bylo právě ze začátku, kde člověk nevěděl přesně, kam jít a co dělat a obludy byly silné a pak v té sopce s démony. V obou případech bylo nutné se často léčit a řešit s kým bojovat a s kým ne atd. Ale chápu, že autoři asi nepočítali s tím, že hráč pozabíjí ty vojáky prvního a druhého lorda a že tak přijde o exp za ně a pak by ta hra byla asi nehratelná, pokud by je nepozabíjel a zbytek hry udělali těžší.

Diskutabilní jsou i povolání, která mi nepřišli úplně vyvážená. Já měl 3 bojovníky vpředu, 3 vzadu (Galen byl lukostřelec a boj se moc neučil, spíše se učil ty dovednosti průzkumníka). Bojovníci každý používal jiný typ zbraně, tedy zloděj meče, paladin palcát, barbar sekeru. Meče se hodí v mnoha bojích kvůli krvácení, zvláště v rukou zloděje je to smrtící kombinace a zloděj je asi ve hře největší zabiják vůbec (drží si výkonnost po celou dobu hry). Palcáty jsou též dobré, kvůli omráčení, ale to se dá nahradit i kouzli. Nicméně paladin je k ničemu. Rozvinul jsem u něj auru obrany a pak jí prakticky nepoužíval, jelikož to stejně nemělo moc efekt. Výhodou je, že umí i léčivá kouzla klerika, tedy může sloužit jako doprovodný léčitel (zejména takových těch věcí jako otrava, nemoc, krvácení a podobně), což se v pozdější fázi i hodí, protože klerikovi hodně rychle dochází mana, nicméně to zase není úplně nezbytně nutné a asi se dal použít nějaký jiný bojovník s palcátem. Sekery mi pak přišly vcelku na nic. Sice způsobují zranění, což se pak projeví zmenšeným zraněním nepřítele, ale to nemá moc efekt, zvláště když je třeba nepřítele sejmout co nejrychleji. Barbar jako povolání mi přišel silný hlavně na začátku hry, později už tak silný nebyl. Na druhou stranu měl hodně životů a hodně ustál sám, takže to byla vhodná postava v té formaci 3x2 na tu otevřenou stranu (která nebyla u kraje), kde na něj útočili 2-3 nepřátelé. Kouzelník je docela hodně užitečný, nicméně je třeba vědět, která kouzla rozvíjet (hlavně na začátku hry). To já zvládnuto neměl, takže jsem jej učil některá kouzla zbytečně a tak byl kvůli tomu slabší. řekl bych, že první kouzlo, které je dobré se naučit, jsou ty plameny (do té doby je lepší učit se jiné dovednosti). Také je dobré jej naučit nějaké kouzlo země (s fyzickým poškozením, které funguje i proti obludám imunním na kouzla, ale moc ve hře jich není). Pak určitě ledovou kouli, blesk a obecně blesková a ledová kouzla. Klerik je na začátku z hlediska boje k ničemu, některá kouzla podobně jako u mága je zbytečné se učit. (třeba to nejslabší léčení), některá stačí se naučit jen trochu a pak je případně rozvíjet průběžně (jako zastavit krvácení a podobně), diskutabilní je kouzlo odstranit prokletí. Užitečná jsou jeho útočná kouzla, jak na nemrtvé, tak hlavně na démony. Luky-kuše jsou poněkud diskutabilní a Gaulen mi s nimi přišel poněkud slabý a ne úplně využitý (zas to ale bylo lepší, než nic) a navíc dával poškození přece jen trvale a nemusel řešit manu. Taky jsem jej dlouho nerozvíjel bojově, ale spíše jsem jej učit sbírat bylinky, hledat cesty a podobně. Nakonec jsem mu i ten luk rozvinul a naučil ho jeho jedový útok, takže ani v boji úplně neužitečný nebyl. Každopádně to byla první hra a některé věci v rámci rozvoje jsem ještě neměl úplně vychytaný a na těžší úrovni by to asi takto nestačilo (hlavně v těch 2 kritických momentech, kde je hra těžší a kde se láme)

Celkově je u rozvoje zajímavá myšlenka ten nákup dovednostních bodů za peníze, která hráče nutí celou hru šetřit peníze, zbytečně nic nekupovat a dává do hry neustále pocit, že má hráč málo peněz. To se vážně povedlo :).

Příběh hry mi přijde trošku slabší. Ten úplný závěr hodně slabší, navíc předvídatelný. Zajímavé to bylo jen s těmi titány a to zase autoři hodně odflákli. Závěrečný boss a vůbec ten poslední chrám mi pak přišel jako docela úlet. Čekal jsem, že dojde ke konfrontaci se samotnými bohy a ne, že tam dají takto jednoduchý boj.

Každopádně mi to nejspíše nedá a někdy to ještě zkusím na tu těžší obtížnost s jinými postavami a jiným rozvojem.
IP zaznamenána
 

+ Rychlá odpověď