Pokud naváži na poslední příspěvek s obrázkovou dokumentací, tak jsem skončil odchodem z Labyrintu, kdy jsem v Undeground city narazil na inventářový bug. Následovalo tedy první třídění inventáře a bylo to hned znát na jeho přehlednosti. Bohužel mi to dlouho nevydrželo
Dle rady Orákula jsem se vydal do jeskyní pod Prastarý strom, ale nejprve jsem si musel spustit most.
Skrze jeskyně jsem si proklestil cestu až do horních pater, odkud jsem se konečně dostal na čerstvý vzduch. Duch stromu se mi tu zjevil v podobě dryády a požádal mě o pomoc s léčbou svých kořenů. Odměnou mi byla pomoc stromu s překonáním trhliny pod sebou - přenesl mě na druhou stranu.
Na druhé straně mě čekala oblast, která by se v překladu měla jmenovat rákosový les, ale spíše než rákos mi zdejší rostlinstvo připomnělo bambus. Hned v úvodu jsem zakopl o úkryt jedné přátelské bytosti, od které jsem dostal užitečnou radu.
Když jsem vycouval z Gorge Keep, tak jsem čekal, že cesta přes Prastarý strom a bambusový les bude jednodušší, jenomže hned v úvodu lesa jsem narazil na skřetího jezdce, tedy tu samou potvoru, která mě v Gorge Keep zastavila
Nakonec byl skřetí jezdec ten menší problém, mnohem nebezpečnější jsou v bambusovém lese bludičky se svým ohnivým útokem.
Skrze porost se dá v lese normálně chodit, takže tu lze prakticky stoupnout na každé políčko vyjma skal. V porostu se nachází krom nepřátel i bodcové pasti, ale ty jdou poměrně dobře vidět, takže nejistý krok do neznáma tu moc nehrozí.
Po odchodu z lesa jsem narazil na drobný problém - jediný most široko daleko a na něm dvouhlavý obr ... Naštěstí se tahle horda svalů bojí štírů, které jsem si z lesa přinesl.
Kousek za mostem jsem se mohl podívat, jak vypadá Gorge Keep z druhé strany. Konečně jsem se dostal za velkou trhlinu a mohl si na chvilku oddychnout, v dalším směru už se přede mnou tyčil Železný titán a s ním i další dungeon.
Uvnitř sochy je zdánlivě bezbečno, na prvním patře je jedinou potvorou zmutovaný pavouk, který má ovšem zajímavý útok na dálku - švihá jazykem. Ihned mě v souvislosti s tím napadla asociace k hrobicím ze Zaklínače 3 a jak se nám ty herní nápady pomalu opakují
Průchod sochou se však nakonec ukázal mnohem složitějším, v přístupu do klíčových prostor sochy mi totiž zabránil magicky zvětšený obr. Nebyla to zrovna jeho vůle, že by mi chtěl bránit v pohybu, on sám je vězněm a tak nezbylo, než mu pomoci.
O pár hodin později jsem se konečně ze sochy vymotal a zamířil jsem do Quagmire, bažiny okolo památníku. Jak příhodné v tu chvíli bylo, když na mě z poza rohu vybafla tato blátivá ženština.
Ale podobně jako v bambusovém lese, blátivá ženština byl ten menší problém, mnohem horší jsou zdejší ropuchy, které jsou naštěstí pomalé.
Ve skryté oblasti na jihu jsem narazil na spoutaný mluvící meč, který mě požádal o vysvobození. Meč má spadeno na jistého Castellana, který je právě zodpovědný za jeho současný stav.
Uprostřed Quagmire se nachází prokletý strom. Je to ten samý strom, o kterém mluvil démon z vraku, ale větve stromu nelze odseknout běžnou zbraní. To dokáže jedině mluvící meč.
V další skryté oblasti Quagmire jsem narazil na přátelského elementála vzduchu. Eribanus se o mě a mé cestě zmínil v dobrém, takže i tento elementál se mi rozhodl pomoci a naučil mě jedno kouzlo.
Na vrcholu památníku se mi zjevil úchvatný pohled na širé okolí, ale můj zrak záhy ulpěl na bodu mé další cesty - Pevnosti zla.
Cesta k Pevnosti zla je tak přímočará, jak jen přímočará být může, jenom musíte vědět, jak toho dosáhnout
Nakonec jsem Pevnost zla prozatím pustil z hlavy a místo toho jsem udělal čelem vzad. Neměl jsem u sebe ještě všechny potřebné ingredience pro schránku a navíc jsem si chtěl otevřít cestu přes trhlinu i skrze Gorge Keep. Když už jsem se v pevnosti prosekal přes úvodní zástupy skřetů, narazil jsem na jiný problém. Brána na konci pevnosti se nedá snadno otevřít ani z této strany. Klíčem je velitel pevnosti, ale když jsem ho viděl naposledy, byl to jen kus ledu ...
Následovalo dlouhé tápání v tmách, přitom řešení je strašně jednoduché. Potíž je jen v tom, že efekt rozmražení je poměrně pomalý, takže jsem patřičné řešení na poprvé přehlédl. Dopomohla mi tak trochu náhoda, kdy jsem dal předchozímu pokusu více času. Odměnou mi byl klíč od místnosti s mechanismem ovládání brány, takže nyní už mi nic nebránilo v tom, abych si otevřel i druhý východ z Gorge Keep.
Návrat na vrchol památníku a cesta do Pevnosti zla prošly hladce. Ohnivý kůň mě po přeletu k pevnosti opustil, což nevěstilo nic dobrého, ale v pevnosti se hned v úvodu nachází zrcadlo, které funguje jako teleport na vrchol památníku. Díky tomu jsem neztratil spojení s předchozími částmi mapy. Pokud jde o nepřátele, těch je v pevnosti hezká řádka a jeden je lepší, než druhý
Dva z nich pak patří do kategorie boss, za chvilku se k nim dostanu.
V Pevnosti zla jsem narazil na možný drobný zádrhel. Většina spínačů a páček je ve hře dobře rozeznatelných, problém činí jen helma s rohy na následujícím obrázku. Ona působí na pohled jako klasická plochá textura, ale při pohledu z boku už je jasné, že se jedná o spouštěcí mechanismus.
Prvním z bossů pevnosti byl arcimág ve věži, který hlídá důležitý klíč od velkého sálu o patro níže. Naštěstí je málo odolný a jeho kouzlům se dá úspěšně vyhýbat.
Druhý boss nebyl o nic tužší, jen je opět potřeba si dávat pozor na jeho útok. Jakmile zasáhne, hodně to bolí
Na druhou stranu, pokud bych u sebe neměl mluvící meč, asi bych si ani neškrtl - Castellan je přesně ta osoba, na kterou má meč spadeno. Vězeň po pravé ruce Castellana je Daganoth, jeden z volitelných hrdinů z počátku hry. Bohužel, je taky jedním z těch, co ve hře umřou, o Daganotha se postaral Castellan.
Porážkou Castellana jsem získal přístup k Dark Slag, ale to mi bylo prozatím k ničemu. Následovala proto cesta do Ohnivé hory.
Uvnitř hory jsou jen dva typy potvor, ale těžko říci, která je vlastně horší. Kamenná ruka je velmi nebezpečná, ale zdejší pavoučice zase umí potrápit útokem z dálky. Navíc se většinou vyskytují v hloučcích. Ohnivá hora je vedle Pevnosti zla vlastně jediným dalším dungeonem, kde se na několika místech spawnují potvory na základě spuštěného triggeru, všude jinde je umístění potvor víceméně dané a všechny jsou hned viditelné na mapě. Uvnitř hory jsem se díky tomu několikrát dostal do drobných potíží. Není nic krásnějšího, než když si to jdete dlouhou rovnou chodbou, na jejím konci šlápnete na pole se spinnerem a za vámi se spawne čtveřice těchto potvor ...
Ohnivá hora není klíčovým dungeonem jen kvůli legendárnímu kováři, ale nachází se zde mimo jiné svitek, který obsahuje heslo k Anvil of Dawn (Kovadlině Úsvitu).
Po průchodu prvním patrem jsem zkusmo odešel z hory druhým východem, abych se podíval, co mě čeká dále. Vyskočila na mě přitom tabulka rozdělení bodů, tak jsem toho využil. Rozdělení zbraňových dovedností je v Anvil of Dawn trošku matoucí, navíc dlouho nemáte tušení, co bude asi nejvýhodnější. AoD je bohužel jedna z těch mnoha her, kde ty nejlepší kousky zbraní najdete mezi meči. Ke cti jí slouží jen to, že svůj první kvalitní meč najdete až v Quagmire
Druhý je zrovna v Ohnivé hoře.
Legendární temný trpaslík Dark Gnarl se nachází v kovárně o patro níže, ale cesta k němu není zrovna snadná. Byl jsem docela rád, že si pro výrobu schránky pro Dark Slag nekladl žádné podmínky a hned se pustil do práce.
Po malé odbočce, kdy jsem se vrátil pro Dark Slag do Pevnosti zla, jsem se konečně vydal z Ohnivé hory k poslednímu bodu své dlouhé cesty - Kovadlině Úsvitu. Socha nalevo je ledový golem, kterého je potřeba nejprve opravit a pak mu povědět heslo ze svitku z Ohnivé hory.
Uvnitř je malý, ale spletitý dungeon, ve kterém lze narazit na poměrně tuhou potvoru. Není to nic pro vyslovené mágy, protože tihle přerostlí hadi se nacházejí na místech, kde je zakázáno kouzlit (antimagické pole).
Východ z dungeonu vede ke kráteru uprostřed hory, kde se nachází hluboká průrva do samotného srce země.
Bylo by to příliš snadné a asi neomalené, kdyby vám hra nedala možnost, podívat se do tváře hlavního záporáka hry. Ano, Warlord stojí hned na okraji průrvy
Nicméně finále je čistě kecací a jak jsem později zjistil, má 4 možné konce. Nevím proč, já jak obvykle vidím průrvu, neznámý paprsek apod., tak mám potřebu sebeobětování, takže jsem ani na chvilku nezaváhal a skočil